Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - IVECO Turbo Daily vs. Renault MASTER

sator - 2011-08-29, 10:18
Temat postu: IVECO Turbo Daily vs. Renault MASTER
Witam serdecznie kolegów i koleżanki.
Przymierzam się do zakupu bazy - blaszaka w celu przerobienia na kamperka.
Czy są tu użytkownicy takich pojazdów? chętnie poznam opinie, co jest ok, co klęka w nich, na co zwracać uwagę.

papamila - 2011-08-29, 10:57

Master jest duzo węższy od iveco,
Rownież porownanie wersji MAX
Daje znaczną przewage iveco,
Sprawy podwoziowe i silnilowe to mocno zależne od stanu auta bazowego
Oba to dostawczaki do ciężkiej pracy

kimtop - 2011-08-29, 11:32

Nie wiem jak Master bo nie miałem, ale Iveco jest na ramie
tachowp - 2011-08-29, 11:51

Francuz - drogie części zamienne.
Włoch - słaba blacha.
Pozdrawiam !

Majek - 2011-08-29, 18:41

Mam kilkanaście dostawczaków ale tylko VW LT/Sprinter i Fordy Transity po 2000 roku. Z dwojga złego osobiście wybrałbym Iveco. Tak jak napisał Kimtop tylko Iveco jest na ramie. W Masterze duży problem to skrzynia biegów potrafi odmówić posłuszeństwa już po 150 tys. Iveco w wersji max ma objętość 17,2 m3 i wysokość przestrzeni ładunkowej 2,1m i długość 4,56m, natomiast Master max odpowiednio około 12 m3, wys. 2,15m, dł. 3,71. Dane są z katalogów.
BOGDAN WADECKI - 2011-08-29, 19:35
Temat postu: Iveco
W kwestii Iveco czy Renault , obstawiam Iveco choć nie jest bez wad , ale z dwojga złego ma więcej zalet , jest tańsze , mniej awaryjne , zbudowane na ramie i większe a o to też chyba chodzi .
No cóż wybór należy jednak do kupującego.

sator - 2011-08-30, 08:58

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i porady.

Poszukuję blaszaka do zabudowy.
Jednak z góry odrzuciłem wszelkie fabryczne zabudowy z kilku powodów:

1. jestem dość wysoki, co uniemożliwia stanie w środku w przypadku większości blaszaków, nie mówię już o spaniu w poprzek. Jak dołożymy izolację podłogi i dachu to już w ogóle.
2. koniecznie chcę przewozić w środku motocykl (200 kg) w taki sposób, aby móc go chować na noc i transportować w środku. Motocykl daje wiele możliwości na miejscu.
3. blaszak ma z zewnątrz nie nosić żadnych oznak kamperka. Opłaty,myta, możliwość wjazdu do miast, możliwość swobodnego parkowania itp. Kto doświadczył wie o co chodzi.
Wykorzystywany będzie na co dzień w pracy.

ostatnio miałem okazję obejrzeć IVECO max i naprawdę zrobił wrażenie w środku.

WINNICZKI - 2011-08-30, 13:18

Mam pytanie do kolegów bo nie za bardzo rozumiem argumentację.Piszecie ,że Iveco jest lepsze bo ma ramę. To oznacza ,że te bez ramy rozlatują się :shock: ,mają za małą sztywność karoserii i nie wytrzymują zabudowy wewnątrz,czy może inny powód. Zawsze wydawało mi sie ,że rama podnosi środek ciężkości auta,są wyższe i bardziej niewygodne stopnie ,żeby wejść do wewnątrz,gorzej jest mocować zbiorniki i przewody bo przeszkadza rama.A tu wszyscy twierdzą ,że jak jest rama to lepiej..pytam dla czego? :-/ :spoko
sator - 2011-08-30, 13:33

WINNICZKI napisał/a:
A tu wszyscy twierdzą ,że jak jest rama to lepiej..pytam dla czego? :-/ :spoko


Rama jest bardziej odporna na przeciążenia. Iveco słynie z możliwości doładowania ponad DMC :)

papamila - 2011-08-30, 21:55

sator napisał/a:
blaszak ma z zewnątrz nie nosić żadnych oznak kamperka

to co - nie bedzie okien?
a roleta?,
a wentylacja lodówki?
a gdzie drzwiczki do toalety?
sator napisał/a:
Opłaty,myta, możliwość wjazdu do miast, możliwość swobodnego parkowania

a jaka jest róznica pomiędzy "pełnym" kamperem a kamperem na blaszaku?
odp: ŻADNA
sator napisał/a:
Kto doświadczył wie o co chodzi.

i wie że to tylko mit
za każdym razem odpowiedzialny kasownik bezbłędnie wyłuska Cię z tłumu
a belka zawieszona na wysokości 1,8m skutecznie Ciebie zatrzyma

sator - 2011-08-30, 22:11

papamila napisał/a:
to co - nie bedzie okien?


będą z przodu na wysokości salonki + szyberdachy

papamila napisał/a:
a roleta?,


nie będzie

papamila napisał/a:
a wentylacja lodówki?


będzie

papamila napisał/a:
a gdzie drzwiczki do toalety?


w boxie motocyklowym


papamila napisał/a:
a jaka jest róznica pomiędzy "pełnym" kamperem a kamperem na blaszaku?
odp: ŻADNA


odpowie Ci na to znak na dole.

papamila napisał/a:
i wie że to tylko mit


coś ten mit często staje się ciałem :D

kaimar - 2011-08-30, 22:37

Ponieważ masz zamiar codziennie ładować do środka motocykl, to zobacz na jakiej wysokości jest podłoga w Masterze a na jakiej w Iveco.
TomekW - 2011-08-31, 07:18

kaimar napisał/a:
zobacz na jakiej wysokości jest podłoga w Masterze a na jakiej w Iveco.

Iveco ma tylny napęd, więc będzie wyżej. Master ma podłogę na wysokości ok. 53cm (zmierzone pod częściowym obciążeniem).

Jeżeli to istotne, Master powinien być też bardziej ekonomiczny. Nasz pod pełnym obciążeniem nigdy nie przekracza 9,5l/100km, pusty schodzi poniżej 7.

WINNICZKI napisał/a:
Piszecie ,że Iveco jest lepsze bo ma ramę. To oznacza ,że te bez ramy rozlatują się ...?

Znajomy złamał kiedyś prawie nowe Iveco. Fakt, że było regularnie przeciążane (woził nim książki), ale jak widać, dla chcącego nic trudnego ;)

eMWu - 2011-08-31, 08:16

TomekW napisał/a:
Jeżeli to istotne, Master powinien być też bardziej ekonomiczny. Nasz pod pełnym obciążeniem nigdy nie przekracza 9,5l/100km, pusty schodzi poniżej 7.


starsze iveco/ducato (w wiekszosci te same silniki) 2,8 jtd palą podobnie. Rama? wszystkie zabudowy na podwoziach sa de facto na ramie :szeroki_usmiech
a jakos zbiorniki wiszą. Iveco slynie z ladownosci - a zajechac, zlamac mozna wszystko :spoko

papamila - 2011-08-31, 08:30

sator napisał/a:
coś ten mit często staje się ciałem

nie mam zamiaru z Tobą polemizować,
Jak mnie alkową przeganiali z miejsc zakazanych
(określonych znakiem jaki zamiesciłeś)
to tak samo potraktowali wszystkie kamperki na bazie blaszaków
dlatego próbuję wyprowadzić z błędu kolegów myślacych
że poruszając się "dostawczakiem" będą mieli łatwiej.
Nic podobnego 6m blaszak zajmuje na parkingu tyle samo miejsca co 6m kamper
:spoko

sator - 2011-08-31, 10:02

papamila napisał/a:

Nic podobnego 6m blaszak zajmuje na parkingu tyle samo miejsca co 6m kamper


Miejsca tyle samo, tylko że przeganiają kampery, nie zaś blaszaki dostawcze.
Miałem ostatnio możliwość podróży blaszakiem z moto w środku w jednym z krajów,
gdzie społeczeństwo jest bardzo elektryczne. Parkowałem gdzie chciałem i nie było kłopotów z nocowaniem. Pomimo, iż dwa razy na moich oczach przegonili kampery. Blaszak nie miał z zewnątrz żadnych oznak nocowania w środku.
Większość kamperków na bazie blaszaka ma dodatkowe okna, klapę kibelkową, gniazdo elektryczne.
Tymczasem jak to wszystko się ukryje maksymalnie idzie nocować nawet pod komisariatem policji.

----------------
Co u mnie przeważa na stronę IVECO.
- rama
- wysokość wnętrza (210 cm) - zostaje 10 cm na podłogę i ok 6 na sufit (izolacja)
- kubatura (17m3)
- szerokość (175 cm)
- silniki mocne i trwałe a co za tym idzie odpowiednia "żwawość" nawet pod załadunkiem.
- w masterku L3H3 dach jest z laminatu. Ciężko cokolwiek mocować do słabej konstrukcji szkieletowej.

TomekW - 2011-08-31, 10:35

[quote="sator"]
papamila napisał/a:

Większość kamperków na bazie blaszaka ma dodatkowe okna, klapę kibelkową, gniazdo elektryczne.
Tymczasem jak to wszystko się ukryje maksymalnie idzie nocować nawet pod komisariatem policji.

Wszystko można przeskoczyć (szyberdachy, przenośny kibelek, ukryte gniazdo, ale problem będzie z wentylacją lodówki. Trzeba by kombinować z wlotem powietrza spod podłogi i wylotem na dachu.

Poza tym, jaka to przyjemność mieszkania w zamkniętej blaszanej puszce bez okien?

eMWu - 2011-08-31, 10:44

dwa okna z boku dwa z tylu. nie ma tragedii. tyle co w ori zabudowie tylko bez okienka w kibelku. Np Poesll

http://aukcje.idg.pl/rena...1793918943.html

a master jednak waski....

sator - 2011-08-31, 10:54

TomekW napisał/a:
ale problem będzie z wentylacją lodówki.
Trzeba by kombinować z wlotem powietrza spod podłogi i wylotem na dachu.


Nie koniecznie - Iveco miało oryginalnie kratki wentylacyjne (małe z boku nadwozia) oraz duże nad drzwiami tylnymi (na całą długość samochodu). vide zdjęcia.
Nawet chyba wlot do Trumy z tego byłby niezły [nad drzwiami].


TomekW napisał/a:
Poza tym, jaka to przyjemność mieszkania w zamkniętej blaszanej puszce bez okien?


Samochód ma służyć mi na co dzień. Często robię długie trasy i czasem po drodze muszę się kimnąć. Potrzebuję też mobilnego biura z internetem, i podstawowymi maszynami (skaner, drukarka itp). Okna są przewidziane z przodu na wysokości salonu, oraz vis a vis w drzwiach. Również w drzwiach tylnych. Ze dwa szyberdachy do tego.
Natomiast chciałbym mieć również pełnowartościowego kamperka. Uwielbiam podróże i chciałbym wsiąść i udać się np do Moskwy bez potrzeby specjalnych przeróbek.

WINNICZKI - 2011-08-31, 23:27

:-/ Rozumiem potrzebujesz żony i kochanki na raz. Ja mam ochotę zbudować kamperka dla mnie i dla żony. Na głowie stanę żeby zabudowa była jak najlżejsza (spalanie /100) więc Iveco raczej mnie nie interesuje (dość drogie w zakupie) Stać mam zamiar tam gdzie do tej pory czyli w krzakach i dzikich plażach np:w Grecji (wakacje w tym roku ) nikt mnie nie gonił,a spałem w miasteczkach na głównych ulicach,raz na placu budowy ,rano musiałem sie szybko ewakuować bo przeszkadzałem w pracy spycharce :haha: ,na parkingach przy plażach i na dziko ,nikt NIGDY nie miał do mnie pretensji ,że sie zatrzymałem. Moim zdaniem trzeba się bardziej koncentrować na wypraktykowanej i mądrej zabudowie , niż na wymyślonych i wyssanych z palca trudnościach. Stawiam na francuza czyli Master bo,dobre silniki,jak mi skrzynia poleci po 150 000 to auto oddam na złom. Ja robie w sezonie 6000-7000 kilometrów czyli skrzynia starczy na ok 15 lat. Plastikowy dach kusi mnie by zabudować bardzo wysoko łóżko i zrobić otwierany dach na wzór Westfalii. Uwielbiam spać nad morzem i czuć lekko ciepłą bryzę (Grecja). Ostatnio zaczynam się przyglądać starszym sprinterom typu Bus. Z racji ,że mają rejestrację na dziewięć osób (brak problemów przy ponownej rejestracji ),środek wykończony fabrycznie i cena wbrew pozorom nie taka wysoka. :spoko
sator - 2011-09-02, 09:52

WINNICZKI napisał/a:
Stać mam zamiar tam gdzie do tej pory czyli w krzakach i dzikich plażach np:w Grecji (wakacje w tym roku ) nikt mnie nie gonił,a spałem w miasteczkach na głównych ulicach,raz na placu budowy ,rano musiałem sie szybko ewakuować bo przeszkadzałem w pracy spycharce :haha: ,na parkingach przy plażach i na dziko ,nikt NIGDY nie miał do mnie pretensji ,że sie zatrzymałem.


Mam dokładnie takie same potrzeby :D


WINNICZKI napisał/a:
Plastikowy dach kusi mnie by zabudować bardzo wysoko łóżko i zrobić otwierany dach na wzór Westfalii. Uwielbiam spać nad morzem i czuć lekko ciepłą bryzę (Grecja).


Ja chcę wykorzystywać samochód również zimą, stąd jak najmniej chciałbym tam ingerencji diaksem :) Ciężko to zaizolować, nie wiem jak z przeciekaniem itp


WINNICZKI napisał/a:
Ostatnio zaczynam się przyglądać starszym sprinterom typu Bus. Z racji ,że mają rejestrację na dziewięć osób (brak problemów przy ponownej rejestracji ),środek wykończony fabrycznie i cena wbrew pozorom nie taka wysoka. :spoko


Też o nich myślałem - znam przypadki, gdzie trzeci milion kręcą. Tylko ta kubatura Iveco powala :)

grzesio - 2011-09-02, 20:07

http://camperspol.pl/iveco_daily_bus.html

Tu jest link do zrobionego Iveco.... W innych "blaszankach" nie osiągniesz takiej przestronności.... Ja niestety pomimo skompletowania części do budowy (bojler, zbiorniki, energoblok oraz kompletne meble z przyczepy) rezygnuję z zabudowy ze względu na trudności w zarejestrowaniu większej ilości osób. (Mam 4 osobową rodzinę).

Na razie plan na kampera jest zawieszony gdyż nie mogę znaleźć sposobu na "obejście" tej rejestracji

WINNICZKI - 2011-09-03, 21:22

Kup Busa na Ivec-u będziesz miał rejestrację na 9 lub 7 osób i po kłopocie.Chętnie bym obejrzał to co zdążyłeś pozbierać ,może coś odkupię. Zastanawiam się nad sprzedażą swojego kampera,troche mi żal.Ale jak zdecyduję sie na przebudowę blaszaka to będę potrzebował fundusze. :-/ :spoko
airgaston - 2011-09-04, 06:07

eMWu napisał/a:
dwa okna z boku dwa z tylu. nie ma tragedii. tyle co w ori zabudowie tylko bez okienka w kibelku. Np Poesll

http://aukcje.idg.pl/rena...1793918943.html

a master jednak waski....

A zwróciliście uwagę jak fajnie poszerzona jest sypialnia? Nawet długi się zmieści :diabelski_usmiech

eMWu - 2011-09-05, 10:18

airgaston napisał/a:
A zwróciliście uwagę jak fajnie poszerzona jest sypialnia? Nawet długi się zmieści


wlasnie to mialem na mysli ;) na ducato jednak nie trzeba takich manewrów odczyniac :)

sator - 2011-09-05, 12:12

Ja niestety ze swoim "nadwzrostem" i tak nie wlezę :(
U mnie zostaje TYLKO spanie wzdłuż. Poza tym to zawsze szczegół zwracający uwagę.
A jak widać nawet gniazdo zasilania zewnętrznego da się ukryć:

WINNICZKI - 2011-09-05, 19:45

eMWu napisał/a:
wlasnie to mialem na mysli ;) na ducato jednak nie trzeba takich manewrów odczyniac :)
Jak ktoś uprze się ,że spanie ma mieć długości 200cm. Proponuję sprawdzić swoją długość zajmowaną w łóżku.Czyli wygodnie ułożyć się z głową na poduszce opartej o zagłówek i odmierzyć (przy pomocy metra i żony ) w jakiej odległości od zagłówka są stopy.Gwarantuję wynik wzrost minus co najmniej 10 cm.Czyli dla przeciętnych długość łóżka 183 cm jest zupełnie wystarczająca. A tyle w środku ma Master.
sator - 2011-09-07, 10:14

Winniczku to wynika TYLKO z doświadczenia :)

WINNICZKI napisał/a:
Jak ktoś uprze się ,że spanie ma mieć długości 200cm. Proponuję sprawdzić swoją długość zajmowaną w łóżku.Czyli wygodnie ułożyć się z głową na poduszce opartej o zagłówek i odmierzyć (przy pomocy metra i żony ) w jakiej odległości od zagłówka są stopy.Gwarantuję wynik wzrost minus co najmniej 10 cm.


Mam 192 na sucho. Poza tym śpię na brzuchu, więc stopy są wyciągnięte. Te również nie są małe, bo rozmiar buta to 46. Dwa metry to u mnie minimum.
Stąd odpada spanie na krótszym. Można po skosie, ale jak już z kimś drugim śpisz to ciężko.

sator - 2011-09-07, 10:21

Kilka inspiracji:
WINNICZKI - 2011-09-07, 22:02

Zastanawiam się nad podłogą w luku bagażowym . jak by tak zrezygnować z tej właściwej,a nową przykręcić do spodu ramy.Myślę że z 15 cm udało by się wygospodarować. A to dużo jak na odległość potem łóżka od sufitu. :spoko
sator - 2011-09-07, 22:55

ale nadal masz kwestie ramy, podłużnic itp
nie wyjdzie.
poza tym podłoga to element konstrukcyjny spinający całe nadwozie - wycięcie jest ryzykowne. Lepiej wybrać dużego blaszaka - miejsca będzie dość.

sator - 2011-09-12, 10:56

Wczoraj sprawdziłem nowe Iveco max podwyższane też ma tą kratkę wentylacyjną na górze, więc powinno się nadać.
sator - 2012-08-15, 11:49

Zrobiłem wizualizację 3 d z pomocą kartonu, taśmy itp i wyszło mi, że niestety przy umieszczeniu łazienki za salonem zrobi się makabra optyczna.
Tak jakby na salonie kończył się kamperek.
Stad powrót do pomysłu cofnięcia kibelka na sam tył auta.
Model z kartonu dał pozytywne próby.

A i ważna rzecz wybór samochodu - zmieniony na Ducata l4h3 3,0.

IAAN - 2012-08-15, 18:21

grzesio napisał/a:
http://camperspol.pl/iveco_daily_bus.html

Tu jest link do zrobionego Iveco.... W innych "blaszankach" nie osiągniesz takiej przestronności.... Ja niestety pomimo skompletowania części do budowy (bojler, zbiorniki, energoblok oraz kompletne meble z przyczepy) rezygnuję z zabudowy ze względu na trudności w zarejestrowaniu większej ilości osób. (Mam 4 osobową rodzinę).

Na razie plan na kampera jest zawieszony gdyż nie mogę znaleźć sposobu na "obejście" tej rejestracji

wytłumacz mi na czym te trudności polegają
wytnij okna wstaw szyby dołóz drugi rząd foteli i przerejestru na 6 osób
chętnie kupił bym bolier ze sterowaniem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group