Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Dethleffs - Brak zasilania w Dethleffs-ie

zibikruk - 2011-09-12, 17:38
Temat postu: Brak zasilania w Dethleffs-ie
Mam problem - nie mam zasilania w camperku, ale po kolei.
Mój camper to Fiat Ducato 1,9TD z 1991r, zabudowa Dethleffs A-531, energoblok Calira EVS 15/12a "D", Board Control 804.
Posiadam 2 akumulatory 90 Ah - jeden pokładowy, jeden rozruchowy.
Akumulator zabudowy jest ładowany przez solar (podłączył do poprzednik zza Odry).
Do lipca br. nie miałem problemów, po spaleniu się (stopieniu) bezpiecznika od wentylatora (30A) i naprawie instalacji samochodowej przez elektryka, camperek zaczął zachowywać się troszkę inaczej.
Wcześniej po podłączeniu zewnętrznego zasilania 230V były ładowane 2 akumulatory, zapalała się zielona dioda na Board Controlerze. Po ingerencji elektryka, w moim przekonaniu, akumulator rozruchowy nie był ładowany, zielona dioda zapalała się tylko na chwilkę (wieczór) po korzystaniu intensywnym z urządzeń wewnętrznych.
Dzisiaj okazało się, że po trzech tygodniach postoju, akumulator rozruchowy nie posiada napięcia, akumulator zabudowy jest w pełni naładowany (przez solar). Pomimo, że Board Controler pokazuje w pełni naładowany akumulator pokładowy, po wyjęciu akumulatora rozruchowego brak zasilania urządzeń campera (włącznik BC włączony).

Mam prośbę o jakieś sugestie lub najlepiej namiar na dobrego elektryka w okolicach Warszawy. :( :gwm :gwm

Zaradek - 2011-09-12, 18:04

Moim zdaniem powinieneś udać się do elektryka, który dokonywał naprawy na reklamację. Możliwe, że dołożył jakąś własną twórczość i teraz się wszystko kiepści.
zibikruk - 2011-09-12, 18:22

Niestety nie mam zaufania do niego. Zna się na elektryce samochodowej, nie ma pojęcia o energobloku - a tutaj moim zdaniem jest problem. Być może jest jakiś bezpiecznik, o którym nie mam pojęcia?
scuter0 - 2011-09-12, 19:24

:lol: napisze ci jak to wygladalo u mnie.Jak kupilem autko,pokladowym akumlatorem,byla zelowa bateria210ah,a w aucie 65ah.Aku pokladowe ladowane bylo solarem,ale nie ladowalo aku samochodowego.Bezpieczniki w samochodzie,byly celowo przerwane 50a.Po konsultacji z ojcem ktory jest elektrykiem(niestety nie samochodowym)polaczylem wszystko i bylo ok.Niestety po kilku dniach okazalo sie aku pokladowe rozladowalo aku samochodowe.Niestety poprzedni wlasciciel zle uzytkowal tego rodzaju baterie i nadawala sie do wyzucenia.Z teg co slyszalem-moge sie mylic
jest tak:rczej nie mozna ladowac obu akumulatorow-mosi byc rozdzielacz energi ,u mnie Szwedzkiej produkcji EDR.Moze to ci padlo?Alternator laduje oba aku,ale solar mosi byc bardzie wypasiony by ladowal oba aku.Pewnie ci niewiele pomoglem,ale moze cos wniose.Pozdrawiam i zycze szybkiego rozwiazania problemu

zibikruk - 2011-09-12, 19:30

Wcześniej miałem tak, że alternator oraz zasilanie 230V ładowało oba, solar tylko pokładowy.
Teraz jest jak napisałem.
Nie wiem co może być powodem, że po wyjęciu akumulatora rozruchowego, pomimo pełnego napięcia na pokładowym brak zasilania wewnątrz campera.

matro - 2011-09-12, 20:06

W starszych energoblokach miałeś wybór, ładowanie z 230V na akumulator nr 1 i 2 , w nowszych (myślę że Twój do takich należy) ładują się z dwa automatycznie i zapewne masz taki przycisk że możesz sobie sprawdzić stan ładowania akumulatora 1 i 2 (wyłącznik 1-0-2 z automatycznym powrotem na pozycje 0 ) ... jeżeli zapala Ci się kontrolka podczas gdy włączysz np oświetlenie znaczy się, że masz na tyle mądre urządzenie, że wyczuwa spadek napięcia na akumulatorze i automatycznie go doładowuje...
...solar to nie alternator, i na pewno dwóch akumulatorów nie doładuje , tylko ten jeden w kabinie, i po to jest...
...zająłbym się przyczyną przepalenia się bezpiecznika od wentylatora ponieważ jest zasilany z akumulatora rozruchowego, mogło się okazać, że przeciążenie zniszczyło jakiś element w energobloku, a pamiętać należy, że w kamperze większość kabli idzie właśnie przez te urządzenie...
...rozumiem, że podczas jazdy obydwa ładują się bez problemu?
...auto nie jeździło, nie ładowało z 230V , może miałeś jeszcze włączone np. radio lub żarówkę, i akumulator rozruchowy rozładował się do końca ;)

zibikruk - 2011-09-12, 20:32

Masz prawdopodobnie rację - mogło coś uszkodzić się w energobloku odpowiedzialne za ładowanie aku rozruchowego lub jakiś bliżej nie znany mi bezpiecznik odmówił pracy.
Jeśli ma ktoś namiary na specjalistę od Caliry byłbym zobowiązany. :gwm :gwm

ARCADARKA - 2011-09-12, 23:18

Witaj przyjacielu :-P widziałem cię w telewizorni :spoko
oto specjalista 510-131-171 HAszło Arcadarka ,polecam Daniela w 100%
pozdrawiam

zibikruk - 2011-09-13, 07:26

Witaj Darku,
dzieki serdeczne za namiar. Także widać Ciebie było.
Czekamy na Gosię, dla której uszanowanko i całusy :kwiatki:
pozdrawiam

Misio - 2011-09-13, 08:39

Nam również miło było oglądać znajome buźki z Camperteamu. :spoko
Zbysiu, życzymy Ci jak najszybszego uporania się z problemem energobloku. Pomógłbym Ci, ale moja wiedza o prądzie jest mała. A poza tym, kurde prądu nie widać. No i jak tu z nim gadać. albo jak go łapać. :-/
Ale wierzymy że pomogą Ci dobrzy ludzie i powodzenia. :spoko

zibikruk - 2011-09-13, 09:20

Misiu, dziękuję za wsparcie duchowe.
Mam nadzieję, że dobrzy ludzie pomogą. Buziaczki dla Danusi :spoko

Skorpion - 2011-09-13, 09:21

Zadzwon 601325329 napewno pomoga
zibikruk - 2011-09-13, 09:31

Tadeusz, dzieki za namiar. Też widziałem Ciebie w telewizji. Czekamy na dalej. :spoko
Skorpion - 2011-09-13, 09:34

Dobrze ,ze w tym momenice zadna kamera nie nawalila gdy byla skierowana na mnie.Ja nie mialem okazji nawet zobaczyc siebie w tv wrocilem dosc pozno do domu i bylo juz po ptokach :lol:
Kotek - 2011-09-14, 15:56

zibikruk napisał/a:
Buziaczki dla Danusi :spoko


Dzięki.
I wzajemnie.
Dla Iwonki! :roza: :roza: :roza:

maszakow - 2011-09-14, 22:54

A co to za imprezka była że TV was pokazało ??

CO do Caliry - wyjmij i zajrzyj do środka - podaj napisy kóre wiszisz na płytkach. ewentualnie jakieś fotki...
Niezależnie od tego - Wg schematu akumulator startowy ma dodatkowy bezpiecznik 40A w energobloku lub na przewodzie do niego prowadzącym - poszukaj i sprawdź czy ten nie walnął. jak nie - poszukaj tranzystora blisko przekaźnika K1 i przyjrzyj mu się czy przypadkiem nie jest przyjarany... a w zasadzie tam są 2 tranzystory :)

zibikruk - 2011-09-17, 22:14

Wszystkim serdeczne dzięki za pomoc.
Dzisiaj dobrałem się sam do elektryki i udało się wstępnie usprawnić.
Skorzystam z Waszych namiarów (pewnie po zaplanowanych spotkankach) i zrobię porządek z cała elektryką. Szczególnie podobało mi się rozwiązanie jakie pokazał mi ARCADARKA w zakresie możliwości sterowania rozdziałem ładowania aku. :spoko

maszakow - 2011-09-19, 19:53

To może napiszesz co naprawiłeś - co było nie tak ? MOże się przydać na przyszłość.
matro - 2011-09-20, 13:01

:spoko również czekam na opis :spoko
Dembomen - 2011-09-20, 18:24

Hej!
sys napisał/a:
:spoko również czekam na opis :spoko


Ja też :diabelski_usmiech zibikruk czekamy :spoko
Hej!

zibikruk - 2011-09-20, 18:53

Przepraszam, rzeczywiście źle się zachowałem i nie opisałem - byłem poza domem 5 dni. :oops:
W sobotę, po naładowaniu akumulatora, który wyczerpał się do zera (wiem - jego żywotność mocno się zmniejszyła) i podłączeniu do układu elektrycznego (aku rozruchowy), pojawiło się ponownie zasilanie w układach mieszkalnych. Skontrolowałem prąd jaki jest pobierany z aku rozruchowego - wynosi 300 mA. Według opinii jednego z kolegów, którzy znają się na moim energobloku, to on może tyle ssać.
Niestety po podłączeniu zasilania 230V w dalszym ciągu dioda zielona zapalała się na moment i gasła.
Akumulator pokładowy mam ładowany z solara (100% naładowania).
Mój kamperek ma przerobioną instalację pokładową przez poprzednika zza Odry: przeniósł akumulator w skrzynię pod siedzenie przy stoliku (za siedzeniem kierowcy), podłączył tam wszystkie kable i jakieś dodatkowe bezpieczniki, ponadto zainstalował solar - nie mam żadnej rozpiski połączeń.
Po sprawdzeniu napięć na skrzynce bezpieczników okazało się, że jeden z nich nie styka. Wyczyściłem styki skrzynki bezpieczników (bezpiecznik starszego typu) i wymieniłem na nowy. Po włączeniu ponownie zasilania 230V ładowane są oba akumulatory, zielona dioda znowu ożyła. Także ładowane są oba akumulatory z alternatora.
Zdaję sobie sprawę, że to tylko usprawnienie. Nie mając pojęcia jak to wszystko jest podłączone, nie będę nigdy pewny poprawności działania.
Planuję wkrótce zrobić porządek - jak już pisałem pewnym wzorem jest rozwiązanie jakie ma ARCADARKA.
Po zrobieniu całości zamieszczę relację oraz opowiem jak to działa. :spoko

swierzak - 2011-10-14, 14:47

Mam ten sam model kampera , tez mam solar ale ta dioda zielona to zawsze mi sie swieci , czy jade czy stoje , czy podlaczam sie do 230 v . pewnie cos zle podlaczone :) albo tak ma byc :)
zibikruk - 2011-10-16, 21:09

Zielona dioda powinna zapalić się po podłączeniu zasilania 230V i tylko podczas procesu ładowania. W momencie uzyskania pełnego naładowania akumulatorów dioda gaśnie, co sygnalizuje naładowanie. Tak mam u siebie, także to wynika ze schematów energobloku. :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group