Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Pytanko o przekaźnik.

Fenianek - 2012-03-07, 20:32
Temat postu: Pytanko o przekaźnik.
Witam!

Wiem już co jest przyczyna problemu ze światłami drogowymi w moim kamperze. Jest to przekaźnik który znajduje się w schowku naprzeciw pasażera. Przy przełączeniu świateł coś w nim kilkakrotnie pyka. Nie znam się na elektryce, na przekaźniku jest napisane 30A 12V. Czy taki z allegro się nada: http://allegro.pl/przekaz...2172985111.html ? Jakie parametry sa istotne?
Mam tez takie pytanko do peżotowców, w tym schowku są 4 miejsca na przekaźniki, u mnie zajęte są tylko 2, to źle? Mam jeszcze kilka problemów z elektryką...

Pozdrawiam!!

Skorpion - 2012-03-07, 20:42

Porownaj z opisem nozek z tym zamontowanym w kamperku ,jezeli sa takie same i tak sam sa ustawione to oczywiscie pasuja.
MAWI - 2012-03-07, 22:23

Bartek , na większości przekaźników są schematy ,takie rysunki .Musisz to porównać ,oczywiście tak jak pisze Skorpion ,porównaj nóżki .Najlepiej weź stary jedź do sklepu motoryzacyjnego ,koło straży pożarnej w Kutnie i kupisz.Co do pustych miejsc ,skrzynka przekaźników jest uniwersalna i różnych wersjach są puste miejsca,np. jeden ma klimę drugi nie,i tak dalej ,więc puste miejsca na żalilanie innych urządzeń (u Ciebie nie występujących) mogą być ,najlepiej zamieśc zdjęcia.
OldPiernik - 2012-03-08, 08:01

Ważnym parametrem przy przekaźnikach jest napiecie zadziałania cewki ( w samochodach typowe 12V lub 24V) i prąd jaki moga wytrzymać styki.
Co do oznaczeń styków według tego zdjęcia z allegro mamy:
nr 85/86 to są styki cewki - czyli po podaniu tam napięcia połączą się styki robocze
nr 30 - styk wspólny tu najczęściej dochodzi "+" zasilania
nr 87a - styk cały czas zwarty - jeżeli nie ma napięcia na cewce tu jet przejście do styku nr 30
nr 80 - styk załączany - jeżeli na cewce jest napięcie ten styk zostanie zwarty ze stykiem nr 30.

lepciak - 2012-03-08, 19:09

OldPiernik
Cytat:
Co do oznaczeń styków według tego zdjęcia z allegro mamy:

W oznaczeniach panuje zupełna dowolność i co państwo to inne symbole na różnych stykach. Przekaźniki w autach francuskich nie są kompatybilne z niemieckimi do których opis podaje OldPiernik.

Fenianek - 2012-03-08, 20:36

Dziękuje bardzo za pomoc Koledzy! Kupiłem dzisiaj w sklepie 2 przekaźniki o takich samych wymiarach i wartościach. Za kilka dni założę i skrobnę co i jak!!

Pozdrawiam!!

Yekater - 2012-03-08, 21:00

lepciak napisał/a:
W oznaczeniach panuje zupełna dowolność i co państwo to inne symbole na różnych stykach. Przekaźniki w autach francuskich nie są kompatybilne z niemieckimi do których opis podaje OldPiernik.

Podane oznaczenia są oznaczeniami systemu Bosch, w motoryzacji stosowane od ponad 50ciu lat.

lepciak - 2012-03-09, 17:55

Yekater
Cytat:
Podane oznaczenia są oznaczeniami systemu Bosch, w motoryzacji stosowane od ponad 50ciu lat.

Przecież nie neguję oznaczeń Boscha. Podaję tylko że Francuzi stosują inne. Ford też ma swoje czyli inne. Francuski przekaźnik umieszczony w gnieździe Bosch nie będzie działał poprawnie albo wcale.

OldPiernik - 2012-03-09, 22:02

Macie i nie macie rację.
Francuzi stosują inną numerację styków i inaczej je rozmieszczają ale zasada działania zwykłego przekaźnika jest dalej taka sama. Mały prąd steruje przepływem dużego prądu.
Dla przykładu - oznaczenie na przekaźniku z Laguny: 1- + zasilający cewkę (odpowiednik styku 86), 2 - - zasilania cewki (odpowiednik 85), 3 - + zasilania odbiornika (odpowiednik 30), 5 - wyjście styku załączającego (87).

lepciak - 2012-03-10, 14:15

OldPiernik
Cytat:
Dla przykładu - oznaczenie na przekaźniku z Laguny:

Dyskutujemy o przekaźnikach w kamperach a nie o przekaźnikach z Laguny. Za chwilę ktoś poda dla przykładu oznaczenia z chińskiego Ferrari a drugi z promu kosmicznego na kosmodromie Bajkonur.

OldPiernik - 2012-03-10, 14:21

lepciak napisał/a:
OldPiernik
Cytat:
Dla przykładu - oznaczenie na przekaźniku z Laguny:

Dyskutujemy o przekaźnikach w kamperach a nie o przekaźnikach z Laguny. Za chwilę ktoś poda dla przykładu oznaczenia z chińskiego Ferrari a drugi z promu kosmicznego na kosmodromie Bajkonur.


Ale przeczytałeś CAŁY mój post? :chytry

SlawekEwa - 2012-03-10, 18:03

Fenianek napisał/a:
Kupiłem dzisiaj w sklepie 2 przekaźniki o takich samych wymiarach i wartościach.

I o czym tu dyskutować :lol:

aroo59 - 2012-03-10, 21:14

Może przypomnę ... o przekaźnikach w kamperkach. :haha:
sweetek - 2016-10-12, 15:27

No i nikt przez te wszystkie lata nie opisał do czego są te 4 przekażniki...
U mnie jest taki problem, że 2 są wyjete (leżą w schowku) a wszystko niby działa...

robba - 2016-10-14, 08:55

sweetek napisał/a:
No i nikt przez te wszystkie lata nie opisał do czego są te 4 przekażniki...
U mnie jest taki problem, że 2 są wyjete (leżą w schowku) a wszystko niby działa...


może mają taki sam sposób na dobrą elektrykę jak ja mam na dobry program...
Jak wiadomo prawa Marfiego mówią, że w każdym programie jest co najmniej jeden błąd
(może w schemacie elektrycznym auta również)
Więc jak piszę program to piszę jedną funkcję z dziesięcioma błędami ;)
i jej nie używam, czym wyczerpuje nadmiarowo wręcz ilość błędów w programie... ;)
Może producenci tego auta celowo żle podłączyli te dwa przekaźniki i ich nie używają
czym eliminują prawdopodobną ilość błędów w dalszej części instalacji... ;)


pozdrawiam

lepciak - 2016-10-15, 17:33

sweetek napisał/a:
No i nikt przez te wszystkie lata nie opisał do czego są te 4 przekażniki....

Fenianek: Mam też takie pytanko do peżotowców, w tym schowku są 4 miejsca na przekaźniki, u mnie zajęte są tylko 2, to źle? Mam jeszcze kilka problemów z elektryką...

Nie widziałem instalacji w kamperze więc trudno mi się wypowiedzieć do czego służą przekaźniki których nie ma w gniazdach dla nich przeznaczonych. Jeżeli chcecie wiedzieć do czego one służą to umówcie się ze mną na zlot na którym będę i wtedy wszystko Wam wyjaśnię. Być może producent części mieszkalnej kampera przewidział zamontowanie urządzeń ale nie do wszystkich opcji wyposażenia więc w uboższej zostały tylko miejsca na przekaźniki a wyposażenia oraz przekaźników które te wyposażenia obsługują po prostu nie zainstalował. Dlatego wszystko co masz w kamperze działa pomimo braku przekaźników.

xwi15 - 2016-12-26, 17:11

sweetek napisał/a:
No i nikt przez te wszystkie lata nie opisał do czego są te 4 przekażniki...
U mnie jest taki problem, że 2 są wyjete (leżą w schowku) a wszystko niby działa...

W silnikach benzynowych były tylko dwa przekaźniki od świateł długich i mijania. W "klekotach" są cztery dwa też od świateł a dwa dodatkowe od wentylatorów chłodnicy(lewego i prawego), na schemacie numery 813 i 814.
Nawiązując do twojego spostrzeżenia, raczej zainteresowałbym się ich ponownym założeniem bo możesz przegrzać silnik(no chyba, że ktoś je ominął i zastosował jakieś inne rozwiązanie).

Socale - 2016-12-27, 01:05

xwi15, na zdrowie za merytorykę i merytoryczność <piwo>

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group