|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
VW - T5 California opinie i wszelkie info
4ndrew - 2012-08-08, 22:29 Temat postu: T5 California opinie i wszelkie info Przymierzam się do zakupu campera T5 California w leasingu.
Samochód będzie słuzył do pracy na wyjazdach dla max 2-3osób , i pewnie przy okazji dla zazwyczaj 2ch, czasami 3-4ch osób przy wyjazdach urlopowych dlatego wersja z podnoszonym dachem.
Ze względu na warunki leasingu na okres 4-5lat , widełki rocznikowe to 2007-2008r.
To na czym najbardziej mi zależy w przypadku tego campera to:
bezawaryjność i sprawdzony silnik z dobrymi opiniami.
ekonomia ale i raczej mocniejszy silnik (żeby jak trzeba to móc gdzieś w miarę sprawnie dojechać , a jak się nie spieszy to cieszyć się niskim spalaniem)
przebiegi roczne przewiduję rzędu 60-100kkm .
Proszę o pomoc w wyborze modelu/wersji i na co zwracać uwagę przy szukaniu konkretnego egzemplarza/zakupie.
Najprawdopodobniej będzie to import własny, żeby wybrać zadbany samochód w bdb stanie z możliwie niskim przebiegiem , i następnie leasing własny (sprzedaż samochodu do firmy leasingowej i rozłożenie spłaty na 4-5lat) .
Przeglądając forum nie znalazłem niestety wielu informacji na temat T5 , wiec szukam też potwierdzenia czy w miarę dobrze wybrałem czy może lepiej czegoś innego szukać .
Na samochód mogę przeznaczyć 70-100k , koniecznie musi posiadać klime i ogrzewanie postojowe, mile widziane 230V , hak , bagażnik dachowy albo możliwość montażu , bagażnik z tyłu, nawigację niekoniecznie , skrzynia biegów obojętnie.
Zależy mi na bezawaryjności i stosunku cena/jakość
papamila - 2012-08-09, 09:46
4ndrew napisał/a: | Samochód będzie słuzył do pracy na wyjazdach dla max 2-3osób , i czasami 3-4ch osób przy wyjazdach urlopowych
Ze względu na warunki leasingu na okres 4-5lat , widełki rocznikowe to 2007-2008r. |
Przestrzeń to jedyny element jakiego nie dokupisz i nie naprawisz
skoro ma być do codziennej pracy, powinno być miejsce na rózne zawodowe akcesoria
oraz rzeczy osobiste- to trzeba gdzieś włożyć, jeszcze pracować i żyć
a przy urlopie wyjazdowym dla 4 osób to już wydaje się prawie niemozliwe.
Leasing- skoro takie finansowanie wybierasz to raczej napewno pozbawiasz się możliwości zmiany auta przez te 4-5lat na większe i praktyczniejsze.
O kosztach i konsekwencjach takiej formy finansowania nie wspominam.
Może najpierw zrób przymiarkę do takiego auta, wypożycz, spędź w takim kilka dni
(rozprostowanie kości, przygotowanie kawy, przebranie się, umycie załatwienie)
- wszystko w kucki-
bo nie będziesz tego dachu bez przerwy podnosił)
i wtedy podejmij świadomą decyzję i będą to dobrze wydane pieniądze
celowo nie poruszam tu tematu bezawaryjnosci VW bo wszystkie są podobne
i vw nie ma tu jakiejś zdecydowanej przewagi
liczą się walory użytkowe
4ndrew - 2012-08-09, 23:47
a mozesz mi cos innego polecic ?
ogolnie jedynie leasing wchodzi w gre niestety , i full asistance na europe .
papamila - 2012-08-10, 06:17
4ndrew napisał/a: | a mozesz mi cos innego polecic ? |
o gustach się nie dyskutuje,
Sam musisz określić swoje potrzeby i oczekiwania- na razie jesteś nastawiony na pracę
i mobilny bus może być ok a co będzie jak "środek ciężkości'
zmieni się z "praca" na "wypoczynek"
- wtedy okaże się ze jest niewystarczajacy- ot choćby ze względu na małą ilość wody
czy brak WC
zwracam jedynie uwagę że zakup za takie pieniądze powinien być naprawdę przemyślany
i spełniać wiekszośc naszych warunków i życzeń.- bo odwrotu nie będzie
4ndrew napisał/a: | ogolnie jedynie leasing wchodzi w gre niestety |
ja nie piszę ze leasing jest bee, ma tylko swoje uwarunkowania i ograniczenia
np przy finansowaniu kredytem masz już nieco większe mozliwości np wyboru ubezpieczyciela a tym samym stawek. A w dodatku jesli uda się ustalić inny rodzaj zabezpieczenia niż kamper to zachowujesz nad nim pełną dyspozycyjność.
Inną kwestią jest polityka finansowa twojej firmy, amortyzacja śr. trwałych itp-
ale to juz sam musisz wiedzieć i decydować
4ndrew - 2012-08-10, 09:22
Ja planuje zakup głównie pod pracę, a wartości uzytkowa przy urlopie sa na 2gim planie .
Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]
kredytu niestety nie uda mi się uzyskać , jedynie leasing .
przemo.d - 2012-08-10, 09:44
4ndrew napisał/a: | Ja planuje zakup głównie pod pracę, a wartości uzytkowa przy urlopie sa na 2gim planie .
Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]
kredytu niestety nie uda mi się uzyskać , jedynie leasing . |
Witam,
Co do T5 to szukaj takiego silnikiem 2.5 na kołach zębatych( rozpoznasz np. po charakterystycznym dźwięku pracy silnika" jak byś mu śrubek do środka nasypał", to trwała jednostka o mocy 140km lub 177km -> najlepiej jak by miał jeszcze 4-motion i był w wersji długiej.
Ogólnie to myślę że jak znajdziesz urywany ładny egzemplarz spełniający Twoje założenia które wypisałeś wyżej i te które ja Ci podałem bo będziesz miał b.duuuużo szczęścia...;)
Podrawiam.
Bajaga - 2012-08-10, 10:24
4ndrew napisał/a: | Ja planuje zakup głównie pod pracę, a wartości uzytkowa przy urlopie sa na 2gim planie .
Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;]
. |
Zakup pod pracę... to trochę mgliste. Bo jeżeli auto ma służyć do jeżdżenia do pracy- nawet dalszego to T5 jest dobrym wyborem. Ale jeżeli ma służyć jako miejsce spania w pracy to już... taak sobie. T5 California to kompromis, moim zdaniem hmm lekko zgniły kompromis To takie coś jak świnka morska - ani to świnka ani morska
To jest tak naprawdę samochód osobowy z funkcją przekimania się czasem. Lub namiastka samochodu kempingowego dla osób (max dwóch) które zatrzymują się wyłącznie na ładnych kempingach i wtedy korzystają z węzła sanitarnego kempingu.
W skrócie - ja bym wybrał coś takiego:
http://otomoto.pl/ford-tr...p-T2583179.html
http://otomoto.pl/fiat-fi...g-T3193276.html
http://moto.allegro.pl/ci...2535234072.html
Różnica jest tylko w wysokości auta ale to nie wiele zmienia bo T5 ma koło 200cm a teraz w wielu miejscach i tak są ustawiane "bramki" na 180 cm, więc nie ma już znaczenia czy auto ma 200 czy 250cm. A zyskujesz wc, prysznic i porządniejszą kuchnię (większa lodówka i kuchenka) oraz przestrzeń wewnętrzną. A i na autostradzie spokojnie te 140 się śmiga.
majsterus - 2012-08-10, 11:22
bus to tylko namiastka kampera:)
jak jeździłem swoim multivanem myślałem że jest super, jednak to tylko bus.
Kamper to inna bajka, prześpij się w busie na rozkładanych fotelach, a prześpij się w kamperze...spróbuj zobaczysz czym to pachnie:)
Posiadacze T5 - ci którzy się przesiedli z T4 mówią, że T4 była lepiej przemyślana w środku.
tak, 2,5l jest na kołach zębatych, i to jest najtrwalszy motor.
jak napisane wyżej max. 2 osoby.
chyba że uwiążesz cycepkę za nim to wtedy bedzie pełen komfort:)
znaleźć californię, która spełnia Twoje wymagania, to cud...a jak znajdziesz to koszt powali Cię z nóg. Niemiec dobrego auta nie puści za grosze, tym bardzie VW T5...
maszakow - 2012-08-10, 19:07
4ndrew, T5 dla 3 osób to już problem, a dla 4 wyzwanie.
za małe to auto by dało się tam żyć w takim gronie nie mówiąc już korzystaniu w pracy.
Bajaga dobrze radzi - Szukaj sprawdzonych szerokich i długich lub średnio długich aut na bazie Ducato/Jumper/Boxer. Co prawda te nowe wyglądają koszmarnie ...ale to moja prywatna opinia. Silniki rzędu 110-120KM sa wystarczająco mocne a bywają i mocniejsze jednostki.
Zdaje się Iveco ma nawet trzylitrowego common raila w ofercie.
Zawsze możesz kupić blaszaka i dać go do przerobienia w firmie - ot chociażby w Camperii - to ten środkowy z propozycji Bajagi.
Wyjaśnijcie te "koła zębate w T5"... chodzi o łańcuch rozrządu ?
arrtur - 2012-08-11, 21:04
4ndrew napisał/a: | Jak dawaliśmy radę do tej pory pomieścić się w octavi kombi w 4 osoby i dziecko na 2 tyg do chorwacji pod namiot , to i tak będzie to ogromny skok ;] |
niewielki, bo namiot i tak bedzie w uzytku
4 osoby srednio beda w nim spac, jesli na gorze mialy by byc dwie dorosle osoby to odpada w ogole
poza tym bus jest troche przestronniejszy niz osobowka, ale zeby byla roznica wyrazna w swobodzie uzytkowania to powinien miec wysoki sztywny dach, zeby w kazdej chwili bez problemu stajac w rowie mozna bylo sie wyprostowac i przeciagnac,
oczywiscie zawsze mozna powalczyc z otwieraniem dachu - no tylko ze trzeba to zrobic - w efekcie mamy komfort namiotu (zminiej, glosno)
ale konkretniej - zanim wydasz te 100 tys to wypozycz sobie takiegu multivana, jest na allegro swieze auto za jakies smieszne pieniadze typu 200 zl za dobe (oczywiscie jak przyjdzie co do czego to sie dopiero okaze ile to kosztuje, ale kazde koszty na probe sa lepsze niz wywalenie tyle kasy i zdziwienie ze niestety nie spelnia oczekiwan)
moim zdaniem to na ta chwile najlepsze wyjscie
zreszta dla porownania mozesz potem wypozyczyc cos innego, wiekszego, bardziej kamperowego
pozdr
szymon79 - 2012-08-11, 22:05
maszakow napisał/a: | Wyjaśnijcie te "koła zębate w T5"... chodzi o łańcuch rozrządu ? |
tak tak nie ma łańcucha czy paska są koła rozrządu jak w ursusie
przemo.d - 2012-08-11, 22:21
szymon79 napisał/a: | maszakow napisał/a: | Wyjaśnijcie te "koła zębate w T5"... chodzi o łańcuch rozrządu ? |
tak tak nie ma łańcucha czy paska są koła rozrządu jak w ursusie |
Tam nie tylko są koła w rozrządzie, ale nie ma nawet paska PK -> wszystko jest napędzane wałkami: alternator, klima itd.
Ciekawe rozwiązanie i na szczęście dosyć trwałe; zapożyczone z ciężarówek dlatego ma taki śrubkowy dźwięk.
Ja cały czas twierdze, że przy takich wymaganiach znalezienie takiego auta jest niezłym wyzwaniem...
Pozdro.
Argo - 2012-08-11, 23:00
przemo.d zanim coś napiszesz to trochę pomyśl, a jak nie jesteś pewny to sprawdź w necie bo piszesz bzdury.
przemo.d - 2012-08-12, 09:38
AiR napisał/a: | przemo.d zanim coś napiszesz to trochę pomyśl, a jak nie jesteś pewny to sprawdź w necie bo piszesz bzdury. |
Powiem Ci, że ja z myśleniem nie mam problemów.. poza tym mam do czynienia z autem z takim motorem T5 2.5 TDI PD AXD i sam sobie szukaj i internecie infa...
Tam jest dosyć nowatorskie ale zdające w praktyce egzamin - połączenie "w jedno" napędu pompy wspomagania i kompresora klimatyzacji oraz (to już osobno) alternatora - również za pomocą kół zębatych...
http://motofocus.pl/techn...-w-pojazdach-vw
W T5 nie od początku był ten silnik montowany bo był i ten wcześniejszy 2.5 w pierwszych latach.
Pozdro.
Argo - 2012-08-12, 11:05
Zwracam honor, nie wiedziałem że Koncern VW jest zdolny wpuszczenia na rynek Europy Brazylijskiej zmoty, której osiągi w oryginale nie przekracza 100KM, jest przystosowana do bio paliwa, skonstruowana dla potrzeb wojska gdzie nie liczy się żywotność tylko prostota obsługi. Po dostosowaniu do Euro4 i podniesieniu mocy do 136 KM zamiast silnika bezobsługowego o żywotności kafera otrzymano wielkie ......., Pękające głowice (głowica 10 zaw.), urywające sie wałki rozrządu, duże zużycie oleju przez pompo wtryskiwacze przejechanie 200tys bez awarii graniczy z cudem. W 2009r po 5 latach przeszedł do historii. Jeszcze raz przemo.d zwracam honor, człowiek całe życie się uczy.
maszakow - 2012-08-12, 22:05
AiR vs przemo.d - Panowie - WYSTARCZY. reszta przy piwie lub w osobnym wątku.
AiR może teraz coś konstruktywnego dla kolegi 4andrew jesli chodzi o temat ?
Argo - 2012-08-13, 12:00
1. Znalezienie leasingu dla auta powyżej 3 lat jest bardzo trudne, a wręcz niemożliwe lub nie opłacalne, szczególnie dla auta kempingowego
2. Dlaczego ma być VW California. Na rynku jest dużo innych aut lepszych i spełniających twoje warunki
Gdy był to mój problem to bym zrobił tak
1. Leasing nowego lub przejęcie, Fiat ducato maxi, lub Renault master maxi
2. Zlecenie wykonania zabudowy. Zabudowa poszłaby w koszty, odpis lub zwrot vatu.
Dróg do osiągnięcia zadawalającego wyniku jest wiele, ale nie nadają się do dyskusji na forum publicznym.
4ndrew - 2012-08-14, 00:54
AiR napisał/a: | 1. Znalezienie leasingu dla auta powyżej 3 lat jest bardzo trudne, a wręcz niemożliwe lub nie opłacalne, szczególnie dla auta kempingowego .
Ja temat leasingu mam juz obcykany , jak kupowalem ostatni samochod to tez najpierw znalazlem fura jaka chcialem w niemczech , pojechalem po nia sam , sprawdzilem wsjo co trzeba , kupilem drozej niz w polsce ale stan jak nowy , i w kraju sprzedalem do firmy leasingowej i wziolem w leasing . (Teraz zrobie tak samo )
- nie szukam okazji tylko idealnego egzeplarza i place za niego wiecej (i tak potem na kosztach ekspl, przy moich przebiagach rocznych sie zwroci)
Leasingu w wiekszosci firm warunek to tak jak pisalem na poczatku (max 8 letni samochod w momencie splaty leasingu , czyli jak bierzez np. 4letni samochod to mozesz max na 4 lata go rozlozyc na raty leasingowe itd .)
2. Dlaczego ma być VW California. Na rynku jest dużo innych aut lepszych i spełniających twoje warunki
T5 to pierwszy egz ktory idzie na tapete i spelnia moje wymagania i mi sie po prostu podoba , wczesniej jezdzilem octavka I 1.9TDI 130Km i bylem z niej super zadowolony (180kkm w 2 lata i zero awari ) , wiec pod tym wzgledam koncern VW mi sie sprawdzil , ja nie szukam tanio tylko dobrze .
Gdy był to mój problem to bym zrobił tak
1. Leasing nowego lub przejęcie, Fiat ducato maxi, lub Renault trafic maxi
O tych samochodach wiele nie slyszalem po prostu , dzieki za typy , poczytam co i jak z awaryjnoscia itd .
2. Zlecenie wykonania zabudowy. Zabudowa poszłaby w koszty, odpis lub zwrot vatu.
Dróg do osiągnięcia zadawalającego wyniku jest wiele, ale nie nadają się do dyskusji na forum publicznym. | Tez jest to dobra opcja do rozwazenia , tylko problem polega na tym ze samochod bedzie mi potrzebny prawdopodobnie od poczatku wrzesnia/polowy pazdzierniika wiec mam malo czasu :/ .
Ogolnie mam teraz tydzien urlopu , wiec moze w wolnej chwili pojezdze gdzies po komisaczh czy cus , pooglodac samochody . (czy moze jakis zlot jest organizowany na forum wtym czasie :D ? , i podjade i bedzie mozna pogadac z kims w temacie obcykamym
Argo - 2012-08-14, 01:07
Na forum jest rekordzista, który sam w miesiąc zabudował blaszka, wyszło super i tanio. Poczytaj dział zabudowy. Na allegro ogłasza się firma co robi zabudowy wnętrza.
JaroW - 2012-08-14, 16:00 Temat postu: Re: T5 California opinie i wszelkie info
4ndrew napisał/a: | Przymierzam się do zakupu campera T5 California w leasingu.
Samochód będzie słuzył do pracy na wyjazdach dla max 2-3osób , i pewnie przy okazji dla zazwyczaj 2ch, czasami 3-4ch osób przy wyjazdach urlopowych dlatego wersja z podnoszonym dachem.
Ze względu na warunki leasingu na okres 4-5lat , widełki rocznikowe to 2007-2008r.
To na czym najbardziej mi zależy w przypadku tego campera to:
bezawaryjność i sprawdzony silnik z dobrymi opiniami.
ekonomia ale i raczej mocniejszy silnik (żeby jak trzeba to móc gdzieś w miarę sprawnie dojechać , a jak się nie spieszy to cieszyć się niskim spalaniem)
przebiegi roczne przewiduję rzędu 60-100kkm .
Proszę o pomoc w wyborze modelu/wersji i na co zwracać uwagę przy szukaniu konkretnego egzemplarza/zakupie.
Najprawdopodobniej będzie to import własny, żeby wybrać zadbany samochód w bdb stanie z możliwie niskim przebiegiem , i następnie leasing własny (sprzedaż samochodu do firmy leasingowej i rozłożenie spłaty na 4-5lat) .
Przeglądając forum nie znalazłem niestety wielu informacji na temat T5 , wiec szukam też potwierdzenia czy w miarę dobrze wybrałem czy może lepiej czegoś innego szukać .
Na samochód mogę przeznaczyć 70-100k , koniecznie musi posiadać klime i ogrzewanie postojowe, mile widziane 230V , hak , bagażnik dachowy albo możliwość montażu , bagażnik z tyłu, nawigację niekoniecznie , skrzynia biegów obojętnie.
Zależy mi na bezawaryjności i stosunku cena/jakość |
Witaj
nie lepiej kupić normalnego kampera na VW CARMANN COLORADO EDITION
PRZYKŁAD TUTAJ >> karmann-colorado
PRZYKŁADOWE ZDJĘCIA
Z ALKOWĄ
INTEGRAL W POLOWIE
maszakow - 2012-08-15, 11:14
JaroW... Chyba jednak nie chodzi o kampera - bo zaraz dojdziemy do takiego jak w załączniku.
Chodzi o vana którego można by wykorzystać jako campera.
|
|