Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - strzały w tłumik

ARCADARKA - 2013-10-22, 10:41
Temat postu: strzały w tłumik
Witam
mam pytanie ,do mechaników,Ford transit ,silnik OHC gaźnik ,od pewnego czasu ,po wyłączeniu silnika i obojętnie czy mam włączony gaz ,czy benzynę po około pięciu sekundach w tłumiku końcowym ,,,,,,,mam małe puf ,,,,czyli mały strzał ,,,,,,zawory są wyregulowane ,zapłon ustawiony ,,,,,,pytałem tutejszych mechaników ,ale jakoś nie mogą skojarzyć strzałów
pozdrawiam

eler1 - 2013-10-22, 11:48

polecam http://forum.fordclubpolska.org/ kiedyś trochę tam byłem
YAN - 2013-10-22, 12:45

Masz nie bywałą okazję otrzymać ekspercką odpowiedz bo jeszcze dzisiaj komisja Maciarewicza obraduje.
Ahmed - 2013-10-22, 12:58

Na prawdę aż po 5 sek. ?

To bardzo długo ..... jedno jest pewne , masz nie spalone paliwo w spalinach czy to gaz czy benzyna , nieistotne

Druga sprawa , to skąd po takim czasie dochodzi do zapłonu w ostatnim tłumiku ?

Bardzo dużo nagaru ?

ARCADARKA - 2013-10-22, 13:00

eler1 napisał/a:
polecam http://forum.fordclubpolska.org/ kiedyś trochę tam byłem



no dzięki wielkie ,,,,,,,,,, :bigok ,ale trudność szukania :-P :-P

ARCADARKA - 2013-10-22, 13:02

oskp napisał/a:
Na prawdę aż po 5 sek. ?

To bardzo długo ..... jedno jest pewne , masz nie spalone paliwo w spalinach czy to gaz czy benzyna , nieistotne

Druga sprawa , to skąd po takim czasie dochodzi do zapłonu w ostatnim tłumiku ?

Bardzo dużo nagaru ?


czyli wymienić układ wydechowy :bigok :bigok

no dokładnie to może 3 sek ,czasami 10 sekund ,nie ma zasady

ostatnio jak podjechałem na stacje benzynową ,,,,to kobitka ,która obok tankowała ,mało zawału nie dostała tak chukło :haha: :haha: :haha:

Ahmed - 2013-10-22, 13:10

W układzie wydechowym nie ma takiej temperatury by mogła spowodować zapłon

Priorytetem dla mnie byłoby to , aby nie miało co się zapalać i detonować , źródło samozapłonu jest drugorzędne

Na analizatorze spalin sprawdzałeś co z tej rury wydechowej wylatuje ?

ARCADARKA - 2013-10-22, 13:15

oskp napisał/a:
W układzie wydechowym nie ma takiej temperatury by mogła spowodować zapłon

Priorytetem dla mnie byłoby to , aby nie miało co się zapalać i detonować , źródło samozapłonu jest drugorzędne

Na analizatorze spalin sprawdzałeś co z tej rury wydechowej wylatuje ?


badania techniczne robiłem w maju i wszystko było ok ,,,,,,,,ale podjadę na stacje diagnostyczną na sprawdzenie spalin

kazbar - 2013-10-22, 14:02

Mechanikiem nie jestem ale z doswiadczenia moge powiedzieć, ze to chyba wina za wczesnego lub zbyt poźnego zapłonu. Sprawdź zapłon lampą stroboskopową.
Ahmed - 2013-10-22, 14:16

3 do 10 sekund ?
donald - 2013-10-22, 18:35

3do 10 sekund toż to niemozliwe by sie tam zapłon zrobił...a moze po prostu rama trzeszczy :-P
SlawekEwa - 2013-10-22, 18:51

ARCADARKA napisał/a:
mam małe puf ,,,,czyli mały strzał ,,

ARCADARKA napisał/a:
,mało zawału nie dostała tak chukło

Dareczku kiedy mówisz prawdę :haha:

martini44 - 2013-10-22, 19:19

może pomoże :szeroki_usmiech
ARCADARKA - 2013-10-22, 19:30

SlawekEwa napisał/a:
ARCADARKA napisał/a:
mam małe puf ,,,,czyli mały strzał ,,

ARCADARKA napisał/a:
,mało zawału nie dostała tak chukło

Dareczku kiedy mówisz prawdę :haha:


Sławku bo raz strzela słabo ,a raz mocniej :haha: :haha: :haha:

ARCADARKA - 2013-10-22, 19:31

martini44 napisał/a:
może pomoże :szeroki_usmiech


Ja chemii nie łykam :haha: :haha: :haha:

ARCADARKA - 2013-10-22, 19:32

donald napisał/a:
3do 10 sekund toż to niemozliwe by sie tam zapłon zrobił...a moze po prostu rama trzeszczy :-P


No merze i ona :bigok :bigok :bigok

makdrajwer - 2013-10-22, 19:51

Kiedyś miewałem takie problemy w aucie gaźnikowym i wynny był nie zawsze działający elektrozawór w gaźniku. Miałem tez strzelające auto w który po wymianie ( zdemontowaniu ) tłumika końcowego problem minął. Dostał nowy tłumik i pojechał w świat.
Teraz mam taką zabawkę Peugeot 206CC i po odpaleniu ( nie przegazowywuje ) po jakimś czasie ( czasem 2 a czasem 20 sek ) strzeli w wydech. Sprawdziłem juz wszystko . Podczas ruszania i zmiany biegów tez pierdnie. Raz perdnął że az tłumik rozerwało. Mysle ok , winny tłumik. Wywaliłem - strzela dalej. Wiec z powodu braku miłości schowałem truchło do garażu i czekam na wene :-/

silny - 2013-10-22, 20:07

taaa , a jakos nie wspomnieliscie ze macie gaz , masz maki czy nie - bo raczej masz . i zatkaj podcisnienie przy samym reduktorku, puszcza w srodku.'

raczej problem w przelewaniu gazu w momencie zamkniecia pprzepustnicy gdy podcisnienie ok.04 . membranami przecieka wtedy gaz i detonuje na koncu wydechu .

nie pytajcie dlaczego tak jest ale zdarzylo mi sie to wiele razy i zawsze wiiny byl gaz zasysany przez podcisnienie z niesprawnego reduktora :spoko

makdrajwer - 2013-10-22, 20:16

No właśnie że w tym aucie nie mam.
ARCADARKA - 2013-10-22, 20:49

majsterek napisał/a:
taaa , a jakos nie wspomnieliscie ze macie gaz , masz maki czy nie - bo raczej masz . i zatkaj podcisnienie przy samym reduktorku, puszcza w srodku.'

raczej problem w przelewaniu gazu w momencie zamkniecia pprzepustnicy gdy podcisnienie ok.04 . membranami przecieka wtedy gaz i detonuje na koncu wydechu .

nie pytajcie dlaczego tak jest ale zdarzylo mi sie to wiele razy i zawsze wiiny byl gaz zasysany przez podcisnienie z niesprawnego reduktora :spoko



Nie ma znaczenia czy jechałem na benzynie, czy było przełączone na gaz. Dodam, że "strzela" zawsze po wyłączeniu silnika, nigdy to się nie zdarzyło w czasie jazdy. :?:

Ahmed - 2013-10-22, 20:59

Dlatego , że spaliny z ,, materiałem wybuchowym '' były systematycznie wypychane na zewnątrz

Sprawdź skład spalin bo tracisz kasę na niespalone paliwo które ucieka rurą wydechową a jak nie ucieknie to,, pierdyknie w ostatni tłumik ''

:spoko

donald - 2013-10-22, 21:43

Noo to brzmi sensownie... :spoko .
eler1 - 2013-10-23, 08:12

Wymień silnik a najlepiej całego kampera :haha:
ps. jak byś jechał w okolicach Węgrowa to jest koło nasz starej daty gaźnikowiec bałaganiarz straszny ale na gaźnikach się znał i miał dryg do regulacji :spoko :spoko :spoko

ARCADARKA - 2013-10-23, 09:02

Gaźnikowca ,to mam w Otwocku ,super fachowiec co roku robi przegląd mojego zabytku ,ale w tej chwili nie mam zbytnio czasu ,aby go odwiedzić :spoko
Wymiana kampera ,nie jest brana pod uwagę ,nie ma takiego drugiego ,,,, :-P ,,,,,,,,,,a może gdzieś jest :-/ :-/
pozdrawiam i dzięki :bigok :bigok

maga - 2013-10-24, 18:00

kazbar napisał/a:
Mechanikiem nie jestem ale z doswiadczenia moge powiedzieć, ze to chyba wina za wczesnego lub zbyt poźnego zapłonu. Sprawdź zapłon lampą stroboskopową.


Kaziu choć nie jest mechanikiem ma rację,źle ustawiony zapłon :-/


ARCADARKA napisał/a:
...zapłon ustawiony...

nie wiadomo czy dobrze,a gaźnika nie pozwól dotykać :-P



Dareczku,zadzwoń jutro do mnie to ci pomogę :bigok

ARCADARKA - 2013-10-24, 18:02

maga napisał/a:
kazbar napisał/a:
Mechanikiem nie jestem ale z doswiadczenia moge powiedzieć, ze to chyba wina za wczesnego lub zbyt poźnego zapłonu. Sprawdź zapłon lampą stroboskopową.


Kaziu choć nie jest mechanikiem ma rację,źle ustawiony zapłon :-/


ARCADARKA napisał/a:
...zapłon ustawiony...

nie wiadomo czy dobrze,a gaźnika nie pozwól dotykać :-P



Dareczku,zadzwoń jutro do mnie to ci pomogę :bigok


:bigok :bigok :bigok

wagabunda - 2013-10-24, 18:32

Zanim zaczniesz coś wymieniać ,polecam zrobić analizę spalin-może to być objaw
złej regulacji miesznki(za bogata )pozdrawiam

AMIGO - 2013-11-29, 08:48

Odgrzewam kotleta bo temat nie dokończony;

Darku, dało się zdiagnozować?

ARCADARKA - 2013-11-29, 09:08

Witam :spoko
trudno w warsztatach znaleźć stroboskop,zapłon był ustawiany na ucho od śledzia :haha: ,na allegro nabyłem nówkę stroboskop ,,,,zapłon ustawiłem według kresek na kole pasowym :bigok i na razie spokój ,ze strzelaniem :-P :-P :-P ,ale tych kresek trochę jest ,lepiej zapłon przyspieszyć ,opóźnić ,czy zostawić na środku,pytanie do znawców ,oczywiście częściej toczę się na gazie ;) ;) ;)

kazbar - 2013-11-29, 09:57

ARCADARKA napisał/a:
Witam :spoko
trudno w warsztatach znaleźć stroboskop,zapłon był ustawiany na ucho od śledzia :haha: ,na allegro nabyłem nówkę stroboskop ,,,,zapłon ustawiłem według kresek na kole pasowym :bigok i na razie spokój ,ze strzelaniem :-P :-P :-P ,ale tych kresek trochę jest ,lepiej zapłon przyspieszyć ,opóźnić ,czy zostawić na środku,pytanie do znawców ,oczywiście częściej toczę się na gazie ;) ;) ;)


Jeśli "to było to", to bardzo się cieszę, że pomogłem. :spoko
Faktycznie mało kto ma dzisiaj w warsztacie stroboskop bo silników z gaźnikami jak na lekarstwo.
Ja bym zostawił na środkowym znaku. Z tego co pamiętam, zbyt późny zapłon, to strzał w tłumik a zbyt wczesny...w gaźnik!

Zapłon można też "jako-tako" ustawić bez stroboskopu. Na tzw. żarówkę. Tak więc,
- wykręcamy świece zapłonowe (łatwiej się wtedy kręci wałem bo nie ma ciśnienia w cylindrach)
- pupuszczamy lekko aparat zapłonowy
- żarówkę (np od kierunkowskazu) łączymy przewodem z jednym z zacisków na cewce zapłonowej a "stopkę" żarówki przykładamy gdzieś do masy
- ustawiamy zanaki na wale
- włączamy zapłon (nie uruchamać silnika!)
- obracamy aparatem zapłonowym do momentu pierwszego błysku żarówki
- dokręcamy mocno aparat zaplonowy, wkręcamy świece...
....i powinno być :spoko

Ustawienie takie nie jest niestety dokładne. Trudno uchwycić ten pierwszy błysk. Ale i tak dokładniejsze niż na "ucho od śledzia".
Lampa stoboskopowa, to idealny zapłon . :spoko

Jak już powiedziałem, mechanikiem nie jestem. To tylko moje domorosłe, motoryzacyjne doświadczenie.

AMIGO - 2013-11-29, 10:27

Dzięki za info i pouczającą lekcję :spoko
Ja w wolnych chwilach muszę zawalczyć z gażnikiem, ale o tym już gdzie indziej.
Pozdrawiam serdecznie :spoko :spoko :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group