Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

MITSUBISHI - Do czego ten króciec?

krimar - 2014-04-28, 19:20
Temat postu: Do czego ten króciec?
Witam,
Mam pytanie do posiadaczy benzynowego L300.
Na dolocie czwartego cylindra (patrząc od przodu) znalazłem króciec, na który nie było nic założone. Króciec jest drożny - tzn ma przepust do kolektora dolotowego. Założyłem na niego wężyk zaślepiony wkrętem (i to widać na zdjęciu), żeby silnik nie zasysał nie filtrowanego powietrza, ale zastanawiam się co tam powinno być nasadzone, gdyż nigdzie nie widzę innego pustego króćca lub innego miejsca, gdzie można by było wsadzić drugi koniec ewentualnego wężyka.
O dziwo silnik chodzi bez różnic, niezależnie, czy króciec jest zaślepiony czy nie.
Czy też macie taki króciec i co z nim się ewentualnie łączy?

SlawekEwa - 2014-04-28, 22:26

krimar napisał/a:
Króciec jest drożny - tzn ma przepust do kolektora dolotowego.

krimar napisał/a:
O dziwo silnik chodzi bez różnic, niezależnie, czy króciec jest zaślepiony czy nie.

Coś ściemniasz, jakby Ci tak boczki podpiec to prawdę zaraz napiszesz. :haha:

darek 61 - 2014-04-28, 22:37

Może podciśnienie do aparatu zapłonowego,albo gaźnika.
gino - 2014-04-29, 07:09

zobacz czy w filtrze powietrza , od spodu nie ma wejścia na owy przewód :spoko
krimar - 2014-04-29, 10:57

SlawekEwa napisał/a:
Coś ściemniasz, jakby Ci tak boczki podpiec to prawdę zaraz napiszesz. :haha:

nic nie ściemniam - skoro to jest jedyny silnik jaki znam, w którym luzy zaworowe na ciepłym silniku mają być większe niż na zimnym (czyli zamiast się kasować to się zwiększają) to widać i fałszywe powietrze mu nie przeszkadza.

a boczki to sam sobie podpiekaj jak tak to Cię kręci.



filtr powietrza i gaźnik i aparat zapłonowy obejrzałem na samym początku - na wszystkich króćcach, które tam znalazłem coś siedzi.

krimar - 2014-05-03, 13:48

czyżby żaden właściciel L300 w benzynie już tu nie zaglądał i nie chciał pomóc?
Jakub Wilk - 2014-05-23, 20:22

jutro popatrze u mnie, a z zaworami to chyba cos pomyliles, bo w kazdymi silniku na cieplym sie kasuja, nawet w mitsubishi:)
SlawekEwa - 2014-05-24, 06:37

Jakub Wilk napisał/a:
bo w kazdymi silniku na cieplym sie kasuja,

Pewny jesteś tego co piszesz czy coś Ci się pomyliło :chytry

krimar - 2014-05-27, 23:26

Jakub Wilk napisał/a:
jutro popatrze u mnie, a z zaworami to chyba cos pomyliles, bo w kazdymi silniku na cieplym sie kasuja, nawet w mitsubishi:)


na zdrowy rozum luzy na ciepło powinny się kasować, bo na skutek rozszerzalności cieplnej wydłużają się trzonki zaworowe, ale ze znalezionych w sieci instrukcji (tutaj http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18022 ) wynika, że w silniku Mitsubishi 4G32 (czyli benzyna 1,6) jest odwrotnie czyli na zimno wg serwisówki silnika 0,07 dolot i 0,17 wydech, a na ciepło wg danych z instrukcji samochodu lub danych np tu http://vehicledatasheets....p/0/4g32/page-2 0,15 dolot i 0,25 wydech.
(a tak swoją drogą, dziś w instrukcjach nowych samochodów nikt już niestety nie podaje wartości luzów zaworowych)
Może to na skutek utwardzonych gniazd zaworowych, główka zaworu się rozszerza i nie wchodzi w gniazdo zaworowe tak głęboko jak na zimno i to wysunięcie "zaworu" na ciepło w stronę komory spalania jest większe niż wydłużenie trzonka zaworu.

Udało Ci się popatrzyć na ten zagadkowy króciec u siebie?

SlawekEwa - 2014-05-28, 06:49

krimar napisał/a:
(a tak swoją drogą, dziś w instrukcjach nowych samochodów nikt już niestety nie podaje wartości luzów zaworowych)

Nie podaję się, bo nie ma regulacji ręcznej -hydraulika.
krimar napisał/a:
Może to na skutek utwardzonych gniazd zaworowych, główka zaworu się rozszerza i nie wchodzi w gniazdo zaworowe tak głęboko jak na zimno i to wysunięcie "zaworu" na ciepło w stronę komory spalania jest większe niż wydłużenie trzonka zaworu.

Bardzo ciekawa teoria :haha:

Pawcio - 2014-05-28, 07:26

Oj coś czuję, że dla mechaników temat jest iście rozweselający :bigok
MAWI - 2014-05-28, 09:06

KiedyS w tym miejscu w polonezie miałem podłączony wukaometr. Takie coś co miało pomagać w zmniejszeniu ilości spalanej benzyny.Może to takie coś ktoś sobie sobie zafundował. :ok :ok :ok
krimar - 2014-05-28, 10:17

SlawekEwa napisał/a:
Nie podaję się, bo nie ma regulacji ręcznej -hydraulika.


nie zgadzam się z tą teorią - są aktualnie produkowane samochody z silnikami, które nie mają hydraulicznej regulacji zaworów - a w ich instrukcjach ani mru mru na temat prawidłowej wartości luzu.

Cytat:

Oj coś czuję, że dla mechaników temat jest iście rozweselający :bigok


to jak się już rozweselą to może zdradzą nam maluczkim jakim cudem luz zaworowy ma być większy na ciepłym niż na zimnym silniku - a ma tak być zgodnie z danymi podawanymi przez producenta

MAWI napisał/a:
KiedyS w tym miejscu w polonezie miałem podłączony wukaometr.


wygląda to na króciec montowany fabrycznie w kolektorze, jest bardzo ładnie osadzony- nikt chyba nie wierciłby dziury w kolektorze aby osadzić w nim miedziany króciec do wakuometru, gdy w komplecie z wakuometrem był trójnik, aby się wciąć w gumową rurkę z podciśnieniem lub igła aby się w nią wbić (już nie pamiętam dokładnie jak to było)

MILUŚ - 2014-05-28, 11:12
Temat postu: Re: Do czego ten króciec?
krimar napisał/a:
.....Założyłem na niego wężyk zaślepiony wkrętem (i to widać na zdjęciu)..........?


A nie obawiasz się ,że z nieustalonych przyczyn może Ci ten wkręt ........zassać i zrobisz sobie w silniku duże kuku :chytry

:spoko

Andrzej_M - 2014-05-28, 11:37

W PF125/PN króćcem o trochę większej średnicy podawane było podciśnienie do serwa hamulców (na końcu przewodu od strony serwa był zawór zwrotny, to tak dopisuję dla ścisłości).
SlawekEwa - 2014-05-28, 13:59

Cytat:

Oj coś czuję, że dla mechaników temat jest iście rozweselający :bigok


to jak się już rozweselą to może zdradzą nam maluczkim jakim cudem luz zaworowy ma być większy na ciepłym niż na zimnym silniku - a ma tak być zgodnie z danymi podawanymi przez producenta

Pomyśl ile kurczy się glowica zrobiona z amelenium :roll:

krimar - 2014-05-28, 17:02

Andrzej_M napisał/a:
W PF125/PN króćcem o trochę większej średnicy podawane było podciśnienie do serwa hamulców (na końcu przewodu od strony serwa był zawór zwrotny, to tak dopisuję dla ścisłości).


rurka do serwa hamulców jest i u mnie, ale obok i grubsza

SlawekEwa napisał/a:
Pomyśl ile kurczy się glowica zrobiona z amelenium :roll:


z amelenium to nie wiem, ale zrobiona z aluminium (jak u mnie) się rozszerzy (lub skurczy) liniowo 23 x 10 do potęgi - 6 na 1 stopień Kelwina, a objętościowo 69 x 10 do potęgi - 6 na jeden stopień Kelwina,
czyli ok 2 razy więcej niż zawór zrobiony ze stali.

Andrzej_M - 2014-05-28, 17:40

"rurka do serwa hamulców jest i u mnie, ale obok i grubsza"

No właśnie, szczerze mówiąc tak wyglądało, że za mała średnica do podawania podciśnienia do wspomagania hamulców.

A może to jest do sterownia przepustnicą drugiego przelotu w gaźniku, albo (podobnie zrealizowanym tzn. ze sterowaniem poprzez membranę) jakimś układem wzbogacania mieszanki, jeżeli gaźnik jest jednoprzelotowy/ ew. jakiś pneumatycznie sterowany układ odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem?

krimar - 2014-05-28, 19:08

tylko wtedy z gaźnika musiałby wystawać jakiś inny wolny króciec - a nic takiego nie ma
darek 61 - 2014-05-28, 20:07

krimar napisał/a:
tylko wtedy z gaźnika musiałby wystawać jakiś inny wolny króciec - a nic takiego nie ma


bo może wypadł razem z wężykiem,pozostał otworek,którego możesz nie widzieć.Czy na aparacie zapłonowym nie masz przyspieszacza?

krimar - 2014-05-28, 22:03

aparat mam z ufo (bo chyba o to chodzi) ale wężyk już tam jest, zacznę szukać otworka w gaźniku
Jakub Wilk - 2014-06-01, 11:49

dziwne, tez mam silnik 1.6, ale bez tego krocca, moze cos bylo kombinowane?
krimar - 2014-06-01, 21:38

tego nie wie nikt, ale króciec jest na pewno fabryczny - inna sprawa, że silnik 4G32 (znany również pod nazwą "Saturn") to jeden z najpopularniejszych benzyniaków Mitsubishi produkowany w latach 1969-1999 wsadzany wtedy do:
Mitsubishi Celeste
Mitsubishi Galant
Mitsubishi L200
Mitsubishi L300
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Galant Lambda/Sapporo
Mitsubishi Sigma
Mitsubishi Cordia
Mitsubishi Tredia
Mitsubishi Mirage
Dodge Colt
Eagle Vista Turbo
Hyundai Pony
Hyundai Stellar
Mazda Familia
Plymouth Arrow
i nie wiadomo jeszcze jakich innych, montowany także w wózkach widłowych marki Mitsubishi. Z czasem dostał turbo sprężarkę, wtrysk paliwa a nawet nową głowicę 16 zaworową.

Może montowali w fabryce kolektor jaki mieli pod ręką, a jeśli w danym modelu jakiś króciec był nadmiarowy to zakładali na niego kapturek, który u mnie gdzieś wyleciał?

krimar - 2014-06-02, 16:34

znalazłem na yt filmik z silnikiem 4G32 http://www.youtube.com/watch?v=e9pVDZ2Aiw0 i w czasie od 1:26 do 1:43 widać ten króciec - to ten obok uchwytu do wyciągania silnika, ale najwyraźniej zaślepiony gumowym kapturkiem.
Ten króciec obok - gruby jest do wspomagania hamulców

ADom78 - 2014-06-12, 21:58

Też go mam.
krimar - 2014-06-12, 22:27

i jak widzę też bez żadnego wężyka ani zaślepki
krimar - 2014-09-23, 22:33

W Radawie obejrzałem taki sam silnik w innym Mitsubishi L300 (Mirka48) - króciec był w tym samym miejscu zaślepiony pięknym fabrycznym kapturkiem, także ADom78 zaślep też, bo do silnika zasysasz nie filtrowane powietrze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group