Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - hamulec ręczny vw lt 35

michałp - 2014-07-11, 20:01
Temat postu: hamulec ręczny vw lt 35
Hej mam bardzo słaby ręczny w tym tygodniu zmieniłem linki ale dalej jest słaby a na regulacji jest już koniec, wydaje mi się ze to szczęki bo tylko one nie zostały wymienione. Czy ktoś może podpowiedzieć jak mam to zrobić???
Cykada - 2014-07-11, 20:20

Hi.
Wymienisz sam. Odkręcasz koło , odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę bo pewnie tak na luzie nie zejdzie i masz na wierzchu szczęki ręcznego,ściągasz sprężynki i wyciągasz szczęki.
Potem jest trochę zabawy w złożeniu tego z powrotem bo ciężko te sprężynki pozakładać tak jak były. zrób zdjęcie wcześniej , żebyś potem tak samo pozakładał. Mogłem coś pominąć bo dawno to wymieniałem. Przy okazji jak ci piszczą hamulce to przesmaruj sobie klocki specjalnym smarem- tylko te części metalowe nie okładziny , będziesz widział gdzie ocierają po ocierkach i tam daj trochę smaru. TRW robi taki smar. Mi to zajęło półtora godziny na koło.
Trochę się powkurzasz jak nigdy nie zmieniałeś.
Szczęki ATE kup.
aha auto na lewarku podnieś do góry bo bez tego nie dasz rady :lol:

makdrajwer - 2014-07-11, 20:24

mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

Cykada - 2014-07-11, 20:29

makdrajwer napisał/a:
mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny
http://allegro.pl/tarcza-...4175515416.html
nie rób zamieszania pogogluj najpierw :spoko
jeszcze jedno : są dwie regulacje na ręczny- linkami i otworem przez tarczę hamulcową...
Regulowałeś przez tarczę?
szczęki ręcznego trudno jest zetrzeć.

makdrajwer - 2014-07-11, 20:40

mobili napisał/a:
w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny


Fakt. Mea culpa :papa

michałp - 2014-07-11, 21:01

mobili napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny
http://allegro.pl/tarcza-...4175515416.html
nie rób zamieszania pogogluj najpierw :spoko
jeszcze jedno : są dwie regulacje na ręczny- linkami i otworem przez tarczę hamulcową...
Regulowałeś przez tarczę?
szczęki ręcznego trudno jest zetrzeć.


nie przez tarczę nie czyli jak mam to zrobić, dzięki za info dotyczące piszczących hamulców bo wymieniłem w mondeo mk4 i zona dzwoniła z trasy ze piszczą a ja zapomniałem posmarować zaciski.

Cykada - 2014-07-11, 21:09

michałp napisał/a:
mobili napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny
http://allegro.pl/tarcza-...4175515416.html
nie rób zamieszania pogogluj najpierw :spoko
jeszcze jedno : są dwie regulacje na ręczny- linkami i otworem przez tarczę hamulcową...
Regulowałeś przez tarczę?
szczęki ręcznego trudno jest zetrzeć.


nie przez tarczę nie czyli jak mam to zrobić, dzięki za info dotyczące piszczących hamulców bo wymieniłem w mondeo mk4 i zona dzwoniła z trasy ze piszczą a ja zapomniałem posmarować zaciski.

odkręć jedną śrubę od koła-auto do góry i przez tą dziurę kręcisz taką zębatką za pomocą płaskiego śrubokręta dopóki koło będzie miało opór , jak przyhamuje to trochę luzujesz i masz. Wez sobie świeć latarką w tą dziurę bo inaczej zębatki nie zobaczysz i kręć powoli kołem.
Może niepotrzebnie linki wymieniałeś.
:spoko

michałp - 2014-07-12, 10:38

nie ważne którą odkręcę ?
Cykada - 2014-07-13, 08:03

michałp napisał/a:
nie ważne którą odkręcę ?

obojętnie.
zrobiłeś?

michałp - 2014-07-14, 19:02

nie zrobiłem ale może jutro uda mi się, szczęki nie były nigdy wymieniane a auto ma ponad 300tyśkm więc postawiłem na wymianę szczęk ale jeśli da się coś jeszcze wyregulować to muszę spróbować jak ruszę temat to napisze. Dziękuje za pomoc.
Cykada - 2014-07-14, 19:08

michałp napisał/a:
nie zrobiłem ale może jutro uda mi się, szczęki nie były nigdy wymieniane a auto ma ponad 300tyśkm więc postawiłem na wymianę szczęk ale jeśli da się coś jeszcze wyregulować to muszę spróbować jak ruszę temat to napisze. Dziękuje za pomoc.

to spróbuj wyregulować bo powinno się udać.
A jeżeli chcesz zrobić dla siebie to daj nowe tarcze , wtedy ręczny będzie jak nowy bo nowe szczęki do starej tarczy to nie będzie 100%.
Ja mam dwa sprintery. Jeden z niemiec sprowadzony jakieś 3 miesiące temu i ręczny żyleta , drugi mam już z 5 lat i wymieniałem szczęki do starych tarcz- ręczny jest ale taki na 60-70% . A w tym sprinterze z niemiec 100%. Ale tam nie ruszałem hamulców.

michałp - 2014-07-15, 20:14

witam dziś zrobiłem próbę na firmowym sprinterze i faktycznie dużo można wyregulować, ale w moim lt myślę ze bez wymiany szczęk nic nie zdziałam.
michałp - 2014-08-08, 16:25

W końcu dziś ruszyłem temat, więc rozebrałem zacisk i ściągnąłem tarcze i okazało się ze szczęki są w stanie 95% więc wyregulowałem je poskręcałem wszystko a z drugiej strony tylko wyregulowałem przez otwór śruby. Ręczny działa jak nówka, dziękuje za pomoc!!!!!! :spoko
michałp - 2014-08-08, 16:28

P.S teraz zauważyłem że moim zdjęciu kamper nie wygląda jak kamper a raczej jak przenośny szpital :haha:
Cykada - 2014-08-08, 16:41

michałp napisał/a:
P.S teraz zauważyłem że moim zdjęciu kamper nie wygląda jak kamper a raczej jak przenośny szpital :haha:

tylko pacjenci pouciekali :wyszczerzony:

janek50 - 2014-08-08, 17:31

ja powiem jeszcze jedno , jak robicie cokolwiek z odkręconym kołem czy to przód czy tył NIGDY i PRZENIGDY NIE RÓBCIE nic jeżeli nie podeprzecie sobie podwozia na jakimś koziołku czy klocku, NIgdy nie majstrujcie jak macie auto na samym lewarku, jak już nie macie koziołka lub kloca to podłużcie sobie nawet koło któe odkręcicie i ewentualnie zapas. tyle moich uwag.
michałp - 2014-08-10, 07:58

ja zawsze jak podnoszę auto to podkładam koziołki i blokuje koła klinami, przy odkręcaniu czegokolwiek autem mocno buja a wtedy nie trudno o tragedie.
Marek999 - 2014-09-05, 07:25

janek50 napisał/a:
ja powiem jeszcze jedno , jak robicie cokolwiek z odkręconym kołem czy to przód czy tył NIGDY i PRZENIGDY NIE RÓBCIE nic jeżeli nie podeprzecie sobie podwozia na jakimś koziołku czy klocku, NIgdy nie majstrujcie jak macie auto na samym lewarku, jak już nie macie koziołka lub kloca to podłużcie sobie nawet koło któe odkręcicie i ewentualnie zapas. tyle moich uwag.


bardzo dobra uwaga ja tak zacząłem robić dopiero jak mi auto zleciało z lewarka ale jak to u nas bywa "mądry polak po szkodzie"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group