|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - Wymiana skrzyni na szybsza.
uaz555 - 2014-08-15, 18:17 Temat postu: Wymiana skrzyni na szybsza. Witam. Mam peugeota j5 z silnikiem 2.5d. Zastanawiam sie nad tym czy występowały skrzynie biegów o dłuższych przełożeniach bo ta co mam jest tak krótka że na 5 biegu mogę jechać poniżej 50 km/h, a na ucho to optymalne obroty silnika są przy 70km/h powyżej tego to już zaczynam sie bać o silnik, też tak macie?? Rok produkcji to 1989, zabudowa hymer car 3.
Przy podjazdach rzadko kiedy muszę zmieniać bieg na niższy a przy tej mocy silnika nie jest normalne.
Spalanie na trasie tak przy 80km/h to niecałe 8 litrów wiec nie jest źle ale dłuższa skrzynie pewnie pozwoliłaby jeszcze obniżyć to spalanie a i nie miałbym wrażenia że silnikowi robię krzywdę.
krimar - 2014-08-15, 19:08
w dziale Peugeota jest link do książki o J5 - tam pewnie są dane o skrzyniach
Fux - 2014-08-15, 19:22
Jeżeli skrzynie sa różne, to może być tak, że ktoś ją kiedys wymienił, ale nie dopasował przełożenia na przekładni. Szukaj tam przyczyny.
http://www.e-bookspdf.org...-j5-manual.html
Porównaj. Możesz mieć skrzynię od słabszego silnika.
Różnica w mocy, momencie obrotowym, etc
http://www.motofakty.pl/s...-1994-skrzynia/
pluszak11 - 2014-08-16, 10:40
W j5 były różne przełożenia skrzyń, w starszym modelu 2,5d bez turbo jak były koła 14 to były najszybsze, a w nowszych jak koła 16 i silnik 2,5d lub td, były wolniejsze, ale auta jechały tak samo bo inne koła, przełożenie jest napisane na obudowie skrzyni, na wolnym czasie spojrzę jakie przełożenia to napiszę..
uaz555 - 2014-08-16, 16:16
Hmmm... to ja mam koła 14, na naklejce w drzwiach też pisze że 14". wiec teoretycznie powinna być ta szybka, stawiam że pewnie ktoś wymieniał skrzynie z nowszego. Jutro pewnie popatrzę czy coś na niej pisze to porównamy:)
120 km/h dam rade nim wyciągnąć... ale to już obroty silnik ma kosmiczne...
Cykada - 2014-08-16, 17:02
uaz555 napisał/a: | 120 km/h dam rade nim wyciągnąć |
a ktoś jechał szybciej niż 120km/h J5 z motorem 2.5?
Mój 2.5D najlepiej się czuje przy 90km/h a najszybciej też 120 jechałem i nie wiem czy by poszedł szybciej bo to już ekstremale przeżycie.
eMWu - 2014-08-16, 22:01
Uaz jak ci wyciaga 120 to na wiecej nie licz:) wyobraz sobie ta sama skrzynie przy alkowie:)
Rozwiazanie juz ktos skrobnal - wstaw 16 cali.
Poniezwaz moja.alkowa ciagnie z wiatrem 105 to napisz ile ci wyciaga na 4 ce. Tu opor powietrza jeszcze nie zabija:) ja przy mojej skrzyni mam wrazenie ze 5 tka jest za dluga.
uaz555 - 2014-08-16, 23:11
Wyciągnął może by więcej ale by się chyba zatarł od obrotów, ten nasz 2.5d ma w ogóle jakiś ogranicznik obrotów??
Ja mam takiego blaszaka o:
Jutro sprawdzę na 4 ile idzie, na skrzyni niemam żadnych oznaczeń...
We wnęce jeszcze troche miejsca jest... tylko szkoda mi nowych opon i wylakierowanych felg 14"... Sprzedawalne to jest??
Na 4 biegu mój jedzie ponad 100km/h niewiem dokładnie ile bo musiałem już chamować
eMWu - 2014-08-18, 22:38
No to rakieta, moj wyciaga po dlugim dreczeniu 85 wg gps, i to bez drugiego tlumika bo postanowil wziac wolne wczoraj w siedlcach :-) wiec sadze ze masz najszybsza skrzynie.
Socale - 2014-08-18, 22:48
uaz555 napisał/a: | Wyciągnął może by więcej
...
Obrazek
... |
Te wskazanie wynika z obrotów które silnik poprzez nieodpowiednie przełożenie/obciążenie bez problemu wykręca. Nie jest to prędkość realna.
Należy porównać ją ze wskazaniami GPS/Navi - wylezie szydło z wora.
Ja stawiam na nieprawidłowe przełożenie przekładni głównej/dyferencjału.
Irel - 2014-08-19, 10:25
Socale napisał/a: | Te wskazanie wynika z obrotów które silnik poprzez nieodpowiednie przełożenie/obciążenie bez problemu wykręca. Nie jest to prędkość realna. |
Zgadzam się. Mój silnik 1,9TD (zabudowa alkowa) rozpędza auto do licznikowych 110km/h podczas gdy GPS wskazuje 95-100kmh.
uaz555 - 2014-08-19, 12:02
10% przekłamania jest w normalnych autach, to jest "specjalnie", zobaczę jak to u mnie wygląda. Wieczorem sprawdzę z nawigacja, może jakiś filmik nakręcę z tego jak to jedzie.. i się dowiem na 100% czy skrzynia jest ta długą czy jednak ktoś grzebał, na skrzyni nic nie pisze, sprawdzałem stan oleju w skrzyni, i jest do pełna dużo ponad max na bagnecie, robić coś z tym czy nie ruszać?? skrzynia działa super, nie huczy i biegi też ok??
eMWu - 2014-08-19, 13:12
sprawdz wg gps. i tyle, rozne są przeklamania, mi np zawyza 3 kmp przy 90 na liczniku.
SlawekEwa - 2014-08-19, 21:34
eMWu napisał/a: | sprawdz wg gps. i tyle, |
Z tą dokładnością gps-a też bywa różnie
janus - 2014-08-20, 21:18
E, no nie żartuj
Dotychczas na wszystkich radarowych wskaźnikach często umieszczanych na początku wiosek w Słowacji i na Wegrzech różnica nie była większa niż 1 km/h
SlawekEwa - 2014-08-20, 23:02
janus napisał/a: | E, no nie żartuj |
Zamontuj dwie nawigacje i porównaj wyniki
Socale - 2014-08-20, 23:14
Sławku, ale tu mowa nie o różnicy rzędu 1-2km/h lecz o porównaniu jak auto na obecnej skrzyni śmiga względem prawdziwszych wskazań z navi właśnie, gdzie spodziewam się odchyleń co najmniej pozwalających domniemać że skrzynia jest wolna i wysokoobrotowa.
Chodzi o jakiś punkt odniesienia.
SlawekEwa - 2014-08-21, 06:50
Socale napisał/a: | Chodzi o jakiś punkt odniesienia.
_________________ |
Do testu skrzyni spoko, do testowania mierników szybkości - nie polecam tak jak i wideorejestratorów z zapisem szybkości
Socale - 2014-08-21, 10:31
Oczywiście masz rację, ale temat dotyczy skrzyni. Zaczekajmy na test porównawczy bo sam jestem ciekaw jakie będą wskazania.
Tygrysyncro - 2017-08-21, 11:07
Witam.
Temat dość stary ale może uda się jeszcze coś komuś podpowiedzieć.
Poszukuje tabeli przełożeń do w/w skrzyć abym mógł dobrać dla siebie odpowiednią.
Pozdrawiam.
VirMan - 2019-08-06, 12:36
Przyczepiam się ostatnim rzutem, bo jak nie znajdę czegoś sensownego to przeszczepiam przód z innego auta po ostatnim dzwonku
sweetek - 2019-08-06, 14:57
a co przód auta do skrzyni?
chcesz robić przeszczep przodu z szoferką, silnikiem, zawieszeniem przód...?
VirMan - 2019-08-06, 19:32
Pomysł mam żeby z ducato 2/2.5/3 lub podobnego modelu całą szoferkę przeszczepić i przerobić przednie zawieszenie / przedni grill na bardziej terenowy /wzmocniony - większosc konstrukcji spawana w ALU. Ostatni dzwonek przy 10kmh roznicy utwierdził mnie w tym że to zbyt delikatna konstrukcja, do tego głośna i ciężka.
Nowsze szoferki są szersze i bardziej przestronne. Wywalę drzwi od pasażera, przesunę graty pod maską do góry - zwłaszcza chłodnice, zabuduję solidną płytą od dołu, snorkel i wzmocnienia ramy + podniesione przednie zawieszenie ze stabilizatorem.
Powinno być lżej i mocniej, szybciej, ciszej ,bezpieczniej i wygodniej. tylko drożej :D
Silnik być może zostawię a może założę coś z blokiem aluminiowym bo 2.8 itdt do lekkich nie należy.
LukF - 2019-08-06, 19:54
Jakiś przegląd to przejdzie
Austriacki policjant nie dostanie zawału podczas kontroli na drodze/wadze/ granicy czy gdzieś
VirMan - 2019-08-06, 20:02
przegląd będzie normlany rozszerzony, potem do rzeczoznawcy z pzmot że jest poprawne (to na wypadek ubezpieczyciela) - samochód specjalny jest gorsze wydziwiańce jeżdżą mam przegląd i i samochodowe rzeczy to nikt mnie nie zatrzyma bezprawnie - tylko trzeba przepisy znać. Jak zatrzymują to muszą mieć powód i wpisać - nie mogą ot tak sobie. W austrii są służbiści ale swoje przepisy też mają. Na razie mam 2900 na sucho a po przeróbkach myslę zejść 50-100 kg mniej jak silnik wymienię. Jednak Alu jest sporo lżejsze od stali a wytrzymałość lepsza jak dobrze zrobione przykład swój szczęśliwego użytkownika a8
sweetek - 2019-08-07, 12:22
a nie myślałeś, żeby po prostu budę wsadzić na inne podwozie?
Unimoga może, wtedy masz lepiej i troche szybciej, nie wiem czy lżej.
popatrz na Volvo C303, to benzyna, ale wszystko co od ramy w dół jest mistrzostwem świata.
Sam wkładałeś to 2,8 do starej budy?
|
|