|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - ładowanie aku
eMWu - 2014-11-24, 15:22 Temat postu: ładowanie aku Od początku mialem cyrki z ladowaniem w tym aucie - w zeszlym roku poszly szczotki - altek nie byl robiony tylko przejrzany przez fachure znanego mi od lat. nigdy nie rozbierany m-ki VALEO. Przejezdzil 20 kkm i znowu ladowanie padło - tym razem skorzystalem z opcji remontu w zakladach VALEO w czechowicac - zamontowana nowka sztuka -ze starego zostało tylko koło pasowe.... po zamontowaniu trasa 700 km - auto wrocilo z napieciem na wolnych obrotach rzedu 10 Volt..... Wku@##% sie, naładowałem akumulatory i zostawilem na tydzien. Zapalam wczoraj - ładowanie wrecz ksiązkowe - na obu akumulatorach i wlaczonych swiatłach. Akumulator nowy WESTA, zabudowa zelowy, oba trzymają dobrze. Jedyne co mi przychodzi do głowy to słaba masa.... No bo co jeszcze??
Gewehr - 2014-11-24, 17:44
Sprawdź przewód od kontrolki ładowania. Jak masz licznik w którym jest żarówka jako kontrolka ładowania(tak wnioskuję z awatara), to ją wymień na nową. Przerwa w obwodzie kontrolki= brak ładowania i sygnalizacji o tym. Regulator musi mieć wzbudzenie poprzez kontrolkę. Z tego co pamiętam, to "peżon dżifajw" miał połączenie przewodu kontrolki w okolicach poduszki silnika i tam śniedziało Sprawdź to.
leszek1234 - 2014-11-24, 19:46
a z innej beczki jeśli o ładowaniu- czy podłączenie kampera pod 230V zapewnia ładowanie obydwu akumulatorów (silnika i pokładowego) ???
krimar - 2014-11-24, 20:13
w starych raczej nie,
w nowych raczej tak
Gewehr - 2014-11-24, 20:16
leszek1234 napisał/a: | a z innej beczki jeśli o ładowaniu- czy podłączenie kampera pod 230V zapewnia ładowanie obydwu akumulatorów (silnika i pokładowego) ??? |
Zależy od tego jaki masz energoblok. Były różne dawane, nawet w tym samym modelu zabudowy. Podłącz miernik pod akumulator rozruchowy i podepnij się do sieci. Będziesz widział czy masz
Socale - 2014-11-24, 20:47 Temat postu: Re: ładowanie aku
eMWu napisał/a: | Od początku mialem cyrki z ladowaniem
... |
Opisz jak ten cyrk wyglądał?
Czy podczas braku ładowania świeciła się kontrolka, czy udawało że ładuje a faktycznie nie ładowało.
Zachowania sygnalizacji są istotne w diagnostyce.
eMWu - 2014-11-24, 22:52
prostownik laduje. mam zegarowe wskazniki ladowania bardzo precyjne. PO naladowaniu przechodzi automatycznie w podtrzymanie.
Cyrki z ladowanie, polegaly na tym ze co rozruch napiecie ladowania bylo rozne. Raz zadne raz bliskie prawidlowemu. Tak jak pisalem wyzej potrafi przestac ladowac, postoi pare dni i ładuje jak wsciekly. W koncu nowy alternator to powinien... A;e czy stary czy nowy systuacja sie powtarza, tyle ze na nowym ladowanie w dobrych momentach jest naprawde swietne wreszcie.
To ciekawe z ta kontrolką.... aczkolwiek dziala dokladnie jak przewiduje istrukcja. Zaczyna sie swiecic ponizej 12.8 na pracujacym silniku. Wyczyszcze i wymienie styk... te slynne wsuwki w tym aucie daly mi juz w kość.
Gewehr - 2014-11-24, 23:03
Wymień koniecznie żarówkę. Miałem przypadki że wolfram był upalony i czasem nie kontaktował.
Czy jak masz brak ładowania, to pali się kontrolka? Czy wiesz o tym ze wskazań zegarowych? Gdy przy braku ładowania pali się kontrolka, to inna przyczyna.
Zdarzały się też przypadki, że śniedziały "oczka" od głównego plusa. Tego grubego co idzie do alternatora. Tyle że nie śniedziały w miejscu przykręcenia, a tu gdzie jest zaciśnięty przewód. To samo tyczy się przewodów masowych. Wszystko to do sprawdzenia. Na wszystkie połączenia dawaj jakiś smar wodoodporny
eMWu - 2014-11-24, 23:11
Gewehr napisał/a: | Wymień koniecznie żarówkę. Miałem przypadki że wolfram był upalony i czasem nie kontaktował. |
zaraz to zrobie.
Gewehr napisał/a: | Czy jak masz brak ładowania, to pali się kontrolka? Czy wiesz o tym ze wskazań zegarowych? Gdy przy braku ładowania pali się kontrolka, to inna przyczyna. |
no wlasnie dziwna akcja bo wiem ze wskazani zegarowych. Gdy ostatnio wrocilem bez ladowania to kontrolka milczala. Ale wlaczenie kierunkowskazów i hamulca dawaly objaw zarzącej sie kontrolki. A napiecie spadalo ponizej 9V! Wiec powinna swiecic pełnym swiatłem
Gewehr - 2014-11-24, 23:28
eMWu napisał/a: | Gdy ostatnio wrocilem bez ladowania to kontrolka milczala. Ale wlaczenie kierunkowskazów i hamulca dawaly objaw zarzącej sie kontrolki. |
To może być objawem słabej masy, jak również połączenia przewodów kontrolki.
Socale - 2014-11-25, 10:26
Diabelstwo w szczegółach tkwi.
Skoro wymiana alternatora nie pomogła to odczepiamy się od niego.
Kontrolka ładowania świeci się do chwili wzbudzenia, tuż po rozruchu. Bez względu na napięcie w instalacji, nie powinna się zaświecać ani żarzyć bo to jest alternator a nie prądnica jak w 126p.
Ja sugeruję zatem, by wykręcić zegary, profilaktycznie wymienić (lub zamienić z sąsiednią mało używaną) żarówkę kontrolki ładowania (gewehr) , ale przede wszystkim wyczyścić drobnym papierem ściernym wszystkie wielozłącza do połysku, tak na taśmach jak i we wtyczkach. Do tej czynności koniecznie odpiąć klemy + akumulatorów.
Bez obaw, wtyczek pomylić się nie da.
Do dzieła.
eMWu - 2014-11-25, 16:51
i to bedzie zrobione - a zlaczki w komorze silnikowej do wymiany.... w naszych autach sa zrobione z jakiegos gownolitu....
martini44 - 2014-11-25, 17:00
i nie zapomnij o koronie masowej na prawym nadkolu
eMWu - 2014-11-26, 13:25
zrobione zaraz po kupnie
McGali - 2014-11-26, 13:57
Gewehr napisał/a: | Sprawdź przewód od kontrolki ładowania. Jak masz licznik w którym jest żarówka jako kontrolka ładowania(tak wnioskuję z awatara), to ją wymień na nową. Przerwa w obwodzie kontrolki= brak ładowania i sygnalizacji o tym. Regulator musi mieć wzbudzenie poprzez kontrolkę. Z tego co pamiętam, to "peżon dżifajw" miał połączenie przewodu kontrolki w okolicach poduszki silnika i tam śniedziało Sprawdź to. |
Jaki związek ma kontrolka sygnalizacji ładowania ze wzbudzeniem alternatora? Jak mnie pamięć nie myli to alternatory od ducato I wzwyż są samowzbudne. Czy żarówka spalona czy nie, jak alternator z regulatorem sprawny to ma ładować! Brak jest tylko sygnalizacji ładowania.
eMWu - 2014-11-26, 14:14
Cytat: | Czy żarówka spalona czy nie, jak alternator z regulatorem sprawny to ma ładować! Brak jest tylko sygnalizacji ładowania. |
fakt, bez kabla na altku tez ladowal ale syngalizacji nie bylo...
Gewehr - 2014-11-26, 16:50
McGali napisał/a: |
Jaki związek ma kontrolka sygnalizacji ładowania ze wzbudzeniem alternatora? Jak mnie pamięć nie myli to alternatory od ducato I wzwyż są samowzbudne. |
No właśnie że nie wszystkie. Wiem to z wypracowania, a nie z netu Jak DI były w powszechnym użytku, to często się urywała połączeniowa złączka przy poduszce i było brak ładowania.
Socale - 2014-11-26, 19:23
McGali napisał/a: |
...
Jaki związek ma kontrolka sygnalizacji ładowania ze wzbudzeniem alternatora? Jak mnie pamięć nie myli to alternatory od ducato I wzwyż są samowzbudne.
... |
Rozmawiamy o Peugeocie, Peugeocie J5 którego sam doskonale znam bo takiego mam
Konstrukcja jest klasyczna:
ze stacyjki > przez żarówkę ładowania > wzbudzenie na alternator.
eMWu - 2014-11-26, 19:36
Jutro odpale bez.kabelka.i zobaczymy:)
|
|