Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

ELCAMP - Polski kamper- Neo-traveller

ElcampCaravaning - 2014-12-15, 11:56
Temat postu: Polski kamper- Neo-traveller



POLSKI KAMPER



Europejska jakość

Zabudowy Voyager i Explorer powstają w warunkach zbliżonych do tradycyjnej manufaktury. Meble wykonywane są z uwzględnieniem drobnych różnic w wymiarach karoserii, typowych dla klasy vanów.

Design

Projekty kolejnych modeli Voyager i Explorer wychodzą spod pióra doświadczonego architekta, recenzowanego dodatkowo przez wymagającego projektanta wnętrz.

Innowacyjne rozwiązania

pojazdów w swej klasie markę Neo-Traveller wyróżniają przede wszystkim pionierskie rozwiązania. To pierwsze busy campingowe z podwójną podłogą! Dzięki niej każdy pojazd można użytkować zimą, a podłoga na całej długości pojazdu jest równa.

Bogate wyposażenie

Czy to Voyager, czy Explorer – pojazdy produkcji Neo-Traveller już w wersji podstawowej przystosowane do komfortowego użytkowania.

Pojazdy serii Explorer powstają na bazie oryginalnej bryły samochodu bazowego. Wyposażone w cztery miejsca do jazdy, oferują nocleg dwóm osobom w wersji standardowej. Istnieje również możliwość opcji przebudowy stołu, sofy i obrotowych foteli szoferki na trzecie miejsce do spania.
Przestrzeń nad szoferką i nad stołem wypełniają szafki, aby wszystkie niezbędne rzeczy znalazły swoje miejsce w zasięgu ręki. Pod łóżkiem znajduje się duża przestrzeń bagażowa, do której wygodny dostęp zapewniają drzwi skrzydłowe.



neo-traveller neotraveller polski kamper camper akcesoria kampingowe fiat ducato zabudowa produkcja dystrybutor hymer adria carado dometic oyster serwis kamperów wypożyczalnia kamperów



Socale - 2014-12-15, 20:58

Hehe, fajnie tagi wkomponowałeś :) ale nie ważne, wolno ci.
W Peitz niedaleko Cottbus, miałem przyjemność zerknąć na te cudeńka. Pogadałem chwilkę, otrzymałem trochę prospektów. Wozy były na targach na prezentacji i mam pewną małą wątpliwość że są Made in Poland.

wbobowski - 2014-12-15, 22:15

Użytkuję w ciągu 7 lat już 4-go kampera (z różnych powodów).
Wasze kampery i ich układ (szczególnie jeden) bardzo mi się podobają... do momentu jak zobaczę cenę. Za takie pieniądze mam dużo większy wybór.
Wg mnie kampery na bazie fabrycznego nadwozia (bardziej ciasne dodatkowo) winny być, jeśli nie zdecydowanie, to przynajmniej trochę tańsze od pozostałych.

Johny_Walker - 2014-12-15, 22:34

Ale ta wada dotyczy wszystkich blaszaków. Są za drogie.
Polscy producenci dodatkowo zarabiają na braku akcyzy.

janusz - 2014-12-15, 22:42

Johny_Walker napisał/a:
Ale ta wada dotyczy wszystkich blaszaków. Są za drogie.

Bo samo blaszane auto jest drogie.

Johny_Walker - 2014-12-15, 22:54

Różnica w cenie to do 10000 EUR. moim zdaniem lepiej wydać więcej na grubszą izolację, możliwość wyprostowania się, pełnowymiarowe łóżka i znacznie większą przestrzeń. Wiele blaszaków nie ma prysznica. Niektóre wymagają skomplikowanego rozstawianiałóżek i szafek z tyłu. Moim zdaniem nawet dla dwóch osób lepszy będzie kamper "pudełkowy" o długości 5 m, niż blaszanka.
Bajaga - 2014-12-15, 23:08

Socale napisał/a:
Wozy były na targach na prezentacji i mam pewną małą wątpliwość że są Made in Poland.

Są 100% Made in Poland, na priv służę adresem jakby co :)
A co do blaszaków, no cóż, co kto lubi. Niektórzy lubią kamperem śmigać 150 km/h na tempomacie, inni nie. Jak to w życiu.
Ps. Prysznic i wc jest. Kuchnia i lodówka też :)

Socale - 2014-12-15, 23:43

No właśnie, sorry że o tym nie wspomniałem. Wszystko w pigułce a miniaturyzacja musi kosztować. O ile biegać tam nie da rady, to żyć w miarę luksuśnie da się.
Nie na mój portfel jednak ani nie na zasoby konta.

ZEUS - 2014-12-15, 23:54

trochę to dziwne, temat wrzucony na Forum ale po wejściu na podany w stopce adres www, dostęp do konfiguratora tylko dla "wtajemniczonych" :roll:
zbyszekwoj - 2014-12-16, 08:43

Był na zlocie w Bałtowie ,można było obejrzeć. Kolega dał swój blaszak do zabudowy. Sama zabudowa w okolicach 100.
Bajaga - 2014-12-16, 16:53

zbyszekwoj napisał/a:
Sama zabudowa w okolicach 100.


Darmo nie jest, ale wystarczy popatrzeć np w katalogu Reimo na ceny Nowych elementów potrzebnych do zabudowy. Są dosyć masakryczne 8-)

grzegorzalex - 2014-12-16, 18:35

Samemu idzie zrobić, to o wiele taniej nie wiem skąd takie ceny.
janusz - 2014-12-16, 18:52

grzegorz1969 napisał/a:
Samemu idzie zrobić, to o wiele taniej

Hi, hi to zapłać sobie pensję przy samodzielnej robocie, zatrudnij kobitkę żeby popilnowała rachunków na materiały które kupisz do robienia samochodu. Daj żonie wypłatę żeby biuro Ci posprzątała, zapłać ZUSY i srusy, dolicz późniejsze koszty obsługi gwarancyjnej, dolicz trochę na zareklamowanie się, że robisz fajne kampery i możesz komuś zrobić. Nie "okradaj" rodziny z pieniędzy za prąd który zużyłeś na koszt swojego domu i wodę. Dolicz koszt wszystkich materiałów które zniszczysz jako odpady. Zapłać za wywiezienie tych odpadów i pomnóż koszty jeszcze o jakieś 10-20% o to że auto zrobiła prywatna osoba a nie podmiot gospodarczy. Podatku za garaż albo podwórko na którym będziesz budował nie zapomnij zapłacić. I jeszcze spowoduj żeby został ci jakiś zysk na rozwój przyszłego przedsiębiorstwa :haha:

jarko_66 - 2014-12-16, 18:59

Grzegorz ,Ty sobie nie liczysz roboczogodzny po cholera wie ile. Nie płacisz dodatkowego ZUS u. Dodatkowego podatku, Trochę pomyślisz aby było taniej. A może znajdziesz fajną przyczepę na dawcę i wyjdzie nie 100 tylko 20 :haha: :haha: :haha: Jak pisałem Janusza wpisu nie było :gwm
grzegorzalex - 2014-12-16, 19:19

Jeśli ceny były, by normalne, a nie jak, ze coś do kampera, to od razu 300% drożej no i robi się spora cena za zabudowę.
Ja nie dam zarobić wole sobie sam zrobić.

Fux - 2014-12-16, 19:29

Wolny wybór; nikt nie zmusza.
Co jeszcze robisz samemu i tanio?
Masło, śmietanę, jajka znosisz, zboże na mąkę w doniczkach uprawiasz?
Janusz dobrze napisał.

janusz - 2014-12-16, 19:33

grzegorz1969 napisał/a:
Ja nie dam zarobić wole sobie sam zrobić.

Ma to jedną dużą wadę, nie będziesz mógł później narzekać że coś jest nie tak jakbyś chciał. :haha:

Bajaga - 2014-12-16, 19:39

grzegorz1969 napisał/a:
Samemu idzie zrobić, to o wiele taniej nie wiem skąd takie ceny.


Popatrz na cenę okien i szyberdachów kamperowych, trumy, lodówki waeco, wc dometic itd itp I już bedziesz wiedział skąd te ceny...

grzegorzalex - 2014-12-16, 19:42

Fux napisał/a:
Wolny wybór; nikt nie zmusza.
Co jeszcze robisz samemu i tanio?
Masło, śmietanę, jajka znosisz, zboże na mąkę w doniczkach uprawiasz?
Janusz dobrze napisał.

To zadaj, te pytania pozostałym kolegom, którzy też sami robią ciekawe co napiszą.

grzegorzalex - 2014-12-16, 19:45

janusz napisał/a:
grzegorz1969 napisał/a:
Ja nie dam zarobić wole sobie sam zrobić.

Ma to jedną dużą wadę, nie będziesz mógł później narzekać że coś jest nie tak jakbyś chciał. :haha:

Masz racje

janusz - 2014-12-16, 20:03

grzegorz1969 napisał/a:
To zadaj, te pytania pozostałym kolegom, którzy też sami robią ciekawe co napiszą.

Grzegorzu, też kiedyś zbudowałem kampera i bez najmniejszego problemu odpowiem czemu koledzy sami budują. Bo jest taniej.

grzegorzalex - 2014-12-16, 20:06

janusz napisał/a:
grzegorz1969 napisał/a:
To zadaj, te pytania pozostałym kolegom, którzy też sami robią ciekawe co napiszą.

Grzegorzu, też kiedyś zbudowałem kampera i bez najmniejszego problemu odpowiem czemu koledzy sami budują. Bo jest taniej.

Dokładnie taniej i nieraz lepiej wykonany.

janusz - 2014-12-16, 20:13

grzegorz1969 napisał/a:
nieraz lepiej wykonany.

Z tym to bym trochę dyskutował. Zależy z czym porównujemy. Jeżeli nowy fabryczny ma tyle samo kosztować co amatorski to masz rację. Jeżeli mają być porównywalne materiały, pomysły, technologie to nie jestem pewien.

Rav - 2014-12-16, 20:18

grzegorz1969 napisał/a:

Dokładnie taniej i nieraz lepiej wykonany.


Wiesz, gdybyś ładował same nowe komponenty to różnica w cenie nie byłaby już tak drastyczna. Ale zgadzam się, że i owszem samemu zawsze będzie taniej (części w dużej mierze z odzysku, kompromisy w jakości wykonania, darmowa robocizna itp.).

OMEGA - 2014-12-16, 20:18

grzegorz1969 napisał/a:
Dokładnie taniej i nieraz lepiej wykonany.


Ale trzeba mieć;
1. umiejętność coś takiego wykonać
2. mieć gdzie to robić ,duży garaż
3. dużo specjalistycznych narzędzi
4.wiele wolnego czasu i samozaparcia
5. o kasie już nie wspomnę
6. itd.,itd. , można wymieniać bez końca , wystarczy poczytać jak nasi koledzy to robią . :spoko :gwm :gwm

zbyszekwoj - 2014-12-16, 20:41

grzegorz1969 napisał/a:
Dokładnie taniej i nieraz lepiej wykonany.


Grzesiu ,w tym kamperze z elcampu, samo drewno( egzotyczne) jest droższe, niż twoja cała zabudowa. Dlatego kolega zapłacił 115 tysi. Dlatego szkoda porównywać.

grzegorzalex - 2014-12-16, 20:42

OMEGA napisał/a:
grzegorz1969 napisał/a:
Dokładnie taniej i nieraz lepiej wykonany.


Ale trzeba mieć;
1. umiejętność coś takiego wykonać
2. mieć gdzie to robić ,duży garaż
3. dużo specjalistycznych narzędzi
4.wiele wolnego czasu i samozaparcia
5. o kasie już nie wspomnę
6. itd.,itd. , można wymieniać bez końca , wystarczy poczytać jak nasi koledzy to robią . :spoko :gwm :gwm

1. ok
2. ja zrobiłem zima i pod chmurką
3. nie trzeba ja nie miałem
4. a to zależy już o tego ile pracujemy zawodowo
5. no trochę trzeba

Bajaga - 2014-12-16, 20:46

Rav napisał/a:
grzegorz1969 napisał/a:

Dokładnie taniej i nieraz lepiej wykonany.


Wiesz, gdybyś ładował same nowe komponenty to różnica w cenie nie byłaby już tak drastyczna. Ale zgadzam się, że i owszem samemu zawsze będzie taniej (części w dużej mierze z odzysku, kompromisy w jakości wykonania, darmowa robocizna itp.).


W nowym aucie są nowe elementy. I tyle. To absolutnie Nieporównywalne to własnoręcznych "kompromisów".Nie mówię, że są one złe! Ale wiadomo, że to trochę co innego.
Jeszcze raz radzę usiąść z katalogiem Reimo i ołówkiem (tudzież excelem) w dłoni i policzyć ceny komponentów...

janusz - 2014-12-16, 20:46

grzegorz1969 napisał/a:
1. umiejętności ok
2. duży garaż nie koniecznie ja zrobiłem zima i pod chmurką
3. dużo specjalistycznych narzędzi nie trzeba ja nie miałem
4.wiele wolnego czasu a to zależy już o tego ile pracujemy zawodowo
5. o kasie już nie wspomnę no trochę trzeba

O sobie czy o mnie piszesz. :haha:
Miałem identycznie i drugiego już nie będę robił. Wystarczy mi pamiątkowy album ze zdjęciami dokumentującymi robotę. :spoko

grzegorzalex - 2014-12-16, 20:51

janusz napisał/a:
grzegorz1969 napisał/a:
1. umiejętności ok
2. duży garaż nie koniecznie ja zrobiłem zima i pod chmurką
3. dużo specjalistycznych narzędzi nie trzeba ja nie miałem
4.wiele wolnego czasu a to zależy już o tego ile pracujemy zawodowo
5. o kasie już nie wspomnę no trochę trzeba

O sobie czy o mnie piszesz. :haha:
Miałem identycznie i drugiego już nie będę robił. Wystarczy mi pamiątkowy album ze zdjęciami dokumentującymi robotę. :spoko

I tutaj tez muszę zgodzić się z tobą. Na druga zabudowę też nie mam już ochoty.

jarko_66 - 2014-12-16, 21:08

Wszystko zależy od kasy jaką się dysponuje.I priorytetów jakimi się człowiek w życiu kieruje.Grzegorz mamy w miarę nowe sprzęty,jak będziemy robić drugie, o pierwszych zapomnimy.A może dostaniemy takie wysokie emerytury (700zł) i jak do nich dożyjemy. będzie nas stać na nowego kamperka :haha: :haha: :haha:
cirrustravel - 2014-12-17, 10:03

A ja mam pytanie do firmy ELCAMP, ile poszczególne modele ważą?
Nie chodzi mi o MW i DMC wpisane w DR, ale o rzeczywistą masę pustego auta zważoną na wadze.

ElcampCaravaning - 2015-06-25, 16:22

ZEUS napisał/a:
trochę to dziwne, temat wrzucony na Forum ale po wejściu na podany w stopce adres www, dostęp do konfiguratora tylko dla "wtajemniczonych" :roll:


Nic dziwnego- klikając w stopkę jest (i była) normalna strona naszego Neo-Travellera, nie tylko nie działający konfigurator :-P
Ten był po prostu w trakcie tworzenia- już jest dostępny ;)


cirrustravel napisał/a:
A ja mam pytanie do firmy ELCAMP, ile poszczególne modele ważą?
Nie chodzi mi o MW i DMC wpisane w DR, ale o rzeczywistą masę pustego auta zważoną na wadze.


Explorer XS: ~ 2745kg
Explorer X,Y,Z: ~ 2820kg

Voyager XS: ~ 2785kg
Voyager X,Y,Z: ~ 2860kg


Jeżeli ktokolwiek ma jakiekolwiek wątpliwości co do zmieszczenia się z wybranymi przez siebie opcjami zapraszamy do wspomnianego już konfiguratora- mamy tam licznik kwoty i wagi, który aktualizuje się na bieżąco.


Ps. wybaczcie, że nic nie pisaliśmy- poprawimy się :)

Pozdrawiamy

frólik - 2015-06-25, 16:43

ElcampCaravaning napisał/a:


Explorer XS: podamy po sprawdzeniu
Explorer X,Y,Z: podamy po sprawdzeniu

Voyager XS: podamy po sprawdzeniu
Voyager X,Y,Z: podamy po sprawdzeniu



Przepraszam że spytam, ale czy to trochę nie za późno na sprawdzanie ? (i nie chodzi mi o godzinę :haha: )

CORONAVIRUS - 2015-06-25, 16:52

myślicie , że dokładnie nie wiedzą ??? :haha: :haha: :haha:

podzwońcie sobie po tych którzy kupili i zapytajcie , tak będzie prościej :spoko

frólik - 2015-06-25, 16:57

Chciałem być miły :wyszczerzony:
chris_66 - 2015-06-26, 08:44

ElcampCaravaning napisał/a:

Explorer XS: podamy po sprawdzeniu
Explorer X,Y,Z: podamy po sprawdzeniu

Voyager XS: podamy po sprawdzeniu
Voyager X,Y,Z: podamy po sprawdzeniu


polski profesjonalizm pełną gembom , zbudowali coś co prawdopodobnie nie nadaje sie do legalnego używania i wciskają kit

ale to nic nowego , pewna firma z polski też robi kampery z blaszaków - jakie było moje zdziwienie jak przy rozmowie wyszło, że gotowy do drogi kamper (czyli zatankowany, z wodą i butlą z gazem) waży 3400 kg :haha: , a gdzie miejsce na ekwipunek, bagaż i pasażerów :?: ale nieświadome cielaki łapią się, że fajna zabawka robiona na zamówienie :-P

Johny_Walker - 2015-06-26, 10:19

ElcampCaravaning napisał/a:

Explorer XS: ~ 2745kg
Explorer X,Y,Z: ~ 2820kg

Voyager XS: ~ 2785kg
Voyager X,Y,Z: ~ 2860kg

Jeżeli to są masy blaszaka, to moim zdaniem zdecydowanie zbyt ciężkie. Blaszaki zwykle mają dwie duże zalety: ekonomia dzięki aerodynamice i ładowność dzięki niskiej masie własnej. Ale tutaj ta masa jest dość wysoka. Robicie meble ze zwykłej płyty wiórowej czy co?

slawomir89 - 2015-06-26, 10:36

Do chris_66 Pełen profesjonalizm po polsku ubliżać nieznajomym od cielaków.
krzlac - 2015-06-26, 11:54

Johny_Walker napisał/a:
ElcampCaravaning napisał/a:

Explorer XS: ~ 2745kg
Explorer X,Y,Z: ~ 2820kg

Voyager XS: ~ 2785kg
Voyager X,Y,Z: ~ 2860kg

Jeżeli to są masy blaszaka, to moim zdaniem zdecydowanie zbyt ciężkie. Blaszaki zwykle mają dwie duże zalety: ekonomia dzięki aerodynamice i ładowność dzięki niskiej masie własnej


Mój blaszak L3H2 gotowy do dalekiego wyjazdu (graty, woda, paliwo, prowiant, żona i ja, bez rowerów) nie mieści się w 3 500 kg. Lekko przekracza, a meble mam z lekkiej egzotycznej sklejki. Nie do końca wierzę w te wagi powyżej. Wiem, że dobrze wyposażony kamper zrobiony na bazie L4H3, gotowy do wakacyjnego wyjazdu 2 osób musi mieć DMC 3 500 kg przekroczone. Sama ta blaszana, stalowa buda z dachem lekka nie jest. Elcamp w niektórych modelach stosuje nadbudówki z tworzywa, może to obniża wagę.

ElcampCaravaning - 2015-06-26, 12:10

frólik napisał/a:
ElcampCaravaning napisał/a:


Explorer XS: podamy po sprawdzeniu
Explorer X,Y,Z: podamy po sprawdzeniu

Voyager XS: podamy po sprawdzeniu
Voyager X,Y,Z: podamy po sprawdzeniu



Przepraszam że spytam, ale czy to trochę nie za późno na sprawdzanie ? (i nie chodzi mi o godzinę :haha: )


Źle mnie zrozumieliście Panowie, JA musiałem sprawdzić (dokładniej zapytać) u handlowca, a nie chciałem odpisywać na pytanie odnośnie strony i konfiguratora jednocześnie olewając te wagi- nie chciałem żeby ktokolwiek poczuł się pominięty :)

Poprzedni post zaktualizowany po sprawdzeniu u handlowca.

Pozdrowienia

chris_66 - 2015-06-26, 20:38

slawomir89 napisał/a:
Do chris_66 Pełen profesjonalizm po polsku ubliżać nieznajomym od cielaków.


a jak określić łagodnie człowieka który kupuje sprzęt za ciężką kasę nie nadająci się do normalnego i legalnego użytkowania , czy d00pa wołowa będzie lepiej

Fux - 2015-06-27, 07:00

Przecież opisał sytuację i podał masy własne, więc o co biega?
Czy Ty myślisz, że „zachodnie" firmy podają masy w sposób jednoznaczny?

Jedni na sucho, inni z połowa wody, paliwa, kierowcą.
Pełna dowolność.

cirrustravel - 2015-06-29, 11:18

Czy przypadkiem nie zeszliśmy z tematu? Jesteśmy w temacie ELCAMPu > Neo-traveller i mieli się wypowiadać posiadacze tej marki, ile w rzeczywiści waży ich Neo-traveller.
A od firmy nadal nie dowiedziałem się, czy podane masy są z DR, czy z odczytu wagi po wyjechaniu z produkcji. I co ewentualnie z wyposażenia dodatkowego jest w tej wadze.

Może moderacja podzieli temat na "Neo-traveller" i "waga innych kamperów" ;) ?

wbobowski - 2015-07-04, 00:25

cirrustravel napisał/a:
Czy przypadkiem nie zeszliśmy z tematu? Jesteśmy w temacie ELCAMPu > Neo-traveller i mieli się wypowiadać posiadacze tej marki, ile w rzeczywiści waży ich Neo-traveller.

Mariusz masz rację, dlatego całą tą bardzo budującą dyskusję przeniosłem tutaj -> http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22082

cirrustravel - 2015-07-04, 00:32

Dzięki Włodku, a co do firmy ELCAMP, to odpowiedź na postawione pytanie dostałem po pół roku, zatem kolejną odpowiedź dostanę na "gwiazdkę" ;) :mikolaj

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group