|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
PEUGEOT - Klakson - pomocy
Moulder - 2016-04-20, 22:37 Temat postu: Klakson - pomocy Od grudnia 2015 ani ja, ani mechanik, ani nikt inny nie wpadł na to, żeby zatrąbić klaksonem. Jakoś tak od niechcenia w końcu wpadłem na to, żeby spróbować... Dźwięk się wydobył i zdechł. Dzisiaj na warsztacie z teściem walczyliśmy z klaksonem. Po podpięciu się bezpośrednio i dotknięciu masy - klakson umieszczony w zderzaku działa.
Ale już z kierownicy nie.
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej Trojaczków Ducato Boxera Jumpera 94-2002. Jeśli ktoś ma i może zeskanować i wrzucić będę bardzo wdzięczny.
Czy klakson trąbi wam bez względu na to, czy jest kluczyk w stacyjce czy nie?
Gewehr - 2016-04-20, 22:47
Sygnał jest po stacyjce. Zdejmij kierownicę i sprawdź pod nią styki sygnału. Są to takie dwie miedziane blaszki. Jedna to masa, a druga idzie bezpośrednio do sygnału. Podaj na nie masę i powinien zatrąbić. Plus masz, bo jak podałeś masę to sygnał żyje.
Moulder - 2016-04-20, 22:52 Temat postu: dzięki Jutro próbuję dzięki za podpowiedź w potrzebie.
MILUŚ - 2016-04-20, 23:56
Gewehr napisał/a: | Sygnał jest po stacyjce... | Co to znaczy po stacyjce ? Po jej włączeniu ? To coś nie hallo bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka
Gewehr - 2016-04-20, 23:58
Mogło mi się coś poprzestawiać, ale tak jakoś zapamiętałem
Socale - 2016-04-21, 00:14
Klakson jest pewnym wyjątkiem wobec innych urządzeń/odbiorników, gdyż jego działanie inicjuje się zamykaniem masy a nie podawaniem plusa.
Chyba że zastosowany jest przekaźnik.
mrsulki - 2016-04-21, 06:40
MILUŚ napisał/a: | bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka |
Tak jest ma stałego +
Socale napisał/a: | Chyba że zastosowany jest przekaźnik |
nie ma
Gewehr napisał/a: | Zdejmij kierownicę i sprawdź pod nią styki sygnału |
Racja u mnie tak było podgiąłem te blaszki by mocniej dotykały do takiego krążka z stykowego, oczyściłem je i posmarowałem wazeliną techniczną i jest OK.
Moulder - 2016-04-21, 07:39 Temat postu: kierownica chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie.
Gregorio - 2016-04-21, 08:50
W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było
bryzby - 2016-04-21, 10:03
MILUŚ napisał/a: | To coś nie hallo bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka |
U mnie też.
Socale - 2016-04-21, 10:05 Temat postu: Re: kierownica
Moulder napisał/a: | chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie. |
Dokładnie. I są 2 kabelki, ich zwarcie powoduje titanie.
Takie mniej więcej: Ti diiiiiit, albo tit tit tiiiiiiit.... itp.
bryzby - 2016-04-21, 10:30
Kiedyś miałem podobny problem ,wypiął się pierścień ze ślizgami które zwierały styki. Przy obrocie kierownicą słychać było skrzypienie.
Po demontażu kierownicy i wciśnięciu na właściwe miejsce tego pierścienia wszystko wróciło do normy.
MILUŚ - 2016-04-21, 14:00
GrzesiekW napisał/a: | W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było |
A ja tak miałem rozwiązane zapalanie samochodu . Gutentag zrobił zapłon z obejściem stacyjki . Bardzo sobie chwaliłem ten wynalazek
Gregorio - 2016-04-21, 14:22
MILUŚ napisał/a: | GrzesiekW napisał/a: | W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było |
A ja tak miałem rozwiązane zapalanie samochodu . Gutentag zrobił zapłon z obejściem stacyjki . Bardzo sobie chwaliłem ten wynalazek |
W moim odpalanie też zrobił na guzik ale w połączeniu z przełącznikiem. Przełącznik do góry i start z guzika. Ale odłączyłem skoro stacyjka działa normalnie. Bałem się, że dziecko może przypadkiem odpalić.
mrsulki - 2016-04-21, 17:40
Moulder napisał/a: | chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie. |
Nie ten krążek stykowy jest pod kierownicą (trzeba ją odkręcić i zdjąć).
Moulder - 2016-04-21, 20:24 Temat postu: klakson Dzisiaj walka trwała trzy godziny. Kierownica zdjęta, wydaje się że wszystko gra, kabelki i blaszki w świetnym stanie, ale klaksonu brak. Przełącznik zespolony i dwie kostki zdjęte, żeby poszukać kabelków idących do blaszek. Podejrzewamy, że musiał zostać naderwany jakoś od dołu, ale nie możemy znaleźć dokładnie jak biegnie kabelek, a raczej dwa do jednej blaszki biało czarny a do drugiej czarny. Trzeba będzie zrobić tak jak macie (niektórzy) nowy kabelek do przycisku. Na razie klaksonu nie ma
Socale - 2016-04-21, 22:14
mrsulki napisał/a: |
Nie ten krążek stykowy jest pod kierownicą (trzeba ją odkręcić i zdjąć). |
Aaaa, piszesz o stykach ślizgowych.
Moulder - 2016-04-22, 10:03 Temat postu: Przekaźnik Czy ktoś mnie może kompetentnie poinformować, czy jest tam jednak jakiś przekaźnik do klaksonu?
mrsulki - 2016-04-22, 13:40
Toć pisałem że w oryginale nie ma przekaźnika. Zadzwoń do mnie masz podany nr w amatorzy łatwiej będzie tłumaczyć niż pisać epistoły
Socale - 2016-04-22, 22:10 Temat postu: Re: Przekaźnik
Moulder napisał/a: | Czy ktoś mnie może kompetentnie poinformować, czy jest tam jednak jakiś przekaźnik do klaksonu? |
Ej Kumplu, no ale to wystarczy włączyć logikę.
Wyjmij kluczyk ze stacyjki i sprawdź czy na jednym z 2 kabelków na klaksonie masz +12V
A pisałeś już o tym
|
|