Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - ducato 1987, 2.5d, przekaźnik rozrusznika

serwan - 2017-03-03, 22:03
Temat postu: ducato 1987, 2.5d, przekaźnik rozrusznika
hej,

mam w kredensie kłopot z rozrusznikiem; akumulator jest ok, rozrusznik był diagnozowany jesienią i jest ok, ale.. czasami nie kręci. słychać cichutkie 'cyk' gdzieś spod deski i nic poza tym.

podejrzewam przekaźnik zasilania do rozrusznika (raz działa raz nie), przy czym niespecjalnie mam pojęcie gdzie go szukać ani jaki to typ / model. ktoś może przerabiał wymianę przekaźnika zasilania rozrusznika? jeżeli tak, gdzie go szukać (i jako to typ / model)?

pozdrawiam
serwan

forhend - 2017-03-03, 22:18

Może masz wypalony styk w stacyjce?To częsta przyczyna.
serwan - 2017-03-03, 22:20

forhend napisał/a:
Może masz wypalony styk w stacyjce?To częsta przyczyna.

nie słyszałem o takiej usterce, ale nie wykluczam - i co wtedy? wymiana? demontaż i naprawa? rozruch z kabelków?

Gewehr - 2017-03-03, 22:34

Przekaznik który słyszysz, jest nie od rozrusznika, a jedynie odłącza odbiorniki. Fabrycznie przekaznik rozrusznika nie występował. Zdejmij osłonę stacyjki i połącz na krótko przewody. Jak zapali, to kostka stacyjki do wymiany.
serwan - 2017-03-03, 22:51

Gewehr napisał/a:
Przekaznik który słyszysz, jest nie od rozrusznika, a jedynie odłącza odbiorniki. Fabrycznie przekaznik rozrusznika nie występował. Zdejmij osłonę stacyjki i połącz na krótko przewody. Jak zapali, to kostka stacyjki do wymiany.

czyli w stacyjce (tym walcu) są elementy wymienne (kostka)? czy to ewentualnie od razu całą stacyjkę trzeba zmienić?
dodatkowo piszesz że nie było przekaźnika - a jakoś mam wątpliwości, chcesz powiedzieć że przez ten cieniutki kabelek który biegnie do/od stacyjki przechodzi kilkaset amper z aku do rozrusznika?

Gewehr - 2017-03-03, 23:05

serwan napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Przekaznik który słyszysz, jest nie od rozrusznika, a jedynie odłącza odbiorniki. Fabrycznie przekaznik rozrusznika nie występował. Zdejmij osłonę stacyjki i połącz na krótko przewody. Jak zapali, to kostka stacyjki do wymiany.

czyli w stacyjce (tym walcu) są elementy wymienne (kostka)? czy to ewentualnie od razu całą stacyjkę trzeba zmienić?
dodatkowo piszesz że nie było przekaźnika - a jakoś mam wątpliwości, chcesz powiedzieć że przez ten cieniutki kabelek który biegnie do/od stacyjki przechodzi kilkaset amper z aku do rozrusznika?

Kilkaset amper ze stacyjki :haha: Dobry jesteś.
Automat w rozruszniku robi za przekaźnik :bajer
Jak kupisz samą kość, to bedzie wymienna. Tylko że już ich nie ma prawie na rynku. Najprościej dołożyć przekaźnik i dodatkowy włącznik.

piotr1 - 2017-03-03, 23:44

Zadzwoń :spoko :spoko :spoko
piotr1 - 2017-03-03, 23:53

Czekam na info :spoko :spoko :spoko
serwan - 2017-03-04, 00:16

piotr1 napisał/a:
Zadzwoń :spoko :spoko :spoko

chyba nie o tej porze.. :)

forhend - 2017-03-04, 06:59

Stacyjka jest raczej nienaprawialna,ale można jeszcze kupic ją bez problemu za 50 zł.Wczesniej jak kolega podpowiadał podaj napiecie na bendix rozrusznika na krótko.
Dwa przewody musisz złączyc na stałe(zapłon),trzecim dotykac do tych dwóch zlączonych(bendix)niestety nie pamietam jakie sa kolory.

Krzysiek D - 2017-03-04, 08:22
Temat postu: stacyjka ducato I
Witam.Stacyjka pasuje od FSO.W tym przypadku potrzebny będzie tzw wkład stacyjki.
serwan - 2017-03-04, 12:43

całośc na ile udało mi się znaleźć wygląda jak pod linkiem poniżej:

http://e-katalog.intercar...d-stacyjki.html

mówiąc o kostce która może się kwalifikować do wymiany mamy na myśli ten czarny element widoczny u góry? nie widziałem jeszcze u siebie, ale to może być 3,4 lub 6-cio pinowe, prawda? zajrzę oczywiście u siebie :) ale ktoś może wie / widział w jakimś ogłoszeniu kostkę do Ducato z 87?

edit: znalazlem tez inna, do ducato i też - ale wyglada inaczje:

https://www.motointegrato...-akusan-tr-0509

której się spodziewać u siebie?

pozdrawiam
serwan

Gewehr - 2017-03-04, 13:52

Pierwszy link odpada. Ta z drugiego linku powinna być ok.
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 18:43

Sobie kiedyś zamontowałem przekaźnik w starym kamperze , klientom montuję przekaźniki , doradzam montowanie przekaźników zamiast wymian tych kostek i stacyjek ... Rok temu w holowniku padła stacyjka , mówię sobie zamontuję przekaźnik ale z czystego lenistwa przypadkiem będąc w intercarsie / bywam tam prawie codziennie :) / kupiłem za 112 zł stacyjkę , kostka wmontowana w środek bo sa dwa typy zresztą zamienne ... po 7 miesiącach zaczęła się zacinać w pozycji rozrusznik ... prysnąłem w środek i się poprawiło a miesiąc temu rozruch zupełnie się zablokował , odpalam sposobem z kabli ...

morał taki , że te wszystkie zamienniki guuuuwno warte , tylko przekaźnik na oryginalnej stacyjce albo oddzielny przycisk na rozruch . Na nową stacyjke MADE IN EUROPA , nikt i nikogo juz nie namówię :)

arek - 2017-03-05, 17:39
Temat postu: stacyjka
sprawdz stacyjkę od Zuk lub Lublina tańsza i idealnie pasuje
TomaszG - 2017-03-08, 15:33

Witam, wklejam jako cytat , chyba z tego forum nawet.

"ja pomyślał bym nad obejściem stacyjki a dokładnie nad przerobieniem układu po stacyjce do rozrusznika i wstawieniem tam przekaźnika
tniesz w okolicach akumulatora ten cienki kabel który idzie do rozrusznika na elektromagnes i wstawiasz przekaźnik styki główne przekaźnika podpinasz z jednej strony pod +akumulatora a z drugiej strony wpinasz ten kabel od rozrusznika do miejsca gdzie był przecięty
drugą końcówkę kabla tą od strony stacyjki połączysz z cewką przekaźnika a drugi koniec cewki do masy auta
jeśli rozrusznik sprawny zapomnisz o kłopocie z odpaleniem'
i jeszcze jedno chyba inny forumowicz pisał

"To samo zrobiłem z włacznikiem rozrusznika.Oryginalnie elektromagnes jest bezpośrednio zasilany ze stacyjki. Zwyłky 30A przekaźnik załatwił sprawę. Stacyjka została odciążona a rozrusznik jeszcze tak nigdy nie kręcił. Ale prądu ucieka przez styki szczególnie w dojrzałym kamperze.
Pozdrawiam autorów tych słów. Zastosowałem to rozwiązanie i jest git, przedtem miałem kilka nerwowych chwil słysząc tylko własnie cyk cyk lub stuk stuk.

mrsulki - 2017-03-08, 17:25

TomaszG napisał/a:
Witam, wklejam jako cytat , chyba z tego forum nawet.

"ja pomyślał bym nad obejściem stacyjki a dokładnie nad przerobieniem układu po stacyjce do rozrusznika i wstawieniem tam przekaźnika
tniesz w okolicach akumulatora ten cienki kabel który idzie do rozrusznika na elektromagnes i wstawiasz przekaźnik styki główne przekaźnika podpinasz z jednej strony pod +akumulatora a z drugiej strony wpinasz ten kabel od rozrusznika do miejsca gdzie był przecięty
drugą końcówkę kabla tą od strony stacyjki połączysz z cewką przekaźnika a drugi koniec cewki do masy auta
jeśli rozrusznik sprawny zapomnisz o kłopocie z odpaleniem'

Kilka poprawek bym naniósł. Bo jak się sklei przekaźnik to masz po rozruszniku a i może być straż potrzebna. Aby się zabezpieczyć przed tym zjawiskiem proponowałbym podpięcie przekaźnika niedaleko stacyjki dlaczego?:
1. Przekaźnik w suchym
2. Wszystkie potrzebne sygnały w pobliżu
3. Zamiast zasilania przekaźnika bezpośrednio + z akumulatora radziłbym podłączyć + po stacyjce w razie co po wyłączeniu stacyjki rozrusznik da się wyłączyć.
Czyli reasumując znajdujemy + sterujący rozrusznikiem, rozcinamy go, przewód od strony stacyjki podpinamy pod złącze 86 przekaźnika; drugi koniec rozciętego przewodu podłączamy pod złącze 87 przekaźnika. Znajdujemy przewód w którym pojawia się + po załączeniu zapłonu (ważne aby nie znikał po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch) i przekrój przewodu jest równy lub większy niż ten od rozrusznika; podłączamy do niego zacisk 30 przekaźnika; pozostało jeszcze pod zacisk 85 podłączyć masę i gotowe.
Celowo nie używam kolorów przewodów tylko sygnałów jakich należy szukać bo opis będzie bardziej uniwersalny.

TomaszG - 2017-03-09, 09:38

No ja to robiłem w/g tego schematu / tez znalazłem w necie, byc może nawet na tym forum, ale dawnoooo/ Działa jak narazie OK
serwan - 2017-03-09, 10:33

TomaszG napisał/a:
No ja to robiłem w/g tego schematu / tez znalazłem w necie, byc może nawet na tym forum, ale dawnoooo/ Działa jak narazie OK

o wlasnie. i nie ogaraniam sensu montowania tego dodatkowego przekaznika; caly uklad sie staje bardziej skomplikowany, zamiast jednego przekaznika (przy rozruszniku) mamy dwa.. lipa.

bardziej bym sie sklanial do rozwiazania w ktorym:
1) jezeli stacyjnki nie da sie latwo naprawic / tanio wymienicic, to
2) dolozyc dodatkowy wlacznik/guzik (cos jak w nowych autach klawisze do startowania rozrusznika) ktory zastapi zuzyte bieguny w stacyjce (czyli de facto dwa kabelki laczone w stacyjne przy maksymalnym wychyleniu kluczyka przeniesc 'poza' stacyjke)

ktos moze tak ma? rozrusznik 'z guzika' zamiast z dodatkowego przekaznika?

pozdrawiam
serwan

mrsulki - 2017-03-09, 10:41

TomaszG, jak by ktoś nie do końca ogarniający elektrykę podlączył w/g tego rysunku to rozrusznik kręcił by po włączeniu zapłonu. Zamiast + po stacyjce jak jest w opisie powinno być "sterowanie rozrusznika".
miniu73 - 2023-07-03, 21:41

Gewehr napisał/a:
serwan napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Przekaznik który słyszysz, jest nie od rozrusznika, a jedynie odłącza odbiorniki. Fabrycznie przekaznik rozrusznika nie występował. Zdejmij osłonę stacyjki i połącz na krótko przewody. Jak zapali, to kostka stacyjki do wymiany.

czyli w stacyjce (tym walcu) są elementy wymienne (kostka)? czy to ewentualnie od razu całą stacyjkę trzeba zmienić?
dodatkowo piszesz że nie było przekaźnika - a jakoś mam wątpliwości, chcesz powiedzieć że przez ten cieniutki kabelek który biegnie do/od stacyjki przechodzi kilkaset amper z aku do rozrusznika?

Kilkaset amper ze stacyjki :haha: Dobry jesteś.
Automat w rozruszniku robi za przekaźnik :bajer
Jak kupisz samą kość, to bedzie wymienna. Tylko że już ich nie ma prawie na rynku. Najprościej dołożyć przekaźnik i dodatkowy włącznik.



Troszkę odgrzałem kotleta ale mam identyczny problem. Pytanie czy mógłbym się do Ciebie zgłosić na montaż dodatkowego włącznika i przekaźnika? Mam Peugeot J5 2.5 TD.
Dzisiaj rano miałem wyjeżdżać. Rok temu założony nowy rozrusznik Bosch. Stacyjka wymieniona 5 lat temu. Przed miesiącem nowy akumulator. Raz odpala raz nie już mnie szlag trafia.

TomaszG - 2023-07-07, 13:52

"Czyli reasumując znajdujemy + sterujący rozrusznikiem, rozcinamy go, przewód od strony stacyjki podpinamy pod złącze 86 przekaźnika; drugi koniec rozciętego przewodu podłączamy pod złącze 87 przekaźnika. Znajdujemy przewód w którym pojawia się + po załączeniu zapłonu (ważne aby nie znikał po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch) i przekrój przewodu jest równy lub większy niż ten od rozrusznika; podłączamy do niego zacisk 30 przekaźnika; pozostało jeszcze pod zacisk 85 podłączyć masę i gotowe.
Celowo nie używam kolorów przewodów tylko sygnałów jakich należy szukać bo opis będzie bardziej uniwersalny.....:"
CYTAT Z POSTU WYŻEJ .
Do dzisiaj tak mam zrobione, i działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group