Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Hand made - ręczna robota - przednia szyba podwójna :)

robba - 2017-09-24, 21:03
Temat postu: przednia szyba podwójna :)
zastanawiam się czy przednia szyba podwójna jest możliwa..
Nie wiem czy są takie rozwiązania.
Nie czy ma sens, bo nie ma, taniej wyjdzie osłona termiczna,
ale zastanawiam się jakie są za i przeciw, o których nawet bym nie pomyślał.
- dobre to, że byłaby ciepła... coś jeszcze? :) , pewno od środka by nie parowała
- złe to pewno to, że z zewnątrz by za to parowała,

musiała by mieć w środku gaz i być szczelna, pewno dobrze by było
jakby przednia część była ogrzewana..
jakie są Wasze informację, pomysły i przemyślenia...

Pytam, bo akurat mam podwójną ilość szyb a jednocześnie
i tak muszę obrobić otwór dla szyby... więc?

i jeszcze PS: czy w aucie, które miało uszczelkę można przerobić szybę na wklejaną?

nikita55 - 2017-09-25, 21:26

Niespotkałem się z tym pewnie z powodu wagi takiej szyby lecz drogie integry wszystkie boczne w kabinie mają szklane podwójne z gazem pomiędzy nimi.
amples - 2017-09-25, 21:41

robba napisał/a:
zastanawiam się czy przednia szyba podwójna jest możliwa..

Możliwa jest tylko co powie policja podczas kontroli czy diagnosta przy badaniach ? ,
nie mówiąc o pogorszeniu widoczności kierowcy .

starkes.prv - 2017-09-25, 22:10

Podwójnej nigdy nie widziałem ale jest coś takiego jak szyba atermiczna.

"...Podczas produkcji nakłada się powłokę lub specjalną, trzywarstwową folię. Dzięki temu produkty te odbijają lub pochłaniają znaczną część promieni słonecznych. Najlepsze rozwiązania Pilkingtona znacznie redukują wielkość szkodliwego promieniowania i zmniejszają temperaturę w aucie o kilka °C..."
https://www.markoweszyby....wosci-szyb.html

I muszę przyznać, że ja miałem okazję porównać atermiczną (w aucie brata) do zwykłej (w moim). Różnica może nie była wielka, ale WYRAŹNIE WYCZUWALNA.

McGali - 2017-09-25, 22:57
Temat postu: Re: przednia szyba podwójna :)
robba napisał/a:
zastanawiam się czy przednia szyba podwójna jest możliwa..
Nie wiem czy są takie rozwiązania...?


Przednie szyby jeżeli chodzi o ich budowę to w gruncie rzeczy są podwójne (laminowane) - przedzielone folią

robba - 2017-09-26, 08:24

amples napisał/a:
Możliwa jest tylko co powie policja podczas kontroli czy diagnosta przy badaniach ? nie mówiąc o pogorszeniu widoczności kierowcy .


No właśnie, są jakieś przepisy regulujące jaka szyba?
bo co do pogorszenia widoczności kierowcy to mam wątpliwości.
Chyba że będzie brudna, ale jedna szyba brudna też pogarsza widoczność...

robba - 2017-09-26, 08:28
Temat postu: Re: przednia szyba podwójna :)
McGali napisał/a:
Przednie szyby jeżeli chodzi o ich budowę to w gruncie rzeczy są podwójne (laminowane) - przedzielone folią


to fakt - w końcu to szyba bezpieczna. ale czy taka konstrukcja ma mniejszą przenikalność
ciepła niż sama szyba ?
Ciekawe czy symulację i kalkulacje tu wcześniej robionę
(straty na przedniej szybie 5kW) uwzględniały tę folię?
Jaka jest przenikalność cieplna szyby samochodowej, a jaka zwykłej?

robba - 2017-09-26, 08:33

nikita55 napisał/a:
Niespotkałem się z tym pewnie z powodu wagi takiej szyby lecz drogie integry wszystkie boczne w kabinie mają szklane podwójne z gazem pomiędzy nimi.


waga nie jest taka straszna... miałem szybę w rękach w weekend i 10kg może miała.
Nikita, trochę camperów Tobie chyba przez ręce przechodzi. Jeśli Ty nie widziałeś
to zapewne nie ma takowych...
A w tych integrach co mają podwójne z boku w kabinie to drzwiowe otwierane
też są podwójne?

moskit - 2017-09-26, 08:43

Zmiana szyby co za tym idzie zmiana pola widzenia jest zmianą istotną, wpływającą na bezpieczeństwo, tak samo dotyczy zmiany konstrukcji szyby, wszystkie te zmiany podlegają homologacji jeżeli pojazd ma być dopuszczony do ruchu publicznego.
Parę lat temu potrzebowałem wyobloną, bezpieczną, podwójną szybę do urządzenia około 1 metra kwadratowego, jak zobaczyłem ofertę to szybciutko szukałem innego rozwiązania.

robba - 2017-09-26, 08:59

moskit napisał/a:
Zmiana szyby co za tym idzie zmiana pola widzenia jest zmianą istotną, wpływającą na bezpieczeństwo, tak samo dotyczy zmiany konstrukcji szyby, wszystkie te zmiany podlegają homologacji jeżeli pojazd ma być dopuszczony do ruchu publicznego.

obie szyby, które mam są homologowane i oryginalne do tego auta.
wg mnie zmiany pola widzenia by nie było.
to oryginalne szyby, tylko jedna za drugą w odległości około 1 cm.
Oczywiście w środku musiały by być idealnie czyste i szczelne i z gazem,
żeby wilgoć nie wchodziła
Ale czekam na dalsze za i przeciw... a może znajdzie się ktoś kto widział...
ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.

nikita55 - 2017-09-26, 12:44

Mamy na warsztacie tyle najnowszych camperów, że jak by były to pewnie bym widział. Trójkątne, boczne suwane i w drzwiach kierowcy są tego samego typu czyli dwie szyby odstęp od siebie mają niewielki a w środku gaz. Ta w drzwiach jest elektrycznie podnoszona. Jest to wersja zimowa campera oczywiście. Problem w tym że często się zdaża że te szyby się rozklejają i parują i trzeba wymienić już nawet na gwarancji a ceny to kosmos w bocznych to firma frezuje w ramię dziurę do około i wyciąga się okno i koszt kolosalny.Choć pomysł fajny to nie skuteczny. W domowym oknie coś takiego chyba nie występuje jak rozklejenie szyby itd tu jednak okno jest wklejone na stałe (trójkątne) a naprężenia kabiny są tak duże że nie zdaje to egzaminu. Jak ktoś mało jeździ to pewnie że mną się nie zgodzi ale przychodzą do nas auta z tym problemem więc ja nie polecam.
moskit - 2017-09-26, 14:32

Jeżeli uważasz że sklejenie dwóch szyb fabrycznych rozwiązuje problem to zrób tak i nie zawracaj ...
Prawnie jest to kanał, od strony praktycznej chyba też. Jest to moje i tylko moje zdanie.

robba - 2017-09-27, 13:12

Ok. Tmoze ktos kiedys jeszcze cos na temat podwojnej przedniej napisze. ..
Nie wiem czy wiecie ale np szyba samochodow konwojowych ma dobre 1.5cm, moze nawet 2cm.
Grubosci i naprawde trudno to zauwazyc. Oczywiscie wiem ze jest homologowana.
I jest pelna i wielowarstwowa.... ale jesli o grubosc calosci idzie to jest gruba...
I w jezdzie to zupelnie nie przeszkadza.

Natomiast jeszcze pozostaje kwestia zmiany sposobu zamocowania szyby.
Czy mozna przerobic na wklejaną? Odwrotnie na pewno nie gdyz wklejana stanowi czesc
konstrukcji nosnej, ale czy wklejenie szyby gdzie byly uszczelki (po uprzedniej przerobce otworu)
nie zaszkodzi szybie, czy nie pojawia sie na niej szkodliwe naprezenie.
Samochod na ramie wiec chyba nic takiego nie powinno miec miejsca.
Sa jakies inne przeciw?

robba - 2019-04-20, 17:40

tadam...

Wrażenia z jazdy Audi e-tron
Podczas prezentacji mieliśmy okazję przejechać tylko kilkadziesiąt kilometrów, więc na poważne oceny jeszcze zbyt wcześnie. Na tym etapie można stwierdzić, że ten elektryczny SUV spodoba się wszystkim, którzy doceniają ponadprzeciętną wygodę i ciszę. W standardzie mamy podwójną przednią szybę, a wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone.

https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/audi-e-tron-pierwsze-wrazenia/1ny40yv

to dla tych co pisali ze to niedopuszczalne i kanał .... można? można!

moskit - 2019-04-20, 22:19

co innego jak pojazd jest homologowany z podwójną szybą a zupełnie co innego jak ktoś zamontuje podwójną , może diagnosta tego nie zauważy , ale jak zauważy to masz załatwiony demontaż , już na szczęście powoli mijają czasy kiedy DR pobijany był na słowo .
robba - 2019-04-22, 18:42

moskit napisał/a:
co innego jak pojazd jest homologowany z podwójną szybą a zupełnie co innego jak ktoś zamontuje podwójną , .....


aha. to jakiś postęp... kiedyś to nie było możliwe. teraz już jak ma homologacje to możliwe...
takie elastyczne podejście

moskit - 2019-04-22, 19:18

jak uważasz że to postęp to sobie zamontuj podwójną i nie zawracaj d.....y tylko uważaj żeby druga szyba czkawką nie odbijała się parę lat , bo chyba francuscy ubezpieczyciele bardziej zwracają uwagę na kwity niż w PL
robba - 2019-04-23, 10:17

moskit napisał/a:
jak uważasz że to postęp to sobie zamontuj podwójną i nie zawracaj d.....y tylko uważaj żeby druga szyba czkawką nie odbijała się parę lat , bo chyba francuscy ubezpieczyciele bardziej zwracają uwagę na kwity niż w PL


dziękuję za wkład w dyskusję i merytoryczną wykładnię prawa.
Przepraszam że Cię nękałem nachalnie tym tematem. :ok

decumanus - 2019-04-23, 21:05

Troche nie rozumiem po co się tak kopiecie. Nie możecie zajrzeć do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?

5. Szyby pojazdu:
1) nie powinny dawać ostrych odprysków w razie rozbicia; przednia szyba powinna
zapewnić kierowcy pełną i wyraźną widoczność bez zniekształcenia obrazu, a w razie
rozbicia - zapewniać jeszcze dostateczną widoczność drogi;
2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie
konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden
otwór okienny z każdej strony pojazdu;
3) powinny być ocechowane w miejscu widocznym z zewnątrz pojazdu; przepis stosuje się
do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1968 r.;
4) przednie i przednie boczne powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie
mniejszy niż 70%;
5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu
drogowego.


Jasno jest napisane ile mają mieć.
Co do szyb samochodów konwoju to pewnie jest tam dużo plexi czyli szkła akrylowego które cechuje się bardzo dobrą przejrzystością.
Jak wstawicie wewnetrzna szybę z dobrej plexi to wam przejrzystosc nie spadnie. Słusznym wydaje się domniemanie że należy zrobić homologację sztuki. Nie wiem czy w Polsce to jeszcze możliwe, nie śledzę tego.

Z mojego podwórka (architektura) powiem że 70 % to jest tyle że druga szyba (taka sama samochodowa) odpada. Szyby samochodowe przednie najciensze nie są, dodatkowo klejone a nawet w oknach domów podobno 74% przy podwójnym szkleniu to realne maksimum... wg producentów okien.
R

robba - 2019-04-24, 00:18

decumanus napisał/a:
Nie możecie zajrzeć do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?
....
Z mojego podwórka (architektura) powiem że 70 % to jest tyle że druga szyba (taka sama samochodowa) odpada. Szyby samochodowe przednie najciensze nie są, dodatkowo klejone a nawet w oknach domów podobno 74% przy podwójnym szkleniu to realne maksimum... wg producentów okien.
R

ale tego "z Twojego podwórka" w przepisach nie znajdę... :ok
Dzięki za konkretną informację na temat.
Jak znajdę chwilę i dokopię się do szyb na magazynie
to sprawdzę miernikiem przejrzystości ile wychodzi
przejrzystość dwóch szyb... na razie z ciekawości tylko... :)

decumanus - 2019-05-15, 13:00

Siem okazało ze posiadalem wadliwy zespół informacji z trzeciej ręki i osiagniecie LT (light transmission ) na poziomie 75% jest mozliwe nawet przy pakiecie trzyszybowym. Nie posiadam wiedzy czy uzywaja do tego szkła Optiwhite... wiec może nie będzie problemu z drugą szybą, trzeba tylko zmierzyć. Może warto.
R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group