Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Motoryzacja - Para z wydechu w ogromnych ilościach

Socale - 2017-11-21, 21:46
Temat postu: Para z wydechu w ogromnych ilościach
Vitaycie.
Taki mamy okres że para z wydechu jest normą. Nie u mnie.
Już drugi raz Ewa podjechała pod garaż z zasłoną parową za sobą. Bucha jak z parowozu z obydwu wydechów jednakowo. Przegoniłem go trochę poza miastem i para zniknęła. Za kilka dni pojawi się ponownie bo już tak było.
Macie jakieś patenty tak żeby gwarancji nie utracić?
Wstyd jak cholera, choć wszyscy wiedzą że to para, to jednak jej ilości bywają zaskakujące.

Bronek - 2017-11-21, 21:49

Jak się rozgrzeje tłumik? Zmień stację paliw.

Czasem aż chlupie z wydechów.

Socale - 2017-11-21, 22:24

Jak już się rozgrzeje to odparuje, ale Ewa robi 3km wte i 4km wewte a to diesel z AdBlue więc dodatkowe zasilanie wydechu roztworem wodnym.
Orlen/Shell mix.

CORONAVIRUS - 2017-11-21, 22:30

zakładam,że wykluczyłeś spalanie płynu chłodzącego ?
Socale - 2017-11-21, 22:42

Wykluczyłem trybem logicznym.
Po odparowaniu kilka dni spokój, potem znowu się kondensuje, przejazd po męsku 10 km i znowu spokój. Płynu nie ubywa, wszystko jak nowe, fabryczne stany. W niedzielę siadam za stery bo będę jechał do Z.Góry to 100parę km zrobię.
Może dziurę za DPF zrobić wiertłem 1/2mm, nie będzie woda w rurach stała :idea :diabelski_usmiech .
Po zapachu woda, po smaku mgła, po widoku parowóz.

mrsulki - 2017-11-22, 06:10

Socale napisał/a:
Ewa robi 3km wte i 4km wewte a to diesel z AdBlue

Przy takiej jeździe DPF za niedługo będzie do wymiany. Po kiego Wam diesel na takie dystanse toż to tylko kłopoty. Jak nie będzie wygrzewany to tak się będzie zachowywał. Taki już urok diesla z AdBlue i DPF one lubią przebiegi.

Ahmed - 2017-11-22, 07:07

Socale napisał/a:
Ewa robi 3km wte i 4km wewte a to diesel z AdBlue


Masz odpowiedź :bigok

wirefree - 2017-11-22, 09:36

Zrob mu trase 100-200km raz w miesiacu po autostradzie tak 120-140 i problem zniknie do nastepnego razu. Normaalnie diesla nie kupuje sie do jazdy do kosciola bo sie to nie oplaca zanim diesel sie rozgrzeje to pali wiecej niz benzyna zwlaszcza w zimie.
Socale - 2017-11-22, 10:16

mrsulki napisał/a:
Socale napisał/a:
Ewa robi 3km wte i 4km wewte a to diesel z AdBlue

Przy takiej jeździe DPF za niedługo będzie do wymiany. Po kiego Wam diesel na takie dystanse toż to tylko kłopoty. Jak nie będzie wygrzewany to tak się będzie zachowywał. Taki już urok diesla z AdBlue i DPF one lubią przebiegi.

Zabrakło wiedzy. Wkręcono mi że z Adblue problem z DPF nie istnieje i wystarczy auto od czasu do czasu na krótką trasę puścić i tak się dzieje.
Ja latam tym autem czasami, raz w tygodniu 100km, raz w miesiącu gdzieś dalej. Na co dzień jednak Ewa nim lata do pracy bo ja swoim roboczym po Niemczech robię duże przeloty.
Ale...
Córka ma nowe Audi w podobnej technologii, tzn. roczne, robi podobne przebiegi i też niedogrzany jest ale zadymy nigdy nie widziała.
Zresztą, Gubin to małe miasto, ale jest sporo w miarę nowych aut równie niedogrzanych, nigdy nie widuję zadymiarzy.
.
Niemniej dzięki za wiedzę. Za kilka dni jak problem się objawi to zapodam foto.
Takie sceny tylko na YT.

Socale - 2017-11-22, 10:18

wirefree napisał/a:
Zrob mu trase 100-200km
...

O właśnie! Jadę do Zielonej w najbliższym czasie (jutro , może piątek), podjadę do Ciebie, przywitam się i pojadę dalej :)

Bazyli - 2017-11-22, 10:53

wirefree napisał/a:
nie oplaca zanim diesel sie rozgrzeje to pali wiecej niz benzyna zwlaszcza w zimie.

1.6 HDi moje trasy: Dom->Praca 4km; Praca->Sklep 2 km; Dom->Szkoła 2 km; - spalanie średnie 6,8 litra/100 km
wirefree - może miałeś na myśli "fólsfagena pasata B5 w dislu po Niemcu" :haha:

kimtop - 2017-11-22, 15:21

Wywierć dziurkę w fi 3mm w dole tylnego dekla tłumnika
gryz3k - 2017-11-22, 15:26

Bazyli napisał/a:
wirefree napisał/a:
nie oplaca zanim diesel sie rozgrzeje to pali wiecej niz benzyna zwlaszcza w zimie.

1.6 HDi moje trasy: Dom->Praca 4km; Praca->Sklep 2 km; Dom->Szkoła 2 km; - spalanie średnie 6,8 litra/100 km
wirefree - może miałeś na myśli "fólsfagena pasata B5 w dislu po Niemcu" :haha:



Jak inteligentnie to i ja napiszę. :haha: :haha: :haha:

Diesel pali mniej. Vivaro 2.0 10l/100 km małe przebiegi. Jeep 3,7 benzyna 22l/100 km :haha: :haha: :haha:

Bronek - 2017-11-22, 15:58

gryz3k napisał/a:
{...}
i. Jeep 3,7 benzyna 22l/100 km :haha: :haha: :haha:


Jepp benzyna Pentastar po mieście dzienne przebiegi ok 10km max pali 14/100km

Merc diesel 300 TD 177 km 4x4 Pali też 14l/100km


Diesle to badziew chyba ,że do kombi z kratką . :mrgreen:


A bym zapomniał sentencji ::

Facet , który mówi ,że mu samochód mało pali , to tak jakby opowiadał ,że On to "z kobietami tylko mailowo" i smsem , bo to taniej wychodzi ,... :mrgreen:

Jeden sobie kupil ostatnio auto i pierwsze wrażenie z jazdy to ::; ?????? malo pali ! :bigok

Tragedia :gwm

Socale - 2017-11-22, 20:57

kimtop napisał/a:
Wywierć dziurkę w fi 3mm w dole tylnego dekla tłumnika

No właśnie to mi po łbie chodziło.
Socale napisał/a:
...
Może dziurę za DPF zrobić wiertłem 1/2mm, nie będzie woda w rurach stała :idea
...

Tylko szkoda trochę profanować, to świeżynka jeszcze, ale chociaż...
Kampery też na wstępie demoluję i poprawiam inżynierków.

Ahmed - 2017-11-22, 21:32

Ja bym tego PDF-a potraktował wiertłem o średnicy 12 mm :haha: :haha: :haha:
Ahmed - 2017-11-22, 21:34

I w dupę mu to wiertło , w :dupa

:haha:

Socale - 2017-11-22, 21:58

Jarek... !!!
:shock:

SlawekEwa - 2017-11-22, 22:14

Cytat:

Ja bym tego PDF-a potraktował wiertłem o średnicy 12 mm

I póżniej przeglądu nie podbijesz :haha:

Ahmed - 2017-11-22, 22:51

Po dzisiejszym dniu i walce z CEPIKiEM 2.0 już wszystko podbiję byleby mi ten zasrany system przepuścił :haha:
Ahmed - 2017-11-24, 10:09

Socale , a nie było przypadkiem tak , że on sobie akurat wtedy włączył wypalanie DPF -a ? :bajer
Socale - 2017-11-24, 22:21

Ahmed napisał/a:
Socale , a nie było przypadkiem tak , że on sobie akurat wtedy włączył wypalanie DPF -a ? :bajer

Diabli wiedzą. Nie wiem czym się to objawia, coś może sygnalizuje.
Mój błąd że nie znam tej konstrukcji ale wiem że filtr jest monitorowany czujnikami i jeśli następuje konieczność uruchomienia/trwania procesu, to żeby mu nie przeszkodzić powinien być komunikat np: Oczyszczanie układu wydechowego, nie wyłączaj silnika.
.
Tak jak wyżej pisałem, pojechałem do Z.Góry. Spokojnie, spokojnie, grzecznie jak zawsze - bez domysłów.
Wróciłem.
Teraz odmierzam czas kiedy ponownie nastąpi objaw i w jakich okolicznościach temperaturowych.

Ahmed - 2017-11-24, 22:53

Socale napisał/a:
Ahmed napisał/a:
Socale , a nie było przypadkiem tak , że on sobie akurat wtedy włączył wypalanie DPF -a ? :bajer

Diabli wiedzą. Nie wiem czym się to objawia.


Akurat tym , co opisałeś , kłębami białego dymu :spoko

Do tego podwyższone obroty na biegu jałowym i włączone wentylatory :bajer

CORONAVIRUS - 2017-11-24, 23:46

Ahmed napisał/a:
Socale napisał/a:
Ahmed napisał/a:
Socale , a nie było przypadkiem tak , że on sobie akurat wtedy włączył wypalanie DPF -a ? :bajer

Diabli wiedzą. Nie wiem czym się to objawia.


Akurat tym , co opisałeś , kłębami białego dymu :spoko

Do tego podwyższone obroty na biegu jałowym i włączone wentylatory :bajer


no i komputer wtedy wskazuje większe spalanie niż zazwyczaj ...

onionskin - 2017-11-25, 08:08

A o jakim aucie mowa, "suchy czy mokry" filtr ?
Socale - 2017-11-25, 22:47

onionskin napisał/a:
A o jakim aucie mowa, "suchy czy mokry" filtr ?


O co chodzi z filtrami suchy czy mokry?
Nic o tym nie wiem.
Może o AdBlue? Tak, jest to takie to coś zainstalowane.
Mercedes E kombi diesel z 2015r
.
Chyba kilkadziesiąt minutowe wygrzanie wydechu coś pomogło bo tfu,tfu odpukać złego objawu nie ma.
Bardziej jednak zastanawia mnie stosunek mitów do faktów :
Ponoć AdBlue ma za zadanie kompensować niedopały niedogrzanego diesla. Jak to jest w praktyce, wie ktoś?

onionskin - 2017-11-25, 23:38

No to Ci nie pomogę- prawie od zawsze jeżdżę francuską myślą techniczną- a ona stosuje płyn mający na celu obniżenie temperatury spalania "syfu" w filtrze, dlatego zwie się "mokrym".
AdBlue nie w tym celu jest stosowany: ma na celu zmniejszenie ilości azotu w spalinach jedynie.

Nie będę więc spekulował na temat niemieckiego wynalazku.
Dodam tylko fakt: moje auto ma 160tyś i nie wiem że go mam, płynu w zbiorniczku pozostało jeszcze 30%.

Socale - 2017-11-26, 10:12

Francuska wersja AdBlue to chyba to samo lecz pod inną nazwą ale generalnie chodzi o roztwór mocznika, wstrzykiwany w układ wydechowy przed DPFem. Wspomaga oczyszczanie.
Tu koniec mojej wiedzy.

onionskin - 2017-11-26, 10:28

Jak zwał tak zwał : chodzi o roztwór mocznika.
Ale AdBlue to jedno (roztwór mocznika), płyn ELOYS (z zawartością Ceru) to co innego- i różne ma cele ich stosowanie.
W najnowszych francuskich stosowane jest jedno i drugie.

dziwaczek - 2017-11-26, 14:51

A i owszem - w moim francuskim 1.6BlueHDI jest ADBlue zbiornik 18L- starcza na jakieś 25tys km i jeszcze jeden dodatek taki w dodatkowym zbiorniczku do którego nie ma łatwego dostępu (ma starczyć na ok 150 tyś/km).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group