Bajaga - 2018-07-26, 13:34 Temat postu: DUŻE europejskie kamperyJakie firmy robią / do niedawna robiły Duże kampery na bazie europejskich dostawczaków (trojaczki, iveco..)?
Najchętniej alkowa ew półintegra dla min 5 osób no i tak żeby to miało co najmniej z 8 metrów.
Pytanie jest stąd, że coraz lepiej krystalizuje mi się wizja kampera "idealnego" (taaaak, wiem nie ma ideałów). I jednak stare kamperowe porzekadło, że przestrzeni nie dokupisz uważam za bardzo celne.
Jakimś wyjściem jest rv z USA, ma wiele plusów ale i minusy (wielki paliwożerny silnik, slabiutka sieć serwisowa i dostępność części). Myślę że auto tak do 9 metrów jest odpowiednim kompromisem czynników wielkość/mobilność/komfort. A ze względów praktycznych i ekonomicznych najlepiej by to miało motor 2.3/3.0 fiat-iveco, żadne silniki i podwozia od ciężarówek/autobusów. Macie jakieś typy przy takich kryteriach?
Ps. W tym sezonie na kemping w Osieku przyjechali Szwedzi amerykańskim autobusem, z 4 slajdami Mieli wcześniejszą rezerwację na jedyne miejsce które jakoś leeeedwo ich zmieściło (2 slajdy mogli rozsunąć tylko trochę). To autko miało pewnie te ich 12 metrów i pokazało mi że to jednak bezsensu w Europie, niestety. (ale większość mężczyzn na kempingu oglądając to to z trudem ukrywało erekcję )mischka - 2018-07-26, 14:15 np. Dethleffs XXL, Niesmann Bischoff, Morelo, Concorde...tekill - 2018-09-25, 10:03 Morelo rjas - 2018-10-01, 19:56 Ano taki Morelo na ten przykład
Ale to chyba za duży, bo to 12-to tonowy pojazd jest.Comsio - 2018-10-01, 21:34 O to jest garaż
A nie jakaś tam popierdułka.Bajaga - 2018-10-01, 23:06
Comsio napisał/a:
O to jest garaż
A nie jakaś tam popierdułka.
Jestem za! Tylko pożycz mi tak ze 2 miliony na niezwykle długi czas Andrzej 73 - 2018-10-01, 23:46 Tu masz trochę biedniejszego , ale o połowę tańszego.
Fajny patent z tą kierownicą.Andrzej 73 - 2018-10-02, 10:20 W takim sprzęcie jest kilka bajerów... ten wart tylko 1450 E
mischka - 2018-10-02, 10:23 Ceny używanych Morelo zaczynają się od ok 100,000€ czy to dużo to już każdy wie po swojemu. Dla mojego sposobu kamperowania sprzęt za duży co nie zmienia faktu że dla oka jest bardzo przyjemny.Bronek - 2018-10-02, 10:36 W tej "LIDZE" , to tylko ze slajdami .
Patrząc np na Morelo to dla mnie dużej różnicy nie ma od "kamperów " normalnych dwuosiowych w których nie trzeba włazić na "wysoki parter".
Rozkład typowy kamperowy i nudny.
Jak spadać to z wysokiego konia ... Mając europejski autobus miałbym niedosyt zaraz po zakupie . Amerykaniec , nie za wielki ale te rozsuwane ściany ... Nawet nie sypialnia , ale kuchnia i salon , wystarczy ,że tylko ,że sama kanapa się cofnie lub zestaw kuchenny odjedzie na bok , to inna bajka . Byłem w takim i Morelo itp to przy takim jak wieża Eifla w Las Vegas udawane.
A ograniczenia ?? Zawsze są jakieś . Przy takich gabarytach , można parkować pod miastem , mając autko w garażu lub karę kredytową plus telefon, by wezwać taksówkę .
Jak się bawić , to się bawić .
Nie wiem nawet , czy nie taniej wyjdzie ? Patrząc na podaż w USA takiego sprzętu .Andrzej 73 - 2018-10-02, 10:51 Gdybym miał mieszkać kilka miesięcy rocznie w kamperze na 100 procent wybrałbym tego typu kampa ze slajdami.
Może ma ktoś na boku odłożone kilkadziesiąt Bitcoinów , to zamiast mają leżeć mogą stać w postaci tego kamperka.
Darek Szczecin - 2018-10-02, 12:00 jak duże to tylko z USA tanie są jak parówki , na aukcjach lekko uszkodzone tej klasy pojazdy widywałem w cenie około 20000 USD
Ten Morelo moim zdaniem nie wart takiej kasy. To zwykła integra tylko taka podpicowana
Patrzyłem na angielskim ebayu za 30- 40 tys funtów można coś odpowiedniego kupić i odpada kupa problemów i kosztów ze sprowadzaniem zza oceanu. Tak poniżej 10m długości by jako tako tym podróżować po Europie.zbyszekwoj - 2018-10-02, 15:26 Do Morelo mozna przynajmniej normalnie wchodzic , bo do Concorda to jak po drabinie. moskit - 2018-10-02, 16:13 Oświećcie zasadę działania kierownicy w Morello Palace , czy jest nakładka czy inne rozwiązanieAndrzej 73 - 2018-10-02, 17:54 Tu masz filmik o Morelo
Andrzej 73 - 2018-10-02, 18:07 I jeszcze jeden , ściąga kierownicę w 5,20 minucie.
Bronek - 2018-10-02, 18:14 Lepsze to niż blokada na koła.
Gdyby z takiej kierownicy było np. denko do plecaka... zabierasz na wycieczkę i nikt Ci kamperem nie odjedzie. .
Oczywiście wpusty jak w zamku Gerda dedykowane do danego auta.Bajaga - 2018-10-02, 19:37
Bronek napisał/a:
Lepsze to niż blokada na koła.
Gdyby z takiej kierownicy było np. denko do plecaka... zabierasz na wycieczkę i nikt Ci kamperem nie odjedzie. .
Oczywiście wpusty jak w zamku Gerda dedykowane do danego auta.
Wystarczy, żeby dobry specjalista dobrze zrobił odcięcie czujnika położenia wału korbowego. I też nikt nie odjedzie. Mam taką odcinkę, stawiam literka każdemu który to znajdzie Bronek - 2018-10-02, 20:57 No ale kierownica jest i zachęca do próby odjechania.
Będzie złodziej pierdział w moje siedzenie... a tak... Tylko zdjęcie kół, przebije brak kierownicy.
Nasz kolega forumowy Oli z kierownic robi stoliczki, widziałem takową w Poznaniu. A tam gdzie jest w niej poduszka ma cukierki.
Czyli zdejmujesz kierownicę i masz stoliczek. Blat to kółko szklane. Ergonomia plus zabezpieczenie kamperowe. jawi13 - 2018-10-02, 21:15 Jakie firmy robią / do niedawna robiły Duże kampery
Firma Świstak i Jego MilkaBajaga - 2018-10-02, 21:45
jawi13 napisał/a:
Jakie firmy robią / do niedawna robiły Duże kampery
Firma Świstak i Jego Milka
Hmm, był to jednak egzemplarz raczej przedprodukcyjny i z tego co kojarzę raczej ciężko się sprzedawał...
ps. Nasz rynek kamperowy jest tak strasznie mikry... przecież Arek (twórca Milki) powinien mieć masę lub choćby kilku chętnych na zlecenie budowy kampera a on swą Milkę z rok sprzedawał, echh...tomiy - 2018-10-02, 22:53 Europejskie "zwykłe" 5t 3 osie dochodzą do 9 metrów. Wydaje się że w europie autem 9x2,3 wjedziesz w więcej miejsc niż 12x2,5m. z USA.
RV z USA są fajne gdyby nie ich design wnętrza. Jak w europie w latach 80-90. Mimo całej tej wielkości, slidów itd wydac 50-100 tys $ i mieś takie rustyki..... to nie mój gust. Próbowałem kiedyś znaleźć coś pod europejskie gusta to nowe około 400-500 tys$ kosztowały w nowoczesnym designie.
Jak szaleć to szaleć - przeróbka jakiegoś turystyka piętrusa to jest to Bajaga - 2018-10-11, 19:20
tomiy napisał/a:
Europejskie "zwykłe" 5t 3 osie dochodzą do 9 metrów. Wydaje się że w europie autem 9x2,3 wjedziesz w więcej miejsc niż 12x2,5m. z USA.
RV z USA są fajne gdyby nie ich design wnętrza. Jak w europie w latach 80-90. Mimo całej tej wielkości, slidów itd wydac 50-100 tys $ i mieś takie rustyki..... to nie mój gust. Próbowałem kiedyś znaleźć coś pod europejskie gusta to nowe około 400-500 tys$ kosztowały w nowoczesnym designie.
Jak szaleć to szaleć - przeróbka jakiegoś turystyka piętrusa to jest to
Tyle, że przeróbka tych ich śmiesznych Ludwików XV na coś współczesnego to są w sumie groszowe sprawy. Nowe fronty i oświetlenie, żaden wyczyn.
Bardziej przykre jest to, że w zasadzie nie można w EU kupić Dużego kampera np na bazie Ducato 3.0 czy Iveco i mieć i porządny rozmiar i w miarę sensowne koszty i brak problemów z serwisem. Takie życie. I czemu Europa nie ogarnia zupełnie tematu slajdów też nie mam pojęcia.
Są Phoenixy czy Concorde ale to na bazie ciężarówek i wygrana w lotto nie wystarczy.
ps. Ze 3 lata temu oglądałem amerykańską alkowę ze slajdem. Po wymianie frontów i tapicerki byłby super (v8już z lpg, elektryka 230v, generator itp itd), z dużym slajdem kosztował ok 140 tys zł. Niestety miałem wtedy kampera i inne wydatki bo bym go kupił na pewno.Wojciechu - 2018-10-11, 21:44 Ja kilka słów o Morelo. Stałem pewien czas w Jarosławcu vis-a-vis Niemca w ogromnym Morelo. Kamper wielkości ogromnego autobusu, luksusowo wyposażony i pewnie ogromnie drogi. Intrygował mnie jednak jego właściciel i puszysta grecien z owego kampera. Oboje latali za potrzebą po toy - toyach, i kamperowali na dzikusa. Tak sobie myślę - ile to trzeba było z ich strony wyrzeczeń , by posiadać tak luxusowego kampera. tomiy - 2018-10-12, 09:48
Bajaga napisał/a:
Tyle, że przeróbka tych ich śmiesznych Ludwików XV na coś współczesnego to są w sumie groszowe sprawy. Nowe fronty i oświetlenie, żaden wyczyn.
Bardziej przykre jest to, że w zasadzie nie można w EU kupić Dużego kampera np na bazie Ducato 3.0 czy Iveco i mieć i porządny rozmiar i w miarę sensowne koszty i brak problemów z serwisem. Takie życie. I czemu Europa nie ogarnia zupełnie tematu slajdów też nie mam pojęcia.
Są Phoenixy czy Concorde ale to na bazie ciężarówek i wygrana w lotto nie wystarczy.
ps. Ze 3 lata temu oglądałem amerykańską alkowę ze slajdem. Po wymianie frontów i tapicerki byłby super (v8już z lpg, elektryka 230v, generator itp itd), z dużym slajdem kosztował ok 140 tys zł. Niestety miałem wtedy kampera i inne wydatki bo bym go kupił na pewno.
Przeróbka frontów - może być sensownym zadaniem.
Europejskie na Ducato 8,8m długości 3 osie 5T nowe kosztują na mobile.de jakies 80 tys euro. Używane - nie wiemmischka - 2018-10-12, 14:45 prof-os, może był nowy i szkoda im było tam nas..ać koko - 2018-10-15, 04:15 Chyba 280 tys Eur