Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Oś na drążkach skrętnych AL-KO kamper FIAT DUCATO PROSZE

marek glażewski - 2018-07-26, 21:48
Temat postu: Oś na drążkach skrętnych AL-KO kamper FIAT DUCATO PROSZE
Witam

W Albanii pękły mi drążki skrętne osi AL-KO w kamperze Fiat Ducato z 1995 roku.

Mechanicy pospawali wahacz z osią , niestety teraz nie da się już tego zregenerować.

Cena takiej nowej osi to prawie połowa ceny kampera.

Czy ma ktoś pomysł co zrobić w tej sytuacji?

Podsyłam zdjęcie tabliczki z osi pojazdu
VIN TO: ZFA 23000005066968


Serdecznie proszę o pomoc w tej sprawie inaczej jestem ugotowany na maxa.

(decyzja o braku możliwości zregenerowania tej zapadła w firmie TA-NO z Tomaszowa , którą polecali wszyscy serwisanci sprzętu karawaningowego z Łodzi)

tom-cio - 2018-07-29, 20:07

A zostawic tak jak jest i zalozyc jakies poduszki?podrzuc zdjecia samej osi
fiba56 - 2018-07-29, 20:54

Nie przy osi alko.
CORONAVIRUS - 2018-07-29, 21:33

Zespawane na sztywno wahacze da się oczywiście odciąć , belkę też da się zregenerować , nowe elementy w środku i jedziesz dalej ... jak zawsze kwestia ceny . Dodanie poduszek do sztywnej belki nic nie da zreszta mało kto sie bawi w poduszki do alko ...
koko - 2018-07-30, 10:24

Poduszki raczej Miechy amortyzują wahacz i jest potrzebna specjalna konstrukcja (ja taką założyłem) Radzę skontaktować się z ALKO polska w Poznaniu podadzą namiary na autoryzowanych serwisantów.
eler1 - 2018-07-30, 18:21

poszukaj w swojej okolicy firmy która produkuje osie do przyczepek - mi w przyczepce zregenerowali
M@rio - 2018-08-07, 17:28

Jedynie Mecenas może Ci tutaj pomóc.
JaroW - 2018-09-06, 17:57
Temat postu: Re: Oś na drążkach skrętnych AL-KO kamper FIAT DUCATO PROSZE
marek glażewski napisał/a:
Witam

W Albanii pękły mi drążki skrętne osi AL-KO w kamperze Fiat Ducato z 1995 roku.

Mechanicy pospawali wahacz z osią , niestety teraz nie da się już tego zregenerować.

Cena takiej nowej osi to prawie połowa ceny kampera.

Czy ma ktoś pomysł co zrobić w tej sytuacji?

Podsyłam zdjęcie tabliczki z osi pojazdu
VIN TO: ZFA 23000005066968


Serdecznie proszę o pomoc w tej sprawie inaczej jestem ugotowany na maxa.

(decyzja o braku możliwości zregenerowania tej zapadła w firmie TA-NO z Tomaszowa , którą polecali wszyscy serwisanci sprzętu karawaningowego z Łodzi)




Witaj na serwisie aukcyjnym jest takie coś

Aukcja dotyczy regeneracji osi do przyczepy, która polega na wymianie wałków gumowych lub wahacza w osiach Niewiadow , Knott , AL - KO ,itp..
Posiadamy specjalną prase do rozebrania osi i wprasowania wahacza. Cena w aukcji " kup teraz " dotyczy prostowania wahacza lub wykonania dwoch operacji na prasie, tj. wyciągnięcia i zaprasowania wahacza z jednej strony osi o d.m.c. do 750 kg , inne do uzgodnienia. Prostujemy wahacze bez wymontowania osi z przyczepy, ustawiamy geometrie osi w przyczepach.
Odbiór osi po regeneracji wyłącznie osobiście, nie mam możliwości wysyłki kurierem. Kontakt : Bielsko-Biała tel. 602 - 368 - 287.
Proszę o kontakt wyłącznie w dni robocze, pn. - pt. w godz 8.oo - 16.oo

zadzwoń zapytaj

Ela i Andrzej - 2018-09-06, 22:38

Witam . Proszę zadzwoń do mnie w sprawie . 502 872 342 . :spoko
Mik media - 2021-05-14, 21:51

Ela i Andrzej, cześć masz jakieś doświadczenia z regeneracją belki skrętnej alko w dukato II. Oś bt1800
tip71@wp.pl - 2021-07-25, 20:19

Witam

Właśnie przez tą nieszczęsną belkę trafiłem tutaj. Dużo pomogły zdjęcia z tego postu, ponieważ mieliśmy problem z tym samym typem belki.

Jest firma w Polsce, która je robi. Aktualnie przywieźliśmy zrobioną belkę na miejsce. Nośność zamiast 1800 jest 2200 i to jest na plus. Zamiast okrągłej jest kwadratowa. Po założeniu odpiszę czy wszystko jest ok, oraz postaram się dorzucić zdjęcia.


Pozdrawiam.

nikita55 - 2022-01-23, 14:26

Czy po takim zabiegu dostaje się jakiś papier? Można wtedy zmienic dmc z 3200 kg na 3500 kg???
Marioo - 2022-10-22, 17:07

nikita55 napisał/a:
Czy po takim zabiegu dostaje się jakiś papier? Można wtedy zmienic dmc z 3200 kg na 3500 kg???

Na pewno nie, to, że ośka wytrzyma obciążenie nie oznacza, że np pojazd się zatrzyma przy takim obciążeniu. Trzeba by udokumentować, że cały pojazd jest przystosowany na taką masę a nie tylko jeden element.

aviator - 2022-10-22, 17:30

Załóżmy, że udokumentujesz i co dalej? W PL w kamperze nic z tym nie zrobisz…. niestety. Musiałbyś zarejestrować auto w D, zrobić legalnie podniesienie DMC według ichnich wytycznych i potem do PL - impreza nieopłacalna.
Można co najwyżej udać się do firmy przerabiające busy - ci przerabiając bus np na autobus bawią się w takie zabiegi z DMC a zwykły śmiertelnik może zmienić DMC jedynie mając świadectwo homologacji na inne DMC; wtedy tylko 1 wizyta w wydziale komunikacji i masz to załatwione od ręki.

nikita55 - 2022-10-22, 18:34

Właśnie auto jest zarejestrowane w Niemczech i dowiadywałem się że po wymianie belki na tą mocniejszą można zmienić dmc z 3200 na 3500. Ale wymiana belki na nową to koszt około 4000 euro i jedt to nieopłacalne. Ciekawe jak sprawa wygląda jakby taką belkę wstawić regenerowaną lub używaną?
Czy wtedy też można zmienić dmc?

aviator - 2022-10-22, 19:14

No to zazdroszczę możliwości. Chyba nigdzie nie jest napisane, ze ma być na nowych częściach. Ja bym założył używana, podjechał do Dekry i zapytał co jeszcze mam zmienić - a ta belka, to tak chyba z fabryki wyjechała, taki już kupiłem :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group