Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Fotel pasażera obrotowy w Ducato większy zakres jego cofania

Bronek - 2018-10-19, 22:27
Temat postu: Fotel pasażera obrotowy w Ducato większy zakres jego cofania
Już w poprzednim kamperze miałem zamiar spróbować zwiększyć możliwość cofnięcia fotela pasażera. Wtedy byłoby to istotne, gdy jest odwrócony do wnętrza kampera.,

Daje to, moim zdaniem więcej przestrzeni.
Czy ktoś to potrafi?
O regulacji rozsunięcia na boki, nawet nie wspominam a tak coś też kiedyś mi się marzyło .
W tym kamperze, wystarczyło by mi, tylko wydłużenie torów przesuwu tego fotela.
Ile się da. Nie mierzyłem, ale te 15 - 20cm chyba spokojnie można.?
Teoretyzuję, gdyż nie mam pojęcia jak to zrobić.

Jak zwykle... cena nie gra roli w takich fanaberiach :mrgreen:
Dodatkowy kłopot, bo integra nie ma drzwi prawych i podejście jest niewygodne.

J.Leboski - 2018-10-20, 07:31

Gdyby tak fotel był mocowany nie centralnie, tylko na zasadzie mimośrodu? byłaby większa możliwość manewrowania/ustawienia.
Bronek - 2018-10-20, 07:39

O to takie coś mnie właśnie chodzi.
Albo dodatkowa płaszczyzna manewru - ostatecznie przód/tył
A miodzio, to jak piszesz.

Teoretycznie, ja to widzę w wariancie prostym, jako przedłużenie /przestawienie prowadnic

Ale by jeszcze był ruch w bok, to dodanie prostopadle drugich prowadnic.
Z mimośrodem to już chyba "wyższa szkoła jazdy" imnie do ogarnięcia w typowym warsztacie?

Cały czas zapominamy, że te kampery, to budowane są na bazie dostawczaków, zwykłych roboczych aut.
Gdzie komfort i duperele nie są takie ważne.
Tolerujemy np. zwykłe desski rozdzielacze i kultowo trzymamy się fabrycznych rozwiązań, nauczeni od dziecka, że to co ze sklepu jest lepsze. :evil:
I co dziwne, zarzucamy też amerykańcom iż mają w kamperach jak w domu? :roll: Najchętniej to bym wypier... te fotele z Ducato

J.Leboski - 2018-10-20, 07:50

Mi sie wydaje dużo prostsze, Czyli kręcą sie dwie powiedzmy "blachy" na stelażu, a ta druga ma możliwość po odblokowaniu, obrotu mimośrodowego wraz z fotelem. Dodatkowe szyny to niezła konstrukcja. Oczywiscie to tylko moja na szybko wymyślona teoria, a diabeł tkwi w szczegółach i zapewne w homologacjach przeróżnych.

ps.

Jak bedziesz miał definitywny "stosunek" do foteli...ja przyjmę :mrgreen:

SlawekEwa - 2018-10-20, 08:19

Zamontuj prowadnice z szuflady z podwójnym wysuwem o nośności 120kg :haha:
MAWI - 2018-10-20, 08:32

SlawekEwa napisał/a:
Zamontuj prowadnice z szuflady z podwójnym wysuwem o nośności 120kg

To całkiem niezły pomysł. Wiadomo ,Prowadnice są różne I trzeba by znaleźć coś fajnego z blokadą. Przecież prowadnice poziome ,to nie tylko szuflady meblowe??

tom-cio - 2018-10-20, 08:41

https://m.aliexpress.com/item/32804936500.html?spm=a2g0n.shopcart-amp.item.32804936500&aff_trace_key=76c5240490a94aa1a9643153d13d8d96-1539027184169-04207-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=8684amp-pY2Pv49Eg_WR4kMNcehAZQ1540017609888

Zobacz to, mialem zamiar do nastepnego kupowac

tom-cio - 2018-10-20, 08:46

Z tym ze to co ja proponuje zamontowalbym pod podstawa foteli, bo jak zamontujesz pod siedziskiem to pod udami skrzynia bedzie przeszkadzac. W tym co mam teraz nie zastosowalem, bo pod siedzeniem pasazera mam akumulator 170Ah od ladowarki i nie da rady. Ale w nastepnym mam zamiar albo to albo na wzor ale ten stelaz na podlodze i obracane razem ze skrzynia pod siedzisko
Comsio - 2018-10-20, 09:01

Bronek :kawka: Scania posiada taki prawy fotel, długie prowadnice w podłodze.
Resztę dorobi Ci złota rączka. :ok

Bronek - 2018-10-20, 09:14

W nowym nawet schowka otwieranego nie ma, aczkolwiek coś tam upchnąłem... kable rozruchowe?

Fotele co prawda mnie niesatysfakcjonujące raczej zostaną. Tapicerka, homologacja itd... Wkurw ją, ale dopuki jeszcze mam odrobinę tolerancji... i to zabawa tapicerska, ze zdobyciem materiału. A to obicie, wyrwać od Francuzów niemal nie sposób itd...


Raczej szukam warsztatu, i ślusarza z obrabiarką, giętarką i rozumem aby przerobił istniejącą podstawę. Zero lipy ale jestem otwarty 8-)


To nie jest nic w stylu " nie mogę bez tego żyć!"
Ale warto, gdyż przestrzeni w tak małej przestrzeni nigdy nie za wiele. To jak że sladjem obiektywnie niewiele daje , subiektywnie dużo

Ps Tak do 1500 zł jestem w stanie na to przeznaczyć. Czyli m/w cm dodatkowy za ok stówę.
Nie chodzi to o penisa tak dla ścisłości, bo tu raczej j odwrotne 8-)

Sam tego nie zrobię, dlatego w tym wątku. "pomocowym".

cd.. gdyby tak ta prowadnica wysuwała się do tyłu jak do przodu było by git. Co tam blokuje /ogranicza wysuw?

Socale - 2018-10-21, 20:18
Temat postu: Re: Fotel pasażera obrotowy w Ducato większy zakres jego cof
Bronek napisał/a:

...
Czy ktoś to potrafi?
...

No jasne i to w prosty sposób, sam zrobisz w 3 h.
Przerabiałem ten temat w obecnym swoim na obrotnicy. Też po obróceniu było sporo nieużytego miejsca za oparciem. Fabryczne zamontowanie fotela przesunąłem na śrubach o kilka (nie pamiętam, 10-12cm) cm do tyłu, chodzi o śruby trzymające fotel z obrotnicą.
Wskutek tego fotel robi obrót mocno mimośrodowy i tylko w żądanym kierunku. Do jazdy i tak jest zawsze na maxa do tyłu.
Dodatkowa zaleta, to że nie ma teraz możliwości obracania fotela o 360st, czyli karuzeli ukręcających kable od piropasów, grzałek itp.

Bronek - 2018-10-21, 20:45

Gdyby tak się wysuwał do tyłu, jak go można przesunąć do przodu to byłoby super. :!:
Czyli samo obrócenie części tapicerskiej o 180°, załatwiło by sprawę.
Ale teoretycznie ?
To są inne fotele niż miałem w poprzednim Ducato.
I na niższej podstawie i inne blokady, cięgnana składania. itd....

I szał inżynierski :kwiatek jak po proach chyba? :!: czyli są dwa paski klinowe :shock: do śrub ustawiająch położenie/wysokość siedziska.
Smarowane są te śruby, ale to jest idiotyzm, bo wszystko chodzi i tak ciężko. :!:

Muszę się temu przyjrzeć.

Socale - 2018-10-21, 20:51

Jakkolwiek by nie było, jakoś do obrotnicy jest przymocowany i to na tych mocowaniach korygujesz, nie na suwadłach. Cały fotel z suwadłami odkręcisz od obrotnicy, nawiercisz nowe dziury w max możliwych punktach. W ten sposób przesuniesz do tyłu cały fotel, nie na suwadłach a względem osi obrotnicy.
Tofik i wacik chcą siku, idź z nimi i pstryknij kilka foto :)

Bronek - 2018-10-21, 20:58

Mają kocią klapkę :mrgreen:

Jutro się zabawię w fotografa, bo trzeba będzie dobrze oświetlić

Najgorsze to ten brak drzwi prawych

Gdyby tak mieć serwisówkę!
Muszę poszukać, może jest w necie?

U mnie nie da się więcej obrócić jak 180°. Jest blokada , która "zaskakuje", też w odwrotnym położeniu.

W związku z tym takie to sobie filmiki ogądam


Zrobiłem zdjęcia, ale jak widać, g.. no widać 8-)
Coś bym odkręcił ale nie wiem co? :bajer

Bronek - 2018-10-23, 10:12

Ja ma problem , które śruby odkręcić , by zdjąć fotel . To chyba nietypowe mocowanie ?
Wolałbym obrotnice zostawić , a tylko prowadnice uwolnić by albo je zmienić albo przesunąć cztery śruby widać ( te z podkładkami ? ) ale czy jeszcze jakieś ?

Socale napisał/a:
Jakkolwiek by nie było, jakoś do obrotnicy jest przymocowany i to na tych mocowaniach korygujesz, nie na suwadłach. Cały fotel z suwadłami odkręcisz od obrotnicy, nawiercisz nowe dziury w max możliwych punktach. W ten sposób przesuniesz do tyłu cały fotel, nie na suwadłach a względem osi obrotnicy.
............


I to by było optymalne . Nawet

Socale - 2018-10-23, 22:15

Bronek napisał/a:
...nie da się więcej obrócić jak 180°. Jest blokada
...

Właśnie po to by kabli nie ukręcić.
Kto zakłąda sobie obrotnicę musi takie zabezpieczenie sobie zrobić, ja u siebie jak kombinowałem to tak wykombinowałem że bez blokady jest ale fotela nie da się obrócić w kółko. Uzyskałem 2 w 1.
.
.
.
Zapodałeś piękny przykład, edytowałem foto bo łatwiej niż pisanie.
Masz fabryczną regulację, aktualnie w przodu skręcone w poz A,A, możesz odkręcić i przesunąć w poz B,B, a jak mało to nawiercić w poz C,D,E > no limit.
Ale, nie widzę jak to jest z tyłu i najprawdopodobniej odwrotnie analogicznie musiałbyś nawiercić otwory na śruby ale już w szynie.
Ta kombinacja spowoduje zbliżenie do siebie śrub przednich i tylnych, przednie są po 2 szt (A+A), nie wiem jak z tyłu ale jak da się tylne zdublować żeby z tyłu były po 2 śruby na szynę, to będzie fest.

Bronek - 2018-10-23, 22:25

Gdybym wiedział co odkręcić? Uwolnić fotel z prowadnica i od obrotnica, to potem już drogą dedukcji, kombinacji, przeróbki lub adaptacji. Doszedł bym, co i jak

Właśnie nie widzę innych śrub. Tylko te cztery są oczywiste.

Te są z przodu?

Socale - 2018-10-23, 22:38

Jeśli są z przodu, to muszą być z tyłu.
Tylne są odpowiedzialne za trzymanie fotela, pasażera w pasach i spełniać normy crash. Muszą być i jak fabryka dała ich po 2 szt, to tak ma zostać, żadnych kompromisów, chociaż...
Wszystkie Ducato, nawet mój, ma pirotechnikę i tylko 4 śruby fi 8mm. trzymają cały fotek, więc...
Kwestia decyzji.
.
Przyglądam się temu właśnie foto i nie mam pewności by wskazać.
Ale koncepta mam, zdejmij tapicerki a żelastwo ślij do mnie. Nie będzie destrukcji, będzie fotoconsulting. W żelastwie zrobię wszystko oprócz zamiany w złoto.

Bronek - 2018-10-23, 22:51

Myślę...... ponoć?
Nie takie to proste, jak w tych normalnych, co miałem...
Tu są te śruby z paskami klinowymi, pirotechnika, cięgna... I to wszystko jest niskie /płaskie.

Muszę to jeszcze raz obejrzeć
Najgorsze to, że one były pewnie montowane, zanim zrobili budę.

NIE wiem jak to rozkręcić. Mam podejrzenia, że jest jeszcze jedna śruba po każdej ze stron w środku prowadnicy.
Do tego ta blokada przesywub.. podwójna, naciskana na takie dwa cycki na prowadnicach. Jestvi druga blokada obrotu...180° działa w obu ustawieniach

Jak to wszystko się rozsypie, to będzie problem z poskładaniem.

To dziwny patent, może i autorski (kamperowy)? Nie widziałem w internecie takich obrotnic i prowadnic.

Socale - 2018-10-23, 23:07

Jak zdecydujesz się na moją propo, to odkręć całość od podstawy, domniemam że to te śruby wskazane na foto.
Notabene, przestawienie na TYCH (zaznaczonych) śrubach zaszkodzi, bo korekta jest "przed" obrotnicą, czyli koryguje razem z nią, bez sensu. Dasz do tyłu, wszystko pójdzie do tyłu, dasz do przodu, wszystko pójdzie do przodu bez względu na obrót. Korekta ma być "za" obrotnicą, czyli nad nią względem jej osi. Wtedy zyskasz, jak cofniesz np o 4 cm do tyłu, to po obróceniu zyskasz +4 cm do tyłu (w stronę przodu auta).

Bronek - 2018-10-23, 23:17

Zgoda z tokiem myślenia.. Podstawy i obtotnicy bym nie ruszał.

Tylko prowadnice. Żakłdadając, że te cztery śruby z podkładkami je trzymają. To torxy 40stki p podobnie.
Ale jest podobny "słupek" jak pod tymi śrubami i pod prowadnicą na jej środku. (Twoje zdj pkt. A A tylko dalej).
A do śruby, o ile jest. Dojścia nie ma lub nie widzę.
O ile mi nie wywiało kampera to jutro obadam sprawę

Socale - 2018-10-23, 23:38

Bronek napisał/a:
...

Jak to wszystko się rozsypie, to będzie problem z po składanie.
...

Spoko, byłem miszczem świata w Tetris (tak mi się śniło), ZK 120 dostałem w reklamówce, po miesiącu zagrał, :idea a kostkę Rubika w 1984r ułożyłem w 29,8sek. Z mixu nieznanego :) Za Urkunde w DDR :roza: z podpisami ch w kogo. :)
.
Ktoś (inżynierek) ten fotel skonstruował, by dodać funkcji i nie podnosić poziomu wysokości siedzenia bo i tak w wersji "normal" siedzi się wysoko, to zrozumiałe, trochę konstrukcyjnie skomplikowane ale do ogarnięcia a i tak jakieś tamdystanse 10-12mm widzę.
.
Paski gumowe zębate... tańsze są, a pamiętasz urwany drut pod fotelem, ten od zapadek? No.
Te paski być może cofają fotel o kilka cm w razie crash. Tak czy siak, są "za" obrotnicą. Rozumując, przed obrotnicą jest podstawa, za obrotnicą jest fotel z regulacjami= od dołu do góry.
.
Nadal myślę że śruby tylne (jeśli A,A to przednie) mają taki sam zakres regulacji jak przednie, lecz przesunięcie ponad normatyw (nawiercanie), spowoduje zbliżenie przednich śrub z tylnymi o odległość wymuszoną (nawierconą w C,D,E...)
O ile przednie można po nawierceniach przesuwać do końca alfabetu, to tylne analogicznie też trzeba mieć do czego przykręcić. Nie mając do czego bo koniec lotniska, muszą pozostać w swoim maksymalnym fabrycznym punkcie, dlatego nawiercanie musi być w elemencie który zostaje przestawiony ponadnormatywnie.
.
Q... zaraz doktorat napiszę :haha: ale idziemy dalej. Cel widać? To trza dojść.

Bronek napisał/a:
...
Ale jest podobny "słupek" jak pod tymi śrubami i pod prowadnicą na jej środku. (Twoje zdj pkt. A A tylko dalej).
...

Słupek=dystans. Ok, czyli jest gdzieś zaraz za "E" a dalej do tyłu jest coś podobnego ?
Bo może jest to już śruba tylna?

Bronek - 2018-10-23, 23:49

Czy tylna czy przednia to kwestia ustawienia te cztery to za oparciem, czyli szukamy przedniej.
Słusznie "dystans"
Może to te co ja je na czerwono zaznaczyłem? Dalej już nie ma tylko te "moje" na czerwono. A,LE.. ONE są jak gdyby powyżej i raczej trzymają fotel do prowadnicy,?

Ps jest ten dystans za E.

Bronek - 2018-10-24, 07:13

Te zaznaczone przez Ciebie żółte kółka nie mają śrub
A jeśli, to od spodu trzymają obrotnicę z podstawą i fakt to jest przód samochodu.

Natomiast cześć z nalepkami i widocznymi czterema śrubami że srebrnymi podkładkami w prowadnicach to Tył.

Jak już było, obtotnicy nie ruszam, a jedynie te prowadnice, lub sam przesuw zwiększam, właśnie w kierunku przodu auta.

Socale - 2018-10-24, 11:21

Czyli foto te co ponizej robiłeś przy obróconym fotelu, do salonu a nie do kierunku jazdy w przód.
Troszkę kierunki przód/tył pomieszałem, ale nie zmienia to idei, lustrzanym odbiciem muszę w wyobraźni obrazki zamienić i gra.
Zatem potrzebujesz przesunąć obydwie prowadnice wg strzałki, więc nie nawiercasz tak jak wcześniej zaznaczyłem żółtymi CDE w obrotnicy, tylko w prowadnicy, tam gdzie zaznaczyłem czerwonymi CD i przesuwasz prowadnicę do obecnie zajmowanych otworów = czerwone CD w obrotnicy. I to jest umownie pod oparciem.
Natomiast pierwotna wersja nawiercania w obrotnicy analogicznie po przeciwnej stronie, czyli pod siedziskiem.

Bronek - 2018-10-24, 12:17

Tak.
Jest zimno i wietrznie a mnie taka pogoda....
kilka fotek jeszcze, niemniej jest ten dystans na środku i chyba od spodu przykręcany. Lusterko przy następnym podejściu.

To robota brutalnie delikatna.

Pytałem Dilera to Fiatowski patent !

Socale - 2018-10-24, 20:47

Znalazłem dekiel.
Zdaje się jest on uniwersalny i fotele przykręca się różne, stąd widać dokładnie różne rozstawy na śruby w tylnej części. Z przodu widać tylko 2 punkty mocowania i jeden po środku tak jak pisałeś.
Zerknij jaka jest odległość między dziurami dla śrub przednich, mi wygląda na 2-3 cm max.
Możesz odkręcić i wypróbować czy takie przesunięcie bez wiercenia zaakceptujesz.
Zółty plastikowy element to zapewne blokada obrotu w dowolnej pozycji.
Ja teraz już jestem pewien że dałbym radę przesunąć szyny o co najmniej 10cm lub więcej.

Bronek - 2018-10-24, 21:09

Czeka mnie wspominkowy wyjazd na groby rodzinne. Zawsze jedziemy kamperem. W okolicach wiadomego Święta i potem się zajmę demontażem. O ile nie znajdę fachowca.
Muszę rozkminić, jak najmniejszym kosztem pracy , oddzielić fotel. Najlepiej by było powyżej prowadnic.

Sprawdzę jeszcze te cztery śruby regulacyjne na tych piaskach. W co się one się wkręcają?

Socale - 2018-10-24, 21:54

Dzięki za uznanie.
Oczywiście, wrócimy do tematu. Ja nie mam w okolicy nowego Ducato żeby zerknąć na tą konstrukcję, a po obrotnicy bym poznał czy to ta sama konstrukcja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group