| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Ciśnienie sprężania w silniku
MIREK1956 - 2019-02-20, 22:27 Temat postu: autostar c25 2.5 td Gratulacje.
U mnie pojawił się problem:
Witajcie. Mam następujący problem: mechanik zmierzył ciśnienie w garach i wyniki były następujące- 1 gar 25 MPa, pozostałe w granicach 20-21 MPa. Stwierdził , ż silnik nadaje się do remontu. Czy rzeczywiście te wyniki są takie złe. Z moich obserwacji :
- silnik zapala na pyknięcie,
- małą chwilę kopci na niebiesko i lekko faluje, po upływie kilkudziesięciu sekund falowanie mija i chodzi równomiernie, także po przygazowaniu falowanie zanika.
- podczas jazdy chodzi równo i nie kopci. Nie żre oleju po przejechaniu ok.5000 km ubyło pół miarki. Jest też lekki wyciek chyba z pod uszczelniacza, ale generalnie oleju ubywa mało.
- mam dylemat czy warto w moje auto inwestować i czy należy obawiać się konieczności remontu silnika bo może być to mało opłacalne. Czy rzeczywiście zachodzi taka konieczność. Proszę o poradę stawiam browary.
Pozdr. Mirek
Socale - 2019-02-20, 22:57
Uj, wstrzeliłeś się w temat Daro i jego zmaganiach. Liczę że Janusz pomoże w porządkach, zaraz zgłoszę tylko skończę pisać.
Tu są ludzie którzy potrafią rzeczowo coś podpowiedzieć. Np. Kolega Gewehr.
Ja taki silnik miałem w Autostarze, miałem przygody o panicznym objawie ale bagatelnej wadzie.
Moim zdaniem, remont nie jest jeszcze konieczny. Jeszcze daleko do remontu głównego.
Ciśnienie sprężania, bardziej istotna jest jego równomierność niż wartość zmierzona.
21 atm to nadal dobry wynik, ciśnienie co roku niższe będzie skutkowało trudniejszym odpalaniem i dmuchaniem kompresją przez korek.
Jak nie kopci olejem z wydechu, odpala zimą (zimą ), to jeździć bez obaw aż do niepokojących zachowań które z pewnością zauważysz, od zauważenia zrobisz jeszcze 20-50 tys km . To jest stara technologia, bardzo żywotna, nadmiernie mocne materiały, jak one nie skruszeją to ten silnik zawsze do domu dojedzie/dowiezie.
adaml61 - 2019-02-21, 08:04
| MIREK1956 napisał/a: | | Witajcie. Mam następujący problem: mechanik zmierzył ciśnienie w garach i wyniki były następujące- 1 gar 25 MPa, pozostałe w granicach 20-21 MPa. Stwierdził , ż silnik nadaje się do remontu. Czy rzeczywiście te wyniki są takie złe. Z moich obserwacji : | Rozbieżności więcej niż 2MPa , głowica do naprawy , jak nie chcesz robić dołu to się pospiesz , bo za kilka tysięcy będzie też wał do naprawy .
pasza - 2019-02-22, 09:06 Temat postu: Re: autostar c25 2.5 td
| MIREK1956 napisał/a: | Gratulacje.
Stwierdził , że silnik nadaje się do remontu. |
Może jak to by był nowy bus który pracuje robiąc 120tys km rocznie
Ale to kamper ile ty rocznie km robisz ? on pewnie i umrze i niby szybko za 80-100tys km ale te 100tys km przy 8tys rocznie to z 12lat
Prędzej kamper się rozpadnie jak ten "silnik do remontu" się skończy.
Jak pali przy -10 to będzie jeszcze chodził latami, daj mu do oleju mos2 na odmę filtr wyłapujący olej ,dekadę będziesz nim jeździł jeszcze.
Czytałem o peugeocie który miał miał sprężanie niżże i ciężko palił a jeszcze 100tys zrobił i został sprzedany jako sprawny.
Johny_Walker - 2019-02-22, 10:22
Może być nawet 0,1MPa, jeśli samochód trzyma normy jakości spalin i spala tyle co fabryka obiecała lub mniej. Tylko że to niemożliwe. Jeśli jednak tak jest to znaczy że np. pierścienie lub zawory same się uszczelniają po nagrzaniu itp. W co nie wierzę. Być może wystarczy regulacja wyprzedzenia zapłonu lub luzu zaworowego?
adaml61 - 2019-02-22, 21:12
To że nie je oleju to dowód że dół silnika jest zdrowy , to wyłącznie wina głowicy (zaworów )
adaml61 - 2019-02-22, 21:21
| MIREK1956 napisał/a: | | małą chwilę kopci na niebiesko i lekko faluje, po upływie kilkudziesięciu sekund falowanie mija i chodzi równomiernie, także po przygazowaniu falowanie zanika. | ten objaw to początek lania wtrysków
pasza - 2019-02-22, 21:27
| adaml61 napisał/a: | | MIREK1956 napisał/a: | | małą chwilę kopci na niebiesko i lekko faluje, po upływie kilkudziesięciu sekund falowanie mija i chodzi równomiernie, także po przygazowaniu falowanie zanika. | ten objaw to początek lania wtrysków |
E tam...
Odmą idzie olej i po zgaszeniu po czasie trochę spływa do silnika, przy odpaleniu kopci chwilę bo ten olej przepala też to mam i większość tak ma w starszych Fiatach to norma.
Socale - 2019-02-22, 21:50
To akurat Peugeot z sinikiem 663 (lub jakoś tak) on zanim się rozleci to będzie wrzeszczał o remont tak, że jeździć już się nie da, mimo że dalej będzie jeździł.
Johny dobrze sugeruje by doprecyzować istotne ustawienia i luzy zaworów.
Dodam jeszcze że mój też był klekot, obeszło się bez grubych spraw, tylko precyzja w każdym aspekcie i a koniec sam nie wierzyłem że mój silniczek taki rześki jest.
260kkm miał i jak młody Bóg.
MisioKRAK - 2019-02-23, 09:58
Może i ja się przekonam na ile taki silnik PSA się sprawuje...ale piszą że dają radę...
Jak masz dobrego mechanika - sprawdź wtryski, zrób głowicę...ale jak nie jesteś w 100% pewny to całkiem możliwe iż nieotwieranie silnika to bardzo dobra droga...
krzysioz - 2019-02-23, 13:01
W pierwszym poscie cos nie halo z jednostkami . Nie ma takiego silnika ,zeby na poziomie 20 Mpa sprezal. Nawet maksymalne cisnienie spalania w takim silniku jest raczej nizsze ale pokroic sie nie dam.
007jędruś - 2019-02-23, 15:28
O ile pamiętam nominalnie powinien mieć sprezanie na poziomie 30 barow, może 32.
MisioKRAK - 2019-02-23, 15:44
Tak dużo to nie turbo...silniki uturbone są troszkę odprężone by więcej wtłoczyć powietrza...
np uturbione 1,9 ma około 20 a bez turbo 25...
bercik - 2019-02-23, 21:22
W moim ducato 2.8 td z 2000r i przebiegiem 280 tyś ciśnienie sprężania wynosiło średnio 27 , 28 barów, nominalne to 30 barów
MIREK1956 - 2019-03-04, 16:06 Temat postu: sprężanie silnika Po przyłożeniu dłoni do wlewu oleju na kilka cm czuje podmuch czystego powietrza- nie brudzi ręki olejem. CZy to norma w tych silnikach czy "dupa"
Pozdr. Mirek
MIREK1956 - 2019-03-10, 19:20 Temat postu: sprężanie w silniku z silnikiem ok. Dałem do dobrego serwisu diesla w Pile. Wymienili 3 świece żarowe, podregulowali ciśnienie na wtryskach, pomiar wykonywany 2 krotnie: 1 i 4 gar ok. 30 barów, 2i3 27-28 barów. Samochód odpala na pyknięcie. Chyba wymienię też 4 świece bo nie było więcej w sklepie do tego modelu, tylko nie wiem czy warto bo ponoć jest dobra. Jest nauczka nie dawać samochodu a zwłaszcza silnika do ludzi którzy tylko mówią , że się na nich znają. Ja prze zt najadłem się trochę strachu. Sorry ,że zawracałem głowę. Myślę , że teraz będzie ok. Zabieram się za wyciszanie i montaż foteli obrotowych.
Pozdr. Mirek
Gewehr - 2019-03-10, 20:43
| bercik napisał/a: | W moim ducato 2.8 td z 2000r i przebiegiem 280 tyś ciśnienie sprężania wynosiło średnio 27 , 28 barów, nominalne to 30 barów |
2.8 iTDI nominał to 34 bary
Poniżej 30 można już szykować kasę na remont. Będzie palił, ale do sprawności mu będzie daleko
MIREK1956 - 2019-03-10, 20:58 Temat postu: sprężanie w silniku ja mam silnik 2.5 TD.
Mirek
MisioKRAK - 2019-03-10, 22:43
I to 2,5TD ze stajni PSA
Gewehr - 2019-03-11, 06:50
Ja się odniosłem jedynie do posta Bercika i jego 2.8
MIREK1956 - 2019-03-11, 08:35 Temat postu: sprężanie w silniku Witam. Sorry, rzeczywiście to nie była uwaga do mnie. A jakie powinno być ciśnienie w takim silniku jak u mnie. Czy 4 świece też trzeba wymieniać nawet jeżeli jest dobra.
Mirek
Gewehr - 2019-03-11, 08:51
Znajdę chwilę, to sprawdzę.
Gewehr - 2019-03-11, 17:13
Niestety w wersji elektronicznej nie mam danych tego silnika, a papierową nie mogę znaleźć
daro35 - 2019-03-11, 17:57 Temat postu: Re: sprężanie w silniku [quote="MIREK1956"]z silnikiem ok. Dałem do dobrego serwisu diesla w Pile. Wymienili 3 świece żarowe, podregulowali ciśnienie na wtryskach, pomiar wykonywany 2 krotnie: 1 i 4 gar ok. 30 barów, 2i3 27-28 barów. Samochód odpala na pyknięcie. Chyba wymienię też 4 świece bo nie było więcej w sklepie do tego modelu, tylko nie wiem czy warto bo ponoć jest dobra. Jest nauczka nie dawać samochodu a zwłaszcza silnika do ludzi którzy tylko mówią , że się na nich znają. Ja prze zt najadłem się trochę strachu. Sorry ,że zawracałem głowę. Myślę , że teraz będzie ok. Zabieram się za wyciszanie i montaż foteli obrotowych.
Pozdr. Mirek[/quote
Czyli miałem rację,to tylko się cieszyć,działaj,załóż temat w remoncikach,wrzucaj fotki,chętnie popatrzę i poczytam.
|
|