Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Ford Transit historia

AUTOJUR - 2008-10-28, 21:47
Temat postu: Ford Transit historia
Ford Transit samochód marki Ford produkowany od 1965 roku. Występujących w różnych typach nadwozi, od dostawczego aż po 17 miejscowego osobowego busa.

Od początku produkcji sprzedano ponad 5 milionów samochodów. Ford Transit dwa razy zdobył nagrodę Van of the Year - w 2001 i 2007 roku.

stefan - 2008-10-28, 21:52

Witam!
AUTOJUR napisał/a:

Od początku produkcji sprzedano ponad 5 milionów samochodów.
-a nie wiecej? :ok Pozdrawiam.Stefan.
AUTOJUR - 2008-10-28, 21:54

Zapomnieli dodać tych którymi jeżdziłem :haha:
ARCADARKA - 2008-10-28, 21:56
Temat postu: Re: Ford Transit historia
AUTOJUR napisał/a:
Ford Transit samochód marki Ford produkowany od 1965 roku. Występujących w różnych typach nadwozi, od dostawczego aż po 17 miejscowego osobowego busa.

Od początku produkcji sprzedano ponad 5 milionów samochodów. Ford Transit dwa razy zdobył nagrodę Van of the Year - w 2001 i 2007 roku.


no widzisz jak po książkę sięgnąłeś od razu wiadomo co z tą latryną
pozdrawiam :haha: :haha: :haha:

AUTOJUR - 2008-10-28, 21:58

Którą latryną masz na myśli :?:
ARCADARKA - 2008-10-28, 22:00
Temat postu: ARCADARKA
przestań rozwolnij się :haha:
kończę dość żartów
pozdrowionka :bigok

AUTOJUR - 2008-10-28, 22:03

Zobacz jaki Camperc na pustyni naszych poprzednie wcielenie
ARCADARKA - 2008-10-28, 22:10
Temat postu: ARCADARKA
AUTOJUR napisał/a:
Zobacz jaki Camperc na pustyni naszych poprzednie wcielenie
:shock: to ty zdobywca lądów, ja puki nie zaraziłem się kamperkiem , to w samolocik i inaczej zwiedzałem kantry :haha: :haha:
gino - 2008-10-28, 22:17
Temat postu: Re: Ford Transit historia
AUTOJUR napisał/a:
Ford Transit samochód marki Ford produkowany od 1965 roku. Występujących w różnych typach nadwozi, od dostawczego aż po 17 miejscowego osobowego busa.

Od początku produkcji sprzedano ponad 5 milionów samochodów. Ford Transit dwa razy zdobył nagrodę Van of the Year - w 2001 i 2007 roku.

male sprostowanko..TRANSIT BYL PRODUKOWANY OD 53r..nazywany wczesniej ford FK1000
a od 61R..oficjalnie nazywany TRANSIT
pierwsza wersja wygladala tak...
.
.


.
.
a wspomniana przez CIEBIE WERSJA od 65r..wygladala tak..
.
.


.
.

AUTOJUR - 2008-10-28, 22:33

Dokładnie tak ale oficjalnie podają 1965.
rafalcho - 2008-10-29, 22:53

Chyba ten z `58 rocznik to był wzorowany na VW "ogórku" :wyszczerzony:


Pozdrawiam

:spoko

gino - 2008-10-30, 10:22

rafalcho napisał/a:
Chyba ten z `58 rocznik to był wzorowany na VW "ogórku" :wyszczerzony:


Pozdrawiam

:spoko

no...raczej na odwrot...VW OGOREK wszedl do produkcji we wrzesniu 67r...czyli kilka lat pozniej...

a VW BULIK produkowany od lat 50 wczesniej..mial dzielona przednia szybe..

AUTOJUR - 2008-10-30, 11:42

Przed wynalezieniem Transita
Przed powstaniem modelu Transit sytuacja w europejskiej odnodze koncernu Ford wyglądała następująco: dwa niezależne od siebie oddziały - Ford w Niemczech i Ford w Wielkiej Brytanii - prowadziły zupełnie oddzielne projekty, w efekcie czego gama modeli dostępnych w tych dwóch krajach była całkowicie odmienna. Zespoły inżynierów były od siebie całkowicie odizolowane, można nawet powiedzieć o rywalizacji w zakresie zdobywania rynków eksportowych. Jedyny w zasadzie wspólny mianownik to marka Ford. W krajach takich jak Francja, Holandia, Belgia czy Włochy dealer Forda mógł oferować samochody pochodzące z obydwu źródeł, co prowadziło do sporej różnorodności. Siedziba główna Forda w USA wiedziała o takim stanie rzeczy i akceptowała to przez długi czas.

W Niemczech modelem poprzedzającym Transita był Taunus-Transit, oznaczany również jako Taunus Typ FK (Ford Köln), który produkowany był od 1953 roku.

W Wielkiej Brytanii modelem poprzedzającym Transita był Ford Thames 400E, który produkowany był od 1957 roku. Ten model oparty był częściowo na podzespołach z Zephyra i Consula, miał też niezależne przednie zawieszenie.


Niemcy - Ford Taunus Transit
Wielka Brytania - Ford Thames 400E

Obydwa modele miały ustaloną pozycję na rynku, jednak ich umiarkowany sukces ograniczał się wyłącznie do macierzystych rynków Niemiec i Wielkiej Brytanii. Zewnętrznie były niezbyt atrakcyjne, właściwości jezdne i prowadzenie pozostawiały wiele do życzenia - ze względu na lokalizację silnika pod podłogą.

JaWa - 2008-10-30, 11:53

Przypominam,że polska Nysa N57 była produkowana od 1957 r, tak więc nie tylko "zachód".
jarymi - 2008-12-22, 19:13
Temat postu: ciekawe i nietypowe wykorzystanie TRANSITA za "capri.pl
Transit opancerzony

Ta specjalna, opancerzona wersja Transita została zbudowana przez londyńską firmę zajmującą się takimi przeróbkami, z przeznaczeniem do transportu pieniędzy w Adenie (Jemen) i West Indies. Ze względu na tropikalne warunki, zastosowano podwójny dach chroniący przez nadmiernym nagrzewaniem wnętrza. Laminowane szyby miały grubość 1,25 cala, cały samochód był osłonięty dodatkowymi kuloodpornymi panelami - szczególnie przód z chłodnicą i opony.
Użycie Transita przez firmy ochroniarskie było dość powszechne, również policja bardzo chętnie korzystała z tego modelu. Po drugiej stronie barykady popularność Transita była nie mniejsza - wg danych londyńskiej policji, w 95% napadów na bank używany był Ford Transit.

Latający Transit
W 1985 roku kaskader Steve Matthews użył Transita do skoku przez 15 samochodów, inni kaskaderzy mocno wątpli czy to się uda, gdyż nikt wcześniej nie dokonywał takich wyczynów Transitem.

Penthouse Racing
Magazyn Penthose w 1975 roku sponsorował zespół rajdowych Escort'ów, jako pojazd obsługi technicznej występował oczywiście Transit. Transit tu jak Transit, ale całokształt intrygujący ...

Słonie w Transicie
Transport słoni w londyńskim Regents Park Zoo, w 1965 roku.

Transit na szynach
Transit jako szynowy wóz techniczny na szwajcarskiej kolei.

Pływający Transit
W tym projekcie maczali bezpośrednio palce inżynierowie z Forda, budując ten pojazd na coroczne zawody - spływ w Maldon.

Tadeusz - 2008-12-22, 19:58

Tranzyty coraz bardziej mi się podobają, a najbardziej ten autobusik srebrzysto-niebieski. :-D
AUTOJUR - 2008-12-22, 20:38

Do napędu zastosowano nowoczesny silnik Ford Cosworth DFL V8 'endurance', o pojemności 3,9 litra i mocy 590KM uzyskiwanej przy 9.250 obr/min.
0 - 1/4 mili: 12,1 sekundy
prędkość maksymalna: 176 mph (~ 283 km/h)

IAAN - 2008-12-24, 01:02

a może teraz coś o ducato
AUTOJUR - 2008-12-24, 07:20

Tu tylko Ford
wawafreda - 2008-12-26, 12:15

Nie pamiętam czy ktoś to wyjaśnił,ale często pojawia się błąd i to również w katalogach z częściami zamiennymi.Uwaga - Ford Transit produkowany do 1985 roku to nie MK I, lecz MK II ! Najczęściej zapomina się o wcześniejszym z płaskim ryjkiem.Podobnie rzecz się ma z Fordem Granadą MK II również produkowaną do roku 1985.W katalogach znajdowałem części do Forda Granady z np 1990 roku.Otóż Forda Scorpio sprzedawano w Wielkiej Brytanii po 85 nadal jako Granadę.
wawafreda - 2008-12-26, 12:22

I jeszcze jedno - ten pierwszy Transit - oficjalnie nazywany był Taunus Transit.
stefan - 2008-12-26, 12:32

Witam!
wawafreda napisał/a:
Nie pamiętam czy ktoś to wyjaśnił,ale często pojawia się błąd i to również w katalogach z częściami zamiennymi.
-nawet TIS Forda ma z tym problemy :szeroki_usmiech a co mowic o innych? :ok Pozdrawiam.Stefan.
Ela i Andrzej - 2008-12-26, 15:13

:mikolaj Takiego Forda spotkaliśmy na Rugi :mikolaj

pozdrawiam ; Andrzej

stefan - 2008-12-26, 15:18

Witam! Bardzo ciekawie zrobione autko.Macie moze zdjecie "malunku" drugiej strony? :ok Pozdrawiam.Stefan.
jarymi - 2008-12-26, 18:57

Ela i Andrzej napisał/a:
Takiego Forda spotkaliśmy na Rugi
to jest właśnie MK-I a taunus jest jeszcze wcześniejszy - to ten na zdjęciu
Ela i Andrzej - 2008-12-26, 20:37

:mikolaj Stefan , malunki dla Ciebie , :mikolaj

pozdrawiam ; Andrzej :mikolaj

stefan - 2008-12-26, 20:54

Witam!
Ela i Andrzej napisał/a:
malunki dla Ciebie
-dziekuje! Bardzo ciekawie zrobione.Mysle teraz o zrobieniu "przyklejki" z tylu.Z przodu jest taka: :ok Pozdrawiam.Stefan.
AUTOJUR - 2008-12-26, 20:59

Prosze pisać tylko na temat Forda :evil:
zbychu91 - 2008-12-27, 10:15

Miałem kiedyś dostawczego Transita, skandynawska wersia max.Ciekawostką byla skrzynia biegów zwykla czterobiegowa ale....z połówkami,sterowanymi przełacznikiem na lewarku zmiany biegów.
f68 - 2008-12-27, 16:24

do mnie najbardziej przemawia transit-penthouse-racing
f68 - 2008-12-27, 16:37

i jeszcze 2
jarymi - 2009-01-07, 20:45

Ciekawi mnie kto jeszcze na CT ma i użytkuje MK I lub MK II - można by wymienić doświadczenia
AUTOJUR - 2009-01-07, 21:16

Wszystkie Transity do 2000r maja bardzo dużo elementów takich samych lub bardzo podobnych
robert_smoldzino - 2009-01-08, 11:29

Ja mam z Mk3 najbardziej zywotna jego czesc czyli silnik w LR. I nie zamienie na zaden inny wolnossacy diesel o pojemnosci 2,5, ten jest niezniszczalny. Widzialem kiedys takie co 600kkm przejechaly bez remontow silnika i to jako sluzbowe, czyli bezlitosnie.
AUTOJUR - 2009-01-08, 11:42

Dokładnie tak :bylo
AUTOJUR - 2009-01-08, 13:22

Tylko Ford
Aulos - 2009-01-09, 10:39

Zaczynam być dumny z tego,że mam Forda :wyszczerzony:
Skorpion - 2009-01-09, 12:33

tylko nikt nie napisal ile km ma ten fordzik na zdjeciu powyzej ma silnik o mocy oklo 900KM
AUTOJUR - 2009-01-09, 13:03

To już przemilczałem :spoko Camper wyścigowy
Arturo - 2009-01-09, 13:11

A ile sekund rozpędza się do 100km/h?
Jaką ma zabudowę? ;)

Skorpion - 2009-01-09, 20:48

silnik zostal przeniesiony centralnie i napedza wszystkie kola z tego co wiem to ma okolo 5,6 do 100
AUTOJUR - 2009-01-09, 21:12

Skorpion przesadziłeś :haha:
Jedną z najciekawszych zaprezentowanych wersji był Ford Transit WRT w barwach zespołu Ford Martini World Rally. Samochód ten napędzany jest seryjnym turbodoładowanym silnikiem diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2.4 l, zmieniono jedynie oprogramowanie sterujące pracą silnika i zwiększono ciśnienie doładowania, przez co otrzymano moc 180 KM. Moment obrotowy wzrósł do 400 Nm przy 2500 obr/min. Zastosowano samonośne nadwozie o stalowej konstrukcji, z usztywnioną klatką kabiny kierowcy. Przedni i tylny spojler wykonane są z włókna węglowego, zaś przedni zderzak o zmienionym profilu, z dodatkowymi otworami wlotu powietrza, połączony jest z kratą wlotu powietrza. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona, sprężyny śrubowe o zwiększonej sztywności, stabilizator przechyłów nadwozia i amortyzatory gazowe. Tylne zawieszenie to oś sztywna wsparta na pojedynczych resorach piórowych. Na przednich kołach zamontowano hamulce tarczowe, z tarczami wentylowanymi, klocki węglowo-metalowe oraz wzmocnione elastyczne przewody hamulcowe. Z tyłu zastosowano hamulce tarczowe, z tarczami wentylowanymi oraz zaciskiz pojedynczym tłoczkiem. Na wyposażeniu standardowym tej wersji znajdują się specjalne wieloramienne obręcze 18 x 8 cali, wykonane z lekkiego stopu magnezu. Wnętrze Forda Transit WRT zostało zmodyfikowane w porównaniu do wersji drogowej – dwa sportowe fotele kubełkowe z włókna węglowego wraz z w pełni regulowanymi wyczynowymi pasami bezpieczeństwa.W miejscu standardowej kierownicy zamontowano kierownicę wyczynową Alcantara z przełącznikami, na desce rozdzielczej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz informacyjny. Ponadto samochód ten wyposażony jest w klimatyzację, szyby boczne sterowane elektrycznie, immobilizer (w załączeniu pełna specyfikacja Forda Transit WRT oraz pozostałych adaptacji Forda Transit prezentowanych podczas Pikniku).

AUTOJUR - 2009-01-09, 21:13

Skorpion napisał/a:
silnik zostal przeniesiony centralnie i napedza wszystkie kola z tego co wiem to ma okolo 5,6 do 100

Skorpion - 2009-01-10, 08:35

moze nie ten co na zdjeciu ale jest taki egzemplarz ktory ma zamontowany silnikl F1 centralnie i przystosowany do wyscigow na torach
AUTOJUR - 2009-01-10, 09:39

Chodziło ci o model Supervan 3 lub 4 :?: Dokładnych danych brak silnik 2.9 lub 3.2
Skorpion - 2009-01-10, 10:00

no wlasnieten model
AUTOJUR - 2009-01-19, 07:32

Ford Transit XXL
wawafreda - 2009-05-27, 15:24

I przeszliśmy do nowych ,niezbyt pięknych transitów, a może są tacy co kochają staruszki. Przydałby się kontakt celem wymiany części i doświadczeń?
Skorpion - 2009-05-27, 18:14

Prawdziwe samochody skonczyly sie w 1999 gdy zaczeli produkowac te badziewia z plastiku bez duszy :diabelski_usmiech
bonusik - 2009-05-27, 18:18

Tadziu....nie mozna nie przyznać Ci racji.... :szeroki_usmiech
rumpel - 2009-06-29, 19:33

Jako, że temat Transita Mk2 u mnie na tapecie, zamieszczam dwa foldery do wglądu :

Folder 1
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






















Folder 2

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



































ARCADARKA - 2009-06-29, 20:16
Temat postu: ARCADARKA
witaj :bigok
wkleiłeś super historię transit II :bigok szkoda , że pomału ten model idzie w zapomnienie i częściej na złomowiskach je widać , ale cóż takie życie :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
pozdrawiam :ok

jarymi - 2009-11-19, 12:10

A to też camper??? :)
prezesuu - 2009-11-19, 13:42

jarymi napisał/a:
A to też camper??? :)

To nie kamper, tylko autobus do przewozu ludzi do i z samolotu. Wiem coś o tym, bo wczoraj podobnym jechałem. :helm

Tadeusz - 2009-11-19, 13:49

Cytat:
To nie kamper, tylko autobus do przewozu ludzi do i z samolotu. Wiem coś o tym, bo wczoraj podobnym jechałem.


No właśnie, nawet stoi obok samolotu i ma wizytówkę na drzwiach. :ok :szeroki_usmiech .

Skorpion - 2009-11-19, 14:22

To juz teraz tylko jako eksponat muzealny na lotnisku w Zurich
jarymi - 2009-11-19, 15:13

żartowałem oczywiscie -widac napis na drzwiach-ale camper byłby super :)
Skorpion - 2009-11-19, 16:08

podobny byl w wawie na lotnisku tylko jako ciagnik byl star 29
wawafreda - 2010-03-22, 09:52
Temat postu: Ford Transit MK II
Podsumowując - dla mnie Transity skończyły się na roku 1985. Miały swój charakter trochę amerykański,były mocne,niezniszczalne,trochę toporne ale urocze.Model,który wszedł w roku 1986 był nijaki, z tyłu jak szafa z IKEi, z przodu jak mrówkojad.Fatalna blacharka,"genialne inaczej" kluczyki do drzwi i stacyjki,a ogólnie dostawczak jak Mercedes Iveco,VW i wszystkie inne - zero indywidualizmu. Potwierdzeniem mojego zdania są ceny Transitów MK II w Niemczech gdzie model po roku 85 kosztuje grosze,a MK II idą w cenę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group