Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Citroen - od czerwca nowe silniki 2.2

kaimar - 2019-03-05, 23:11
Temat postu: Citroen - od czerwca nowe silniki 2.2
Informacja potwierdzona oficjalnie - od czerwca nie będą już dostępne podwozia Citroen z silnikami 2.0. Powrót do silników o pojemności 2.2 a tym samym do dużej akcyzy.
MAWI - 2019-03-06, 08:53

Czyli cenka nowych kamperków znów poszybuje.
LukF - 2019-03-06, 15:13

Znow zostanie ( ... ) Tranzit :gwm
Bajaga - 2019-03-06, 17:22

Ciekawe czy w praktyce użytkowania okazało się, że 2.0 jest do chrzanu dla kampera...?
slawwoj - 2019-03-06, 17:49

LukF napisał/a:
Znow zostanie ( ... ) Tranzit :gwm


Jak łatwo ludźmi manipulować.

Zastanawiałem się czego uczą studentów socjologii ? własnie tego. Obecnie nam panujący też zaprzęgli ich do pracy i maja wyniki.

Mama 2,4 tdci forda - silnik jak silnik - jestem zadowolony bo napędza moją zabudowę. Jadę, wracam.

MAWI - 2019-03-06, 17:57

JA miałem 2,2 w pegocie w busie .Przejechał ok 200tys km. Taki sam w ostatnim kamprze . Fakt przebieg ok 40 tys km. Ale ani w jednym ani drugim . Nie mam uwag i niespodzianek . Więc Polecam . Kolega Ma 2,3 fiata 150km. Po przejechaniu 20 tys km awaria turbiny. Jeszcze nie chcieli mu gwarancji uznać. Sam mam teraz właśnie taki 2,3 fiata 150 km. I co o tym myśleć??
Bajaga - 2019-03-06, 18:03

slawwoj napisał/a:
LukF napisał/a:
Znow zostanie ( ... ) Tranzit :gwm


Jak łatwo ludźmi manipulować.

Zastanawiałem się czego uczą studentów socjologii ? własnie tego. Obecnie nam panujący też zaprzęgli ich do pracy i maja wyniki.

Mama 2,4 tdci forda - silnik jak silnik - jestem zadowolony bo napędza moją zabudowę. Jadę, wracam.

Ja w tym temacie nie jestem jakoś zbyt zradykalizowany. Mam 2.8, ale 2.4 czy 2.0 też ok jeśli działa. No a jeżeli taniej to wolę mniejszą akcyzę. Ale może (nie wiem) okazało się że 2.0 to nie do kampera... cholera wie

MAWI - 2019-03-06, 18:07

Masz rację . W busach chodzą i to nawet je chwalą , Cichy , mało pala . Ale ze stały kamperowym obciążeniem , czyli 3,5-3,8 t . To juz historia pokaże.
LukF - 2019-03-06, 18:11

A czemu piszesz, że 2.0 może nie do kampera?
A w Jumperze skrzynia na 10 euro palet 2.0 może być i jest OK. Ma np.160 KM i lata. Które auto będzie ciężej pracować: kamper czy dostawczak? Wg.mnie dostawczak

MAWI - 2019-03-06, 18:17

Pewnie tak.
LukF - 2019-03-06, 19:50

slawwoj napisał/a:
LukF napisał/a:
Znow zostanie ( ... ) Tranzit :gwm


Jak łatwo ludźmi manipulować.

Zastanawiałem się czego uczą studentów socjologii ? własnie tego. Obecnie nam panujący też zaprzęgli ich do pracy i maja wyniki.


Ciekawe o co autorowi chodziło? :shock:

Ja tylko wyraziłem SWOJE subiektywne zdanie o obecnej stylistyce Forda

zbyszekwoj - 2019-03-07, 11:00

JW ma 2 litrowy i pali mu 5l na 100km. A pamietacie ile palił Szymkowi? :bajer
kimtop - 2019-03-07, 20:12

Nareszcie poszli po rozum do głowy.Prawdziwy silnik powinien mieć minimum 6 cylindrów i 3 litry pojemności.Wszystko co poniżej powinno być zabronione
kaimar - 2019-03-08, 09:22

kimtop napisał/a:
Prawdziwy silnik powinien mieć minimum 6 cylindrów


i do tego w rzędzie a nie jakieś V....

Johny_Walker - 2019-03-08, 10:20

Bajaga napisał/a:
Ciekawe czy w praktyce użytkowania okazało się, że 2.0 jest do chrzanu dla kampera...?

Jestem zadowolony. W przypadku taknich kamperow prosto z fabryki silnik 2.0 to 50% kampera gratis.

Johny_Walker - 2019-03-08, 10:24

zbyszekwoj napisał/a:
JW ma 2 litrowy i pali mu 5l na 100km. A pamietacie ile palił Szymkowi? :bajer

Spalanie z całego przebiegu 7,6 od wyjazdu z salonu. Brak awarii silnika. Były kaprysy tempomatu i raz coś nie stykało.

Podczas jazdy 60ką w Maroku pali mi 6 litrów. To daje 18-22 zł na 100 km.

zbyszekwoj - 2019-03-08, 10:44

Mnie wg komputera ok .8 , a w rzeczywistosci ponad 9. :ok
Johny_Walker - 2019-03-08, 10:52

zbyszekwoj napisał/a:
Mnie wg komputera ok .8 , a w rzeczywistosci ponad 9. :ok

Nie podaję wg komputera bo ten po tysiącu lub dwóch od resetu zaczyna bzdury pokazywać. Liczę na podstawie przebiegu między tankowaniem do pełna.

Fordek - 2019-03-09, 08:30

Ciekawe dlaczego ale również mój wyświetlacz po 1000-2000 km przejechanej trasy zaczyna wariować :?: Muszę resetować i koniec spalania na całej trasie . Oprócz tego nie bardzo w niego wierzę, ponieważ prędkościomierz oszukuje o 8 km/h ( licznik 100 km/h - GPS 92 km/h ).To prawdopodobnie oszukuje i na spalaniu .
Janusszr - 2019-03-09, 14:00

W końcu jak to jest z tymi silnikami 2,2?
W wielu wątkach przewija się informacja, że przy zakupie kampera silnik 2,2 omijać jak największym łukiem.

Fordek - 2019-03-09, 17:58

Mój silniczek w Fordzie 2,2 tdci 140 KM przepracował 160 tyś km i nic się nie działo złego . I muszę stwierdzić ,że kulturę pracy miał lepszą od Fiata 2,3 130 KM. Pierwsze modele do 2010 r sprawiały jednak wiele problemów -głównie przez wtryski.
Janusszr - 2019-03-09, 20:51

Fordek napisał/a:
Pierwsze modele do 2010 r sprawiały jednak wiele problemów -głównie przez wtryski.

I wszystko jasne.
Dzięki.

MAWI - 2019-03-09, 20:58

Do jesieni , jeżdziłem 2,2 .Teraz 2,3 fiata. Tamten na łąńcuchu ,ten na pasku . Powinno być ciszej . A jest głośniej i jeszcze trzeba co kilkadziesiąt kilometrów wymieniać pasek. Uważam ,że 2,2 był cichszy i zwinniejszy.Moc taka sama tzn 150 km.
ZEUS - 2019-03-09, 21:10

MAWI napisał/a:
jeszcze trzeba co kilkadziesiąt kilometrów wymieniać pasek

??? :roll: :-P :spoko

MAWI - 2019-03-10, 00:46

Miało bć . " co kilkadiesiąt tysięcy kilometrów wymienić pasek rozrządu"
SlawekEwa - 2019-03-10, 07:49

Wiesiu łańcuch też nie jest wieczny i koszt wymiany :opps:
LukF - 2019-03-10, 11:23

MAWI napisał/a:
jeszcze trzeba co kilkadziesiąt kilometrów wymieniać pasek


Jasny gwint, idę po obiedzie zmienić pasek bo mnie czeka wyjazd do Neapolu. To po trodze też powinienem...ile sztuk mam wziąść ze sobą by szczęśliwie wrócić do domu ??? :haha:

LukF - 2019-03-10, 11:24

Mawi

Tylko się nie obrażaj proszę :bukiet:

MAWI - 2019-03-11, 08:48

Sławek , mam świadomość że nic nie jest wieczne w mechanice. Ale kolega przejechał prawie 300 tys. k. i wymienił potem pompę oleju i potem sprzedał . SPRZEDAŁ SPRAWNY !!! A pasek co 60-80 tys wymiana.
LUKF . Zabierz a sobą kilka sztuk , nie jedziesz w końcu daleko , to się łatwo wymienia :ok :ok :spoko :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group