| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Nasze opony. Dość szybko do ,,setki " ,..ale dłuugo do
ivo - 2019-03-18, 17:16 Temat postu: Nasze opony. Dość szybko do ,,setki " ,..ale dłuugo do Jak przesiadamy się z samochodu osobowego do kampera to nie dziwi nas znacznie dłuższa droga hamowania naszego domu na kołach .Wydaje się to naturalne skoro waży on dwa razy więcej. Ale czy tylko dlatego?
Przyznaję,że mocno zaskoczył mnie test opon do samochodów dostawczych i kamperów.
Jeżdżę na Michelin Agilis +225/70 R15.przekonany ze wybór był optymalny a tymczasem ?
Polecam do przeczytania tekst z tygodnika ,,Auto Świat" Nr 12 z 18 marca. Tylko 2,90 zł.
Ponieważ jestem wiernym czytelnikiem przekaziorów drukowanych,może przyczynię się do ich wspierania namawiając do kupienia tego numeru .W klawiaturę klepię jednym palcem,stąd nie podejmuję się streszczenia.
ivo - 2019-03-18, 20:18
Winien jestem krótkie wyjaśnienie ,dlaczego zaskoczył mnie rekomendowany kolegom tekst.
Przy wyborze opony analizujemy jej cenę ,żywotność czyli przebiegi,parametry przy hamowaniu na mokrym,suchym,trzymanie boczne,głośność i jeszcze kilka innych cech.
Bardzo trudno wykonać oponę, która ma krótką drogę hamowania na mokrym i suchym i jednocześnie osiąga wysokie przebiegi .Producenci wykonują fikołki technologiczne przy poszukiwaniu kompromisowych rozwiązań .Pomagają im intensywnie spece od marketingu.
Ponieważ opony do kamperów i dostawczaków to to samo więc my ,mamy problem.
Dostawczaki mają na oponach przejechać max,max i więcej tysięcy kilometrów ,więc producent to uwzględnia i dogadza temu .klientowi.
Moje ,,michelinki" oczywiście -C-niestety szacowaną trwałość mają na szczycie tej tabeli ,jednocześnie droga hamowania na mokrym jest marna, według tabeli prawie 50% dluższa niż opony o tym samym rozmiarze do sam osobowego !!!!!!!!!
Badanie przeprowadzili eksperci ADAC .na 16 badanych oponach .
Bronek - 2019-03-18, 20:45
Masz Agilisy zwykłe czy Camping, bo to jest różnica.
Oczywiście każdy z nas ma swoje zdanie, jedyne i najlepsze... ale opony do dostawczaków powinny się przynajmniej teoretycznie różnić od opon do kampera
| Cytat: | . Najbardziej popularnym i jednocześnie najtańszym rozwiązaniem jest założenie opon typu Cargo – takich, które w swoim założeniu są przeznaczone do samochodów dostawczych. Są one tańsze od tych dedykowanych do kampera, ale czy tak samo bezpieczne?
Żeby wykazać różnice pomiędzy oponami, wzięliśmy pod lupę dwie pozornie identyczne opony firmy Michelin: model Agilis – przystosowany do samochodów dostawczych, oraz model Agilis Camping – dedykowany kamperom.
Obie opony w procesie produkcji wykorzystują technologię Durable Contact Path, która zapewnia o wiele lepszą przyczepność. Dodatkowo zastosowano w tym ogumieniu 8 tarcz ochronnych umieszczonych na bokach, aby zapewnić odporność na otarcia. Warto przy tym podkreślić, że w zasadzie na tym kończą się właściwości obu modelu Agilis. Wersja Camping posiada dodatkowo wzmocnioną konstrukcję korpusu, dzięki czemu można zastosować w niej większe ciśnienie niż w klasycznej oponie. Podnosi to nie tylko komfort jazdy, ale zapewnia również utrzymanie pożądanego ciśnienia przez dłuższy czas. Duże różnice znajdziemy również w bieżniku. Opona ta jest o 20% mocniej ponacinana, a także ma aż 30% więcej lamelek. Wpływa to pozytywnie na przyczepność i pozwala na jazdę w trudnych warunkach atmosferycznych. Zastosowane technologie powodują również, że w momencie, gdy auto stoi i jest nieużywane, ogumienie nie zużywa się tak szybko, jak w przypadku opony typu Cargo (przykładowo zniekształcenia spowodowane dłuższymi postojami poza sezonem).
Jak widać, opony campingowe dają realne korzyści i wpływają bezpośrednio na komfort i bezpieczeństwo. Za model Agilis Camping będzie trzeba zapłacić około 150-200 zł więcej – czy w takim wypadku warto dopłacić? Zdecydowanie tak, ponieważ właściwości opony sprawiają, że jest ona wyborem nie na jeden, a przynajmniej na kilka sezonów. |
https://polskicaravaning.pl/artykuly/specyfika-opon-do-kampera,52421
PS Oczywiście ogólnie wiadomo że Continental Vanco Camper to badziew a jest do kampera
Turok - 2019-03-18, 20:59
Kupiłem, przeczytałem:) Dzięki za namiar
Comsio - 2019-03-18, 21:04
Jak nie zachowasz bezpiecznej odległości od poprzedniego auta, to i model Agilis Camping nie uratuje przed dzwonem.
ivo - 2019-03-18, 22:20
Wybrałem Agilisy ponieważ ten typ jest powszechnie dostępny w całej Europie i bez problemu .Model z ,,dopiskiem" camping jest wszędzie tylko na zamówienie a z dyskusji na forach zagranicznych
wynika ze przy uszkodzeniu opony jest kłopot z zakupem tej jednej na wymianę .
Czytałem też przed zakupem opis zalet modelu camping nad agilisem .Nie były przekonywujące
Niewiarygodne wydało mi się np.twierdzenie ,że mają wysoką odporność na deformację po długim postoju.
W cytacie Bronka też widzę sprzeczność :
że ---podwyższenie ciśnienia w oponie --podnosi komfort jazdy .
Takie i podobne chwyty handlowe zawsze ustawiają mnie podejrzliwie do wytwórcy .
Zakładam ,że mogę błądzić ,Warto zapłacić nawet znacznie drożej za podobny produkt ale o wiarygodnie wyższej jakości i parametrach .
Uczulony też jestem na produkty techniczne które w na metce lub nazwie mają dopisek ,,camping "
Nie zawsze posiada on cechy dla nas istotne ,lecz umożliwia pomnożenie ceny przez odpowiedni współczynnik bo dla kampingowców można .bo ,,oni "
łykną wszystko jak wędkarze .
amples - 2019-03-18, 23:14
| ivo napisał/a: | | dopisek ,,camping ".... umożliwia pomnożenie ceny ..... bo kampingowców ...... Łykną wszystko . | Cała prawda
Bronek - 2019-03-18, 23:55
Cytat z Polskiego Crawaningu link jest! , a Wasze wypowiedzi potwierdzają, że wszyscy macie rację i jak kamper, żona i kochanka są u każdego najlepszym wyborem.
Ma być tanio i dobrze. Dlatego nie ma to jak węgiel, gazeta, stary diesel.... Po prostu tanio i prosto.
No i teorie spiskowe.. Takie gadanie to jak kopanie w koło przy zakupie auta.
O ile marketing marketingiem to mimo wszystko Pan Zenek, czy Czesiek co przelatał milion km TIRem jest tylko Panem Zenkiem z jakimś doświadczeniem i raczej ja bardziej wierzę w wiedzę i naukę niż w Pana Zenka. Co nie oznacza, że w szczeg{lnych przypadkach Taki Zenek może mieć sporadycznie rację
Jeśli cena jest wyznacznikiem, to dyskusji właściwie nie ma... Wtedy złoty środek
zbyszekwoj - 2019-03-19, 08:34
Mam załozone Agilis C które otrzymałem z dobrem inwentarza. Sprawdziły sie po kamienistej pustyni i marokańskich drogach. Mimo ze nie kamperowe, wyszły bez szwanku. Natomiast współtowarzysza podrózy wanco camper, przednie z pociętym bieznikiem kwalifikuja sie do wymiany. Jako ze mój kamper nie stoi w zimie, uwazam że Agilis C jest optymalny.Byc moze nowe kupie CP , ale jeszcze to przemysle.
krzlac - 2019-03-19, 09:32
| ivo napisał/a: | | ...Łykną wszystko jak wędkarze . |
A co niby wędkarze łykają?
onionskin - 2019-03-19, 10:07
Jak łapałem białoryb (bo obecnie tylko spinning) to potrafiłem dużo uszczknąć makaronu/pęczaku- a smaczny robiłem (wanilia, anyż, czosnek itp) to i schodził
Jak ryba nie brała to choć zanęty pojadłem
ivo - 2019-03-19, 11:52
Krzlac zapytał :,, A co niby wędkarze łykają? ""
To samo co inni pasjonaci jak np,,audiofile i,camper-maniacy : czyli prawdziwe i wydumane nowinki .
ivo - 2019-03-20, 13:23
Wiosna Co roku w kamperze trzeba coś ulepszyć. Na początek poszukiwanie dyskretnej lampy oświetlenia zewnętrznego.Pierwsze kroki? ... oczywiście wujek... Gooo..
,,,,Wpisane lampa oświetlenia zewnętrznego przyczepy kempingowej ,,,(na początek )skromnie
Wypadła galeria mnóstwa lamp... wybrałem opis jednych z pierwszych:
https://sklep.klaja.pl/pl/p/Lampa-LED-z-czujnikiem-ruchu-Przyczepa-Kamper/5314
i np. druga
https://sklep.klaja.pl/pl/p/Lampa-Oswietlenie-przedsionka-przyczepy-Hobby/3956
Krzlac . Czy wyjaśniłem ?.
.
LukF - 2019-03-20, 13:55
ivo
Ale o co Tobie chodzi? Ładne te lampy ....
ivo - 2019-03-20, 14:29
Przyznaję ,ze ładne dlatego je oglądałem.
Profil aero..... też bardzo korzystny .
ivo - 2019-03-20, 14:57
Ceny w.w. za granicą też podobne.
slawwoj - 2019-03-20, 15:02
Temat dotyczy opon
LukF - 2019-03-20, 16:32
Opony, lampy, co za różnica?
chemik - 2019-03-20, 18:35
Myśmy rozwiązali problem starzejących sie opon w zimie w prosty sposób - zona wpadła na pomysł zakupu felg dodatkowych do kampera. I tak mamy komplet "opon zimowych" - starych , chociaż całkiem , całkiem, na których kamper zimuje. Niech sie gniota. Opony używane - "letnie" sa składowane i zakładane na wiosnę/lato. Używamy opon ze wskażnikiem "C" - a i tak wymieniamy je po 5 latach - guma się starzeje. Po ostatniej wyprawie do Azerbejdżanu i Armini oraz Gruzji i po ichnich drogach kaminiestych i dziurawych nie mam ochoty łatać dziur w oponach, zaoszczędzając 200 -300 zł na nowym komplecie.
Macie rację - kamperowec "łyknie wszystko" - no może nie zawsze i nie wszyscy, ale coś z napisem "kamper " zawsze jest droższe .Papie toaletowy czy płyn do szyb.
|
|