Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Łożysko podpory półosi

daro35 - 2019-04-23, 22:16
Temat postu: Łożysko podpory półosi
Witam,czy ktoś w takich starszych dziadkach jak nasze wymieniał łożysko podpory półosi z prawej strony,może jakieś oznaczenia łożyska,a może ktoś posiada miskę olejową z podporą półosi,pytam bo wyczuwam delikatny luz na tym łożysku ale dumam czy to na łożysku czy ta podpora już podjechana.Pozdrówki.
Tadeusz - 2019-04-23, 22:21

Wymieniałem łożysko podpory półosi w ubiegłym roku. Samo łożysko to koszt ok. 25 zł, razem z robotą w dobrym warsztacie - 250 zł.
Mały problem. :ok

Bim - 2019-04-23, 22:27

Tadeusz napisał/a:
Mały problem


Pod warunkiem ,że nie jest wybite gniazdo i zabezpieczenia w postaci dwóch śrub mocujących to łożysko.

Tadeusz - 2019-04-23, 22:39

Bim napisał/a:
Tadeusz napisał/a:
Mały problem


Pod warunkiem ,że nie jest wybite gniazdo i zabezpieczenia w postaci dwóch śrub mocujących to łożysko.


To prawda, ale nawet wtedy poradzi sobie dobry mechanik. :szeroki_usmiech

artur_diag - 2019-04-23, 22:59

bez problemu kupisz łożysko podpory nowe a w razie czego podporę (używaną) jak nie będzie chciało wyleźć to trzeba wyciągnąć razem z półosią, przy okazji sprawdź poduszkę realcyjną zabudowaną poniżej. I obowiązkowo uszczelniacz prawej półosi. I jeszcze jedna ważna rzecz, jeśli masz łożyska stożkowe p rzednim zawiszeniu to niech mechanik nie dokręca na pałę z momentem ok 400 Nm tylko niech sprawdzi liz przy dociąganiu bo może zniszczyć w/w.
Gewehr - 2019-04-24, 00:00

artur_diag napisał/a:
bez problemu kupisz łożysko podpory nowe a w razie czego podporę (używaną) jak nie będzie chciało wyleźć to trzeba wyciągnąć razem z półosią, przy okazji sprawdź poduszkę realcyjną zabudowaną poniżej. I obowiązkowo uszczelniacz prawej półosi. I jeszcze jedna ważna rzecz, jeśli masz łożyska stożkowe p rzednim zawiszeniu to niech mechanik nie dokręca na pałę z momentem ok 400 Nm tylko niech sprawdzi liz przy dociąganiu bo może zniszczyć w/w.


Wszystkie trojaczki pierwszej generacji, mają w przednich łożyskach tuleje rozprężną. Skręcasz odpowiednim momentem i tyle. Chyba 250Nm, ale piszę z pamięci i mogę się mylić z dokładnością :mrgreen: Dopuszczony jest minimalny luz.

Tadeusz - 2019-04-24, 10:28

daro35 , słuchaj Gewehra. To on wymieniał mi łożysko. :szeroki_usmiech
daro35 - 2019-04-24, 11:40

Dzięki panowie za wszelkie rady,ja pytam o łożysko podpory półosi a nie kół przednich,tam w tym łożysku nie ma żadnego pierścienia rozprężnego,jakby ktoś miał oznaczenia tego łożyska było by super.
Gewehr - 2019-04-24, 12:06

Żeby wymienić łożysko podpory, musisz odkręcić łożysko koła przedniego. Stąd dyskusja o tym.
Tadeusz - 2019-04-24, 12:08

Gewehr napisał/a:
Żeby wymienić łożysko podpory, musisz odkręcić łożysko koła przedniego. Stąd dyskusja o tym.


Miło słuchać mądrego. :szeroki_usmiech :pifko

kimtop - 2019-04-24, 12:18

Gewehr napisał/a:

Wszystkie trojaczki pierwszej generacji, mają w przednich łożyskach tuleje rozprężną


daro35 napisał/a:
,tam w tym łożysku nie ma żadnego pierścienia rozprężnego,


Daro35,tuleja to nie pierścień

eMKa - 2019-04-24, 13:14

daro35 napisał/a:
nie ma żadnego pierścienia rozprężnego


Nr.5

eMKa - 2019-04-24, 13:22

daro35 napisał/a:
oznaczenia tego łożyska


Najczęściej VKHB2275 czyli 32010X/QCL7C
i nie może to być zwykłe 32010 bo ma innu promień na pierścieniu wew i może ni dochodzić do piasty

Bim - 2019-04-24, 19:40

eMKa napisał/a:
eMKa napisał/a:
Najczęściej VKHB2275


daro35 napisał/a:
Dzięki panowie za wszelkie rady,ja pytam o łożysko podpory półosi a nie kół przednich


:-P

Rozbierz najpierw potem sam odczytaj symbol i oceń stan zużycia gniazda podpory łożyska :spoko

daro35 - 2019-04-24, 21:20

Bim napisał/a:
eMKa napisał/a:
eMKa napisał/a:
Najczęściej VKHB2275


daro35 napisał/a:
Dzięki panowie za wszelkie rady,ja pytam o łożysko podpory półosi a nie kół przednich


:-P

Rozbierz najpierw potem sam odczytaj symbol i oceń stan zużycia gniazda podpory łożyska :spoko



tak trzeba będzie zrobić,ale dzięki wszystkim za chęci.

Gewehr - 2019-04-24, 21:40

Tam jest standardowe łożysko jedno bieżniowe kryte. Mają w intercars bez problemu. Symbolu nie pamiętam. Kupuj markowe. Badziew szybko się rozleci. Gniazdo łożyska musi być bez uszkodzeń. Jeśli są, podpora do wymiany, lub tulejowanie. Zabezpieczenie łożyska tylko i wyłącznie montować na gorąco!
eMKa - 2019-04-24, 21:56

Łożysko podpory powinno być

Fiat 9750046780
30x55x13
czyli np. SNR 6006.EE ~ 18 zl
lub inne 6006-2RS
Oryginał ok 55 zł

daro35 - 2019-04-25, 09:02

Dzięki panowie za rady,zrobiłem tak jak pisaliście z dokręcaniem łożysk kluczem dynamometrycznym na 490NM,eMKa dzięki za namiary właśnie o to mi chodziło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group