|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - problem ze skrzynią biegów
d600 - 2019-05-10, 17:35 Temat postu: problem ze skrzynią biegów cześć . Niedawno wymieniałem synchronizator 2 biegu w moim ducao 96rok bo zgrzytał przy zmianie biegu . Po wyjechaniu z warsztatu przejchałem jakies 150km i pojawił sie kolejny problem . Nie mogę wrzucić za pierwszym razem jedynki i dwojki . Tzn coś te biegi blokuje i musze rozsprzeglac na dwa trzy razy, aż w końcu wskoczy . Co to może być skoro synchronizator jest nowy a skrzynia dalej szwankuje . Co mogł mechanik namieszać , albo czego niedopatrzył ?
CORONAVIRUS - 2019-05-10, 18:14
Wróć do mechanika z wadą , szukanie wróżbitów na forum nie da Ci odpowiedzi co siedzi w Twojej skrzyni , być może to duperelka regulacyjna a recepty na wyzdrowienie będą jak naświetlanie nowotworów Wróć do mechanika
Socale - 2019-05-10, 22:33
Adam+
D600, sprawdź na postoju czy 1 i 2 po kilku próbach wchodzi prawidłowo i lekko.
Zasugeruj mechanikowi regulację na linkach toru linii lewej czyli dla biegów 1<>2, prawdopodobnie nie dociągasz wajchą w lewo na tyle, by biegi na tej linii prawidłowo wchodziły.
3 i 4 wchodzi jak po maśle?
d600 - 2019-05-12, 20:39
nim napisalem posta , gadałem już z tym mechanikiem, który wymyślił dziwną diagnozę a mianowicie " może być wytarta bieżnia stożkowa na kole zębatym drugiego biegu" i blokuje wymieniony synchronizator .Sytuacja jest dziwna na tyle ,że gdy skrzynie miał rozebraną to widział tylko uszkodzony synchronizator , a reszta była w porządku . Auto przejechał po naprawie 150-200km poprawnie , wszystko śmigało jak talala do momentu ponownego problemu z dwójka i dodatkowo jedynką przy ruszaniu . Teraz mechanik oczekuje ,że kupie mu nowe kolo zebate dwójki tylko zastanawiam się czy to coś zmieni ? Sam zakup wiąże się z nielada problemem, bo jest dostępne jedynie na wloskim ebay-u za jakieś 500pln
Socale ,
1,2 na wyłączonym silniku też czasem blokuje , zależy to chyba od tego jak trybka w skrzyni się ułożą . Reszta biegów 3,4,5 , R działają poprawnie (zdażyło się z dwa razy ,że blokło też 3-kę na ciepłym silniku podczas jazdy )
CORONAVIRUS - 2019-05-12, 21:34
Niech to złoży jeszcze raz dokładnie , jak rozbierze to sam zobaczy co się po 200 km przestawiło a wymieniać w starym sprzęcie można wszystko dla zasady by było nowe, niekoniecznie lepsze . W takich skrzyniach nie ma niewytartych części i nominalnych wymiarów .
Socale - 2019-05-12, 21:53
d600 napisał/a: | ...
1,2 na wyłączonym silniku też czasem blokuje , zależy to chyba od tego jak trybka w skrzyni się ułożą
... |
Tak dokładnie, jak się nic nie kręci to zatrybianie jest trudniejsze ale możliwe.
Poszedłbym w prawie nic nie kosztującą regulację.
Tor 1 i 2ki musi wchodzić lekko, intuicyjnie itd. Ostatnie biegi to nieco łatwiejsze manewrowanie.
amples - 2019-05-12, 22:16
d600 napisał/a: | może być wytarta bieżnia stożkowa na kole zębatym drugiego biegu" i blokuje wymieniony synchronizator | Błądzi , przez 160km nie blokowała .
Jest problem z przesuwką albo z wodzikami , ewentualnie jak napisał Socale regulacja linek .
d600 - 2019-05-21, 16:37
po ponownym rozłożeniu skrzyni okazało sie ze przesuwka dwójki jest w częściach( wyłamane zeby) , a byla zalonona jako nowa . Co mogło się stać? jakiś fabryczny feler , czy przychodzi wam coś innego do głowy ?
amples - 2019-05-21, 16:42
amples napisał/a: | Błądzi , ............ Jest problem z przesuwką .......... |
d600 napisał/a: | Co mogło się stać? | Błąd w sztuce montażu
d600 - 2019-05-21, 16:47
machanik to stary fachowiec , mowi ze skrzynia z dukaciaka nie jest skomplikwana w robicie .Nie ma w niej wielkiej filozofi . Nie daje po sobie poznać aby coś spiero...ił . AMPLES , a co mogło puść nie tak ?
amples - 2019-05-21, 16:58
d600 napisał/a: | a co mogło puść nie tak ? | Zdarza się że rutyna zawodzi , (jesteśmy zbyt pewni siebie i nie sprawdzamy 2-3 razy)
Najprawdopodobniej był problem kamieniami
CORONAVIRUS - 2019-05-21, 20:26
zęby się wyłamują jeśli między zęby cos wpada ... potem wpada w inne to co się odłamało wcześniej . no i jeszcze co to za część została założona ??? Oryginał fiata ?
amples - 2019-05-21, 21:14
MECENAS napisał/a: | zęby się wyłamują jeśli między zęby cos wpada | Nie tak , nie jest to zębatka .
To jest wieloklin , po którym przesuwa się pierścień (przesuwka) , w jedna albo w druga stronę łącząc tryby , która prawdopodobnie też będzie uszkodzona
zbyszekwoj - 2019-05-21, 21:48
MECENAS napisał/a: |
zęby się wyłamują jeśli między zęby cos wpada |
Ło to to. Moja straciła zęba na pestce od daktyla . Będzie mnie to kosztowało jak remont skrzyni biegów.
Bim - 2019-05-21, 21:54
zbyszekwoj napisał/a: | MECENAS napisał/a: |
zęby się wyłamują jeśli między zęby cos wpada |
Ło to to. Moja straciła zęba na pestce od daktyla . Będzie mnie to kosztowało jak remont skrzyni biegów. |
Nie dramatyzuj NFZ Ci zwróci
czasami możesz na tym zarobić ,a za skrzynie nie zwracają
Gewehr - 2019-05-22, 20:55
Moim zdaniem to na zdjęciu, to przesuwka III/IV bieg, a nie I/II
Jaka to dokładnie skrzynia?
Amples, przesuwki 1/2 nie da się źle założyć. Nie będzie współpracować ze wstekiem.
MirekKliny - 2019-05-22, 20:57
Mi zniknęła dwójka 2 tygodnie temu w 2,8 z 2005r nagle przy zjeździe ze skrzyżowania nagle nie można było jej wrzucić.
Okazało sie ze coś tam poszło w skrzyni (jakaś sprężynka czy coś takiego) ale mechanik pokazał mi resztę części (kół zębatych) i ich ślady co oznaczało ze skrzynia już trochę wymęczona.
Po uzgodnieniu i pogawędce uzgodniliśmy montaż 6 z 2016r z ducato 2,3.
W poniedziałek odebrałem jestem zadowolony na chwile obecna 250km zrobione i w weekend na bałtów.
Skrzynia która założyłem ma 7tys. km potwierdzonego przebiegu.
Podsumowując może warto pomyśleć o kompleksowym ogarnięciu skrzyni.
Mnie robocizna kosztowała 1300zł + skrzynia
Za skrzynie 5 biegową bierze gość max 3000zł z gwarancją na rok bez limitu kilometrów.
Skontaktuj sie z GEWEHR on ci wytlumaczy co i jak.
MirekKliny - 2019-05-22, 20:59
o wilku mowa kiedy pisalem
d600 - 2019-05-23, 12:35
Gewehr , dlaczego sadzisz ze to piasta przesuwki 3/4 ? Mechanik mowi ze padła 1/2 ta nowa która niedawno zamontował (widoczna na zdjęciu) Skrzynia jest z dukaciaka II 96r symbol 20KE22
Jest kilka głosów ze mechanik mógł ja uszkodzić ściągaczem , a ja myśle czy siłowa próba włączenia dwójki niedoprowadziła do tego , bo skrzynia podczas jazdy zablokowała się i nie można było wrzucić żadnego biegu
Gewehr - 2019-05-23, 17:25
Spojrzałem w Twój awatar i stąd nie pasowała mi przesuwka do auta
Jeśli to 1,9 to może być jak najbardziej od I/II biegu.
Przesuwki nie uszkodził ściągaczem, bo jest montowana luźno.
Z tego co pamiętam, jest symetryczna, więc odwrotnie też się nie da. Może być tak, że trafiła się wadliwa. Kiedyś miałem takie koła III biegu z Fiata. Dwie sztuki wadliwie wykonane. Dopiero koła z innej partii, były ok.
d600 - 2019-05-23, 23:31
Gewehr , na walku przy kole zamachowym jest cos takiego jak tuleja pilotująca . Okazało sie ze ma nadmierny luz , na co wczesniej mechanik nie zwrócił uwagi . Czy może to mieć negatywny wpływ na prace skrzyni , mogło to "pomóc w wyłamaniu zębów ? i blokowaniem przy wrzucaniu biegów ?
Gewehr - 2019-05-23, 23:47
Nie ma to wpływu. Przyspieszy jedynie degradację łożyska na wałku sprzęgła i samej tarczy. Przesuwka jest na innym wałku i nie ma bezpośredniego kontaktu z wałkiem sprzęgłowym.
d600 - 2019-05-25, 14:17
Gewehr , mechanik sie poddał . Wymienił tulejkę pilotującą i zgodnie z twoim przypuszczeniem nic to nie pomogło. Skrzynia po rozgrzaniu nie chodzi i wyrczy . jedynki nie mozna wlączyć bezpośrednio trzaba przełączać z dwa na jeden . Ogólnie porażka . Pojechałem zlikwidować zgrzytanie na dwojce a po naprawie i wymienie synchronizatora , poleciła piasta przesuwki zaczeły blokować się praktycznie wszystkie biegi . Cuda sie dzieją po nagrzaniu . Reasujac , zapłaciłem za czesci i za naprawe , a efekt końcowy jest taki że musze kupić nowa -starą skrzynie i zastanawiam się za co mechanik wziął pieniadze ?? Kiedy w koncu u nas bedzie normalnie i nauczymy się żyć jak dorośli ludzie ?
|
|