| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Izolacja Ducato Maxi
tomek_f - 2019-11-19, 10:11 Temat postu: Izolacja Ducato Maxi Witam wszystkich.
Jestem od niedawna posiadaczem Ducato Maxi ( L4hH3 ). Zaczynam na dniach prace związaną z izolacja. Nie mam w tym jakiegoś większego doświadczenia, więc mam kilka pytań do bardziej doświadczonych w temacie osób. Chciałbym izolować całego vana płytami PIR (płyta poliuretanowa )zaczynając od podłogi ( płyta 3cm lub 5cm ) , ściany boczne i sufit. Przeglądając forum widziałem, że gro osób izoluje Vany pianą, a także wełną mineralna w paczkach foliowych. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jaki sposób jest najlepszy ? Najmniej informacji znalazłem o płytach PIR, choć na serwisie jutubowym kilka osób ociepla Vany w całości tym sposobem. Zaznaczę, żę ściany boczne ze sklejki będą ścianami nośnymi ( zamontowane na aluminiowych wzmocnieniach do konstrukcji pojazdu). Proszę o rade i pozdrawiam. Tomek.
andi at - 2019-11-19, 10:28
Weż troche wełny i zamocz w wodzie .Wełne musisz upychać a piana sama ci wejdzie i nie robi poduszki powietrznej .Kaszub robił pianą i spytaj go .https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=796614&sid=1c114510e245ebd6b4adae415f7b292f#796614
Toscaner robił wełną ale on nonstop mieszka w nim a co będzie jak będzie stał bez ogrzewania ?
Ja jeste za pianą
tomek_f - 2019-11-19, 10:33
a płyty PIR ?
andi at - 2019-11-19, 11:07
Do czego PIR
Scianki w środku
To takie pisanie i odpisywanie .Podaj swój nr,tel. i wiele załatwi
tomek_f - 2019-11-19, 11:20
Pytanie jest proste. Co sadzicie o izolacji całego Vana płytami PIR ?
decumanus - 2019-11-19, 12:07
| andi at napisał/a: |
Toscaner robił wełną ale on nonstop mieszka w nim a co będzie jak będzie stał bez ogrzewania ?
|
Nic nie będzie . Mieszkanie i oddychanie stwarza dużo gorsze warunki wilgotnosciowe niż zima sama w sobie. Plyty pir sa ok jak komus nie przeszkadzaja wyziewy z pianek poliuretanowych. Zasadniczo obustronnie oklejone aluminium plyty sa najmniejszym zlem ze wszystkich pir/pur izolacji. Pamietaj ze pianki montazowe sa jak twardsza gabka i para sie przedostaje do samej blachy i tam skrapla. Po wszystkim szczelnie wszystko zamknij alufoxem i bedzie git. Najwazniejsza jest paroizolacja. Bo woda w izolacji psuje jej parametry drastycznie a co robi z blacha niemusze mowic.
R
andi at - 2019-11-19, 15:08
W styropianie albo w styroduru zrób otwór nie na wylot i nalej wody .Zobacz kiedy przepłynie haha
decumanus - 2019-11-19, 21:08
| andi at napisał/a: | | W styropianie albo w styroduru zrób otwór nie na wylot i nalej wody .Zobacz kiedy przepłynie haha |
nie bardzo rozumiem czego miała dotyczyć twoja wypowiedź. Pytanie o piankę PIR a ty wyjeżdżasz z polistyrenem w dwóch różnych postaciach. ma nalać i co się stanie? Każdy z mojej branży wie że styropian (EPS) to kulki polistyrenu, przy pomocy pary wodnej ekspandowane w formie. Siłą rzeczy przepuszcza wodę. Natomiast styrodur (XPS) to ten sam materiał ale wyprodukowany od razu w większej formie. jest zamknięto komorowy (zasadniczo styropian też, ale przestrzenie między kulkami nie pomagają)
Wytłumacz proszę co miałeś na myśli porównując do to pianek poliuretanowych - zupełnie innej technologi.
R
edit
btw
https://pl.pinterest.com/pin/645985140273723154/
reaven22 - 2019-11-20, 12:21
Moje doświadczenia z ocieplaniem pianą,
- świetnie wygłusza i skleja telepiące się blachy w blaszaku,
- bardzo dobrze izoluje,
- stosunkowo łatwo się nakłada, włącznie z wszelkimi zakamarkami.
Robiąc kolejnego blaszak brałbym pod uwagę tylko ocieplanie pianą.
Skorzystał bym obecnie z POLYNOR ze względu na szybkość nakładania. U siebie robiłem zwykłą montażową, i poza czasem nakładania jestem bardzo zadowolony.
Polynor obecnie na tyle staniał że można spokojnie szybko i stosunkowo tanio samemu ocieplić blaszankę.
Micha - 2019-11-20, 22:45
Nie do końca na temat ale wtrącę 3 gr: przed zaizolowaniem proponuję umyć i zabezpieczyć wnętrze progów, sprawdzić i ew. uszczelnić dookoła szpilek mocowania szyny drzwi przesuwnych oraz przy pomocy masy klejowej np. poliuretanowej (potocznie: klej K+D, montażowy itp.) wypełnić wszystkie szczeliny pomiędzy blachami poszycia a szkieletem wewnętrznym. To ostatnie bardzo wycisza nadwozie, fabryka kleiła dość oszczędnie i blachy żyją swoim życiem.
decumanus - 2019-11-21, 05:49
W zyciu bym sie nie odwazyl zapianowac progow w Ducato...
R
SlawekEwa - 2019-11-21, 07:37
| decumanus napisał/a: | | nie odwazyl zapianowac progow w Ducato... |
ktoś tak robi?
Micha - 2019-11-21, 09:02
| SlawekEwa napisał/a: | | decumanus napisał/a: | | nie odwazyl zapianowac progow w Ducato... |
ktoś tak robi? |
Absolutnie nie to miałem na myśli, w pustej blaszance jest do nich świetny dostęp od góry przez te duże trójkątne otwory a izolacja w mniejszym lub większym stopniu je zakryje.
Pianowanie zamkniętych przestrzeni jest gdzieś pomiędzy "nieskuteczne" a 'szkodliwe".
tomek_f - 2019-11-21, 10:19
Rozumiem, że nikt nie izolował żadnego pojazdu samymi płytami PIR. Pytałem o płyty PIR, nie o piany. Konkretnie chodzi mi też o to, za kilka lat np. będę chciał samochód sprzedać bez zabudowy. Jak wtedy ściągać taka pianę z całego samochodu, pomyślałem, że płyty PIR byłyby lepsze niż piana, ale rozumiem, że nikt na forum w taki sposób nie robił.
Micha - 2019-11-21, 10:46
| tomek_f napisał/a: | | Rozumiem, że nikt nie izolował żadnego pojazdu samymi płytami PIR. Pytałem o płyty PIR, nie o piany. Konkretnie chodzi mi też o to, za kilka lat np. będę chciał samochód sprzedać bez zabudowy. Jak wtedy ściągać taka pianę z całego samochodu, pomyślałem, że płyty PIR byłyby lepsze niż piana, ale rozumiem, że nikt na forum w taki sposób nie robił. |
Nie wspominałeś o demontażu zabudowy, przy takim planie skłaniałbym się ku wełnie w workach - niedroga i łatwa do usunięcia bez śladu. PIR lubią stosować Amerykanie, sporo jest o tym na promasterforum.com . Płyty muszą być szczelnie przyklejone na całym obwodzie, demontaż to prawdopodobnie jeszcze więcej pracy niż przy zakładaniu (skrobanie...)
decumanus - 2019-11-21, 12:39
Ja bym sie przejmowal przyklejaniem super szczelnie, za to potem wykleilbym wszystko alufoxem. Wowczas szczeliny miedzy pir a konstrukcja mozna wypelnic czym badz. Ostatnio wymyslilem sobie ekofiber w foliowych workach. Mozna upchac dosc konkretnie. W rozne dziury . Nie drapie. Jest lekki. Dobrze tlumi. Ale sie nie upieram.
Pir sie slabo dopasowuja ze względu na aluminuim. Ktore nadaje im sztywnosc.
A czemu bya chcial sprzedac smochod bez zabudowy? Na bank bedzie warty wiecej jako kamper niz suma blaszanki plus koszty zabudowy włączając robocizne.
R
andi at - 2019-11-21, 16:17
Ma swoje widzimisie i niech z tym pozostanie .W tym coś musi być samochód na części =kasiora haha
tomek_f - 2019-11-21, 19:19
Samochód potrzebuję na już , ma pełnić funkcje transportową i rekreacyjna. Na codzień ma być do pracy, a kilka razy w roku ma być kamperem. Nie chce robić ścian dwa razy, ani izolacji dwa razy, może będę musiał go sprzedać. Szukam rozwiązań w miarę uniwersalnych, w taki sposób ababy można ulepszać i modyfikować.
andi at - 2019-11-22, 16:36
Kolego ja mam kamperka i kula sie cały rok .Praca jak muszę ,wesela i cała reszta
Bez urazy ale poczytaj to i tu jest wszystko oprócz twoich płyt bo jak budujemy to zwracamy uwagę na każdy centymetr zabudowy a tego już sie nie dokupi i ciężar bo DMC
https://www.camperteam.pl...forum.php?f=396
mz3545 - 2020-08-10, 06:55
Czy ktos z was izolował całość używając Mata kauczukowa pianka wyciszająca FLEX np podłoga 19 mm a na ściany np dwie warstwy pianki 19mm . Pianka z puszki to jest jednak problem gdyż cały czas pracuje ,potrafi pofałdować blachę jeśli nie zostawi sie małego luzu pod sklejka .
groniar - 2020-08-10, 08:00
słupki owijka 9 mm a całego busa z podłogą 30 mm na to folia aluminiowa zbrojona
tomek_f - 2024-07-04, 06:11
Mój bus jeździ izolowany armaflexem 19mm i sprawdza się to dobrze. Jest bezwonny, ma testy alergiczne itp. teraz mam nowego busa i będę go izolował Armaflexem 50mm , zarówno ściany jak i podłogę i sufit. Jeśli ktoś ma izolację z Armaflexu to proszę o spostrzeżenia :-) Pozdrawiam
franu - 2024-12-20, 15:55
| tomek_f napisał/a: | | Rozumiem, że nikt nie izolował żadnego pojazdu samymi płytami PIR. Pytałem o płyty PIR, nie o piany. Konkretnie chodzi mi też o to, za kilka lat np. będę chciał samochód sprzedać bez zabudowy. Jak wtedy ściągać taka pianę z całego samochodu, pomyślałem, że płyty PIR byłyby lepsze niż piana, ale rozumiem, że nikt na forum w taki sposób nie robił. |
Przecież auto z zabudową sprzedaż szybciej niż jakiegoś wyeksploatowanego dostawczaka
trochę off top, ale....
Jeżeli mogę swoje wtrącić to u mnie jest całe auto, poza podłogą i drzwiami pryśnięte przez zewnętrzną firmę twardą i niepalną pianą do zabudów typu chłodnia i na to alufoxy itd. Cena chyba koło 2 tys, zrobione za pół dnia( no może później docinanie piany tam gdzie było za dużo trochę trwało, ale jest to twarde, trzyma się auta usztywnia jak cholera i z tego co zdążyłem zauważyć przez 3 lata to izoluje doskonale.
|
|