Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku.

Hehu - 2020-02-02, 13:20
Temat postu: Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku.
Witam wszystkich posiadaczy Vw zwłaszcza Lt 2.5 tdi od tygodnie jestem posiadaczem Vw Lt 35 2.5 tdi 109 koni silnik AVR którego oczywiście będę przerabiał na kamperka,jeśli chodzi o zabudowę to nie mam doświadczenia w tej dziedzinie ale z mechaniką samochodową mam już do czynienia od ponad 24 lat i chciałbym się podzielić dosyć ważną i często pomijaną czynnością zwłaszcza po wymianie rozrządu zwłaszcza po wymianie paska pompy wtryskowej jaką jest dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysk,który jest odpowiedzialny między innymi za rozruch silnika,zużycie paliwa,kulturę pracy silnika i co najważniejsze za trwałość całego układu korbowo-tłokowego.W moim przypadku po zakupie auta był problem z rozruchem zimnego silnika po odpaleniu silnik pracował nie równo i pojawiało się dość mocne dymienie teraz po regulacji silnik na zimnym zapala na "dotyk" praca silnika jest równa i zniknęło dymienie.Wrzucam fotki z przebiegu regulacji komputerowej VCDS w razie pytań służę pomocą.
Gewehr - 2020-02-02, 16:57

Przy każdej wymianie pasków rozrządu musi być zrobiona regulacja. Osobiście wolę robić to w T4, niż w LTonie :mrgreen: Luzowałeś koło, czy rolkami? Ja zawsze wole kołem. Czasem regulacja dłużej trwa, niż wymiana paska pompy :haha:
Hehu - 2020-02-02, 18:33

Dolną rolką.
CORONAVIRUS - 2020-02-02, 18:46

Hehu...czynność ważna i dla znających temat oczywista ale jeśli napisałeś to dla amatorów to oni z tego nic nie zatrybią bo tak właściwie nic łopatologicznie nie wyjaśniłeś tylko dałeś fotki . Może rozwiń myśli i będzie bardziej przyswajalne , akurat jak amator przy tym pasku coś sp.... to nic nie zepsuje więc może się z tym bawić tygodniami jak ma ochotę :haha:
Gewehr - 2020-02-02, 18:49

Hehu napisał/a:
Dolną rolką.


Jedną to można sobie pasek naciągnąć :mrgreen: Albo koło, albo obiema rolkami ;)

Hehu - 2020-02-02, 18:59

Chodziło mi o to aby każdy z właścicieli aut z tymi silnikami przynajmniej sprawdził sobie parametry kąta wtrysku ponieważ w większości przypadków kierowcy są nieświadomi że jeżdżą na opóźnionym lub przyśpieszonym kącie wtrysku co w znaczącym stopniu przyśpiesza zużycie jednostki napędowej jak i również nie optymalne osiągi silnika i zużycie paliwa.
CORONAVIRUS - 2020-02-02, 19:00

Hehu napisał/a:
Chodziło mi o to aby każdy z właścicieli aut z tymi silnikami przynajmniej sprawdził sobie parametry kąta wtrysku ponieważ w większości przypadków kierowcy są nieświadomi że jeżdżą na opóźnionym lub przyśpieszonym kącie wtrysku co w znaczącym stopniu przyśpiesza zużycie jednostki napędowej jak i również nie optymalne osiągi silnika i zużycie paliwa.


noooo i jak ma to sobie sprawdzić ?

Hehu - 2020-02-02, 19:02

Gewehr napisał/a:
Hehu napisał/a:
Dolną rolką.


Jedną to można sobie pasek naciągnąć :mrgreen: Albo koło, albo obiema rolkami ;)


Górna rolka jest do napinania paska a dolna rolka do regulacji kąta wtrysku...podstawy nie znasz???

Hehu - 2020-02-02, 19:05

Nie trudno się domyślić że podjeżdżając do warsztatu samochodowego....:)
CORONAVIRUS - 2020-02-02, 19:06

Marcin ...Ty podstaw nie znasz chłopie ???? :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Hehu a w którą stronę kręci się ten silnik ?

CORONAVIRUS - 2020-02-02, 19:07

Hehu napisał/a:
Nie trudno się domyślić że podjeżdżając do warsztatu samochodowego....:)


czyli tak , zmieniasz sobie pasek sam a reszta mechanik by było taniej ?

Gewehr - 2020-02-02, 19:09

Hehu napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Hehu napisał/a:
Dolną rolką.


Jedną to można sobie pasek naciągnąć :mrgreen: Albo koło, albo obiema rolkami ;)


Górna rolka jest do napinania paska a dolna rolka do regulacji kąta wtrysku...podstawy nie znasz???


Znam jak najbardziej, dlatego napisałem to i powtórzę.
Jak ruszysz dolną rolkę, to i musisz górną aby skorygować napięcie paska. Inaczej się nie robi. Ruszysz samą dolną, to albo za mocno napniesz, albo za lekko. Dlatego ja zawsze luzuję koło wałka rozrządui przestawiam, aby nie bawić się rolkami :spoko

Hehu - 2020-02-02, 20:11

W którym miejscu napisałem że pasek wymieniać samemu Mecenas?? Widzę że masz jakiś problem z moim postem...
Hehu - 2020-02-02, 20:16

Zgadza się że po ustawieniu kąta czasami trzeba skorygować napięcia paska pompy wtryskowej.
CORONAVIRUS - 2020-02-02, 20:21

Hehu napisał/a:
W którym miejscu napisałem że pasek wymieniać samemu Mecenas?? Widzę że masz jakiś problem z moim postem...


nie odpowiedziałes mi na moje pytanie wczesniejsze ... stoisz przed LT , w która strone kręci sie silnik ? zgodnie czy w przeciwna zegara ?

Gewehr - 2020-02-02, 20:24

Hehu napisał/a:
Zgadza się że po ustawieniu kąta czasami trzeba skorygować napięcia paska pompy wtryskowej.

Nie czasami, a zawsze gdy ruszysz dolną rolkę. Dolna rolka jest po stronie paska ,którą napina obciążenie pompy paliwa. Górna jest pływająca i ona kompensuje luz paska. Ma wskaźnik napięcia bardzo dokładny. Jeśli nie ustawisz jej idealnie, to wyklepie się w niej taki fiutek i wpadnie pod pasek :mrgreen: Ewentualne zacznie w późniejszym czasie rozjeżdżać się ustawienie pompy.

majster85 - 2025-01-08, 18:30
Temat postu: Re: Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku.
Hehu napisał/a:
Witam wszystkich posiadaczy Vw zwłaszcza Lt 2.5 tdi od tygodnie jestem posiadaczem Vw Lt 35 2.5 tdi .


A kolego podzielisz się techniczna strona troszeczkę? Jak to dokładnie sprawdzić? Jaki kabel, soft użyć?

Gewehr - 2025-01-08, 19:50

VCDS, odpowiedni przewód z adapterem do LTeka i można działać :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group