| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Iveco meyerowy domek.
Meyer - 2020-09-21, 19:18 Temat postu: Iveco meyerowy domek. Witamy
Witamy w ostatnich dniach lata prawdopodobnie równie nietypowego dla nas jak i dla większości forumowiczów.
Decyzja o zabudowie naszego busika zapadła po jesiennych targach w zeszłym roku w Centrum Ptak (chyba tak się to nazywa). Zasadniczo to chciałem budować wcześniej ale zielone światło dostałem po targach. Miałem budować na "trojaczkach" jednak życie napisało inny scenariusz.
Po śmierci rodziców dostaliśmy iveco III 2000r. Nie było ani długie ani wysokie. Iveco na bliźniaku, z głośnym silnikiem 2,8 CR, uszkodzonym mostem i jeszcze z czymś...
Ogromnym bagażem sentymentów i wspomnień.
Mamy auto.
Zaczęliśmy zwyczajnie tak jak większość od remanentu.
Wywaliłem wszystko co się dało z tyłu, przegrodę, siedzenia, wykładziny itd.
Walka z korozją.
Każdy ma swoje metody na walkę z rudą. Z racji zajmowania się tym tematem od wielu lat mogę podzielić się "moimi" metodami.
Oczywiście początek jest ten sam, obróbka mechaniczna.
Sposobów jest wiele i większość równie skuteczna może poza obróbką ręczną.
Po oczyszczeniu mechanicznym preferuje stosowanie preparatu Fertan. Ponoć podobnie działa Cortanin F, nigdy nie sprawdziłem ale jest to podobna zasada działania.
Usuwamy produkty reakcji Fertanu nie związane z podłożem i nanosimy warstwę podkładu epoxydowego.
Potem mokro na mokro dobrej jakości poliuretan (nie ten meblowy często sprzedawany po taniosci) i podłoga w naszym kamperku zabezpieczona.
Meyer - 2020-09-22, 18:23
Malowanie tylnej części Iveco zakończone czas zabrać się za przednią część.
Schodki to ciekawe miejsce dla korozji, szczególnie kiedy uszczelka drzwi nie trzyma jak trzeba.
Przy okazji wywaliłem z kabiny pare gratów.
Szanowni koledzy ponieważ wywaliłem dźwignię hamulca ręcznego, czy jest ktoś kto zaadoptował reczny np z Ducato po lewej stronie siedzenia. Podoba mi się ta dźwignia lekka i mocowana do skrzynki którą i tak mam zamiar przerobić.
daro35 - 2020-09-22, 20:28
Działaj,działaj leci na zachęte
Meyer - 2020-09-22, 21:33
Dzięki za zachętę.
Przypomniałem sobie ze w weekend córka idzie do Komunii.
Trzeba jakiś nowy gajerek kupić i auto podszykować.
Jeszcze raz spytam o zastosowanie dźwigni ręcznego z Ducato w starym Iveco.
Mam jeszcze pomysł raczej science fiction ale ciekawość nie pozwala mi nie zadać tego pytania.
W momencie gdy wjedziemy jednym kołem w dziurę i koło to obraca się bez przyczepności.
Zwykle auto zostaje unieruchomione.
Co sądzicie o dwóch osobnych linkach ręcznego i w razie potrzeby dzielonej dźwigni by móc dohamować jedno z kół. W nowych autach tym chyba zajmuje się elektronika i jakiś tam system wspomagania kierowcy.
reaven22 - 2020-09-22, 22:05
| Meyer napisał/a: | | Jeszcze raz spytam o zastosowanie dźwigni ręcznego z Ducato w starym Iveco. |
Jeśli ręczny jest pędzony linką to nie powinno być problemu.
Wojadżer - 2020-09-22, 23:16
Maszyna podobna to się loguję do tematu. I od razu podpatruję ten ręczny - przełożenie na lewo mi się podoba.
Dwie dźwignie ręcznego - pojęcia nie mam czy to zadziała nawet jak się da
No i włącza mi się pytanie - co na to diagnosta przy przeglądzie?
hubertg - 2020-09-23, 05:38
Pomysł z ręcznym zadziała, jest to czasem stosowane w budżetowych konstrukcjach do jazdy w terenie, zamiast blokady mostu.
Meyer - 2020-09-23, 17:20
I to są konkrety, dzięki.
Ręczny w naszym Iveco jest tak wielki ze kierowca czuje sie co najmniej jak prowadzący TIRa.
Przeszkadzają mi te graty (dźwignia ręcznego i zmiany biegów) na środku podłogi, którędy w końcu chce przechodzić. Trzeba będzie wyciągnąć kosę i zrobić z tym porządek.
Meyer - 2020-11-01, 19:40
Słońce coraz niżej na niebie, a pracy nie ubywa. Jak już wcześniej sugerowałem, zdecydowałem się na przeniesienie lewarka skrzyni biegów i hamulca ręcznego. W trakcie, mając zdjęta deskę zaizolowałem przegrodę silnika i nagrzewnicę.
Przegrodę standardowo matą butylową 15mm plus wymiana mocowań na wersję z Renault Laguna (mocowanie wygłuszki maski) lub Dacia jednak te z Renault, lepiej trzymają.
Nagrzewnica w moim Iveco była zupełnie nie zaizolowana (z wierzchu i rurki aluminiowe doprowadzające płyn). To dziwne bo auto od nowości w rodzinie. Efekt był taki że w lato grzało w nogi i trzeba było odpalać klimę albo krótkie spodenki i klapki.
Jeśli możecie napiszcie czy to urok i oszczędności Iveco czy to tylko w moim takie coś.
Okleiłem nagrzewnicę matą i przycisnąłem osłoną.
Meyer - 2020-11-01, 20:46
Prawdopodobnie Iveco Daily III już nie będzie hitem wsród budowniczych kamperów jednak dla tych którzy zdecydują się zdjąć deskę czeka zabawa z gąbkami uszczelniającymi nawiew na przednią szybę. Gąbka po kilkunastu latach po prostu się rozsypuje. Ja pierwszy raz połamałem sobie zęby na tych gąbkach. Wyrysowałem wzór z kanałów, dopasowałem "dyfuzory" i pięknie z pianki kauczukowej wyciąłem. Pamiętajcie, dyfuzory wchodzą pod katem i otwory w piance wycinajcie pod kątem i mniejsze niz wymiar dyfuzorów a znacznie mniejsze jak otwory w kanałach. Inaczej zrobicie ogrzewanie deski i szyby.
Meyer - 2020-11-11, 19:51
Jak wcześniej pisałem zaplanowałem przeniesienie lewarka zmiany biegów z podłogi na deskę. Lewarek w desce przetestowany i lata jak trzeba. Może skrzynia ZF 6-cio biegowa nie grzeszy idealna pracą (szczególnie na zimno) ale po przeniesieniu nie pogorszyło się a może dzięki wyregulowaniu linek nawet polepszyło.
1 Demontujemy stary lewarek i przycinamy tak jak na zdjęciu.
Lewa strona mocowana do wzmocnienia pionowego, prawa do belki aluminiowej
poprzecznej.
Prawa strona to akurat zaadoptowany łącznik z krzesła obrotowego jakich się wala pełno w
biurach.
2 Wiercimy 2 otwory w podłodze na linki. Ja zastosowałem oryginalne uszczelnienia z kolumny
którą i tak pociąłem. Uwaga bo pod podłogą niedaleko jest przewód hamulcowy.
3 Trzeba opalarka zrobić lekkie wgniecenia w kanale nawiewu na nogi. Minimalnie żeby linki szły
z łagodnymi łukami
4 Wycinamy w desce bardzo niewiele, naprawdę deska w III jest jakby szyta pod lewarek.
Wypada popiołka i zapalniczka.
5 Oddajemy naszą krótszą linkę do przedłużenia. Ja przedłużyłem na 145 cm ale wydaje mi się
że lepiej na 150.
Meyer - 2020-11-11, 20:12
Zapomniałem dodać ostrzeżenia. Jeśli będziecie chcieli przedłużyć linkę w firmie Linplast z ulicy Pszczyńskiej w Warszawie to możecie być mocno rozczarowani. Serdecznie odradzam.
Wojadżer - 2020-11-14, 02:04
Meyer... ale ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
nie wyrzucaj szablonów gąbki i w ogóle wszystko trzymaj i pamiętaj JA TEŻ TAK CHCĘ!!!!!!!!
Cyryl - 2020-11-14, 08:14
| Meyer napisał/a: | | Jak wcześniej pisałem zaplanowałem przeniesienie lewarka zmiany biegów z podłogi na deskę... |
że tak głupio się spytam: co zyskałeś?
czy przeniesienie lewarka z deski w podłogę coś daje?
lub w czym przeszkadza lewarek w desce?
SlawekEwa - 2020-11-14, 20:30
| Cyryl napisał/a: | | że tak głupio się spytam: |
no chyba jednak głupio
Meyer - 2020-11-15, 18:42
Cyryl pewnie zasugerowałeś się zdjęciem lewarka w podłodze które wstawiłem pisząc już o przeniesieniu dźwigni. Prawdę mówiąc miałem już dźwignię w desce ale chciałem sprawdzić działanie w boju i zdjęcia z finału są na ostatnich wpisach.
Wojadżer szkoda że nie napisałeś troszkę wcześniej, myślałem już że nikogo to nie interesuje. Najważniejsze jest w głowie więc jak bedziesz potrzebował ...
Wojadżer - 2020-11-15, 20:26
Zobaczę co się będzie działo jak będę zakładał fotele z obrotnicą - dobrze wiedzieć że w razie kolizji z dźwignią jest realna możliwość jej przeniesienia. Trzymaj więc w głowie. i piwko za taki pomysł z wykonaniem
Meyer - 2020-12-06, 14:45
Ponieważ szukam okien do blaszanki zrodziło się kilka pytań do kolegów znających temat. W samochodach osobowych okna muszą mieć homologację, szkło bezpieczne, hartowane. Jak sprawa wygląda z oknami akrylowymi, kamperowymi made in China.
Meyer - 2020-12-24, 12:28
Wszystkim którzy są inspiracją i jak ja tym którzy dopiero budują, w związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia, życzę zdrowia, radości, odpoczynku oraz zakończenia pandemii i taniego paliwa w nadchodzącym Nowym Roku.
Meyer - 2021-05-23, 15:25
Nadchodzi magiczna data 1 lipca 21 i wypada zawitać na Okręgową Stacje Kontroli w celu zmiany na specjalny kempingowy. Czy możecie podpowiedzieć na jakiej stacji w okolicach Warszawy ludzie znają przepisy i będą chcieli poświęcić troszkę więcej czasu niż na zwykły przegląd.
Meyer - 2022-03-07, 23:05
Z uwagi na średnią długość włosów załogi która obecnie dochodzi do ramion i rośnie.
Proszę o sugestie i pomoc w doborze suszarki.
Dysponuje przetwornicą 1100 W ciągłej jednak zastanawiam się nad kupnem suszarki na 12v.
Jakich suszarek używacie?
reaven22 - 2022-03-08, 20:16
| Meyer napisał/a: | | Jakich suszarek używacie? |
Zwykłej 600W na 230V
Na 12V mają małą moc.
Meyer - 2022-03-08, 21:35
Reaven22, dziękuję za odpowiedz.
Konkretnie i na temat
Krisp - 2022-03-09, 08:24
Wracając i nawiązując do początku wpisu to fajnie z tym przeniesieniem lewarka w inne miejsce bo zyskuję się miejsce na kubek pod ręką . Ciekawe czy u Mnie też by się potencjalnie prawdopodobnie powiodło takie przeniesienie.
Meyer - 2022-03-09, 12:04
| Krisp napisał/a: | Wracając i nawiązując do początku wpisu to fajnie z tym przeniesieniem lewarka w inne miejsce bo zyskuję się miejsce na kubek pod ręką . Ciekawe czy u Mnie też by się potencjalnie prawdopodobnie powiodło takie przeniesienie. |
Zacznij od sprawdzenia czy lewarek na linkach, czy jest jak poprowadzić linki by nie było ciasnych łuków. Pamiętaj o zapasie na kołysanie się silnika. U mnie połączyłem tą operacje z wygłuszeniem i ociepleniem przegrody czołowej i zdjęciem całej deski, nagrzewnicy itd. Przy okazji poprawiłem i wyczyściłem to i owo.
Krisp - 2022-03-09, 12:09
Dzięki obejrzę w wolnej chwili co i jak u mnie.
|
|