|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - Peugeot J5 2.5TD - brak mocy
eMGie - 2024-07-22, 11:05 Temat postu: Peugeot J5 2.5TD - brak mocy Dzień dobry.
Pacjent jak w tytule, od zakupu nie miał mocy, nie dało się jechać na 5 biegu, Sprawdziłem booster i okazało się, że membrany do wymiany, do tego jeszcze nie było w ogóle jednego o-ringu, wężyk ciśnieniowy od kolektora był dziurawy i spadła jedna dźwigienka (albo ktoś ja specjalnie zdjął) na pompie. Nie wiem do czego ona jest, łączy główną dźwignię przyśpieszenie z inną, w tyłu pompy, pompa Lucas MAS 200. Po naprawie tylu usterek, byłem prawie pewien, że brak mocy zostanie wyeliminowany, ale nie:-) Trochę mocy przybyło, da się jechać na 5, ale tylko po równym i bez wiatru. Po wciśnięciu gazu zaczął kopcić na czarno, przedtem nie kopcił, ale to pewnie znak, że działa booster :-) Następnie sprawdziłem ciśnie nie doładowania i chyba jest ok, dobija prawie do 0,8, w książce piszą, że powinno być 0,7. Silnik odpala zimny od 1 obrotu, nie kopci na biało, siwo itp, oleju też raczej nie bierze. Powoli kończą mi się pomysły, chcę jeszcze pobawić się kątem, wtrysku, ale spec od diesli mówi, że jak ładnie odpala, to raczej nie to.
Poprzedni właściciel regenerował turbinę ( raczej prawda, bo wyglądała jak nowa), wymieniał filtr paliwa i zaworki, bo cofało się paliwo.
Może ktoś borykał się z podobnym problemem, przyjmę wszelkie sugestie :-)
majsterus - 2024-07-23, 15:07
Turbo, przypchany wydech. Jak są czarne spaliny to brak powietrza. Wtryski do sprawdzenia.
eMGie - 2024-07-23, 15:17
Turbo dmucha do 0,8, po wrzuceniu 5 obroty są na tyle niskie, że jest max 0,5. Wydech w większości jest nowy, pierwsza rura tylko nie była ostatnio wymieniana. O wtryskach też myślałem właśnie :-) Gość od dizli mówił, że jak dymi, to mało powietrza, ale to chyba nie to, jak turbina podaje.
kimtop - 2024-07-23, 18:02
A rura za turbiną szczelna?
Gewehr - 2024-07-23, 20:57
Trzeba sprawdzić czy zawór upustowy w turbo nie jest upalony. Do tego sprawdzenie pompy, czy wtrysk nie jest zbyt późny. No i jeszcze regulacja zaworów. Taka powinna być teraz droga do mocy
eMGie - 2024-07-24, 08:31
Jakby był jakaś nieszczelność, albo problem z zaworem, to by to było widać na manometrze???
Dziś po południu będę kręcił pompą, zobaczymy, czy cos to zmieni.
Gewehr - 2024-07-24, 08:45
No właśnie nie widać, a często w nich się upala gniazdo. Koniecznie trzeba sprawdzić zawory, bo tam jest OHV i lubią się podpierać.
FilipDucato - 2024-07-24, 08:57
Popieram sprawdzenie zaworów. Jak robiłem u siebie głowicę, to jak zdjalem koniki to tak je założyłem, myśląc, że skoro nic nie ruszałem to powinno wrócić na swoje miejsce.
Co za błąd! W ogóle kompresji nie było! Nie mogłem uwierzyć, że tak minimalna różnica w planowaniu głowicy mogła zmienić aż tak położenie dźwigienek.
Albo coś innego się przestawiło, w każdym razie po wyregulowaniu dźwigienek od razu odpalił.
Daj znać co potem to będzie szukać dalej.
A coś poprzedni właściciel mówił co robił? Może rozrząd o przestawił pompę?
FilipDucato - 2024-07-24, 09:00
Zaraz, zaraz, a weź się upewnij, że jak wciskasz gaz to linka idącą do pompy pracuje w pełnym zakresie. A nóż okaże się, że tak jak w moim przypadku, tak sie linka rozciągnęła, że dźwignia na pompie nie pracowała jak powinna.
Niech jedna osoba wejdzie do kampera i wciśnie pedał przyspieszenia na maxa.
Ty wtedy idź do pompy i sprawdź, czy możesz jeszcze przesunąć dźwignię na pompie, która jest sterowana linką idącą do pedała.
Jeśli tak, to wyreguluj.
Jak nie to szukamy dalej.
eMGie - 2024-07-24, 09:11
FilipDucato napisał/a: |
A coś poprzedni właściciel mówił co robił? Może rozrząd o przestawił pompę? |
Poprzedni nie, ale w komorze silnika jest napis mazakiem, że zmiana rozrządu 165tyś czyli z 5 tyś temu. Też właśnie podejrzewam, że coś mogli skopać przy tej operacji, np ustawić pompę o 1 ząbek inaczej, dlatego chcę podłubać przy kącie wtrysku.
eMGie - 2024-07-24, 09:13
FilipDucato napisał/a: | Zaraz, zaraz, a weź się upewnij, że jak wciskasz gaz to linka idącą do pompy pracuje w pełnym zakresie. A nóż okaże się, że tak jak w moim przypadku, tak sie linka rozciągnęła, że dźwignia na pompie nie pracowała jak powinna.
|
Sprawdzałem, działa w pełnym zakresie :-) Mam zresztą sporo zapasu na pedale, po wciśnięciu do końca, zaczyna dymić, a nie przyśpiesza.
eMGie - 2024-07-24, 09:14
Gewehr napisał/a: | No właśnie nie widać, a często w nich się upala gniazdo. Koniecznie trzeba sprawdzić zawory, bo tam jest OHV i lubią się podpierać. |
Zawory będą w następnej kolejności, po kącie wtrysku, Uszczelka pod pokrywę jest do kupienia?
eMGie - 2024-07-24, 22:01
No i chyba sukces :-) Właśnie wykręciłem z 70km po dwupasmówce, którą mam niedaleko.
Opóźniłem kąt wtrysku (chyba opóźniłem, o ile pompa kręci w prawo :-) ) Po ok 8 próbach ustaliłem chyba optymalny punkt, ogólnie ok 5mm licząc po obwodzie obudowy. Silnik pracuje ciszej i bardziej miękko, prawie nie kopci przy przyśpieszaniu, może jeszcze pokombinuję z boosterem w wolniejszej chwili. Zapala tak samo dobrze jak wcześniej, ale mniej się trzęsie buda przy ruszaniu i przyśpieszaniu z niskich obrotów. W ogóle zrobił się bardziej elastyczny, nie muszę go tak wysoko kręcić przed zmianą biegu na wyższy. Prędkość max nie jest może powalająca, bo wg gps-a dobiłem do 100, ale nie miałem zbyt długiej drogi, a zawsze trafiła się jakaś osobówka jadąca 80 na dopuszczalnej 100:-) Najważniejsze, że nie muszę redukować przed byle wzniesieniem i na 5 przyśpiesza już od 70, a przedtem utrzymywał tylko prędkość 80-90. Tak to wygląda, te czarne znaki to ustawienie początkowe.
majsterus - 2024-07-24, 23:41
A ile ma MW ten kamper??
SlawekEwa - 2024-07-25, 08:11
Tak gwoli ciekawości, o co pytasz?
eMGie - 2024-07-25, 08:17
majsterus napisał/a: | A ile ma MW ten kamper?? |
0,07MW, jeżeli pytasz o moc :-)
Chyba, że chodzi o masę własną, to ok 2500kg
eMGie - 2025-03-27, 11:18
Witajcie po długiej przerwie.
Temat mocy się rozwiązał, okazuje się, że mam silnik i skrzynie od Citroena CX II. Silnik jest co prawda taki sam, ale skrzynia ma "osobowe" przełożenia na przekładni głównej, czyli 16/61 zębów, co daje 1 / 3,81, a powinno być 13/62z, czyli 1 / 4,77. Miałem takie podejrzenia od początku, bo biegi były bardzo długie i ciężko było ruszyć pod górkę nie paląc sprzęgła.
"Nową" skrzynie odbieram dziś, dam znać jak to wygląda po wymianie w weekend.
|
|