Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Blokada Fiama - czym pomalować aluminium

Skwarek - 2024-07-25, 21:31
Temat postu: Blokada Fiama - czym pomalować aluminium
Mam trzy blokady otwierane jednym kluczem, kupiłem je nowe trzy lata temu i już po roku farba na zamku zaczęła odłazić a teraz odchodzi płatami jak wężowa wylinka ;)
Blokady fajne ale jakość lakieru do bani a słono kosztowały jak to do kampera.
Macie jakieś sprawdzone lakiery do aluminium, czy ewentualnie procedurę malowania tak by to nie odłaziło płatami jak teraz.
Irytuje mnie ta odłażąca farba i do tego mam brudne auto :haha:
Jutro umyję.

Banan - 2024-07-25, 22:34

Sorry Skwarek, musiałem :haha: :haha: :haha:


SlawekEwa - 2024-07-25, 22:35

Skwarek napisał/a:
Macie jakieś sprawdzone lakiery do aluminium,

Nie da się :haha:

chris_66 - 2024-07-25, 22:42

poza faktem, że nie pomalujesz tego :diabelski_usmiech jak Ci Koledzy już napisali

to musisz to wypiaskować i potem jakis podkład i lakier

niestety te gówniane pokrycia fabryczne - taka gruba emalia :gwm nie nadaje się do niczego , odlew utlenia się w strasznym tempie po pierwszej rysie albo wadzie fabrycznej przy lakierowaniu

Skwarek - 2024-07-25, 22:48

Banan i
SlawekEwa napisał/a:
Skwarek napisał/a:
Macie jakieś sprawdzone lakiery do aluminium,

Nie da się :haha:


:haha:

Ale felgi aluminiowe się da i to dobrze wychodzi.

chris_66 - 2024-07-25, 22:52

kiedyś używałem NOVOL epoksydowy , ostatnio miałam Chamaeleon, takie dostałem od znajomego magika lakiernika
rjas - 2024-07-26, 12:52

Niestety mam to samo i chyba duża grupa ludzi. Nie wiem co Fiamma zrobiła źle lub jej podwykonawca, ale w poprzednim kamperze miałem te blokady takie bardziej do prostokąta (mniej ścięte) i z nimi po wielu latach nie było żadnego problemu.
Banan - 2024-07-26, 15:56

Skwarek napisał/a:
Ale felgi aluminiowe się da i to dobrze wychodzi.

Zgadza się, są malowane proszkowo :bigok
Czyli jak zdemontujesz, wyczyścisz, zaniesiesz do lakierni proszkowej, będziesz się cieszył bielą swych blokad :mrgreen: Nie jest to koszt, który z nóg powali, a metoda, jak sam zauważyłeś, skuteczna.
Fabrycznie są pokrywane jakimś tworzywem, które trzyma do momentu, aż się nie naruszy powłoki i powietrze tam się nie dostanie. Później jest już tylko gorzej i odłazi całymi płatami.

Można próbować lakierowania we własnym zakresie z dobrym podkładem do "amelinium" ale jak znam życie, też będzie to po czasie odłaziło.

:spoko

PS
Ze Sławkiem, w tym samym czasie, czyli komisyjnie, stwierdziliśmy, że się nie da... :haha: :haha: :haha:

Andrzej 73 - 2024-07-26, 18:39

Testowałem trochę takich zachowań lakierów na aluminium. Lakier poliuretanowy na kielichach z aluminium pod siedzeniami w łodzi. Rok czasu i wszystko odeszło. Jedyne rozwiązanie to żywica epoksydowa, podkład i lakier poliuretanowy. Podsumowujac, elementy aluminiowe pokryć żywicą i pomalować. Lepkość żywicy sprawia że nie odłazi od aluminium. A lakier ładnie kryje żywicę. :spoko
Skwarek - 2024-07-27, 09:18

Z lakierami proszkowymi nie mam dobrych doświadczeń ale pomysł z tym epoksydowym podkładem "primerem" podoba mi się najbardziej. Dzięki ;)

:spoko

przemo.d - 2024-07-28, 00:17

Dobrze, że mądry człowiek ostrzegł mnie jak chciałem kupić dodatkowe blokady ... :) powiedział, że nie wolno kupować fiamm bo rdzewieją, ciężko się obracają i że to szajs ...
Kupilem Thule jak mi polecił i jestem super zadowolony.
Ps. Spróbuj tam gdzie regenerują alufelgi. Dadzą radę jak będzie im się chciało z tym mordować:)
Pozdrawiam.

YAN - 2024-07-28, 08:40

A okleić folią termokurczliwą.
Skwarek - 2024-07-28, 16:00

YAN napisał/a:
A okleić folią termokurczliwą.


Z trudem pewnie można okleić lecz oklejana powierzchnia powinna być bez korozji i nośna dla kleju. Trzeba i tak dobrze ją przygotować. Więc będę malował.
Zdemontowałem i zdarłem większość farby. Fabryczne malowanie było jedną warstwą, na ostrych krawędziach bardzo cienko co było drogą dla korozji pod lakierem. A lakier całkiem mocny jakby proszkowy ale źle położony.

Rumburak - 2024-07-28, 19:17

Nie spodziewałem się takiego bubla od Fiammy. Na zdjęciach wygląda to fatalnie.
Skwarek napisał/a:
Z lakierami proszkowymi nie mam dobrych doświadczeń ale pomysł z tym epoksydowym podkładem "primerem" podoba mi się najbardziej. Dzięki ;) :spoko

Też poszedłbym w duet: epoksyd, poliuretan.
Kadłuby stalowych statków po piaskowaniu malowane są kilkoma warstwami epoksydu i raczej nie ma innego lepszego rozwiązania. Dlaczego? Bo tylko przez epoksyd nie przenika woda. Może dla laika wygląda to na nieprawdopodobne, ale przez farby olejne, akrylowe, poliuretanowe i wiele innych woda z czasem przechodzi. I chociaż blokada nie jest cały czas zanurzona w wodzie to podkład epoksydowy będzie najlepszy. A poza tym czepia się wszystkiego z dużą siłą.
Niezłej jakości epoksyd (tylko w dwóch składnikach, jednoskładnikowy to raczej badziew) kupisz w mieszalniach farb samochodowych. Poliuretan w odpowiednim kolorze również i to w małej ilości.
Jak Ciebie znam to zrobisz to po swojemu z perfekcją Made in Skwarek. :spoko

Skwarek - 2024-07-28, 20:05

Rumburak napisał/a:
Nie spodziewałem się takiego bubla od Fiammy. Na zdjęciach wygląda to fatalnie.


Też się nie spodziewałem aż takiej fiamowskiej wtopy, ich aluminiowe lakierowane kasety markiz wiszą na deszczu latami i nie ma nawet śladu korozji pod lakierem.
Mają chyba jakiś problem z malowaniem odlewów bo lakierowane okucia niektórych bagażników rowerowych też im gorzej wychodzą. Tym problemem jest chyba zachłanność i pomijają etapy lakierowania. :gwm

przemo.d - 2024-07-28, 20:25

Co byś nie zrobił i tak będzie lepiej bo każdego ich wygląd by wnerwiał. Na pewno najlepszy był by proszek, jak nie masz ciśnienia to spytaj w lakierni od felg. Jak już tak przygotowałeś powierzchnię to mają mało roboty a mało roboty to powinna cena to także odzwierciedlić:)
Proszek, piec to lakier jest mocny a te blokady obracają się, dotyka się je często, drzwiami można stuknać w nią a dzisiejsze lakiery wiemy jakie są...
Pozdro.

rjas - 2024-07-29, 12:55

Sama blokada to jedno, a co z tymi stalowymi blachami którymi blokada jest przykręcana do zabudowy ? U mnie to też rdzewieje, a zaczęło się od narożników.
Skwarek - 2024-07-29, 13:17

rjas napisał/a:
Sama blokada to jedno, a co z tymi stalowymi blachami którymi blokada jest przykręcana do zabudowy ? U mnie to też rdzewieje, a zaczęło się od narożników.


Te blachy też są pomalowane farbą proszkową i dwie są OK a jedną zaczyna brać rdza w narożniku, zdarłem farbę i oczyściłem rdzę, potraktowałem epoksydowym neutralizatorem rdzy i pomaluję.
Nie znoszę źle zrobionych farb proszkowych, źle przylegają do każdego podłoża a minimalne pęknięcie powoduje natychmiastową korozję pod tym plastykowym kondonem z farby. Woda łatwo się dostaje i podnosi nieprzyczepną farbę.

:spoko

Skwarek - 2024-07-29, 19:44

Może będzie ładnie przez parę lat. Sporo czyszczenia, dwa razy podkład epoksydowy, trzy razy biała do felg, wymycie zamków benzyną ze smarów a zwłaszcza WD40 i brudów (już się nie przycinają), można już zamontować ;)
Andrzej 73 - 2024-07-29, 20:51

Myślę że będzie dobrze. :spoko
Skwarek - 2024-07-29, 20:57

Andrzej 73 napisał/a:
Myślę że będzie dobrze. :spoko


Dzięki za radę z tym epoksydem ;)

Andrzej 73 - 2024-07-30, 08:49

Skwarek napisał/a:


Dzięki za radę z tym epoksydem

Do usług , komu jak nie Tobie. :spoko

LukF - 2024-07-30, 09:01

Skwarek napisał/a:
Może będzie ładnie przez parę lat. Sporo czyszczenia, dwa razy podkład epoksydowy, trzy razy biała do felg, wymycie zamków benzyną ze smarów a zwłaszcza WD40 i brudów (już się nie przycinają), można już zamontować ;)


Jak ktoś wcześniej napisał:
Jakość made by Skwarek Michał :bigok

Skwarek - 2024-07-30, 14:54

Dzięki ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group