| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Przeróbka z FWD na AWD
adamer - 2025-10-18, 18:19 Temat postu: Przeróbka z FWD na AWD Witam. Mam kampera na vanie Renault Master II 2008r(zabudowa Possl Roadmaster). Jestem zadowolony z wnętrza i ogólnie z samochodu.
Jednak często zapuszczam się w miejsca gdzie przydałby się napęd 4x4 najlepiej z reduktorem.
Czy znacie jakieś firmy w Polsce/EU, które się tym zajmują takimi przeróbkami ?
Napisałem do francuskiej firmy Dangel, ale coś nie odpowiadają.
Wiem, że koszty będą spore, jednak najtańsze nowe z 4x4 kosztują ponad 300tys. i zabudowy mają mniej funkcjonalne. Używanych jak na lekarstwo.
bert - 2025-10-18, 20:22
jeśli dobrze rozumiem to to czego oczekujesz to to , że ktoś ma do jakiegoś pojazdu (posiadającego określoną homologację, określone warunki techniczne tudzież taką a nie inną konstrukcję fabryczną) zamontować napęd na wszystkie koła i to jeszcze z reduktorem?
I to wszystko ma być taniej niż 300 000 na dodatek legalnie poruszać się po drogach publicznych?
moim zdaniem: nie ma takiej możliwości
adamer - 2025-10-19, 13:19
| bert napisał/a: | jeśli dobrze rozumiem to to czego oczekujesz to to , że ktoś ma do jakiegoś pojazdu (posiadającego określoną homologację, określone warunki techniczne tudzież taką a nie inną konstrukcję fabryczną) zamontować napęd na wszystkie koła i to jeszcze z reduktorem?
I to wszystko ma być taniej niż 300 000 na dodatek legalnie poruszać się po drogach publicznych?
moim zdaniem: nie ma takiej możliwości |
Dokładnie tego oczekuję. Wspomniana firma Dangel robi takie przeróbki i zapewne daje homologację.
Nie wiem tylko czy robią to w Masterze.
bert - 2025-10-19, 13:35
taaa. tylko jakoś nie chce im się z tobą gadać
Myślę, że nie do końca orientujesz się w tym, co ta firma robi. Jeśli się nie mylę (a oczywiście mylić się mogę, nie wykluczam takiej opcji) ale oni nie bawią się w jednostkowe przebudowy. Po prostu koszty zalegalizowania takich zmian w przypadku jednostkowego wykonania są zbyt duże, by miało to jakikolwiek sens ekonomiczny. Oczywiście, kto bogatemu miałby zabraniać jeśli bogaty się uprze. Ciekaw jestem co Ci odpowiedzą (jeśli w ogóle odpowiedzą). Oczywiście życzę by było to w zgodzie z twoimi oczekiwaniami i na miarę zasobności portfela.
Czekam z dużą ciekawością na rozwój wypadków.
przemo.d - 2025-10-19, 14:33
problemem jest telewizja.... naogladają się ludzie głupot, że wystarczy wziąć szlifierkę, pojechać na szrot za 5kpln kupić trochę gratów, pociąć, pospawać i za 2 odcinki wszystko hula
Nawet tylko troszkę używając głowy wiadomo, że taka przeróbka przekroczyła by wartość takiego "kapcia" kilkukrotnie. Zdrówka życzę
Darson - 2025-10-19, 15:17
Taniej wyjdzie kupić coś na Mercedesie albo Iveco, a nie dłubać w Masterze.
Posłuchaj Pana bert,
Zęby zjadł na offroadzie
adamer - 2025-10-19, 16:55
Pewnie Wszyscy macie rację (z wyjątkiem przemo.d , od dawna nie oglądam telewizji ;-) )
Nie pomyślałem o konieczności homologacji. Na dodatek doczytałem się na stronie zarówno firmy Dangel jak i Oberainger, że przerabiają używanych :-(
Równolegle rozglądam się za czymś co już ma 4x4 i nie kosztuje ponad pół miliona. W grę wchodzi (jeżeli mówimy o nowym)chyba tylko Corado na Fordzie. Muszę gdzieś zobaczyć na żywo. Napisałem też do przedstawiciela Possl z zapytaniem czy oferują coś z napędem 4x4.
Jeszcze pytanie do Pana bert , któremu nie chce się z mną gadać ;-)
Gdyby jednak udało mi się znaleźć wykonawcę w kraju, to jak wygląda proces homologacji, gdzie to się robi i jaka mogłaby być orientacyjna cena?
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.
bert - 2025-10-19, 18:45
| adamer napisał/a: |
Jeszcze pytanie do Pana bert , któremu nie chce się z mną gadać ;-)
Gdyby jednak udało mi się znaleźć wykonawcę w kraju, to jak wygląda proces homologacji, gdzie to się robi i jaka mogłaby być orientacyjna cena?
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam. |
1 - odpowiedź na pytanie do mnie: no sam napisałeś, że się do nich zwróciłeś ale nie odpowiedzieli
2 odpowiedź na pytanie ogólne: nie znajdziesz, nie ma możliwości takiej homologacji chyba, że masz miliony na roztrwonienie. A nie masz, gdybyś miał, to już kupiłbyś coś nowego i wierz sobie albo nie, kosztowało by cię to dużo dużo mniej niż "homologacja".
Oczywiście możesz pójść na rympał i zlecić komuś kto coś ci wystruga na podwórku warsztatu. Są w najjaśniejszej ludzie zdolni do takiego czynu ale i są też zdolni by takie coś zrobić (jeśli już musisz to stawiaj na tych drugich będzie drogo, ale tak jak sobie zamarzyłeś. Ale... niebawem gdy już wymuszą na stacjach diagnostycznych dokumentację zdjęciową z przeglądów to te wszystkie samoródki będą tanio, bardzo tanio do kupienia.
Z pralki "frania", pracowity (nie oznacza, że mądry) amator może wyrzeźbić pralkę full "automat", ale prościej, taniej, skuteczniej jest kupić "automat".
Darson - 2025-10-19, 21:21
| adamer napisał/a: | | Jestem zadowolony z wnętrza i ogólnie z samochodu. |
Trochę dziwne podejście.
Zastanow się, co jest dla Ciebie ważniejsze ?
Kolor mebli i umiejscowienie kibla czy możliwość wjeżdżania w trudniejszy teren ?
Popieprzył bym to "zadowolenie z wnętrza " i kupił blaszane z napędem.
Zlecasz wykonanie zabudowy i wyjdzie to taniej albo podobnie kosztowo.
I masz firmowy napęd 4x4
Od siebie dodam, że moją kamperową przygodę też chciałem zacząć od wykonania zabudowy na blaszance 4x4, ale po rocznym poszukiwaniu na mobile.de i kosmicznych cenach, odpuściłem.
Wjeżdżanie vanem w teren to proszenie się o problemy 😂
mischka - 2025-10-20, 06:55
Ostatnio Yucon 4x4 zrobił się bardzo popularny.
adamer - 2025-10-20, 19:34
Wygląda na na to że "wyleczyłem się " z chęci przeróbki Mastera na 4x4 Będę szukał czegoś gotowego 4x4 z odpowiadającą nam zabudową. Z noclegów na dziko nie rezygnuję. Wiem gdzie mogę wjechać i wyjechać samochodem ważącym ponad 3T. Zdarza się że sprawdzam niepewne odcinki na piechotę
Dziękuję wszystkim za uwagi.
przemo.d - 2025-10-20, 21:00
Powodzonka ale znowu nie będzie łatwo bo tego prawie nie ma.
Ja i pewnie większość z nas sprawdza niebezpieczne miejsca zanim w nie wjedzie to taki standard przy parkowaniu przy plaży itd..
Ja raczej omijam kempingi a zdaża się, że w nieznanych rejonach zerkam na mapki googla i później skuterkiem jadę najpierw "oglądnąć" czy dam radę tam wjechać/dojechać kamperkiem. /szerokość, wystające krzuny czy nachylenie drogi ../
Pozdrawiam.
Darson - 2025-10-20, 21:07
przemo.d, | Cytat: | | nie będzie łatwo bo tego prawie nie ma |
przemo.d - 2025-10-20, 23:03
I na sprzedaż jest pewnie za drobne
bert - 2025-10-21, 00:32
no! te naklejki to muszą nieźle podnieść cenę
Darson - 2025-10-21, 06:05
A kiedy Mercedesy były tanie ?
To kolega adamer, chciał jeszcze, żeby to wszystko było tanio ?
Aaaaa, to w Media Expert kupi
mischka - 2025-10-21, 06:58
| przemo.d napisał/a: | | Powodzonka ale znowu nie będzie łatwo bo tego prawie nie ma. |
Jest tego całkiem sporo tylko trzeba sprowadzić
| Darson napisał/a: | To kolega adamer, chciał jeszcze, żeby to wszystko było tanio ?
Aaaaa, to w Media Expert kupi |
A gdzie on napisał że ma być tanio?
Darson - 2025-10-21, 09:00 Temat postu: Re: Przeróbka z FWD na AWD
| adamer napisał/a: |
Wiem, że koszty będą spore, jednak najtańsze nowe z 4x4 kosztują ponad 300tys.. |
Tutaj jest sugestia, że wolałby ciut taniej niż 300k. No i koledzy napisali, że z naklejkami są droższe, więc nie polecają 😁
|
|