Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - LT ki - mosty pytanie

arrtur - 2009-06-26, 14:54
Temat postu: LT ki - mosty pytanie
Witam

widze ze pojawily sie Ltki, milo poczytac bo malo tego i rzadko sie zdaza kilku posiadaczy w jednym miejscu
zeby nie przeciagac w nieskonczonosc poprzedniego wontkuzakladam nowy bo i temat inny

Czy ktos wie moze czy da sie zidentyfikowac przelozenie mostu po oznaczeniach zewnetrznych?
Fajnie ze numery nabite sa na ataku tylko szkoda ze w srodku
I po drugie jak jest uruchamiana blokada w mostach w ktorych jest - linka, elektryka pneumatyka??? i czym roznia sie one z zewnatrz

Ps i kupilbym pare rzedczy do svena oryginalnych jesli ktos ma na czesci to poprosze o info

POzdr

airgaston - 2009-06-27, 23:55

Mosty możesz rozpoznać po numerach z tabliczki zewnętrznej. Nad wejściem wału od mostu powinna być tabliczka. Tam powinno byc napisane. Potem sprawdzisz w ksiażce do lteka, jeśli masz. Jak nie to podaj wszystko z tabliczki, a sprawdzę w książce.
arrtur - 2009-06-28, 20:27

witam

problem w tym ze tam nie ma tabliczki
i nie chodzi o moj (moje) mosty lecz na innych ktore widzialem tez nie ma

zas w ksiazce - przynajmniej tej z WKL - niewiele napisano tzn ze oznaczenie jest na ataku czyli wewnatrz
( co ciekawe przykladowy zestaw ktory podano nie wystepuje w tabeli obok gdzie podano istniejace opcje :) )
zreszta informacje sa niepelne (a ta ksiazka do kitu) bo nie ma slowa o mostach z blokada

na obudowie sa rozne cyferki i literki ale nijak sie to ma do przelozenia czy ilosci zebow
np 081288 8W
czy GGG E xx 50
albo na obudowie ataku 9-13 (co moze sugerowac ze taki sie w niej miesci czyli np 8 i 14 jest z inna obudowa) tylko mnie interesuje konkretnie co tam jest a nie co sie miesci

Jesli masz jakas lepsza ksiazke i zechcialbys tam zajrzec to chetnie skorzystam zeby dowiedziec sie na co mam patrzec o ile to co podalem jest w niej opisane

dzieki

erikson - 2009-08-05, 22:34

jakie ma przelozenie szybki most do lt28?,znalazlem takie informacje 39:8 ,40:9,41:10,43:8,53:13 ,53:14
airgaston - 2009-08-06, 07:41

Podziel większą liczbę przez mniejszą. Najszybszy na przełożenie 3,785 najwolniejszy 5,375.
erikson - 2010-03-22, 13:22

czyli aby sprawdzic przelozenie jak nie ma tabliczki to trzeba sie dostawac do srodka?
maszakow - 2010-03-23, 00:28

KOGUT napisał/a:
podnieś jedno koło , obróć wałem jeden obrót i popatrz ile obróciło się koło , przelicz i ... :bigok

POdnieś jedno koło i zaciągnij Koguta do kręcenia wałem. Reszta bez zmian :haha:

arrtur - 2010-03-24, 14:05

No generalnie pomysl dobry i jakos tak mi znany, ja z pokolenia co to matematyke mialo wszkole
Tylko, ze ciezko jest podnosic kolo i nim krecic do tego patrzec na miejsco mocowania walu ktorego ni ema jak sie chce kupic most lezacy na stercie innych mostow....
A kazdy handlarz czesci powie, ze ten wlasnie jest hiper szybki :)

Olewam, jesli Svena sprzedam to nie ma tematu, a jesli nie to zaloze sobie kolka 205 i juz przeklamanie na liczniku bedzie o 5% mniejsze.

Generalnie na tym moscie leci max 115 czyli 90 mozna smigac. Do tego jest wyjatkowo zwawy jak na taka fure, male kolka i ten most robia swoje. Nawet na 5 tce elegancko przyspiesza nie mowiac o tym ze nei staje pod gore.

Co nie amiena faktu, ze chcialbym umiec to rozkodowywac - mam jeszcze kermanna...

erikson - 2010-03-24, 14:32

czy moze ktos mi potwiedzic to ze przelozenie skrzyn 4 i 5 biegowej sa takie same na 4 biegach ,tu gosciu sprzedajacy skrzynie tak to opisal http://moto.allegro.pl/it...egow_vw_lt.html
Jaką predkosc przyblizona powinno sie osiagac max na szybkim moscie?

arrtur - 2010-03-26, 17:38

Tak, skrzynie na ostatnim biegu maja to samo przelozenie.

rodzajow mostow jest ... wiele :) Na najszybszym max to 138km/h ( jeszcze zalezy na jakich kolach roznica moze byc 5%)

Pozdr

janusz - 2010-04-02, 22:26

KOGUT napisał/a:
podnieś jedno koło , obróć wałem jeden obrót i popatrz ile obróciło się koło , przelicz i ... :bigok

I podziel przez 2 bo podniosłeś tylko jedno koło.

janusz - 2010-04-02, 23:50

KOGUT napisał/a:
popatrz ile obróciło się koło , przelicz i ... :bigok

KOGUT napisał/a:
żartujesz ?

Jeżeli w algorytm wyliczenia przełożenia mostu, "przelicz i..." obejmuje oprócz dzielenia ilości obrotów wału przez ilość obrotów podniesionego koła też podzielenie przez 2 - to żartuję. Jeśli to "przelicz i..." nie obejmuje podwojenia ilości obrotów podniesionego jednego tylko koła to nie żartuję. :-P

erikson - 2010-04-03, 21:29

podnioslem i pokrecilem,na 1,15 obrotow walu wyszly 3 pelne obroty kola,i nie moge sie polapac jak to obliczyc?
WINNICZKI - 2010-04-04, 18:11

Zapytaj Koguta,potem Janusza i podziel te odpowiedzi przez dwa. :bajer :haha: :spoko
arrtur - 2010-04-04, 19:59

... ja bylem w klasie pedagogicznej w liceum to algorytmow nie mialem, potem niby byly na informatyce, ale zrezygnowalem :)

pomijajac algorytmy i dzielenie lub raczej niedzielenie przez 2 czegokolwiek dobrze byloby zebys zweryfikowal te obroty walu i kola... przynajmniej pisownie

no i mozna uscislic czy chodzi o obroty walu napedowego czy korbowego no i czy samochod byl na biegu i na ktorym... :)

nie, nie wysmiewam sie tylko gdzies jest pomylka

mozesz tez zaczac od konca wychodzac od 2Pi er Twojego kola jesli znasz swoja predkosc maksymalna... ja w ten karkolomny sposob liczylem swoj most bo bylem juz w lozeczku i nie chcialo mi sie brudzic pidzamki lewarujac samochod do krecenia czymkolwiek :)

erikson - 2010-04-04, 20:29

ja jednak podnoslem auto,zrobilem znaki na wale przy moscie i znak na kole,zrobilem obrod walem na luzie i wyszlo mi ze na jeden pelny obrot walu wychodza okolo 3 niepelne obroty kola,lub 3 pelne obroty kola na 1 i okolo 15 stopni obrot walu.
gino - 2010-04-05, 06:36

jak wyliczyles te 15stopni..
pytam...bo to minimalny ruch..powyzej 1 obrotu..
a..w liczeniu dosc istotny..

gdyby to bylo 1 obrot i 15% drugiego..latwiej byloby przeliczyc.. :spoko

ps.jako cos...to przywiozlem...wiesz co.. :spoko

erikson - 2010-04-05, 08:16

to moze przedstawie to obrazowo na tarczy zegara,obrot wału wyszedl 1h i 15 min
gino - 2010-04-05, 08:22

czyli..1 i 1/4 obrotu..
czyli..wychodziloby ze masz 3,6:1
biorac niedokladnosc liczenia...masz pewnie przloezenie 3.78

erikson - 2010-04-05, 08:45

OK,dzieki za pomoc.
janusz - 2010-04-05, 17:49

erikson napisał/a:
ja jednak podnoslem auto,zrobilem znaki na wale przy moscie i znak na kole,zrobilem obrod walem na luzie i wyszlo mi ze na jeden pelny obrot walu wychodza okolo 3 niepelne obroty kola,lub 3 pelne obroty kola na 1 i okolo 15 stopni obrot walu.
gino napisał/a:
czyli..1 i 1/4 obrotu..
czyli..wychodziloby ze masz 3,6:1
biorac niedokladnosc liczenia...masz pewnie przloezenie 3.78

Coś mi tu w tych obliczeniach nie pasuje.
Skąd Gino wziąłeś ten wyniki?

Jeżeli Erikson podniósł tylko jedno koło to mechanizm różnicowy spowodował podwojenie obrotów "wolnego" koła. W normalnych warunkach przy jeździe po prostej obydwa koła obróciłyby się tylko o 1,5 obrotu na 1,25 obrotu wałka atakującego.
Nawet gdyby tak było to i tak przełożenie mostu wychodzi poniżej 1:1 1,25/1,5 = 0,833333333
co raczej jest nienormalne.
Erikson czy przypadkiem nie było odwrotnie. Czy nie było tak, że przy 3 pełnych obrotach wału, koło obróciło się o jeden obrót i kawałek?

Jeśli tak to przełożenie byłoby około 5,4:1

erikson - 2010-04-05, 19:42

nie,bylo tak jak opisalem
janusz - 2010-04-06, 15:05

KOGUT napisał/a:
jANUSZ - czy wg Ciebie mechanizm różnicowy podwaja liczbę odrotów w zależności od tego czy moc jest przekazywana na dwa lub jedno koło ?

Nie według mnie tylko według praw fizyki. Tak to ustrojstwo (mechanizm różnicowy) jest zbudowane aby jedno koło mogło kręcić się szybciej a drugie wolniej. Nie ma potrzeby tłumaczyć po co jest mechanizm różnicowy, chyba. I żeby było prawidłowo to o tyle ile kręci się jedno szybciej o tyle drugie wolniej. Skrajny przypadek, gdy zatrzymamy wał napędowy i będziemy obracać podniesione koła jedno będzie obracało się do przodu drugie do tyłu z tą samą prędkością. Gdy zatrzymamy jedno koło drugie musi kręcić się dwa razy szybciej przy stałej prędkości wałka atakującego przekładni głównej.
Trochę zaciemnia sprawę to, że mówimy o przełożeniu przekładni głównej a obraz zaciemnia działanie mechanizmu różnicowego. Te dwa podzespoły mimo, że przeważnie konstrukcyjne tworzą jedną całość to funkcjonują zupełnie niezależnie od siebie. Aby przy naszych obliczeniach przełożenia nie wprowadzał "dyfer" zamieszania to należałoby zablokować go. Wtedy jednak nie dałoby się unosząc jedno koło obracać nim.

gino - 2010-04-06, 15:10

chyba ze..bedzie szpera...lub...dyferek ''zespawamy'' ...
ale...wtedy autko na lodzie..mimo skreconych kol..bedzie chcialo jechac prosto.. :diabelski_usmiech

janusz - 2010-04-06, 16:19

KOGUT napisał/a:
czyli jednak różnicowy nie podwaja tylko proporcjonalnie zwiększa lub zmniejsza a raczej jednocześnie robi to i to bo koła są dwa , nie podwaja ;)

Kogucie czytaj to jak chcesz. Konsekwencją istnienia mechanizmu różnicowego jest to, że koło "swobodne" obraca się dwa razy szybciej gdy koło z drugiej strony pojazdu jest unieruchomione.
W tym konkretnym przypadku, gdy drugie koło nie kręci wcale się, to podwaja ilość obrotów.
Jeśli kręciłoby się trochę to mogli byśmy mówić, że różnica jest proporcjonalna jedno o tyle szybciej co drugie wolniej.
Są takie mechanizmy różnicowe gdzie nie jest to proporcjonalne. Działa w ten sposób, że koronka na jednej półosi jest większa niż na drugiej. Takie wyjątkowe konstrukcje są po to by wyrównać przyczepność lewego i prawego koła na wspólnym sztywnym moście o małym przełożeniu. Im mniejsze przełożenie przekładni głównej tym bardziej moc przenoszona przez wał napędowy na sztywny most napędowy wpływa na docisk koła do drogi. W skrajnym przypadku przy gwałtownym ruszaniu może dojść do oderwania jednego z kół od podłoża na skutek siły wywieranej przez wał napędowy na obudowę tylnej osi.

janusz - 2010-04-06, 17:46

KOGUT napisał/a:
na teraz dziękję za starania bo naprawdę dałeś pozytywnie czadu :spoko :spoko :spoko

Nie ma sprawy, zostało mi to po jednym z wykonywanych zawodów. Uczyłem kiedyś kandydatów na kierowców budowy samochodu. Trafiali się uczniowie z poboru wojskowego gdzie budowa była w znacznie szerszym zakresie niż na cywilnym szkoleniu, a słuchacze "trudni" :haha:

erikson - 2010-04-06, 19:09

i nadal nie wiem jakie mam przelozenie,Kogut spr. u siebie?
maszakow - 2010-04-06, 23:36

Czy w normalnym moście można założyć zblokowanie różnicowego czy musi być most przystosowany ?
W tej zimy miałem trochę sytuacji gdzie jedno koło stało na gruncie a drugie w śniegu i nie szło wyjechać... a na dla uniwersali to nie była akurat najlepsza zima :)
WIem że większość ciągników ma takie rozwiązanie że można zblokować kółka i wtedy ciągną równo obydwa.

Skorpion - 2010-04-06, 23:40

mozna zastosowc tak zwana szpere wiskozowa lub cierna ale czy jest takowa do LTka nie wiem
arrtur - 2010-04-07, 10:07

musisz sobie kupic most z blokada

stad m in wzial sie moj temat, chcialem wiedziec jakie te mosty maja przelozenia
na jedno kolo bywaja ale rzadko , z reszta w ogole rzadko bywaja a jak juz to na blizniaki
nie wiem czy od lt 4x4 daloby sie zalozyc tyl do normalnego bo to jakos jezdzi

generalnie temat trudny jednak do dluzszej eksploatacji jak najpardziej wskazany

ja mojego LT ka w tym roku po zimie wyszarpywalem z wlasnego trawnika pol dnia i i tak skonczylo sie podkopywaniem lewarowaniem i targaniem wyciagarka i jeepem...

potem na podworku na wsi znow to samo...

erikson - 2010-04-07, 12:08

widzialem kiedys na allegro most z blokada zalaczana pneumatycznie,tak na 90% wydeje mi sie ze on byl od LT
maszakow - 2010-04-07, 15:50

arrtur zakup - to odrębna kwestia. Problem w tym że jak kupię nowy to zostanę ze starym którego nie mam gdzie włożyć, a sprzedać ciężko (mam LT II, raczej nie będę mógł na was liczyć :-P ) :) . Dlatego zawsze pytam o modernizację zamiast wymiany (o ile to się opłaca).
robert_smoldzino - 2010-04-07, 19:59

Stary LT mial wersje mostu z blokada, jest tu na forum Mariusz R. z kilometra i On chyba takim jezdzi w wersji 4x4. Co do nowego to nawet jesli jest bedzie kosztowal pewnie tyle co cale LT.
Co do slizgania sie, toniecia i takich przygod to przed inwestycjami w szpere, wyciagrki czy temu podobny sprzet polecam zrzucenie cisnienia w kolach do 1atm. Wiekszosc aut wyjedzie prawie zewszad z tak mala iloscia powietrza. Rzecz w tym, ze pompke trzeba miec prawdziwa na stanie zeby potem do ladu wrocic.

arrtur - 2010-04-10, 16:12

co do mostow do sprzedania z blokada... wlasnie rozmawialem ze sprzedajacym niby taki most, tylko jak go o cokolwiek zapytalem to nic nie wiedzial

mam wlasnei na tapecie mosty od LT ka 4x4 i to na jedno kolo, zastanawiam sie jednak bo on ma znow felgi 16 stki i na wiecej otworow wiec beda kola inne przad tyl....

co do spuszczania powietrza... to dobry pomysl jak sie na trawie ktos slizga a trawa na betonie posiana :) Ostatnio modlilem sie zeby butli z gazem nie urwac, zbiornik na niesczystosci olalem. A wystarczyla jedna, dwie proby i zabuksowanie kola...

To za niskie auto zeby z niego jeszcze powietrze spuszczac.

najprostrze wyjscie dobre opony i ew triforek...

(by sie wydawalo bo dobrych opon na kola 14 calowe nie produkuja) itd itd itd

ale mamy przynanajmniej zabawe i o czym gadac

robert_smoldzino - 2010-04-10, 16:38

A ten most gdzie? Jak na polnocy moge zerknac osobiscie.
Co do czternastek to niestety prawda, nic sensownego nie ma, ja ostatnio z tego powodu w T3 przeszedlem na 15" z merca, teraz mam AT w rozmiarze nominalnym z samuraja i da sie jezdzic po gruntowkach :-D

erikson - 2010-07-07, 14:44

czy szybki most z rocznika 92 podejdzie do 80r ? ,czym one sie różnią na zewnątrz?
maszakow - 2011-10-05, 23:17

Ping.. podbijam temat.
Pytanie: czy lepiej kupić używany most - czy też zmieniać przekładnię w moście ? Używane mosty do LT35 II zaczynają się od 700 i kończą na...3kPLN, natomiast komplet zębatek do mostu widziałem na allegro za 1100 PLN. Pytanie czy to faktycznie wszystko...
NO i nowsza sprawa - jak wiadomo 2 generacja LT nie miała tak dobrze jak mocna trójca F/C/P i były dostępne tylko 15calowe koła. ZMieniło się to w Crafterach - są dostępne zarówno 15 jak i 16calowe koła. Czy ktoś już sie bawił w przekłądki przypadkiem ?? :)

biloowa - 2012-12-23, 16:03

Witajcie,
w moim świezo kupionym Karmannie 2,4 td z 1995 roku przy 100 km/h mam okolo 3200 obrotów na 5 biegu. Obejzalem most z kazdej strony i nie moge sie doszukac zadnej tabliczki z przełozeniem. Zaswitala mi w głowie mysl zeby mu wlozyc troche szybsze przelozenie bo teraz autko jest troche za glosne. Przy 80 km/h jedzie sie dosc komfortowo ale 100 km/h to juz jest ryk. Nie znam przelozenia skrzyni biegów, czy ktos moglby mnie oswiecic i powiedziec jakie moze byc przelozenie u mnie w moscie. Skrzynia biegów ma symbol AOW.

arrtur - 2012-12-27, 22:18

:) sa tacy ktorzy przy 100 km maja 4200 obrotow ... takze ja bym nie narzekal
no i masz silnik z turbina wiec cichszy :)


w kazdym razie on ma napewno jeden z szybszych - napisz ile ma predkosci max w briefie lub poprostu ile nim max jechales do deski - i grzebanie w moscie, zakres roboty, kasa, niewiadoma jakosc i inne ryzyka nie sa warte tych ew kilkuset obrotow mniej

lepiej wygluszyc wnetrze, bedzie kosztowalo zeby bylo jako tako skuteczne ale mniej no i nie ingeruje sie w mechanike zakladajac graty niewiadomego pochodzenia, przebiegu, stanu, nie urywa sie przewodow hamulcowych, nie odcina srob resorow itp

gratuluje zajefajne auto

biloowa - 2012-12-28, 08:50

Chyba sobie daruje tym bardziej ze LT ma tylko 125 tys przebiegu wiec nie ma sensu kombinowac. A co do wygluszenia to jak to najlepiej wykonac??
arrtur - 2012-12-28, 12:15

najlepiej przyjechac do mnie zostawic 1500 zeta i wyjechac samochodem z wrazeniem ze silnik jest z tylu :)

albo poszukac na forum sporo bylo opisywane, jesli chodzi o LT ki to u jarkazpolski i u mnie.

natomiast podstawowa sprawa - nie wiem ktora masz wersje zabudowy H czy L,jesli H i chcesz pobawic sie sam to proponowalbym zaczac od zapanowania nad dziura w podlodze piecyka truma ew kratkami za lodowka. Na piecyk najlepiej zbudowac obudowe ( samej dziury nie zalepisz...) wygluszona - chyba ze koledzy maja inne patenty. Do lodowki dokupic chocby oslonki wiatrochronne czy jakosc tak nazywane.
Zas wygluszanie dokladnei opisane w wyzej podanych autorach, materialy car audio, im wiecej zrobione i dokladniej tym szansa na spodziewanie sie efektu. zronienie jednej rzeczy lub po lebkach to szkoda baterii bo mozna sie tylko zniechecic.

No i nigdy to nie bedzie jakosc nowoczesnego auta bo sam silnik jest glosniejszy i wysokoobrotowy ( jak na diesla)

pozdr

OMEGA - 2012-12-28, 12:34

arrtur napisał/a:
sa tacy ktorzy przy 100 km maja 4200 obrotow ... takze ja bym nie narzekal
no i masz silnik z turbina wiec cichszy



Ja naprzykład man na liczniku ok. 105-110 km/h , 6 bieg i 2000 obrotów,
nawet słyszę przelatującego komara przy szybie . :bigok :haha:

maszakow - 2013-01-02, 23:34

Hej spece ... a dlaczego tylny most robi się głośniejszy ? :)
mechanik kóry robił mi ostatnio auto zwrócił mi uwagę że słychać mój tylny most - i faktycznie tak jest... Jest szczelny, oleju nie ubywa, pracuje dzielnie bez specjalnych obciążeń - ale poziom hałasu faktycznie wzrósł...
chodzi o zużycie przekładni ?
no i nadal nikt nie odpowiedział na moje 2 wcześniejsze pytania.
1) Lepiej zmieniać most czy samą przekładnię ?
2) czy ktoś bawił się już w przekładki z Craftera na starsze modele - zwłaszcza z 16calowymi kołami ?

Cykada - 2013-01-03, 08:58

tylny most w elteku czy sprinterze najlepiej zmienić cały.Są różne przełożenia od najwolniejszego:
34:7 = najwolniejszy ale najmocniejszy , duże spalanie.
35:8 = auto poleci 140km/h , spalanie ok.12l
37:9= myślę ,że optymalny. Spalanie ok.10l, nie za słaby.
41:11= szybki , małe spalanie , auto robi sie mułowate.
38:11= predkość max-180km , spalanie przy 90-100km/h 9l. na 5-biegu przy 100km/h obroty 1900.
37:9 bedzie najlepszy. Przy wymianie mostu na inne przełożenie należy komputerem ustawić licznik.
Dotyczy sprinter , lt - 1995-2006.
Myszakow-oprócz mostu może skrzynia głośno chodzić , dwumasa , łożyska na podporach.
Most ciężko zajechać. Chyba , że olej sie wylał przez nieszczelne simeringi i ktoś jezdził tak dłuższy czas.

maszakow - 2013-01-04, 01:59

Mobili - to nie skrzynia -hałas idzie z tyłu.
Koło 2masowe ma ok 70kkm najechane po wymianie, sprzęgło ok 60 kkm.
Podpora wału ma najechane 50kkm po wymianie. to chyba za mało na hałas co ?
MOst jest szczelny, sprawdzany przez mechanika po zakupie ponad 4 lata temu, sprawdzony też tydzień temu. A może ja się po prostu wyczuliłem.
CO do mostu - prywatnie nastawiałem sie na 41:11 :) , ten najszybszy to chyba tylko na 150konne benzynowe sprinterki. ... albo te ponad 120konne wersje. Słabsze nie dadzą rady tym odjechać na najwyższych biegach...

Cykada - 2013-01-04, 07:52

miałem 35-8 a teraz mam ten najszybszy w sprinterze 312max. Tyle,że ja robię trasy po około 1000km naraz po autostradzie i mi on pasuje bo jak jade 140km/h to spali mi 10 litrów.
Co do blokady mostu to te starsze miały blokadę hydrauliczną z taką pompką na moście i załączane to było z pompy hamulcowej-były dodatkowe rurki (tak miałem u siebie w starym moście) i włącza się to przyciskiem. Przy nowszych mostach nie ma tej pompki i działa to za pomocą elektroniki włączając sie samoczynnie.
Podsumowując : nie wystarczy wymienić samego mostu. Trzeba pobawić sie z elektroniką , pewnie można ustawić w komputerze. A w starszych mostach trzeba zmienić pompę hamulcową.
Co do dwumasy to miałem sachsa i po 120tys.km rozleciało się. Tak samo u kolegi.

vwyogi - 2017-03-21, 15:01

odgrzeje kotleta. W moim LT most wyje jak wściekły i własnie sie wymienia.
Teraz mam:
35:8 =4,375 a będzie
37:9 = 4,11

czyli róznica 6,4%
Czy przy tej samej predkosci oborty spadną o 6,4% ? Dobrze kombinuje?
Jak teraz mam/miałem 2500 obr/min przy 90km/h to bedę miał o 6,4% mniej?

vwyogi - 2017-03-23, 10:50

most wymieniony, wreszcie błoga cisza. Na pusto ( blaszak ) przy 90km/h ( z GPS ) obroty spadły z 2500 do jakichś 2300 trudno precyzyjnie powiedzieć. Natomiast przy 3 tysiacach obrotów predkosc przelotowa to 117km/h . 3 tysiące obrotów to w LT koniec zielonego pola na obrotomierzu. Więc jak ktoś nosi się z zamierem zmiany mostu to bedzie miał jakieś odniesienie. W pryszłym tygodniu bede miał okazję sprawdzić jak zuzycie paliwa i jak auto sie zachowuje jak bedzie załadowane. Pierwsza jazda raczej pokazuje, że na byle górce nie trzeba bedzie redukowac do czwórki.
yaro 65 - 2017-03-23, 19:04

Cytat:
Pierwsza jazda raczej pokazuje, że na byle górce nie trzeba bedzie redukowac do czwórki.

zmiana przełożenia przekładni głównej na niższe skłania raczej do
szybszej redukcji biegu ;)

Idaho - 2017-07-27, 22:46

I jak wyniki pomiarów spalania? Czekamy na relacje.
Tomasz73 - 2017-10-02, 09:05

Podepnę się pod temat:
Jestem posiadaczem LT 4X4 2,4 D doka i jest plan by zrobić mu zabudowę. Zanim to nastąpi chciałbym jednak opanować go mechanicznie:
- wymiana silnika na coś w lepszej kondycji (ten jest przegrzany jak to bywa często z 2,4 D)
- opanować temat głośnego mostu z tyłu.
Moje pytanie dotyczy stricte mostu. Czy macie Drodzy Forumowicze jakieś szersze doświadczenia z regeneracją mostu w LT? Tzn polecicie kogoś godnego zaufania? Z jakim budżetem należałoby się liczyć bo słyszałem różne opinie...
Z góry dziękuję za pomoc.

KACPERKI 2 - 2017-10-03, 19:12

vwyogi napisał/a:
Teraz mam:
35:8 =4,375 a będzie
37:9 = 4,11


Zrobiłem dokładnie tak samo i wreszcie się uśmiecham ;-)

Aktualnie jazda autostradowa między 110 a 120 km/h to przyjemność a do 150 jak trzeba czasami na lewym pasie docisnąć to też się da ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group