Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Kontrolka 'i" i komunikat "awaria układu silnika

KECZER - 2010-07-14, 08:37

Timot a jak wygladalo rozilczenie z WYGRANYM tesciem???
interesuje sie tym bo tez z dzieci czesto sie ze mna zakladaja ale rozliczenie.... :-/
tak ogolnie to dobre dzieci tylko ze okaazuje sie ze maja male wady :haha: :haha: :haha:
ps/ przed sezonem wymienilem hurtowo wszystkie filtry w naszym Fordzie i olejek tez dostal nowiutki :spoko

KECZER - 2010-07-14, 16:33

Pozwolisz Wojtku ze to zdanie skopiuje sobie ii przesle dzieciakom
TIMOT napisał/a:
Trzeba było postawić i podziękować
Teścia chyba będę częściej słuchał, bo ma często rację w sprawach mechaniki

pozdrawiam
Grzegorz

Pawcio - 2010-07-15, 09:07

Dobre stosunki z teściem to postawa! :ok
Czyste paliwo przy pompowtryskach również... :lol:

gabipatus - 2010-08-23, 11:25

Czesc Wojtek,

Gratulacje za udane rozwiazanie z filtrem paliwa !
Moje pytanie jest: czy po wymianie filtra i przejechaniu 700 Km czy zrobiles od nowa odczyt bledow z komputera ? Na pewno nie pojawi sie juz ten komunikat ? Ciagnie dalej powyzej 3000 obr./min. (3500 - 4000) ?

Po drugie: nie wiem jak "ostro" nim jezdzisz, ale warto zrobic mu takie "czyszczenie" turbosprezarki. Uwaga! Nie mysle o zrobieniu tego czyszczenia w serwisie Ford-a. Mozesz to sam zrobic: kazda turbina w kazdym Dieslu ma system samego oczyszczania przy 500 st. C. (Moj kumpel ktory pracuje w serwisie samochodowym caly czas i kazdemu kierowcy posiadajacego TDI poleca takie czyszczenie.) Jak sie to robi? Przejedziesz 30 Km na czworce ale z predkoscia 120 Km/h. To wtedy bedzie mial ok. 3500 obr./min. i ty bedziesz mial wrazenie, ze silnik wyje. Nic mu sie nie dzieje (chyba ze zapomniales wymienic pas i rolki rozrzadu w odpowiednim czasie, to wtedy jest jakies ryzyko). Moze ewentualnie troche dymic, ale to dobrze bo wtedy wyczysci sie tez katalizator. Zobaczysz potem jak ciagnie - nie uwierzysz! Jak zrobisz to, daj nam potem znac czy polepszyla sie jazda.

Do milego!

Gabriel

roger - 2010-08-23, 11:55

gabipatus napisał/a:
"czyszczenie" turbosprezarki


Oj kolego chyba Ci sie czyszczenie turbinki pomyliło z dopalaniem cząstek stałych i samoregeneracja filtra FAP albo dopalaniem "śmieci" w katalizatorze .... ;)

kimtop - 2010-08-23, 11:59

TIMOT napisał/a:
Od teraz po każdej zimie będziemy go wymieniali na nowy.


Filtr wymieniaj zawsze póżną jesienią.Powietrze ma wtedy dużo wilgoci i w filtrze skrapla się woda.Przy pierwszych mrozach du..a .

gabipatus - 2010-08-23, 12:22

[quote="roger"]
gabipatus napisał/a:
"czyszczenie" turbosprezarki


Drogi kolego,

Nie wiem czy mi sie cos z czyms pomylilo.... Rozwin prosze temat - to moze sie dowiemy cos nowego... Moze mowimy o tym samym, ale w roznych definicjach... W kazdym b. razie ja nie chce sie z kims klocic... niech kazdy robi co zechce z swoim camperkiem... Celem tego forum jest tez dzielenie sie swoimi doswiadczeniami w dziedzinie tego typu samochodow...

Patrzac na ceny turbosprezarek i katalizatorow wole taka "tratacje" zastosowac w kazdym samochodzie co stoi u nas przed domem. A stoi jeszcze zony Renault Grande Espace 2004r., 1,9 dCI (57 tys. Km), moj VW Passat B4 1994r., 1.9 TDI (280 tys. Km) i czasami tesciowej Volvo XC90 2005r. 2,4 TDI (60 tys. Km). Na razie w zadnym z nich nie ma problemow z silnikem...

Pozdrawiam,

Gabriel

gino - 2010-08-23, 13:01

gabipatus napisał/a:
roger napisał/a:
gabipatus napisał/a:
"czyszczenie" turbosprezarki


Drogi kolego,

Nie wiem czy mi sie cos z czyms pomylilo.... Rozwin prosze temat - to moze sie dowiemy cos nowego... ///////////////Na razie w zadnym z nich nie ma problemow z silnikem...

Pozdrawiam,

Gabriel
ale co ROGER ma rozwijac..
napisal wszytsko w temacie :bigok
to co Ty opisales, to nic innego jak czyszczenie filtra czasteczek stalych...niektorzy nazywaja go katalizatorem.

roznica w ''przyspieszeniu''po takim zabiegu jest znaczna..gdyz cisnienie na wejsciu do ''katalizatora '' jest prawidlowe..wiec komputer sterujacy turbiną/a dokladniej cisnieniem doladowania/ ma ''prawidlowy'' odczyt,i turbina ''mocniej'' laduje..
czesto katalizator sie zapycha gdy jezdzimy tylko na krotkich dystansach...
a powinno sie przejzdzac codziennie minimum 25km..z predkoscia conajmniej 50-60km/h wtedy katalizator wypala caly ''syf'' ...jesli tego nie robi..po ok 40tys km nawet w nowym auteczku zaczynaja sie ''jaja'' :)

i nawet wypalanie opisane powyzej..nic nie pomaga..
ja, stosuje wtedy tzw. plukanke..
czyli
zdejmuje ''katalizator'' zalewam go do pelna plynem do mycia silnikow..odstawiam na dobe, pozniej plucze i ponownie montuje..W 99% POMAGA..
nawet w serwisach tez tak robia, tylko na zyczenie klienta.BEZ GWARANCJI ZE POMOZE...a koszt takiej uslugi w serwisie to ok. 1000PLN :shock: :haha:
A NOWY KATALIZATOR OD 6TYSI :bigok

Majki - 2010-08-24, 15:00

gabipatus napisał/a:
Drogi kolego,

Nie wiem czy mi sie cos z czyms pomylilo.... Rozwin prosze temat - to moze sie dowiemy cos nowego... Moze mowimy o tym samym, ale w roznych definicjach... W kazdym b. razie ja nie chce sie z kims klocic... niech kazdy robi co zechce z swoim camperkiem... Celem tego forum jest tez dzielenie sie swoimi doswiadczeniami w dziedzinie tego typu samochodow...


Wydaje mi się? czy kolega czymś poczuł się urażony?

gabipatus - 2010-08-26, 11:03

[quote="Majki"]
gabipatus napisał/a:


Wydaje mi się? czy kolega czymś poczuł się urażony?


[quote="Majki"][quote="gabipatus"]


Nie, nie... Po prostu wiem, ze w turbince tez zbieraja sie rozne osady i "syfy" i dlatego warto zrobic takie czyszczenie od czasu do czasu zwlaszcza, ze z tego co wiem ostatniej generacji turbiny maja geometrie zmienna, wiec i mozliwosc "zbierania" wiekszej ilosci osadow.

Dziekuje wszystkim. :spoko

G.

roger - 2010-08-26, 11:13

A Ty swoje .... chłopie napisaliśmy co się oczyszcza w zaprezentowany sposób ...... co ty chcesz w turbinie czyścić i z czego .... ?
Opisana procedura tyczy katalizatorów i filtrów cząstek stałych a nie TURBINY ....


"
gabipatus napisał/a:
wiem ostatniej generacji turbiny maja geometrie zmienna, wiec i mozliwosc "zbierania" wiekszej ilosci osadow.


Turbina ma stałą geometrię jej zmiana to odkształcenie tzw.uszkodzenie mechaniczne i tylko wymiana :bajer wtedy ratuje :bajer :haha: :haha:

PS
Tylko nie pisz proszę "....nie ważne co czyści ważne że pomaga .....
Zmienna geometrię maja łopatki wirnika turbiny ale jaki widzisz związek między tym a "zbieraniem wiekszej ilosci osadów" nie mam pojęcia ...... bo jesli podejdziemy do tego czysto teoretycznie jest dokładnie odwrotnie zmiana geometrii łotatek powoduje zmiane obrotów i wydatku turbiny .... co w układzie o stałej geometrii załatwia zawór oraniczajacy .....

gabipatus - 2010-08-26, 11:40

Tylko nie pisz proszę "....nie ważne co czyści ważne że pomaga .....


ok, to koniec dyskusji z mojej strony na temat jakiegokolwiek czyszczenia. I bardzo Cie prosze nie wmawiaj mi slow ktorych nie powiedzialem typu "nie ważne co czyści ważne że pomaga..." - nic takiego nie powiedzialem. Ty podchodzis teoretycznie do tej sprawy, ja podchodze praktycznie. Po prostu ludzie sa rozni takze w mysleniu i doswiadczeniu. Mam wrazenie, ze dla Ciebie forum jest jedynym miejscem gdzie mozesz wykazac sie swoja madroscia i nie jestes w stanie zaakceptowac punktu widzenia drugiego czlowieka... (o osadach w turbinach wiem od czlowieka ktory rozbiera i naprawia turbiny).

Czyszc sobie co chcesz!

G.

Majki - 2010-08-26, 11:40

roger napisał/a:
A Ty swoje .... chłopie napisaliśmy co się oczyszcza w zaprezentowany sposób ...... co ty chcesz w turbinie czyścić i z czego .... ?
Opisana procedura tyczy katalizatorów i filtrów cząstek stałych a nie TURBINY ....


"
gabipatus napisał/a:
wiem ostatniej generacji turbiny maja geometrie zmienna, wiec i mozliwosc "zbierania" wiekszej ilosci osadow.


Turbina ma stałą geometrię jej zmiana to odkształcenie tzw.uszkodzenie mechaniczne i tylko wymiana :bajer wtedy ratuje :bajer :haha: :haha:

PS
Tylko nie pisz proszę "....nie ważne co czyści ważne że pomaga .....
Zmienna geometrię maja łopatki wirnika turbiny ale jaki widzisz związek między tym a "zbieraniem wiekszej ilosci osadów" nie mam pojęcia ...... bo jesli podejdziemy do tego czysto teoretycznie jest dokładnie odwrotnie zmiana geometrii łotatek powoduje zmiane obrotów i wydatku turbiny .... co w układzie o stałej geometrii załatwia zawór oraniczajacy .....

Miło czytać opinie osób, które znają omawianą tematykę. :ok

roger - 2010-08-26, 11:54

No dobrze gabipatus jeszcze raz po kolei ......
1. napisałem wyraźnie "tylko nie pisz ...." a nie że napisałeś ....
2. ja kolego znam to i praktycznie i teoretycznie z racji wykonywanego zawodu i codziennych obowiazków ..... a u Ciebie to wiedza zasłyszana i do tego nieprawdziwa.
3. akceptuję i dyskutuję gdy respondent wie o czym mówi czy pisze ..... i zapewniam Cie ze mam się gdzie i czym wykazywać przez 10 godzin dziennie .... ;)
4. osady i zanieczyszczenia zbierają się wszędzie a tam gdzie mamy do czynienia z przepływem (czegokolwiek powietrza wody gazu ....etc) jedyne możliwe czyszczenie turbiny to jej wyjęcie rozebranie wyczyszczenie i złożenie tylko po co ? 5 minut po odpaleniu będzie tak samo ......

I na koniec kolego ja Ci cały czas tłumacze że operacja którą wykonujesz czysci inne układy a Ty z uporem maniaka cietrzewisz się i bezgranicznie wierzysz swojemu mechanikowi nie przyjmując do wiadomości że jesteś w błędzie .... przez dobrych 8 lat szkoliłem mechaników z autoryzowanych stacji obsługi i to o jakich mądrościach zyciowych sa przekonani obce mi nie jest ...... natomiast zawsze dziwiło mnie jak można tak bezgranicznie wierzyć w pewne teorie nie znając lub nie zgłębiając tematu....

Jesli sobie życzysz podeślę Ci troszkę materiałów dotyczacych strategii oczyszczania FAP w funkcji obciażenia silnika i oczyszczeń "wymuszanych" , układów zasilania silników powietrzem czy recyrkulacji spalin ..... poczytasz a wtedy podyskutujemy.

gino - 2010-08-26, 13:14

roger...ten post mozesz skopiowac jeszcze w pare innych tematow..

:ok .

48a-ELANKO - 2010-08-26, 14:06

Skoro już wszystko zostało w temacie powiedziane to dla ... zaczerpnięcia powietrza :lol: zamykamy na jakiś czas ten wątek.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group