Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Oleje i płyny

martini44 - 2010-11-21, 15:31
Temat postu: Oleje i płyny
FIAT DUCATO 2.5 D 55kW 1988'

Koledzy ponieważ w następnym tygodniu chce wymienić materiały eksploatacyjne napiszcie proszę ile wchodzi:

- oleju silnikowego
- oleju przekładniowego
- płynu chłodzącego
- co ile zmienia się ukł. rozrządu

Jeśli powielam temat, admina proszę o przeniesienie mojego tematu bądź skasowanie go po otrzymaniu choć jednej odpowiedzi. :)

Yans - 2010-11-21, 15:55

martini44 napisał/a:
Koledzy ponieważ w następnym tygodniu chce wymienić materiały eksploatacyjne napiszcie proszę ile wchodzi:

- oleju silnikowego
- oleju przekładniowego
- płynu chłodzącego
- co ile zmienia się ukł. rozrządu

Jeśli powielam temat, admina proszę o przeniesienie mojego tematu bądź skasowanie go po otrzymaniu choć jednej odpowiedzi. :)
Mechanik sam.gif

To samo tylko silnik 1,9 Fiat :diabelski_usmiech

martini44 - 2010-11-21, 16:05

Yans napisał/a:
To samo tylko silnik 1,9 Fiat


nic mi to nie "mówi" ponieważ pierwszy raz w życiu mam fiata ;)

Yans - 2010-11-21, 16:08

Napisałem,że też potrzebuje parametrów ,tylko do silnika 1,9.... :gwm :haha: :gwm :haha: :gwm
martini44 - 2010-11-21, 16:10

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
no to czekamy razem na odpowiedzi......a w między czasie :pifko2 :pifko2

eMKa - 2010-11-21, 17:34

2,5 D do 94
silnik 5,9
skb 1,6
chłodzenie 9,0
rozrząd co 60 0000 (temat rzeka) ale nie może to być przegięcie w czasie !
1,9 D TD do 94
silnik 5,6
skb 1,6
chłodzenie 9,0
Z płynem chłodzącym mogą być różnice wynikające od chłodnicy jaka jest zamontowana-długość rdzenia,ale są to małe różnice

martini44 - 2010-11-21, 18:02

eMKa napisał/a:
2,5 D do 94
silnik 5,9
skb 1,6
chłodzenie 9,0
rozrząd co 60 0000 (temat rzeka) ale nie może to być przegięcie w czasie !


Dziękuje i stawiam piwko..... :bigok

Yans - 2010-11-21, 19:04

Ja też... :bigok :pifko :pifko2 :spoko
Ahmed - 2010-11-21, 19:14

Martini , a nie pytasz jaki olej , jaki płyn ....... :mrgreen: :spoko
martini44 - 2010-11-21, 19:35

oskp, to już wiem.....

silnik - ELF TURBODIESEL 15W/40

skrzynia - FUCHS CYTRATEK albo RENEP9000 z dwusiarczkiem molibdenu ale to sie zastanowie

płyn chłodzący - G12

andreas p - 2010-11-22, 14:57

Martini 44 za odpowiedz 5 :brawo
eMKa - 2010-11-22, 19:50

martini44 napisał/a:
Dziękuje i stawiam piwko.....



Yans napisał/a:
Ja też...


Dziekuje :)

jedrek49 - 2010-11-23, 09:13

Witam
Co ile km wymieniac olej i filter w silniku fiata ducato 2,5 tD z 90-94,slyszalem opinie ,ze po 10 tys a inne ze po 15 tys km
Pozdrawiam
jedrek49

Skorpion - 2010-11-23, 09:26

Najmarniej co rok nie patrzac na brzejechane km
Banan - 2010-11-23, 11:36

jedrek49 napisał/a:
Co ile km wymieniac olej i filter w silniku fiata ducato 2,5 tD z 90-94,slyszalem opinie ,ze po 10 tys a inne ze po 15 tys km

To dobrze słyszałeś - 10tyś, to jest max, 15tyś, to bym raczej nie ryzykował.
Oczywiście przy oleju syntetycznym, przy mineralnym wskazane sporo wcześniej lub jak kolega powyżej pisze, minimum raz w roku, oczywiście jak nie przejedziesz takiej odległości. :ok
Wskazane jest też wymienić filtr przy wymianie oleju - sorry za porównanie - ale to tak jak iść pod prysznic i nie zmienić majtek... :lol:
Musimy pamiętać, że to właśnie od oleju zależy kondycja naszego motorka!
Jeżeli poruszaliśmy się w przeważającej części w ruchu miejskim, ciężkim terenie, bądź po górach, to wymieniamy częściej nasz olej. Chyba wiadomo z jakich względów.
Nie żałujmy też paru złotych więcej na oleje dobrej jakości, znanych firm, a olej ze "Stonki" pozostawmy do smażenia frytek :mrgreen:

dziwaczek - 2010-11-23, 19:44

Martini a te specyfiki nie są aby zbyt dobre dla tak starego silniczka?

Olej spoko ale bez przesady nie musi być do Turbo ten silnik go niema. A to do skrzyni sam nie wiem? Ja bym coś wlał prostszego.
Płyn do chłodnicy co to jest G12? - ja wlałem jakiś taki za 36zł za 5 litrów i spoko hula ale to nie było borygo :-P
Olej tak max co 10 tyś wymienić należny i filtr oleju także a filtr powietrza tez można by było.
Materiały dobierajmy z rozsądkiem te najlepsze nie zawsze się sprawdzają ale raczej nie powinny zaszkodzić - no chyba ze ktoś naleje syntetyku do takiego silnika - to go zabije.
A martini nie płucz żadnymi specyfikami układu chłodniczego - jest duże niebezpieczeństwo że potem będzie ciekło

eMKa - 2010-11-23, 21:28

dziwaczek napisał/a:
Materiały dobierajmy z rozsądkiem te najlepsze nie zawsze się sprawdzają ale raczej nie powinny zaszkodzić - no chyba ze ktoś naleje syntetyku do takiego silnika - to go zabije.


To są legendy z minionych lat kiedy oleje mineralne miały niską liczbę zasadową (właściwości myjące) i zostawiały duży nagar na częściach.Dzisiaj oleje mineralne bardzo sie zbliżyły do syntetyków w tym parametrze i nie istnieje juz tak duże zagrożenie z tzw.wypłukaniem silnika.Można bez problemu małymi kroczkami dojść do oleju syntetycznego stosując najpierw półsyntetyk.Olej syntetyczny nie starzeje sie i jazda na nim nie ogranicza nas z wymiana czasowa (syntetyk nie starzeje sie)Oczywiście związki siarki zalegające w starych olejach nigdy nie są zdrowe.

dziwaczek - 2010-11-23, 22:10

Ja mimo wszystko zostanę przy klasycznych olejach mineralnych. Silnik mojego kamperka ma już 22 lata i wychował się na takich olejach i niech tak pozostanie.
eMKa - 2010-11-23, 22:36

ale nie miałem zamiaru namawiać Cie na siłę do syntetyka, tylko walczę jak mogę ze stereotypami.
proponuje abyś zastanowił sie nad

dziwaczek napisał/a:
A to do skrzyni sam nie wiem? Ja bym coś wlał prostszego.


części do skb Twojego rocznika są coraz trudniejsze do zdobycia, całe skrzynie też.Oryg.olej Tutela ZC80 - 26 zł x 2 l to nie koniec świata, a spokój gwarantowany.Oczywiście to moje zdanie i nie próbuje Cie do niczego przekonywać

dziwaczek - 2010-11-23, 23:07

Proponowany przez Ciebie olej do skrzyni spoko - też muszę wymienić i chyba ten zastosuję zgodnie z sugestią. Tylko dostep do tej skrzyni jest paskudny a szczególnie do bagnetu :gwm
martini44 - 2010-11-24, 22:38

Koledzy to ze pisze TURBO to wcale nie znaczy ze jest do turbo, poprostu ELF ma takie oznaczenie i mam do niego zaufanie bo już od lat stosuje go w starych dieslach.
Olej do skrzyni biegów to tez nie wynalazek (głownie stosowany w Niemcowni) a tylko z dodatkowym składnikiem który wypełnia mikroskopijne nieprawidlowosci, który również sprawdzałem właśnie w samochodach jeżdżących w cięższych warunkach.
Płyn G12 to płyn stosowany w grupie AUDI/VW a ponieważ pracuję w jednym z takich serwisów mam go za darmo wiec nawet 36 zł nie muszę wydawać..... :spoko :spoko

SlawekEwa - 2010-11-25, 19:24

martini44 napisał/a:
Płyn G12 to płyn stosowany w grupie AUDI/VW a ponieważ pracuję w jednym z takich serwisów mam go za darmo wiec nawet 36 zł nie muszę wydawać.....

To w formie deputatu go dostajesz, czy jakoś inaczej :shock:

Ahmed - 2010-11-25, 19:33

SlawekEwa napisał/a:
To w formie deputatu go dostajesz, czy jakoś inaczej :shock:


:piwo: :piwo: :piwo: :bigok :spoko :haha: :haha: :haha:

martini44 - 2010-11-25, 19:35

Zbieram gąbką każdą krople co mechanikowi spadnie na podłoge i tak "ziarnko do ziarnka" i zbierze się butelka.... :shock:
maszakow - 2010-11-26, 00:01

Martini - to może jakieś spore bonusy dla Camperteamowców da się załatwić ? ;)
martini44 - 2010-11-26, 14:09

Wszystko się da......
maszakow - 2010-12-02, 22:48

<wpisuje punkt w kapownik> "Odwiedzić Myslowitz" :)
martini44 - 2010-12-03, 21:42

Zapraszam zapraszam...... po bonusach poznam Cie z Rojkiem z Myslo..... :spoko :spoko
Camp77 - 2010-12-03, 21:58

Jest na naszym rynku dobry olej silnikowy pod marką NESTIE (Finski).Zarówno syntetyk jak i mineralny. Jest produkowany przez LUKOIL (Rosja) dla zlecenie Finów. Stosuję go od paru ładnych ładnych do swoich pojazdów 4x4. Olej ma zaletę, ze nie jest w Polsce rozlewany. :lol: Ma dobrą opinie wśród mechaników. W Belgii można go kupić pod marką GUFL. :lol:
Ahmed - 2010-12-03, 22:06

Ja zaproponuję Valvoline :bigok

Naprawdę polecam :ok

http://www.valvoline.pl/

Sowa - 2010-12-03, 22:10

Ja stosuję olej GM, ma ktoś doświadczenie z tym olejem?
airgaston - 2010-12-04, 13:32

Ja kiedyś wlałem Quaker State do dwóch aut. W L300 urwał się płaszcz tłoka po 1000km, a w citroenie BX po 1030km. KU.......... Remontowałem 2 silnik. To samo uszkodzenie w dwóch różnych konstrukcjach. Od tamtej pory kupuję markowe oleje i nie oszczędzam.
eMKa - 2010-12-04, 17:20

airgaston napisał/a:
Ja kiedyś wlałem Quaker State do dwóch aut. W L300 urwał się płaszcz tłoka po 1000km, a w citroenie BX po 1030km. KU.......... Remontowałem 2 silnik. To samo uszkodzenie w dwóch różnych konstrukcjach. Od tamtej pory kupuję markowe oleje i nie oszczędzam.


dawno temu miałem Forda Aerostara 3,0 V6 i pojechałem na servis wymienić świece, bo do wymiany świec trzeba było opuścić silnik z wózkiem a była zima i nie miałem warunków w domu.Zauważyli butelkę od Lotosa syntetyka.jak sie zorientowali że nie jeżdżę na Quakerze to mnie WYPROSILI z servisu."Nie będziemy brali odpowiedzialności za to g......o".A ja na Lotosie jeździłem tym autkiem 100000.
Oczywiście moja noga więcej tam nie stanęła

martini44 - 2010-12-04, 17:43

eMKa napisał/a:
A ja na Lotosie jeździłem tym autkiem 100000
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Mnie po lotosie zatarło wałek rozrządu w drugim autku nie było ciśnienia oleju a w trzecim zatkało kanały....... ja podziekowałem Lotosowi za współprace..... nigdy więcej substytutów typy SEMI prawdziwych olei nie będę stosował...... tylko FUCHS, ELF, LIQUI MOLY, SHELL..... żadne inne....

Ahmed - 2010-12-04, 17:45

Z tego co pamiętam , Quaker dawał gwarancję na silnik , jeśli używało się ich oleju , nie pamiętam ile , 100 czy 300 tysięcy , warunkiem było używanie oleju Quaker i wymiana w ich punktach / serwisach /

jeśli zauważyli Lotosa , to wcale się nie dziwię :spoko

martini44 - 2010-12-04, 17:53

oskp napisał/a:
Quaker dawał gwarancję na silnik


to prawda, lecz z doświadczenia wiem że "gwarancja" to pojęcie wzglęgne....

Ahmed - 2010-12-04, 17:55

martini44 napisał/a:
to prawda, lecz z doświadczenia wiem że "gwarancja" to pojęcie wzglęgne....


Względne , jeśli używa się Lotosa i robi ich w konia :bigok

Poza tym , Quaker to bardzo dobra olejowa marka :spoko

martini44 - 2010-12-04, 18:01

oskp napisał/a:
Quaker to bardzo dobra olejowa marka
znam tylko z nazwy... :-/
w motoryzacji siedzę od 17 roku życia i jakoś moja psychika obrała pewne kierunki, myślę
że nie da się tego zmienić..... niestety taki jest człowiek i wcale nie twierdzę że to dobre kierunki.... :-P :-P

martini44 - 2010-12-04, 18:03

oskp napisał/a:
robi ich w konia


jak w każdym ASO ...... hahahah....wiem bo pracuję..... :shock: :shock:

Ahmed - 2010-12-04, 18:10

Wiem , he he he :mrgreen: :spoko
airgaston - 2010-12-04, 18:15

Tylko dlaczego to tyle kosztuje :grrr
Ahmed - 2010-12-04, 18:29

airgaston napisał/a:
Tylko dlaczego to tyle kosztuje :grrr


Bo jest dobre :ok :bigok :spoko

airgaston - 2010-12-04, 19:12

Jak mawiał mój kolega to tanie wino jest dobre bo jest tanie i dobre :wyszczerzony:
Ahmed - 2010-12-04, 19:20

airgaston napisał/a:
Jak mawiał mój kolega to tanie wino jest dobre


Dobre porównanie , w tanim winie jest dużo siarki , w tanim oleju również :haha:

darboch - 2010-12-05, 10:55

oskp napisał/a:
jeśli zauważyli Lotosa , to wcale się nie dziwię


a co ma piernik do wiatraka....przeciez przyjechal na wymiane swiec a nie na naprawe gwarancyjna sinika :lol:

Fux - 2010-12-05, 10:59

oskp napisał/a:
w tanim winie jest dużo siarki

W tych "lepszych" także sa siarczyny.
Konserwacja Panie, konserwacja... ;)

eMKa - 2010-12-05, 22:11

martini44 napisał/a:
eMKa napisał/a:
A ja na Lotosie jeździłem tym autkiem 100000
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Mnie po lotosie zatarło wałek rozrządu w drugim autku nie było ciśnienia oleju a w trzecim zatkało kanały....... ja podziekowałem Lotosowi za współprace..... nigdy więcej substytutów typy SEMI prawdziwych olei nie będę stosował...... tylko FUCHS, ELF, LIQUI MOLY, SHELL..... żadne inne....


ale to raczej świadczy o niskiej jakości oleju przed wymianą na Lotosa.
Lotos poprostu w tych trzech przypadkach umył nagary i stało sie to co się stało.
Osobiście na lotosie różnymi sam.zrobiłem ok 1 000 000 km i wszystko było ok.
Lotos to 30% sprzedawanego oleju u nas, a jest jeszcze Selenia,Mobil,Elf,Syntium.
Bardzo agresywnie na rynek wchodzi Syntium Grupa Petronas.Za niedługo będzie oryginalnym olejem w grupie Fiata .Kupili już Selenie.
Jeszcze nie mam zdania na temat oleju Syntium,teoretycznie patrząc na rozszerzona specyfikacje ma b.wyśrubowane parametry w porównaniu z innymi markowymi olejami.Osobiście jeżdżę na Mobilu

martini44 - 2010-12-21, 21:20

Koledzy podrzućcie jeszcze poradę jaki rozrząd do silnika 2.5 D o oznaczeniu 8144.67 ???? to jest silnik stary czy nowszy ?? lepszy czy gorszy ?? :) :)
Fux - 2010-12-21, 21:23

martini44, w kwestii podpisu...
Podać Ci adres? :diabelski_usmiech

martini44 - 2010-12-21, 21:25

Fux, dawaj.... obym jutro kaca nie miał :bajer :bajer
Fux - 2010-12-21, 21:28

martini44, Żona sie wkopała... :diabelski_usmiech

Kochankę spuść w kanal, Szefowi pokaż odpowiedni palec, Teściowej bilet na Dominikanę, Dzieci zamrozić, a Żonę zabrac na piękne wakacje...
Koledze przywieść flaszkę...


:ok

martini44 - 2010-12-21, 21:34

Stary...... ile Ty mi każesz robić ??!!??!!??!!??!!??!! Lepiej podaj numery totka na 6 to kupię Ci cały sklep monopolowy :mikolaj :mikolaj ......... albo daj mi już wiosnę bo chce jechać tam gdzie kamperek mnie zawiezie do ciszy i spokoju...... :aniolek :aniolek
A narazie szukam rozrządu...... :gwm :gwm

Fux - 2010-12-21, 21:36

martini44 napisał/a:
A narazie szukam rozrządu

A ja fajnej mety w cro na zimę. Stacjonarnej... :!:

bonusik - 2010-12-21, 23:21

Martini..
Masz tu numery katalogowe zestawów rozrządu różnych producentów:

SKF VKMA 02381
BOSCH 1 987 948 548
CONTITECH CT731K1
INA 530 0099 10

Rozrządy różnią się ilością zębów paska,152 i 118.
W silniku 8144.67 pasek ma 152 zęby :spoko :spoko :bigok

Ceny za powyższe zestawy oscylują w granicach 240-280 zeta :mikolaj

airgaston - 2010-12-22, 08:47

O to dentysta ma co robić, tyle zembisk :wyszczerzony: :wyszczerzony:
martini44 - 2010-12-22, 16:19

bonusik, no nareszcie konkret..... DZIĘKUJE !!!!!!!!!!! :bigok :bigok
eMKa - 2010-12-23, 22:18

martini44 napisał/a:
Koledzy podrzućcie jeszcze poradę jaki rozrząd do silnika 2.5 D o oznaczeniu 8144.67



bonusik napisał/a:
SKF VKMA 02381
BOSCH 1 987 948 548
CONTITECH CT731K1
INA 530 0099 10

Rozrządy różnią się ilością zębów paska,152 i 118.
W silniku 8144.67 pasek ma 152 zęby


Silnik 8144.67 montowany był również po 90 r. i wtedy był pasek 98419390 = Gates 5335 = Dayco 94783 ma on wysoki ząb ! zwróć na to uwagę,w obu przypadkach rolka i napinacz sa te same tj. VKM 22380 i VKM 22385 (SKF)
W silnikach SOFIM występowały tylko paski 152, 153, niski ząb 152, 153, 154 wysoki ząb.Pasek 118 występował w silnikach CRD tj. Francuzach

martini44 - 2010-12-23, 22:29

no to traz zgłupiałem :shock: :shock:
eMKa - 2010-12-24, 09:26

Bez paniki ja tylko zwracam uwagę na Twój typ silnika. Jeżeli rozrząd ma być do samochodu jaki masz w swoim opisie tj Ducato 2,5 D 88 r to masz taki jak opisał kolega bonusik (pasek z niskim zębem Gates 5039 Dayco 94232) ale jeżeli był wymieniany silnik na ten sam typ (nie znamy rocznika ) to należy zwrócić na to uwagę, bo przy przeciążeniach kolizja gwarantowana .
Może skusisz się przy okazji na :

http://www.camperteam.pl/...p=188220#188220

:spoko

MILUŚ - 2010-12-24, 10:14

Przypomina mi się dyskucja na forum CT jakieś ........ dwa lata temu . Chodziło mi też o poradę w kwestii wymiany rozrządu w mojej żółtej łodzi podwodnej / mój poprzedni camperek - J5 1982 r. 2,5 D / Większość twierdziła , że jest jeden pasek rozrządu ; paru zaryzykowało ,że mogą być dwa . Po sprzedaży okazało się ,że nowy właściciel musiał wymieniać ........... łańcuch :szeroki_usmiech

Uważam / o ile jest taka możliwość / że trzeba sprawdzać dane , typ organoleptycznie - robię tak zawsze w przypadku filtrów i pasków . Jeśli masz możliwości / garaż , czas / po zdjęciu paska odczytaj typ itd.

:spoko

bonusik - 2010-12-24, 13:21

MILUŚ napisał/a:
organoleptycznie


popieram.. :wyszczerzony:

Katalogi katalogami ale najlepiej zabrać częśc w łapkę i do sklepu.
U mnie było podobnie,zbyt dużo jest rozbieżności w danych.... :ok

airgaston - 2010-12-24, 15:20

No to musze Ludwika zatargać do sklepu....... :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony: bo trochę drobiazgów potrzebuje. Jak się u Ciebie Jarku zmieszczę??? :diabelski_usmiech
bonusik - 2010-12-24, 15:41

Zmieścisz bez problemu,gorzej co będzie potem się działo... :diabelski_usmiech
Raz zajechałem "Frankiem" do siebie pod sklep.
Błędnie rozumowałem,że będę mógł sobie w nim "pogrzebać".....Niestety..to był błąd :gwm :gwm
Nie wziąłem pod uwagę faktu,że wynajmuję lokal na terenie przedszkola... :haha:
No i zaczeło się "małe" zwiedzanie nie wyłączając alkowy.... :mikolaj
Średni wiek zwiedzających...3-5 lat... :shock:
Jak kampiórek to przeżył do tej pory się zastanawiam... :szeroki_usmiech


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group