| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Oleje i płyny
martini44 - 2010-11-21, 15:31 Temat postu: Oleje i płyny FIAT DUCATO 2.5 D 55kW 1988'
Koledzy ponieważ w następnym tygodniu chce wymienić materiały eksploatacyjne napiszcie proszę ile wchodzi:
- oleju silnikowego
- oleju przekładniowego
- płynu chłodzącego
- co ile zmienia się ukł. rozrządu
Jeśli powielam temat, admina proszę o przeniesienie mojego tematu bądź skasowanie go po otrzymaniu choć jednej odpowiedzi.
Yans - 2010-11-21, 15:55
| martini44 napisał/a: | Koledzy ponieważ w następnym tygodniu chce wymienić materiały eksploatacyjne napiszcie proszę ile wchodzi:
- oleju silnikowego
- oleju przekładniowego
- płynu chłodzącego
- co ile zmienia się ukł. rozrządu
Jeśli powielam temat, admina proszę o przeniesienie mojego tematu bądź skasowanie go po otrzymaniu choć jednej odpowiedzi.
Mechanik sam.gif |
To samo tylko silnik 1,9 Fiat
martini44 - 2010-11-21, 16:05
| Yans napisał/a: | | To samo tylko silnik 1,9 Fiat |
nic mi to nie "mówi" ponieważ pierwszy raz w życiu mam fiata
Yans - 2010-11-21, 16:08
Napisałem,że też potrzebuje parametrów ,tylko do silnika 1,9....
martini44 - 2010-11-21, 16:10
no to czekamy razem na odpowiedzi......a w między czasie
eMKa - 2010-11-21, 17:34
2,5 D do 94
silnik 5,9
skb 1,6
chłodzenie 9,0
rozrząd co 60 0000 (temat rzeka) ale nie może to być przegięcie w czasie !
1,9 D TD do 94
silnik 5,6
skb 1,6
chłodzenie 9,0
Z płynem chłodzącym mogą być różnice wynikające od chłodnicy jaka jest zamontowana-długość rdzenia,ale są to małe różnice
martini44 - 2010-11-21, 18:02
| eMKa napisał/a: | 2,5 D do 94
silnik 5,9
skb 1,6
chłodzenie 9,0
rozrząd co 60 0000 (temat rzeka) ale nie może to być przegięcie w czasie ! |
Dziękuje i stawiam piwko.....
Yans - 2010-11-21, 19:04
Ja też...
Ahmed - 2010-11-21, 19:14
Martini , a nie pytasz jaki olej , jaki płyn .......
martini44 - 2010-11-21, 19:35
oskp, to już wiem.....
silnik - ELF TURBODIESEL 15W/40
skrzynia - FUCHS CYTRATEK albo RENEP9000 z dwusiarczkiem molibdenu ale to sie zastanowie
płyn chłodzący - G12
andreas p - 2010-11-22, 14:57
Martini 44 za odpowiedz 5
eMKa - 2010-11-22, 19:50
| martini44 napisał/a: | | Dziękuje i stawiam piwko..... |
| Yans napisał/a: | | Ja też... |
Dziekuje
jedrek49 - 2010-11-23, 09:13
Witam
Co ile km wymieniac olej i filter w silniku fiata ducato 2,5 tD z 90-94,slyszalem opinie ,ze po 10 tys a inne ze po 15 tys km
Pozdrawiam
jedrek49
Skorpion - 2010-11-23, 09:26
Najmarniej co rok nie patrzac na brzejechane km
Banan - 2010-11-23, 11:36
| jedrek49 napisał/a: | | Co ile km wymieniac olej i filter w silniku fiata ducato 2,5 tD z 90-94,slyszalem opinie ,ze po 10 tys a inne ze po 15 tys km |
To dobrze słyszałeś - 10tyś, to jest max, 15tyś, to bym raczej nie ryzykował.
Oczywiście przy oleju syntetycznym, przy mineralnym wskazane sporo wcześniej lub jak kolega powyżej pisze, minimum raz w roku, oczywiście jak nie przejedziesz takiej odległości.
Wskazane jest też wymienić filtr przy wymianie oleju - sorry za porównanie - ale to tak jak iść pod prysznic i nie zmienić majtek...
Musimy pamiętać, że to właśnie od oleju zależy kondycja naszego motorka!
Jeżeli poruszaliśmy się w przeważającej części w ruchu miejskim, ciężkim terenie, bądź po górach, to wymieniamy częściej nasz olej. Chyba wiadomo z jakich względów.
Nie żałujmy też paru złotych więcej na oleje dobrej jakości, znanych firm, a olej ze "Stonki" pozostawmy do smażenia frytek
dziwaczek - 2010-11-23, 19:44
Martini a te specyfiki nie są aby zbyt dobre dla tak starego silniczka?
Olej spoko ale bez przesady nie musi być do Turbo ten silnik go niema. A to do skrzyni sam nie wiem? Ja bym coś wlał prostszego.
Płyn do chłodnicy co to jest G12? - ja wlałem jakiś taki za 36zł za 5 litrów i spoko hula ale to nie było borygo
Olej tak max co 10 tyś wymienić należny i filtr oleju także a filtr powietrza tez można by było.
Materiały dobierajmy z rozsądkiem te najlepsze nie zawsze się sprawdzają ale raczej nie powinny zaszkodzić - no chyba ze ktoś naleje syntetyku do takiego silnika - to go zabije.
A martini nie płucz żadnymi specyfikami układu chłodniczego - jest duże niebezpieczeństwo że potem będzie ciekło
eMKa - 2010-11-23, 21:28
| dziwaczek napisał/a: | | Materiały dobierajmy z rozsądkiem te najlepsze nie zawsze się sprawdzają ale raczej nie powinny zaszkodzić - no chyba ze ktoś naleje syntetyku do takiego silnika - to go zabije. |
To są legendy z minionych lat kiedy oleje mineralne miały niską liczbę zasadową (właściwości myjące) i zostawiały duży nagar na częściach.Dzisiaj oleje mineralne bardzo sie zbliżyły do syntetyków w tym parametrze i nie istnieje juz tak duże zagrożenie z tzw.wypłukaniem silnika.Można bez problemu małymi kroczkami dojść do oleju syntetycznego stosując najpierw półsyntetyk.Olej syntetyczny nie starzeje sie i jazda na nim nie ogranicza nas z wymiana czasowa (syntetyk nie starzeje sie)Oczywiście związki siarki zalegające w starych olejach nigdy nie są zdrowe.
dziwaczek - 2010-11-23, 22:10
Ja mimo wszystko zostanę przy klasycznych olejach mineralnych. Silnik mojego kamperka ma już 22 lata i wychował się na takich olejach i niech tak pozostanie.
eMKa - 2010-11-23, 22:36
ale nie miałem zamiaru namawiać Cie na siłę do syntetyka, tylko walczę jak mogę ze stereotypami.
proponuje abyś zastanowił sie nad
| dziwaczek napisał/a: | | A to do skrzyni sam nie wiem? Ja bym coś wlał prostszego. |
części do skb Twojego rocznika są coraz trudniejsze do zdobycia, całe skrzynie też.Oryg.olej Tutela ZC80 - 26 zł x 2 l to nie koniec świata, a spokój gwarantowany.Oczywiście to moje zdanie i nie próbuje Cie do niczego przekonywać
dziwaczek - 2010-11-23, 23:07
Proponowany przez Ciebie olej do skrzyni spoko - też muszę wymienić i chyba ten zastosuję zgodnie z sugestią. Tylko dostep do tej skrzyni jest paskudny a szczególnie do bagnetu
martini44 - 2010-11-24, 22:38
Koledzy to ze pisze TURBO to wcale nie znaczy ze jest do turbo, poprostu ELF ma takie oznaczenie i mam do niego zaufanie bo już od lat stosuje go w starych dieslach.
Olej do skrzyni biegów to tez nie wynalazek (głownie stosowany w Niemcowni) a tylko z dodatkowym składnikiem który wypełnia mikroskopijne nieprawidlowosci, który również sprawdzałem właśnie w samochodach jeżdżących w cięższych warunkach.
Płyn G12 to płyn stosowany w grupie AUDI/VW a ponieważ pracuję w jednym z takich serwisów mam go za darmo wiec nawet 36 zł nie muszę wydawać.....
SlawekEwa - 2010-11-25, 19:24
| martini44 napisał/a: | | Płyn G12 to płyn stosowany w grupie AUDI/VW a ponieważ pracuję w jednym z takich serwisów mam go za darmo wiec nawet 36 zł nie muszę wydawać..... |
To w formie deputatu go dostajesz, czy jakoś inaczej
Ahmed - 2010-11-25, 19:33
| SlawekEwa napisał/a: | To w formie deputatu go dostajesz, czy jakoś inaczej |
martini44 - 2010-11-25, 19:35
Zbieram gąbką każdą krople co mechanikowi spadnie na podłoge i tak "ziarnko do ziarnka" i zbierze się butelka....
maszakow - 2010-11-26, 00:01
Martini - to może jakieś spore bonusy dla Camperteamowców da się załatwić ?
martini44 - 2010-11-26, 14:09
Wszystko się da......
maszakow - 2010-12-02, 22:48
<wpisuje punkt w kapownik> "Odwiedzić Myslowitz"
martini44 - 2010-12-03, 21:42
Zapraszam zapraszam...... po bonusach poznam Cie z Rojkiem z Myslo.....
Camp77 - 2010-12-03, 21:58
Jest na naszym rynku dobry olej silnikowy pod marką NESTIE (Finski).Zarówno syntetyk jak i mineralny. Jest produkowany przez LUKOIL (Rosja) dla zlecenie Finów. Stosuję go od paru ładnych ładnych do swoich pojazdów 4x4. Olej ma zaletę, ze nie jest w Polsce rozlewany. Ma dobrą opinie wśród mechaników. W Belgii można go kupić pod marką GUFL.
Ahmed - 2010-12-03, 22:06
Ja zaproponuję Valvoline
Naprawdę polecam
http://www.valvoline.pl/
Sowa - 2010-12-03, 22:10
Ja stosuję olej GM, ma ktoś doświadczenie z tym olejem?
airgaston - 2010-12-04, 13:32
Ja kiedyś wlałem Quaker State do dwóch aut. W L300 urwał się płaszcz tłoka po 1000km, a w citroenie BX po 1030km. KU.......... Remontowałem 2 silnik. To samo uszkodzenie w dwóch różnych konstrukcjach. Od tamtej pory kupuję markowe oleje i nie oszczędzam.
eMKa - 2010-12-04, 17:20
| airgaston napisał/a: | | Ja kiedyś wlałem Quaker State do dwóch aut. W L300 urwał się płaszcz tłoka po 1000km, a w citroenie BX po 1030km. KU.......... Remontowałem 2 silnik. To samo uszkodzenie w dwóch różnych konstrukcjach. Od tamtej pory kupuję markowe oleje i nie oszczędzam. |
dawno temu miałem Forda Aerostara 3,0 V6 i pojechałem na servis wymienić świece, bo do wymiany świec trzeba było opuścić silnik z wózkiem a była zima i nie miałem warunków w domu.Zauważyli butelkę od Lotosa syntetyka.jak sie zorientowali że nie jeżdżę na Quakerze to mnie WYPROSILI z servisu."Nie będziemy brali odpowiedzialności za to g......o".A ja na Lotosie jeździłem tym autkiem 100000.
Oczywiście moja noga więcej tam nie stanęła
martini44 - 2010-12-04, 17:43
| eMKa napisał/a: | | A ja na Lotosie jeździłem tym autkiem 100000 |
Mnie po lotosie zatarło wałek rozrządu w drugim autku nie było ciśnienia oleju a w trzecim zatkało kanały....... ja podziekowałem Lotosowi za współprace..... nigdy więcej substytutów typy SEMI prawdziwych olei nie będę stosował...... tylko FUCHS, ELF, LIQUI MOLY, SHELL..... żadne inne....
Ahmed - 2010-12-04, 17:45
Z tego co pamiętam , Quaker dawał gwarancję na silnik , jeśli używało się ich oleju , nie pamiętam ile , 100 czy 300 tysięcy , warunkiem było używanie oleju Quaker i wymiana w ich punktach / serwisach /
jeśli zauważyli Lotosa , to wcale się nie dziwię
martini44 - 2010-12-04, 17:53
| oskp napisał/a: | | Quaker dawał gwarancję na silnik |
to prawda, lecz z doświadczenia wiem że "gwarancja" to pojęcie wzglęgne....
Ahmed - 2010-12-04, 17:55
| martini44 napisał/a: | | to prawda, lecz z doświadczenia wiem że "gwarancja" to pojęcie wzglęgne.... |
Względne , jeśli używa się Lotosa i robi ich w konia
Poza tym , Quaker to bardzo dobra olejowa marka
martini44 - 2010-12-04, 18:01
| oskp napisał/a: | | Quaker to bardzo dobra olejowa marka | znam tylko z nazwy...
w motoryzacji siedzę od 17 roku życia i jakoś moja psychika obrała pewne kierunki, myślę
że nie da się tego zmienić..... niestety taki jest człowiek i wcale nie twierdzę że to dobre kierunki....
martini44 - 2010-12-04, 18:03
| oskp napisał/a: | | robi ich w konia |
jak w każdym ASO ...... hahahah....wiem bo pracuję.....
Ahmed - 2010-12-04, 18:10
Wiem , he he he
airgaston - 2010-12-04, 18:15
Tylko dlaczego to tyle kosztuje
Ahmed - 2010-12-04, 18:29
| airgaston napisał/a: | Tylko dlaczego to tyle kosztuje |
Bo jest dobre
airgaston - 2010-12-04, 19:12
Jak mawiał mój kolega to tanie wino jest dobre bo jest tanie i dobre
Ahmed - 2010-12-04, 19:20
| airgaston napisał/a: | | Jak mawiał mój kolega to tanie wino jest dobre |
Dobre porównanie , w tanim winie jest dużo siarki , w tanim oleju również
darboch - 2010-12-05, 10:55
| oskp napisał/a: | | jeśli zauważyli Lotosa , to wcale się nie dziwię |
a co ma piernik do wiatraka....przeciez przyjechal na wymiane swiec a nie na naprawe gwarancyjna sinika
Fux - 2010-12-05, 10:59
| oskp napisał/a: | | w tanim winie jest dużo siarki |
W tych "lepszych" także sa siarczyny.
Konserwacja Panie, konserwacja...
eMKa - 2010-12-05, 22:11
| martini44 napisał/a: | | eMKa napisał/a: | | A ja na Lotosie jeździłem tym autkiem 100000 |
Mnie po lotosie zatarło wałek rozrządu w drugim autku nie było ciśnienia oleju a w trzecim zatkało kanały....... ja podziekowałem Lotosowi za współprace..... nigdy więcej substytutów typy SEMI prawdziwych olei nie będę stosował...... tylko FUCHS, ELF, LIQUI MOLY, SHELL..... żadne inne.... |
ale to raczej świadczy o niskiej jakości oleju przed wymianą na Lotosa.
Lotos poprostu w tych trzech przypadkach umył nagary i stało sie to co się stało.
Osobiście na lotosie różnymi sam.zrobiłem ok 1 000 000 km i wszystko było ok.
Lotos to 30% sprzedawanego oleju u nas, a jest jeszcze Selenia,Mobil,Elf,Syntium.
Bardzo agresywnie na rynek wchodzi Syntium Grupa Petronas.Za niedługo będzie oryginalnym olejem w grupie Fiata .Kupili już Selenie.
Jeszcze nie mam zdania na temat oleju Syntium,teoretycznie patrząc na rozszerzona specyfikacje ma b.wyśrubowane parametry w porównaniu z innymi markowymi olejami.Osobiście jeżdżę na Mobilu
martini44 - 2010-12-21, 21:20
Koledzy podrzućcie jeszcze poradę jaki rozrząd do silnika 2.5 D o oznaczeniu 8144.67 ???? to jest silnik stary czy nowszy ?? lepszy czy gorszy ??
Fux - 2010-12-21, 21:23
martini44, w kwestii podpisu...
Podać Ci adres?
martini44 - 2010-12-21, 21:25
Fux, dawaj.... obym jutro kaca nie miał
Fux - 2010-12-21, 21:28
martini44, Żona sie wkopała...
Kochankę spuść w kanal, Szefowi pokaż odpowiedni palec, Teściowej bilet na Dominikanę, Dzieci zamrozić, a Żonę zabrac na piękne wakacje...
Koledze przywieść flaszkę...
martini44 - 2010-12-21, 21:34
Stary...... ile Ty mi każesz robić ??!!??!!??!!??!!??!! Lepiej podaj numery totka na 6 to kupię Ci cały sklep monopolowy ......... albo daj mi już wiosnę bo chce jechać tam gdzie kamperek mnie zawiezie do ciszy i spokoju......
A narazie szukam rozrządu......
Fux - 2010-12-21, 21:36
| martini44 napisał/a: | | A narazie szukam rozrządu |
A ja fajnej mety w cro na zimę. Stacjonarnej...
bonusik - 2010-12-21, 23:21
Martini..
Masz tu numery katalogowe zestawów rozrządu różnych producentów:
SKF VKMA 02381
BOSCH 1 987 948 548
CONTITECH CT731K1
INA 530 0099 10
Rozrządy różnią się ilością zębów paska,152 i 118.
W silniku 8144.67 pasek ma 152 zęby
Ceny za powyższe zestawy oscylują w granicach 240-280 zeta
airgaston - 2010-12-22, 08:47
O to dentysta ma co robić, tyle zembisk
martini44 - 2010-12-22, 16:19
bonusik, no nareszcie konkret..... DZIĘKUJE !!!!!!!!!!!
eMKa - 2010-12-23, 22:18
| martini44 napisał/a: | | Koledzy podrzućcie jeszcze poradę jaki rozrząd do silnika 2.5 D o oznaczeniu 8144.67 |
| bonusik napisał/a: | SKF VKMA 02381
BOSCH 1 987 948 548
CONTITECH CT731K1
INA 530 0099 10
Rozrządy różnią się ilością zębów paska,152 i 118.
W silniku 8144.67 pasek ma 152 zęby |
Silnik 8144.67 montowany był również po 90 r. i wtedy był pasek 98419390 = Gates 5335 = Dayco 94783 ma on wysoki ząb ! zwróć na to uwagę,w obu przypadkach rolka i napinacz sa te same tj. VKM 22380 i VKM 22385 (SKF)
W silnikach SOFIM występowały tylko paski 152, 153, niski ząb 152, 153, 154 wysoki ząb.Pasek 118 występował w silnikach CRD tj. Francuzach
martini44 - 2010-12-23, 22:29
no to traz zgłupiałem
eMKa - 2010-12-24, 09:26
Bez paniki ja tylko zwracam uwagę na Twój typ silnika. Jeżeli rozrząd ma być do samochodu jaki masz w swoim opisie tj Ducato 2,5 D 88 r to masz taki jak opisał kolega bonusik (pasek z niskim zębem Gates 5039 Dayco 94232) ale jeżeli był wymieniany silnik na ten sam typ (nie znamy rocznika ) to należy zwrócić na to uwagę, bo przy przeciążeniach kolizja gwarantowana .
Może skusisz się przy okazji na :
http://www.camperteam.pl/...p=188220#188220
MILUŚ - 2010-12-24, 10:14
Przypomina mi się dyskucja na forum CT jakieś ........ dwa lata temu . Chodziło mi też o poradę w kwestii wymiany rozrządu w mojej żółtej łodzi podwodnej / mój poprzedni camperek - J5 1982 r. 2,5 D / Większość twierdziła , że jest jeden pasek rozrządu ; paru zaryzykowało ,że mogą być dwa . Po sprzedaży okazało się ,że nowy właściciel musiał wymieniać ........... łańcuch
Uważam / o ile jest taka możliwość / że trzeba sprawdzać dane , typ organoleptycznie - robię tak zawsze w przypadku filtrów i pasków . Jeśli masz możliwości / garaż , czas / po zdjęciu paska odczytaj typ itd.
bonusik - 2010-12-24, 13:21
| MILUŚ napisał/a: | | organoleptycznie |
popieram..
Katalogi katalogami ale najlepiej zabrać częśc w łapkę i do sklepu.
U mnie było podobnie,zbyt dużo jest rozbieżności w danych....
airgaston - 2010-12-24, 15:20
No to musze Ludwika zatargać do sklepu....... bo trochę drobiazgów potrzebuje. Jak się u Ciebie Jarku zmieszczę???
bonusik - 2010-12-24, 15:41
Zmieścisz bez problemu,gorzej co będzie potem się działo...
Raz zajechałem "Frankiem" do siebie pod sklep.
Błędnie rozumowałem,że będę mógł sobie w nim "pogrzebać".....Niestety..to był błąd
Nie wziąłem pod uwagę faktu,że wynajmuję lokal na terenie przedszkola...
No i zaczeło się "małe" zwiedzanie nie wyłączając alkowy....
Średni wiek zwiedzających...3-5 lat...
Jak kampiórek to przeżył do tej pory się zastanawiam...
|
|