Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Tuleje resoru

prezes1960 - 2011-08-16, 14:07
Temat postu: Tuleje resoru
Witam.
Czy któryś z kolegów wymieniał resor lub tylko tuleje mocujące?.
Mam problem bo tuleje gumowo metalowe są wszędzie te same natomiast drugi metalowo gumowe są jedno częściowe lub inny wariant dwu częściowe , stąd moje pytanie które kupić!
P.S.
Tuleje mają inne rozmiary !mam ducato 2.5 d z 93r resor cztero piórowy?!

lepciak - 2011-08-16, 15:30

Wymieniałem oba resory gdyż wymiana jednego mija się z celem. Wstawiłem resory 5-cio piórowe (oryginały) gdyż poprzedni właściciel dołożył używane pióra i zamiast założyć strzemiona skręcane - z oszczędności po prostu je zespawał. Nowe resory mają wstawione fabrycznie przednie tuleje gumowe z wkładkami metalowymi natomiast tylne - różne w każdym modelu wstawił warsztat dokonujący wymiany. Pomierz tylne tuleje - może takie mam. Pamiętam, że pasują na szerokość piór - 65 mm.
prezes1960 - 2011-08-16, 17:57

lepciak, kolego możesz zdradzić ile kosztują oryginały?.Bo za regeneracje krzyknięto ok 800zł no i możliwe dodatkowe koszta części.
lepciak - 2011-08-17, 16:32

Tutaj kupiłem resory ale zakładałem w 3-mieście bo dużo taniej.
http://auto-mix.com.pl/
Resory kupiłem na Allegro, ale upust na cenie wynegocjowałem osobiście w firmie. Doszedłem do kwoty poniżej 800,- za parę (komplet) resorów 5-cio piórowych wzmocnionych o szerokości 65 mm i długości 650/650 mm (1300mm).

prezes1960 - 2011-08-17, 19:34

lepciak, Resory już kupiłem polskie firmy TES i zapłaciłem z przesyłką 695zł za komplet ,okazało się ze przyszły z tuleją metalowo gumową już nabitą.Niestety nie mam gum do drugiego ucha i nie wiem jaka ma być i gdzie kupić ,bo w katalogach różnych firm są różne tuleje!.Pozostawię to może mechanikowi ,ale wolał bym mieć je jednak przed demontażem .
1506edi - 2011-08-18, 17:48

W Śląskiej wytwórni sprężyn i resorów w Katowicach za regeneracje resora 4 piórowego wołali między 120-150zł(szt.),a dokładka 5 pióra to koszt 150zł..
prezes1960 - 2011-08-19, 19:56

Koledzy mam już zamontowane resory i jestem szczęśliwy że to zrobiłem ,a przy okazji zrobiono mi pompowanie poduszek niezależnie.Naprawdę samochód inaczej się prowadzi!,no i w temacie na forum o resorach przeczytałem że resory mogą być wyprostowane !.Moje nowe resory są lekko wygięte do góry!!! :ok :bigok
P.S
Wymiany dokonałem w firmie INTRAK w Pruszkowie ,polecam tą firmę.Mechanicy doradzili abym kupił nowe resory choć mogli je zregenerować.Cena za regeneracje przekroczyła by cenę nowych polskich resorów (podobno bardzo dobrych) TES.

dziwaczek - 2011-08-19, 20:18

prezes1960 napisał/a:
Koledzy mam już zamontowane resory i jestem szczęśliwy że to zrobiłem ,a przy okazji zrobiono mi pompowanie poduszek niezależnie.


Ile to wszystko kosztowało? A szczególnie interesuje mnie cena za zrobienie niezależnego pompowania poduszek (poziomowanie)?

prezes1960 - 2011-08-20, 07:41

dziwaczek, sama wymiana resorów 150 zł za stronę ,dodano nowe zawieszenie tylne resora to 80 zł strona .Samo sterowanie poduszkami 250 zł ,to jest wymiana wężyków od poduszek i panel sterujący z dwoma manometrami.Za całość zapłaciłem 810 zł,ale wymienili mi jeszcze przegub napędowy (miałem własny).Cala zabawa z resorami i powietrzem to jeden dzień .Auto zawiozłem o 11-tą i żeby nie przegub to do odebrania było by przed 16-tą.
P.S.
Co ciekawe wypoziomowali mi samochód pompując jedną poduszkę 4 atm drugą 2,5 i jest super.Miałem przechył po prawej stronie spowodowany (chyba) brakiem łazienki(po lewej) ,a w szczególności toalety,tak mi się wydaje?! :? :? :spoko

dziwaczek - 2011-08-20, 07:56

Wielkie dzięki prezes1960 możliwe ze skorzystam z ich usług. Też mam kilka rzeczy w zawieszeniu do zrobienia (starowanie poduszek).
dominik - 2011-08-20, 08:08

ja mam na elektrozaworach, sam robiłem, każda pompowana osobno, zbiornik na sprężone powietrze 30l,
dziwaczek - 2011-08-20, 08:16

Ja tez się przymierzałem do samodzielnego przerobienia, ale ma satre te przewody i bardzo cienki, po zatym brak kanału. I chyba wole sam nie grzebać.
prezes1960 - 2011-08-20, 08:53

dziwaczek, myślę że masz nie daleko ,proponuje umówić się i na pewno zrobią to szybko i fachowo.Natomiast jeżeli chodzi o poduszki też zastanawiałem sie nad sterowaniem "automatycznym"ale koszta dużo większe a i obciążenie dodatkowe ,a tak naprawdę to ile razy zajdzie potrzeba napompowania tych poduszek?.W tej firmie można kupić zestaw do samodzielnego montażu za około 800 zł z kompresorem.Myślę że jednak wystarczy zwykły dobry kompresorek do kół
dziwaczek - 2011-08-20, 08:59

Kompresorek mam - nawet dobry nabija do 6-7 atm (ja nabijam do jakiś 4) chodzi mi o możliwość poziomowania (zawory i manometry). Umowie sie i podjadę jeszcze mi coś skrzypi w zawieszeniu, z tego co widzę to zawieszenia i mechanikę (olej i itp.) tez robią. To pewno umowie się na kompleksowy serwis kamperka.
prezes1960 - 2011-08-20, 10:21

, dziwaczek, co do przeglądu to nie mam pojęci czy to wykonają bo ich specjalność to zawieszenia !?,ale zapytać warto!.Co do poduszek to jest wymienione całe zasilanie na nowe.
prezes1960 - 2011-08-20, 10:23

dziwaczek, tak na marginesie jakiego kompresorka używasz,bo muszę zakupić!
RISTEAM - 2011-12-31, 13:15

odgrzewamy temat.
Właśnie jestem w trakcie regeneracji tylnego zawieszonka i tu kilka pytanek do doświadczonych majsterkowiczów, a mianowicie:
na początek wyjąłem resoraki, wybiłem stare tuleje, i tu pierwsze schody z zamówieniem nowych, po wielkich bojach udało mi się znaleźć przedni, zostały wprasowane i wszystko OK, kolejny problem to tylne mocowanie na wieszaku, a więc problem ze znalezieniem gumowych połączeń (ale w końcu dzięki pomocy koledze skorpionowi) udało się takowe namierzyć i po kilku dniach już były u mnie. Już myślałem, że jest po wszystkim i tu znów wynikły problemy, a może i nie i to właśnie moje pytanko:
nowe gumowe tuleje (podaje numer katalogowy InterCars 00213954) są o 5 mm mniejsze niż otwory w uszach resoru i także w ramie :gwm
Więc niech ktoś mi to wyjaśnię bo na chłopski rozum to żeby to działało jakoś sensownie powinno chyba być jakoś pasowane :shock: czy też się mylę?????????

RISTEAM - 2011-12-31, 13:17

aaaa i jeszcze tak sobie myślę może tam powinny być dodatkowo wprasowane w uczy resora oraz do ramy jakieś metalowe tuleje redukcyjne?????????
eMKa - 2011-12-31, 16:11

kpl.na wieszak składa sie z 2 długich i 2 krótkich tulejek gumowych
:)

majsterus - 2011-12-31, 16:15

tulej resorów mają budowę: tuleja zewnętrzna - guma, lub tworzywo - tuleja wewnętrzna

musi zostać wprasowana tuleja w ucho resoru.

takie coś:

http://allegro.pl/tuleja-...2025887091.html

RISTEAM - 2011-12-31, 16:17

eMKa takowy komplet zakupiłem i jest strasznie luźny w uchu resora, różnica to 5mm na obwodzie :bigok
RISTEAM - 2011-12-31, 16:18

majsterus owszem takową budowę mają tuleje, ale przedniego mocowania resoru
majsterus - 2011-12-31, 16:23

bo brakuje tulei zewnętrznej

gumę rozerwie ucho- miejsce zakończenie resora, musi być tuleja zewnętrzna

RISTEAM - 2011-12-31, 16:29

tak tez właśnie myślałem, wcześniej nie było i tak się skończyło aż wytarło resor i capień zawiasu, tylko skąd takową tuleje nabyć??????????????
ma ktoś jakieś namiary???????????

majsterus - 2011-12-31, 16:35

tokarz dorobi z rury :d

do mechanika może coś znajdzie ze złomów

eMKa - 2011-12-31, 16:37

RISTEAM napisał/a:
aaaa i jeszcze tak sobie myślę może tam powinny być dodatkowo wprasowane w uczy resora oraz do ramy jakieś metalowe tuleje redukcyjne?????????


zaraz wkleje jakiś rysunek

eMKa - 2011-12-31, 16:51

1 - wieszak, na niego nasuwamy (wciskamy) dłuższe tulejki
przetykamy przez resor i wspornik, nakładamy mniejsze tulejki -2, blacha, dokręcamy

eMKa - 2011-12-31, 16:54

RISTEAM napisał/a:
eMKa takowy komplet zakupiłem i jest strasznie luźny w uchu resora, różnica to 5mm na obwodzie :bigok


no to coś nie tak
albo tulejki albo resor

WINNICZKI - 2012-01-01, 02:24

RISTEAM, mam dobrego kowala w Krakowie.Robił mi resory 3 lata temu i wszystko do dzisiaj OK. Jak chcesz podam namiar na PW.
RISTEAM - 2012-01-01, 14:53

winniczku byłoby miło, chociaż już mam patent (wykorzystać miedzianą rurę, pozostałość po instalacji centralnego ogrzewania :ok )
kimtop - 2012-01-01, 15:02

Miedziana wkładka to chyba nie zbyt dobry pomysł.Szybko sie wybije.
WINNICZKI - 2012-01-01, 21:24

Suder Tadeusz. Naprawa resorów i rozciąganie sprężyn
Jana Dekerta 41, Kraków
504 044 921 (Tel. kom.) Może ktoś jeszcze skorzysta. :spoko

RISTEAM - 2012-01-02, 10:06

patent z miedzianą tuleją już powoli został wdrażany :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech może i miedziana tuleja jest zbyt miękka, ale to i tak wszystko pracuje na gumach więc zobaczymy :ok
w razie czego do Karkowa mam 30km wiec ponownie będziemy działać przeróbki :bigok

RISTEAM - 2012-01-03, 10:22

jednak zaistniała zmiana planów i tuleja miedziana wycofana z modernizacji zawieszenia.
pomysł zaświtał wczoraj, gdy przypomniałem sobie o firmie z usług której korzystałem za młodych czasów szaleństw Off-Road, podaje namiary na firmę dla zainteresowanych oczywiście http://www.elast-pol.pl/polibusze/
więdz telefon w rękę i dzwonie, podałem interesujące mnie wymiary i okazało się, że bardzo podobne istnieją przy starym /nissanie Patrolu 160/260 (krótsze resora) wystarczy delikatnie je zmodyfikować (skrócić przy pomocy nożyka do tapet) oraz przeszlifować ranty (boszką) i weszły jak tjalala :ok :ok :ok
dla zainteresowanych podpowiem, że lepiej jest odkręcić całe mocowanie (kawałek ramy) i złożyć to wszystko na zewnątrz, montując później całość w aucie :mikolaj :mikolaj :mikolaj
testów jeszcze nie było ale wszystko siedzi bardzo sztywnie
po wczorajszym montażu na myśl wpadł mi jeszcze pomysł zastosowania takowych samych tulei ale z metalowymi tulejami (zewnętrzną i wewnętrzną) zwłaszcza po patencie odkręcenia części ramy gdzie jest mocowanie wieszaka, ale to zobaczymy z czasem gdyby te nie wytrzymały :mrgreen:
ps za wszystkie zapłaciłem 56 PLN :bigok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group