Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Tabliczka znamionowa

prezes1960 - 2012-07-03, 10:59
Temat postu: Tabliczka znamionowa
Mam problem ,na tabliczce znamionowej jest DMC 2800,natomiast w dokumentach DCM 3100.W rejestracji 3100 ,w oryginalnym "brifie"3100.Co można z tym zrobić,widziałem na forum zdjęcie tabliczki gdzie kasownikiem usunięto starą wagę i wybito wyższą(zrobiono to chyba w fabryce?!)dlaczego ja mam 2800?.Wydaje się że przy kontroli,ważeniu mogę mieć kłopoty?!
makdrajwer - 2012-07-03, 11:18

Przyp.... z młota w starą tabliczke, iść do komunikacyjnego o wyrobienie nowej ( na podstawie dokumentów ) gdyż stara jest mało czytelna.
dziwaczek - 2012-07-03, 11:18

A na tabliczce zabudowy jak jest masa wybita?
kimtop - 2012-07-03, 11:55

"Zgub" tabliczkę i wyrób nową
makdrajwer - 2012-07-03, 12:01

dziwaczek napisał/a:
A na tabliczce zabudowy jak jest masa wybita?


jest, ja mam 3100

kaimar - 2012-07-03, 12:11

Cytat:
Mam problem ,na tabliczce znamionowej jest DMC 2800,natomiast w dokumentach DCM 3100.W rejestracji 3100 ,w oryginalnym "brifie"3100.Co można z tym zrobić,widziałem na forum zdjęcie tabliczki gdzie kasownikiem usunięto starą wagę i wybito wyższą(zrobiono to chyba w fabryce?!)dlaczego ja mam 2800?.Wydaje się że przy kontroli,ważeniu mogę mieć kłopoty?!


Tabliczka pod maską jest tabliczką podwozia a obowiązująca do rejestracji jest tabliczka pojazdu kompletnego czyli nadana przez producenta zabudowy.
Często te DMC się różnią i to w obie strony.
Mam w tej chwili kampera (sprzedaję nowe kampery) gdzie DMC na tabliczce zabudowy jest mniejsze niż te na tabliczce pod maską. A w innym kamperze jest na odwrót - pod maską jest DMC 3300 na tabliczce zabudowy i co najważniejsze w homologacji DMC 3500.
Jesteś ofiarą niewiedzy diagnostów ze stacji kontroli pojazdów - podczas badania technicznego po sprowadzeniu do kraju wpisali DMC z tabliczki pod maską a nie z zabudowy czy dokumentów.

prezes1960 - 2012-07-03, 15:35

Koledzy ,mam na tabliczce pod maską w pozycji 2 liczbę 2800,natomiast w papierach mam DMC 3100 na tabliczce zabudowy brak masy!!!.Diagnosta dziś przy przeglądzie powiedział że mogę mieć kłopoty przy kontroli.Czy to jest prawda czy nie?.Widziałem na forum zdjęcie tabliczki ze skasowaną masą 2800 i wybitą nową chyba 3200,ale nie mogę tego wątku odnaleźć
prezes1960 - 2012-07-03, 15:41

kaimar, kaimar, diagnosta wpisał prawidłowo DMC bo wpisywał z oryginalnego "brifu",kłopot polega na tym że pod maską na tabliczce (fiat1993)pozycja nr.2 to podobno DMC samochodu i tu jest problem,czyż by w firmie Burstner nie przekuli tej tabliczki? :-P :gwm
dziwaczek, masz podobnego kamperka jak u ciebie wygląda tabliczka pod maską?

kaimar - 2012-07-03, 17:58

prezes1960 napisał/a:
,na tabliczce znamionowej jest DMC 2800,natomiast w dokumentach DCM 3100.W rejestracji 3100 ,w oryginalnym "brifie"3100.


prezes1960 napisał/a:
diagnosta wpisał prawidłowo DMC bo wpisywał z oryginalnego "brifu"


JUż nie wiem o co chodzi - masz za mało czy za dużo w papierach?

dziwaczek - 2012-07-03, 18:14

Mam nadzieje ze rozwiąże wątpliwosci :wyszczerzony:
Mam wpisane w dowód rejestracyjny 2800 - tyle ile jest w brifie
Fotki chyba rozwiążą wątpliwości (na tabliczce zabudowy NIE MA MAS.

Argo - 2012-07-03, 18:23

Dorób nową i zapomnij o sprawie. http://www.grupaoficyna.pl/tabliczki-znamionowe.
dziwaczek - 2012-07-03, 18:42

AiR napisał/a:
Dorób nową i zapomnij o sprawie. http://www.grupaoficyna.pl/tabliczki-znamionowe.


nie radzę :bajer

prezes1960 - 2012-07-03, 18:45

dziwaczek, mam dokładnie takie tabliczki tylko w "brifie"u ciebie jest 2800?2900,a u mnie jest 3100
prezes1960 - 2012-07-03, 18:58

kaimar, przeczytaj dokładnie ,mam w papierach więcej niż na tabliczce pod maską ,natomiast na tabliczce zabudowy nie mam masy ,prócz numeru zabudowy nic nie jest wybite!
makdrajwer - 2012-07-03, 19:01

Ja na tabliczce auta w miejscu gdzie ty masz 2800 kg mam 3100 kg. Tylko że nie jest to wypukłe tylko wybite ( wklęsłe ).
prezes1960 - 2012-07-03, 19:03

Koledzy czy na tabliczce dziwaczek, pozycja 1 i 2 to nacisk na oś przednią (1) i tylną(2)?
U mnie na tabliczce 1-1550, 2 -1700

dziwaczek - 2012-07-03, 19:55

prezes1960 napisał/a:
Koledzy czy na tabliczce dziwaczek, pozycja 1 i 2 to nacisk na oś przednią (1) i tylną(2)?
U mnie na tabliczce 1-1550, 2 -1700


Tak to są naciski na osie i min. dlatego masz 3100 a ja 2800 DMC:gwm

HarryLey4x4 - 2012-07-03, 22:24

można zgubić tabliczkę i wyrobić nową zastępczą. Ta zastępcza będzie wykonana zgodnie z tym co w papierach. Miałem ten proceder niedawno przerabiany 8-) , ale na zastępczej nie ma chyba w ogóle DMC, niestety mówię to z pamięci.
dziwaczek - 2012-07-04, 06:52

HarryLey4x4 napisał/a:
ale na zastępczej nie ma chyba w ogóle DMC, niestety mówię to z pamięci.


Owszem czasem nie ma ale przecież przy kontroli daje się też dowód rej. pojazdu.
Proszę nie kombinujcie z tabliczkami i papierami - no chyba że chcecie mieć "darmowy - państwowy" wikt i opierunek :gwm

HarryLey4x4 - 2012-07-04, 07:23

a jakie to jest kombinowanie. Przecież jak czytasz wyżej, jakiś diagnosta coś popieprzył i teraz trzeba to wyprostować. Własnie po to ,żeby nie było komplikacji na drodze , czy przy jakiejś wnikliwszej kontroli. Wszystko w zgodzie z prawem, a kontra głupocie :spoko
kaimar - 2012-07-04, 08:30

Myślę tak:
Pojazd ma w dokumentach niemeckich, czyli w kraju pierwszej rejestracji , wpisaną DMC3100. Dane pojazdu do dokumentów rejestracyjnych wpisywane są nie z tabliczki a z homologacji.
Wyciąg z homologacji do celów rejestracji wydaje producent pojazdu czyli Dethleffs. Firma Dehleffs jeszcze istnieje i ma przedstawicieli w Polsce. Powinieneś tą drogą otrzymać jakiś dokument na podstawie którego będzie można stwierdzić że DMC tego egzemplarza wynosi 3100 i wozić w schowku ewentualnie uzupełnić tabliczki. Przy okazji dowiesz się jakie podejście ma firma Dehleffs i jej dealerzy do klienta.

dziwaczek - 2012-07-04, 09:24

Błąd diagnosty tak - do poprawy! - ale nie za pomocą zgubimy tabliczkę, dorobimy sobie sami, zakombinujemy. W świetle prawa jak najbardziej.
HarryLey4x4 - 2012-07-04, 09:50

Dura lex sed lex, problem jedynie w tym ,że odkręcanie kosztuje nas a nie tego co zawinił.
:bajer

dziwaczek - 2012-07-04, 13:46

HarryLey4x4 napisał/a:
Dura lex sed lex, problem jedynie w tym ,że odkręcanie kosztuje nas a nie tego co zawinił.
:bajer


Fakt :spoko

prezes1960 - 2012-07-04, 16:21

Kochani ,sam zapoczątkowałem temat ale nie mam pretensji do diagnosty który wpisuje do dokumentów to co widzi w oryginalnym"brifie"i w tłumaczeniu!!!.Jedynie jego błedem jest nie sprawdzenie DMC z papierów z tabliczką ,ale ta niezgodność była by powodem nie zarejestrowania auta :-P .Teraz tylko mam problem że trzeba poprawić prawdopodobnie firmę Burstner,bo to ich błąd.Piszę to z nadzieją że odezwie się ktoś kto ma tabliczkę poprawioną fabrycznie ,nie mogę odnaleźć wątku w którym była taka tabliczka pokazana na zdjęciu,może ktoś pamięta ten wątek???.Myślę ze nie będzie przestępstwem jak przebije się tabliczkę według papierów i co mnie pociesza że w odpowiednim kierunku ta poprawa bo dodatkowe 300kg to jak znalazł :-P :lol:
dziwaczek - 2012-07-04, 17:42

prezes1960 napisał/a:
Myślę ze nie będzie przestępstwem jak przebije się tabliczkę według papierów i co mnie pociesza że w odpowiednim kierunku ta poprawa bo dodatkowe 300kg to jak znalazł :-P :lol:


Niestety będzie to przestępstwo. paragraf 270 kk od 3m do 5 lat http://prawoity.pl/wiadom...ego-falszerstwo

janusz - 2012-07-04, 18:15

Aby nowa tabliczka była ważna, musisz posiadać na nią papier w wydziału komunikacji.
dziwaczek - 2012-07-04, 20:36

janusz napisał/a:
Aby nowa tabliczka była ważna, musisz posiadać na nią papier w wydziału komunikacji.


fakt 8-)

jarekzpolski - 2012-07-04, 23:33

nie rób absolutnie nic !

Twoje DMC wynosi 3100 kg. Potwierdził to diagnosta i Wydział Komunikacji wydający Dowód Rejestracyjny. Organy Państwowe. Ty masz jeszcze jeden dowód - Brief - wystawiony przez Niemców słynących ze skrupulatności :roll: . Ktoś kto będzie chciał Cię ukarać musi udowodnić że jest inaczej, podważając prawdziwość wszystkich trzech dokumentów...Życz mu powodzenia. Dopóki nie udowodni że jesteś winny - jesteś niewinny.

Nabijając cokolwiek numeratorami z Praktikera pogrążysz się bo:
- Dziwaczek Ci pokazał że numerów może nie być
- te co są - są wypukłe
- w świetle prawa nie jesteś upoważniony do ingerowania w treść tabliczki. Nawet jak masz rację.

A tak w ogóle: Twój samochód jeździ w ten sposób od 19 lat i jest bardzo zdziwiony że masz jakiś problem... :wyszczerzony:
Pozdrawiam

HarryLey4x4 - 2012-07-05, 00:06

jarekzpolski napisał/a:
nie rób absolutnie nic !

.... Dopóki nie udowodni że jesteś winny - jesteś niewinny.

...


Przez czas udawadniania Twój samochód spokojnie spędzi sezon na parkingu policyjnym :mrgreen:

jarekzpolski - 2012-07-05, 09:14

jak zacznie przebijać tabliczki, ma duże szanse spędzić ten sam sezon w areszcie.

No ale przynajmniej nie będzie dylematu czym i gdzie pojechac na wakacje... :mrgreen:

prezes1960 - 2012-07-05, 10:32

Koledzy w dalszym ciągu twierdzę że na forum ktoś pokazywał przebitą tabliczkę oficjalnie (chyba)przez wykonawcę zabudowy!!!,wykonawca czyli Burstner nie dokonał tego na moją zgubę!!! :gwm .Kiedyś jakieś stacje były uprawnione do nabijania numerów,jak jest teraz??? :?:
Jeszcze daleki jestem od nabijania samemu tych numeerków!!! :lol:

prezes1960 - 2012-07-05, 11:18

Koledzy,odnalazłem temat z tabliczkami,ale najważniejsze są zdjęcia oraz wątek http://www.camperteam.pl/...sa+dopuszczalna
jarekzpolski - 2012-07-05, 14:38

...zamów już sobie tą tabliczkę, tylko nie opisuj tego na ogólnodostępnym forum...

albo walcz:
http://www.buerstner.com/...ler_finden.html
na dole tej stronki masz 4 polskich przedstwicieli.

napisz coś jeżeli ta story będzie miała dalszy ciąg w sensie "jak to zrobic legalnie". Bo interesujący przypadek jest...

Tak czy siak: Powodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group