Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Zrób to sam - Silnik drzwi przesuwnych - polecam!

Flag - 2017-06-02, 21:51
Temat postu: Silnik drzwi przesuwnych - polecam!
Zamówiłem ze strony www.modifero.com/ silnik do napędu drzwi bocznych.

Wybrałem napęd dwusilnikowy (droższy), do tego parę dodatków:
- drugi pilot
- sterownie napedem za pomocą oryginalnej klamki
- listwa bezpieczenstwa - zatrzymuje drzwi w momencie dotknięcia krańca drzwi

Montaż - 4-5h bez większych problemów

Uwagi:

- nie potrzebnie zamawiałem drugi pilot ponieważ nie trzeba żadnych pilotów :) drzwi działają na oryginalny pilot Forda (2012)

- jeżeli macie zwierzęta lub dzieci warto zainwestować w listwę bezpieczeństwa - to zwykła uszczelka drzwiowa zaklejona z jednej strony a z drugiej wychodzi wąż z powietrzem który wtykamy do sterownika, naciśnięcie uszczelki powoduje zwiększenie ciśnienia powietrza i wyłączenie napędu (wraca do pozycji otwarte)


-uklad sterujacy napędem za pomocą klamki - ZDECYDOWANIE polecam - przestaje być aktywny po zamknięciu zamka centralnego.

Pierwsze wrażenia super, najbardziej milo zaskoczyło mnie to ze sterownie działa z oryginalnego kluczyka.







uptade 05.09.2017

Naped jest zaprojektowany do busów osobowych w których kierowca steruje otwieraniem drzwi dla pasazerow na przystanku. Oczywiscie w kamperze tez sie swietnie sprawdzaja ale jest pewien maly problem. Drzwi zostaly zaprojektowane do zasilania z alternatora. Problem sie pojawia kiedy mamy slaby akumulator.
Z moich obserwacji:
- napiecie 12,5V i wiecej - zero problemow
- napiecie 12,2-12,4 V - zdarzylo sie że sie zatrzymały w polowie (trzeba jeszcze raz nacisnac przycisk i po sprawie)
- napiecie 11,8-12,1 V - (staram sie aby akumulator nigdy nie mial takiego stanu, ale czasem sie zdarzylo) - wtedy mamy pewnosc ze drzwi sie beda zatrzymywaly w polowie.

Dalej jeste nimi zachwycony :)

RadekNet - 2017-06-02, 23:50

Czy ten system można zastosować do dowolnych drzwi przesuwnych? Tzn Opla Vivaro nie ma na ich liście, ale na ich stronie prezentuje się to dość uniwersalnie...
Flag - 2017-06-03, 07:45

RadekNet napisał/a:
Czy ten system można zastosować do dowolnych drzwi przesuwnych? Tzn Opla Vivaro nie ma na ich liście, ale na ich stronie prezentuje się to dość uniwersalnie...


Ja wybrałem do nowego transita mimo ze mam poprzedni calkiem inny model.
Mysle ze to nie bedzie problem, jak bys potrzebowal wymiarów to wal smiało, mozna tez zobaczyc we wroclawiu.

Info dodatkowe o ktorym nie wpsomnialem wczesniej: ten moduł ma wejscia sterownicze z zamka centralnego +12V ( czasem zamki sa sterowane minusem)

krzlac - 2017-06-04, 20:38

A mógłbyś zmierzyć mi grubość tej skrzyneczki. Czy można drzwi zatrzymać w dowolnym momencie (nie otwierac całkowicie)? Czy listwa zębata może być montowana na dowolnej wysokości?
RadekNet - 2017-06-07, 10:58

Flag napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Czy ten system można zastosować do dowolnych drzwi przesuwnych? Tzn Opla Vivaro nie ma na ich liście, ale na ich stronie prezentuje się to dość uniwersalnie...


Ja wybrałem do nowego transita mimo ze mam poprzedni calkiem inny model.
Mysle ze to nie bedzie problem, jak bys potrzebowal wymiarów to wal smiało, mozna tez zobaczyc we wroclawiu.

Info dodatkowe o ktorym nie wpsomnialem wczesniej: ten moduł ma wejscia sterownicze z zamka centralnego +12V ( czasem zamki sa sterowane minusem)


Z nimi jest zadziwiająco dobry kontakt mailowy :) Mają wszystko co potrzebuję - Opel Vivaro, lewe drzwi ... Jeśli w przyszłym miesiącu (wypłata..) nadal będziesz zadowolony z działania tego napędu to zamawiam i ja ;)

Donat - 2017-06-08, 07:55

Mam takie pytanie techniczne: aby otworzyć drzwi przesuwne należy najpierw za pomocą klamki odryglować zamek na słupku i dopiero zacząć przesuwać drzwi. Jak to jest w tym przypadku realizowane? Czy może rygiel trzeba zablokować na stałe w pozycji otwartej???
vIrek - 2017-06-08, 10:15

Przy elektrycznych nie ma blokady ryglem, trzeba go usunąć (ja po prostu odkręciłem zaczep na słupku). Blokowanie jest poprzez dociskanie drzwi na końcowym etapie zamykania - silnik jest zamocowany na ramieniu i przez to ramię jest wymuszony docisk - oglądnij filmik
https://www.youtube.com/watch?v=EFSLIE4x4bM

krzlac - 2017-06-08, 11:09

vIrek, a może Ty odpowiesz mi na pytanie:
"A mógłbyś zmierzyć mi grubość tej skrzyneczki. Czy można drzwi zatrzymać w dowolnym momencie (nie otwierac całkowicie)? Czy listwa zębata może być montowana na dowolnej wysokości?"

Zamierzam to urządzenie kupić.

Flag - 2017-06-08, 12:27

Przepraszam ale przegapiłem ze ktoś o coś pytał.

Listwe mozna zamontowac na dowolnej wysokosci - wazne zeby byla idalalnie prosta.

Zatrzymywanie drzwi w dowolnej pozycji:

1) wersja silnika podstawowa :
a) na siłe zatrzymujesz i wtedy zadziala przeciazeniowka i staną w bezruchu (w wersji z dwoma silnikami trzeba duzo siły)
b) dobudowac wylacznik do zasilania i odlaczyc zasilanie w dowolnej pozycji

2) wersja silnika z listwa zabepieczajaca:
a) dotkniecie listwy zabezpieczajacej powoduje powrot drzwi do pozycji otwartej
b) dobudowac wylacznik do zasilania i odlaczyc zasilanie w dowolnej pozycji


Grubosc ktorej skrzynki ?

Jak narazie to widze dwie wady :

1) jezeli podlaczymy sterownik pod centralny zamek to nam sie otwieraja drzwi zawsze kiedy odryglujemy tyl. (mozna odlaczyc ale wtedy nie korzystamy z oryginalnego pilota samochodu)
2) drzwi nie otwieraja sie do konca (jakies 52cm mniej niz normalnie) u mnie jest szafka wiec nie ma tragedii.

Co do rygla to jak ktos napisal, musi byc usunięty. Podobnie jak linka od klamki. Chcialem zostawic rygiel i linke od klami odłaczyc i zabezpieczyc w pozycji naciagnietej (otwaartej) ale przy podwojnym ryglowaniu drzwi chwyta zamek i nic sie nie da zrobic :)

Blokowanie drzwi jest wymuszone przez slimak w silniku ktory jak wiemy moze byc napedzany TYLKO od jednej strony, czyli drzwiami silnika Nie ruszymy.

vIrek - 2017-06-08, 12:33

Zmierzyć mogę, ale ja mam wcześniejszy model z jednym silniczkiem i on jest sporo "grubszy".
Drzwi, elektrycznie otwierają się maksymalnie gdzieś tak do połowy. Jeżeli chcesz żeby otwierały się mniej niż maksymalnie to wystarczy w innym miejscu zamontować ogranicznik na listwie zębatej (kontaktron). Jeżeli chce się otworzyć do końca to trzeba wypiąć mechanizm z listwy (jest do tego specjalna dźwignia otwierania awaryjnego). Miejsce zamontowania listwy zębatej jest raczej przewidziane na połowę drzwi, pod szybą tam gdzie blacha jest na całej szerokości. Nie wiem jak by działały gdyby umieścić mechanizm na samym dole na przykład?
Jeżeli kupisz to przygotuj się na prawie dwumiesięczne czekanie na przesyłkę (zwykła poczta + urząd celny).

Pisałem razem z Flagiem...

krzlac - 2017-06-08, 12:48

Flag napisał/a:

Grubosc ktorej skrzynki ?


Tej z napędem- silniczkami. Muszę wiedzieć czy mi wejdzie pomiędzy drzwi a szafkę kuchenną.

krzlac - 2017-06-08, 12:52

vIrek napisał/a:
(poczta + urząd celny).


Czyli VAT trzeba doliczyć?

vIrek - 2017-06-08, 13:06

Tak, raczej nie ma co liczyć, że przeoczą w celnym.
Albo zaplanować wakacje w Turcji i odebrać osobiści (to gdzieś między Stambułem i Izmirem).

krzlac - 2017-06-08, 13:09

Dużo to nie zmienia, bo pobiorą VAT turecki. Do Polski netto + VAT 23% w Polsce.
xbartman - 2017-06-08, 13:47

Tak z ciekawości; czy jest jakieś zabezpieczenie przed otwarciem drzwi podczas jazdy, tak jak jest to w tego typu konstrukcjach fabrycznych?
Flag - 2017-06-08, 13:55

krzlac napisał/a:
Flag napisał/a:

Grubosc ktorej skrzynki ?


Tej z napędem- silniczkami. Muszę wiedzieć czy mi wejdzie pomiędzy drzwi a szafkę kuchenną.


mierząc na zamknietych drzwiach od powierzchni drzwi (tej samej do ktorej jest przykrecona listwa zebata to jakies 8cm ale zdejmujac obudowe napędu mozesz zejsc do 7-7,5

Flag - 2017-06-08, 13:56

krzlac napisał/a:
vIrek napisał/a:
(poczta + urząd celny).


Czyli VAT trzeba doliczyć?


na każde wydane 100euro ogolnie mozesz liczyc 100PLN oplat u nas

OldPiernik - 2017-06-08, 16:35

A jak wygląda awaryjne otwarcie drzwi w momencie padniętego akumulatora albo (co nie daj Boże) wypadku?
Flag - 2017-06-08, 16:41

OldPiernik napisał/a:
A jak wygląda awaryjne otwarcie drzwi w momencie padniętego akumulatora albo (co nie daj Boże) wypadku?


Na silniku jest duza czerwona wajcha :) trzeba ją przesunąc wtedy silnik oddala sie od listwy i recznie mozesz otworzyć drzwi. ( to jest w komplecie)

Mozna tez dokupic zewnetrzą mechaniczna awaryjną wajche :) ale trzeba robic duża dziure w drzwiach.

krzlac - 2017-06-08, 18:57

Flag napisał/a:
8cm ale zdejmujac obudowe napędu mozesz zejsc do 7-7,5


Wejdzie. Mam 4 cm, wytnę otwór w sciance szafki, będzie dodatkowo 16 mm (grubość sklejki),
za scinką jest jeszcze do zlewozmwwaka kolejne 4 cm. To razem 9,6 cm. Będzie robota na najbliższą zimę. Dzięki za informacje.

sławek w. - 2018-03-21, 08:11

W styczniu zamówiłem w Modifero kpl. tzn.
Napęd dwusilnikowy z pilotem, który jest przypisany do niego oraz dwie dodatkowe opcje:
1. Sterowanie napędem za pomocą klamki zewnętrznej,
2. Sterowanie za pomocą oryginalnego pilota.
Po prawie dwóch miesiącach otrzymałem przesyłkę. W przesyłce jest to co na zdjęciu nr 1. Zdjęcie nr 2 nie przypomina mi niczego co jest na ich stronie internetowej jako opcje, podejrzewam, że jest to sterowanie za pomocą klamki – podłącza się chyba do sprężynki bo jak pociągnie się za sprężynkę to zapala się czerwona dioda w tym pudełeczku/centralce oraz w centralce głównej – gdzie to przymocować i jak to dalej podłączyć nie wiem bo brakuje malutkiej wtyczki do drugiego złącza, chyba, że łączy się bezprzewodowo z centralką. Gdzie jest natomiast sterowanie za pomocą oryginalnego pilota? – już wmontowane w centralkę? Ponadto przysłali mi listwę do wersji angielskiej – kontaktron umieszczony w napędzie po spotkaniu z magnesem umieszczonym na listwie powoduje zatrzymanie drzwi po otwarciu, magnes ten powinien być z lewej strony na listwie, jednakże jest zamontowany z prawej strony – będę musiał przerobić. Wysłałem maila do firmy z zapytaniem, odpowiedział mi następnego dnia, że jest poza firmą ale jak jutro wróci to da mi odpowiedź, „jutro” minęło parę dni temu a odpowiedzi brak – akcja z ubiegłego tygodnia. Kilkukrotne rozmowy/ponaglenia telefoniczne spowodowały, że wreszcie przysłał mi maila z załącznikami montażu, które są na ich stronie, jednakże to co jest na stronie nijak ma się do tego co otrzymałem. Jeden z plików (częściowo uszkodzony) przedstawia montaż centralki do instalacji przy słupku pasażera jednakże brakuje kilku zdjęć. Nie odniósł się do centralki ze sprężynką. Jedyna zgodna instrukcja to mechaniczna, instrukcji elektrycznych brak. TUREK udaje GREKA. Kontakt z nim beznadziejny. Wysłałem kolejnego maila i czekam na odpowiedź.
Wykonałem próby na stole – napęd dział po naciśnięciu przycisku oraz za pomocą pilota Modifero, natomiast z pilota Ducato nie działa, jak również nie działa ta mała centralka ze sprężynką.
Mam pytania do kolegów montujących elektryczne zamykanie drzwi. Czy otrzymaliście instrukcje elektryczne czy może sami dochodziliście do tego jak to podłączyć elektrycznie. Może szybciej od Was otrzymam pomoc niż od Turka.

amples - 2018-03-21, 09:19

sławek w. napisał/a:
Gdzie jest natomiast sterowanie za pomocą oryginalnego pilota?

Np druga sprężynka lub przekaźnik do siłownika centralnego w drzwiach .
sławek w. napisał/a:
brakuje malutkiej wtyczki do drugiego złącza,

A zasilanie ? bo na zdjęciu nie widać.

vIrek - 2018-03-21, 10:09

Sławek - ja miałem gorzej bo jeszcze nie było "poczytajek" na stronie i nie mogąc się doczekać odpowiedzi podłączałęm na podstawie kolorów:). Jakieś szczątkowe instrukcje dostałem jak już miałem wszystko zamontowane.
Po mojemu to jak podłączysz tą sprężynkę do siłownika od centralnego w drzwiach to będziesz miał otwieranie z oryginalnego pilota (tak jak pisze amples).
Tutaj
https://www.dropbox.com/s...e01_02.pdf?dl=0
jest instalowany ten moduł w wersji z listwą bezpieczeństwa na krawędzi drzwi.
Zaglądnij do tego modułu, może tam jest jakieś zasilanie bateryjką.

amples - 2018-03-21, 11:43

napisał/a:
miał otwieranie z oryginalnego pilota

Tylko to nie ma sensu , odmykając auto od razu się otwierają
potrzeba by uruchamiać z trzeciego przycisku jeśli go masz i jest aktywny .

Flag - 2018-03-21, 12:30

796912543 - chcesz to zadzwon juz to mam opanowane.

Z kluczyka zacznie dzialac w momencie podlaczenie 2 kabli do zamka centralnego.

Ja zamawialem dokladnie to co Ty i dostalem dokladnie takie cos, dodatkowo listwe zabezpieczajacą na kant drzwi.

Listwe zabezpieczająca mozesz tanio sam zrobic bo widze ze masz czujnik cisnienia w komplecie.

Sprawdź czy metalowa rama do ktorej sa przykrecone silniki jest idelanie równa, u mnie byla troce zwichrowana przez spawanie i trzeba bylo naprostowac

Wszystkie instrukcje sa na stronie

vIrek - 2018-03-21, 12:42

W moim oryginalny pilot ma właśnie 3 przyciski. Osobno są przednie drzwi, a tył i boczne na osobnym przycisku. Ale przy otwartych drzwiach bocznych to chyba siłownik centralnego zamka w tych drzwiach nie ma zasilania i nie będzie możliwe zamykanie drzwi przyciskiem pilota.
Ja mam pilota od drzwi dopiętego do kluczyka jak breloczek i jest OK.

Flag - 2018-03-21, 14:14

przy montażu tego napędu zamkni i siłowniki są usunięte z dzrzwi
vIrek - 2018-03-21, 15:20

Nie usuwałem ani zamka ani siłownika. Odkręciłem tylko zaczep zamka ze słupka. W razie awarii zamykania elektrycznego 2 minuty zajmuje mi przywrócenie normalnego zamykania.
sławek w. - 2018-03-21, 22:10

Dziękuję Wam za pomoc.
Flag napisał/a:
Listwe zabezpieczająca mozesz tanio sam zrobic bo widze ze masz czujnik cisnienia w komplecie.

Sprawdź czy metalowa rama do ktorej sa przykrecone silniki jest idelanie równa, u mnie byla troce zwichrowana przez spawanie i trzeba bylo naprostowac

Wszystkie instrukcje sa na stronie


Z czego zrobić taką listwę, nie pomyślałem o tym.
Rama faktycznie jest zwichrowana, nie zwróciłem na to uwagi - tak to jest jak nie spawa się w przyrządach
Na stronie są instrukcje montażu mechanicznego, elektrycznych brak.

sławek w. - 2018-03-21, 22:36

vIrek, amples- Po mojemu to jak podłączysz tą sprężynkę do siłownika od centralnego w drzwiach to będziesz miał otwieranie z oryginalnego pilota (tak jak pisze amples). - chyba macie rację.
Flag - co do tych kabli to Turek przysłał mi plik - dopiero syn informatyk otworzył go ale nie jest pełny. Są czarny i czerwony (wiadomo - i +) oraz dwa żółte i jeden cienki czarny. Te żółte do centralnego a do czego ten cienki czarny?. Czy dostęp do przewodów od centralnego jest tylko na słupku czy jeszcze gdzieś bo rozbieranie zabudowanego słupka będzie mało przyjemne.
Dzisiaj wieczorem Turek przysłał mi maila, że jutro odpowie mi na wszystkie pytania jakie mu zadałem i pomoże rozwiązać problemy - zobaczymy.
vIrek - dobry pomysł z zaczepem, jakby co to można wrócić do punku wyjścia.

amples - 2018-03-21, 23:08

sławek w. napisał/a:
do czego ten cienki czarny?.

Ten czarny wychodzi z obudowy ?
prawdo podobnie antena pilota .

Bajaga - 2018-03-21, 23:20

Silnik do drzwi pewnie was podnieca bo nie trzeba nimi pieprznąć? W moim ex kamperze trzeba było przywalić (blaszak). Ale sprawdzałem jak jest w aktualnych nówkach. I..... nie wiem co zmienili ale jest Rewelacyjnie. W nowym Ducato to działa świetnie, cicho, lekko i bez wysiłku ! Może lepiej zrobić tak jak może być fajnie fabrycznie niż się chrzanić z silnikami..?
SlawekEwa - 2018-03-22, 07:41

Jak uchylę drzwi pasażera w kabinie to przesuwne zamykają się poprawnie :shock:
krzlac - 2018-03-22, 08:54

Czy na zlocie w Poznaniu (Motorshow) będzie ktoś z zamontowanym mechanizmem przesuwania drzwi? Chętnie obejrzę przy okazji pobytu na targach.
zbyszekwoj - 2018-03-22, 09:07

SlawekEwa napisał/a:
Jak uchylę drzwi pasażera w kabinie to przesuwne zamykają się poprawnie :shock:



Powypwdkowy. :haha: :haha: :haha:

SlawekEwa - 2018-03-22, 19:25

zbyszekwoj napisał/a:
Powypwdkowy.

Ty masz klawiaturę powypadkową :bajer :haha:

CORONAVIRUS - 2018-03-22, 20:52

krzlac napisał/a:
Czy na zlocie w Poznaniu (Motorshow) będzie ktoś z zamontowanym mechanizmem przesuwania drzwi? Chętnie obejrzę przy okazji pobytu na targach.


Ja mam nadzieję,że pojawi się jakiś wystawca albo bezpośredni importer tego bajerku , chętnie bym nabył kilka kompletów :) za dobrą cenę :)

Flag - 2018-03-23, 10:26

BIORCA napisał/a:
krzlac napisał/a:
Czy na zlocie w Poznaniu (Motorshow) będzie ktoś z zamontowanym mechanizmem przesuwania drzwi? Chętnie obejrzę przy okazji pobytu na targach.


Ja mam nadzieję,że pojawi się jakiś wystawca albo bezpośredni importer tego bajerku , chętnie bym nabył kilka kompletów :) za dobrą cenę :)


Niestety to jest troche "bajerek" - uzytkuje od roku i uważam ze jedna z lepszych decyzji przy budowie auta. Niestety jakośc wykonania słaba, przed montażem trzeba poprawić kilka wad:
- skrzywiona rama na silniki (krzywi sie przy spawaniu)
- konektory na silnikach spadaja
- gniazdo bezpiecznika przerywa
ogolnie trzeba przejzec, podociskac, sprawdzic i bedzie git na dlugi czas

krzlac - 2018-03-23, 11:59

Flag napisał/a:
uzytkuje od roku i uważam ze jedna z lepszych decyzji przy budowie auta


A w Poznaniu kamperem będziesz? Chętnie bym to obejrzał z bliska.

Flag - 2018-03-23, 12:16

krzlac napisał/a:
Flag napisał/a:
uzytkuje od roku i uważam ze jedna z lepszych decyzji przy budowie auta


A w Poznaniu kamperem będziesz? Chętnie bym to obejrzał z bliska.


nie, nie wybieram się.

mz3545 - 2018-07-13, 23:23

ten system zamykania jest super wiadomo ze drzwi jak w każdym busie to gechenna
sławek w. - 2019-05-14, 07:39

Mam zamontowany ten napęd od roku i dotychczas działał dość dobrze ale w tym roku przestała działać listwa bezpieczeństwa. Sprawdziłem szczelność - jest dobrze a dalej nie działa. Ma ktoś jakiś pomysł?
Flag - 2019-05-14, 20:54

sławek w. napisał/a:
Mam zamontowany ten napęd od roku i dotychczas działał dość dobrze ale w tym roku przestała działać listwa bezpieczeństwa. Sprawdziłem szczelność - jest dobrze a dalej nie działa. Ma ktoś jakiś pomysł?

baterie wymieniałeś? otworz skrzyneczke i zobacz czy kabelek nie odpadł od czujnika cisnienia one sa strasznie slabo przylutowane

sławek w. - 2019-05-14, 22:09

Baterie wymieniłem ale kabelka faktycznie nie sprawdziłem, dziękuję, jutro sprawdzę.
sławek w. - 2019-05-16, 07:51

Faktycznie, rozłączenie wtyczek i przeczyszczenie styków rozwiązało problem.
Flag - 2019-05-16, 10:34

sławek w. napisał/a:
Faktycznie, rozłączenie wtyczek i przeczyszczenie styków rozwiązało problem.


na przyszlość przelutuj kableki pomiędzy plytką a czujnikiem.

JEszcze co się może innego stać :) drzwi zaczną żyć swoim życiem :) same będa się otwierać i zamykać. Wtedy odłączysz tą listwe bezpieczeństwa :)

- jak drzwi się uspokoiły to znaczy ze w listwie/uszczelce jest woda, skrapla się tam i jej ruch powoduje aktywowanie czujnika cisnienia. Wtdy niestety musisz otworzy oba konca uszczelki i mocnym kompresorem wyddmuchac, samo grawitacyjne spuszczenie wody z dołu pomoże na tydzien


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group