Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Grupa Hymer - Hymermobil S700

majsterus - 2023-10-28, 22:25
Temat postu: Hymermobil S700
Po 7 latach ciągania cycepki Dethleffs nastała wiekopomna chwila....
kupujemy Womo!
Szukanie trwało jakieś dwa miesiące - online :wyszczerzony:
Założenie: Interga - hymer, euramobil,niessman-bischoff, carthago, napęd na tył co daje Iveco, Mercedes i DMC >3500kg. Duże łóżko z tyłu, pod nim garaż, prysznic osobny, automat, duża lodówka, klimatyzacja w kabinie i takie tam..tere fere co by się zamarzyło..najlepiej aby latał i zabierał stary ponton :wyszczerzony:

Większość integrali ma dmc 3500kg, a waży 3100-3200kg...więc lipa...Wszystkie Niessmany to fiat i alko... i ładowność 200kg.
Oczywiście czaimy wszystkie stare, bo na nowsze brak $$ a i chęć oddania akcyzy bardzo mała :wyszczerzony:
No i jest!!! Stary, powolny, głośny, duży, długi... (T5 w wersji long to przy nim to osobówka), ale jednak to hymer... w środku brak praktycznie zużycia jak na 25 lat...dwóch właścicieli. Jedzie do przodu i do tyłu, ma nawet centralny zamek i drabinkę na dach aby można było spać na dachu :wyszczerzony:

I mogę powiedzieć, że dużo lepszy w prowadzeniu jest napęd tylni...a do tego automat...no i tempomat...A przestrzeń z przodu ogromna, to nie alkowa czy półinterga...robi wrażenie, jak w tirze.

Polecam...rodziców ducato to jednak nie to, mimo że jest cichsze, tak mi się wydaje :)
Mieliśmy dethleffsa kampera, mamy Ahorn, ale jednak hymer to wyższa półka. Nie abym się zachłysnął po zakupie starym hymerem, ale widzę różnice.


SZEJK - 2023-10-28, 22:36

Gratuluje zakupu, pokaż więcej zdjęć. :spoko
majsterus - 2023-10-29, 20:46






SZEJK - 2023-10-29, 21:26

Ładnie kamperek wygląda :spoko i te firaneczki, prawie jak u nas. :lol:
majsterus - 2023-10-29, 22:27

Wewnątrz jest naprawdę we wzorowym stanie, podwozie, rama, czyściutkie bez rdzy.
A to jest 1998r, więc już dziadek. DMC 4,6t
Żadnych przeróbek, tylko odnowiona tapicerka kanapy i fotela.
Garaż ma 2x1m więc jest naprawdę ogromny, do naprawy narożniki w garażu, taka wada konstrukcyjna bo drewniana. Każdy hymer z tamtych lat z garażem ma tę przypadłość.
Dwóch właścicieli, ostatni miał go rok, sprzedał ze względu na stan zdrowia.
Wszystkie książeczki sa :wyszczerzony:

SZEJK - 2023-10-29, 22:36

Super!!! dopieścisz przez zimę i na wiosnę w drogę. :kamp2
majsterus - 2024-02-27, 20:37

Tankuje się :wyszczerzony:

majsterus - 2024-05-09, 06:51

jest i hak


peja76 - 2024-05-09, 20:43

[quote="majsterus"]jest i hak




Nie za nisko ten Hak? na zdjęciach tak wygląda.

majsterus - 2024-05-09, 22:37

Mam możliwość zmiany wysokości. Górnych otworach wychodziło 57cm od ziemi.
peja76 - 2024-05-10, 08:07

majsterus napisał/a:
Mam możliwość zmiany wysokości. Górnych otworach wychodziło 57cm od ziemi.





Nie chodzi Mi o kulkę, tylko o belkę. Ile masz teraz od ziemi cm do belki?

majsterus - 2024-05-10, 22:27

dół = rama oryginał=37cm, 37,5 mam ramę hak - wyżej nie można :mrgreen:
kula gół 47cm


ale....

największa lipa wyszła dziś z poduszkami de facto zakupionymi do firmy polecanej tutaj na forum....

poduszki nie pasują, a mianowicie górne mocowania
prawe wchodzi w konflikt ze zbiornikiem szarej wody - wyciąłem izolację piankową- bo jest izolowany i ocieplany

lewe mocowanie to już w ogóle - konflikt z rurkami hamulców tył, konflikt z dźwignią korektora hamulców

belka która łączy oba mocowania - kolizja z przewodem hamulcowym stalowym biegnącym nad obudową mechanizmu różnicowego.

Zgłoszę to do tej polecanej firmy wraz ze zdjęciami, bo zestaw dedykowany do Sprintera 412D.

a reszta kwiatków potem opiszę.....a taka wspaniała firma od zawieszeń pneumatycznych...

peja76 - 2024-05-11, 07:56

wyżej nie można



No szkoda, ale jak Ci pasuje to :ok

Ten twój Hak to dedykowany do twojego kampera, czy uniwersalny do aut z przdłużoną ramą?

Też się zastanawiam nad montażem Haka, tylko orginał 5tyś :shock: znalałem firmę która ma Uniwersalny hak holowniczy do pojazdów specjalnych z przedłużaną ramą nośną za nie całe 2200zł i się zastanawiam czy będzie dobry.

https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-hak-do-kamperow-lawet-holownikow-itp-13773836347

:spoko

majsterus - 2024-05-11, 08:06

zwykły hak, regulacja wysokości na ramionach przy montażu, potem na kuli.
Szerokość na ramionach.

Wyżej nie można go zamontować bo tak jest podłoga w kamperze, we wszystkich jest tak samo.
To jest standardowa wysokość, na zdjęciach wygląda jakby był za nisko.

https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-hak-do-kamperow-lawet-holownikow-itp-11193408369

Warunek: trzeba mieć ramę a nie witki z blachy.

Dałem lepsze podkładki, bo ichniejsze to papierowe.

peja76 - 2024-05-11, 08:13

majsterus napisał/a:
zwykły hak, regulacja wysokości na ramionach przy montażu, potem na kuli.
Szerokość na ramionach.

Wyżej nie można go zamontować bo tak jest podłoga w kamperze, we wszystkich jest tak samo.
To jest standardowa wysokość, na zdjęciach wygląda jakby był za nisko.

https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-hak-do-kamperow-lawet-holownikow-itp-11193408369

Warunek: trzeba mieć ramę a nie witki z blachy.

Dałem lepsze podkładki, bo ichniejsze to papierowe.





Widzę że masz Hak od tego samego sprzedwacy co Ja chcę kupić :ok
Dzięki za info, też u nich zamówię a różnicę ceny przeznaczę na wyjazd :wyszczerzony:
:spoko

majsterus - 2024-05-11, 08:39

Zobacz co temu sprzedającemu mu napisałem w komentarzach :!:
Wstyd!!


upload
pod całym blatem przed kierownicą wykleiłem matą gumową 6mm i inne zakamarki aby było ciszej. Niestety pod tapicerką (pomiędzy deską a szybą przednią )z przodu jest sklejka trwale sklejona między fabryczną karoserię- rynnę szyby a - dziubek z żelkotu hymerowski. Od strony silnika jest gąbka 4cm, a od góry jest tylko te wytłoczki antracytowe. Wytłumienie oryginalne słabe...

wyklejone od strony silnika gąbką 10mm, a od góry ta mata 6mm.
Jest ciszej.....szału nie ma...ale ciszej..albo mi się tak tylko wydaje :wyszczerzony: no :!:

Miejsce szanowanego monitorka kineskopowego Mobitronic na desce rozdzielczej (jak na tamte czasy full wypas, z regulacją automatyczną daszka przy obiektywie aby nie było prześwietlenia)
zajęło radyjko CB, wykorzystane stare otwory aby nie robić nowych.


Radyjko chińskie...android, podpięta pod to chińska wyśmienita kamera- KOLOROWA ! :wyszczerzony: Nowe głośniki Pioneer, ale słabiutkie..trzeba dołożyć chińskie gwizdki z regulacją boczną i dolną :wyszczerzony: i już jakoś gra, z naciskiem na gra :mrgreen:

W oryginale były zegary bez obrotomierza...
Dołożony obrotek (z zegarów z Vito) do licznika razem z czujnikiem przy skrzyni niestety nie działa, mimo że na zegarach z Vito śmigał, tutaj po przełożeniu stoi...są trochę inne zegary.
Ogólnie, pojazd zintegrowany jest o wiele bardziej skomplikowany i trudniejszy w udoskonaleniach czy naprawach, udoskonaleniach jak zwykły kabinowy.

Stary kamper, ale jeszcze widać, że nie szczędzono materiałów, można rozbierać i składać - to co można...pancerne a nie jak dzisiejsze wynalazki.
Stary, wolny głośny, ale jedzie :mrgreen:

MAWI - 2024-05-12, 14:45

Miałem kiedy Homera 700. Jeszcze jest w awatarze. Super maszyna . Mi brakowało troche mocy. Poza tym super.
peja76 - 2024-05-12, 16:01

Elegancka robota, a Hymer to Hymer :ok

Jak wymieniałeś kamerę to mogłeś zamontować dwie na tyle, jedną od góry, drugą nad tablicą żeby robiła za lusterko wsteczne podczas jazdy. Tak właśnie zamontowałem w obecnym kamperku kamery i jestem bardzo ale to bardzo zadowolny, najbardziej z tego co robi za lusterko wsteczne, podczas jazdy mam pełen podgląd na drogę i kierujących za maną (jak w typowym lusterku) a tak to tylko w tej górnej kamerze widziałem rowery, lub używałem zeby podczas manewrowania tyłu nie uszkodzić

majsterus - 2024-05-14, 17:51

złożony


jeszcze tylko dywaniki i przód skończony.

majsterus - 2024-06-26, 22:55

giną mi fotki z postów..


..ała..pytałem na forum przed zakupem o ten kufer w Hymerze...nikt nie odpisał...
Plus tego uszkodzenia jest taki, że to tylko kufer, a nie zabudowa, bo woda dostawała się narożnikami na łączeniu podłogi garażu z tylną ścianą. Oczywiście świadomy byłem tej wady przy zakupie.
Nie ma tych modeli ze zdrowym garażem - oglądaliśmy jeszcze dwa i miały tę samą przypadłość.











no i budowa sklejka 8mm w środku deska 25mm i sklejka 8mm




Wszystko poskręcane wkrętami, poklejone masą poliretuanową. W środku styropian z pianką.







nowe listwy wewnętrzne i listwy narożnikowe na lewej stronie ze względu na brak możliwości dojścia od zewnątrz - trzeba by odklejać listwę ozdobną o długości 5m, co odbyło by się ze stratą.
Listwa progowa aluminiowa została wycięta i wspawana na nowo.







W środku była jeszcze rama na rowery, coś takiego jak na tylnej ścianie są montowane, ale nie montowałem, szkoda miejsca.





Dookoła na zewnątrz kątownik 50x50x3 aby dodatkowo uszczelnić i zabezpieczyć krawędzie. Teraz można cegły wozić :wyszczerzony:

Banan - 2024-06-26, 23:08

majsterus napisał/a:
giną mi fotki z postów..

Bo niestety będą ginęly.
Szkoda, że umieszczasz je na zewnętrznym serwerze, te co są w tej chwili, też z czasem znikną, a szkoda, bo fajna relacja...
Najlepiej, abyś umieścił zdjęcia w swojej galerii na CT i z tego miejsca linkował. Wiem, że jest problem z rozmiarem zdjęć, ale "przepuszczając" je np. przez WhatsAPP, są akceptowane bez problemów.
:spoko

majsterus - 2024-06-27, 07:14

Ale gdzie jest ta galeria?? Pierwszy raz o niej słyszę. Na innych forach jest coś takiego, ale tutaj kiedyś szukałem i nie znalazłem..

Koszt
3 sklejki wodoodporne 8mm, 1x6mm - 800zł
masa uszczelniająca chyba ok - 350zł
kątowniki aluminiowe - 350 zł
wkręty, śrubki (na górkę ) -ok 100zł
Deski (połowa została) - 250 zł
Listewki (połowa została) - 250zł

Speedo - 2024-06-27, 07:21

u góry, po prawej "Album"? i w środku "galerie użytkowników"?
peja76 - 2024-06-27, 08:00

Bardzo fajna robota :ok

Ale trochę cię nie rozumiem, piszesz komuś innemu
"Wolę jednak starego z czystą kartą, niż nowe powypadkowe, posztukowane i poklejone"
Potem tak
''Każde zdarzenie pozostawia ślad, większy lub mniejszy, nawet polakierowanie błotnika z czasem wyjdzie i będzie się różnić o reszty.
Kwestia co kto lubi. Niestety u tym kraju nie naprawia się zgodnie ze sztuką tylko tanio a to się mści.
Gdyby zakupić elementy uszkodzone u dealera, skórka nie warta wyprawki... "

To jak to jest, przecież ty zrobiłeś taką rozpierduchę jak by w dupę wjechała osobówka, nie ma już czystej karty, jest teraz posztukowane i poklejone i nic nie kupiłeś u Dealera, nie będziesz bał się tym jezdzić? czy może jest tak, co Ja zrobię jest ok, a co inni to zle? no nie fajnie.

majsterus - 2024-06-27, 10:43

Jak napisałem, jest to kufer a nie poszycie boczne wymieniane partiami. Potem szpachlowane i malowane, aby ukryć łączenia.
Są to proste elementy sklejek, teraz nawet lepsze bo wodoodporne. Oryginalnie sklejka od wewnątrz była 5mm-6mm, a od zewnątrz 3mm lub 4mm.
Co tutaj kupować w ASO?? Wkręty chyba.

Auto nie było uderzone, a to ogromna różnica, podczas kolizji pracuje cała zabudowa, tutaj zostały usunięte elementy garażu i wstawione nowe.
Cała zabudowa nieruszana.

Co innego naprawa ściany bocznej lub tylnej. Tutaj to jest nieruszane.

Fakt, nie jest to oryginalne, ale lepsze to nowe niż stare że spróchniałymi narożnikami. Pewien jestem tego, że handlarz nie naprawił by tego tak. Tylko zaszpachlował spróchniałe drewno i pomalował. Zrobiłem na tyle ile umiałem, a robiłem to pierwszy raz. Jak to mówią wiem.co mam.

Na pocieszenie: każdy kamper gnije, po 5 latach zaczyna się destrukcja, po 10 jest już wata w newralgicznych miejscach.

Banan - 2024-06-27, 15:38

A tu panie, gdzie czerwona strzałeczka :ok

:spoko

majsterus - 2024-06-27, 20:31

Panie...do kitu jest ta galeria...gify mam wklejać...140kB. Zdjęcia dziś mają 2MB i to jest standard minimalny.
Banan - 2024-06-27, 23:57

majsterus napisał/a:
gify mam wklejać.

Gif nawet nie przyjmuje, jedynie jpg.
Obejrzyj moją galerię, lub jakąś inną, zdjęcia są w na przyzwoitym poziome.
Zresztą, rób jak uważasz... :bigok
:spoko

adaml61 - 2024-06-28, 07:02

peja76 napisał/a:
To jak to jest, przecież ty zrobiłeś taką rozpierduchę jak by w dupę wjechała osobówka, nie ma już czystej karty, jest teraz posztukowane i poklejone i nic nie kupiłeś u Dealera, nie będziesz bał się tym jezdzić? czy może jest tak, co Ja zrobię jest ok, a co inni to zle? no nie fajnie.
:pifko
majsterus - 2024-07-21, 17:20

Uroczyście oświadczam, że ta rozpierducha jak to określono wyżej dojechała do Chorwacji i nawet nic nie zgubiłem ( a w kufrze był ponton z silnikiem)...bez żadnych problemów. Niby 2.9 i 122KM ale daje radę, nawet skrzynia nie redukowała biegów do 3, tylko cały czas na 4 biegu. Po kickdownie do 3 znów wrzucał 4. Pięć cylindrów to pięć.
Na haku ok 500kg.

Głośny w porównaniu z T5, ale komfort dużo lepszy, fotel w pełni regulowany jak w tirze to na trasie bardzo się przydaje. 1350km zrobiłem w 30 godzin ze spaniem w Gorzyczkach.

Na kampingu są takie dwa, nasz i na niemieckich numerach. Czyli nie wyginęły.
Suma sumarum, ma wszystko co jest mi potrzebne, i dwie osoby nie przepychają się w środku, jest przestrzeń.
W 3,5t bym się nie spakował.



majsterus - 2024-08-13, 08:34

Jest i klimatyzacja

prawie nówka, bo przepracowane ok 20h.




Agregat już jest na dachu. Nie jest to takie proste wrzucić taki klocek na dach, potrzebne było rusztowanie. dodatkowo trzeba było wyciąć blachę ryflowaną która jest na części sypialnej pod flanszę klimatyzatora.
Kabelek schowany w dachu. Pozostaje jeszcze uporządkować wnętrze i podłączyć w obwód.

Chodzi i chłodzi....hałas taki że spać się przy tym nie da :wyszczerzony: Trzeba będzie wychłodzić budę 3-4 godziny przed snem i spać z wyłączonym.

majsterus - 2024-11-27, 20:36

No i jest drugi Hymer ! Ahorn sprzedany, szukanie dwa miesiące. Rok 2007, motorek 2300 trochę słaby, ale 3.0 to były zajechane i zniszczone.
Przebieg 99500km
Model B514SL, Gold Edition podwójnym spaniem z tyłu.
Naprawdę ładny i z zewnątrz i wewnątrz bo jaśniutki. Nie jest Mercedes, bo na MB w 3,5t w integrze to ciężko się zmieścić. Rozmiarowo idealny na dwie osoby. Jakoś S700 wydaje się szerszy i dużo, dużo większy.

A, i sie dowiedziałem, że są hymery CL, czyli wersje uboższe i SL wersje lepszym wyposażeniem.
Hymer to hymer, żadne benimary czy sunlighty czy inne wynalazki...

Komplecik - 2024-11-27, 20:48

Co to będziesz się przesiadał na mniejsze?
:spoko

majsterus - 2024-12-04, 20:31

Jeszcze nie zmieniam! Merc to merc. Kto jeździ mercedesem to wie o czym mówię.
A ten jest rodziców. Może w przyszłości odkupię jak mi obrzydną Etole i podobne złodziejstwa.
A tutaj niestety mała ładowność bo pewnie waży powyżej 3t na pusto.


peja76 - 2024-12-06, 07:02

Czy on nie stoi/stał na Przeżmierowie :?:
:spoko

majsterus - 2024-12-06, 08:48

Żadnego auta nie kupiłem w Polsce😁
Sewek - 2025-02-04, 15:03

Fajny ten Twój Hymer S700 :)
Mój FFB jest zrobiony na tej samej bazie, czyli Sprinter 412 z '98 roku, dlatego dobrze rozumiem problemy o których wspomniałeś. W swoim podniosłem moc za pomocą czipa z seryjnych 122 KM na 150 KM co w zupełności wystarcza do całkiem dynamicznej jazdy. Z przyczepą 1800 kg też sprawnie sobie radzi. Wygłuszyłem też matą bitumiczną i kauczukową ścianę grodziową, oraz całe podszybie. Hałas zdecydowanie mniej teraz doskwiera, powiem nawet, że jest dosyć cicho. Mój nie miał w ogóle żadnej klimatyzacji, dlatego założyłem na dachu Dometica FJX4 2200, do tego akumulator LIFEPO4 200Ah, alternator 200A, trochę gadzetów od Victrona i teraz w czasie jazdy i na postoju jest chłodno :) . Też nie miałem zegarów z obrotomierzem, ale udało mi się znaleźć używany z obrotomierzem. Jeszcze obrotomierza nie podłączyłem, ale już wiem jak to zrobić. Nie wiem jakie rozwiązanie jest w Twoim Hymerze, ale jeśli masz ogrzewanie Alde, to polecam montaż wymiennika ciepła.

majsterus - 2025-02-05, 21:30

Dzięki!
Jak to wygląda z tym chipem? Wpina się to gdzieś czy program w sterowniku silnika?
Sama podmiana zegarów nie zadziała. Wcześniej trzeba dołożyć czujnik w skrzyni.przynajmniej u mnie zamieniłem z z Vito automatu i nie wyświetlał biegów, prędkości nie sprawdzałem bo auto stało. Przekładka samego obrotomierza też nie dała efektów. Trzeba chyba zaprogramować pamięć w liczniku.
Akumulatory mam 2x100 kwasowe, póki działają nie ruszam.
Ogólnie jakość wykonania i rozwiązania biją na łeb wszystkie nowe benimary challengery carado itp...
Jest stary ale to hymer i napęd ma na tył.
A z klimą to taki myk, że trzeba mieć szczelnie odgrodzoną szoferkę, bo cały chłód spierdziela na tył :mrgreen:

Sewek - 2025-02-06, 09:58

W tym przypadku trzeba wyjąć sterownik i wylutować stare i wlutować nowe kości.
Można to zrobić nawet wysyłkowo, nie trzeba jechać autem.

Skorpion - 2025-02-06, 20:38


HYMER S 700
Daimler -Benz HymerMobil S-700 – Ten oszałamiający flagowy model S Class 700 z zabudową firmy Hymer ma 33 lata i został zbudowany jako rok modelowy 1989. Pojazd pomimo swojego sędziwego wieku jak dotąd świetnie wytrzymuje próbę czasu, służy nam już ponad 12 lat i nigdy nie zawiódł! a zjeździłem nim przez ten okres większość Europejskich krajów. Ten kamper jest hołdem dla wszystkiego, co reprezentuje Hymer i jest prawdziwym klasycznym modelem tego producenta. Niewiele z tych wyjątkowych maszyn pozostało dotąd w eksploatacji
Wyposażenie
Wyposażenie obejmuję m.in: 2 obrotowe fotele kapitańskie z pasami
bezpieczeństwa oraz dwie boczne kanapy – bez pasów, ponadto duże podwójne łóżko na tyle pojazdu, kolejne podwójne opuszczane nad kabiną. W kamperze może komfortowo spać
nim 5 osób dorosłych, chociaż zarejestrowany jest na 8. Łazienka składa się z
toalety kasetowej, umywalki i oddzielnej kabiny prysznicowej. Pozostałe
wyposażenie jak to z reguły bywa w kamperach jest podobne czyli kuchenka
gazowa, lodówka, dwa niezależne systemy ogrzewania Trumatic, radio, telewizor, mnóstwo szafek i
inne dodatki. Nie jest on może tak bogato wyposażony jak współczesne pojazdy tego typu, lecz uważam iż posiada wszystko co jest potrzebne w podróży, a komfort i wygoda podróżowania przewyższa niejednego nowszego kampera.
Specyfikacja Techniczna
Kilka słów o specyfikacji technicznej oraz wymiarach : Kamper posiada Podwozie Mercedesa Benz 410D, model 611.4. Silnik 2874cc 5 cylindrów Diesel o mocy 115KM, oraz 5-biegowa manualna skrzynie biegów. Posiada również wspomaganie kierownicy, przez co manewrowanie nim pomimo sporych gabarytów i masy nie stanowi próby sprawdzenia swojej siły dla kierowcy. Ten wyjątkowy kamper mierzy 7,41m długości, 2,81m wysokości oraz 2,42m szerokości, dlatego poruszanie się nim po drogach zwłaszcza w zatłoczonych miastach wymaga nieco umiejętności od kierującego.

majsterus - 2025-02-07, 10:35

Z uwagi, że nie mogę? potrafię wysłać PW, a może mam zablokowane piszę tutaj

Masz może kontakt do firmy od tych chipów?
Jaki był koszt? Warte to?

vafell - 2025-03-27, 17:10

Sewek, Czy mógłbym również otrzymać jakiś namiar na podmianę tych kości? Będę wdzięczny.
Sewek - 2025-03-27, 21:46

Agma tuning Łysomice, do znalezienia w necie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group