Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nasze opinie i pytania, - Kamper czy bus

justynkawaw - 2014-01-09, 18:38
Temat postu: Kamper czy bus
Witam

Jestem nowa na forum więc w pierwszej kolejności mówię wszystkim cześć:)

Od dłuższego czasu myślimy z mężem o podróżny po południowej Europie- Portugalia-Hiszpania, Grecja. Naszą podstawową rozkminką jest czy wybrać kampera czy busa przerobionego na kampera. Zaznaczam, że nie chcemy stawać na płatnych kempingach, interesuje nas raczej koczowanie na dziko. Jak jest w praktyce czy kamperem się to udaje np stać przy plaży w Hiszpanii? Jak jest z noclegami? Planujemy jeździć po małych miejscowościach i omijać duże miasta. Chcemy zabrać ze sobą sprzęt do windsurfingu, i wydawać jak najmniej na noclegi najchętniej nic, po prostu stać na dziko. Co doradzacie???

koko - 2014-01-09, 18:40

Jeżeli tylko we dwoje w młodym wieku i aktywnie na dziko to bus 4x4
justynkawaw - 2014-01-09, 18:43

Dziękuję za odpowiedź, a jak doradzają inni. Nie ukrywam, że zależy mi też trochę na wygodzie w podróży, czy jest ktoś podróżujący kamperem i nocujące na dzikusa?
frape - 2014-01-09, 18:50

bus jest wygodniejszy - jeśli lubicie "wciskać się w każdą dziką dziurę " :) Jest też węższy niż alkowa więc zakazy 2m szerokości nic mu nie zrobią. np we Włoszech były miejsca gdzie przejeżdżaliśmy na złożonych lusterkach i było 5cm luzu między domami - camperem pełnowymiarowym byłoby ciężko. Bus z reguły krótszy - łatwiej zaparkować, i mniej rzucający się w oczy, mniej też kusi :) (nie mówimy o wypasionych). Jako, że w sezonie mogę na palcach policzyć cywilizowane noclegi, polecam busa. Jasne, że mniej miejsca i udogodnień - ale coś za coś :) .
justynkawaw - 2014-01-09, 19:28

Ale ładny Wasz osiołek, żebym takiego znalazła... niestety ostatnio spędzam całe dnie szukając odpowiedniego pojazdu i nic jeszcze nie znalazłam
frape - 2014-01-09, 19:42

justynkawaw napisał/a:
Ale ładny Wasz osiołek, żebym takiego znalazła... niestety ostatnio spędzam całe dnie szukając odpowiedniego pojazdu i nic jeszcze nie znalazłam

dzięki ;) sezon się zbliża - myślę, że i więcej ofert się pojawi

yuras - 2014-01-09, 21:52

Tu znajdziesz odpowiedź.
http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=19

jarko_66 - 2014-01-09, 23:31

Zalety busa 1.mniejsze spalanie nawet o kilka litów .2.zwrotniejszy i mniej zakazów wjazdu. 3 Nowsze modele po 2007r komfort jazdy jak w osobowym.4 .Łatwiej stanąć na dziko. 5.Tańszy od kampera w zakupie. 6. części dostępne bo standartowe. A teraz wady . 1. nadaje się dla 2 osób na więcej brak miejsca. I to największa wada . :spoko :spoko :spoko I choć ja mam busa piszę ,że to kamperbus,nie śmiem go nazwać kamperkiem bo to zupełnie inne bajki.
zbyszekwoj - 2014-01-10, 10:10

Wszystko zależy od wieku załogi.My 35 lat temu -przyczepą,20 lat temu busem.Ostatnio 10 lat temu Multivanem Corwacja,ale to już żona się zbuntowała. Obecnie nie wyobrażamy sobie jazdy blaszanką.Kamper do 6 m też stanie na miejskim parkingu.Nocowaliśmy w centrach miast, przed hotelami,itp.Ale młodość ma swoje prawa.
darboch - 2014-01-10, 10:15

Na dziko jak najbardziej...zawsze tak stajemy. Musisz zadać sobie pytanie czy też na dziko kąpiel i siku :-P :spoko Czy lepiej mieć to za plecami :ok
justynkawaw - 2014-01-10, 10:51

Dziękuję za wszystkie rady i odpowiedzi.
Raz już chce kupować busa innym razem jak pomyślę sobie o wszystkich rzeczach do zabrania to już kupuje kampera. Zastanawiam się tylko nad tym czy kobieta da sobie radę prowadzić kampera np fiata ducato hymera z 1995 roku? Prawo jazdy mam 12 lat i uważam się za dobrego kierowcę ale jeżdżę w miarę nowym osobowym ze wszystkim udogodnieniami typu wspomaganie kierownicy itd..

darboch - 2014-01-10, 11:00

Dasz radę, bez obaw. Emocje na bok i spokojnie rozglądaj się , pytaj , podpatruj i wybierzesz na pewno dobrze.
justynkawaw - 2014-01-10, 11:22

Mam nadzieję trochę się tego obawiam bo moje gabaryty to 163 i 50 kg ;)
zbyszekwoj - 2014-01-10, 11:24

Z 95r. też ma wspomaganie to już prawie nówka. W trasie nie ma różnicy w prowadzeniu,trochę w manewrowaniu. Ale od tego jest technika kam.cofania itp.
Johny_Walker - 2014-01-10, 11:39

justynkawaw napisał/a:
Mam nadzieję trochę się tego obawiam bo moje gabaryty to 163 i 50 kg ;)
Już myślałem, że nas nikt nie przebije krotnością różnicy gabarytów. :)
justynkawaw - 2014-01-10, 12:08

Johny_Walker napisał/a:
justynkawaw napisał/a:
Mam nadzieję trochę się tego obawiam bo moje gabaryty to 163 i 50 kg ;)
Już myślałem, że nas nikt nie przebije krotnością różnicy gabarytów. :)



HEHEHEHEHEHEHE
:szeroki_usmiech

IAAN - 2014-01-10, 12:15

justynkawaw napisał/a:
Dziękuję za wszystkie rady i odpowiedzi.
Raz już chce kupować busa innym razem jak pomyślę sobie o wszystkich rzeczach do zabrania to już kupuje kampera. Zastanawiam się tylko nad tym czy kobieta da sobie radę prowadzić kampera np fiata ducato hymera z 1995 roku? Prawo jazdy mam 12 lat i uważam się za dobrego kierowcę ale jeżdżę w miarę nowym osobowym ze wszystkim udogodnieniami typu wspomaganie kierownicy itd..


dla dwóch osób ideał wg mnie to blaszanka ,bus mniej rzuca się w oczy i ma większą ładownośc ,w moim jest to 840 kg żaden kamper nie ma takiej ładowności ,w środku jest mniej miejsca niż w typowej zabudowie kempingowej ale przy dobrym wyposażeniu nie ustępuje kamperowi niczym .
ja właśnie rozpoczynam 3 sezon blaszakiem jeżdzimy 2+2 (8 i 7 lat)i narazie nie widzę potrzeby zmiany na inny

krzlac - 2014-01-10, 14:26

Jeżdzimy od 3 lat busem 599 cm (L3H2) w dwie osoby. Nocujemy tylko na dziko. Widzę same zalety. Dodam dwa warunki:
1. Łazienka i WC być musi (w L3H2 się zmieściła)
2. Przemyślane rozplanowanie przestrzeni tej do zycia i tej dla niezbędnego bagażu.
Mi się to udało, ale budowałem mojego od podstaw. Gdybym budował drugiego, niewiele bym zmienił, gdybym wygrał w totka rozpocząłbym przemyślenia jeszcze raz.

biloowa - 2014-01-10, 20:58

Naszym pierwszym kamperkiem byl pössl roadmaster L na Renault Master L3H3, niby spore auto ale irytowalo mnie w nim nadwozie zwezajace sie ku gorze a co za tym idzie ,korzystanie np z lazienki bylo niewygodne. Nastepnym byla alkowa 6,3m (stajemy na praktycznie kazdym parkingu, wedlug mnie auto sie dobrze prowadzi. Kolejnym jest polintegral ok. 7m. Prowadzi sie jak bus,spalanie tez praktycznie jak w busie. Wg mnie dla 2 osob idealnym rozwiazaniem jest nie za duzy polintegral.
maszakow - 2014-01-10, 22:14

justynkawaw, bus jest zdecydowanie tańszy. Można go bardziej lub mniej wypaśnie urządzić.
Na początek do zebrania doświadczeń...
Może być też camper-bus - sporo firm robi kampery na blaszankach m.in.wymieniony wyżej Possl od wielu lat. Z różnym skutkiem jak widać :) no cóż od Renault Master zawsze lepsze są trojaczki Ducato/Jumper/Boxer - bardziej pojemne i kanciaste. Ceny nieco niższe od pełnowymiarowych kamperów ale też i trochę więcej ograniczeń wynikających z wymiarów paki.
Biloowa chyba zapodał najlepsza sugestię ...:)

Kampera poprowadzić - to kwestia praktyki. Szersze, dłuższe wyższe, mułowate (nie dotyczy silników powyżej 120 KM) ale jeździ jak każde inne :) Przyspiesza jak maluch skręca jak polonez... czego tu się bać :)
jak nie masz zwyczaju jeździć innym "na ogonie" , a na hamowanie weźmiesz poprawkę +20m to nie ma strachu :wyszczerzony:

Robinson_44 - 2014-01-11, 01:45

Ten sam dylemat mieliśmy z żonką przed zakupem. Były trzy najważniejsze kryteria:
1. Mobilność.
2. Wygoda.
3. Cena.

Postawiliśmy na mobilność. Okazało się, że wybierając sprawdzonego producenta i jego rozwiązania dostaliśmy to o co nam dokładnie chodziło-mobilność, ale i większą niż zakładaliśmy wygodę. Dla dwóch dorosłych osób to jeżdżący "raj na ziemi", a jak jadą z nami córki to co prawda tylko "oaza", ale wcale nie tak zatłoczona jak zakładaliśmy. Również polecam busa bo to zdecydowanie mniejsze koszty.

Co do nauki jazdy to podziwiam, że w ogóle się do tego przymierzasz. Namawiam moją Połóweczkę od początku, by spróbowała i ..... czeka mnie w tym temacie jeszcze duuużooo pracy :drive:

Trzymam kciuki i pozdrawiam.

joko - 2014-01-11, 10:32

Jak zawsze przy tego typu pytaniach i porównaniach , każdy zachwala rozwiązania , które sam posiada i nie ma w tym specjalnie nic złego, bo przecież patrząc od drugiej strony to w większości przypadków posiadamy właśnie to co nam pasuje i odpowiada, więc jest to logiczne.
Nie będę tutaj jakoś specjalnie oryginalny i powiem, że dla mnie jedną jedyną zaletą busa nad kamperem jest jego wygląd a konkretnie to , że mniej rzuca się w oczy , co daje pozory większego bezpieczeństwa (pozory , bo złodzieje również się nimi interesują ).
Co do większej mobilności busów to jest w tym racja, ale różnica nie jest na tyle duża , aby z tego powodu ograniczać sobie inne rzeczy. Zasadniczo tam gdzie z założenia nie wjadę kamperem , busem też pewnie bym się nie pchał.
Co do kosztów, to się nie wypowiadam, bo tu każdy ma swoje możliwości i preferencje. Wiadomo że jak nowe to różnica jest spora, natomiast im starsze to ta kwestia się zaciera.
Wszystko co dotyczy kwestii wygody i funkcjonalności jest zdecydowanie po stronie kampera .
Przed zamówieniem kampera, oglądałliśmy wraz z żoną kilka razy dość intensywnie busa z Elcamp'u , bo oferta wydawała nam się dość sympatyczna, ale mimo szczerych chęci i sporej dozy kompromisu , nie zdecydowaliśmy się na ten krok (i bardzo jestem teraz z tego zadowolony).
Sam bus jest bardzo sympatyczny, całkiem dobrze wykonany i dobrze wyglądający i tutaj nie mam zastrzeżeń, ale twierdzenie, że jest to prawie w pełni funkcjonalny kamper jest grubo na wyrost. Wprawdzie jest w nim wszystko co powinien posiadać kamper, ale ze względu na ograniczoną szerokość i kształt blaszanki swobodnie poruszać się po nim może jedna osoba (druga w tym czasie musi grzecznie siedzieć na miejscu).

Najważniejszą sprawą jaką chciałem tutaj napisać jest to , że różni ludzie mogą i mają zazwyczaj w danej kwestii różne zdanie i to co dla jednego jest super dla drugiego jest nie do zaakceptowania, dlatego wybór i decyzja zawsze powinna być sprawą indywidualną.
Opinie innych mogą być bardzo pomocne , ale czasami mogą również zrobić w głowie mętlik :ok

Jeżeli chodzi o prowadzenie czy busa czy kampera to również uważam, że nie powinnaś mieć problemu. Na początku trochę straszą gabaryty, ale do tego człowiek się szybko przyzwyczaja (czasem nawet za bardzo i można się zapomnieć np. przy wchodzeniu w zakręty :diabelski_usmiech ), a reszta jak w "normalnym" samochodzie .

Powodzenia w trafnym wyborze i radości z użytkowania :spoko

matro - 2014-01-11, 12:23

Wielkość kampera nie ma znaczenia gdy dookoła piękne okoliczności przyrody. :spoko :spoko :spoko

Z mojego , subiektywnego punktu widzenia, wnioskuję że kamper rozrasta się wraz ze zdobywanym doświadczeniem i wiekiem podróżujących.
Oczywiście są wyjątki, ale wynikają z reguły z jakiegoś przemyślanego planu.

Np.
...ostatnio byłem zobaczyć ładnego ale starszego LT-eczka, którym być może chciałbym "napaść" w dwie osoby Skandynawię lub południe europy. Takie zimowe rozważania...
Powiem, że byłem mocno zaskoczony jego wielkością w środku...

jarko_66 - 2014-01-11, 12:26

Dziewczyna jest niewielkich rozmiarów zmieści się . Widziałem Jej ogłoszenie ,że ma to być mały pojazd do 3 dyszek. :spoko
janus - 2014-01-11, 17:45

W zaplanowanym budżecie mówimy o kamperach przeszło 20 letnich i nieco jednak młodszych blaszakach.
Oznacza to jedno - kłopoty z przeciekającą i zasadniczo, w przeważającej części nadającą się do remontu zabudową klasycznego kampera :-/
Kilkunastoletni blaszak jednak wolny będzie od takich przypadłości :)

justynkawaw - 2014-01-11, 18:05

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady :)
silny - 2014-01-11, 19:40

Justynkwaw , ja nie mialem nigdy kampera tylko przyczepy wiec nie mam parcia na rozmiar :oops: a wrecz przeciwnie , po trudnosciach manewrowych z przyczepami zrobilem prawie busa i dla mnie to jest swietna sprawa. Nie jest jeszcze wyszykowany na cacy ale jest juz w pelni mobilny , i jak masz obawy czy isc w rozmiar to nie idz.
Koledzy pisza ze prawie nie ma roznicy, eeeee tam nie ma .
Ja swojego tak polubilem ze jezdze gdzie moge , nawet do marketu , staje gdzie chce bo sie mieszcze ot tak a nie ze da sie zmiescic,.

Mysle ze zacznij od malego , max 5,5 metra bus i starczy , a wjedziesz w mysia nore.

Aaaaa , a jak trafisz na kolach 16 to bedziesz miala taki przeswit jak moje cacko (prawie 30 cm), i dzieki temu moge przejechac przez kazde dziury i krawezniki a nawet male rowy melioracyjne :haha:

Santa - 2014-01-11, 20:05

Kup to co Ci serce dyktuje i będziesz zadowolona. Trochę pojeździsz i sama poczujesz, co jest dla Ciebie najlepsze."Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma" :szeroki_usmiech

Nie jestem znawcą tematu ale mogę się podzielić takim osobistym doświadczeniem, że gdy po paru latach użytkowania kamperka, próbowałam przekonać się do półintegrala, to szybciej z niego uciekłam niż do niego weszłam - choć z wierzchu taki piękny był ;)
Dla mnie tylko kamper - z dużą alkową :szeroki_usmiech
Pozdrawiam i udanego zakupu życzę :spoko

HENRYCZEK - 2014-01-11, 20:52

Piszesz że chcecie zabierać sprzęt windsurfingowy,do busiora można go bezproblemowo schować,do campera już nie.
oli - 2014-01-11, 22:20

Z doswiadczenia powiem tak .Dla dwóch osób plus ewntl dziecko obojętnie co kupisz to będzie okey .Dla 4 i więcej to już tylko kamper .Na urlop jedzie się po to aby odpocząć ,a do tego trzeba mieć trochę przestrzeni .a w ogóle to wszystkiego nailepszego w nowym roku ,żałuje że nie mogę zapisac się na rocznicę Uniejow
matro - 2014-01-11, 22:45

...w kompleks małego kampera można wpaść np. w takiej sytuacji :lol: :lol: :lol:
piotr1 - 2014-01-11, 23:39

Miałem kampery, przyczepę i busy. Iveco to mój drugi bus. Kiedyś miałem busa na VW T-4. Spanie ok. ale generalnie mało miejsca. W iveco to już inna bajka . Na 2 osoby jest super myślę że max. do 4 osób będzie ok. Podstawa to WC , kuchnia i spanie. Reszta zależy od właściciela :lol: :spoko
Bajaga - 2014-01-12, 00:18

Robinson_44 napisał/a:
Ten sam dylemat mieliśmy z żonką przed zakupem. Były trzy najważniejsze kryteria:
1. Mobilność.
2. Wygoda.
3. Cena.

Postawiliśmy na mobilność. Okazało się, że wybierając sprawdzonego producenta i jego rozwiązania dostaliśmy to o co nam dokładnie chodziło-mobilność, ale i większą niż zakładaliśmy wygodę. Dla dwóch dorosłych osób to jeżdżący "raj na ziemi", a jak jadą z nami córki to co prawda tylko "oaza", ale wcale nie tak zatłoczona jak zakładaliśmy. Również polecam busa bo to zdecydowanie mniejsze koszty.
.

Ja mam busa dla rodziny 2+3 i jestem bardzo zadowolony. Pewnie jak dzieci podrosną będę musiał kupić coś większego ale dla 2 osób czy okazjonalnie 2+2 nie widzę lepszego rozwiązania niż bus. Masz wszystko na pokładzie (wc, prysznic, kuchnia) a po drogach smigasz jak osobowym (140 km/h na autostradzie to żaden wyczyn). Jak dla mnie ideał. Zresztą wykonawca zabudowy ten sam co Robinsona44 8-) Tyle że u mnie w 100% wg indywidualnego projektu.

matro - 2014-01-12, 00:55

Bajaga napisał/a:
Robinson_44 napisał/a:
Ten sam dylemat mieliśmy z żonką przed zakupem. Były trzy najważniejsze kryteria:
1. Mobilność.
2. Wygoda.
3. Cena.

Postawiliśmy na mobilność. Okazało się, że wybierając sprawdzonego producenta i jego rozwiązania dostaliśmy to o co nam dokładnie chodziło-mobilność, ale i większą niż zakładaliśmy wygodę. Dla dwóch dorosłych osób to jeżdżący "raj na ziemi", a jak jadą z nami córki to co prawda tylko "oaza", ale wcale nie tak zatłoczona jak zakładaliśmy. Również polecam busa bo to zdecydowanie mniejsze koszty.
.

Ja mam busa dla rodziny 2+3 i jestem bardzo zadowolony. Pewnie jak dzieci podrosną będę musiał kupić coś większego ale dla 2 osób czy okazjonalnie 2+2 nie widzę lepszego rozwiązania niż bus. Masz wszystko na pokładzie (wc, prysznic, kuchnia) a po drogach smigasz jak osobowym (140 km/h na autostradzie to żaden wyczyn). Jak dla mnie ideał. Zresztą wykonawca zabudowy ten sam co Robinsona44 8-) Tyle że u mnie w 100% wg indywidualnego projektu.


Rozmawiałem z Tobą w Płocku i wiesz, że tych 140km/h "zazdraszczam" Wam przeogromnie.
...kampering dla mnie to zwiedzanie punktu A, B, C... a nie droga do tych punktów ;)

Bajaga - 2014-01-12, 01:07

No właśnie mnie sama droga specjalnie nie ekscytuje. Wolę pokonać ją szybko by dotrzeć do fajnych miejsc/ludzi. Ale to już są indywidualne pragnienia.
Ps. A samoloty w Płocku były fajne :ok
ps.ps. nie będę mówił głośno bo mnie koleżeństwo za pirata weźmie ale... bywało znaaaacznie więcej niż 140 km/h kamperem... 8-)

Robinson_44 - 2014-01-12, 02:07

Jak to mówią każda myszka swój ogonek chwali, tak było jest i będzie. Koleżanka sama wyciągnie wnioski, bo i ewentualne konsekwencje również będą po jej stronie. Życzę udanego zakupu i mnóstwa radości z użytkowania. Jaki by nie był zawsze będzie Wasz.

Pozdrowienia dla całej Braci kamperowej.

kecz - 2014-01-12, 13:49

parę latek jezdziłem WV T-3 przeróbką na mini camperka sprawdzał się b.dobrze jedyny minus (dla mnie )to pozycja ciągle w skłonie,warto wziąść to pod uwagę
matro - 2014-01-12, 14:31

kecz napisał/a:
parę latek jezdziłem WV(VW ;) ) T-3 przeróbką na mini camperka sprawdzał się b.dobrze jedyny minus (dla mnie )to pozycja ciągle w skłonie,warto wziąść to pod uwagę


Jeżeli bus jako kamper to tylko wysoki, Max. w jak najwyższej wersji. Nie miałem problemu w swoim żeby nawet się przeciągnąć ... na stojąco. :lol: Niestety reszta załogi musiała siedzieć :spoko

Co do zwiększenia powierzchni życiowej ... stacjonarnie można to rozwiązać w ten sposób :
:spoko

justynkawaw - 2014-01-13, 12:23

Dziękuję wszystkim :) ostatnio zakochałam się też w T3 tylko faktycznie można się nabawić garba :)
frape - 2014-01-13, 12:25

justynkawaw napisał/a:
Dziękuję wszystkim :) ostatnio zakochałam się też w T3 tylko faktycznie można się nabawić garba :)

niekoniecznie :) są też wysokie wersje, lub wersje z podnoszonym dachem :)
w zwykłej T4 po miesiącu wyjazdu garba też nie mieliśmy :)

majmarek - 2014-01-13, 17:03

generalna zasada to
jak się nie ma co się lubi
to trzeba kochać to co się ma i nie marudzić!

silny - 2014-01-13, 19:17

Wiesz , justyna , ty sie mozesz smiac ale t3 to zwykly zabytek , on jest staruszkiem , :)
zbyszekwoj - 2014-01-13, 22:07

majsterek napisał/a:
Wiesz , justyna , ty sie mozesz smiac ale t3 to zwykly zabytek , on jest staruszkiem , :)


Ale taki staruszek jest cool ,sam takiego miałem w 90r. i objeżdziłem pół Europy.T-4 Multivana
w 2004r po 2-ch latach sprzedałem bo już mi dokuczał. Wszystko zależy od peselu.

frape - 2014-01-13, 22:09

zbyszekwoj napisał/a:
Wszystko zależy od peselu.

chyba nie tylko :)
tak naprawdę zamiast T4 miało być T3 - ale wszystkie się jakoś mocno bujały :) daleko bym nie dojechała, choć do tej pory strasznie mi się podobają

Andrzej 73 - 2014-01-14, 09:30

frape napisał/a:
tak naprawdę zamiast T4 miało być T3

Podczas naszego spotkania w komisie jeśli mnie pamięć nie myli miało być T4.
I bardzo dobrze , bo komfort jazdy w T4 jest o niebo lepszy.
:spoko

matro - 2014-01-14, 10:01

Andrzej 73 napisał/a:
frape napisał/a:
tak naprawdę zamiast T4 miało być T3

Podczas naszego spotkania w komisie jeśli mnie pamięć nie myli miało być T4.
I bardzo dobrze , bo komfort jazdy w T4 jest o niebo lepszy.
:spoko


Eksploatuje teraz T4.
Jak przesiadałem się wcześniej z niego do T3 to czułem się jakbym siedział na kanapie.
Mimo, że siedziałem "na kole" nie czułem żadnych nierówności czy dziur - i to uważam w aucie turystycznym za plus.

Ale oczywiście - T4, to większa prędkość i i lepsze prowadzenie. T3 to już poprzednia epoka - dobra dla indywidualności :spoko

frape - 2014-01-14, 10:24

Andrzej 73 napisał/a:
frape napisał/a:
tak naprawdę zamiast T4 miało być T3

Podczas naszego spotkania w komisie jeśli mnie pamięć nie myli miało być T4.
I bardzo dobrze , bo komfort jazdy w T4 jest o niebo lepszy.
:spoko


no wtedy już tak :) bo nie znaleźliśmy fajnej T3 ani multivana, ani w wersji camperowej. A te co były potwornie bujały (mam chorobę lokomocyjną) więc mimo tego, że potwornie mi się podobają (do tej pory za każdą się oglądam) musiały odpaść. Co do komfortu to faktycznie między T3 i T4 jest spora różnica

matro napisał/a:

Ale oczywiście - T4, to większa prędkość i i lepsze prowadzenie. T3 to już poprzednia epoka - dobra dla indywidualności :spoko


ja wodnik jestem - Grzesiek zresztą też więc w szablony ciężko nas upchnąć :wyszczerzony:

Oskar - 2014-01-15, 18:22

Achoj!
Ja nadal podróżuję moim Multivanikiem T4 i powiem ,że gdy jeżdziłem nim razem z żoną i córką ( 7-10 lat ) było Ok ! Oczywiście konieczny był przedsionek bo to było powiększenie przestrzeni i można było normalnie stać i funkcjonować . Jednak busa polecał bym singlom
ponieważ jest zbyt mały dla rodzin :spoko

zbyszekwoj - 2014-01-15, 18:53

Matro pisze o prędkości. I znowu to idywidualne podejście.W ub.r.byłem we Włoszech. Kamper wyciągał 90 z wiatrem 2,5D 50KW. Zaplanowałem wycieczkę na m-c. I tak musiałem zmniejszać prędkość żeby za wcześnie do domu nie wrócić.Teraz kupiłem 2,8 tdi tylko żeby był mocniejszy w górach, bo i tak mamy 12 m-cy urlopu.











:spioch :spioch :spioch :spioch

Bajaga - 2014-01-15, 19:16

zbyszekwoj napisał/a:
Matro pisze o prędkości. I znowu to idywidualne podejście.W ub.r.byłem we Włoszech. Kamper wyciągał 90 z wiatrem 2,5D 50KW. Zaplanowałem wycieczkę na m-c. I tak musiałem zmniejszać prędkość żeby za wcześnie do domu nie wrócić.Teraz kupiłem 2,8 tdi tylko żeby był mocniejszy w górach, bo i tak mamy 12 m-cy urlopu.


Tylko że tu nie chodzi o wyścigi... Moim zdaniem oczywiste jest że nudną autostradę zamiast z prędkością 85kmh lepiej pokonywać z prędkością 115kmh (lub większą). Jeszcze ważniejsza jest kwestia dróg krajowych, nie chodzi nawet o góry ale o zwykłe drogi, snucie się za tirem nie jest ani przyjemne ani bezpieczne.

zbyszekwoj - 2014-01-15, 19:42

Z tego wniosek że nie można mieć wszystkiego.My w rozmowach z kolegami średnio starszej młodzieży rozpatrujemy przeważnie dwa warianty kamper do 6m czy 7,5.I to też dylemat czy kempingi czy zwiedzanie.?
matro - 2014-01-16, 01:22

zbyszekwoj napisał/a:
Z tego wniosek że nie można mieć wszystkiego.My w rozmowach z kolegami średnio starszej młodzieży rozpatrujemy przeważnie dwa warianty kamper do 6m czy 7,5.I to też dylemat czy kempingi czy zwiedzanie.?


zwiedzanie ;) ...choć z większą prędkością :spoko

Pytanie tylko , jak już tak rozważamy teoretycznie, czy przy 85 km/h dużym kamperem jesteśmy wstanie zobaczyć więcej niż jadąc 105km/h camper-busem. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group