andrzej627 - 2020-04-26, 18:21 Temat postu: Dlaczego używam nawigacji GarminaSprawia mi przyjemność dokładne zaplanowanie trasy, którą będę jechał. Tak więc, przykładowo na 100-kilometrowym odcinku mogę mieć nawet kilkanaście punktów.
Punkty pośrednie dzielę z grubsza na 3 kategorie:
1/ ciekawe punkty, w których koniecznie trzeba się zatrzymać i wyjść z pojazdu na zwiedzanie,
2/ parkingi, punkty noclegowe (np. z park4night), campingi, w których można się zatrzymać na odpoczynek czy posiłek
3/ inne punkty pośrednie, np. skrzyżowania dróg, przez które trzeba przejechać bez zatrzymywania się
Przykładowo trasa, którą zaplanowałem na następny wyjazd, liczy 1800 km. podzielona jest na 22 odcinki i składa się z ponad 200 punktów. Poszczególne odcinki da się przejechać w ciągu jednego dnia, ale podział na odcinki jest raczej tematyczny. Staram się przewidzieć na trasie miejsca noclegowe. Dobrze jak jest ich więcej niż potrzeba. Wybór konkretnego miejsca następuje zwykle pod koniec dnia i może to być w miejscu, które nie było z góry zaplanowane.
Trasy planuję na komputerze z wykorzystaniem takiej samej mapy, jaką mam w nawigacji. Tak przygotowane trasy przesyłam z komputera do nawigacji i ruszam w drogę. Używam nawigacji Garmina. Konkretnie mam DriveSmart 61.
Rozumiem, że nie wszyscy tak sobie planują długie wyjazdy. Ruszając jednak rano w trasę, macie chyba zwykle więcej niż jeden punkt, do którego chcecie dojechać w ciągu dnia.
Zwracam się z trzema pytaniami do tych, którzy robią jakiś plany podróży. Ci, co wszystko improwizują albo uważają, że nie da się nic zaplanować, mogą powstrzymać się od komentarzy.
1/ Czy używając nawigacji, wstawiacie tylko jeden punkt docelowy, a dopiero po dojechaniu do niego wstawiacie następny i tak przez cały dzień?
2/ Czy używacie takiej nawigacji, która pozwala Wam na zaplanowanie trasy na cały dzień składającej się z punktów pośrednich?
3/ Jakie inne nawigacje (poza Garminem) pozwalają na zaplanowanie wielopunktowych tras na komputerze?
Dziękuję z góry za komentarze.bert - 2020-04-26, 18:39 ja...
będę milczał
edyta
chociaż nie, pkt 3:
locus map - androidandrzej627 - 2020-04-26, 19:05
bert napisał/a:
locus map - android
Dziękuje za ciekawą odpowiedź i pozdrawiam.
Poza Garminem używam też innej aplikacji na tablecie (OsmAnd), do której wstawiam pliki gpx typu ślad, wg których można nawigować. Nawigacja samochodowa Garmina nie umie nawigować wg śladu.
Mogą być takie sytuacje, że mamy gotowe ślady, wg których chcemy jechać jak np. Twoje Zachodniopomorskie Szlaki Turystyki Mobilnej. zefirwypasu - 2020-04-26, 21:00 Cześć, używasz apki Garmin Base Camp? Posiadam Garmina 780 camper... Też lubię przed wyjazdem dużo planować, zazwyczaj jadę z punktu do punktu, ew prześlę pozycję do garmina z map google.. jeżeli się nie zawiesi... Jeżeli to ten BaseCamp służy do planowania to po pierwszym zapoznaniu wydaję się to strasznie toporna aplikacja stworzona przynajmniej 15lat temu izola - 2020-04-26, 21:42 Base Camp jest toporny na Windowsie 10 to przytaknę, ale Base Camp na Mac pracuje mi całkiem przyzwoicie i żwawo.
Co do planowania, im dluższą wyprawę mam w planie , tym mniej ją przed jazdą dokladnie przygotowuję...bo i tak w drodze bardzo często wychodzi inaczej.
Nie przeszkadza mi w drodze np, dzień przed dalszą jazdą na szybko wyszukać coś w Necie , nawet tak lubię.
Mając duże zbiory POI idzie to w migu.
MAPS. ME . Mapy.CZ dostarczają mi informacje do Garmin DriveSmart61
Samsung Tablet jest dawcą POI i służy tez jako baza do planowania w drodze, wiecej chyba nie potrzebuję,,,chociaż kto wie ? maga - 2020-04-26, 21:45
andrzej627 napisał/a:
Trasy planuję na komputerze z wykorzystaniem takiej samej mapy, jaką mam w nawigacji. Tak przygotowane trasy przesyłam z komputera do nawigacji i ruszam w drogę. Używam nawigacji Garmina. Konkretnie mam DriveSmart 61.
Czy nawigacji której używasz,można zaplanować trasę dla kampera?
Chodzi mi o to,aby nie prowadziła na skróty,czasami drogami niechcianymi dla kampera.andrzej627 - 2020-04-26, 21:50
zefirwypasu napisał/a:
Cześć, używasz apki Garmin Base Camp?
Tak, używam BaseCampa. Przedtem używałem MapSource'a. Długo nie mogłem się przekonać do używania jego następcy, jakim jest BaseCamp. W tej chwili mam już takie doświadczenie w używaniu tego programu, że umiem posługiwać się nim w miarę sprawnie. Problem w tym, że BaseCamp nie jest rozwijany i nie ma następcy.
Używam (pod Windows 10) wersji 4.6.2, która w łatwy sposób współpracuje z Google Earth. Można szybko przeskoczyć z mapy na obraz z satelity, co wg mnie jest bardzo przydatne przy planowaniu trasy.antwad - 2020-04-26, 22:05
andrzej627 napisał/a:
Długo nie mogłem się przekonać do używania jego następcy, jakim jest BaseCamp
Do tej pory nie mogę się przekonać do BaseCamp i dalej używam MapSource
Tak mi zostało po pierwszym odbiorniku jaki miałem, a był to Quest.
Potem był Nuvi 1490 i moim zdaniem korzystanie z przygotowanych wcześniej punktów pośrednich było wygodniejsze niż w używanym aktualnie Camper 660. W N1490 nie było konieczne przejechanie dokładnie po wskazanym punkcie. Jak się go ominęło, to trochę "pokrzyczał" i starał się modyfikować trasę tak aby jednak po nim przejechać, ale po pewnym czasie godził się z losem i nawigował dalej.
Z obecnym już tak nie działa. Jak się zapisany punkt ominie, to nie ma zmiłuj, Jedyną opcją jest wykasowanie go, co jest dość upierdliwe.zefirwypasu - 2020-04-26, 22:37 "W tej chwili mam już takie doświadczenie w używaniu tego programu, że umiem posługiwać się nim w miarę sprawnie." Generalnie Garmina zakupiłem gdyż mapy gogle paręnaście razy zmusiły mnie do nieprzewidywalnych odruchów kręcenia kierownicą o 180stopni- głównie w centrach dużych miast . Wg. mnie mapy google są spor lepsze. (Żeby nie było nie zawsze są lepsze, gdyż przykładowo w Mostarze ocipiały kompletnie.) Tym bardziej że one niestety nie wiedzą, że nie jadę hondą civic, tylko kamperem. I tutaj Garmin wiedzie prym gdyż nie poprowadzi mnie pod tunelem 2,5m. Generalnie polubiłem Garmina za to że: 1)Jest osobnym urządzeniem, 2) plus minus sprawdza się planowanie tras pod kampera, 2) Ciekawa jest opcja wyświetlania przewyższeń, 3)Sporo kosztował to żal wyrzucić. Wg. mnie ta apka Garmina jest tak archaiczna jak windows 95. Nie chodzi o to że nie można jej się nauczyć ale sens tego jest żaden. Tym bardziej że nie jest rozwijana. Wg mnie lepiej planować punkty w mapach googla, później punkty eksportować z "poprawką na kampera" do Garmina i jazda. P.S. Jak odpaliłem tego BaseCampa to przypomniało mi się jak paręnaście lat temu na PDA skanowało się i kalibrowało poniemieckie mapy topograficzne żeby wykrywaczem znaleźć "skarb" :-) Pozdr!andrzej627 - 2020-04-26, 23:20
maga napisał/a:
Czy nawigacji której używasz,można zaplanować trasę dla kampera?
Są dwie możliwości zaplanowanie trasy.
1/ Planuję trasę na komputerze za pomocą programu BaseCamp i przesyłam gotową trasę do nawigacji. W tym przypadku chcę, aby nawigacja kierowała mnie wg trasy wyznaczonej na komputerze. W BaseCampie jest w opcjach też profil dla kampera. Ja z niego nie korzystam, bo uważam, że mój VW Transporter jest bardziej podobny do samochodu osobowego niż do kampera.
2/ Trasę wyznacza nawigacja. W kamperze dobrze jest mieć taki model, który bierze pod uwagę wymiary kampera. Mój SmartDrive 61 nie daje takiej możliwości. Zobacz modele dla kamperów: Samochody kempingowe.marcincin - 2020-04-26, 23:21 Temat postu: Re: Dlaczego używam nawigacji Garmina
andrzej627 napisał/a:
2/ Czy używacie takiej nawigacji, która pozwala Wam na zaplanowanie trasy na cały dzień składającej się z punktów pośrednich?
Korzystam z aplikacji na smartfonie, używam OsmAnda na androidzie - lubię go ze względu na ilość szczegółów jakie wyświetla - zawsze ściągam pełne mapy (nie samochodowe) obszaru jaki planulę przejechać. Nie planuję tras na komputerze - w nawigacji ustawiam punkty, które chcę odwiedzić jako ulubione. Trasę planuję na konkretny dzień, przed ruszeniem. Jeśli jest to przelot do jakiegoś miejsca to zazwyczaj ustawiam kilka punktów pośrednich, typu granica państwa, większy rozjazd autostradowy, tankowanie, czy nocleg w trasie (na trasie do Austrii, czy Włoch mam już stałe miejsca w których tankuję, lub zatrzymuję się na noc). Takie punkty pośrednie np. przed rozjazdem przypominają mi, abym nie przegapił rozjazdu i dodatkowo urozmaicają monotonną jazdę autostradą (szczególnie w nocy). Jak potrzebuję zatankować w miejscu którego nie znam i jadę autostradą, to mając szczegółową mapę jestem w stanie namierzyć stacje znajdujące się w miasteczkach przy autostradzie - wyznaję dwie zasady (nie spię na MOP'ach i nie tankuję na stacjach autostradowych).
OsmAnd ma jeszcze jedną bardzo cenną dla mnie funkcjonalność - na panelu głównym ustawiam wskaźnik wysokości na której się znajduję. Jak kręcimy się po przełęczach, to wiem ile mi jeszcze podjazdu/zjazdu zostało do przejechania. Oczywiście przed trasą sprawdzam w OsmAndzie profil trasy (ładuję dane wysokościowe obszaru) i z profilu wiem na jaką wysokość będę wjeżdżał i jak nisko z tej przełęczy zjadę. Nauczyłem się tego po tym, jak kiedyś niezamierzenie wjechałem na Col de Gavia chcąc skrócić trasę jadąc z Gardy do Livigno. Niezależnie od trasy sprawdzam jak nawigacja chce mnie poprowadzić - czasami można się zdziwić. Jako uzupełnienie OsmAnda odpalam Google Maps w trybie picture in picture - google maps ostrzega mnie przed korkami na autostradzie - kilka razy udało mi się zjechać z autostrady przed korkiem. Jak przejeżdżam przez jakieś duże miasto to przełączam się na Google Maps - online'owa nawigacja w tym przypadku jest nie do zastąpienia.andrzej627 - 2020-04-26, 23:41
antwad napisał/a:
Do tej pory nie mogę się przekonać do BaseCamp i dalej używam MapSource
Trzeba jednak iść z postępem.
W jednej bazie danych możesz mieć archiwum wszystkich planów podróży, przejechanych tras, waypointów...
antwad napisał/a:
Z obecnym już tak nie działa. Jak się zapisany punkt ominie, to nie ma zmiłuj, Jedyną opcją jest wykasowanie go, co jest dość upierdliwe.
U mnie też tak jest. Nie jest to wygodne w czasie jazdy. Nawigacja musi być w zasięgu ręki. Trzeba 3 razy stuknąć palcem. andrzej627 - 2020-04-27, 10:51 Przykład z mojego archiwum. Oto trasa przejechana 2/4/2016 w czasie zlotu 1-3 kwietnia pojezierze drawskie (WKKW 2016).pearl - 2020-04-27, 17:09 Witam,ja patrzac na jakakolwiek mape wybieram sobie punkty ABCDEFitd zaznaczam je na mojej nawigacji-igo Primo mam tam ustawione wysokosc szerokosc dlugosc ciezar i wiele opcji , punkty poi-restauracje parkingi itp i mam trase jak na dloni,pozdrawiamDzordzi2000 - 2023-06-18, 00:23 Mam takie zapytanie do uzytkownikow garmin camper, jakiej dokładnie mapy usługi uzywacie w swojej navi bo te standardowe mało dokładniedecumanus - 2023-07-25, 16:19 Mam kilka pytań o Garnina, trochę poczytałem, obejrzałem kilka filmów- dosc ogólne są.
Użeralem się w tym roku kilka razy z nawigacją, trasy stworzonej w mojemapy googla nie udało mi się wyexportowac - nie żeby była jakość szczegółowa- może mało się starałem. Z wątków w tym dziale dowiedziałem się o istnieniu strony mydrive.tomtom.com i basecamp garmina. Będę korzystał.
A słyszeliście o apce grupabiwakowa? Nie nawiguje sama z siebie ale laczy sobie mapę z kempingami, miejscami wartymi obejrzenia, kamperowania na dziko... - taką polska P4N się robi...
Osobiście wolałbym uniknąć zakupu fizycznego urządzenia, ale aplikacje z tego co czytam są ułomne. Próbowałem przez chwilę sygictruck z ustawionym kamperem, ale po pierwsze nie pojawia mi się on w android auto, a po drugie przy ustawionej wysokości 2.8 prowadził mnie po drodze gdzie sam widział ograniczenie 2.5... nie na około.. dziwne, ale mało testowałem bo korzystam glownie z radia tucsona z Android auto i ta funkcjonalność jest git.
Ale moze jednak tego nie przeskoczę i trzeba będzie kupić garmina 795 albo 895.
Wersją z kamerą mi nie potrzebna, ale ciekaw jestem jak się to zachowa w Szwecji czy w Niemczech gdzie nagrywanie jest nielegalne.
Pytania.
1) Z tego co czytam te urządzenia różnią się prawie jedynie wielkością i mocowaniem. Widzę że wcześniejsze urządzenia z serii drivesmart wyglądają dokładnie jak 795, więc to chyba tylko kwestia softu.
Czy tez jakiś upgrade procesora był?
2) X95 z tego co czytałem wyróżnia się zdjeciami z googla na zakonczeniu trasy, ale w recenzji 890 też je widzę, więc co pomylilem?
3) czy one są "wszystkomajace"? Bo jak wydam tyle piniondzów i jeszcze będę musiał subskrybować jakieś bazy radarów albo aktualizacje to mnie chyba starga. Camperowa wersja jest znacznie droższa niż zwykła.
4) chowacie to gdzieś? Bo przecież takie mocowanie magnetyczne na szybie to zaproszenie dla złodzieja.
5) jest jakieś autocasco na to? albo co? Zasadniczo ukradzione urządzenie można zdalnie prawie uceglic, praktykuje się takie coś?
6) Nie udostępniają tego do testów?
7) czy warto jednak dopłacić do 895?
Randrzej627 - 2023-07-25, 19:56
decumanus napisał/a:
trasy stworzonej w mojemapy googla nie udało mi się wyexportowac
Próbowałeś kliknąć w menu (trzy kropki) i wybrać "Eksport do formatu KML/KMZ"?decumanus - 2023-07-25, 20:07
andrzej627 napisał/a:
Próbowałeś kliknąć w menu (trzy kropki) ?
Czuje się już jak Stallone w Demolition man... tam były trzy muszelki i też ich nie ogarniał... podobnie miałem w tucsonie, po roku zauważyłem menu schowane za 3 kropkami...
A możesz szybko odpowiedzieć na resztę pytań?
Randrzej627 - 2023-07-25, 21:34 Myślę, że wystarczy Camper 795 bez wbudowanej kamery, chyba, że chcesz mieć większy ekran. Nie widzę funkcjonalnej różnicy miedzy 795, 895 czy 1095 poza wielkością ekranu.decumanus - 2023-07-26, 06:46 Dotarłem do informacji że aktualizacja radarow na Europę jest płatna w systemie rocznej subskrypcji 40$!!!!!!!!!!!!!!
To ja chyba zostanę przy sygic.
Randrzej627 - 2023-07-26, 13:38 Mam wersję darmową, która jest od czasu do czasu aktualizowana. Widzę teraz, że Garmin Express też mi proponuje wersję płatną za 29,95€ na rok. Jak na razie nie odczuwałem potrzeby płacenia.
Nawiasem mówiąc, radary w Polsce można ściągnąć za darmo tutaj.andrzej627 - 2023-07-26, 22:29
decumanus napisał/a:
To ja chyba zostanę przy sygic.
A tam są radary?decumanus - 2023-07-26, 23:16 Sa, też płatne 🤣 mniej co prawda (70),
No ale zainstalowałem osmand+, 60 za rok, ma radary bez doplat, obszerność możliwości rozwalila mnie.. nie wiem jeszcze jak prowadzi więc nie będę wychodził przed szereg z pochwałami.
Ale mnogość funkcji mnie urzekła.
I tak gwoli wyjaśnienia - fakt, że trzy kropki mnie przerosły nie znaczy że się zgubię w osmand... 😉
Wikipodroze, artykuły z Wikipedii odnośnie elementów na mapie... boskie...
Ma nawet hydranty 🤭 pies się ucieszy.
Trochę pobierania ale mam 400 GB miejsca na telefonie.
Podobno działa z Android auto.
Wiec chyba pójdę w tą stronę, jestem zdania że sprzętowe navi powinny odejść do lamusa, a garmin powinien wypuścić pelnowartoscipwa apke... ale tam większą konkurencja...
Widziałem na ich stronie ofertę do camperow OEM... pchają się w warstwę sprzętową, naglosnienie, sterowanie kamperem, navi to dla nich będzie wkrótce dodatkiem.
Fajne to ale słyszałem raz ile to kosztuje. Na polskikarawaning YT... brwi powiększyły mi zakola...
Ale nie zarzekam się że nie kupię 795 jak się osm nie sprawdzi
Rdecumanus - 2023-07-27, 15:06
decumanus napisał/a:
Sa, też płatne 🤣 mniej co prawda (70),
No ale zainstalowałem osmand+, 60 za rok, ma radary bez doplat, obszerność możliwości rozwalila mnie.. nie wiem jeszcze jak prowadzi więc nie będę wychodził przed szereg z pochwałami.
Ale mnogość funkcji mnie urzekła.
I tak gwoli wyjaśnienia - fakt, że trzy kropki mnie przerosły nie znaczy że się zgubię w osmand... 😉
Wikipodroze, artykuły z Wikipedii odnośnie elementów na mapie... boskie...
Ma nawet hydranty 🤭 pies się ucieszy.
Trochę pobierania ale mam 400 GB miejsca na telefonie.
Podobno działa z Android auto.
Wiec chyba pójdę w tą stronę, jestem zdania że sprzętowe navi powinny odejść do lamusa, a garmin powinien wypuścić pelnowartoscipwa apke... ale tam większą konkurencja...
Widziałem na ich stronie ofertę do camperow OEM... pchają się w warstwę sprzętową, naglosnienie, sterowanie kamperem, navi to dla nich będzie wkrótce dodatkiem.
Fajne to ale słyszałem raz ile to kosztuje. Na polskikarawaning YT... brwi powiększyły mi zakola...
Ale nie zarzekam się że nie kupię 795 jak się osm nie sprawdzi
R
Edit
Słabo z live trafić w osmand... można podlozyc optycznie, ale chyba w trasie nie uwzględnia.andrzej627 - 2023-07-27, 17:55
decumanus napisał/a:
Słabo z live trafić w osmand
A radary skąd?decumanus - 2023-07-27, 19:44 Nie wiem, wyswietla na trasie...andrzej627 - 2023-07-28, 16:08
decumanus napisał/a:
wyswietla na trasie...
Nie wiedziałem, że są tam też radary. decumanus - 2023-07-28, 20:11 Wszystko oprócz prawilnego live traffic.
Dziś przejechałem przez miasto i jedyne ostrzeżenie jakiego nie słyszałem, to "pieszy wbiegający n jezdnię" i "uwaga kretyn w bmw"
A tak to kazde światła, przejścia dla pieszych, progi zwalniające...
Chyba jako nawi słabo działa.
Jako mapa i baza danych jest mega.
R
Ps. Jestem co raz bliżej zakupu 895.. że względu na pionowa pracę i magnetyczny uchwyt.
Mogę potestować wyznaczanie trasy na basecamp? Trasa będzie taka sama jak wyznaczona przez nawigację?
edit
bez urzadzenia moge sobie mazakiem po stole porysowac... teraz troche dalej od 895 andrzej627 - 2023-07-28, 23:50
decumanus napisał/a:
Mogę potestować wyznaczanie trasy na basecamp?
Zawsze przed ruszeniem w dalszą podróż tworzę trasy w programie BaseCamp a następnie wysyłam je do nawigacji.decumanus - 2023-08-14, 17:31 To już.
Dojrzałem..
Po tym jak tom tom (zwykły) przeprowadził mnie droga gdzie ledwie ledwie mijałem z osobówka i, zapadła decyzja o zakupie 895.
Pozdrawiam
Rszkl - 2023-08-14, 21:15 co do decyzji o zakupie to bardzo ja pochwalam
weź decumanus, pod uwagę jednak iz 795 daje dokładnie to samo ale na nieco mniejszym i poręczniejszym ekranie.
Tak z wiekim większe znaczy lepsze
tak zaczep magnetyczny więc łatwiej i szybciej demontaż
ale najlepiej jak weźmiesz do ręki dwie jednocześnie - ja tak zrobiłem i choć przyszedłem do sklepu kupić 895 to wyszedł z 795decumanus - 2023-08-15, 10:41
szkl napisał/a:
co do decyzji o zakupie to bardzo ja pochwalam
weź decumanus, pod uwagę jednak iz 795
Właśnie dokładnie nad tą kwestia bije się z myślami, a wrodzona sknerowatosc drze się w niebo głosy. Martwi mnie tylko ta mniejsza rozdzielczość... Ale może to nie jest problem..
A gdzie taki sklep jest gdzie to na stanie wszystko?
Rszkl - 2023-08-15, 22:43 decumanus, Ja akurat kupiłem w trigar.pl - zapytałem i bez problemu odpowiedzieli że dwa ściągnął z magazynu abym sobie pomacał i podjął właściwą decyzję - im nie robi różnicy czy jeden czy dwa modele ściągnął do sklepu stacjonarnego we Wrocławiu - to sieć więc gdzieś bliżej Ciebie też jest na pewno - ro przedstawiciel oficjalny Garminaandrzej627 - 2023-09-08, 15:07 decumanus, co ostatecznie kupiłeś?decumanus - 2023-09-08, 23:25 Nic jeszcze, czekam chyba na posezonowe obniżki 🤪
Ale mialem w reku garmina drivesmart 65 (fizyczniechyba to samo co camper 795 i o ile rozdzielczosc - ktora budzila moje obawy okazala sie byc wystarczajaca, o tyle predkosc dzialania urządzenia za 2kpln jest troche zniechecajaca... Ale moze ten prosty interfejs nie bedzie wymagajacy. Generalnie jestem zdecydowany, czekam tylko az mechanik mnie skasuje za naprawr innego samochodu... Nie chce utravic plynnosci. A coooooo... Sprzedajesz?
Randrzej627 - 2023-09-08, 23:58
decumanus napisał/a:
drivesmart 65
To jest już, wg terminologii Garmina, "poprzedni model". Teraz tej wielkości nawigacja samochodowa to DriveSmart™ 76, w cenie o wiele niższej niż ta, o której piszesz.decumanus - 2023-09-09, 09:29 2000 to cena 795 camper... Ta 65 byla tańsza
Ale chodzi o to ze to te same urzadzenia tylko z innym softem...
Dlatego podejrzewam ze wszystkie jednakowo wolne....
Moje tablety, ktore małą stertą zalegają na strychu o średnim wieku 8 lat sa szybsze... Kazdy... I kazdy wytrzymuje kulka godzin na baterii, a nie JEDNĄ jak camper 795...
Ale pomyślałem sobie że może wersja z kamerą jest nowsza sprzętowo, a przez to szybsza....
Ciągle mi do Krakowa nie po drodze.... Tam jest dystrybutor..
Chyba wszystko rozbija sie o soft i baze danych... Bo samo urządzenie to rozbój w biały dzień.
Ten model sprzedazy musi upaść... Please...
Rdecumanus - 2023-09-14, 19:26 Probowalem sie dowiedziec czy ktorys model jest nowszy a zatem szybszy, ale w Garmin polska nie mają takich danych, a serwisu w polsce nie ma. Wysyłają to za granice.
Ale mam pytanie o traffic, w nowszych modelach jest juz tylko wersja z aplikacja? Nie ma juz D z tym odbiornikiem na kablu? Po telefonie jest lepsze? Ja bym sie spodziewal... Ten odbiornik odbiera z sygnalu DAB?
Rdecumanus - 2023-09-15, 20:51 Jednak sa wersje S i D, a czy to ma znaczenie w Polsce? Bo on te informacje pobiera po DAB+, a jak nie ma zadnej stacji dab+ to co?
Rdecumanus - 2023-09-16, 12:37 Trochę smiesznie tak pisac posty pod swoim... ale napisze co aie dowiedzialem robiac research.
Najpierw dlaczego jednak kupie garmina. 795 ale to wtórna kwestia.
Gdzies w innym watku w tym dziale ktos napisal, ze garmin widzial korki ktorych google nie widział... troche mnie to zdziwilo, bo przeciez googiel ma miliony uzytkownikow, ktorzy niejednokrotnie nawet nie uzywajac nawigacji udostępniają dane do systemu. Nie do konca świadomi.
No wiec jak to jakis sprzedawca zegarków ma byc lepszy? Otóż garmin korzysta z map HERE... uzywalem ich kiedys, ale zniechecilo mnie ze przyklejal sie do autostrad... a przyklejenie do wroclawskiej a4 czesto konczylo sie bluzgami pod adresem dolnoslaskich wlodarzy - (ogolnie to najgorsze województwo pod katem nawierzchni drog. Najgorsze. ) ale wczesniej w calej europie uzywalem, ma ograniczenia predkosci (nie jakies bardzo aktualne na norweskich autostradach..) ale bylem zadowolony. Prosta funkcjonalnosc. Dziala bez zarzutu. Wtedy wiedzialem ze to byly mapy Nokii... dlaczego nokia ma takie swietne mapy czasem sie dziwilem, ale snu mi to nie zaburzalo. Teraz wiem ze Nokia nie zrobila tego systemy... bo to tak naprawde to jest Navteq... a tą firme znam z nawigacji fabrycznych z początku wieku... rozne wujki chcialy żeby im sciagnac mapy do ich wypasionych fur, bo serwis chcial fortuune.
No wiec Nokia nabyla Navteq, zamienila w here maps, a gdy sprzedala dzial telefonii Microsoftowi, te mapy im zostaly... i w okolicach 2015 sprzedala je konsorcjum bmw, audi i mercedesa... wiec teraz wiesz ze jak ci garmin mowi ze pojawil sie korek, to znaczy ze łysy w beemce juz w nim stoi, a jego samochod raportuje do systemu, ze albo jest korek albo lysy znow gada ze strazniczka lasu... no ale jak juz 3 lysych gada ze strazniczka lasu, to system pewnie podejrzewa ze moze jednak korek... ale moze wciaz kolejka do strazniczki? nie wazne.
Here jest lepsze od googla, widzialem artykuł z 2021 o że tym HERE byla najlepsza we wszystkich konkurencjach i zdobyla tytul najlepszej nawigacji... 5 ROK Z RZEDU!!! To dlatego garmin ma dobre mapy i informacje drogowe. I to tez jest informacja dlaczego here maps sa za darmo... bo jadac z ta nawigacja dostarczasz do systemu dane, dzieki ktorym łysy nie spozni sie na spotkanie ze swoją ulubiona strazniczka lasu... A łysy ma beemke za 300kpln wiec wymaga...
Teraz dlaczego bym nie kupil - wciąż nie mam ochoty ale jeszcze mapy.cz nie maja nawigacji dla kamperow ( korzystaja z osm, ale nie korzystaja z zadnego TA poza czechami... wiec puki co odpada ).
1. Otoz to jest droga do nikąd... do niedawna kampery byly sprzedawane z wyposazeniem jak na rumunie... żadnego (doslownie) radia, brak tempomatu itp. Oczywiście mowie o masowce. Ale nowe ducato maja pod sufit systemow, (wkrotce beda przypominaly o toalcie bo e-fotel wykryl ze popusciles) wszystkie te systemy nie siedza w komputerze body, tylko wlasnie w wezle radia. Nowe radio w ducato, ma tyle gniazd na czujniki ze w oczach sie mieni. A to znaczy ze wkrótce wszystkie beda wyposażone w duzy wyswietlacz, bo wyswietlacza sa tansze i bardziej uniwersalne niz przelaczniki...
I wszystkie beda mialy AndroidAuto... a to jest roznica... i dlatego zachecam do pisania plujacych jadem i nienawiścią listow do garmina z zapytaniem jak podłączyć ich nawigacje do AndroidAuto... oddolna inicjatywa..
2. Te urzadzenia sa slabe technicznie... maja stare i wolne procesory.. wyświetlacze Tft... 32gb ramu ( w poprzedniej serii chyba 16)!! Moj telefon ma 512... to z czym do ludzi.... Opinie na YT pod tymi podplaconymi recenzjami mowia same za siebie.
Wystarczy jedna konkurencyja firma, ktora zrobi dobry! produkt ktory oferuje ten sam zakres ale w postaci apki na tel i fizyczna nawigacja znika z rynku... bo to dinozaur. Jak ci ukradna telefon, to wylogowujesz sie zdalnie z urzadzenia i koniec.. na nowym instalujesz nawigacje i jedziesz dalej, a jak ci wejda do kampera i ukradna garmina to
Teraz jeszcze kilka słów na temat mojego pytania z poprzeniego postu. Bo ja nie wiedzialem, to moze ktos tez nie wie.
S oznacza traffic tylko przez tel z apka garmina, a D oznacza dodatkowy system po DAB+TMC (Traffic Message Channel).. dodatkowy bo jak go nie ma to ciagnie przez tel..... a moze nie byc? No moze bo to dziala tylko w Niemczech, Włoszech, Norwegii i gdzies jeszcze i uwaga... tylko do 2025... bo rezygnują z tego... wiec to nie zaszkodzi, ale dodatkowych pieniedzy nie warte.
Na koniec przykra wiadomosc, bo powyzsze info mam z firmy Trigar, gdzie planowalem zakupic urządzenie na odleglosc, jednak na moje pytanie czy nie bedzie problemow ze ewentualnym zwrotem jakby mi nie podeszlo ( bo się naczytałem ) pan zaczal krecic i wyszlo ze jak zwroce taki odpakowany produkt to moga mi naliczyc oplate za spadek wartpsci...WTF??!!
Wiec kupie na Amazonie, skad wczoraj dostalem zwrot za sluchawki douszne i nikt nie robil dziwnych podjazdow... a sluchawki raczej sa bardziej "uzywane" niz taka nawigacja.
I na Amazonie jest o 115 zl taniej...
Tyle w temacie. Moze ktos sie czegosnowego dowiedzial
Sorry za telenowele. Nie moge obiecac ze to juz koniec🤣😜
Rdecumanus - 2023-09-19, 18:12 Przyszlo. Powiem krotko. Co za g.wno.
Trase ktora telefon wyznacza mniej niz sekunde tutaj wyznacza kilkadziesiat sekund. Interfejs jest tak wolny, ze rece opadaja, zrobie jakis film bo slowa rego nie wyrażą. Chyba nie dam rady. Potestuje moze w weekend, ale czarno to widze.
Jak wy mozecie tego uzywac.
Rdecumanus - 2023-12-02, 10:41 Słowo się rzekło, kobyłka u płota
Potwierdzenie słów o nowych ducato na stronie francuskie pl
Wszystkie w standardzie z kamerą cofania i ADAS
Ryamah - 2023-12-02, 21:24
decumanus napisał/a:
Przyszlo. Powiem krotko. Co za g.wno.
Dokładnie mam drugi rok Garmina Dezl 700,wywaliłem za niego 1,5tyś a teraz to 150 zł bym nie dał..kilka razy wciskał mnie w drogi gdzie osobówką byłby problem (polne),to samo z aktualizacją po której i tak nie widzi nowej trasy..ostatnio ściągnęła z drogi szybkiego ruchu na ronda a tam powrót na tą sama drogę .
To samo przy obwodnicy Belgradu..Sygic pokazuje już nową drogą (obwodnica) a ta menda (garmin) ciągnie w miasto..może dlatego że w miastach lepiej sobie radzi od innych -to fakt. Dla mnie dużo lepsza jest Sygic lub Lord.
PS. u mnie troszkę szybciej robi wyznaczanie trasy jak na twoim filmiedecumanus - 2023-12-02, 22:07
yamah napisał/a:
ściągnęła z drogi szybkiego ruchu na ronda a tam powrót na tą sama drogę .
Identyczny numer wyciął mi tomtom w maju, w czechach.LukF - 2023-12-03, 09:27 decumanus,
Dzięki za recenzje decumanus - 2023-12-03, 12:36 Proszę, cała przyjemność po mojej stronie, teraz muszę zabrać się już za nową ramkę do Tucsona, żeby gdzies zamontowac tego garmina. Testowałem też w osobówce inne rozwiazania- potencjalnie interesujace, ale przez postawe psa ogrodnika garmina nie działające poprawnie, jest też kilka następnych problemów wynikających z "drogi do nikąd"
Może zrobię wideo w okolicy świat
Pozdrawiam
Randrzej627 - 2023-12-18, 18:42
decumanus napisał/a:
Identyczny numer wyciął mi tomtom
Nie ma nawigacji idealnej.
Czekamy na dalsze recenzje Garmina. Andrzej 73 - 2024-05-22, 00:27 Zastanawiałem się czy nie kupić dobrej kempingowej nawigacji.
Przeczytawszy cztery strony tego wątku dochodzę do wniosku że wydanie 2 koła na jakieś gówno to zbyt dużo abym się stresował w podróży.
Wiem że navi idealnych nie ma , ale może pozostanę na google mapach i zenku zamontowanym w naszym kamperku.
No chyba że macie jeszcze coś sprawdzonego. Chcę kupić coś dobrego , tzn. co jest na tyle pewne że nie robi pod górkę kierującemu.
Navi kempingowa powinna mieć dokładnie zapisane parametry drogi którą chcemy pokonać.decumanus - 2024-05-22, 11:51
Andrzej 73 napisał/a:
Zastanawiałem się czy nie kupić dobrej kempingowej nawigacji.
Przeczytawszy cztery strony tego wątku dochodzę do wniosku że wydanie 2 koła na jakieś gówno to zbyt dużo abym się stresował w podróży.
ależ co ty piszesz, ja ci sprzedam mojego garmina za 1.3 koła, jest przystosowany do osób ze zwolnionym reflexem i ma wbudowaną funkcję krajoznawczą tj. zamiast przejechać 28 km boczną do S3 drogą (którą jeździły również tiry) będzie namawiał do odwiedzenia Berlina, a że przy okazji zrobisz extra 170 km, toż to sama radość.
Kupiłem też Sygica na kampery - nie jest idealnie, ale przynajmniej tak nie świruje i na 10 calowym radiu z androidem widać jakieś 10 razy więcej terenu i szczegółów. to nie przesada.
jedyne co jest fajne w tym garmine to obrazki zjazdów prawie jak zdjęcie, a jednak komputerowa grafika...
zrobił bym film, ale nie mam czasu...YAN - 2024-05-22, 16:08
Andrzej 73 napisał/a:
i zenku
Tego zenka można gdzieś ściągnąć ?LukF - 2024-05-22, 16:56
YAN napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
i zenku
Tego zenka można gdzieś ściągnąć ?
Oczywiście. Na Sylwestrze Marzeń w Zakopanem co roku bywa Cyryl - 2024-05-22, 17:07 mam w radiu nawigację jakąś izraelską, ale korzystam też z maps.me, której zaletą jest aktualizowanie z sieci.
natomiast co do prowadzenia, to rzadko zdarza mi się jechać wg nawigacji, która jest dla mnie tylko wspomaganiem.YAN - 2024-05-22, 18:24
LukF napisał/a:
YAN napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
i zenku
Tego zenka można gdzieś ściągnąć ?
Oczywiście. Na Sylwestrze Marzeń w Zakopanem co roku bywa