|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FORD - Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
PLopaPL - 2022-01-12, 22:13 Temat postu: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fakbryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem?
BikerB - 2022-01-13, 08:50
To jest 3,5 tonowy camper
Tam sie oszczedza na wszystkim zeby wage utrzymac,
Czesto tez na przekrojach w podwoziu
On ma spory zwis, ta przedluzka na bank jest z jakiejs cienizny zrobiona
Zreszta o Ile pamietam to 750kg to jest max producenta
marcincin - 2022-01-13, 10:14 Temat postu: Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
PLopaPL napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fakbryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem? |
Przy silniku 170 KM i automacie maksymalna waga przyczepy to 750kg - tak mam w DR wbite i tak jest napisane w homologacji. W manualu jest więcej (chyba 2500kg), ale konstrukcja haka musi być dokręcana do ramy holownika - profile na których opiera sie garaż są za delikatne i albo trzeba zostosować osobne, albo wymieniać na bardziej masywne co ma oczywiście wpływ na pomniejszenie ładowności. Podejrzewam, że taki hak z odpowiednimi profilami to dodatkowa waga 30-50 kg. Nie wiem czy na rynku są jakieś homologowane rozwiązania (dokręcane do oryginalnej ramy holownika), czy tylko fabryczne.
PLopaPL - 2022-01-13, 12:04 Temat postu: Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
marcincin napisał/a: | PLopaPL napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fakbryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem? |
Przy silniku 170 KM i automacie maksymalna waga przyczepy to 750kg - tak mam w DR wbite i tak jest napisane w homologacji. W manualu jest więcej (chyba 2500kg), ale konstrukcja haka musi być dokręcana do ramy holownika - profile na których opiera sie garaż są za delikatne i albo trzeba zostosować osobne, albo wymieniać na bardziej masywne co ma oczywiście wpływ na pomniejszenie ładowności. Podejrzewam, że taki hak z odpowiednimi profilami to dodatkowa waga 30-50 kg. Nie wiem czy na rynku są jakieś homologowane rozwiązania (dokręcane do oryginalnej ramy holownika), czy tylko fabryczne. |
Czy w swoim Benimarze masz hak? Orientujesz się może czy można to domontować poza fabryką np w zewnętrznym serwisie autoryzowanym?
Chciałbym mieć hak do ciągania właśnie jakieś lekkie przyczepki, najlepiej do 1500 kg. 750 od biedy też by wystarczyło - jakiś motor, quad, skuter wodny zawsze wejdzie. Bez haka pozostaje mi jechać kamperem i osobowym z przyczepką
Grooby78 - 2022-01-13, 19:54
W Roller Teamie 298M na bazie Transita maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1990 kg, a bez hamulca 750 kg. Dane z DR.
Silnik 2.0 170KM, skrzynia manual.
marcincin - 2022-01-13, 20:00 Temat postu: Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
PLopaPL napisał/a: |
Czy w swoim Benimarze masz hak? Orientujesz się może czy można to domontować poza fabryką np w zewnętrznym serwisie autoryzowanym?
Chciałbym mieć hak do ciągania właśnie jakieś lekkie przyczepki, najlepiej do 1500 kg. 750 od biedy też by wystarczyło - jakiś motor, quad, skuter wodny zawsze wejdzie. Bez haka pozostaje mi jechać kamperem i osobowym z przyczepką |
Z hakiem nie pomogę - nie mam i nie planuję mięć (wszystko co mi jest potrzebne mieści się w garażu). Nie zgłębiałem tego tematu, ale może inni coś podpowiedzą.
armar - 2022-01-16, 16:22
PLopaPL mam bliźniaczy model Challenger 380 silnik 2.0 automat.Kupiony nowy w niemczech i w homologacji rubryce masa przyczepy bylo "0".Tył pod garażem zrobiony jest z aluminiowych jekielków. Sprawdź czy napewno ma 750 kg?Pozdrawiam
rigg - 2022-01-17, 03:39
W broszurze Benimara jest napisane: *** The towable weights are as follows:
• Ford 130 HP: maximum towable weight 1500 kg
• Ford 170 HP: maximum towable weight 1500 kg
• Ford with automatic transmission regardless of power: maximum
towable weight 750 kg
Także przy automacie max 750kg.
Kiedyś poprosiłem o cennik krajowego dilera Chausson i jest tam napisane
Hak holowniczy montowany w fabryce ⁽⁷⁾ (może ograniczyć ilość miejsc do jazdy)waga 68kg cena 1 414 euro (netto).
7) Montaż haka holowniczego wymaga specjalnego dokumentu COC
armar - 2022-01-17, 12:15
Biorąc pod uwagę cenę i wagę tego haka ,muszą na etapie produkcji zastępować ramę aluminiową pod garażem na stalową.Zmierzyłem u mnie (brak możliwości montażu haka) to końcowe 115 centymetrów wykonane jest z aluminium.
Rav - 2022-01-17, 12:29
Panowie
Założyć hak z pewnością się da i wykona to ogarnięty majster, który w tym siedzi (np. robi zabudowy pod lawety itp.). Cenowo zmieści się nawet z dedykowaną wiązką w 3 kpln. Waga - pewnikiem dojdzie te 60-80 kg. Oryginalne mocowania garażu pozostają nietknięte - majster wykona homologowany hak na dodatkowej podkonstrukcji pod garażem i zamocuje się bezpośrednio do ramy pojazdu. Tak też wykonywane są haki na 99% lawet, które ciągają za sobą przyczepy z autami po całej Europie. Rozwiązanie w mojej ocenie bezpieczne. Dodatkowo przy małej stłuczce z tyłu macie ochroniony garaż :-)
Pytanie tylko czy ma to sens, skoro w papierach i tak pozostanie ograniczenie do 750 kg?
armar - 2022-01-17, 12:50
RAV problemem może być homologacja i jej zmiana
(koszt?).Jeśli pojazd wyjeżdża bez haka z fabryki to ma w rubryce hak ma wpisane "0" nie "750 kg"Tak jest u mnie w Challenger 380 jest to bliźniaczy model tylko inne wykończenie detali.
Rav - 2022-01-17, 13:01
Armar
1. Homologacji nie zmienisz
2. To, że pojazd wyjeżdża bez haka nie oznacza, że takowego założyć nie możesz - ja nie miałem, a w DR mam dopuszczalne 2.500 kg przyczepy hamowanej i 750 kg bez hamulca (hak oczywiście aktualnie na aucie siedzi)
3. Kluczem jest homologacja - jeśli zawiera satysfakcjonujące parametry - można walczyć (zrobić zdjęcia podwozia i posłać do speca od zabudów - oceni co da się zrobić).
rigg - 2022-01-17, 13:01
Należy się jeszcze zastanowić czy takie HOME MADE haki nie spowodują utraty gwarancji na zabudowę...
Banan - 2022-01-17, 13:04
armar napisał/a: | Jeśli pojazd wyjeżdża bez haka z fabryki to ma w rubryce hak ma wpisane "0" nie "750 kg" |
Montowałem hak co prawda do kombi, ale też miałem "0" - zamontowałem dedykowany, pojechałem na stację diagnostyczną, diagnosta zrobił swoje, wydał papier z którym trzeba iść do WK. Wydział Komunikacji wbił hak w dowód i kartę pojazdu i po sprawie.
Podstawowa sprawa: hak musi być homologowany, a nie wystrugany przez kowala.
Banan - 2022-01-17, 13:07
rigg, rigg napisał/a: | HOME MADE | diagnosta nie dopuści do ruchu
Komplecik - 2022-01-17, 13:22
Banan napisał/a: | rigg, rigg napisał/a: | HOME MADE | diagnosta nie dopuści do ruchu |
Dopuści jeśli jest poprawnie wykonany.
armar - 2022-01-17, 13:31
Banan może w za dużym skrócie chciałem wyjaśnić.Byłem na pierwszym przeglądzie i Pan diagnosta powiedział:Haka to pan tu nigdy nie założysz bo w homologacji dmc pojazdu i dmc zespołu pojazdów wynosi tyle samo 3500 kg,czyli pojazd konstrukcyjnie nie przygotowany do ciągnięcia przyczepy.Byłem u dwóch diagnostów jak coś😉
Rav - 2022-01-17, 13:46
Banan napisał/a: |
rigg napisał/a: | HOME MADE |
diagnosta nie dopuści do ruchu |
Banan - gdyby ktoś sobie ręcznie kulę haka cudował to i owszem, ale tutaj mamy do czynienia z sytuacją, gdy sam hak ma homologację i tabliczkę znamionową, a sam montowany jest do niefabrycznej podkonstrukcji. Zaprawdę powiadam Ci ... nie będzie kłopotów z przeglądem i wbiciem haka, o ile tylko ktoś nie wykona podkonstrukcji w sposób urągający zdrowemu rozsądkowi. Powtórzę: praktycznie wszystkie lawety mają takie same lub zbliżone rozwiązania.
Banan - 2022-01-17, 13:47
Komplecik napisał/a: | Dopuść jeśli jest poprawnie wykonany. |
Wiesiu, a tabliczkę znamionową skąd wziąć...?
armar napisał/a: | Haka to pan tu nigdy nie założysz bo w homologacji dmc pojazdu i dmc zespołu pojazdów wynosi tyle samo 3500 kg |
Czyli homologacja DMC pojazdu Cię blokuje i nikt Ci tego nie zalegalizuje.
Banan - 2022-01-17, 13:50
Rav napisał/a: | tutaj mamy do czynienia z sytuacją, gdy sam hak ma homologację i tabliczkę znamionową, |
Ooooo, o to właśnie biega - tabliczka
Tak to masz niewątpliwą rację.
marcincin - 2022-01-17, 15:18
Rav napisał/a: | Armar
1. Homologacji nie zmienisz
2. To, że pojazd wyjeżdża bez haka nie oznacza, że takowego założyć nie możesz - ja nie miałem, a w DR mam dopuszczalne 2.500 kg przyczepy hamowanej i 750 kg bez hamulca (hak oczywiście aktualnie na aucie siedzi)
3. Kluczem jest homologacja - jeśli zawiera satysfakcjonujące parametry - można walczyć (zrobić zdjęcia podwozia i posłać do speca od zabudów - oceni co da się zrobić). |
Widać różni producenci różnie podchodzą to homologacji - ja w DR w pozycji F3 mam 4250kg, O1 i O2 po 750kg.
Gdybym miał potrzebę zamontowania haka to zleciłbym usunięcie fabrycznych wsporników i w ich miejsce zamontowanie czegoś mocniejszego - zawsze to kilka kg mniej.
armar - 2022-01-17, 15:50 Temat postu: Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
PLopaPL napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fabryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem? |
Reasumując ,w tym konkretnym modelu sprzedający ma pewnie rację. Hak można zamówić tylko w fabryce. Zmieniają konstrukcyjnie tył ramy pojazdu i w homologacji wpisują dmc zespołu pojazdów np.4250kg. Jeśli zamówisz bez haka w fabryce to będzie w homologacji dmc zespołu pojazdów 3500kg i później nie dołożysz haka .
Komplecik - 2022-01-17, 18:20
Banan napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Dopuść jeśli jest poprawnie wykonany. |
Wiesiu, a tabliczkę znamionową skąd wziąć...?
. |
Robku jak coś .
Ja kupiłem homologowany zaczep/kulę , poprawność wykonania konstrukcji diagnosta sprawdził i zarejestrował hak.
Banan - 2022-01-17, 20:31
Komplecik napisał/a: | Ja kupiłem homologowany zaczep/kulę , poprawność wykonania konstrukcji diagnosta sprawdził i zarejestrował hak. |
Bez tabliczki?
Tutaj jest opisana cała procedura i jak to powinno wyglądać.
Cytat: | Tabliczka znamionowa to jeden z najbardziej istotnych elementów w haku holowniczym. Na tabliczce znamionowej znajdują się takie wartości jak uciąg haka, nacisk na kulę, rok produkcji oraz symbol i numer homologacji europejskiej. |
Dobrze wiemy, że co SKP to interpretacja przepisów inna, ale do tego stopnia?
To wiesz, że przy kontroli drogowej, jak nie ma tabliczki na haku, mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny?
Rav - 2022-01-17, 20:49
Banan napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Ja kupiłem homologowany zaczep/kulę , poprawność wykonania konstrukcji diagnosta sprawdził i zarejestrował hak. |
Bez tabliczki?
|
Jak homologowany to z pewnością miał nabitą tabliczkę
Komplecik - 2022-01-17, 20:55
Banan napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Ja kupiłem homologowany zaczep/kulę , poprawność wykonania konstrukcji diagnosta sprawdził i zarejestrował hak. |
Bez tabliczki?
Tutaj jest opisana cała procedura i jak to powinno wyglądać.
Cytat: | Tabliczka znamionowa to jeden z najbardziej istotnych elementów w haku holowniczym. Na tabliczce znamionowej znajdują się takie wartości jak uciąg haka, nacisk na kulę, rok produkcji oraz symbol i numer homologacji europejskiej. |
Dobrze wiemy, że co SKP to interpretacja przepisów inna, ale do tego stopnia?
To wiesz, że przy kontroli drogowej, jak nie ma tabliczki na haku, mogą Ci zabrać dowód rejestracyjny? |
Sam hak/kula ma tabliczkę bo to wymienne jest.
Przecież nie polecę i nie dam za 3 kawałki blachy 5 koła jesze nie zgłupiałem
blue60 - 2022-01-17, 21:32
Panowie, Wy piszecie o tabliczkach i wpisach w świadectwach homologacji.
Faktycznie jest 750 kg.
Ale na zdrowy rozsądek to 300 kg to za dużo.Przecież tam jest 2,5 m zwisu poza ramą plastikowego nadwozia.Nie ma do czego przykręcić końcowego ramienia haka.
Tą przestrzeń trzeba by było zabudować solidną ramą, bo ta fabryczna dokręcana część to z lekką przyczepą odleci po 20 kilometrach.Taka konstrukcja musiałaby ważyć 80-100kg.
Kolega ma zamontowany hak do ciągania łódki przez dealera w Rzeszowie i ten się rusza w pionie kilka centymetrów, z jego niewielką przyczepą!!!Już kilka razy jeździł na poprawki mimo, że sam jest profesjonalnym producentem przyczep.Jak się spotkam z nim to wypytam, czy dorobił sobie ramę.
PLopaPL - 2022-01-17, 21:59
Na haku chciałbym mieć z 1500-1800 kg. Od biedy 750 też byloby ok. Hak wykorzystywałby właśnie do lekkiej przyczepki na którą wrzuciłbym motor lub quada
Czy ktoś, bardziej obeznany w rynku, może polecić kampera na z układem podobnym do chausson z uciągiem haka 1500 kg w Zwyż? Koniecznie automat
orkaaa - 2022-01-17, 22:45
Już chyba Ci odpowiedzieli na pytanie. Spójrz pod podwozie. Z belki masz wyprowadzone dwa wsporniki na których wisi cały tył. Ja się zastanawiałem czy 60 kg na rowery to wytrzyma a Ty chcesz setki kilogramów na tym wozić i to na przyczepie która wpada w drgania ???? Nie trzeba być mechanikiem tylko w podstawówce na fizykę chodzić. Taki hak i jego przedłużenie to dźwignia. Czym dłuższe ramie tym większa siła działa. Kamper to nie traktor. Nikt przy zdrowym umyśle i minimalnej odpowiedzialności nic Ci takiego nie założy. Nie ma przy tej konstrukcji opcji na hak. To wymaga wspawania się w tylną belkę i założenia profesjonalnych wsporników. Rozbierałem cały tył kampera. Bo mi gość wjechał pod kampera. Zniszczył na szczęście tylko te plastikowe pseudo zderzaki. One są jak wydmuszki jajek. Potem masz już tylną ścianę. Żadnej belki zgniotu czy czegokolwiek !!! Kamper ma tylko przód i zero tyłu więc nie ma do czego dokręcić. Ja bym nie ryzykował ale może ktoś to testował.
kaimar - 2022-01-17, 23:12
W tym wątku jest dużo, delikatnie mówiąc, nieścisłości. Ponieważ temat haków w kamperach jest mi znany to postaram się przekazać parę informacji.
1. Dopuszczalna masa holowanej przyczepy jest określona w homologacji, ale uwaga - w homologacji kampera a nie podwozia. Wartość tą możemy też obliczyć z tabliczki znamionowej kampera - podkreślam - kampera a nie podwozia. Na tabliczce znajdziecie nazwę producenta na przykład Laika, Capron dla Carado i Sunlight, Trigano dla Roller Team oraz oprócz innych oznaczeń cztery masy. Pierwsza to DMC kampera a druga to DMC zestawu pojazdów. Odejmując od drugiej masy pierwszą otrzymamy DMC przyczepy którą możemy ciągnąć tym kamperem. Bywają pojazdy w których na tabliczce obie masy są takie same. Oznacza to że takim pojazdem nie pociągniemy przyczepy.
2. W Europie jest tylko kilku producentów haków dedykowanych do kamperów.
3. Belka haka jest mocowana do dodatkowych podłużnic mocowanych do ramy pojazdu w okolicy tylnej osi. To mocowanie jest najważniejszym elementem haka - jest to zestaw przeróżnych blach, wsporników itp. Jest to węzeł konstrukcyjny przenoszący duże siły z kuli haka na konstrukcję podwozia. A podłużnice haka są długi i działają jak dźwignia. Haki tzw. rzemieślnicze w tym miejscu są zazwyczaj delikatnie mówiąc niedopracowane.
4. Hak do kampera waży co najmniej 60 kg.
5. Miejsce mocowania konstrukcji haka do ramy pojazdu często jest już "zajęte" przez konstrukcję belek pod garażem co wymaga dobrania odpowiedniego modelu haka.
6. Większość haków ma dopuszczalną masę przyczepy jaką możemy przy jego pomocy holować określoną w homologacji haka na 2000kg. Nawet jeżeli nasz kamper teoretycznie może ciągnąć przyczepę o masie 2500kg to może zdarzyć się tak że nie znajdziemy haka o takim uciągu pasującego akurat do danego kampera.
7. Można zamówić u niektórych producentów kampera z zamocowanym fabrycznie hakiem ale wtedy na pewno będzie o jedną osobę mniej w homologacji.
8. Do kamperów na podwoziu Al-Ko montuje się tylko belkę haka bez podłużnic.
PLopaPL - 2022-01-18, 09:26
orkaaa napisał/a: | Już chyba Ci odpowiedzieli na pytanie. Spójrz pod podwozie. Z belki masz wyprowadzone dwa wsporniki na których wisi cały tył. Ja się zastanawiałem czy 60 kg na rowery to wytrzyma a Ty chcesz setki kilogramów na tym wozić i to na przyczepie która wpada w drgania ???? Nie trzeba być mechanikiem tylko w podstawówce na fizykę chodzić. Taki hak i jego przedłużenie to dźwignia. Czym dłuższe ramie tym większa siła działa. Kamper to nie traktor. Nikt przy zdrowym umyśle i minimalnej odpowiedzialności nic Ci takiego nie założy. Nie ma przy tej konstrukcji opcji na hak. To wymaga wspawania się w tylną belkę i założenia profesjonalnych wsporników. Rozbierałem cały tył kampera. Bo mi gość wjechał pod kampera. Zniszczył na szczęście tylko te plastikowe pseudo zderzaki. One są jak wydmuszki jajek. Potem masz już tylną ścianę. Żadnej belki zgniotu czy czegokolwiek !!! Kamper ma tylko przód i zero tyłu więc nie ma do czego dokręcić. Ja bym nie ryzykował ale może ktoś to testował. |
Dlatego pytam się, czy jest jakiś producent co montuje za dopłatą stosowne wzmocnienia dostosowane do takiego obciążenia. Ponieważ nie każdy produceny podaje te dane bezpośrednio w swoich katalogach. Niestety żyjemy w Polsce i jak człowiek tylko o coś zapyta, od razu zarzuca mu się brak szkoły . Tak się składa drogi kolego, że skończyłem kilka dobrych szkół . Nie ma co jednak kontynuować tego wątku, nie ten dział i temat.
Kaimar dziękuję za konkretne sprecyzowanie tematu. Czyli, jeżeli na tabliczce będę mieć dwie różne masy, to oznacza że producent zabudowy dopuszcza możliwość ciągnięcia przyczepy o masie wynikającej z różnicy tych dwóch wartości; czy zatem można taki hak zamontować w profesjonalnym serwisie, oczywiście ze wszystkimi wymaganymi wzmocnieniami itp? Zapewne grozi to utratą gwarancji.... Czy ktoś zna taki profesjonalny serwis??
Comsio - 2022-01-18, 16:24
Jest w Wawie i koło Łodzi montują haki .
Jak ci pasują miejscówki , to wieczorem podeślę namiary.
PLopaPL - 2022-01-18, 17:55
Comsio napisał/a: | Jest w Wawie i koło Łodzi montują haki .
Jak ci pasują miejscówki , to wieczorem podeślę namiary. |
Najważniejsze, aby była to sprawdzona firma, która zrobi to rzetelnie i zgodnie ze sztuką. Miejscowość nie ma znaczenia.
Comsio - 2022-01-18, 20:42
https://hds-haki.pl/oferta/?fbclid=IwAR3I8op_NwXF9S8enQzFRXP9UhyW44wpE_Mh14vqMPmdVPVxkVg5DbXTpp4
Wawa ul Marsa
Pabianice-Łódz firma Mazico
suzu4x4 - 2022-01-23, 16:38
PLopaPL napisał/a: |
Najważniejsze, aby była to sprawdzona firma, która zrobi to rzetelnie i zgodnie ze sztuką. Miejscowość nie ma znaczenia. |
Cześć, czyżbyś się też przesiadał na kampera ?
Mój kolega u którego zostawiłeś kiedyś przyczepę pod domem będzie właśnie montował hak do swojej integry, firma z okolic Poznania mają też w ofercie hak do kampera na Transicie :
https://www.masterhak.pl/...ilter_Price=705
i jak rozważasz zakup Chausson to mogę potwierdzić że jak będzie z automatyczną skrzynią biegów to będzie miał 750 kg na haku, jak manual to 1500kg .
U mnie w Benimarze też jest tylko 750 kg ze względy na automatyczną skrzynię
PLopaPL - 2022-02-08, 18:43
suzu4x4 napisał/a: | PLopaPL napisał/a: |
Najważniejsze, aby była to sprawdzona firma, która zrobi to rzetelnie i zgodnie ze sztuką. Miejscowość nie ma znaczenia. |
Cześć, czyżbyś się też przesiadał na kampera ?
Mój kolega u którego zostawiłeś kiedyś przyczepę pod domem będzie właśnie montował hak do swojej integry, firma z okolic Poznania mają też w ofercie hak do kampera na Transicie :
https://www.masterhak.pl/...ilter_Price=705
i jak rozważasz zakup Chausson to mogę potwierdzić że jak będzie z automatyczną skrzynią biegów to będzie miał 750 kg na haku, jak manual to 1500kg .
U mnie w Benimarze też jest tylko 750 kg ze względy na automatyczną skrzynię |
Przyczepę zostawiamy, co więcej będziemy wymieniać na jakąś większą, np. Tabbert 700 KD.
Te 750 kg w zupełności mi wystarczy. Jakieś dwa mniejsze motory lub quad na lekką przyczepę i wystarczy. Nie chciałbym tylko utraty 5 pasażera....
Rozumiem, że masz hak w swoim kamperze? Przeglądam hak, który podlinkowałeś. Jak zamawialiśmy Benimara w Kędzierzynie, pamiętam że Pan Jacek mówił: tylko dwóch producentów ma homologację na haki do kampera.
Jak jest w tym przypadku?
Socale - 2022-02-08, 21:38
PLopaPL napisał/a: | ...
Przyczepę zostawiamy, co więcej będziemy wymieniać na jakąś większą, np. Tabbert 700 KD.
... |
W Gubinie podjedź na Sikorskiego, od niedawna stoi już bez tablic ładna duża niunia Fendt na 4 kółkach, do Ef1 T-0-P w sam raz.
Podjedź, zapytaj i kup teraz jeśli jest na sprzedaż, wiosną będzie za późno a wiem z autopsji że takie lochy sprzedają się szybciej niż się wydaje.
Ach jak ona mi grała
PLopaPL - 2022-02-14, 22:10
Socale napisał/a: | PLopaPL napisał/a: | ...
Przyczepę zostawiamy, co więcej będziemy wymieniać na jakąś większą, np. Tabbert 700 KD.
... |
W Gubinie podjedź na Sikorskiego, od niedawna stoi już bez tablic ładna duża niunia Fendt na 4 kółkach, do Ef1 T-0-P w sam raz.
Podjedź, zapytaj i kup teraz jeśli jest na sprzedaż, wiosną będzie za późno a wiem z autopsji że takie lochy sprzedają się szybciej niż się wydaje.
Ach jak ona mi grała |
W którym miejscu szukać? Takiej tablicy nie mam już od kilku msc. Auto pojechało do Poznania 😉
Socale - 2022-02-15, 19:00
Tutaj: https://www.google.pl/map...m/data=!3m1!1e3
Nawet na tym zdjęciu centralnie stoi jakaś mała budka, przy samym skrzyżowaniu.
PLopaPL - 2024-12-16, 08:55
Dzień dobry. Odświeżam temat. Ostatnio, gdzieś na FB, trafiłem na firmę, która rzekomo może zmienić parametry dotyczące haka w kamperze na fordzie.
Czy zmiana homologacji i wpisanie "O" powyżej wartości od producenta jest w ogóle możliwe?
Oczywiście osoba ta deklarowała, że temat jest do przejścia bez najmniejszych problemów.... Wolałbym się upewnić u kogoś, kto zna procedurę.
Co do samego haka firma Masterhak posiada w ofercie haki do camperów, które zawierają od razu kompletną ramę mocowaną do podwozia. Z kolei, jeżeli producent przewiduje inny uciąg dla manualnej skrzyni biegów, a inny dla automatycznej, to problemem nie jest zabudowa a rodzaj skrzyni. Hak chciałbym mieć na wszelki wypadek. Zapewne użyję go raz lub dwa w roku. Poniżej link do haka
https://www.masterhak.com...mper-od-03-2014
Voku - 2024-12-16, 15:32
W nowym Fordzie możesz już ciągnąc 2 tony skrzynia automat
PLopaPL - 2024-12-16, 15:52
Voku napisał/a: | W nowym Fordzie możesz już ciągnąc 2 tony skrzynia automat |
Na YT przewinęło mi się, że odebraliście nowego campera.
Wydaje się, że właśnie przez skrzynię biegów ford ograniczył albo inaczej w jakiś sposób uwarunkował uciąg haka dla producentów camperów....
Szkoda byłoby mi zmieniać dwuletniego campera ze względu na ograniczenia w uciągu haka...
peja76 - 2024-12-16, 19:26
PLopaPL napisał/a: |
Co do samego haka firma Masterhak |
Firmę polecam, w wrześniu zakładali Mi hak do Forda, Rimor 2021r montaż trwał 1,5h
Ja mam w dowodzie 2.5t manual. Ponoć taki uciąg to rzadko spotykany egzemplarz
PLopaPL - 2024-12-23, 09:34
peja76 napisał/a: | PLopaPL napisał/a: |
Co do samego haka firma Masterhak |
Firmę polecam, w wrześniu zakładali Mi hak do Forda, Rimor 2021r montaż trwał 1,5h
Ja mam w dowodzie 2.5t manual. Ponoć taki uciąg to rzadko spotykany egzemplarz
|
Wiem, że można zamontować ten hak. Pytanie zasadnicze, czy można w jakiś sposób zmienić homologację campera? Reklamujący się na fb czy innych portalach piszą, że to nie problem....
papamila - 2024-12-23, 10:23
[quote="PLopaPL"] peja76 napisał/a: | Reklamujący się na fb czy innych portalach piszą, że to nie problem.... |
Skoro tak twierdzą to ustalcie cenę, zleć zmianę i ustal zapłatę po skutecznej i prawidłowej zmisnie
PLopaPL - 2024-12-23, 19:10
[quote="papamila"] PLopaPL napisał/a: | peja76 napisał/a: | Reklamujący się na fb czy innych portalach piszą, że to nie problem.... |
Skoro tak twierdzą to ustalcie cenę, zleć zmianę i ustal zapłatę po skutecznej i prawidłowej zmisnie |
Niby tak, ale chcą wszystkie dokumenty od auta i tutaj się zastanawiam. Na OSKP powiedzieli, że to niewykonalne...
peja76 - 2024-12-23, 19:24
PLopaPL napisał/a: | Na OSKP powiedzieli, że to niewykonalne... |
I mają rację, kiedyś przy Sprinterze chcieliśmy taki manewr zrobić, i dupa blada
PLopaPL - 2025-01-02, 18:16
peja76 napisał/a: | PLopaPL napisał/a: | Na OSKP powiedzieli, że to niewykonalne... |
I mają rację, kiedyś przy Sprinterze chcieliśmy taki manewr zrobić, i dupa blada
|
Czyli wychodzi, że firma/osoba, która deklaruje taką usługę raczej kłamie...
|
|