|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
PEUGEOT - Wymiana foteli kabiny w Peugeot J5
Malefisto - 2011-12-11, 10:59 Temat postu: Wymiana foteli kabiny w Peugeot J5 Witajcie
Chciał bym wymienić w swoim J5 fotele na wygodniejsze z podłokietnikiem, w poprzednim kamperze na fiacie ducato wymieniłem foteliki na tkaie z forda galaxy z obrotnicami i musiałem przycinać o 6 cm skrzynie pod fotelami gdyż fotele były wyższe.
Tutaj niestety nie mam możliwości obcięcia skrzyń gdyż pod kierowcy jest boiler a pod pasażera zbiornik na wodę, i tutaj pojawią się moje pytania
-czy w j5 i ducato skrzynie są tej samej wysokości?
-jakie fotele montowaliście u siebie?
darol - 2011-12-14, 16:37
Podbijam temat, bo też mnie interesuje wymiana foteli bez cięcia skrzynek.
Pomoże ktoś w wyborze ?
Zaradek - 2011-12-14, 21:36
Ja w swoim Dethleffsie (zbiornik i bojler pod siedzeniami) zamontowałem siedzenia od Opla Omegi B. Niestety nie mają podłokietników.
Malefisto - 2011-12-15, 10:06
Nie ma problemu z wysokością? i jak z rozstawem szyn, pasowały na oryginalne skrzynie czy coś dorabiałeś?
airgaston - 2011-12-15, 10:38
A ja wmontowałem fotele z citroena bx ale od wersji gti. Super wygodne z trzymaniem bocznym i regulacją każdej poduszki (lędźwiowa i dupna ) Podłokietnik moim zdaniem to przekleństwo. Mam w ludwiku, citroenie c3, c4, Almerze i tylko mi przeszkadzaja. Może w USA to się sprawdzają ale w Polsce gdzie nie ma dróg ?
Malefisto - 2011-12-15, 10:43
Ja miałem w poprzednim kamperze podłokietniki prawej strony i przydawały się przy dłuższych trasach ręka odpoczywała.
Zaradek - 2011-12-15, 20:22
Malefisto napisał/a: | Nie ma problemu z wysokością? i jak z rozstawem szyn, pasowały na oryginalne skrzynie czy coś dorabiałeś? |
Z wysokością nie ma żadnego problemu (zresztą każdy inny fotel, niż oryginalny, jest wygodniejszy więc ciężko to ocenić )
Fotele montowałem z szynami więc tylko otwory musiały pasować. Kierowcy na styk pasował , natomiast w pasażera mam obrotnicę i tu juz nie pasował trzeba było kombinować.
Marek_Kacz - 2012-12-21, 17:07
Przymierzam się do wymiany foteli na skórzane od Audi A8.
Cena za komplet już ok 400 zł, prawdziwa skóra, szerokie, wygodne, pełna regulacja elektryką, nawet jakby kto chciał podgrzać sobie siedzonko...
Jak zamontuję to zapodam jaki jest stopień trudności ww operacji.
Czy można samodzielnie zrobić sobie obrotnice dla fotela pasażera czy też stopień trudności zbyt wysoki?
silny - 2012-12-21, 17:36
mam na stanie takie fotele RECARO z rozbitka i powiem ze troche wielkie i ciezkie
odnosnie obrotnic to robilem i nie ma problemu - galaxy-fiat . troche spawwania ale trudnosci tylko na oko . po fakcie bedziesz sie smial
Marek_Kacz - 2012-12-21, 18:14
majsterek napisał/a: | mam na stanie takie fotele RECARO z rozbitka i powiem ze troche wielkie i ciezkie |
Na plecach nie będę nosił
Sprawdzam od lat skórzane w swojej osobówce i zawsze cieszy mnie łatwość "wślizgiwania się" po nich za kierownicę. A jak wziąć jeszcze pod uwagę możliwości tyxg wszystkich elektrycznych silniczków to... nie będzie się chciało wysiadać.
Myślę o tych bardziej "kanapowych", fabrycznie montowanych w pierwszym modelu, w D2.
I tańsze i chyba do kampera bardziej przydatne.
Kubełkowe RECARO chyba jednak trochę ograniczają swobodę ruchów, "trzymają" w sobie a siły odśrodkowe w zakrętach to w tych naszych rakietach z siedzenia nie zrzucają . Chyba...
A co do roboty...
Rączki nie przyrosły, garaż z kanałem i "wrotami" wystarczająco wielkimi mam, narzędzia są.
Pozostaje poczekać na wiosnę, bo zasypało nas tu na Mazurach, oj zasypało.
Marek_Kacz - 2013-01-12, 17:08
Fotele już jadą!
http://allegro.pl/show_item.php?item=2913264462
Jestem przekonany, że "zrobienie" kabiny w taką jasną skórę znacząco rozjaśni wnętrze, polepszy komfort jazdy i spowoduje, że nawet dłuższe trasy bedą mniej męczące.
silny - 2013-01-12, 17:52
mam nadzieje ze masz klime bo sobie jajka (nie tylko od kury) bedziesz mogl smazyc na skorzanych fotelach latem
Marek_Kacz - 2013-01-12, 19:00
Stare jajka - juz i tak nie planuje im innej funkcji niż dekoracyjna
Brak klimy to faktycznie jest problem, ale o tym trzeba bedzie pomyśleć w późniejszym czasie.
Poza tym wszystkiego się nie przeskoczy.
Jak to się mówi:
"Nie od razu Kraków spalono..."
KASART - 2013-02-05, 12:26
Ja wymieniłem od Opla Omegi B 96 rok, pasują idealnie, dodatkowo fotel kierowcy jest z a utomatycznym podnoszeniem. Jedna szyna na starych srubkach drugą szynę nawiercałem i skręcałem na nowych śrubkach. Jakie wygodne ;-)))
Marek_Kacz - 2013-02-09, 12:36
Te z Audi sa regulowane we wszystkich mozliwych poziomach a więc także góra-dół.
Wykorzystam - jako że kupiłen cały komplet włącznie z oparciem tylnym i zmyślnym podłokietnikiem w nim zamontowanym - tenze podłokietnik i zamontuję go pomiedzy fotelami.
On sam ma już w sobie fajne skrytki a zamierzam go zamontować nad dodatkowym schowkiem jaki się wytworzy gdy "zaślepię" przestrzeń pomiedzy skrzynkami na których są zamontowane fotele.
Do tego na obydwojgu drzwi, na tych samych wysokościach na której będzie środkowy podłokietnik też chcę zamontować szerokie, dochodzące do brzegów foteli podłokietniki.
Owszem, w ten sposób w zasadzie zlikwiduję możliwość przechodzenia bezpośrednio z kabiny do części mieszkslnej, ale wygoda podróżowania - mam nadzieję - w zupełności zrekompensuje mi uciązliwość tego ograniczenia.
Dzidek - 2016-02-21, 14:01
Witam wszystkich kamperowców i użytkowników Ducato I,
chciałbym odświeżyć temat wymiany foteli w Ducato I ponieważ zamierzam jeszcze przed sezonem zamierzam wymienić fotele i chciałbym skorzystać z dotychczasowych doświadczeń. Przeczytałem już wszystkie relacje na ten temat i dalej nie wiem co wybrać?
Proszę o wasze doświadczenia i ewentualnie foto.
piotr.sto - 2016-02-21, 14:47
Również dołączam się do prośby Dzidka.
Czy ktoś może montował fotele od Voyagera - ale nie przednie (z jednym podłokietnikiem), tylko środkowe (z dwoma)?
willi7 - 2016-02-21, 15:13
Właśnie jestem w trakcie wymiany na takie od Espace http://allegro.pl/fotele-...5996100920.html , ktoś się wypowiadał, że do Ducato II wystarczy otwory w skrzyniach nawiercić...., niestety to nieprawda konieczne przeróbki szerokości szyn. Wysokość też kombinacje z pochyleniem, ostatecznie jak zrobie z 700 km to powiem czy gra warta była przysłowiowej świeczki...
mrsulki - 2016-02-21, 16:28
willi7 napisał/a: | do Ducato II wystarczy otwory w skrzyniach nawiercić...., niestety to nieprawda konieczne przeróbki szerokości szyn. |
Mam dokładnie takie fotele. Przy montażu wywierciłem jedynie otwory w innych miejscach by przykręcić szyny. Zapięcia od pasów przykręciłem w odpowiednie miejsca w fotelach nawet gwint od śruby fiatowskiej pasował. Mam 192cm wzrostu i raczej do chudzielców nie należę a różnica w wysokości foteli była tak niewielka że dałem sobie spokój z przeróbkami. Przejeździłem już od wymiany około 7kkm i naprawdę więcej mi nie trzeba.
willi7 - 2016-02-21, 16:51
mrsulki napisał/a: | willi7 napisał/a: | do Ducato II wystarczy otwory w skrzyniach nawiercić...., niestety to nieprawda konieczne przeróbki szerokości szyn. |
Mam dokładnie takie fotele. Przy montażu wywierciłem jedynie otwory w innych miejscach by przykręcić szyny. Zapięcia od pasów przykręciłem w odpowiednie miejsca w fotelach nawet gwint od śruby fiatowskiej pasował. Mam 192cm wzrostu i raczej do chudzielców nie należę a różnica w wysokości foteli była tak niewielka że dałem sobie spokój z przeróbkami. Przejeździłem już od wymiany około 7kkm i naprawdę więcej mi nie trzeba. |
różnica w szerokości szyn jest po 2 cm z każdej ze stron. Od ESPACE szyny są szersze o 4 cm.
Mam 182cm i siedząc na obniżonym na max fotelu i kręcąc kierownicą obciera mi o kolana, może za bardzo się przysuwam do przodu ....
piotr.sto - 2016-02-21, 17:39
A może ktoś coś napisze o Ducato I?
mrsulki - 2016-02-21, 20:17
willi7 napisał/a: |
różnica w szerokości szyn jest po 2 cm z każdej ze stron. Od ESPACE szyny są szersze o 4 cm. |
A czy pisałem że pasują???
Po to właśnie wiercone były nowe otwory w podstawie. Zresztą możemy porównać na żywo toż my ziomale.
Rodzinka Cztery Plus - 2016-02-22, 08:06
W sumie ciekawe... Ja na co dzień jeżdżę Espace IV i nigdy bym nie przełożył foteli z tego auta do kampera (Ducato 2005) - te fiatowskie są dla mnie dużo wygodniejsze... Fakt, Espace robiłem nawet 1600km w dobę (z przerwami oczywiście) ale po 500...600km dupsko bolało straszliwie. Z Dukata wysiadam po 900km i w zasadzie nic...
Tylko by się dodatkowy podłokietnik przydał.
zbyszekwoj - 2016-02-22, 08:53
Ducato II po lifcie ma trochę inne siedzenia niz przed.
mrsulki - 2016-02-22, 13:58
Rodzinka Cztery Plus, Mogę Ci w prezencie wysłać te oryginalne fiatowskie to poznasz ten raj dla W porównaniu z nimi te z Espace to niczym tron papieski.
piotr.sto - 2016-02-22, 17:37
Super A coś o Ducato I?
Donat - 2016-02-22, 17:55
piotr.sto napisał/a: | Super A coś o Ducato I? |
A proszę bardzo, tataj masz jak ja sobie poradziłem w moim kampiórku :-) http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=9457
willi7 - 2016-02-22, 21:18
mrsulki napisał/a: | willi7 napisał/a: |
różnica w szerokości szyn jest po 2 cm z każdej ze stron. Od ESPACE szyny są szersze o 4 cm. |
A czy pisałem że pasują???
Po to właśnie wiercone były nowe otwory w podstawie. Zresztą możemy porównać na żywo toż my ziomale. |
dzisiaj zakończyłem i po dołożeniu jeszcze kilku podkładek jest szansa że będzie dobrz
Socale - 2016-02-22, 22:57
mrsulki napisał/a: | ...
oryginalne fiatowskie to poznasz ten raj dla W porównaniu z nimi te z Espace to niczym tron papieski. |
W swoim byłym wstawiłem od Mondeo 2, to nie przypadek, miałem wówczas roboczowóz Mondeo MK2 i mogłem robić setki kilometrów, mój kręgosłup nie cierpiał.
Natomiast autem mojej ukochanej, Mercedes S211 mimo wszelkich regulacji i bajerów, czuję kręgosłup już na wjeździe do Zielonej Góry - nie lubię nim jeździć za kierownicą.
Obecny roboczowóz też mercedes ale z innymi fotelami, pompowanymi, mogę jechać podobnie jak Mondeo.
Coś w tym jest, to kwestia anatomii każdego człowieka, dla jednego tron będzie nie do zniesienia, dla innego taboret będzie luxusem.
.
Jak będę wstawiał fotele do obecnego mojego, to zrobię fotopomocnik dla poglądu.
Będę wstawiał od Winstara, fotele już mam.
Rodzinka Cztery Plus - 2016-02-23, 10:47
zbyszekwoj napisał/a: | Ducato II po lifcie ma trochę inne siedzenia niz przed. |
A, no to zmienia postać rzeczy. Generalnie w tych co mam, brakuje mi tylko innego zagłówka i podłokietnika z lewej strony. Fotele w Espace są z kolei dla mnie za miękkie. Najlepiej jeździło mi się w Vel Satis
zbyszekwoj - 2016-02-23, 13:48
Rodzinka Cztery Plus napisał/a: | podłokietnika z lewej strony |
Jak będziesz trzymał obydwie ręce na podłokietnikach to nie dosięgniesz do kierownicy.
No chyba że masz inne możliwości.
jarko_66 - 2016-02-23, 18:18
Podepnę się do tematu . Ja w swoim Ducato 3 zamontowałem fotele od Sharana . Jestem zadowolony ostatnio trochę zrobiłem kilometrów. Mogę stwierdzić że są wygodne. Fotel Kierowcy jest na oryginalnej podstawie ,przerabiałem otwory, dla małego ludka może byłby za wysoki. Dla mnie jest dobry. Dla pasażera dorobiłem nową podstawę odrobinę niższą . Te fotele są zintegrowane z obrotnicami i posiadają wszelkie regulacje wraz z podgrzewaniem którego nie podłączyłem . Uchwyty do pasów zamontowałem stare aby komputer nie wariował. Obyło się bez przeprogramowania http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=14725 Strona 13 są fotki
zbyszekwoj - 2016-02-23, 20:00
Zachęciliście mnie do wymiany foteli jutro jadę obejrzeć od Espasa
McGali - 2016-02-25, 11:21
Rodzinka Cztery Plus napisał/a: | W sumie ciekawe... Ja na co dzień jeżdżę Espace IV i nigdy bym nie przełożył foteli z tego auta do kampera (Ducato 2005) - te fiatowskie są dla mnie dużo wygodniejsze... Fakt, Espace robiłem nawet 1600km w dobę (z przerwami oczywiście) ale po 500...600km dupsko bolało straszliwie. Z Dukata wysiadam po 900km i w zasadzie nic...
Tylko by się dodatkowy podłokietnik przydał. |
Też prywatnie używam Espace IV i do kampera na podmianę kupiłem a jakże ... od Espace IV
zbyszekwoj - 2016-02-25, 15:36
No i kupiłem od Espace IV ,Różnica w rozstawie śrub 3,5 cm ,nie wiem czy się załapie do skrzynki ,czy trzeba będzie rzeźbić. Ale kamper jeszcze zimuje. Jak nie to będę musiał sprawdzić kto mnie wpuścił w maliny.
Wojciechu - 2016-02-25, 16:55
Zbyszek - "kombinuj". Jak się spotkamy to posiedzę na Twoich fotelikach . Gdy będzie wygoda, czy wręcz rozpusta - to ja tez wymienię. Będzie taniej iż wymiana tapicerki, którą muszę zrobić.
zbyszekwoj - 2016-02-25, 18:15
Ja wymieniam ze względu na podłokietnik ,bo mi zwisa w czasie jazdy?
A siedzenia z lędźwiami ,reg. wysokości jak ktoś lubi to i podgrzewane,chyba sztuczna alcantara.
Całe 220 zeta, co prawda jeden połokietnik ale nam wystarcza.Tapicerka w dobrym stanie ale do prania.
Szukam płynu do czyszczenia plandek TIR , ponoć najlepszy środek.
Mogłem brać eleganckie skórzane ,ale mam już w osobowym i do kampera nie chcę.
Dzidek - 2016-02-25, 20:20
Wywołałem temat wymiany foteli w Ducato I licząc na doświadczenia użytkowników, ale wygląda na to, że niewielu kamperowców wymieniało fotele na wygodniejsze. Przeczytałem sporo relacji i dalej nie wiem, czy zdecydować się na fotele z Galaxy, czy z Voyager czy Espaca?
Donat - 2016-02-25, 21:00
Bo wygoda to rzecz względna, jedni wolą miękkie inni twarde, ja założyłem do J5 fotele z Xantii. Są poprawne, ale żeby były super komfortowe? Dla mnie komfortowe były jedne jedyne fotele, które miałem w citroenie Cx-ie z roku 1985. W porównaniu z tymi fotelami wszystkie inne są do d... Jedni wolą skórę, inni welur jeszcze inni szmatę ( tych jest chyba najmniej :-) Do nowego kamperka założyłem od Espace III obrotowe bo te z IV wydawały mi się do d... . Jeśli liczyłeś, że dostaniesz gotowy przepis na fotele w J5 to jesteś w błędzie. Jeśli myślałeś, że uda się tylko przekręcić fotele z innego autka to też jesteś w błędzie. Zawsze potrzebna jest większa lub mniejsza "rzeźba". Ja fotele z Xantii sobie chwalę ale zachwycony nie jestem. Tak samo w Jumperku fotele z Espaca też są fajne bo obrotowe i welur ale do ideału sporo im brakuje. Ilu ludzi tyle opinii, musisz sam wybrać.
Socale - 2016-02-25, 21:51
Dzidek napisał/a: | Wywołałem temat wymiany foteli w Ducato I licząc na doświadczenia użytkowników, ale wygląda na to, że niewielu kamperowców wymieniało fotele
... |
Pisząc swój post o wymianie foteli, dodam że mój były J5 to odpowiednik Ducato1 zatem...
+1
ZEUS - 2016-02-25, 21:57
Donat napisał/a: | Do nowego kamperka założyłem od Espace III obrotowe bo te z IV wydawały mi się do d... |
dużo miałeś z tym "rzeźby"?
Donat - 2016-02-25, 22:09
Zbudowałem całkiem nowe podstawy foteli, w których mam teraz elektroblok i sejf :-) Więc rzeźby było sporo :-)
McGali - 2016-02-25, 22:11
zbyszekwoj napisał/a: | Ja wymieniam ze względu na podłokietnik ,bo mi zwisa w czasie jazdy? |
Jak z przejściem z kabiny do zabudowy? Podłokietniki nie będą ograniczały drogi? Ja celowo zakupiłem wersję od EIV bez podłokietników.
jarek49 - 2016-02-26, 00:33 Temat postu: odnosnie foteli z xantii Witam,
przez ostatnie 12 lat jezdze Xantia ---wlasnie dlatego // glownie // , ze dla mnie te fotele
sa znakomite // material // --mam 185 cm wzrostu.
Do niedawna jezdzilem z p-pa i dystans 1000 km --to maly " pikus "
0 problemow z kregoslupem.
Od 2 lat jezdze kamperem z lotniczymi fotelami ---po prostu dla mnie ---katastrofa !!!!
400 km---dramat--kregoslup boli---reguluje powietrze w oponach--troche pomaga--tylko troche ? // dmc 3500---przod juz tylko 4--tyl --4,5-----bylo 4,5 i 5 // brak podparcia ledzw.
Kupilem teraz poduszki ortopedyczne na siedzenie i oparcie ---zobaczymy.
Sledze ten temat i tak jak napisal Donat , kazdy musi dopasowac fotel dla siebie.
Pozdrawiam.
arek - 2016-02-26, 09:41
Witam Do swojego J5 zamontowałem fotele od Opla Omegi rozstaw śrub pasuje prawie idealnie
zbyszekwoj - 2016-02-26, 10:07
jarek49 napisał/a: | -po prostu dla mnie ---katastrofa !!!! |
Spróbuj dokupic takie chińskie nakładki fotelowe pod lędżwie po 11 zł. Dla nas bardzo pomocne.
MisioKRAK - 2016-02-26, 10:11
Ja w Ducato I zamontowałem fotele z Fiata Ulisses.
Obrotnica i wewnętrzny, demontowalny podłokietnik.
Rozstaw otworów około 2cm za duży.
U pasażera jest podłokietnik zdemontowany bo inaczej są kłopoty z obracaniem...a i tak trzeba troszkę podjechać fotelem do przodu by się obrócił.
Fotele ciut za wysokie - żonie musiałem podnieść podłogę - kiedyś pomyślę o obniżeniu podstaw (ale to pewnie za dwa lata...teraz wiele ważniejszych spraw).
Zewnętrzne podłokietniki chciał bym przerobić te z drzwi - obić je gąbką i materiałem...tak jak i tapicerkę w drzwiach chciał bym obić takim samym materiałem jak są fotele - mam jeszcze jeden fotel ale czy z niego uda się wykorzystać materiał...tego nie wiem.
Dzidek - 2016-02-26, 12:39
Widzę, że te fotele od Ullyssesa to dobry pomysł choć przyznam, że na obrotowych mi nie zależy. A jakie jest przejście między fotelami z podłokietnikami?
Socale - 2016-02-26, 13:09
Chyba cała idea polega na indywidualnym dopasowaniu do układu kostno mięśniowego człowieka. Regulacji jest kilka , ale czasem o jedną za mało lub choćby z braku miejsca nie do wykorzystania w pełni.
.
Oglądam nieraz programy o ciężarówkach, tam kierowcy w swoich fotelach siedzą jak na kanapie przed TV, lekko operując kierownicą bez nadmiernego wysięgu rąk.
Takie wyciągnięte ręce zmuszają do naginania kręgosłupa, potem ból, ale to jeden z czynników. Anatomia i dopasowanie, niekoniecznie ładny wygląd, trudno tu uniwersalnie coś polecić.
Mi pasowało stare Mondeo i fotele w nim i od niego w kamperze, teraz zastanawiam się jak będzie w nowym z kanapowymi skórzanymi amerykańskimi fotelami.
Najwyżej wywalę i cały plan w imię kręgosłupa pójdzie się...
MisioKRAK - 2016-02-26, 13:31
Przejście jak dla nas wystarczające.
Demontaż podlokietnika u pasażera jest podyktowany obrotem i może też szafą za fotelem.
Demontaż podlokietnika to takie klik klik...
Dodatkowym udogodnieniem było wyprostowanie podłogi ale teraz trzeba jeszcze bardziej uważać na głowę.
Ja mam obrotnice w obu fotelach ale obrót fotela kierowcy nie jest realny...
Dzidek - 2016-02-26, 19:50
Dzięki za foto i informacje. Jeżeli pozwolisz to mam jeszcze parę pytań: jak wyglądał montaż? czy i jakie musiałeś wykonać przeróbki? Ja mam w skrzyniach zbiorniki na wodę. Czy jest duża różnica w wysokości foteli? Jest to dla mnie istotne, bo mam 184 cm i niestety 115 kg, ale Twoim rozwiązaniem jestem bardzo zainteresowany.
MisioKRAK - 2016-02-26, 20:59
1) Fotel poszedł około 3-5cm do góry. Ja mam 170cm i musi być fotel w jaknajniższej pozycji, żona moja ma 160cm i musiałem jej podnieść podłogę o około 8-10cm
2) Też mam zbiorniki pod fotelami (też mam Dethleffsa z 1992roku)
3) Może to zdjęcie coś podpowie...(wykopane z jakiś archiwum - wykadrowane, dlatego kiepska jakość)
Jak widać skrajne śruby idą w linii oryginalnych śrub (jedna z nich nawet wykorzystuje oryginalny otwór).
Wewnętrzna strona nie trafia z tyłu we wzmocnienie więc musiałem wykonać je by fotel był mocno przytwierdzony do kolumny. Można było symetrycznie postawić fotel i wówczas wszystkie otwory by wskoczyły we wzmocnienia ale jednak ja stwierdziłem iż wolę mieć więcej miejsca miedzy fotelami. Dodam iż wszystkie śruby montowałem na klej by przypadkiem się któraś ze śrub nie poluźniła.
4) Wybrałem te fotele bo... jednak jest to dalej fiat :D , miałem możliwość takie kupić (dodatkowo spodobała mi się ich tapicerka), są to z tego co wiem takie same fotele jak w autach Peugeot 806 i jakaś Lancia.
5) Jak nie zależy na obrotnicy to można parę centymetrów zyskać (obniżyć fotel) odkręcając ją ale wówczas fotel stał by tylko na 4 śrubach ale przy odpowiednim tego rozplanowaniu może było by to do zrobienia...
Jak będę mógł jeszcze jakoś pomóc, to pisz i pytaj...
Socale - 2016-02-26, 21:17
.Misio. napisał/a: | 1) Fotel <foto>. |
No i na tym cała sztuka polega, by ubić/wbić w zakamarki wszystko, byleby zyskać 1 cm.
1cmx800km/doba=800cm przeciążenia mniej.
MisioKRAK - 2016-02-26, 21:22
Tu niestety na minus ten cm...
Po za tym dwa fotele od Ducato są chyba lżejsze niż jeden Fotel od Ulisse
onionskin - 2016-02-26, 22:17
.Misio. napisał/a: | Tu niestety na minus ten cm...
Po za tym dwa fotele od Ducato są chyba lżejsze niż jeden Fotel od Ulisse |
Mam Phedrę to faktycznie jest co targać- przynajmniej te tylne (bo przednich nie demontowałem)
Jeśli by trzeba to mogę zwymiarować.
.Misio. napisał/a: | .........................
4) Wybrałem te fotele bo... jednak jest to dalej fiat :D , miałem możliwość takie kupić (dodatkowo spodobała mi się ich tapicerka), są to z tego co wiem takie same fotele jak w autach Peugeot 806 i jakaś Lancia.
............................ |
Peugeot 806/807, Fiat Ulysse I/II, Citroen Evasion/C8, Lancia Zeta/Phedra- wszystko z jednej fabryki Sevel Nord w Lieu-Saint-Amand wychodziły.
http://postimg.org/gallery/z791lram/
McGali - 2016-03-19, 22:20
Fotele od Espace IV po rzeźbie (zniżone o 5cm oraz zwężone prowadnice do oryginalnych otworów podstaw) przed malowaniem.
MisioKRAK - 2016-03-19, 23:48
Brawo.
Świetna robota!
mrsulki - 2016-03-20, 01:29
McGali napisał/a: | fotele od Espace IV po rzeźbie (zniżone o 5cm oraz zwężone prowadnice do oryginalnych otworów podstaw) |
A obracają się?
McGali - 2016-03-20, 08:03
mrsulki napisał/a: | McGali napisał/a: | fotele od Espace IV po rzeźbie (zniżone o 5cm oraz zwężone prowadnice do oryginalnych otworów podstaw) |
A obracają się? |
Dla dwóch osób nie ma takiej potrzeby aby walczyć o każdy centymetr. Fotele w założeniu mają być trochę wygodniejsze od oryginalnych.
mrsulki - 2016-03-20, 08:18
McGali napisał/a: | Dla dwóch osób nie ma takiej potrzeby aby walczyć o każdy centymetr |
Nie chodzi o brak miejsca tylko wygodę siedzenia, jest bez porównania z ławkami w zabudowie. U nas wieczorem jest walka kto będzie siedział w fotelu.
MisioKRAK - 2016-03-20, 08:33
Po za tym łatwiej jest przejść wówczas z kabiny do zabudowy.
Dzidek - 2016-03-20, 10:22
Pomysł super ! Proszę o trochę szczegółów jak obniżyłeś o te 5 cm?
zbyszekwoj - 2016-03-20, 11:31
Dzidek napisał/a: | jak obniżyłeś o te 5 cm? |
No właśnie ?
McGali - 2016-03-20, 12:36
zbyszekwoj napisał/a: | Dzidek napisał/a: | jak obniżyłeś o te 5 cm? |
No właśnie ? |
Fotele są standardowe /bez bajerów regulacyjnych/. Aby podstawy foteli pasowały do fabrycznych postumentów należy rozłożyć odwiercone podstawy foteli na czynniki pierwsze i złożyć nowe biorąc jedną z prawego fotela i drugą z lewego. Dalej już tylko skracanie, wiercenie, spawanie itd.
willi7 - 2016-03-20, 17:20
ja poszedłem trochę na "łatwiznę" , i zastosowałem kątowniki przykręcane do boków skrzyń śrubami M8. Wygląda po pomalowaniu całkiem znośnie. U Ciebie widać pełen profesjonalizm...
gino - 2016-03-21, 07:52
willi7 napisał/a: | ja poszedłem trochę na "łatwiznę" |
ja też, przed zakupem zmierzyłem skrzynki i fotele , aby jak najmniej się narobić przy montażu nowych
McGali - 2016-03-21, 18:38
.Misio. napisał/a: | Tu niestety na minus ten cm...
Po za tym dwa fotele od Ducato są chyba lżejsze niż jeden Fotel od Ulisse |
Postaram się podać później wagi foteli - oryginalnego i fotela od espace po maksymalnym odchudzaniu (bez plastików, poduszek, napinaczy itp.).
McGali - 2016-03-31, 18:38
McGali napisał/a: | .Misio. napisał/a: | Tu niestety na minus ten cm...
Po za tym dwa fotele od Ducato są chyba lżejsze niż jeden Fotel od Ulisse |
Postaram się podać później wagi foteli - oryginalnego i fotela od espace po maksymalnym odchudzaniu (bez plastików, poduszek, napinaczy itp.). |
Dzisiaj udało mi się fotele złożyć i zważyć. Jest bardzo dobrze! Waga po odchudzaniu foteli:
14,6kg - fotel oryginalny.
15.7kg - fotel Espace.
Foty po zamontowaniu foteli
zbyszekwoj - 2016-04-01, 10:14
McGali napisał/a: | Fotele są standardowe |
Zastanawiam się ,czy do prania zdjąć tapicerke z foteli ,czy prać na stelażach?
Mam obawy że się zbiegną w praniu i potem będzie kłopot.
McGali - 2016-04-01, 10:30
zbyszekwoj napisał/a: | McGali napisał/a: | Fotele są standardowe |
Zastanawiam się ,czy do prania zdjąć tapicerke z foteli ,czy prać na stelażach?
Mam obawy że się zbiegną w praniu i potem będzie kłopot. |
Zdjęcie obszycia foteli w Espace IV to czysta przyjemność. Należy jedynie zwrócić większą uwagę na odczepienie rzepów w siedzisku i oparciu. Ja wyprałem w automacie i jest OKi
Donat - 2016-04-01, 15:15
Ja swoje z Espace III prałem w całości za pomocą myjki wysokociśnieniowej i piany aktywnej takiej do mycia ciężarówek - pięknie to szło :-) Sam się zdziwiłem jak szybko wyschły:-) A przynajmniej mam też gąbki poprane wiec wszystko ładnie pachnie. Problem możesz mieć taki, że ja prałem latem i mam takie miejsce na podwórku gdzie zawsze jest przeciąg (pod tarasem między dwoma budynkami) a jeśli nie masz takich udogodnień - schnąć może znacznie dłużej.
McGali - 2016-04-01, 17:42
McGali napisał/a: | McGali napisał/a: | .Misio. napisał/a: | Tu niestety na minus ten cm...
Po za tym dwa fotele od Ducato są chyba lżejsze niż jeden Fotel od Ulisse |
Postaram się podać później wagi foteli - oryginalnego i fotela od espace po maksymalnym odchudzaniu (bez plastików, poduszek, napinaczy itp.). |
Dzisiaj udało mi się fotele złożyć i zważyć. Jest bardzo dobrze! Waga po odchudzaniu foteli:
14,6kg - fotel oryginalny.
15.7kg - fotel Espace.
Foty po zamontowaniu foteli |
Takie prawie oryginały
zbyszekwoj - 2016-04-01, 18:40
McGali napisał/a: | Takie prawie oryginały |
No ,moje bardziej oryginalnie wyglądaja. Te maja kolor niepoprawny politycznie.
Po próbie demontazu, wypiorę jednak sposobem Donata.
Widać jestem mało zdolny mechanicznie, aby demontować te wszystkie klameczki itp.
McGali - 2016-04-03, 19:42
zbyszekwoj napisał/a: | McGali napisał/a: | Takie prawie oryginały |
No ,moje bardziej oryginalnie wyglądaja. Te maja kolor niepoprawny politycznie.
Po próbie demontazu, wypiorę jednak sposobem Donata.
Widać jestem mało zdolny mechanicznie, aby demontować te wszystkie klameczki itp. |
Espace IV ma w fotelach gąbkę, która po namoczenie za nic nie chce schnąć. Moje suszyły si 2 tyg. na grzejnikach. Tak to jest jak kupuje się zaniedbane, zleżałe fotele byle tanio.
zbyszekwoj - 2016-04-03, 21:29
McGali napisał/a: | Tak to jest jak kupuje się zaniedbane, zleżałe fotele byle tanio. |
Jak brudne to nie znaczy że zleżałe i zaniedbane.Każdy espace IV jest z określonego rocznika. A sprzedaż pochodzi z rozbiórki z rozbitków. Mechanicy jak rozbierają auta na części prawie zawsze brudnymi łapami wysmarują tapicerke i stąd te zabrudzenia.
Na myjniach pranie tapicerki z suszeniem trwa ok 3-4 godz. a więc są sposoby.
Poza tym na jakie cię stać na takich siedzisz. Tak jak z kamperami.
willi7 - 2016-04-03, 21:36
po praniu odkurzacz co może pracować z wodą i będą tylko wilgotne
karino13 - 2021-12-31, 13:12
hejka kompani
ja zamocowalem fotele od Fiata Ullise pierwszej generacji. Podlokietnik i obrotowe . Sa deczko wyzsze i jednak nogi troche cierpna. Bede obnizal.
Lutek - 2022-01-01, 12:40
Witam, ja wymieniłem u siebie w Ducato 1 fotele z Carnivala , super wygodne . Chętnie podejmę się wymiany gdyby ktoś miał życzenie
MisioKRAK - 2022-01-01, 13:38
Też mam fotele z Fiata Ullise
Żonie odniosłem podłogę jako taka prowizorka i jeździ ona z nami już 5lat...
TomaszG - 2022-01-03, 10:35
Lutek napisał/a: | Witam, ja wymieniłem u siebie w Ducato 1 fotele z Carnivala , super wygodne . Chętnie podejmę się wymiany gdyby ktoś miał życzenie |
A dokładnie to jaki model tego Carni? I ,II,lift?
I przerobki w jakim zakresie, jeżeli były?
Pozdrawiam
Kazik II - 2022-01-03, 12:48
karino13 napisał/a: | Bede onizal. |
MisioKRAK napisał/a: | Żonie odniosłem podłogę |
Panowie, dbajcie trochę o literówki, bo wychodzą z tego jajca. To "onizanie" to jakoś różnie może się kojarzyć
A tak na marginesie, jak to jest, że wygodne fotele można znaleźć tylko w starych samochodach? Czyżby ich projektowaniem zajmowali się obecnie stolarze a nie tapicerzy?
Lutek - 2022-01-06, 10:38 Temat postu: fotele w ducato1 Fotele są ze środkowego rzędu Carnivala , więcej kombinowania jest przy obrotnicy pasażera ale ogólnie nie ma większych kombinacji
TomaszG - 2022-01-07, 08:28
Ok , dziękuję
daro35 - 2022-01-09, 09:17 Temat postu: Re: fotele w ducato1
Lutek napisał/a: | Fotele są ze środkowego rzędu Carnivala , więcej kombinowania jest przy obrotnicy pasażera ale ogólnie nie ma większych kombinacji |
Lutek a ta kierownica z nowszego ducato tak plug&play pasowała,czy też trza coś rzeźbić.
Bim - 2024-08-28, 13:30
I mój osiołek doczekał się wymiany foteli.
Trafiły mi się za 100zł dwie skórki z Espcape IV z podłokietnikami całe szczęście ,że wyciągane podłokietniki bo pasażerka by musiała od tyłu wchodzić
Mimo podniesionej podłogi musiałem przerobić skrzynki,obniżyłem o 7cm.
Fotel pasażera od lewej strony oparty na skrzynce prawa szyna poza skrzynką trzenba było wspawać wsporniki.
Fotel kierowcy ze względu na hamulec ręczny musiał być zamontowany tak jak pasażera,
zrobiło się ciasne przejście do tyłu ,ale ja już szczupły człowiek
Pod fotel pasażera udało mi się upchać 280 Ah life obok energobloku, przetwornica 2000-4000w za fotelem pasażera.
Takich staruszków na forum coraz mniej , ale może ktoś sie jeszcze skusi na zmiane foteli.
Drugi raz jakbym przerabiał to by to zeszło dużo szybciej bo przymiarek było bez liku ze względu na przejście do tyłu kampera
MisioKRAK - 2024-08-29, 13:31
Mi się marzy obniżyć podstawę o te 3-5cm ale zawsze dochodzę do wniosku że to sporo u mnie roboty... Więc nadal jeżdżę na zawysokich...
Brawo Ty
|
|