Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampera.

robert1965 - 2015-09-10, 22:30
Temat postu: Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampera.
Witam
Od pewnego czasu szukamy razem z żoną kampera.:)
Niestety zdecydowana większać ofert jest na karoserii fiata ale trafiło mi się parę egzemplarzy którymi bylibyśmy zainteresowani i są to fordy.
Mamy określony górny pułap zakupu Max.60tys.zł więc mówię i myślę o autach
conajmniej 10 letnich.
Co sądzą posiadacze fordow?
W czym może będzie lepszy od fiata?
Proszę o jakieś podpowiedzi.:)
Pozdrawiam
Robert

Gewehr - 2015-09-10, 22:55

Rozpocząłeś temat rzekę :haha: Każdy będzie chwalił, to czym jeździ. Ja jedynie widzę przewagę Forda nad Fiatem, w tylnym napędzie i bliźniakach. Ducato nie daje takiej opcji. Silnikowo Fiat ma lepsze jednostki(pomijając 2,2 PSA). Czyli moim zdaniem, jak Ford, to tylko 2,4 i bliźniaki :mrgreen:
Bajaga - 2015-09-11, 01:30

Gewehr napisał/a:
Ja jedynie widzę przewagę Forda nad Fiatem, w tylnym napędzie i bliźniakach. Ducato nie daje takiej opcji. Silnikowo Fiat ma lepsze jednostki(pomijając 2,2 PSA). Czyli moim zdaniem, jak Ford, to tylko 2,4 i bliźniaki :mrgreen:

Ja w bliźniakach widzę Wyłącznie minus :) Autostrada Toruń - Gdańsk bez bliźniaków 29,90 zł z bliźniakami 71 zł. Inne autostrady podobnie.
Czyli tylko Fiat/Peugeot/Citroen :ok

Komplecik - 2015-09-11, 07:46
Temat postu: Re: Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampe
robert1965 napisał/a:

Niestety zdecydowana większać ofert jest na karoserii fiata ale trafiło mi się parę egzemplarzy którymi bylibyśmy zainteresowani i są to fordy.


Zabudowę i układ wnętrza już wybraliście ?
Większość kolegów potwierdzi marka samochodu jest ważna ale! :) wiele ważniejsza jest zabudowa a najważniejszy układ wnętrza.
:spoko

Banan - 2015-09-11, 09:05

robert1965 napisał/a:
Od pewnego czasu szukamy razem z żoną kampera

Chłopie, to szukasz kampera, czy osobówki? :diabelski_usmiech
Komplecik napisał/a:
wiele ważniejsza jest zabudowa a najważniejszy układ wnętrza.

Tego się trzymaj :!:
Ma być dla Ciebie wygodne, suche i sprawne technicznie :bigok
Podwozie, jakie by nie było, będziesz się kulał.
:spoko

robert1965 - 2015-09-11, 09:15

Jeśli chodzi o opłaty na autostradach to spoko bo my mamy naprawdę dużo czasu i będziemy starali się wszystkie omijać i to nie tylko w ramach oszczędności ale dlatego
ze jazda po nich wydaje nam się monotonna i nudna.:(
Natomiast wybór zabudowy typowy dla 2 osób z ewentualną możliwością przenocowania kogoś ekstra.:)Nie chcemy alkowy że względu na wysokość i związane z tym dodatkowe opory co w sumie przekładać się będzie na dodatkowe wysokie spalanie pojazdu.Natomiast powinno być duże spanie w tyle pojazdu dla dwóch osób.
Czym coraz bardziej zaglebiam się w temacie to z kazdym dniem przekonuje się ze fajnie będzie taki pojazd zbudować konkretnie pod swoje wymagania i oczekiwania.
Ale póki co to budowa zostaje w strefie marzeń, to dlatego że sam mam dwie lewe ręce i jestem bardzo niecierpliwy więc najprostszym rozwiązaniem napewno będzie znalezienie wymarzonej polintegry. :wyszczerzony:
Pozdrawiam
Robert

CORONAVIRUS - 2015-09-11, 09:23

nie kombinuj , tu masz za 60 gotowca w dobrym roczniku , kupuj , dopasuj pod siebie i się ciesz z życia .

http://olx.pl/oferta/fiat...html#426bde8c48

Karas - 2015-09-11, 09:53

nie wiem co z tym autem jest nie tak, ale w ponad roku temu widziałem je coś koło 70 tyś ;]

już się boje co będzie z moim jak będę chciał sprzedać ;/

CORONAVIRUS - 2015-09-11, 10:14

Karas napisał/a:
nie wiem co z tym autem jest nie tak, ale w ponad roku temu widziałem je coś koło 70 tyś ;]

/


jak to coś nie tak ...jest tragicznie rozplanowany i to go boli ... by zjeść śniadanie trzeba wyro złożyć to już jest patatajnia :) by wyro złozyć trzeba gdzieś schowac pościel a nie ma gdzie czyli połowa siedziska służy za magazyn ... w czyjej głowie taki plan powstał to lepiej nie pytać ale małym kosztem można to poprzerabiać i będzie po ludzku ...

robert1965 - 2015-09-11, 22:43

Fajny ten Kamperek co sugerujecie ale będzie trochę za mały:(
Wracając do porównań między dwoma markami to dochodzi do mnie ze jednak fiat ma napęd na przednią oś więc w warunkach zimowych powinien być łatwiejszy w prowadzeniu:)
Pozdrawiam
Robert

qdlaty_78 - 2015-09-12, 11:17

Ale do driftu się nie nadaje :wyszczerzony:
Kwestia co kto lubi. W RWD koła przednie mają za zadanie skręcać i tyle i nie dostają rządnych wibracji z tytułu napędu. Czyli układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny. A FWD musi iść na kompromis. Ja mam kampera RWD , cywilny mój RWD , żony niestety FWD ( ale pracujemy nad zmianą)
Ale chyba nowsze Fordy są FWD?

krimar - 2015-09-12, 13:48

BIORCA napisał/a:
jest tragicznie rozplanowany i to go boli

ale VAT odliczany cieszy -został tak zrobiony aby mógł być ciężarowy i łapał się na wpis w dowodzie VAT-1 (a zabudowa udaje przewożony ładunek)

bart.ek - 2015-09-12, 20:37

qdlaty_78 napisał/a:
Ale chyba nowsze Fordy są FWD?


Kupując transita można było wybrać - napęd przedni albo rwd, wersje na bliźniakach oczywiście tylko w tej drugiej specyfikacji ;)

Tamtam - 2015-09-15, 11:49
Temat postu: Re: Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampe
robert1965 napisał/a:
Witam
Od pewnego czasu szukamy razem z żoną kampera.:)
Niestety zdecydowana większać ofert jest na karoserii fiata ale trafiło mi się parę egzemplarzy którymi bylibyśmy zainteresowani i są to fordy.
Mamy określony górny pułap zakupu Max.60tys.zł więc mówię i myślę o autach
conajmniej 10 letnich.
Co sądzą posiadacze fordow?
W czym może będzie lepszy od fiata?
Proszę o jakieś podpowiedzi.:)
Pozdrawiam
Robert


Mamy Forda na bliźniakach.
Jeździłem też Ducato.
Różnica taka że mniej buja na bliźniakach, wyjedziesz z mokrej trawy pod górkę ( sprawdzone empirycznie). Na autostradach zapłacisz więcej, tylko ja nie jeżdżę płatnymi autostradami, więc dla mnie to nie różnica - kamperem nie da się aż tak szybko jechać aby różnica w czasie przejazdu była aż tak duża i w związku z tym opłacalna. Poza tym każdy kamper jak jedziesz nim szybko zaczyna palić o wiele więcej. Wzrasta gwałtownie opór powietrza wraz ze wzrostem prędkości.
Ja mam silnik z turbiną 100 KM, produkcji Peugeot, Transit wyprodukowany w Niemczech, a buda włoska.
Mechanicy mówili mi że to najlepszy silnik w Transitach, nie do zajechania. Trzeba tylko pilnować wymiany oleju i filtra i można zrobić po 500 tyś km bez awarii. Wiedzą co mówią bo serwisują Transity flotowe.
Mój Transit pali 10-11 litrów ( jak wyłączę EBL to 10, jak jadę z włączonym to 11).
Przy zakupie zwróć uwagę nie tylko na podwozie, ale także na rozkład w środku, czy meble są spasowane (skrzypienie podczas jazdy) i czy buda nie przecieka.
Powodzenia w szukaniu.

Pozdrawiam

robert1965 - 2015-09-15, 21:12

Dzieki za kolejna rade nadal szukamy:)
niestety nie mialem do tej pory okazji przyjechac sie nigdy fordem.
ale zapytam was bo jednak znacie te autka od lat:)
ktory bedzie wygodniejszy do podrozowania dla b.wysokiej osoby?(mam 196 cm ) i w fiatach mam malo miejsca.:(
pewien znajomych stwierdzil ze jak dla ciebie to Iveco albo Sprinter .( nie sposob kazdym poprobowac wiec moze wy mi podpowiecie. :spoko

Załoga G - 2015-09-15, 21:51

a na śląsku to tak godają:

Ford gówno wort a Fiat to jego brat :spoko

eler1 - 2015-09-15, 22:05

robert1965 napisał/a:

ktory bedzie wygodniejszy do podrozowania dla b.wysokiej osoby?(mam 196 cm ) i w fiatach mam malo miejsca.:(
to już masz forda z głowy jest mniejsza szoferka i niższa
Kuba L. - 2015-09-15, 22:15

Robert, spróbuj poszukać w swojej "okolicy" kamperka na Fordzie do sprzedania, po prostu umów się na oględziny, obejrzyj go sobie dokładnie i przejedź się nim :bigok :bigok :bigok
oli - 2015-09-15, 22:43

Szukając kamperka to tak jak byś nas pytał jaka kobieta lepsza brunetka czy blondynka ,a może ruda .Przepraszam ,ale i tak jesteś ze swoim wzrostem ponad normatywny ,i nie tylko bedziesz jechał ,ale również bedziesz w nim mieszkał i tylko ty sam możesz stwierdzić który będzie ci najbardziej odpowiadał .ale i tak uzbroj sie w cierpliwosc ,bo nie tak łatwo jest coś odpowiedniego znalesć .To nie osobówka ze stoji na każdym rogu ulicy do sprzedania.konkretnie to ci nie pomoge bo jak bym miał coś nawet do sprzedania,to albo za stare albo zbyt nowe dla ciebie .Pozdrawiam i życzę sukcesów w szukaniu .
Socale - 2015-09-15, 23:20

U mnie Forda dyskwalifikuje wajha biegów jak w Autosanie.
Poza tym jest do zaakceptowania wszystko ale trzeba trafić by nie zawieść się.
Jeśli cenisz sobie spanie i WYSPANIE a nie męczarnię jak szprot w puszce, to łóżko dla ciebie wzdłużne i bez ograniczenia dla stóp. Poranne wyciąganie się zakłócone brakiem do tej przyjemności miejsca poskutkuje niewyspaniem.
Z Twoim wzrostem wybij sobie z głowy łóżko poprzeczne albo zaplanuj rozstawiany bok.
Fotel kierowcy na bank masz do przeróbki,nie wiem jak w Fordach, ale u siebie to obniżyłem na "taboretach" bez wysiłku.
Wiem co piszę bo też jestem duży, mam to już za sobą. Teraz jest lux.

przemo.d - 2015-09-16, 00:22

Tak jak piszą koledzy podwozie nie ma za bardzo znaczenia...omijaj w fordzie tylko silnik 2.2 140 km.
Pozdrawiam PD.

ZEUS - 2015-09-16, 23:43

przemo.d napisał/a:
Tak jak piszą koledzy podwozie nie ma za bardzo znaczenia...omijaj w fordzie tylko silnik 2.2 140 km.
Pozdrawiam PD.

trochę OT :-P ale przy okazji spytam czy masz jakąś wiedzę o silnikach 2.4 101 kW? :)

janusz - 2015-09-17, 09:43

robert1965 napisał/a:
Wracając do porównań między dwoma markami to dochodzi do mnie ze jednak fiat ma napęd na przednią oś więc w warunkach zimowych powinien być łatwiejszy w prowadzeniu

Kilka mitów w jednym zdaniu, nie wierz w to.
Tylko część Fordów ma tylny napęd i niekoniecznie są to kampery a szkoda bo w zimie to jazda kamperem z przednim napędem to taka sobie jest. Nawet w lecie po mokrej trawie albo piasku kamper z przednim napędem raczej udaje/usiłuje jechać niż jedzie.
Jeśli ktoś ma ochotę normalnie kamperować w zimie albo po bezdrożach to niech do tego nie wybiera normalnego kampera. :haha:
Znaczna część kempingów i kamperparków dla kamperów też jest niedostępna z powodu słabego utwardzenia podłoża. Patrz na przykład wątek o kamperporcie w Grudziądzu. :-P
Jeśli kamper to tylko po asfalcie/betonie i spanie na stacjach benzynowych lub parkingach. :bajer

Socale - 2015-09-17, 13:28

janusz napisał/a:

...
Jeśli kamper to tylko po asfalcie/betonie i spanie na stacjach benzynowych lub parkingach.

Nie prawda i zaraz odezwie się też Adam.
Ja dziki jestem i w dzicz jeżdżę tam gdzie nie ma betonu ani zasięgu GSM.
Kamper mój jest FWD, jeszcze nie utknąłem,
ale to może dlatego że "mam świetną zdolność przewidywania" ( :haha: ) i nie ładuję się w niepewne podłoża.

janusz - 2015-09-17, 13:42

Socale napisał/a:
może dlatego że "mam świetną zdolność przewidywania

O, o, o właśnie. Znaczy to pewnie, że kamper i jego napęd nie jest najważniejszy.

wojtekjanus - 2015-09-23, 22:43

Cytat:
Tylko część Fordów ma tylny napęd i niekoniecznie są to kampery a szkoda bo w zimie to jazda kamperem z przednim napędem to taka sobie jest. Nawet w lecie po mokrej trawie albo piasku kamper z przednim napędem raczej udaje/usiłuje jechać niż jedzie.
No... nie mogę się z tymi stwierdzeniami zgodzić.
Nie mam co prawda kampera, ale Transitami przejeździłem w sumie prawie 2 mln km - i z tylnym i z przednim napędem.
Generalnie Transit tylnonapedowy (zresztą nie tylko, także inne tylnonapędowce, np Sprinter) na śliskim po prostu nie idą, zwłaszcza pusty. Camper co prawda ma stale spore obciążenie tylnej osi, ale też nie takie jak w pełni obciązony dostawczy van. Więc zgódźmy się - że będzie szedł po śliskim... tak sobie.
Natomiast przednionapędowy Transit, zwłaszcza w ekstremalnych warunkach (zima, śnieg, zaspy, lód) idzie po prosu jak czołg - wszystko jedno czy pusty, czy załadowany.

Często holuję Transitem przyczepkę z końmi - tylnonapędowym nie mam szans ciasno zawrócić na trawiastej łące. Koła buksują i stoję. Przednionapędowym nie ma z tym żadnego problemu. Spokojnie zawraca, można manewrować jak bez przyczepy. Także na śniegu.
Pomijam już pewność jazdy w zimowej jeździe w trasie - tylny napęd to stałe napięcie i pilnowanie tyłu by nie uciekł w bok. Przednionapędowy idzie stabilnie jak po suchym asfalcie.

Do stajni mam ok 2 km utwardzonej drogi, jeżdżąc tam zimą tylnonapędowym Transitem stałem zakopany w niewielkich nawet koleinach ze śniegu, mnie omijały obok bez problemu Maluchy, a ja dzwoniłem do stajni by przyjechali traktorem i mnie pociągnęli.
Teraz od kilku lat jeżdżę przednionapedowcem - nie tylko nigdy tam nie stałem, ale przejeżdżam w wysokim śniegu holując przyczepę grubo ponad półtorej tony.

To po prosu są dwa różne światy...

Ale są jeszcze inne zalety przednionapędowca - bardzo ważne w przypadku zabudowy typu camper. Po pierwsze przednionapędowiec ma podłogę ok 15 cm niżej w kabinie za przednimi fotelami (to bardzo dużo - nie ma wału napędowego) i przednionapędowce o takich samych gabarytach i ładowności są ok 100 kg lżejsze (nie ma ciężkiego wału i mostu). Mniej też palą, co najmniej 1 litr/100km.

robert1965 - 2015-09-23, 22:55

odpowiedz kolegi (wojtekjanus)mnie fatysfakcjonuje:)
przedni naped nie jest zly ,szczegolnie w zimowych warunkach .
poprostu latwiej,przyjemniej a przede wszystkim
BEZPIECZNIEJ
:spoko

oli - 2015-09-24, 07:01

Koledzy opisujac wady przednio czy tylno napędowych macie rację.Jednak kamperek na blizniakach szczególnie alkowa ma podstawową zaletę.Jest bardziej stabilny podczas jazdy i nie buja.Mijając tira ,czy w jakiejs innej sytuacji gdzie występuje podmuch wiatru ,tego nie czujesz .jadąc z predkoscią 100 --110 km jedziesz jak osobowym i nie masz uczucia ze samochód zaczyna pływac po drodze .Dla mnie osobicie jazda blizniakowym jest bardziej komfortowa,no i zawsze masz jakby co 4 koła z tyłu .Jak ci jedno nawali to masz jeszcze 3 dobre .Pozdrawiam wszystkich Oli
Fordek - 2015-09-24, 11:23

Jeżdżę 110-120 km/h i mnie nawet z alkową nic nie pływa :surf: . Przedni napęd sprawdził się w górach - po śniegu - ( i bez łańcuchów) . Polecam.
Cytrus - 2015-12-05, 23:02

nie można porównywać jazdy na pusto transitem z 3,5 tonowym kamperem który zawsze tyle waży jak nie więcej :)
bardzo ważne są opony, ich bieżnik
napęd przedni no musi mieć kłopot z jazdą po śniegu czy błocie bo przecież ciągnie za sobą cały ciężar
co 4 koło w tylnym napędzie to zawsze 4 :)
większa opłata za niektóre autostrady to fakt
z tego co ja wiem to fiat 2,3 oraz 3 litry a ford 2,4 140 KM to najżywotniejsze silniki, choć to też zależy jak ktoś o to dbał :)

ale jak już wcześniej pisali najpierw zabudowa a do napędu na przód czy tył jakoś się przyzwyczaisz :)

Fordek - 2015-12-06, 00:29

Witam . Właśnie wróciłem z wyprawy do Portugalii . Zrobiłem 7500 km . Samochód załadowany na 2 miesiąc + skuter 125 ccm - ważył 3500 kg- nie mogłem uwierzyć ,że tak idealnie wstrzeliłem się w dopuszczalną wagę to dostałem od faceta wydruk z ważenia.
Prędkość podróżna od 90 do 100 km . Przedzierałem się przez szczyty Pirenejów i góry Sierra Newada - 140 koni dawało sobie świetnie radę. . Spalanie z całej trasy wyniosło około 9,2 l/100 km. Samochód mnie nie zawiódł , jest dynamiczny , cichy, oszczędny . Wady to zbyt wąska kabina Transita. Jest niestety mniejsza od Fiata - jednak sporo lżejsza. Coś za coś niestety .

compromis - 2015-12-07, 18:56

Przejechałem swoim camperem prawie 100 000 km ford 2,2 130KM 2008 rok
odpukać bez specjalnych problemów (eksploatacja całoroczna) raz wymieniałem zawór recylkulacji spalin i pompę wysokiego ciśnienia przy wtryskach.
W ubiegłym roku przed sylwestrem na zakopiance po noclegu w drodze do Zakopanego, nie mogłem zakręcić silnikiem przy mrozie ok -28C.( kolega z VW zakręcił )
Autko pali średnio 9 litrów/100km .Mam zasadę, nie tankować taniego paliwa i co roku przegląd w serwisie :)

Fordek - 2015-12-07, 19:22

W moim jak dotąd ( 118 tyś km.) wymienione zostało tylko łożysko przedniego koła , szyba przednia ( kamień), akumulator Forda 5 latach do wymiany , akumulator Warta ( zabudowy) po 5 latach do wymiany. . Również leję tylko firmowe paliwo - unikam tanich stacji paliw z paliwem nieznanego pochodzenia . W Portugali wlałem paliwo dziwnej marki za 95 centów litr i samochód przy ruszniu gasł. Olej castrol magnatec dedykowany do Fordów transitów . Bałem się Forda - teraz boję się coraz mniej. Zaleta są tanie roczne przeglądy 500 zł z assistance 24 na całą Europę.
Rav - 2015-12-07, 20:02

Załoga G napisał/a:
a na śląsku to tak godają:

Ford gówno wort a Fiat to jego brat :spoko


Mawia się też:
"Nie każda morda pasuje do Forda"

maga - 2015-12-07, 21:56

Rav napisał/a:
Załoga G napisał/a:
a na śląsku to tak godają:

Ford gówno wort a Fiat to jego brat :spoko


Mawia się też:
"Nie każda morda pasuje do Forda"


Albo :
"Tylko Lorda stać na Forda" :spoko

bart.ek - 2015-12-08, 09:08

Fordek napisał/a:
Olej castrol magnatec dedykowany do Fordów transitów


:haha: :haha:

zbyszekwoj - 2015-12-08, 09:35

bart.ek napisał/a:
Fordek napisał/a:
Olej castrol magnatec dedykowany do Fordów transitów


:haha: :haha:


A ja wlałem Castrol do Fiata... i co teraz?

inhalt - 2015-12-08, 10:15

Do Fiata mówisz ... i co teraz?
A teraz nic. Castrol stosuje zasadniczo wyraźnie niższą liczbę zasadową (TBN) niż większość konkurujących producentów olejów więc produkty Castrol wykazują słabsze właściwości myjące oraz mają mniejsze możliwości w zakresie neutralizacji kwaśnych produktów spalania. Liczba zasadowa spada podczas eksploatacji, gdyż dodatki zasadowe zobojętniają kwaśne resztki spalania. Czym bardziej zasiarczone paliwo tym szybciej olej traci składniki zasadowe. Gdy je straci to należy olej wymienić na nowy i tyle.
Jednak współcześnie paliwo jest w miarę niskosiarkowe. Więc nawet olej o relatywnie niskiej liczbie zasadowej może być używany - tylko krócej niż inny o wyższej liczbie zasadowej.

Poza tym nic nie grozi Fiatowi eksploatowanemu na oleju dedykowanym do Forda, o ile ów olej spełnia wymogi jakościowe i lepkościowe producenta silnika Fiata. A to już trzeba sprawdzić w instrukcji jakie są te wymogi i porównać do etykietki oleju. Współcześnie jeśli się wleje przyzwoity olej syntetyczny o odpowiedniej lepkości to trudno jest uszkodzić silnik złym doborem oleju. Wyjątkiem jest niedostosowanie się do niskiej zawartości popiołów gdy samochód posiada filtr cząstek stałych. Ten filtr jednak musi mieć drogi olej niskopopiołowy.

Socale - 2015-12-08, 10:51

inhalt napisał/a:
Do Fiata mówisz ... i co teraz?
.
.
A teraz nic. Castrol stosuje...

Inhalcie, pytanie Zbyszka jest raczej ironicznie niż zakłopotanie.
Nie ma specjalnych dedykacji że ten i tylko ten bo jak nie to... To kwestia "ugadań" producentów którzy wzajemnie się polecają.
.
A za wykład <piwo>

onionskin - 2015-12-08, 11:27

Jednak chyba turbina (i nie tylko oczywiście) wolała by coś lepszego :)


inhalt - 2015-12-08, 12:03

Socale napisał/a:
pytanie Zbyszka jest raczej ironicznie

Dokładnie tak je odczytałem. Szkoda, że pisząc na forum nie da się oddać intonacji głosu, z której wynika, że i odpowiedź jest niby serio, ale nie do końca.

A co do artykułu, z którego wycinki pokazuje onionskin to bardzo ciekawy, a badany tam Mobil1 też nie wypada za dobrze z tego co pamiętam, ale niestety nie były badane popularne w Polsce oleje. Szkoda, bo wyniki zaskakujące.

ZEUS - 2015-12-08, 12:22

inhalt napisał/a:
Szkoda, że pisząc na forum nie da się oddać intonacji głosu, z której wynika, że i odpowiedź jest niby serio, ale nie do końca.

temu służą emotki ale nie wszyscy ich (je?) używają... :-P ale niezależnie od tego Twoje info o olejach jest bardzo ciekawe... :)

Fordek - 2015-12-08, 13:17

Chodziło mi o taki olej :


Olej silnikowy FORD Castrol Magnatec Professional A 5W-30 5L


opis :

Oleje Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 są jedynymi olejami rekomendowanymi przez Forda. Ford stosował je przy konstruowaniu swoich silników. Samochody Ford i oleje Ford Castrol Magnatec Professional to produkty stworzone dla siebie.


Jednym z produktów najnowszej wspólnie z Fordem stworzonej gamy jest olej silnikowy Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30. To olej, który został opracowany, aby spełnić najnowszą specyfikację Forda 913-D dla silników Transit produkowanych od 2012 roku.


Chronią od momentu przekręcenia kluczyka


Są to w pełni syntetyczne, paliwooszczędne oleje silnikowe opracowane do stosowania w nowoczesnych konstrukcjach silników benzynowych i wysokoprężnych. Technologia Inteligentnych Molekuł zapewnia stałą ochronę najważniejszych elementów silnika już od momentu przekręcenia kluczyka. Dzięki temu znakomicie ogranicza zużycie podczas rozruchu i rozgrzewania silnika.


Przekracza wymagania specyfikacji


Olej Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 testowany był w silnikach Forda i około 10-krotnie przekroczył wymagania normy Ford WSS-M2C913-C. Spełnia wymagania najnowszej specyfikacji Ford WSS -M2C913-D. Nawet w trzykrotnie wydłużonym teście* (do 60.000 km) olej Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 nadal znacząco przekraczał wymagania normy Forda.


*Trzy przebiegi między wymianami oleju

inhalt - 2015-12-08, 14:50

Ten olej ma TBN=11,1 czyli zupełnie przyzwoity dolny zakres dla silnika diesla. Przykładowo AMSOIL ASL 5W-30 (syntetyczny) ma TBN=12,35.
file:///C:/Users/KES/Desktop/CASTROL_Katalog%20produktow.pdf
Olej do długich przebiegów (ciężarówki) ma TBN=16. Nawet Castrol (np. linia
Enduron).
Wcale nie twierdzę, że to zły olej. Opis to oczywiście marketing.

Wojciechu - 2015-12-08, 16:54

Fachowe wiadomości nader przydatne . Wsparcie jakie mogli by poczynić znający się na rzeczy nie do przecenienia. Nareszcie byłoby wiadomo co powinno się wlać przy wymianie oleju lub czego nie powinni nam wlewać „fachowcy” Może ktoś by się pokusił, zebrał te wiadomości w całość i podał w formie tabelarycznej. Dla marki, wieku, paliwa i pojemności? :spoko
inhalt - 2015-12-08, 18:00

Sorry, podlinkowałem poprzednio katalog produktów Castrol jak ostatni lamer (z dysku zamiast z sieci). Jak widać każdemu się zdarza "pomroczność jasna".

Katalog:
do samochodów ciężarowych http://www.martextruck.pl...ol%20Vecton.pdf

do lekkich i ciężarowych https://www.google.pl/url...wiegwRJUQv5FrYg

Mam nadzieję, że teraz niczego nie spartaczyłem.

W tym drugim katalogu jest wymieniony wspomniany wcześniej olej CASTROL Magnatec Professional A5 5W-30. Tylko widzę dostępność podana jest w opakowaniach 1 l i 208 l.
Warto jeszcze zwrócić uwagę, że występują dwa oleje o podobnej nazwie: CASTROL Magnatec Professional A5 5W-30 i CASTROL Magnatec Professional A3 5W-30. Różnią się jedną cyferką, ale to zupełnie inne produkty. Ten A5 to właśnie wspomniany olej o rozsądnych parametrach. Z kolei ten A3 nie ma nawet podanej w katalogu liczby zasadowej i spełnia inne (niższe) normy jakościowe.

slawwoj - 2016-07-09, 07:47

Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą.
CORONAVIRUS - 2016-07-09, 08:02

slawwoj napisał/a:
Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą.


nie zauważyłem w żadnym modelu :spoko

zbyszekwoj - 2016-07-09, 10:36

Idąc za owczym pędem od kilku lat używam do cywilnego auta oleju szwajcarskiej firmy Midland. Podobno dobry,ale może wypowiedzą się fachowcy?
drwoy - 2016-08-09, 21:19

Polecam forda. Od z górą miesiąca zrobiłem 4 tys. km jestem super zadowolony. Autko pali 8 l/100 km. Wygodne i wspaniale się prowadzi. Wczoraj w fordzie przegląd z dodatkowym asistance na Europę w cenie.
Fajny.

Fordek - 2016-08-09, 23:58

slawwoj napisał/a:
Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą.



Wyjątkowo wygodne siedzenia .Mam chory kręgosłup i nie narzekam nawet po przejechaniu 600-700 km . Super :spoko

bodzia63 - 2016-08-10, 07:20

Co do siedzeń,w miejsce oryginalnych {1999 r.}wstawiłem siedzenia od Galaxy 2007r z obrotnicami.Komfort jazdy prawie jak w osobowym ,żałuje że ze zmianą czekałem tak długo. Koszt siedzeń 300zł ,warto było.
oli - 2016-08-10, 08:19

jak ktoś ma obrotowe siedzenia w fordzie ,szczególnie dotyczy to samochodów po 2006 roku ,to faktycznie siedzi się za wysoko,i jest mało miejsca pomiędzy siedziskiem ,a kierownicą.obrotnica zabiera okolo 5 cm, wysokosci ,i tu chyba jest ten problem .tym bardziej ze nie ma jak obniżyc metalowego postumentu pod siedzeniem ,bo tam zamontowane są akumlatory.
Ale i na to jest sposób .

chris_voyager - 2016-08-10, 08:57

A mianowicie jaki to sposób ? :shock:
oli - 2016-08-10, 18:32

Prosty sposób .należy obniżyć siedzisko ,poprzez zastapienie orginalnej gabki gąbką z samochodu escort ,lub fiesty z lat 1990-99 ,które sa o kilka cm nizsze .W samochodzie ford Transit z 2009 roku aby obnizyc siedzisko orginalną gąbke zastąpiłem gabką z samochodu fiesta ,bardzo ładnie pasuje ,bez zadnego docinania.Natomiast w fordzie 2005 ,2006 rok ,najbardziej pasuje sidzisko ,gabka z samochodu ford escort .,przy czym aby uzyskac dobry efekt należy w szkielecie siedzenia --siedziska zlikwidowac garb ,po prostu go przyciac odpowiednio i przygiac tak aby szkielet siedziska stał się równy .Wtedy gąbka z eskorta pasuje idealnie ,i ma ona jszcze w sobie takie specjalne wystające druty które mozna umocowac do szkieletu fotela .Efekt taki ze siedzenia mamy obnizone o okolo 3,4 cm ,a to juz w zupęłnosci wystarcza .Zmiany te mozna wykonac bez demontowania fotela .pozdrawiam Piotr
piotr1 - 2016-08-10, 20:18

slawwoj napisał/a:
Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą.


Siedzi się ok. :spoko

Karas - 2016-08-11, 10:12

A ktoś już miał doczynienia z nowym Fordem z 2.0? Interesuje mnie ten silnik 170km. Problemem jest, że na Fordach są tylko najgorzej wyposażone zabudowy, a Fiat z 2.0 jest dla mnie za słaby, a poza tym już ich nie będzie.
gpjac - 2016-08-18, 10:52

Karas napisał/a:
A ktoś już miał doczynienia z nowym Fordem z 2.0? Interesuje mnie ten silnik 170km. Problemem jest, że na Fordach są tylko najgorzej wyposażone zabudowy, a Fiat z 2.0 jest dla mnie za słaby, a poza tym już ich nie będzie.


Czemu uważasz, że na Fordach są słabsze zabudowy?
Te silniki 2.0 w Transitach to nowość, ale myślę, że w związku z wysoką akcyzą w Polsce na pojazdy powyżej 2.0 litra producenci kamperów którzy będą chcieli zaistnieć na polskim rynku będą sięgać po podwozia Forda. Przykładem jest już hiszpański Benimar...

Karas - 2016-08-18, 13:28

Czemu? niestety na Fordzie nie znalazłem żadnej ciekawie wykończonej zabudowy. Podobały mi się autka IC.
i teraz przykład na foto:
Ford, jedyna opcja Elliot:
015.jpg/a900x900

Fiat najniższa opcja:


Fiat wyższa opcja:




Spójrz pomiędzy na wykończenie szafek dolnych pomiędzy 1, a 2 zdjęciem. Fiat wydaje mi się lepiej wykończony, a póki co nie ma gdzie pomacać tego na żywo.

gpjac - 2016-08-18, 15:27

Też rozglądam się za kamperem, ale ogromnym minusem Fiata są silniki 2.3 lub 3.0 z akcyzą 18.6%. Stąd szukam czegoś na podwoziu Forda lub Peugeota (też ma podobno wprowadzać silniki 2.0 o mocach 130-170KM). W tym celu jadę za 10 dni na targi do Dusseldorfu. A zaoszczędzone 18.6% na akcyzie wydam sobie na doposażenie pojazdu :lol:
Jeśli poważnie myślisz o zakupie polecam Ci wyjazd na te targi, zwróci się z nawiązką, a i "pomacać na żywo" można :haha:

bart.ek - 2016-08-18, 15:50

gpjac napisał/a:
ogromnym minusem Fiata są silniki 2.3 lub 3.0


te silniki są ogromnym plusem ducato, minusem jest akcyza ;)

gpjac - 2016-08-18, 16:39

Zgadza się, winna akcyza :wyszczerzony:
Karas - 2016-08-18, 18:59

gpjac napisał/a:
Też rozglądam się za kamperem, ale ogromnym minusem Fiata są silniki 2.3 lub 3.0 z akcyzą 18.6%. Stąd szukam czegoś na podwoziu Forda lub Peugeota (też ma podobno wprowadzać silniki 2.0 o mocach 130-170KM). W tym celu jadę za 10 dni na targi do Dusseldorfu. A zaoszczędzone 18.6% na akcyzie wydam sobie na doposażenie pojazdu :lol:
Jeśli poważnie myślisz o zakupie polecam Ci wyjazd na te targi, zwróci się z nawiązką, a i "pomacać na żywo" można :haha:


Jeśli utrzymają się plany startu na Południe Europy ok 1-2 września, to może "zahaczę" te targi. Nadrabiam raptem 700km :)

Tylko tu będą jeszcze raczej modele 2016. Czy są później jakieś targi z modelami na 2017r? Może coś więcej będzie na Fordzie.

kaimar - 2016-08-18, 19:54

Karas napisał/a:
Tylko tu będą jeszcze raczej modele 2016


Bład. Będą właśnie modele 2017. Rok modelowy w kamperach rozpoczyna się we wrześniu.

Karas - 2016-08-18, 20:10

kaimar napisał/a:
Karas napisał/a:
Tylko tu będą jeszcze raczej modele 2016


Bład. Będą właśnie modele 2017. Rok modelowy w kamperach rozpoczyna się we wrześniu.


A to dziękuję :) A jest coś później jeszcze?

andi at - 2016-08-18, 22:52

Proszę bardzo ,prawdopodobnie też tam będę
http://www.caravan-wels.at/ne13/?pn=6400027

A to też jest ciekawe http://welser-volksfest.at/

wojtekjanus - 2016-08-22, 10:49

gpjac napisał/a:
Też rozglądam się za kamperem, ale ogromnym minusem Fiata są silniki 2.3 lub 3.0 z akcyzą 18.6%. Stąd szukam czegoś na podwoziu Forda lub Peugeota (też ma podobno wprowadzać silniki 2.0 o mocach 130-170KM).
To są nowe fordowskie silniki EcoBlue rodzina Panther. Zastępują dotychczas stosowane silniki (także w Peugeotach i Fiatach) silniki rodziny Puma. Puma już była na granicy spełniania nowych norm ekologicznych. Docelowo silniki rodziny Panther mają być stosowane w różnych modelach, nie tylko w vanach, ale także w osobowych, mają osiągać moc do 240 KM.
Jako ciekawostkę dodam, że od grudnia 2016 Ford wprowadza do przednionapędowych Transitów Custom automatyczną sześciobiegową skrzynię CelectShift. Podobno później ma być także stosowana w większych Transitach Mk8 FWD. Ta skrzynia to klasyczna, sprawdzona i mocna konstrukcja hydrokinetyczna z konwerterem momentu - żadne tam dwusprzęgłowe nowoczesne wynalazki, opracowana na nowo w USA, optymalizowana elektronicznie - dostosowuje swoją pracę do stylu prowadzenia samochodu oraz do warunków jazdy (rozpoznaje stromiznę drogi, obciążenie itd.). Ma możliwość sterowania ręcznego. Może pracuje nieco wolniej i mniej płynnie od skrzyni typu DSG, ale dzięki hydraulicznemu sprzegłu i sterowaniu, jest odporna na duże obciążenia, spotykane w ciężkich vanach i kamperach.

Równolegle Ford do Transita Customa Tourneo wprowadza jako opcję od grudnia 2016 coś, co powinno szczególnie zainteresować kamperowców - pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z elektronicznie kontrolowanym samopoziomowaniem. Może taka opcja będzie możliwa do zastosowania przy zabudowie typu kamper...



Bajaga - 2016-08-22, 11:22

Karas napisał/a:
Czemu? niestety na Fordzie nie znalazłem żadnej ciekawie wykończonej zabudowy.


Benimar ma na Fordzie. Oglądałem te zabudowy są i dobrze wykonane (no na oko, nie rozbieralem szafek :lol: ) i mają sporo pomysłowych rozwiązań. A jeden model z wielką sypialnią z tyłu do której wchodzi się przez wielką łazienkę (na całą szerokość kampera!) był po prostu rewelacyjny.

EwaMarek - 2016-08-22, 17:55

Może poczytasz moje przemyślenia.
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0

Karas - 2016-09-07, 11:47

Ktoś kojarzy jakie firmy obecnie robią na citroenie?
gpjac - 2016-09-07, 16:19

Bela Easy:
http://www.bela-easy-wohnmobile.de/

Oglądałem je na Caravan Salon w Dusseldorfie w tym roku.
Z tego co ktoś mówił to ta marka pojawiła się ponownie po
pewnej przerwie.
Marka budżetowa, wykonanie adekwatne do ceny.

szarymary@gmail.com - 2016-09-07, 17:21

Ford. :)
Karas - 2016-09-07, 18:14

Właśnie jakieś oglądałem, ale nie zapisałem nazwy. Forda jest bardzo mało. Włoskie i chyba coś francuskiego. W Fordzie jest fajna pozycja za kierownicą, ale jest deficyt schowków. W porównaniu do Ducato to ich nie ma. Citroen zachęca silnikiem 2.0 150km, ale też mało firm na nim chce robić. Na targach fajnie było widać trwałość rozwiązań. W niedzielę niektóre kamery już się kupy nie trzymały. Będę jeszcze starał się skoczyć na targii w Bolonii sprawdzić to o czym zapomniałem, i tak jestem w okolicy.
EwaMarek - 2017-03-17, 20:39

Jaki kamper kupiony?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group