|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Norwegia - Nordkapp
Kamperfan - 2008-05-20, 10:51 Temat postu: Nordkapp NORDKAPP: WARIANT A -WYPRAWA DOOKOŁA BAŁTYKU
propozycja trasy (program max.)
POLSKA – LITWA – ŁOTWA - ESTONIA
Warszawa - Suwałki....................................................................................294 km 06:13 h
Budzisko (PL/LT)........................................................................................ 314 km 07:34h
Kaunas (Litwa)..............................................................................................390km 09:11 h
Siauliai (Litwa)............................................................................................. 574 km 12:45 h
Riga (Łotwa)............................................................................................... 715 km 15:53 h
Tallinn (Estonia)..........................................................................................1024km 22:09h
Przeprawa promowa Tallinn (EST) – Helsinki (SF)
FINLANDIA - NORWEGIA (dojazd do Nordkapp)
Helsinki/Katajanokan Terminaali (port, promy) - Oulu (Finlandia)..........607 km 09:51 h
Rovaniemi (Finlandia).................................................................................. 830 km 14:30 h
Inari/Ivalo (Finlandia).................................................................................. 1117 km 19:54 h
Utsjoki /Karigasniemi (Finlandia/Norwegia)..................................................1254km 22:11h
Nordkapp (Norwegia) .................................................................................1509 km 26:41h
Razem dojazd: Warszawa - Nordkapp........................................................2533 km 48:50h
NORWEGIA PÓŁNOCNA (powrót)
Nordkapp - Narvik..........................................................................................716 km 13:03h
Fauske /Bodo - prom na Lofoty.......................................................................964 km 17:51h
Trondheim /Sunde – prom na Hitrę..............................................................1616 km 29:38h
Razem NORWEGIA (dojazd do Nordkapp) + PÓŁNOCNA (powrót)...1871 km
Razem trasa: Warszawa - Nordkapp -Trondheim)....................................4149 km 77:53 h
NORWEGIA POŁUDNIOWA
Trondheim - Rindal...................................................................................96 km 01:55 h
c.d. wg przewodnika WOMO - trasy i min. ilość dni (orientacyjnie):
TOUR 15: Rindal – Todal – Innerdal – Trollheim – Tingvoll.......................170 km (3dni)
TOUR 14: Tingvoll – Kristiansund – Kvernes –
- Atlanterhavsveg – Eide – Trollkyrkja – Molde&......................................130 km (2dni)
TOUR 13: Molde – Andalsnes - Trollvegg – Trollstigvei –
- Strodal – Alesund – Hareid…………...........................300 km (3 dni)
TOUR 12: Runde – Gurskoy – Vestkapp – Selje – Maloy..........................220 km (2 dni)
TOUR 11: Refvik – Kannestein - Maloy – Nordfjordeid –
Stryn – Dalsnibba – (Videdal) – Ottadal - Lom..........................................300 km (2 dni)
TOUR 10: Jotunheimen – Skjolden – Nigrdasbreen -
– Gaupne – Solvorn – Kaupanger.............................................................290 km (3 dni)
TOUR 9: Kaupanger – Borgund – Leardal – Aurland – Flam –
- Undredal – Stalheimskleiva – Voss.......................220 km (2 dni)
TOUR 8: Hamlagrovatn – Dale – Bergen – Lysekloster – Osoyro –
- Oystese – Alvik – Hardangervidda – Eidfjord – Kinsarvik – Odda.............370 km (3 dni)
TOUR 7, 6, 5, 4, 3 pominięte – skrót Odda (E134) - Amot (za Vinje)............135 km 02: 25h
Amot (37) – Rjukan................................55 km 00:55 h
TOUR 2: Rjukan – Gaustatoppen – Heddal – Konsberg –
- Drammen – Oslo................200 km (2 dni)
Razem NORWEGIA POŁUDNIOWA (wg WOMO)...................... 2486km (22dni+4:72h)
Uwaga: trasa Amot (37) – Rjukan (część TOUR 3) - Gaustatoppen – Heddal (część TOUR 2) bardzo trudna (należy zapytać w Amot)
i ewentualnie rozważyć skrót (E134): Amot –Sauland –Heddal około 115 km.
Wariant A1(z Oslo bezpośrednio do Helsingborg):
Oslo (E6, E20/6) – Halden (N/S).......................................................................115 km 01:47 h
Göteborg (E20/6)................................................................................................304 km 04:18h
Helsingborg (razem Wariant A1)......................................................................525 km 06:35h
Wariant A2 (z Oslo przez Stockholm do Helsingborg) :
Oslo (E20) - Marker /Ørje (N/S).............................................................................88 km 01:36h
Karlstad...............................................................................................................220 km 03:58h
Örebro.................................................................................................................331km 06:04 h
Stockholm (E4).....................................................................................................523 km 08:29h
Helsingborg (razem Wariant A2).........................................................................1085 km 14:22h
Przeprawa promowa Helsingborg (S) – Helsingör (DK)
Helsingör – Lolland/Rødby (razem DK).......................................................….......195km 02:02h
Przeprawa promowa Rødby (DK) – Puttengarden (D)
Trasa powrotna Niemcy (D) – Polska(PL):
Puttengarden(Fehmarn) - Lübeck…....................................................................94 km 01:13h
Hamburg............................................................................................................165 km 02:14h
Berlin..................................................................................................................451 km 05:20h
Słubice (Świecko)................................................................................................561km 06:42h
Poznań................................................................................................................743 km 09:47h
Warszawa (razem trasa D –PL)...........................................................................1135km 16:23h
ZESTAWIENIE (WARIANT A):
Polska (PL)......................................................314 km
Litwa (LT) - Łotwa (LV) – Estonia (EST)....710 km
Finlandia........................................................1254 km (razem PL+LT+LV+EST...2278 km)
Norwegia (do Oslo).......................................4357 km
z Oslo Wariant A1...........................................115 km (razem N + Wariant A1.....4472 km)
z Oslo Wariant A2.............................................88 km (razem N + Wariant A2.....4445 km)
Szwecja Wariant A1........................................410 km
Szwecja Wariant A2.........................................997 km
Dania (DK)......................................................195 km
Niemcy (D).......................................................561 km
Polska (PL).......................................................574 km (razem DK+D+PL.....1330 km)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OGÓŁEM Wariant A1.................................8490 km (22 + 8dni zwiedzania+107:20h jazdy)
OGÓŁEM Wariant A2.................................9050 km (22+10dni zwiedzania+115:07h jazdy)
Kamperfan - 2008-05-20, 10:55 Temat postu: Nordkapp: Wariant B NORDKAP: WARIANT B - WYPRAWA VIA BAŁTYK
propozycja trasy (program max.)
POLSKA - NIEMCY
Warszawa – Słubice (Świecko).......................................................................563km 09:19 h
Rostock (D) Umgehungsstrasse Zum Überseehafen (port, promy).................907km 12:58 h
Przeprawa promowa Rostock (D) - Trelleborg (S)
SZWECJA - FINLANDIA
Trelleborg (S) Scandlines,Travemündeallén (port, promy) – Stockholm……643km 06:48 h
Tornio (S/SF) .................................................................................................1665 km 24:21 h
Rovaniemi (SF).............................................................................................. 1787 km 26:53 h
Inari/Ivalo (SF)………………………………………………………………2074km 32:13 h
Utsjoki/Karigasniemi (SF/N)………........................................................….2211 km 34:36 h
Nordkapp (N) ..........................................................………………….….…2466 km 39:05 h
Razem dojazd: Warszawa - Nordkapp........................................................3373 km 51:38 h
NORWEGIA PÓŁNOCNA (powrót)
Nordkapp - Narvik..........................................................................................716 km 13:03h
Fauske /Bodo - prom na Lofoty.......................................................................964 km 17:51h
Trondheim /Sunde – prom na Hitrę..............................................................1616 km 29:38h
Razem NORWEGIA (dojazd do Nordkapp) + PÓŁNOCNA (powrót)...1871 km
Razem trasa: Warszawa - Nordkapp -Trondheim)....................................4989 km 81:01h
NORWEGIA POŁUDNIOWA
Trondheim - Rindal...........................................................................................96 km 01:55 h
c.d. wg przewodnika WOMO - trasy i min. ilość dni (orientacyjnie):
TOUR 15: Rindal – Todal – Innerdal – Trollheim – Tingvoll.......................170 km (3dni)
TOUR 14: Tingvoll – Kristiansund – Kvernes –
- Atlanterhavsveg – Eide – Trollkyrkja – Molde……………130 km (2dni)
TOUR 13: Molde – Andalsnes - Trollvegg – Trollstigvei –
- Strodal – Alesund – Hareid…………..300 km (3 dni)
TOUR 12: Runde – Gurskoy – Vestkapp – Selje – Maloy.............................220 km (2 dni)
TOUR 11: Refvik – Kannestein - Maloy – Nordfjordeid –
Stryn – Dalsnibba – (Videdal) – Ottadal - Lom...................300 km (2 dni)
TOUR 10: Jotunheimen – Skjolden – Nigrdasbreen -
– Gaupne – Solvorn – Kaupanger.................290 km (3 dni)
TOUR 9: Kaupanger – Borgund – Leardal – Aurland – Flam –
- Undredal – Stalheimskleiva – Voss..................220 km (2 dni)
TOUR 8: Hamlagrovatn – Dale – Bergen – Lysekloster – Osoyro –
- Oystese – Alvik – Hardangervidda – Eidfjord – Kinsarvik – Odda...........370 km (3 dni)
TOUR 7, 6, 5, 4, 3 pominięte – skrót Odda (E134) - Amot (za Vinje).............135 km 02,25h
Amot (37) – Rjukan................................55 km 00:92h
TOUR 2: Rjukan – Gaustatoppen – Heddal – Konsberg –
- Drammen – Oslo................200 km (2 dni)
Razem NORWEGIA POŁUDNIOWA (wg WOMO)...................... 2486km (22dni+4:43h)
Uwaga: trasa Amot (37) – Rjukan (część TOUR 3) - Gaustatoppen – Heddal (część TOUR 2) bardzo trudna (należy zapytać w Amot) i ewentualnie rozważyć skrót (E134): Amot –Sauland –Heddal około 115 km.
Oslo (E6, E20/6) – Halden (N/S).......................................................................115 km 01:47 h
Göteborg (E20/6)................................................................................................304 km 04:18h
Helsingborg (razem wg Wariantu A1)..............................................................525 km 06:35h
Przeprawa promowa Helsingborg (S) – Helsingör (DK)
Helsingör – Lolland/Rødby (razem DK)....................................................... 195km 02:02h
Przeprawa promowa Rødby (DK) – Puttengarden (D)
Trasa powrotna Niemcy (D) – Polska(PL):
Puttengarden(Fehmarn) - Lübeck…................................................................94 km 01:13h
Hamburg............................................................................................................165 km 02:14h
Berlin..................................................................................................................451 km 05:20h
Słubice (Świecko)...............................................................................................561km 06:42h
Poznań................................................................................................................743 km 09:47h
Warszawa (razem trasa D –PL)......................................................................1135km 16:23h
ZESTAWIENIE (WARIANT B):
Polska (PL)......................................................563 km
Niemcy (D).......................................................344 km
Szwecja (S).....................................................1665 km
Finlandia (SF)..................................................546 km (razem PL+ D + S + SF......3118 km)
Norwegia (N)..................................................4472 km
Szwecja (S)........................................................410km
Dania (DK).......................................................195 km
Niemcy (D).......................................................561 km
Polska (PL).......................................................574 km (razem DK+D+PL.............1330 km)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OGÓŁEM Wariant B...................................9330km (22 + 8dni zwiedzania+110:04 h jazdy)
Wyprawa na Nordkapp via Bałtyk może być realizowana w innych wariantach przeprawy promowej do Szwecji, np. ze Swinoujścia do Ystad, z Gdyni do Karlskrone, z Gdańska do Nynäshamm, itd. Kolejnym wariantem może być trasa z przeprawą promową z Danii bezpośrednio do Norwegii, np. Hirtshalas – Kristiandsand lub do Larvik pod Oslo.
Kamperfan - 2008-05-20, 10:57 Temat postu: Porównanie wybranych wariantów PORÓWNANIE WARIANTÓW: Wariant A1------------Wariant A2--------------Wariant B
WARIANT A1 ......................... 8490 km.................. - 560 km .................... - 840 km
WARIANT A2.......................... 9050 km.................. +560 km .................... - 280 km
WARIANT B............................ 9330 km.................. +840 km .................... +280 km
„+ „ trasa dłuższa o....... km
„ – „ trasa krótsza o ...... km
WARIANT A1 trasa krótsza o 560 km od wariantu A2 i o 840 km od wariantu B
WARIANT A2 trasa dłuższa o 560 km od wariantu A1 i krótsza o 840 km od wariantu B
WARIANT B trasa dłuższa o 840 km od wariantu A1 i dłuższa o 280 km od wariantu A2
Bartek-Ayer - 2008-05-20, 13:02
Witam,
dziękuję za propozycję tras. Może skorzystam.
Startuję 14 lipca promem do Karsklony i potem planuję jeżdzić około 2,5-3 tygodnia po Szwecji i Norwegii zahaczając o Lofoty ale pomijając Oslo.
Chcę "szybko" pojechać na Nordkapp, czyli około 5 dni, aby załapać się jeszcze na białe noce, i potem wolniej spaść z powrotem na dół Norwegii
Planuję powrót przez most w Malmo, aby nie musieć się spieszyć na żaden prom, ale słyszałem, że promy między Szwecją a Niemcami nie wymagają rezerwacji więc może wrócimy promem.
Pozdrawiam
Bartek-Ayer
Jacek M - 2008-05-22, 22:55
Witaj Kamperfanie!
Moją opinię znasz: zdecydowanie wariant "za kosą" czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara sprawdziłem i będę go bronił jak niepodległości!
Wariant przez Pribałtykę jest bardzo sympatyczny, daje jakie-takie liźnięcie tych krajów i pozwala się nimi "skaleczyć" - trenowałem, polecam, jadę w tym roku
Przez wschodnią Szwecję jest chyba ciut bliżej, mniej męcząco i na pewno szybciej (prom + autostrada + szybkie drogi), ale pytanie, czy musicie się spieszyć?
Oczywiscie ten wariant moze byc lepszy jak ktos nie musi testować Pribałtyki bo albo już był albo i tak pojedzie:) albo go nie interesuje (?)
Oprotestowałbym zwiedzanie Norwegii Południowej za jednym zamachem - moim zdaniem północna jest tak piekana, że spokojnie na powrót z Nordkapp można planować 50 km dziennie - kazdy fiord to nowe odkrycie, jak ktoś ma chęć na wycieczki w góry, to ...
No i Lofoty - byłem 3 dni, a uważam, że tydzień to minimum - wszedzie tam można wleźć i objechac rowerem, no i ryby biorą podobno na pusty haczyk.
Dostanie się do Trondheim wzdłuż wybrzeża z kilkudziesięcioma promami - to tez robi swoje...
No i jakbym mial więcej czasu to podjechałbym do granicy Norwegii z Rosją. A może tam łatwiej jakoś przekroczyć granicę, to i do Zapolarnego podjechałbym...
Zresztą tam jeszcze wrócę.
Pozdrawiam i udanej wyprawy!
Jacek M
wbobowski - 2008-05-23, 00:50
Jacek M napisał/a: | ...No i Lofoty - byłem 3 dni, a uważam, że tydzień to minimum - wszedzie tam można wleźć i objechac rowerem, no i ryby biorą podobno na pusty haczyk... |
Nie tylko na Lofotach. Na wyspie Runde (płd-zach Norwegii) w ciągu godziny kilka osób złowiło ok. 35 kg makreli na puste haczyki, zaczepione do krótkiej linki z uchwytem. I od razu na patelnię - pycha. A na Lofotatch polecam wycieczkę statkiem na żerowiska kaszalotów. Zobaczyć je może prawie każda wycieczka. Jak zobaczą z daleka namierzają GPS-em i po pół godzinie można podziwiać te olbrzymie stfory z bliska. Byliśmy tam autokarem, ale napewno wrócimy kamperem.
Pozdrawiamy
Kamperfan - 2008-05-23, 23:05 Temat postu: Nordkapp - bajery, rowery...
Jacek M napisał/a: |
....Oprotestowałbym zwiedzanie Norwegii Południowej za jednym zamachem - moim zdaniem północna jest tak piękna, że spokojnie na powrót z Nordkapp można planować 50 km dziennie - kazdy fiord to nowe odkrycie, jak ktoś ma chęć na wycieczki w góry, to ...
No i Lofoty - byłem 3 dni, a uważam, że tydzień to minimum - wszedzie tam można wleźć i objechac rowerem... |
Dzięki Jacku za uwagi . Przedstawiłem warianty trasy (które rozważaliśmy z Januszem z Suwałk) do ewentualnego wykorzystania przez inne załogi zainteresowane wyprawą na Nordkapp. Jak zaznaczyłem, jest to "program maximum" (może być realizowany częściowo - według uznania i możliwości załóg) - ile z tego uda się zrealizować zależy od kasy, a przede wszystkim od czasu jakim dysponujemy. My wybraliśmy wariant "A" i możemy przeznaczyć na wyprawę 4 do 5 tygodni, ale preferujemy luz programowy i wszystko będziemy regulować na bieżąco - zależnie od warunków podróży, pogody, etc. Być może "odpuścimy" Norwegię południową bo zafascynują nas, np. Lofoty. A propos: czy warto zabrać rowery? Spotkałem się z opinią, że nie za bardzo są przydatne a "przedłużają" kamper - może to nas drogo kosztować w przeprawach promowych .
eeik - 2008-05-26, 11:28
Witoldzie - ja jak najbardziej polecam zabranie rowerów.
Fakt nam jeden raz zdarzyło się , że nam uwzględnił rowery w długości i skasował jako pow. 6 m, ale w pzostałych przypadkach mówiliśmy , że do 6 m i nikt nie powiedział słowa.
A mielismy tych przepraw że hoho.
Wszystko od człowieka zależy.
I tutaj napiszę dlaczego warto zabrac rowery.
Otóż najbardziej "poszkodowanym" jest kierowca, który prowadząc auto nie ma możliwości podziwiania uroków natury, a jest co podziwiać.
Ja się pilnowałam aby mi sie podczas jazdy nie wyrywały słowa :
"popatrz jak pieknie !, zobacz to!!"
Mając do dyspozycji rowery, zostawiamy chałupke i jedziemy wzdłuż fiordu wszyscy.
No chyba , że planuje się typową objazdówkę , że nie będzie czasu wsiąść na rower,
ale ja nie praktykuje takiego urlopu.
Ja potrzebuję odpocząć dzień albo dwa w jednym miejscu.
Wprawdzie jazda rowerem też mnie nie kręci ( bo ze sportu jak wszystkim wiadomo najlepiej mi wychodzi kawa na leżaku) ale tam akurat robiłam trasy 15-to km i powiem jedno - warto było.
No na koniec zniżę się do ujawnienia takiej żywej , czystej w swojej postaci zazdrości (nie mylić z zazdraszczaniem) , że Wy już za niedługo, juz za chwileczkę.
Pomimo tego niskiego uczucia, życzę wszystkim załogom wybierającym się do Norwegii - pięknej pogody - bo wtedy następuje pełnia doznań.
No i będę oczekiwac relacji oczywiście
papamila - 2008-05-26, 12:35
eeik napisał/a: | życzę wszystkim załogom wybierającym się do Norwegii - pięknej pogody |
w imienniu wszystkich wyjeżdzajacych
Przepieknie dziękujemy
Jacek M - 2008-05-26, 16:14
eeik napisał/a: | Witoldzie - ja jak najbardziej polecam zabranie rowerów.
Fakt nam jeden raz zdarzyło się , że nam uwzględnił rowery w długości i skasował jako pow. 6 m, ale w pzostałych przypadkach mówiliśmy , że do 6 m i nikt nie powiedział słowa.
|
eeik słusznie prawi. Moje autko ma 5,60m bez rowerów i 6,35 z. Norwegowie nigdy nawet nie pytali, tylko kasowali wg stawki do 6m. Korzystaliśmy z promów kilka razy w obrębie zblizonym do Lofotów. Zapoznany kolega powiedział, że biorą pod uwagę nominalną długość kampera, a nie z rowerami, ale nie wiem czy to zasada, czy dobre obyczaje
Pozdrawiam wszystkich jadących i jednego jestem pewien: do zobaczenia na północy w nastepnych latach.
Ewa, zgadzasz się, że to nieulaczalne?
Aha i kupcie sobie przewodnik po fiordach wydawnictwa Tramp - jak zdążyli dodrukować, w zeszłym roku nie dla wszystkich starczyło...
Jacek M
antwad - 2008-05-26, 16:41
Jacek M napisał/a: | Aha i kupcie sobie przewodnik po fiordach wydawnictwa Tramp - jak zdążyli dodrukować, w zeszłym roku nie dla wszystkich starczyło... |
Niestety nie dodrukowali i jakoś tak niesporo im to idzie. Niby, że reklam mało, sponsorów nie ma...
Szkoda, bo podobno przewodnik jest dobry.
Jacek M - 2008-05-26, 16:56
wiem kto ma
antwad - 2008-05-26, 17:46
Ja chyba też.
Jacku, czy obaj myślimy o takim lekko wybrakowanym, ale w pełni użytecznym egzemplarzu?
eeik - 2008-05-26, 20:04
Cytat: | Jacku, czy obaj myślimy o takim lekko wybrakowanym, ale w pełni użytecznym egzemplarzu? |
Wiecie co, ja tez wiem kto ma, ale nikt nie pytał o możliwość pożyczenia to się nie pchałam.
Ale tam sa tylko fiordy , nie ma pn Norwegii.
Ale naprawde bardzo fajny, dużo z niego korzystaliśmy.
Niekiedy przesadzony, ale bardzo rzetelny.
Jacku masz rację, tam się wraca ))
Jacek M - 2008-05-26, 21:46
Ewa, a może by go tak zeskanować? Może nawet za zgodą i wiedzą Wydawcy - wiem, kto zna
I zapożyczając Twoją terminologię: zazdroszczę i zazdraszczam
Ja w tym roku niestety na tak daleka północ się nie wypuszczę. Póki co w ogóle nie wiem co z urlopem, ale jak wyjdzie, to planuję Białoruś i Pribałtykę - podroż sentymentalna w poszukiwaniu korzeni. Tak się składa, że oboje z Anią mamy tam do pozałatwiania sprawy własnej ewolucji. Co z tego wyjdzie - nie wiem. Na Białorusi kamperem chyba nikt nie był. Jak wyjazd dojdzie do skutku to cos skrobnę.
Kłaniawszy się będąc
Jacek M
wbobowski - 2008-05-26, 23:19
Jacek M napisał/a: | Ewa, a może by go tak zeskanować? Może nawet za zgodą i wiedzą Wydawcy - wiem, kto zna... |
Jeśli zdecydujecie się na skanowanie to my zapisujemy się w kolejkę nabywców.
eeik - 2008-05-27, 08:45
Powiem tak,
Nie odwazyłabym sie - bo prawa autorskie a nasze CT jest ogólnodostępne.
No i skanowanie to mozolna robota, tyle stron - masakra.
Mogłaby ta ksążeczka miec życie przechodnie, ale ze względu na jej 2 gat - pewne kartki są luzem i to może spowodowac po prostu utratę co nie jest trudne .
Jeżelki ktoś będzie chciał pożyczyć to oczywiście służe ).
Jerzy - 2008-06-21, 14:50
Kamperfan napisał/a: | POLSKA – LITWA – ŁOTWA - ESTONIA
Warszawa - Suwałki....................................................................................294 km 06:13 h
Budzisko (PL/LT)........................................................................................ 314 km 07:34h
Kaunas (Litwa)..............................................................................................390km 09:11 h
Siauliai (Litwa)............................................................................................. 574 km 12:45 h
Riga (Łotwa)............................................................................................... 715 km 15:53 h
Tallinn (Estonia)..........................................................................................1024km 22:09h
Przeprawa promowa Tallinn (EST) – Helsinki (SF)
FINLANDIA - NORWEGIA (dojazd do Nordkapp)
Helsinki/Katajanokan Terminaali (port, promy) - Oulu (Finlandia)..........607 km 09:51 h
Rovaniemi (Finlandia).................................................................................. 830 km 14:30 h
Inari/Ivalo (Finlandia).................................................................................. 1117 km 19:54 h
Utsjoki /Karigasniemi (Finlandia/Norwegia)..................................................1254km 22:11h
Nordkapp (Norwegia) .................................................................................1509 km 26:41h
Razem dojazd: Warszawa - Nordkapp........................................................2533 km 48:50h |
Powyższa część wyprawy jest już zrealizowana - oto wiadomość jaką dostałem od Witolda:
"Pozdrawiamy CT z pogodnego Nordkapp 21 czerwca 2008.
Stada reniferów i kamperów, słońce, śnieg, 7 st C.
Widoki powalają..."
Tadeusz - 2008-06-21, 15:03
Cieszymy się z Wami, Witku, trzymamy kciuki za powodzenie dalszej części wyprawy i troszeczkę, ale tylko troszeczkę, zazdrościmy. :-D
Tadeusz - 2008-06-21, 20:31
Dziś,tj.21.VI. o godz. 20.10 Witold przesłał taką oto wiadomość:
Podróżujemy wg. Wariantu A. Krąg polarny przekroczyliśmy 19.06.08 powyżej Rovaniemi (SF), a w drodze powrotnej w Norwegii.
Białe noce są fascynujące...
Jacek M - 2008-06-23, 19:03
Oj, to pewnie dziś już ma Lofoty...
Zazdraszczam!
Jacek M
wbobowski - 2008-06-24, 01:03
Widzę w tym temacie wielu chętnych na podobną wyprawę. Jacek "prezesuu" proponował już na forum nam i "martesowi" wspólną wyprawę na Nordkap "via Baltica" w przyszłym roku. A może tak karawaną CamerTeam. Co chętni na Nordkap na to?
Jerzy - 2008-06-25, 22:53
Kamperfan napisał/a: | NORWEGIA PÓŁNOCNA (powrót)
Nordkapp - Narvik..........................................................................................716 km 13:03h
Fauske /Bodo - prom na Lofoty.......................................................................964 km 17:51h
Trondheim /Sunde – prom na Hitrę..............................................................1616 km 29:38h
Razem NORWEGIA (dojazd do Nordkapp) + PÓŁNOCNA (powrót)...1871 km |
Kamperfan i Janusz z Suwałk mają za sobą kolejny (powyżej) etap podboju Norwegii - oto ostatnia wiadomość od Witolda:
"W drodze z Nkapp: Alta, Narvik, teraz Lofoty. Za kilka dni - Hitra. Pogoda nas nie rozpieszcza ale i w deszczu Lofoty są piękne!"
martes - 2008-06-26, 00:12
Pozdrawiamy i Życzymy słonka
Tadeusz - 2008-06-26, 17:31
Dziś tj.26 czerwca o godzinie 17.20 Witold - Kamperfan i Janusz - kol1965 przysłali wiadomość następującej treści:
Pozdrawiamy z promu. Płyniemy z Lofotów do Bodo, dalej Trondheim i na Hitre - spotkanie z kamperowcami z Niemiec.
Życzymy dobrej pogody, szerokiej drogi i niskich drzew. Powodzenia! :-D
eeik - 2008-06-26, 17:46
Pięknie i oczywiście tradycyjnie zazdraszczam ))
Jacek M - 2008-06-26, 22:54
Oj, oj! I muzeum lotnictwa
janusz - 2008-07-12, 22:31
02.07.2008 Kamperfan napisał SMS:
Hitra, 2.07.08. Biesiadujemy z polskimi zalogami z Niemiec. Sa tu: Dorota i Robert (CT), Halina i Marian (byli na zlocie w Jedlinsku). Pozdrawiamy CT!
W tym czasie pakowałem sie na nasze wakacje i nie mogłem umieścić tresci na forum.
Dzisiaj Kamperfan przysłał takiego SMS-a:
Z Hitry tunel podmorski i cd wyprawy: Kristiansund,trasa atlantycka,kultowa droga 64,drabina trolli,droga orlow,cudowny Geirangerfjord,Lom,"lodowcowa'' droga 55,Bergen-magiczne miasto,Oslo-Holmenkollen i unikalne muzea. Teraz Stockholm i ... do domu.Fotorelacja po powrocie.Pozdrawiamy!
Kamperfan - 2008-07-16, 22:51
Wyprawa zakończona Przeprawiliśmy się promem z Nynäshamn (poniżej Sztokholmu) do Gdańska i po kilku godzinach jazdy do Warszawy wróciliśmy do rzeczywistości. Wyprawa trwała 33 dni, przejechaliśmy 7034 km. Relację przygotuję jak trochę odsapnę i dokonam (trudnej ) selekcji zdjęć. Ale już teraz chciałem podziękować za cenne rady udzielone nam przed wyjazdem przez Mariusza (Kaimara), Ewę i Mirka (eeik) i Jacka M. Po tej podróży też zostaliśmy fanami Norwegii (Norgefilami?) i w podsumowaniu wyprawy spróbuję zamieścić uwagi i spostrzeżenia, które mogą być przydatne dla kamperowców planujących wyjazd na Nordkapp. Dziękuję również Jerzemu, Tadeuszowi i Januszowi za zamieszczanie sms na forum, programowo odpoczywaliśmy od komputera - byliśmy przez miesiąc "na odwyku" .
Kamperfan - 2008-08-05, 22:18 Temat postu: Wyprawa dookoła Bałtyku - Nordkapp 2008 Fotorelacja z Wyprawy dookoła Bałtyku - Nordkapp 2008: Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Norwegia, Szwecja.
Pierwszy odcinek: Warszawa - Kowno - Jurmala. Z Jurmali zwiedzaliśmy Rygę. Następnie Tallin, przeprawa promowa i Helsinki. CDN.
Kamperfan - 2008-08-05, 22:46
W Helsinkach zaparkowaliśmy w centrum na Placu Senackim i zwiedziliśmy m. in.: katedrę św. Marka, cerkiew prawosławną (Sobór Uspenski), kościół wykuty w skale (Temppeliaukion kirkko). Następnie zatrzymaliśmy się w Lahti i Oulu na trasie do Rovaniemi. CDN.
Kamperfan - 2008-08-05, 23:14
W Rovaniemi odwiedziliśmy komercyjne "przybytki" św. Mikołaja i przekroczyliśmy krąg polarny. CDN.
Kamperfan - 2008-08-05, 23:47
Z Rovaniemi pojechaliśmy do Inari i dalej na północ w kierunku granicy fińsko/norweskiej - przejście graniczne Karigasniemi w pobliżu Karasjok (N). CDN.
Kamperfan - 2008-08-06, 01:16
W drodze na Nordkapp zjechaliśmy z trasy do Trollholmen - doliny dolomitowych skał, by nacieszyć oczy przepięknymi widokami i obejrzeć trolle (zdjęcia wykonywane po północy). CDN.
Kamperfan - 2008-08-06, 08:42
Nordkapp Wjechaliśmy z samego rana i trafiliśmy na przyjazną pogodę (nawet słońce się chwilami przebijało, temperatura około 7° C) - aczkolwiek wiało "normalnie". Zwiedziliśmy wszystkie obiekty i obejrzeliśmy film, no i oczywiście pobyt udokumentowaliśmy zdjęciami. Wieczorem wiatr się nasilił i płaskowyż spowiły chmury, zrobiło się zimno. Postanowiliśmy wracać w cieplejsze strony ...
Kamperfan - 2008-08-06, 09:03
Z Nordkapp udaliśmy w kierunku Olderfjord i dalej widokową trasą do Alty. Niestety pogoda się sfajczyła - padało równo .
eeik - 2008-08-06, 09:44
Pieknie, po prostu pięknie )
Dembomen - 2008-08-06, 10:11
Hej!
Ładnie,ładnie tylko szkoda że tak daleko i surowy klimat.
Życzę lepszej pogody.
Hej!
louis_cypher - 2008-08-06, 10:18
Nic tylko zazdraszczać
Kamperfan - 2008-08-06, 10:24
W Alcie zwiedziliśmy muzeum i obejrzeliśmy w naturze słynne ryciny na skałach. Na trasie do Narviku spotkaliśmy dwóch Polaków podążających rowerami na Nordkapp - bardzo dzielni i ciekawi ludzie. Z Narviku pojechaliśmy na Lofoty (tunelem podmorskim), mimo deszczu widoki wprawiały nas w niebywały zachwyt - to trzeba zobaczyć... CDN.
Bies13 - 2008-08-06, 11:14
Piękna trasa!!!
Można prosić o kilka porad oraz informacji praktycznych typu możliwości płacenia kartą Visa. Niektórzy twierdzą, że lepsza jest Maestro, inni znów ,że absolutnie nie. Jaka jest prawda??
Czy ceny na Północy rzeczywiście są dużo wyższe niż na południu Skandynawii ?? Może jakieś przykłady typu paliwo ( benzyna), żywność itp?
Bardzo podziękowawszy i będący pod wrażeniem
Konrad
Bartek-Ayer - 2008-08-06, 11:26
Przez 3 tygodnie kartą Visa zapłaciłem na każdej stacji benzynowej, na wszystkich promach (czasami trzeba pójść na promie do "ticket Office", bo nie zawsze kasujący przy wjeżdzie na prom mają przy sobie czytniki do kart) i za każdym razem działa. Wydaje mi się, że maestro też będzie spokojnie chodzić.
Benzyna (ropa) rzeczywiście na północy jest droższa tzn z tego co pamiętam około 14 di 15 koron, koło Trondheim na shellu zatankowałem za 12.85, w centralnej Norwegii między 13 a 14 koron.
Najdroższe jest chyba jedzenie także brać wszystko z Polski łącznie z napojami.
Wkrótce zamieszczę szczegółowy opis mojej podróży życia po Norwegii.
Pozdrawiam
Bartek-ayer
Bies13 - 2008-08-06, 11:33
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź!
Wyjeżdżam 18. sierpnia, więc przydadzą się wszystkie informacje.
Jeszcze raz dziękuję!
Pozdrawiam
Konrad
papamila - 2008-08-06, 12:09
Bies13 napisał/a: | Wyjeżdżam 18. sierpnia, więc przydadzą się wszystkie informacje. |
witaj,
w końcówce sierpnia w okolicy Lofotów pojawiają się orki.
Wycieczki na bezkrwawe łowy organizuje centrum wielorybnicze w Ankenes na wyspie Andoya- ciekawe przeżycie- koszt ok 700 Nok/osoba
I jeszcze jedno:
miej zawsze drobne monety 2,5,10 na automaty parkingowe w miastach oraz na np: prysznice, wodę
rafalcho - 2008-08-06, 14:28
Bies13,
Karta VISA jest rozliczana w USD, więc jest najpierw dokonywana zamiana z waluty obowiązującej w danym ktaju na USD, a później z USD na PLN
W przypadku MASTERCARD transakcje przeliczane są na EURO.
Taka jest różnica.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
antwad - 2008-08-06, 14:46
rafalcho napisał/a: | Karta VISA jest rozliczana w USD |
Tak było kiedyś, obecnie wszystko zależy od banku jaką ustali z Visą walutę rozliczania.
USD ma np Citi, co powoduje że płacenie ich kartą jest mocno niekorzystne w krajach strefy Euro (kwota w Euro jest przeliczana na USD, a następnie na PLN) czyli podwójne przewalutowanie, co powoduje że na wyciągu z karty widnieje przelicznik EUR/PLN 3,46, podczas gdy średni kurs w tym dniu jest 3,24.
Kamperfan - 2008-08-06, 17:39
Lofoty - zwiedziliśmy m. in. kompleks muzeów w Sorvågan (folkloru, ryby i akwarium) i muzeum Vikingów k/ Borg. Dojechaliśmy do miasta Å (na wyspie położonej na południu archipelagu) i z Moskenes wzięliśmy kurs na Bodo (prom 3,5 h). CDN.
Kamperfan - 2008-08-06, 18:25
Krąg polarny (w drodze powrotnej z Nordkapp) przekroczyliśmy k/ Storvoll na trasie z Bodo do Mo i Rana. Dalej pojechaliśmy w kierunku Trondheim i na wyspę Hitrę - gdzie byliśmy umówieni na spotkanie z zaprzyjaźnionymi załogami Kamperowców z Niemiec. Po kilku dniach biesiadowania udaliśmy się do Kristiansund , a następnie drogą 64 przejechaliśmy Trasę Atlantycką, Drabinę Trolli, Drogę Orłów do Geiranger - fiordu uchodzącego za najpiękniejszy (dla mnie wszystkie są piękne :-D ). CDN.
Kamperfan - 2008-08-07, 08:47
Z Geiranger przebiliśmy się "na skróty" trudną drogą górską do drogi 15 - widokowej trasy wzdłuż jezior górskich z licznymi wodospadami, wiodącej do Lom. Dalej - droga 55 uznawana w przewodniku WOMO za najpiękniejszą trasę górską w całej Norwegii (?). Następnie promami z Kaupanger do Lerdal i tunelem 24,5 km (uchodzącym za najdłuższy tunel lądowy na świecie) do Aurland i dalej trasą widokową Flam - Gudvangen - Voss oraz skrótem - drogą 13 do Bergen. CDN.
Tadeusz - 2008-08-07, 15:23
Oj, Witku!
Tylko dlatego nie zazdroszczę, że to nie wypada i nieładnie. :-D
A wyprawa piękna i przygotowana perfekcyjnie. Tylko gratulować.
Kamperfan - 2008-08-07, 23:08
Z dawnej stolicy Norwegii Bergen zrobiliśmy duuuży skok (drogą 7) do Oslo. Zatrzymaliśmy się na kempingu "Ekeberg" blisko centrum, skąd od rana do nocy (białej) zwiedzaliśmy miasto . CDN.
Kamperfan - 2008-08-07, 23:41
W Oslo odwiedziliśmy liczne muzea z unikalnymi zbiorami i eksponatami. CDN.
Kamperfan - 2008-08-13, 14:24
Ostatnim etapem Wyprawy dookoła Bałtyku był Sztokholm, gdzie zatrzymaliśmy się na kempingu Långholmens (położonym na wyspie o tej samej nazwie) blisko centrum miasta. Zwiedziliśmy Stare Miasto z rynkiem Storget, Pałac królewski, katedrę Storkyrkan oraz Muzeum Nobla z ekspozycją zdjęć laureatów, Muzeum Vasy z feralnym okrętem wydobytym z dna morza... i w pobliżu Muzeum Nordyckie z akcentem polskim - zdeponowano tu po szwedzkim "Potopie" łupy wojenne, Muzeum Narodowe z bogatymi zbiorami światowego formatu, Muzeum Tańca z interesującymi eksponatami strojów, etc. i liczne zabytki metropolii. Następnie udaliśmy się do Nynäshamn, skąd promem przeprawiliśmy się do Gdańska i po prawie 5 tygodniach, pełni wrażeń wróciliśmy do Warszawy .
kol 1965 - 2008-10-14, 21:01
Słów kilka o przedstawiononej tu wyprawie...Kamperfani to zawodowcy... doskonale przygotowani, oczytani, obyci. Świetni kompani i przewodnicy. Przez 11 dni miałem farta współuczestniczyć w tej eskapadzie i był to nasz własciwie debiut. Niestety sprawy zawodowe zmusiły do znacznego skrócenia czasu tej włóczęgi i zmiany wcześniej wytyczonej trasy.
Północna Finlandia a zwłaszcza Norwegia jawi mi się niczym sen... piekny, nierealny a przecież dotkniety i odczuty. Jednak nie dość mocno nie dość namacalnie i przede wszystkim za szybko za mało głęboko za powierzchownie... Na pewno pojedziemy tam jeszcze.
Zosiu i Witoldzie wielkie dzięki.
wmich - 2008-10-14, 22:23
Gratuluje wyprawy.
Nasz Teem ma już spory zasób ekip które zaliczyły północna Norwegie a wiec TO nasza specjalność
KOCZORKA - 2008-10-15, 09:42
Piękna wyprawa, super przeżycia. Bardzo ciekawie przygotowana relacja z podróży.
Mojemu mężowi najbardziej podobała się Drabina Trolli, mnie niekoniecznie, gdybyśmy tam musieli jechać
(posiadam niewyobrażalny lęk wysokości!).
Dziękuję Wam za relację, lubię takie miejsca pooglądać, niestety na żywo odpada.
Kamperfan - 2008-10-16, 17:09
Mili jesteście, dzięki W imieniu załogi dziękuję wszystkim za słowa uznania - niektóre może na wyrost (bo gdzie nam do "profesjonalistów") ale będziemy się starać w następnych wyprawach. W najbliższych dniach (jak tylko znajdę czas) zamieszczę podsumowanie wyprawy z uwagami i radami dla planujących podróże po Skandynawii .
Jacek M - 2008-10-19, 23:19
Witku, cieszę się, że te wszystkie wspaniałości udało się Wam zobaczyć - nam jeszcze do dziś te cuda tkwią przed oczyma, a czytając Twoją relację czuję się jakbym tam znowu był.
Serdeczne Ci za to dzięki!
Pozdrowienia dla Ciebie i Małżonki.
Jacek M
Kamperfan - 2008-11-17, 10:58 Temat postu: Podsumowanie W podsumowaniu wyprawy przywołam znane truizmy - Norwegia ma wszystko: morze, fiordy, góry, lodowce, serpentyny, rzeki, wodospady, mosty, promy, tunele lądowe i podmorskie – no i ma trolle. Relacje zamieszczone w tym wątku mogą posłużyć do planowania podróży i opracowania programu wyprawy – stosownie do własnych preferencji oraz możliwości czasowych i finansowych. Nie mniej ważne są informacje dotyczące warunków podróży, przygotowania auta, techniki jazdy, postojów na nocleg, zwiedzania, itd. Pozwolę sobie przedstawić subiektywne doświadczenia wyniesione z wyprawy na Nordkapp, a mianowicie:
1. Kamper przed podróżą powinien przejść nie tylko rutynowy przegląd techniczny, ale powinien być przygotowany do jazdy w trudnych warunkach górskich – szczególnie starannie należy sprawdzić stan ogumienia oraz hamulców i sprzęgła. Ponieważ podróż będzie się odbywać w strefie „białych nocy” warto zadbać o sprawne zasłony na oknach.
2. Drogi generalnie są w dobrym stanie (aczkolwiek brak autostrad i zdarzają się odcinki ze zniszczoną nawierzchnią), ale zmorą dla kierowców są liczne zakręty, strome podjazdy/zjazdy i wąskie pasy ruchu (często jeden pas z wnękami do mijania) – zwłaszcza wzdłuż wybrzeża i objazdach fiordów. Bezwzględnie należy stosować się do ograniczenia prędkości – nierzadko nawet poniżej 50 km/h (foto radary są wszędzie, a mandaty dużo kosztują). Wyprzedzanie ograniczać do minimum, a najlepiej dostosować się do miejscowych zwyczajów - tubylcy pomykają spokojnie długim sznurem samochodów.
3. Technika jazdy w dużej części trasy - jak w górach (wąskie serpentyny ze stromymi podjazdami i długimi zjazdami): umiejętne manewrowanie biegami, hamowanie silnikiem, oszczędne używanie hamulców, zwalnianie przed zakrętami - często zasłoniętymi skałami, na krawędzi przepaści na obrzeżach fiordów, etc. Uwaga na śliską nawierzchnię (na północy często jest deszczowo), na gwałtowne spadki i podjazdy w tunelach (zwłaszcza pod fiordami), na auta ścinające zakręty na wąskich drogach, niespodziewane przeszkody na drodze, renifery spacerujące po jezdni, rowerzyści niewidoczni w strugach deszczu, kolarze pojawiający się nieoczekiwanie na publicznych drogach i jak kamikadze wyprzedzający auta z dużą prędkością na zjazdach z góry, roboty drogowe, itd.
4. Tankowanie – stacje paliw są wystarczająco często na trasie, płatność kartami płatniczymi (bywa, że wyłącznie i nie przyjmują gotówki), można również zatankować wodę, a na stacjach z servisem kamperów opróżnić toaletę i pozbyć się ścieków.
5. Nocowanie w kamperze jest dozwolone poza kempingami - na trasie często spotyka się parkingi zagospodarowane dla potrzeb turystów, także podróżujących kamperami. W preliminarzu podróży można pominąć koszty noclegów albo przewidzieć sporadyczne korzystanie z kempingów (gruntowna higiena, pranie, zwiedzanie, etc.).
6. Wjazd na Nordkapp najlepiej zaplanować wczesnym rankiem - wjazd tunelem podmorskim płatny przy wjeździe i wyjeździe, pobyt płatny za każdą dobę. Przeważnie pada deszcz, może być mgła, wieją zimne wiatry – trzeba się ciepło ubrać. Na zwiedzanie warto przeznaczyć min. jedną dobę.
Zapraszam inne załogi do podzielenia się doświadczeniami z podróży do Norwegii i uzupełnienia powyższych uwag dla następnych Norwego-filów .
kimtop - 2008-11-17, 12:18
Odnośnie sprawności kampera ,to chcę zwrócić uwagę szczególnie na opony.
Ja wyjechałem z domu na oponach z bardzo dobrym bieżnikiem.Ale nie zwróciłem uwagi,że miały one już sześć lat.W efekcie spotkania z ich ostrymi nawierzchniami,po pięciu dniach zaczęły "bić"(myślę że pękały płótna).Po prostu robiły się jajowate i w tym miejscu bardzo szybko się wydzierały.Spróbujcie na dalekiej północy kupić oponę.
Mnie po wielu kombinacjach i przekładaniach kół (lepsze na przód) udało się kupić dwie opony nowe po 530 zł.(jak spytałem o używane to się roześmieli)
Tak więc nie tylko bieżnik,ale i wiek opony.
Klocki hamulcowe bezwzględnie nowe.Papamila pojechał z takimi 60-70% i po powrocie od razu wymieniał.
Z tankowaniem nie czekać do ostatniej chwili.Bardzo często stacje ,po południu, są przełączane na "automat",ale zdarzało nam się ,że przyjmowały tylko jakieś "ichnie"karty.Mimo automatów przyjmujących pieniądze,również niektóre pieniążków nie chciały(w Finlandi też).
Ze spaniem poza kampingami nie ma problemu.Kota można wyprowadzić na każdym parkingu.Gorzej z wodą.Nie na każdej stacji jest kran z wodą.Zdarzyło nam się brać od chłopa i trzykrotnie na kempingu.Skandynawia ma wodę i śćieki za darmo,tak że na kempingu można nawet nie pytać o pozwolenie nabrania wody(choć było by to chyba niegrzeczne).
Nie to żebym coś sugerował,ale zauważyłem ,że przy przejeżdzie tunelem i wjeżdzie na Nordkapp nikt nie konroluje ilości osób w samochodzie
papamila - 2008-11-17, 20:16
kimtop napisał/a: | Papamila pojechał z takimi 60-70% i |
wypraszam sobie klocki były na 80%
....no............... ze sprzęgłem to inna sprawa
Tak poza tym to
" z Kimtopem tam byłem, tymi samymi drogami jeżdziłem i to samo piwo piłem"
Skandynawia, bije inne kraje kulturą, czystością, uczciwością i bezpieczeństwem, ludzie przemili,życzliwi.Tam czas jakby inaczej płynie
jednego czego im brakuje to ciepłej wody i..................... taniej wódy
ale wskazana przez przedmówców ilość atrakcji naprawdę to rekompensuje a nasze żółwie domki śmiało pomieszczą zapasy taniej żywności i płynów
Tadeusz - 2008-11-17, 21:09
Dzięki przecieraniu szlaku przez Witka i przez Was, Marku i Jarku, oraz innych naszych kolegów, nastepne wyprawy będą miał łatwiej. Podaliście wiele naprawdę cennych informacji praktycznych.
Dziękujemy. :-D
eeik - 2008-11-17, 21:40
Podzielam zdanie kolegów co do tego ile nam ten kraj oferuje.
Techniczne sprawy , na które zwrócili uwagę koledzy to podstawa.
Technika jazdy również ważna, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek.
Ja od siebie mogę dodać, że Norwegia nie jest aż tak ogromnie droga jak to często się przedstawia,
Zwłaszcza jak złotówka ma ciekawy przelicznik.
Kamperki mają swoja pojemność więc dokupywanie tylko brakujących produktów nie obciąża odczuwalnie kieszeni.
Główny koszt to paliwo, przeprawy promowe oraz wejściówki.
Ale myślę, że można bardzo rozsądnie rozplanować trasę.
Myślę, że każdy wyjeżdżający na Północ otrzymam tutaj możliwie najwięcej informacji.
Dembomen - 2008-11-17, 23:05
Hej!
Dzięki serdecznie za istotne wskazówki, pozdrawiam.
Hej!
ReginaZW - 2008-11-17, 23:38
Po lekturze tak wspaniałych relacji widzę ile jeszcze przed nami ZAZDROSZCZĘ (zdrowo).
Kamperfan - 2009-02-10, 12:22
Zbliża się sezon wyjazdowy . Wybierającym się do Skandynawii mogę przekazać foldery i inne materiały informacyjne z ubiegłorocznej wyprawy wokół Bałtyku. Pozdrawiam
rektor - 2009-04-02, 01:17 Temat postu: materiały.. Witam Pana,
otóż planuję wyprawę po Norwegii w lipcu tegoż roku.
jeżeli więc to możliwe, bardzo chętnie "zaopiekowałbym się" wspomnianymi przez Pana materiałami..
Wybieram sie na dwa, góra trzy tygodnie, do Skandynawii. Chciałbym, przez Szwecję, Finlandię, dojechać do przylądka Północnego. Wrócić zaś przez norweskie fiordy, Oslo, Trellerborg, (chyba dobrze napisałem..), północny skrawek Niemiec do Polski.
Szczerze powiedziawszy, byłbym pierwszy raz w Skandynawii, więc jestem zainteresowany wszelkimi informacjami.
Służę zaś Panu i Państwu, informacjami dotyczącymi Kresów Najjaśniejszej.
Pozdrawiam,
Rektor
(tak mnie swego czasu na studiach okrzyknięto)
a na imię mam Andrzej.
Kamperfan - 2009-04-02, 09:30
Rektorze (moja branża?) Drogi, po pierwsze "primo" na tym forum jesteśmy z definicji na "per TY" - ja także nie używam tytułów naukowych , a po drugie i trzecie uzupełnij swój atavar i przywitaj się tu: http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=26
Nie odbieraj tego przypadkiem jako przygany - po prostu "to forum tak ma".
Materiały są trochę "przebrane", ale zostało jeszcze sporo - jeśli jesteś z Warszawy lub okolic to zapraszam (adres i nr tel. podam na "pw") - umówimy się na odbiór. Równie dobrze może to być na zlocie w Koszelówce (jeśli się tam wybierzesz?) - ZAPRASZAMY .
rektor - 2009-04-22, 13:00
Witajcie Waszmośc Państwo!
Na początku mojego pisania przeprosic mi przystoi i o usprawiedliwienie prosić, żem tak długo nie pisał.
Praca mnie pochłonęła ostatnimi czasy a i awiacja. W ostatnią sobotę i niedzielę, z aury sprzyjającej korzystając, mej pasji awiacyjnej oddałem się, by sezon godnie otworzyć.
Wybaczcie Waszościowie.
Ale, ad rem..
Chciałem berdzo niskie pokłony złożyć Imć Kamperfanowi, który to przekazał mi materiały zgromadzone przez niego podczas eskapady po Skandynawii.
Zacne to dokumenta!
I przydadzą się wielce podczas mojej peregrynacji owego zakątka Europy.
Dzięki wielkie Kamperfanie!
A i dodać chciałem, żem na ciasto "załapał się", które to dłońmi jego małżonki uczynione zostało.
Pyszne było!
Jeszcze raz czołobitności składam, nie mieszkając piwo postawić!
Pozdrawiam,
Rektor
Pawcio - 2009-05-04, 18:57
wbobowski napisał/a: | Widzę w tym temacie wielu chętnych na podobną wyprawę. Jacek "prezesuu" proponował już na forum nam i "martesowi" wspólną wyprawę na Nordkap "via Baltica" w przyszłym roku. A może tak karawaną CamerTeam. Co chętni na Nordkap na to? |
Że ja ponowię to pytanie? Pod prąd, na przekór zegarkom...
Czy ktoś myśli o Nordkapie?
papamila - 2009-05-05, 10:04
Pawcio napisał/a: | Pod prąd, na przekór zegarkom...
Czy ktoś myśli o Nordkapie? |
oczywiście że sam wybierasz kierunek zwiedzania
wybierając jazdę Szwecja- Finlandia-Norwegia będę obstawał kierunek przeciwny.
argumenty? proszę bardzo
rozpoczynając wyprawę dużo łatwiej nam na początku machnąć duże przebiegi
a to nas czeka jadąc wschodnim wybrzeżem skandynawii na północ.
wschodnia droga jest też na pierwszy raz zdecydowanie "mniej atrakcyjna"
obraz się odwraca jeśli dołożymy tydzień dłużej i wycieczkę rozszeżymy
o Litwę, Łotwę i Estonię
Pawcio,
czemu się z pomysłem nie ujawniłeś na Warce?
wszystko bym wyłuszczył w przystępnej formie
i ewentualnie przeargumentował
Pawcio - 2009-05-05, 13:30
Z tymi argumentami, to spokojnie...
Ale Norwegia w końcu czerwca 2009 to coraz bardziej realna podróż.
Plano był promem do Szwecji i dalej, jednak teraz bardzo mocno rozważamy Litwę, Łotwę i Estonię. Sam już nie wiem. Napewno fajniej byłoby odbyć taką podróż karawaną.
A pogadać możemy w najbliższym czasie w Pajęcznie- bo chyba papamila tam będzie?
Zastanawiam się również nad "Via Baltica 1/2" czyli Nordkapp z dojazdem po wschodniej stronie tam i nazad, ale po 'medardowemu' czyli inną drogą...
cudaniewidy - 2009-05-10, 12:12
Jacek M napisał/a: | No i jakbym mial więcej czasu to podjechałbym do granicy Norwegii z Rosją. A może tam łatwiej jakoś przekroczyć granicę, |
chyba jednak nie jest łatwiej przekorczyć - ponoć właśnie tam jest jeszcze to jedno z nielicznych miejsc gdzie po radzieckiej stronie granicy można spotkać pozterunki z bronią gotową do strzału - piękan sprawa - chciałbym to zobaczyć ale niestety nie starczyło mi na to czasu... z ty że jechałbym tam przez finlandie, i krócej i taniej....
Dorota i Robert - 2009-06-26, 00:04
W pierwsza rocznice spotkania z zaloga Kamperfanow na Hitrze:
Dorota i Robert - 2009-06-26, 00:41
Na Hitre dojezdza sie tunelem (platny ok. 20 Euro), uwaga duzy spadek .
Wyspa jest rajem dla wedkarzy z powodu roznorodnosci gatunkow ryb.
Za kamping placilismy 20 Euro za dobe : 2 osoby dorosle, dwoch 13-latkow, pies i ponton przy pomoscie.
Do dyspozycji prysznice (bez zetonow), zamrazalki dla ryb, wedzarnia, kuchenki do gotowania,
trampolina...
Z Jozkiem (pracownikiem ) mowi sie po polsku a jego zona Basia piecze przepyszny chleb.
Bardzo chetnie pojedziemy tam znowu.
Kamperfan - 2009-07-31, 19:56
Dorota i Robert napisał/a: | W pierwsza rocznice spotkania z zaloga Kamperfanow na Hitrze: |
Dziękujemy Dorotko - na prezentację zdjęć z udanych wojaży i sympatycznych spotkań nigdy nie jest za późno... Swoją drogą, jak ten czas szybko leci - minął rok (był to rok 2008, a nie 2007), a wydaje się jakby to działo się wczoraj... A działo się, oj działo - nawet zdjęcia nie oddają klimatów naszych biesiad .
Lechosław - 2010-06-11, 17:49
Com się nasłuchał i naczytał opowieści o Nordkap i Lofotach tom się nasłodził i muszę to obaczyć na oczy własne....Czy może ktoś ma ochotę w te stronę??? Wyjazd 17-18 czerwca (oczywiście Noć Świętojańska na końcu świata) powrót w okolicach 31.06.
kimtop - 2010-06-11, 18:30
Byłem widziałem.Polecam.
Ale 12 dni to za mało żeby być na Nordkapie i spędzić chociaż 3 dni na Lofotach.
MILUŚ - 2010-06-11, 19:51
Lechosław napisał/a: | Com się nasłuchał i naczytał opowieści o Nordkap i Lofotach tom się nasłodził i muszę to obaczyć na oczy własne....Czy może ktoś ma ochotę w te stronę??? Wyjazd 17-18 czerwca (oczywiście Noć Świętojańska na końcu świata) powrót w okolicach 31.06. |
Rozumiem ,że promy masz zarezerwowane ......... i tak jak pisze kimtop będziesz musiał nieżle gnac by zmieścić się w podanym terminie . A szybka jazda nie sprzyja poznawaniu cudu natury jakim jest Norwegia.
NORWEGIA TO RAJ DLA CAMPERÓW
Życzę niezapomnianych wrażeń z pobytu
PZDR> MILUŚ
darboch - 2010-06-11, 22:51
Lechosław, troszkę za mało czasu na Nordcapp ale jak się uprzesz to dasz radę osobiscie jeśli mogę coś doradzić to weż sobie to etapami...chyba,że juz nie planujesz póżniej Norwegii....o wiele wczesniej masz Fiordy Zachodnie,góry Jotunheim,płaskowyż Hardangervidda....moim zdaniem bez porównania no ale Nordcapp to symbol
MILUŚ - 2010-06-12, 11:49
darboch napisał/a: | Lechosław, troszkę za mało czasu na Nordcapp ale jak się uprzesz to dasz radę osobiscie jeśli mogę coś doradzić to weż sobie to etapami...chyba,że juz nie planujesz póżniej Norwegii....o wiele wczesniej masz Fiordy Zachodnie,góry Jotunheim,płaskowyż Hardangervidda....moim zdaniem bez porównania no ale Nordcapp to symbol |
Ale przyznasz darboch że symbol przereklamowany .............
Tadeusz - 2010-06-12, 12:19
MILUŚ napisał/a: | Ale przyznasz darboch że symbol przereklamowany ............. |
Nie tylko przereklamowany, ale na domiar złego zwyczajnie naciągany. Nie jest najdalszym północnym skrawkiem Europy.
To zwykła komercja i zarabianie na naiwniakach.
darboch - 2010-06-12, 14:01
MILUŚ napisał/a: | darboch napisał/a: | Lechosław, troszkę za mało czasu na Nordcapp ale jak się uprzesz to dasz radę osobiscie jeśli mogę coś doradzić to weż sobie to etapami...chyba,że juz nie planujesz póżniej Norwegii....o wiele wczesniej masz Fiordy Zachodnie,góry Jotunheim,płaskowyż Hardangervidda....moim zdaniem bez porównania no ale Nordcapp to symbol |
Ale przyznasz darboch że symbol przereklamowany .............
|
dokładnie ale po drodze jest tez pieknie...Finnmark ma swój urok my z rodzinką wybralismy sie obok na Knivskjellodden...
Lechosław - 2010-06-12, 14:20
OOO!!! To mnie zaskoczyło, bo podobno te białe noce...Wiem, ze krótko z czasem, ale na więcej mnie nie stać - obowiązki. Dzięki za wiedzę.Pozdrawiam
MILUŚ - 2010-06-12, 14:49
Lechosław napisał/a: | OOO!!! To mnie zaskoczyło, bo podobno te białe noce...Wiem, ze krótko z czasem, ale na więcej mnie nie stać - obowiązki. Dzięki za wiedzę.Pozdrawiam |
Norwegia to kraj gdzie napewno wrócisz ...........
Posłuchaj bardzo dobrej rady darbocha : podziel sobie zwiedzanie na części , więcej zdołasz przyswoić wrażeń z pobytu tam .......... po jakimś czasie z natłoku doznań obojętniejesz ......... po pewnym czasie nie będziesz pamiętał gdzie ta skała,gdzie jaki fiord i jak się nazywał zwiedzany lodowiec .A za rok zaplanuj zwiedzanie następnej części tego pięknego kraju . Ja planuje znów tam wrócić bo będąc trzy tygodnie nie napatrzyłem się wszystkiego ...i ciągle mi mało
P.S.: weż jeszcze jedną okoliczność pod uwagę : planując trasy miej na uwadze promy wewnątrz Norwegii .To ,że trasa na mapie ma np.60 km może oznaczać ...... 3-4 h jazdy bo możesz się promowac 2-3 razy . Promy , tunele bardzo skracają drogę ale też kosztują majątek . W sumie darmowe są tylko te tunele które z racji wybudowania ich dawno temu się norwegom już spłaciły.
darboch - 2010-06-15, 10:23
Lechosław, moja dobra rada....zainwestuj w przewodnik Pascala "Norwegia" tam wszystko jest fajnie podzielone regionami...super sprawa a po nim w nastepny przewodnik Pascala "Norwegia-praktyczny przewodnik" dokladne in formacje...
|
|