Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Zrób to sam - Hydrauliczne poziomowanie kampera czy da się to zbudować?

KASZUB - 2019-03-26, 09:27
Temat postu: Hydrauliczne poziomowanie kampera czy da się to zbudować?
Siemka :spoko

Kilka razy wpadłem na zestaw do poziomowania kampera. Nie przyglądałem się temu specjalnie bo zabiła mnie cena.
I tak sobie pomyślałem czy nie można by tego zbudować samemu.
Nie jest mi to kompletnie do niczego potrzebne... Nigdy nie było ale...
Lubie dlubac i jest tu sporo mądrych głów które potrafią takie rzeczy obliczyć, zaplanować, narysować, zaprojektować.
Może ktoś chciałby przystąpić do takiego projektu i spróbować choć teoretycznie rozpacowac temat?

Założenie jest takie, żeby ten zestaw nie ważył zbyt wiele. A montaż nie wymagał armii specjalistów i tysiąca przeróbek. No i żeby cena pozwalała na montaż i nie podwajała wartości niektórych kamperów.
Super byłoby gdyby można to zautomatyzowac na tyle, żeby się samopoziomowało jak niwelatory. Może da radę wykorzystać tam wbudowany mechanizm?
Nawet na alledrogo są dostępne siłowniki różnej maści których cena zaczyna się od 100zl/szt plus 12v pompy, węże, złączki itd.
To może się udać... :chytry

Ja jak zwykle mam swój projekt i wizje i jak zwykle tylko w głowie... :roll:

Co myślicie? Warto spróbować? Możemy podwyższyć wartość naszych pojazdów mieszkalnych... :bajer

Bronek - 2019-03-26, 09:58

KASZUB napisał/a:
Możemy podwyższyć wartość naszych pojazdów mieszkalnych.

Elektryczne są również , to kwestia wyboru .

Problemem tego ustrojstwa jest też dodatkowa waga !! I tu jest oprócz kasy , "pies pogrzebany"




kimtop - 2019-03-26, 10:00

Koko kiedyś zrobił takie coś
MAWI - 2019-03-26, 12:55

kimtop napisał/a:
Koko kiedyś zrobił takie coś

Potem tym kamperem jeździł Mirek Kalinin , a teraz Leszek Mazurek. Koszt nowego zestawu to ok 18 tys. I to nie jest wielkim problemem . Ale waga to ok 80 kg. a w kamperach z dmc3,5t. to już dużo . Poszukaj na forum . Było o tym wiele razy . A dumaj , bo i mnie kusi. Może zaadoptować coś lżejszego . Może na pneumatyce?

Cyryl - 2019-03-26, 12:57

problemem siłowników hydraulicznych są wycieki, są zewnętrze i wewnętrzne.
w tym wypadku poziomując pojazd robimy to na dłużej, czasem na kilka dni.

jeżeli chodzi o polskie normy, to żurawiach samojezdnych oraz innych maszynach pracujących na podporach dopuszcza się opadanie do 4mm na godzinę.

także ja był radził elektryczne.

janusz - 2019-03-26, 14:05

KASZUB napisał/a:
Super byłoby gdyby można to zautomatyzowac na tyle, żeby się samopoziomowało

To można byłoby na Arduino, koszt elektroniki nie powinien przekroczyć 100-200 zł.

Johny_Walker - 2019-03-26, 14:29

Cztery siłowniki to przesada i utrudnienie. Trzy będą idealne. Jeden z przodu i dwa z tylu.
MAWI - 2019-03-26, 15:08

Cyryl napisał/a:
to żurawiach samojezdnych oraz innych maszynach pracujących na podporach dopuszcza się opadanie do 4mm na godzinę.

Cyryl , ja mam kilka zurawi i podnośników koszowych PHM. I wiem o czym ty piszesz. Ale one ważą po kilkanaście do kilkudziesięciu ton . A kamper max 4 tony. To naciski nie wielkie. Ja poległem na znalezieniu lekkich i teleskopowych siłowników . O co najmniej dwóch , a nawet trzech wysuwach. Co do trzech siłowników , to nie bardzo wiem gdzie ten z przodu w miarę sensownie zamocować. Na środku ? Nie ma gdzie .

wiesiek t - 2019-03-26, 15:21

jak kamper ma poduszki pneumatyczne, to tył nie droga przeróbka i można poziomować
MAWI - 2019-03-26, 17:58

Zdradź rąbka tajemnicy . Jak to zrobić aby
wiesiek t napisał/a:
to tył nie droga przeróbka i można poziomować
?
HENRYCZEK - 2019-03-26, 20:52

KASZUB,może tu znajdziesz inspirację i pomysł.
https://sklepdlarolnika.pl/pl/c/Agregaty-zasilacze-hydrauliczne/144

KASZUB - 2019-03-26, 23:00

Ok Panowie. Wiemy, że problem leży w wadze. To fakt. Dla niektórych 18 goli wywalić na 4 siłowniki to nie problem dla mnie duży tak samo jak waga.
Może da radę zrobić to na 2 siłownikach? Może na poduszkach pneumatycznych z dodatkową konstrukcja? Same to niewypał... Może siłownik na środku wyciskajcy ramę alu w dół na dwóch nogach? Nogi regulowane....? Nie wiem czy ktoś łapie o co mi chodzi???

Wiesiek samymi poduszkami na nierównościach to ja jakoś nie widzę twojego pomysłu...

Janusz czy taki system jest realny czy to gdybanie? Taki samo poziomujacy..

robba - 2019-03-27, 07:28
Temat postu: Re: Hydrauliczne poziomowanie kampera czy da się to zbudować
KASZUB napisał/a:
....
I tak sobie pomyślałem czy nie można by tego zbudować samemu.
Nie jest mi to kompletnie do niczego potrzebne... Nigdy nie było ale...
....
Może ktoś chciałby przystąpić do takiego projektu i spróbować choć teoretycznie rozpacowac temat?
...
Co myślicie? Warto spróbować? Możemy podwyższyć wartość naszych pojazdów mieszkalnych... :bajer


też już teoretyzowałem...
dodatkowo dochodzi jedna fajna funkcja - nie muszę szukać lewarka do wymiany koła... :diabelski_usmiech
więc loguję się do tematu.

KASZUB napisał/a:
....
Janusz czy taki system jest realny czy to gdybanie? Taki samo poziomujacy..


b. realny. do arduino masz wszelkiego rodzaju czujniki dostepne.
https://botland.com.pl/pl/19-akcelerometry
zresztą w telefonie też masz chyba zainstalowaną poziomicę... :)

KASZUB - 2019-03-27, 11:59

robba, to teraz trzeba zbudować to tak aby było plug&play dla tech odpornych jak ja... Zakładając, że znajdą się siłowniki elektryczne których ja znaleźć nie mogę :gwm tak aby po montażu podpiąć kabelki i cyk. Do góry :bajer

Ile takie cudo może kosztować? W sensie toxarduino z zyroskopem? No i pewnie jakaś reszta...

MAWI - 2019-03-27, 12:16

Henyczek, Agrokola to firma która ma siedzibę niedaleko mnie w Lubieniu Kujawskim. Znam ich wszystkich bardzo dobrze. Miałem taką pompę na myśli. Ale problem jest ( tak jak pisałem) w wielostopniowych w marę lekkich siłownikach. No i sterowanie czyli zawory, elektronika, selenoidy, a reszta do ogarnięcia. :spoko Kombinuj Kaszub w tobie jakaś nadzieja.
poptek - 2019-03-27, 12:27

Przerobiłem oba systemy poziomowania: elektryczny i hydrauliczny. Do elektrycznego systemu na pewno już nie wrócę. Podstawowy problem to taki, że podpory trzeba najpierw rozłożyć do pionu i nie zawsze jest to możliwe. Natomiast hydraulika działa na zasadzie załóż i zapomnij. Parkujesz wciskasz guzik i za chwilę auto jest wypoziomowane. Siłowniki zawsze działają parami: przód lub tył. Lewa strona lub prawa strona auta. Jedynie w automacie komputer może regulować jedną podporą, tą którą potrzeba mu przestawić. Bardziej bym widział montaż pary siłowników, np, samego tyłu niż trzech podpór.
Po za tym podpory przydają się przy wymianie kół na zapas lub z letnich na zimowe i przy wylewaniu szarej wody, aby dobrze opróżnić zbiornik. ;)

Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę poszukać starych podpór elektrycznych. Proszę wtedy o wiadomość na priva

Roberto - 2019-03-27, 13:21

poptek napisał/a:
Przerobiłem oba systemy poziomowania: elektryczny i hydrauliczny.

Widziałem na żywo jak działają te hydrauliczne podpory u Tomka.
Fajna sprawa :ok
Od razu zapragnąłem takie mieć.
Niestety najpierw zabiła mnie waga systemu a chwilę później cena :(

stander - 2019-03-27, 14:10

Mam pytanie do kolegów :?:
cz ktoś używał takiego systemu
http://www.alko-tech.com/...-fur-wohnmobile
Każde koło z niezależnym układem zasilania

mischka - 2019-03-27, 14:44

stander napisał/a:
Mam pytanie do kolegów :?:
cz ktoś używał takiego systemu
http://www.alko-tech.com/...-fur-wohnmobile
Każde koło z niezależnym układem zasilania

Nie mam ale widziałem w działaniu. Facet miał w bagażniku grube deski bo nie zawsze siłownika wystarczy. Założone było w Hymerze DMC ponad 4tony.
Mi się osobiście bardzo podobało, on też zadowolony.

Cyryl - 2019-03-27, 16:20

MAWI napisał/a:
...Cyryl , ja mam kilka zurawi i podnośników koszowych PHM...


no tak, ale tu siłowniki mniejsze, jednak trzeba znaleźć miejsce na zbiornik oleju.

ale jak już chcesz iść w tą stronę, to zbiornik i pompę wziąłbym z podestu ruchomego wolnobieżnego tak zwanej zwyżki.

poptek - 2019-03-27, 16:32

A po co Wam tyle oleju? :shock:
KASZUB - 2019-03-27, 19:32

poptek, wrzuć może jakieś foto tych podpór elektrycznych i wymiarów i wagi? Do tego pytanie czy to ma już jakiś system sterowania gotowy? Bo opuszczanie też można zrobić automatycznie. To nie jest duży problem.
janusz - 2019-03-27, 19:38

KASZUB napisał/a:

Janusz czy taki system jest realny czy to gdybanie? Taki samo poziomujący..

Pisałem tylko o elektronice, system mechaniczny musi być jakoś tak zbudowany żeby dało się elektrycznie sterować siłownikami. Same siłowniki, czy elektryczne czy hydrauliczne, nie ma znaczenia.
Żeby zbudować sterownik potrzeba jakieś Arduino, jeżeli godzimy się na Chińszczyznę to około 3$. https://pl.aliexpress.com/item/WAVGAT-wysokiej-jako-ci-Jeden-zestaw-UNO-R3-CH340G-MEGA328P-dla-Arduino-UNO-R3-KABEL-USB/32959902921.html?spm=a2g17.search0104.3.9.261c1413Xn0iCE&transAbTest=ae803_3&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10902%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=70296f08-c9ab-49ef-9e6c-00b1f9328791&algo_expid=70296f08-c9ab-49ef-9e6c-00b1f9328791-1
Jeśli chcemy 4 siłowniki to potrzeba 8 przekaźników jakieś 5$ https://pl.aliexpress.com/item/1-2-4-8-Kana-owy-Modu-DC-5-V-Przeka-nik-z-Niski-Poziom-Wyzwalania/32877961159.html?spm=a2g17.search0104.3.9.5ab72721aFIOOF&transAbTest=ae803_3&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10902%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=985fc711-0481-4fd2-8934-ce635a8bec67&algo_expid=985fc711-0481-4fd2-8934-ce635a8bec67-1
Do tego potrzeba "poziomicę" około 8$ np to https://pl.aliexpress.com/item/GY-87-10DOF-Module-MPU6050-HMC5883L-BMP180-GY87-Sensor-Module-GY87-For-Arduino/32668253323.html?spm=a2g17.search0104.3.15.3bb43236kqJy5L&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10902,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=a92ce00e-7165-4b87-82f4-346f6ff94947-2&algo_pvid=a92ce00e-7165-4b87-82f4-346f6ff94947&transAbTest=ae803_3
Reszta to jakaś obudowa, zasilacz kabelki. W zależności od tego czy siłowniki/pompa będą miały jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe czy nie to może być potrzebny czujnik/czujniki prądu. jeśli jeden to 5$ jeśli 4 to 15$.
Myślę że materiały z Chin w granicach 200 zł spoko.

KASZUB - 2019-03-27, 22:23

janusz, uuu chłopie. Nie wiem czy my to ogarniemy?
Cena super.
A gdybym np już posiadał takie siłowniki. Czy jest szansa/możliwość zbudowania takiego urządzenia u ciebie na tyle prosto aby tylko trzeba było podłączyć kable od siłowników?
Czy trzeba mieć wszystko na miejscu w celu testów? W sumie przesyłki są na tyle tanie, że można by przesyłać sobie te urządzenia. poptek, jeśli będzie możliwość to czy można wykorzystać twoje podpory w celu testów? Ja oczywiście mogę za nie zapłacić w ramach kaucji lub odkupić.

janusz - 2019-03-27, 23:43

Na forum jest kilku Arduinowców i pewnie gdyby taki projekt powstał to burzą mózgów dałoby się stworzyć takie ustrojstwo.
Myślę, że mogłoby to być jako rozszerzenie podstawowego urządzenia podporowego.
W wersji podstawowej pewnie mogło by być, (nie wiem jak jest w urządzeniach "fabrycznych") pewnie cztery przyciski/przełączniki do każdej nogi osobno. Może Koko albo Mazurek napisaliby jak to jest w tym kamperze do którego podpory robił Konrad.
Automat poziomujący działałby w ten sposób, że "poziomica" GY87 musiałaby być przymocowana do nadwozia. Tak na prawdę to nie jest poziomica tylko trój płaszczyznowy miernik przyspieszenia. Generalnie to cuda ma jeszcze na pokładzie http://www.jarzebski.pl/a...i-swobody.html, ale nam potrzebny jest akcelerometr. Możemy użyć coś prostszego i tańszego (poniżej 1$) np ADXL345. Napisałem o GY-87 bo taki mam na biurku. Ponieważ mierzył będzie na postoju to zmierzy tylko przyspieszenie ziemskie i na tej podstawie wyliczy ustawienie w osiach XYZ. X wzdłuż osi podłużnej samochodu i Y wzdłuż osi poprzecznej. Na tej podstawie da się wyliczyć który podnośnik należy "podkręcić" żeby odchylenie X i Y doprowadzić do zera. Żeby całe auto nie podniosło się do nieba ustrojstwo musi wiedzieć kiedy siłownik/siłowniki wysunęły się do końca albo złożyły całkowicie. Można byłoby jakieś krańcówki które w ręcznym sterowaniu pewnie też są używane, albo można zmierzyć prąd pobierany przez siłowniki i w ten sposób wykryć zatrzymanie silnika siłownika albo zwiększony opór pompy. Z pomiarem prądu pewnie można byłoby "wyczuć" kiedy pierwszy siłownik dotknie ziemi i do niego wyrównać pozostałe. Wszystko zależy jak skomplikowany program napisze się.
Znając parametry samochodu i systemu poziomowania, pewnie dałoby się napisać tak oprogramowanie, że po zatrzymaniu samochodu w jakimś miejscu, automat określiłby czy w tym miejscu w ogóle da się wypoziomować auto podnośnikami bez podstawiania czegoś pod nogi. Czy zakres poziomowania wystarczy do zniwelowania pochyłości.

zbyszekwoj - 2019-03-28, 09:29

Kiedys Koko zakładal u swojego ale teraz uzywa go juz 3 nabywca jego kampera. :ok
KASZUB - 2019-03-28, 11:35

janusz, brzmi to strasznie dla mnie... W sensie w życiu bym nawet nie chciał się tym zajmować :haha:
Ile czasu zmarnowanego na krześle... Buhahaha ale ktoś to musi robić... :kawka:

Czyli wiemy, że jest to mozliwe. Tak jak piszesz. Jakiś czujnik musiałby wskazać ktora noga dotknęła podłoża i rozpocząć poziomowanie. Jeśli dojdzie do takiej sytyuacji, że nie da się wypoziomkwac nogi automatycznie się chowają. A na wyświetlaczu pokazuje nam która noga potrzebuje podkładu i jakiej wysokości. I taka sytuacja dzieje się znowu gdy następna noga potrzebuje podkładki. I w ten sposób niwelujemy sami duża nierówność podkładami. Ostatnia noga oczywiście już nie potrzebuje podkładu. Możliwe, że wcześniejsze dwie również. Ja to tak widze. Zgadza się?

janusz - 2019-03-28, 14:15

KASZUB napisał/a:
Zgadza się?

A jeszcze się po mądrzę, wszystko zależy od algorytmu jaki zostałby przyjęty i fantazji piszącego oprogramowanie.
Żeby stwierdzić czy auto da się wypoziomować, z dużym prawdopodobieństwem da się określić bez wystawiana podpór. Jeśli wiadomo o ile cm podpora może podnieść samochód to z pochylenia auta stojącego na kołach da się wyliczyć czy tych centymetrów starczy do wypoziomowania.
Myślę, że najpierw trzeba stworzyć urządzenie podnoszące auto. Jeśli ma być zautomatyzowane to zrobić sterowanie ręczne przełącznikami lub przyciskami góra/dół. Później jeśli dalej będzie chęć automatyzowania to dorobić sterownik który zdubluje te przyciski/przełączniki.
Można pójść też na łatwiznę i nie angażować mikroprocesora.
Można byłoby zastosować do sterowania "Rtęciowe czujniki przechyłu" tutaj https://pl.rs-online.com/web/c/automatyka-i-sterowanie/przelaczniki-przemyslowe/rteciowe-czujniki-przechylu/ jest tego do wyboru do koloru. Działa to w ten sposób, że w środku jest kropla rtęci która zwiera dwie elektrody gdy czujnik jest w poziomie.

poptek - 2019-03-28, 15:24

Podpory, które miałem założone, to dokładnie Linndepe autolift i one mają swoje sterowanie fabryczne w komplecie.
Według mnie wykonanie sterowania każdą nogą z osobna to błąd i możecie łatwo skrzywić w ten sposób ramę. W obu systemach podnośników, sterować można tylko i wyłącznie parą nóg: przód lub tył. Prawa strona lub lewa.

Co do wagi podpór, to oba systemy ważą po około 60-70 kg (12-15 kg jedna podpora).
Każda z podpór elektrycznych ma zamontowane dwie krańcówki: jedna jest od rozkładania i składania podpory. Druga od podnoszenia i opuszczania podpory. Oprócz tego po włączeniu zapłonu i wyłączeniu hamulca ręcznego oba systemy włączają alarm i składają podpory automatycznie. Tak samo wygląda rozkładanie - musi być załączony zapłon i zaciągnięty hamulec ręczny. Na szybko tylko udało mi się znaleźć zdjęcia podpór elektrycznych, kiedy były jeszcze zamontowane do auta.


Podpory są na razie zarezerwowane dla jednego dobrego klienta.

janusz - 2019-03-28, 15:51

poptek napisał/a:
Według mnie wykonanie sterowania każdą nogą osobno to błąd i możecie łatwo skrzywić w ten sposób ramę.

Z punktu widzenia zautomatyzowania to nie ma znaczenia. Wystarczy napisać tak program żeby nogi rozkładały się parami.

krzlac - 2019-03-28, 15:58

A nie prościej zrezygnować z jedzenia zupy w kamperze? :lol:
amples - 2019-03-28, 16:06

poptek napisał/a:
W obu systemach podnośników, sterować można tylko i wyłącznie parą nóg: przód lub tył. Prawa strona lub lewa.

Podpora i jedno i koło stoi stoi w zagłębieniu lub górce , reszta na poziomym ,
wyrównaj to , jeżeli jeśli nie możesz sterować jedną podporą , :wyszczerzony:
tylko nie pisz żeby coś podkładać :diabelski_usmiech

LukF - 2019-03-28, 16:13

Poptek

Mam jedno pytanie: jak mogę skrzywić ramę jedną podporą, załóżmy tylną? Kiedy podnoszę z tyłu fabrycznym lewarkiem samochodowym w okolicy resora by wymienić koło, to skrzywię ramę?

poptek - 2019-03-28, 16:27

Co ja mam wyjaśniać staje na miejscu, wciskam guzik i reszta dzieje się sama. I mam gdzieś, czy jedno koło jest na górce, czy w dołku.


LukF, nie wiem, może podpory są montowane w innych miejscach i powodują inne obciążenia. Nie mnie to rozstrzygać. Piszę tylko jak działają systemy fabryczne i jakie ostrzeżenie dostałem od serwisu po montażu.

amples - 2019-03-28, 16:35

poptek napisał/a:
I mam gdzieś, czy jedno koło jest na górce, czy w dołku.
Jeżeli działają parami , góra albo dół ,to nie osiągniesz poziomu , :spoko
poptek - 2019-03-28, 16:50

amples, skoro tak twierdzisz, to tak musi być. :haha:

Tylko nie wiem dlaczego auto mam zawsze wypoziomowane (niezależnie od terenu) i wszystkie podpory są oparte mocno na ziemi, niezależnie od tego czy jedna jest w dołku, a druga na górce. :diabelski_usmiech

Na szczęście jest tu parę osób, które to widziały na żywo.

007jędruś - 2019-03-28, 16:50

By wypoziomowac kampera podpory muszą działać niezależnie. Chyba ze serwis zalecił parkować tylko na lotnisku lub innym boisku. :szeroki_usmiech .
Dobrze ze pozwolili w ogóle jeździć z tymi podporami bo wjeżdżając na krawężnik jednym kołem można skrzywić ramę :haha:
Serwisy i ich kompetentni zmieniacze części :gwm

Bronek - 2019-03-28, 16:56

Jak zwykle :mrgreen:
amples - 2019-03-28, 17:21

poptek napisał/a:
Tylko nie wiem dlaczego auto mam zawsze wypoziomowane
To znaczy że działają niezależnie a nie jak twierdziłeś :
poptek napisał/a:
W obu systemach podnośników, sterować można tylko i wyłącznie parą nóg: przód lub tył. Prawa strona lub lewa.

krzlac - 2019-03-28, 18:49

amples napisał/a:
Jeżeli działają parami , góra albo dół ,to nie osiągniesz poziomu , :spoko


W rzeczy samej. Poziomowanie polega właśnie na poziomym ustawieniu ramy. Reszta
(łóżko, stół, brodzik...) jest raczej równoległa lub prostopadła do ramy. Jak podpora wypadnie nad dołkiem, musi się więcej wysunąć - to fizyka a raczej logika. Poptek, pomyśl! Chcesz aby kamper stał w poziomie, a jedna "gira" była w powietrzu? Jak pójdziesz do niepodpartego narożnika to zupa Ci się z talerza wyleje. :spoko

janusz - 2019-03-28, 20:03

Myślę jednak, że to jest tak, w pierwszej fazie wszystkie nogi są opuszczane do momentu zetknięcia z ziemią. Najprawdopodobniej/najczęściej każda na inną długość się wysuwa. Da się to wyczuć bo wzrasta siła/ciśnienie/prąd w momencie gdy podnośnik zaczyna podnosić samochód. Następnie auto ustawiane jest poziomo, najpierw w jednej osi np przód tył. Pracują obydwa przednie podnośniki i obydwa tylne. Tyle ile potrzeba do wypoziomowania. Następnie poziomowane jest w osi lewa/prawa strona i znowu pracują po dwa podnośniki, lewe razem i prawe razem. Elektronicznie do ogarnięcia bez większego kłopotu.
MAWI - 2019-03-28, 20:21

W jednym z podnośników koszowych , które mamy jest samopoziomowanie. Jest to podnośnik 'multitel''
Tam to odbywa się tak; Podchodzisz i wciskasz w dół jednocześnie wszystkie cztery dźwignie ( od każdej nogi jest jeden) .wtedy wysuwają się wszystkie nogi równocześnie i po osiągnięciu jakiegoś poziomu , jak samochód na którym to jest zamontowane ma już wszystkie kła w powietrzu . To niektóre kolumny zatrzymują się , a reszta jeszcze opada. Aż do momentu kiedy osiągną wypoziomowanie. Wtedy zapala się zielona dioda i dopiero wtedy elektronika pozwala operować resztą podnośnika , czyli wysięgnikiem.
Na wierzchu każdej z kolumn znajdują się czujniki mierzące ciśnienie w poszczególnej kolumnie i podaje sygnał dalej. Ta która napotka pierwsza na grunt odcina się i tak aż do czwartej do całkowitego wypoziomowania. :spoko

KASZUB - 2019-03-28, 22:20

MAWI, to brzmi najbardziej logicznie.
Waga tych siłowników i całej reszty jest nie do przeskoczena. Jakby się tego nie dodawalo... Troszkę szukałem i :dupa .
Nie wiem czy w tym temacie coś można zmienić. Chyba, że zrobić no tylko tył :haha:
Jedynie z ceną można popracować.
Nie są bardzo mam teraz czas ponieważ kamperek się buduje... Ale wrócę do tego jak się otrzepie z liści... :chytry

robba - 2019-03-30, 09:55

KASZUB napisał/a:
...
Waga tych siłowników i całej reszty jest nie do przeskoczena. Jakby się tego nie dodawalo... Troszkę szukałem i :dupa .
Nie wiem czy w tym temacie coś można zmienić. Chyba, że zrobić no tylko tył :haha:
....


to może tylko jedna noga pośrodku, z dużym talerzem na dole? ;) :diabelski_usmiech

]
amples napisał/a:
Jeżeli działają parami , góra albo dół ,to nie osiągniesz poziomu , :spoko


w hydraulicznych to byłoby o tyle proste, że otwierasz wszystkie zawory na wszystkie siłowniki i dopoki wszystkie podpory nie dotkną ziemi to ciśnienie nie wzrasta. A jak zaczyna wzrastac to wtedy wiadomo że wszystkie są na ziemi i można sterowac podporami parami...

PS.... jestem za elektrycznymi jak na razie

MAWI - 2019-03-31, 18:32

robba napisał/a:
jestem za elektrycznymi jak na razie

A mi się wydaje , że wszystko jedno . Czy elektryczne , czy hydrauliczne czy nawet pneumatyka. Byle się poziomowały i były w miarę lekkie. A no nie za drogie.

koko - 2019-04-02, 15:50

janusz napisał/a:
Myślę jednak, że to jest tak, w pierwszej fazie wszystkie nogi są opuszczane do momentu zetknięcia z ziemią. Najprawdopodobniej/najczęściej każda na inną długość się wysuwa. Da się to wyczuć bo wzrasta siła/ciśnienie/prąd w momencie gdy podnośnik zaczyna podnosić samochód. Następnie auto ustawiane jest poziomo, najpierw w jednej osi np przód tył. Pracują obydwa przednie podnośniki i obydwa tylne. Tyle ile potrzeba do wypoziomowania. Następnie poziomowane jest w osi lewa/prawa strona i znowu pracują po dwa podnośniki, lewe razem i prawe razem. Elektronicznie do ogarnięcia bez większego kłopotu.


Tak jest!!! ale siłowniki powinny być dwustopniwe gdyż nie styka na normalnych

robba - 2019-04-08, 18:59

...no nie poddawać się..., nie poddawać. temat kontynuujemy... :diabelski_usmiech
ale jedyne na tę chwilę to mogę dodać, że ustawienie na takich nogach
to tez niezłe uziemienie! czesciowo zabezpieczamy sie przed sytuacją gdy skopane
uziemienie ze słupka daje nam napięcie miedzy kamperem a ziemią... :)
dlatego optuje zeby podstawki były metalowe, niemalowane od spodu
(gołe żelazo, albo kwasówka najlepiej - może być że tylko na powierzchni styku.
kwasówka "dogaduje" się z innymi metalami, więc nie będzie elektrolizy na styku,
a ponadto nie zardzewieje, więc przewodnictwo do ziemi będzie niezmiennie dobre)
połączone z masą auta(połączenie wyrównawcze) i odpowiednio dużą srednicę
miały, np min 20cm (co też nam daje stabilność podstaw). Wiadomo, że ta podstawa na jakimś kulowym sworzniu być musi, żeby do krzywizny drogi/miejsca się dopasować.
z uziemineim gorzej jak na asfalcie stoimy.... ;) ale to musimy stanąć tak, żeby nas dotykających kampera asfalt też zabezpieczał

LukF napisał/a:
Poptek

Mam jedno pytanie: jak mogę skrzywić ramę jedną podporą, załóżmy tylną? Kiedy podnoszę z tyłu fabrycznym lewarkiem samochodowym w okolicy resora by wymienić koło, to skrzywię ramę?

tak po przemyśleniu to się może okazać, że to prawda.
jak podnosisz na lewarku to rama pracuje na resorach, sprężynach, oponach
po innych stronach i się nie krzywi. W przypadku nóg nie mamy nigdzie żadnej
elastyczności, no może oprócz lużnego piasku, jeśli na takowym stoimy...
A co by było gdyby np ramę unieść na dwóch przednich stopach i z jednej strony z tyłu?
Przy dzisiejszych ramach to może po dłuższym postoju by się coś wydarzyło/wykrzywiło?
Nie wiem, ale na pewno jest trochę inaczej niż przy podnioszeniu na lewarku jednego koła
na kilkanaście minut.

PS. jeszcze jedno zastosowanie podpór... jak się zakopiemy. podkładamy coś pod podpory,
unosimy koła, podkładamy pod koła choćby gałęzie, czy deskę, opuszczamy podpory i wyjazd...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32793
i mamy trochę "ofrołd". teraz już naprawdę do roboty... :diabelski_usmiech

W związku z powyższym trzeba uwzględnić w programie opcje:
1. lewarek - pracuje jedna podpora
2. podnoszenie jednej strony - pracują dwie podpory (prawe/lewe/przod/tyl)
3. poziomowanie automatyczne - pracują wszystkie

MAWI - 2019-04-08, 20:24

Nie ma mowy o zwichrowaniu ramy. Przecież wszystkie cztery podpory podnoszą razem całego kampera nawet do utraty kontaktu kół z podłożem. Może tak stać choćby rok. I rama bardzie dostaje w dupę jak ją podnosisz na lewarku z jednej strony. Czyli jedno koło . Ale to i tak nic nie zmieni. Co innego gdyby na tym lewarku stał długo . To może. Ale tym też bym się nie martwił.
Raczej szukajcie odpowiednich siłowników. ( teleskopowych)

robba - 2019-04-08, 21:45

MAWI napisał/a:
Nie ma mowy o zwichrowaniu ramy. Przecież wszystkie cztery podpory podnoszą razem całego kampera nawet do utraty kontaktu kół z podłożem. Może tak stać choćby rok. I rama bardzie dostaje w dupę jak ją podnosisz na lewarku z jednej strony. Czyli jedno koło . Ale to i tak nic nie zmieni. Co innego gdyby na tym lewarku stał długo . To może. Ale tym też bym się nie martwił.
Raczej szukajcie odpowiednich siłowników. ( teleskopowych)

musisz najpierw przeczytać na co odpowiadasz. :spoko
Sprawa dotyczyła: czy nie wykrzywi się rama jak NIE będzie równomiernie podparta!

Bronek - 2019-04-08, 21:55

Zastanówcie się :spoko ... Który samochód z ramą czy nadwoziem samonośnym jest zawsze "równo podparty"? Zawieszenie to nie fundamenty, itd
Cały czas podczas jazdy jest poddawany zmianą nacisku

Do tego podparcie na jednym lewarku, nie oznacza, że reszta wisi w powietrzu i od ciężaru się wygina,! Zawsze w końcu zawieszenie reszty osiągnie dolny maksymalny stopień ugięcia i zacznie być podpierane :mrgreen:

Krzywo ale w czterech punktach.
A po to jest ramą by trzymała wszystko do kupy.

robba - 2019-04-08, 22:05

Bronek napisał/a:
Zastanówcie się :spoko ... Który samochód z ramą czy nadwoziem samonośnym jest zawsze "równo podparty"? Zawieszenie to nie fundamenty, itd
Do tego podparcie na jednym lewarku, nie oznacza, że reszta wisi w powietrzu i od ciężaru się wygina,! Zawsze w końcu zawieszenie reszty osiągnie dolny maksymalny stopień ugięcia i zacznie podpierać :mrgreen:

Krzywo ale w czterech punktach.


kilka postów wcześniej o tym była mowa i moja odp. dot wcześniejszych dywagacji

Bronek - 2019-04-08, 22:33

Wszystko piknie, zimowe gadanie na progu lata... :mrgreen:
Problemy są dwa.
Podstawowy to waga

Dodatkowy i mniejszy to kasa.
Mniejszy, bo w "rzeźbie", może być taniej, ale wagi się nie przeskoczy i dla większości kamperów o 3,5T DMC to dyskwalifikuje to ustrojstwo.
:idea

Lub coś za coś np rezygnacja z klimy, markizy itd....

Andrzej 73 - 2019-04-08, 22:44

Bronek napisał/a:
Lub coś za coś np rezygnacja z klimy, markizy itd....

Nie zrezygnowałbym z klimy za żadne podpory. Niech mnie buja jak bzy..m i sąsiedzi pewnie będą bardziej zgorszeni , ale żeby klimy się wyzbyć - nigdy!
Uważam , że podpory tylko do kamperów powyżej 3,5 T. Ciężkie ustrojstwo , które jest jednym z mniej przydatnym wyposażeniem kampa.
Jednak jeżeli ktoś nie jeździ załadowany na maxa , ma duży zapas wagi , to czemu nie. :bajer
:spoko

MAWI - 2019-04-08, 22:44

robba napisał/a:
Sprawa dotyczyła: czy nie wykrzywi się rama jak NIE będzie równomiernie podparta!
robba napisał/a:
Nie ma mowy o zwichrowaniu ramy

Zwichrowanie , czytaj wykrzywienie . I masz odpowiedź.

robba - 2019-04-08, 22:48

Bronek napisał/a:
Wszystko piknie, zimowe gadanie na progu lata... ... ale wagi się nie przeskoczy ...


no właśnie o to chodzi... ma być tani i lekki... :idea:
Inaczej temat bez sensu, bo drogo i cieżko można kupić... :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

MAWI napisał/a:
robba napisał/a:
Sprawa dotyczyła: czy nie wykrzywi się rama jak NIE będzie równomiernie podparta!
robba napisał/a:
Nie ma mowy o zwichrowaniu ramy

Zwichrowanie , czytaj wykrzywienie . I masz odpowiedź.

bez obrazy, ale jak politycy, wybierasz z wypowiedzi to co Tobie wygodniej... :roll:
ba, ja nawet nigdy nie napisałem tego co cytujesz w drugiej części. :shock:
Andrzej 73 napisał/a:
.... , które jest jednym z mniej przydatnym wyposażeniem kampa.
...

oj. wiele rzeczy jest niepotrzebnych do czasu gdy są potrzebne... :diabelski_usmiech

Bronek - 2019-04-08, 23:07

Tu np widać jak to działa

https://youtu.be/yu1uY527mQc?t=1086

MAWI - 2019-04-08, 23:17

Robba , napisałem ,że się nie zwichruje, a ty pytałeś ,czy się nie wykrzywi.Rama jest elastyczna , nawet u ciężarówki.Odkształca się i wraca . Co tu jeszcze ciągnąć i o czym gadać. To nie jest problem tego tematu.
MAWI - 2019-04-10, 16:52

Panowie ,bo temat nam ucieka :shock:
MAWI - 2019-05-02, 14:00
Temat postu: Siłowniki
Siłowniki i samoróbka. Gość najtaniej jak można zrobił takie coś. Po prostu do czterech siłowników podpiął równolegle pompę , taką jak już pokazywaliśmy ,za ok 1500 zł. I jednym guzikiem to załącza. I działa . Ale silowniki kupił z używki.nie wie od czego były pierwotnie.
KASZUB - 2019-05-02, 14:06

Wyglądają przyzwoicie. Ciekawe od czego... Gdzieś widziałem podobne. Chyba do podnośnika koszowego na przyczepie. Ale nie mam pewności.
Suliki - 2019-05-02, 14:48

no nie samodzielnie i najtaniej .... tu jest link do tej hydrauliki ( zgodnie z nazwą firmy z siłownika ) dedykowane do kamperów... :

https://www.ep-hydraulics.nl/en/downloads/

Suliki - 2019-05-02, 14:54

od 2000 (simple) do 5000 ( full option ) funciaków ... waga 20 do 60kg.
MAWI - 2019-05-02, 15:01

Cena za siłowniki , to ok 1 tys. I sterowanie ?
toscaner - 2019-05-02, 17:28

Tak czytam, bo też lubię gdy kamper jest w miarę poziomo. Można rosół ugotować i gary nie zjeżdżają z kuchenki, wykapać się. Ale w sumie mając tylko poduchy z tyłu z opcją regulacji ok. 11-12cm zawsze udaje mi się tak zaparkować, że mam poziom, lub blisko poziomu. W ostateczności szukam w okolicy jakiś płaskich kamieni i najeżdżam którymś kołem. Chyba, że nie planuję tego rosołu, to mam w :dupa

No ale dobra, sam rozważałem, a ostatnio sąsiadka chwaliła się elektrycznymi siłownikami do swojej zabudowy do autka 4x4, więc zacząłem kombinować, czy podobnego rozwiązania nie dałoby się zaadoptować do kamperków. Oczywiście siłowniki musiałyby być mocniejsze, bo ta jej zabudowa to raczej więcej niż 2 tony z gratami, wodą i alko nie waży. Siłowniki trochę przypominają bramowe, ale bramowe jak pamiętam to ok. 300kg. Te raczej więcej podnoszą. No zakres dość spory, bo jak widać na fotce, są dość wysoko, a z tego co kobitka mówiła, to spokojnie podnoszą całą budkę ponad auto, pomimo, że to z tyłu resory ma na lewą stronę. Cała operacja sterowana jest z pilota, można sterować siłownikami osobno. Podniesienie budko to ok. 6 minut. Czyli nie za szybko. Ale komu by się śpieszyło. Tylko jak, gdyby podobne kupić zamontować? Na zewnątrz? Trochę lipa do vana. Wewnątrz w fazie budowy? Hmmm. :roll:

Jakby nie było jest to na pewno lżejsza wersja w porównaniu z hydrauliczną, no i zapewne tańsza. :ok

MAWI - 2019-05-03, 10:26

W no na zewnątrz?? Odpada. To musi być zchowane. Przecież to nie ozdoba a jedynie gadżet pomagający. Musi być krótki , po złożeniu a długi po rozłożeniu. Siły nie musi mieć za dużo , bo ich ma być 4. Myślę że koło tony , możne półtorej . Czyli trochę grubsza pompka. Ale chyba jednak hydraulika.
KASZUB - 2019-05-03, 16:28

A gdyby tak silniczek elektryczny jak na zdjęciu Toscanera i te podnośniki do przyczep kempingowych ślimakowe....? Wyglądające jak lewarki??? Proste, tanie i sprawdzone. Z tym, że nie wiem czy po złożeniu nie będą za bardzo wystawiać. Ale jest tak dużo wnęk pod autem, gdzie można wcisnąć dosyć mocne i duże.
KASZUB - 2019-05-03, 16:34

Panowie! Eureka! https://tiny.pl/trksz
Bronek - 2019-05-03, 16:59

Miałem i korzystalem, nawet przerobilem o czym pisałem. Tak by sterować jednym kablem, który się potem wypina. Zostają same podnośniki
U mnie podosiły nurkujący naturalnie dziub w McLouisie

Teraz nimi Jarek Papamila się tym bawi. :lol: chyba?

Także Eureka była ale gdzieś w 2014r :lol: :mrgreen:

PS Jula je wycofała i oddawała kasę. Ale mi pasowały cena 299zł była

KASZUB - 2019-05-03, 19:08

Bronek, dobra dobra... Chwali pięta. :chytry
Bronek - 2019-05-03, 20:24

No a jak, trudno bo u nas przechodzi tylko posypanie łba popiołem i takim masz być. :mrgreen:

Nie możesz się pochwalić, tego nikt nie lubi jak jeszcze jesteś zadowolony to już skandal.

A poważnie. To używałem kiłka razy. Zostawaly na stałe na noc itd , lecz niestety ich zasięg wymagał klocków.
Do tego błoto i ślimaki nie konweniują!. Czyli trzeba dać do jazdy osłony.

Nie bardzo więc na stałe po samochodem gołe się nadają, tak by nie stawiać ich ręcznie na każdym postoju..

A jak już masz wychodzić i.... To wsio ryba jakie te podoory czy na korbę, elektryczne czy wiertarką.

Teraz nam na lewarek czyli pręcik i są świetne a na takie nie wyglądały. Francuski patent.

Myślalem o workach miechach... do tych elektrycznych, odpu#ciłem W końcu przez przypadek..trafił się Jarek :spoko

MAWI - 2019-05-05, 09:28

Bronek , nie przesadzaj ja tam lubię się pochwalić. I dobrze mi z tym.ale jak inni to nie. :zastrzelic
koko - 2019-05-05, 18:17

Z tego tematu mam doktorat i prawie oparłem się o habilitację .
Siłowniki Wieśka EP są firmy Nr 1 w Europie od poziomowania
Zakłada ten system Elcamp cena 1000pln to raczej abstrakcja nawet za 1 szt
systemy produkuje jeszcze Goldschmit i rodzinna firma Włoska którą montuje i sprzedaje Duni(ja je zamontowałem osobiście i jestem zadowolony)
Jeżeli chcecie coś prostszego to na stronach USA oni tam wykorzystują elektropompy wykorzystywane do trymowania silników łodzi sterowanie odbywa się zmianą obrotów lewe-prawe
nie trzeba skomplikowanych rozdzielaczy i elektrozaworów
POWODZENIA

MAWI - 2019-05-05, 23:05

Miło mądrego i doświadczonego posłuchać .
MAWI - 2019-05-06, 10:51

Jak wczoraj zważyłem kampera , to mi przeszło. :gwm
KASZUB - 2019-05-06, 11:34

MAWI, nie dziwie się... Taki zestaw może ważyć koło 100kg. :zimno
MAWI - 2019-05-06, 23:36

A mój kamper. Gotowy do jazdy . Bez wody , trochę paliwa. Dwa rowery ,elektryki. Ja i żona ok 3850 kg. I nie wieże , że Integra gotowa , podobna do mojej waży mniej. Moja jest nowa. Robiona po nowemu. I klapa.
Gżegżółka - 2020-09-18, 15:44

Pozwolę sobie odgrzać kotleta...
Kilka osób wspomniało użycie poduszek lecz nie wzbudziło to żywszej dyskusji. Wydaje się że nikt też tak nie robi więc to może zły pomysł ale czy cztery poduszki sterowane niezależnie przez arduino niepozolił by rozwiązać tematu rozsądną wagą i rozsądnym kosztem?....

koko - 2020-09-19, 03:27

Ma być na sztywno a poduszki tego nie zapewniają .
Gżegżółka - 2020-09-21, 07:30

No tak.
MAWI - 2020-09-23, 12:40

Konrad , zobacz nasze daty rejestracji. 19. 01. Tylko rok inny.
Przypadek???? Nie sądzę.😋

koko - 2020-09-24, 09:51

MAWI napisał/a:
Konrad , zobacz nasze daty rejestracji. 19. 01. Tylko rok inny.
Przypadek???? Nie sądzę.😋


CZARY MARY

MAWI - 2020-10-08, 18:53

Problem jest do ugryzienia . Trzeba kupić HYDRAULICZE SIŁOWNIKI ,ALE TELESKOPOWE. I tu się zaczyna problem. Bo ciężko o takie coś. Ale się da.
koko - 2020-10-08, 20:53

Amerykanie robią też takie że na każdym siłowniku jest elektropompka i pracuje lewo prawo pompka taka jak do trymownia silnika na łódce
stander - 2020-10-08, 22:18

Myślę o podporach ALKO ktoś już założył
www.alko-tech.com/pl/hydr...-fur-wohnmobile

MAWI - 2020-10-09, 07:38

Mnie o podjęcia decyzji o montażu dzieliła kiedyś minuta. Zawahałem się jak dowiedziałem się o wadze. A teraz idąc drogą Konrada, znowu zaczynam kombinować. Cena oryginalnych jest wysoka i moim zdaniem nie adekwatna do towaru. Bo to żadna filozofia. Jedyny kłopot to te teleskopowe siłowniki dwustronnego działania. Reszta to pikuś.
Jak nic nie wymyślę o pewnie kupię oryginalne. Ale nadal walczę z myślami o tej wadze.

koko - 2020-10-09, 09:37

Zamontowałem firmy Amplo i jestem zadowolony koszt netto ex werk 2500 EUR
krzlac - 2020-10-09, 10:47

stander napisał/a:
Myślę o podporach ALKO ktoś już założył


Po obejrzeniu filmu rezygnuję. Przed poziomowaniem trzeba nakarmić krowy. :lol:

koko - 2020-10-11, 09:58

ja też myślałem że tylko siłowniki ale jest cała elektronika związana ze sterowaniem bezpieczeństwem itp
LukF - 2020-10-11, 20:22

Temat ma już 6 stron i jak dotąd nikomu nie udało się samemu zbudować tego co w temacie... :bajer
Kilka osób jest blisko lecz jednak nadal daleko bo niby jakieś części gdzieś są, ale...No właśnie :spoko

stander - 2020-10-11, 21:50

LukF napisał/a:
Kilka osób jest blisko lecz jednak nadal daleko bo niby jakieś części gdzieś są, ale...No właśnie

Bo tego się nie da zrobić dobrze i tanio ;)
Przed dwoma laty zrobiłem takie zestawienie dostępnych na rynku podzespołów bez sterowania i wyszło koło 11 tysi.Dałem sobie spokój i myślę o systemie ALKO z czterema niezależnymi zespołami hydraulicznymi.

koko - 2020-10-12, 11:50

LukF napisał/a:
Temat ma już 6 stron i jak dotąd nikomu nie udało się samemu zbudować tego co w temacie... :bajer
Kilka osób jest blisko lecz jednak nadal daleko bo niby jakieś części gdzieś są, ale...No właśnie :spoko


Jesteś w błędzie ja zbudowałem system ( jeżdzi do tej pory Mazurek) polskie siłowniki jednostopniowe sterowanie USA moja robota jest gdzieś na Forum

Następny-zmądrzałem przestałem dbać o finanse spadkobierców i montowałem sam bo lubię a nie z chytrości

MAWI - 2020-10-12, 21:52

Widziałem kiedyś u Mazurka twoje podpory. Super to wyszło. Nie pamiętam teraz jak one się "chowały" . Chyba jakoś się kładły i były tam jakieś sprężyny. Ważne że były (są) działające. Mnie ciągle zniechęca waga. Ale faktem jest , że lubię pomajsterkować. Zobaczymy. Jak kupię nowego kampera to będzię
> 3,5t. Wtedy zamontuję wszystko :diabelski_usmiech

MAWI - 2020-10-12, 22:09

Dopiero teraz dostrzegłem odświeżony post o podporach . Dla ciekawych polecam.
Ale nadal upieram się przy podporach teleskopowych dwustronnego działania. :spoko

koko - 2020-10-13, 09:20

MAWI napisał/a:
Dopiero teraz dostrzegłem odświeżony post o podporach . Dla ciekawych polecam.
Ale nadal upieram się przy podporach teleskopowych dwustronnego działania. :spoko


Ja nie mogłem znależć w RP a w Czechach cena była nie do przyjęcia

robba - 2020-10-15, 21:31

a coś takiego do środka jakiejś obudowy własnej roboty...
https://allegro.pl/oferta/silownik-hydrauliczny-dwustronny-30-50-500-granit-8841277400?reco_id=fed2e63d-0f1b-11eb-abf0-246e9677fb88&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

albo jakieś kombinacje z pneumatyką?

https://allegro.pl/oferta/silownik-8t-hydrauliczny-pneumatyczny-najszybszy-8911919690?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=MWU5ZGRkYzktMDRjMC00MjVlLWI1Y2MtNzAxYzlkMTI0MWNjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c3185f04-c89a-402a-8f8a-6006f507580e

a tu fajne materiały na obudowę aluminiową.... 70x5 wchodzi do 80x5 a ta wchodzi do 90x5.......
https://sklep-metale.pl/aluminium/rury-okragle/results,41-60

MAWI - 2020-10-16, 13:48

Zaden jednostopniowy ,dwóstronnego działania nie zda egzaminu. Za mało wychodzi tłok w stosunku do całego siłownika. A ten cały musi być jak naj krótszy( max 35cm.może 40cm)
Są jeszcze jednostronnego działanie ze sprężyną powrotną . Moę co w tą stronę?

darek 61 - 2020-10-16, 22:44

MAWI napisał/a:
Są jeszcze jednostronnego działanie ze sprężyną powrotną

Posiadam taką maszynę jak poniżej,posiada ona siłownik do którego doprowadzony jest jeden wąż ale za pomocą sterownika działa w dwie strony.Wątpię by w środku była sprężyna powrotna,raczej olej jest wysysany.Może coś takiego.
https://allegro.pl/oferta/prostowarka-naprawy-felg-k-mak-28-tokarka-9674447245

MAWI - 2020-10-18, 18:05

Ja ne spotkałem się z takim rozwiązaniem e hydraulice. A może to pneumatyka?
darek 61 - 2020-10-18, 18:26

MAWI napisał/a:
Ja ne spotkałem się z takim rozwiązaniem e hydraulice. A może to pneumatyka?

Pracuje przy tym.

koko - 2020-10-18, 20:32

Jeżeli hydraulika to siłownik powrót sprężyną która przeważnie jest w środku tłoka
mgF3 - 2020-10-18, 21:22

Witam.
Proponuje uderzyć w pneumatyczne aluminiowe siłowniki zdecydowanie będzie to lżejsze zestaw. Do zasilania wystarczy jeden kompresor który możemy wykorzystać również do stabilizacji tylnego zawieszenia. Takie rozwiązanie jest stosowanie do podnoszenia samochodów w motosporcie podczas pit stopu. A w kamperze raczej nie chodzi nam podniesienie całego auta tylko wypoziomowanie go. W Kielcach jest firma prema która produkuje wszelkiego typu układy pneumatyczne.

darek 61 - 2020-10-18, 21:29

mgF3, pneumatyka jest zbyt elastyczna,będzie nie stabilny.Po za tym średince siłowników dużo większe.
MAWI - 2020-10-18, 22:31

Mam podobne zdanie . Pneumatyka będzie "pływać". Jest sprężysta . Co innego podnieść .Gorzej jak to musi stać i być twarde, stabilne. Nie bez powodu wywrotki są na płynie.
darek 61 - 2020-10-18, 22:46

MAWI napisał/a:
Nie bez powodu wywrotki są na płynie.

Dochodzi też bezpieczeństwo,powietrze pod wysokim ciśnieniem jest niebezpieczne.

Cyryl - 2020-10-19, 09:15

jak już mówimy o układach hydraulicznych to dodam, może będzie komuś potrzebne, może nie:

układ hydrauliczny może mieć wycieki zewnętrzne i wewnętrzne.

wyciek zewnętrzny jest wtedy, gdy "leje się" z siłowników czy innych elementów.
natomiast jeżeli tłoczysko siłownika jest zaolejone, ale krople oleju nie odrywają się - układ uznaje się za szczelny.

wyciek wewnętrzny:
- siłowniki wysięgnika żurawia samojezdnego i inne mogą opadać z prędkością do 100 mm/h i uznaje się, że urządzenie jest sprawne,

- siłowniki wysięgnika żurawia przenośnego i inne mogą opadać z prędkością do 2% długości wysięgu/h i uznaje się, że urządzenie jest sprawne,

- siłowniki stabilizatorów i podpór mogą opadać z prędkością do 4 mm/h i uznaje się, że urządzenie jest sprawne.

darek 61 - 2020-10-19, 10:54

koko napisał/a:
Jeżeli hydraulika to siłownik powrót sprężyną która przeważnie jest w środku tłoka

Masz racje,zrobiłem doświadczenie,po wyłączeniu pompy siłownik się cofa.Zapewne jest tam sprężyna,przedtem się nad tym nie zastanawiałem.

MAWI - 2020-10-20, 11:30

Najczęściej w środku tłoka . to prawda. Na przykład w nowoczesnych systemach hamulcowych. Ale są też ze sprężynami zewnętrznymi ,Dwie a nawet cztery. I one są tańsze. Są bo widziałem
koko - 2020-10-20, 14:53

z tego tematu została mi tylko obrona pracy DR
MAWI - 2020-10-20, 18:38

wierzę, i od tej pory nic się nie zmieniło.
I za to traktuję Ciebie jako MENTORA. :bukiet:

darek 61 - 2020-10-20, 21:52

Jak już musi być hydrauliczne to może podpory od przyczepy uzbroić w silniki hydrauliczne.
koko - 2020-10-21, 10:52

darek 61 napisał/a:
Jak już musi być hydrauliczne to może podpory od przyczepy uzbroić w silniki hydrauliczne.


elektrykę zamieniamy na hydraulikę ŻEBY OBRÓCIĆ nam chodzi żeby posunąć z odpowiednią siłą (wymiana koła)
Nic REWOLUCYJNEGO) nie wymyślimy WSZYSTKO JUŻ BYŁO LUB JEST

MAWI - 2020-10-21, 21:31

Ja spotkałem nawet na tyle kampera ,podpory od przyczep kempingowych ,ale zamiast śrub były krótkie siłowniki hydrauliczne pracujące poziomo. A z przodu pionowe dłuższe chowały się gdzieś w czeluściach zabudowy jeden chyba do schowka z butlami .Zaraz za prawy przednim kołem . Drugi zaraz za drzwiami kierowcy w pełnej integrze. Była wydumka , ale z żyroskopem i pilotem.
homer86 - 2020-10-28, 19:02

a może coś takiego dałoby rade

https://www.ebay.de/itm/E...5.c100752.m1982

https://www.ebay.de/itm/254325358442

LukF - 2020-10-28, 20:58

A to da radę podnieść/ unieść którąś stronę kampera ?
darek 61 - 2020-10-29, 07:28

Nawet jakby dało,to w środku kampera będziesz miał te rury.
LukF - 2020-10-29, 08:18

darek 61 napisał/a:
Nawet jakby dało,to w środku kampera będziesz miał te rury.


No i fajnie. Zrobię sobie z nich dekorację, wieszak lub nawet taniec na rurze :haha:

koko - 2020-10-29, 08:34

W przyzwoitych systemach siłowniki nie wchodzą do środkach campera!!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group