Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - J5 2,5 TURBO wypalona uszczelka pod głowicą - show !

roger - 2010-05-24, 22:59

Upsss Adaś to aż tak źle ... :( ?
pirat666 - 2010-05-25, 10:11

może kup starego blaszaka z takim silnikiem - może będzie nawet tańszy od jakiegoś już rozebranego a do tego będziesz miał kilka zapasowych części :idea
roger - 2010-05-25, 10:12

Dzwoniłeś do Milusia on miał w tym co chciał na złom oddać silnik jak dzwon .... ;)
staszek - 2010-05-25, 10:48

Mam dla Ciebie dobrą wiadomość,jest taki silnik ze skrzynią po remoncie u kolegi kamperowicza [był w Pajęcznie].Podaję jego nr. tel.668663294,pozdrawiam Staszek
pirat666 - 2010-05-25, 15:47

Tak to niestety z mechanikami trzeba patrzyć na ręce bo potem koszty niemiłosierne :(

ps. będziesz montował te rurki z powrotem :bajer

roger - 2010-05-25, 15:56

pirat666 napisał/a:
będziesz montował te rurki z powrotem :bajer


A co to moda na "rurki" jakaś .... ? ;) bo mnie też chciało paru odkręcać .... ;)

PS
Adaś nie ma tragedii powiedziałbym nawet jest luksusowo z tym motorkiem .... ;) będzie zył ....

pirat666 - 2010-05-25, 16:00

KOGUT napisał/a:
to nie są rurki tylko suszarka na ręczniki , majtki i inne ciuchy

roger napisał/a:
A co to moda na "rurki" jakaś


tuning :haha: :haha: :haha:

roger - 2010-05-25, 16:03

Adaś zapomniałeś dodać ,że nasze Panie muszą mieć gdzie tańczyć .... ;) :bajer :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
roger - 2010-05-25, 16:09

Teraz już wiesz co masz .....a "nowy" a w zasadzie nowo kupiony to zawsze zagadka ... ;)
bonusik - 2010-05-25, 16:13

Adam...jak wykręcasz conieco z auta to ja potrzebuję mechanizm wycieraczek... :diabelski_usmiech
roger - 2010-05-25, 16:15

bonusik napisał/a:
jak wykręcasz conieco z auta to ja potrzebuję mechanizm wycieraczek... :diabelski_usmiech


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:


wiesz co mam od nowego Jumpera jak chce ci się kombinować ....to juz go masz .... ;)
i daj spokój temu Adamu ..... i tak miał bidny rozwolnienie ... ;)

bonusik - 2010-05-25, 16:17

Od nowego to raczej nie pasi... :-/
roger - 2010-05-25, 16:18

No raczej nie ..... a co ty masz w tym powalone tam się nie ma co zepsuć....no chyba że dopiero teraz zauwazyłeś że masz angola .... :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
StasioiJola - 2010-05-25, 19:26

Właśnie- napisz Bonusiku co tam nie działa - może znowu cos poszperam w swoich zbiorach!! :szeroki_usmiech :spoko
@ndrzej - 2010-05-25, 20:01

StasioiJola napisał/a:
- może znowu cos poszperam w swoich zbiorach!! :szeroki_usmiech :spoko


Stasiu, może wyszperasz też uchwyt pasa bezpieczeństwa do mojego Hymerka na fiacie ducato z 1991 roku... :roll: Jest on mocowany do podstawy siedzenia (nie do podłogi!) i razem z linką ma ok. 30 cm. Mój uchwyt trzyma się na kilku drucikach i aż boję się pomyśleć co by było w przypadku jakiegoś "dzwonka" :evil:

łoś - 2010-05-26, 03:44

INSTRUKCJA obsługi
UWAGA!!!
do wybranych modeli camperów:
Wozić magazyn części zamiennych i mechanika. :diabelski_usmiech

bonusik - 2010-05-26, 07:27

StasioiJola napisał/a:
napisz Bonusiku co tam nie działa


Działać działa ale osie wycieraczek są bardzo wyrobione i mają bardzo duże luzy.
Z racji małego remontu autka wyjąłem mechanizm no i wyszło szydło z worka... :-/
Nie ma sensu montowanie zużytego sprzętu ale raczej wymiana na coś w lepszym stanie.
Może Roger coś znajdzie,trzymam z Niego kciuki... :szeroki_usmiech

gino - 2010-05-26, 07:31

rozwiercic...dorobic tulejki z mosiadzu..i bedzie hulac..jak nowe...
tak robie w starych auteczkach...

krynia i stan - 2010-05-26, 23:48

KOGUT napisał/a:
głowica pojechała do sprawdzenia , po wstępnych oględzinach i pomiarach stwierdzono z całą stanowczością , że nigdy nie była planowana czyli mechanik z TORUNIA ZDZISŁAW ŻUREK Z WARSZTATU NA CIECHANOWSKIEJ 17 dwa lata temu mnie oszukał , wykasował za planowanie czego nie zrobił i po 18-tu tysiącach są efekty . Na dziś ostrzegam innych ale na jutro to wiem , że to się tak nie zakończy


No łajza i oszust, ale można zrobić :roll: , bo rozwiązania ostateczne w rodzaju :zastrzelic odpadają (chociaż kusi) :diabelski_usmiech

tolo61 - 2010-05-27, 10:32

Witam
No i jak zwykle....z mechanikami czasami tak bywa
Nie mowie ze wszyscy ale wiekszosci nalezalo by patrzec na rece i sprawdzac...
Tylko czy my na wszystkim musimy sie znac???
z praktyki widac ze....tak
Kogut z calym szacunkiem dla Ciebie mozesz goscia :zastrzelic
Nic wiecej mu nie zrobisz ...chyba ze masz fakture z wyszczegolnieniem itp
Inaczej sprawa prze....
Pozdrawiam
:spoko

gino - 2010-05-27, 10:47

KOGUT napisał/a:
głowica pojechała do sprawdzenia , po wstępnych oględzinach i pomiarach stwierdzono z całą stanowczością , że nigdy nie była planowana czyli mechanik z TORUNIA ZDZISŁAW ŻUREK Z WARSZTATU NA CIECHANOWSKIEJ 17 dwa lata temu mnie oszukał , wykasował za planowanie czego nie zrobił i po 18-tu tysiącach są efekty . Na dziś ostrzegam innych ale na jutro to wiem , że to się tak nie zakończy :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic

no mozna sie wku*&%ic...

ale..napsiales wczesniej, ze glowICa byla nie dokrecona..
czy planowana, czy nie...nie ma to wplywu na nie dokrecona glowice..
a jedynie..to w/g mnie jest przyczyna wydmuchania uszczelki...

nie zrob tego samego bledu..
tzn, nie UZYWAJ TYCH SAMYCH SRUB do jej przykrecenia..
silniki J5 wymagaja za kazdym razem NOWYCH SRUB!!
GDYZ, KAZDE NASTEPNE UZYCIE, powoduje ich ''przeciaganie'' ...
ja wiem..ze jest wileu mechanikow..ktorzy mowia..sruba to sruba..jak gwint dobry..to trzymac bedzie...
a pewnie ze bedzie..ale..18tys km...az pusci... JAK U CIEBIE..

ps. z tym planowaniem...
nie wiem jak sprawdzil to obecnie ogladajacy ja mechanik..
jak ja pomierzyl..
ale moze byla tylko ''zabielona'' ...glowic nie planuje sie ot tak..dla zasady..jesli nie jest przegrzana, i jest ''prosta'' wtedy tylko ja ''zabielasz'' ...
i moze tak wlsanie bylo w przypadku Twojej glowczki...robota praktycznie taka sama...koszty tez..
ale..glowica nie traci az tak mocno swoich wartosci fabrycznych...

gino - 2010-05-27, 11:16

pamietaj rowniez o dosc specyficznej procedurze dokrecania srub glowicy..robisz to 4 razy...
3razy na zimnym...i tylko pierwszy raz dokrecasz kluczem dynametrycznym..
o ile pamaetam to 40 lub 45N ..kolejne razy...obliczasz w ''stopniach''..
dodoajac/w/g kolejnosci dokrecania srub/ obrot 100stponi..
I TAK robisz 2krotnie..
pozniej odpalasz autko na ok 20min.. czekasz az calkowicie ostygnie..ok 3-4h
i dokrecasz chyba na 50stopni...
po takim dokreceniu.. nigdy wiecej srub nie ruszasz...

czyli..
1dokrecanie chyba jednak 40N-m
2.kazda sruba + 100stopni
3 ---II----
4 odpa;asz silniczek na ok 20min gasisz,czekasz 3-4h dokrecasz 50stopni i gotowe



mysle ze BRAK NOWYCH SRUB..i DOKRECANIE ICH ''NA OKO'' ...bylo przyczyna awarii...


a jak widac...niektore auteczka, wymagaja ''specjalnej troski'' :bajer

krynia i stan - 2010-05-27, 11:21

gino napisał/a:
czyli..
1dokrecanie chyba jednak 40N-m
2.kazda sruba + 100stopni
3 ---II----
4 odpa;asz silniczek na ok 20min gasisz,czekasz 3-4h dokrecasz 50stopni i gotowe


very complicated :szeroki_usmiech , ciekawe czy ten jego mechanik tak robił :?

roger - 2010-05-27, 11:41

A ja wygrzebałem taka metodę dokręcania na 2 razy .... ;) co prawda '99 ale to się nie zmieniło pre-serage to dokręcenie wstępne ....a potem o podany kąt ....śruby ponumerowane w kolejności dokrecania .... ;) podana jest tez długość śrub ....
gino - 2010-05-27, 11:44

Rogerku,tylko to zupenie inny silnik...nawet glowice dokrecamy inaczej...


my mamy motor typ 25/661 ...i glowiczke dokrecamy ''slimakowo'' czyli..zaczynamy od srodka na dole ..i lecimy zgodnie ze wskazowkami zegara, od srodka..coraz dalej..
nie wiem jak to opisac...
zaraz sprobuje narysowac.. :ok

gino - 2010-05-27, 11:56

nie wiem czy dobrze pamietam rozklad srub, wiem, ze kupowalem ich 17../krotsze i dluzsze/..ale, tak to ''mniej wiecej'' powinno byc dokrecane..
roger - 2010-05-27, 12:06

No ten mój jest nowszy fakt ... ;)
papciosmurf - 2010-05-27, 13:23

gino napisał/a:
nie wiem czy dobrze pamietam rozklad srub, wiem, ze kupowalem ich 17../krotsze i dluzsze/..ale, tak to ''mniej wiecej'' powinno byc dokrecane..

Ból głowy mnie od tego patrzenia na rzeczoną rycinę przeszedł ... Kaszpirowski ? :haha: :haha: :haha:

maszakow - 2010-05-27, 14:34

KOGUT napisał/a:
głowica pojechała do sprawdzenia , po wstępnych oględzinach i pomiarach stwierdzono z całą stanowczością , że nigdy nie była planowana czyli mechanik z TORUNIA ZDZISŁAW ŻUREK Z WARSZTATU NA CIECHANOWSKIEJ 17 dwa lata temu mnie oszukał , wykasował za planowanie czego nie zrobił i po 18-tu tysiącach są efekty . Na dziś ostrzegam innych ale na jutro to wiem , że to się tak nie zakończy :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic :zastrzelic


No tak to może nie bo następny zlot kamperowy to zaliczysz za 25 lat jak dobrze pójdzie.
roszczeń za źle wykonaną usługe można dochodzić chyba w ciągu 3 lat więc masz jeszce czas na odzyskanie kasy. NIech ci z całą stanowczością podpiszą to co ci stwierdzili - i wal w faceta.

bonusik - 2010-05-27, 17:08

Jeśli Adam nie ma kwitu dokumentującego naprawę to jedyne co może to najwyżej oklepać gościa.. :-/
roger - 2010-05-27, 17:11

bonusik napisał/a:
najwyżej oklepać gościa..



Nie nie na to jest paragraf .... :chytry

Bierz zwłoki na lawetę ..... zatrzymaj się przed jego brama i "oflaguj" sie ...."to samochód naprawiany w tym warsztacie pół roku temu za duze pieniadze " .... parasol gril okulary pare dni i odda ci kasę .... ;) :haha: :haha:

bonusik - 2010-05-27, 17:13

roger napisał/a:
parasol gril okulary


:haha: :haha: :haha:

gino - 2010-05-27, 18:17

a moze maly zlocik... :haha: :haha: :haha:
AUTOJUR - 2010-05-28, 20:08

KOGUT z takimi dziurami zakładasz :haha:
krynia i stan - 2010-05-28, 23:50

Sam będziesz składał ?
Własnie dzisiaj dostałem książkę do naszych autek pt. Sam naprawiam itd..
Jeśli coś potrzebujesz to zrobię skan i Ci podeślę. :spoko

tolo61 - 2010-05-28, 23:53

Sie ma
Jestem zainteresowany zakupem ksiazki :wyszczerzony:
Moze byc skan
:szeroki_usmiech
Pozdrawiamy Was
:spoko

krynia i stan - 2010-05-29, 00:07

Książkę kupiłem nówkę na allegro (ale sprzedawca jest księgarnia), kosztowała mnie 67pln. Jeśli jesteś zainteresowany to dam Ci namiary na sprzedawcę.
Co do skanu to myślałem raczej o jakiś konkretnych stronach, rozdziałach a nie całej książce (wiesz ile to siedzenia przy skanerze lub aparacie :shock: ) , no i na pewno coś takiego p prostu dostaniesz , nawet do głowy nie przyszło mi sprzedawać :spoko :bigok

krynia i stan - 2010-05-29, 00:09

http://www.allegro.pl/ite...ron_jumper.html

To jest link do aukcji, jest zakończona, ale można się zapytać czy maja jeszcze na stanie :spoko

krynia i stan - 2010-05-29, 00:21

Może i masz rację :szeroki_usmiech , ale zajżałem i dokręcanie głowicy jest rozpisane, łącznie z momentami, etapami i kolejnością, ale napraszać się nie będę :spoko
krynia i stan - 2010-05-29, 09:00

Rozpisane są trzy silniki wysokoprężne do naszych aut, i w żadnej rozpisce nie ma nic żeby dokręcać po 1000 km a w jednym przypadku jest wręcz wspomniane kategorycznie żeby tego nie robić . :spoko
krynia i stan - 2010-05-29, 12:13

Jak chcesz to zrobię skan tych stron i wyśle ci majlem, tylko podaj mi pełny nr kat. silnika
bo cześć 25/661 to mają dwa i żebym Ci nie wysłał nie tego :spoko

MILUŚ - 2010-05-29, 12:36

krynia i stan napisał/a:
http://www.allegro.pl/item1025340658_fiat_ducato_peugeot_boxer_citron_jumper.html

To jest link do aukcji, jest zakończona, ale można się zapytać czy maja jeszcze na stanie :spoko


Mam tą książkę od trzech lat i rzeczywiście to .............. gównolit :gwm :gwm :gwm
Zbyt ogólna , przy bliższym zapoznaniu brak szczegółów bardzo istotnych przy samodzielnym remoncie.

:spoko

krynia i stan - 2010-05-29, 14:44

OK :spoko
MILUŚ - 2010-05-29, 14:58

KOGUT napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
gównolit


bo to są takie bylejakie wydawnictwa dla majsterkowiczów, czasami zastanawiam się po co takie coś drukować ? To coś powinno się nazywać nie "sam naprawiam " ale made in china naprawa "

mam jedną serwisową prawdziwą do R5 ... to jest kniga ale ...takich aut już ni ma ...

za scan na tą chwilkę dziękuję :spoko :spoko :spoko


Miałem przed laty wspaniałą książkę dotyczącą naprawy samochodu - były w niej nawet rozpisane wymiary montazowe ,rozstaw otworów czy średnice gwintów kazdej dupereli .
Była to książka ...... z TRABANTA ...... mydelniczki :haha:
:spoko

IAAN - 2010-05-29, 15:25

piszecie a żadnych konkretów nie widzę proszę oto momenty dokręcania długości srub i kolejnośc dokręcania
uszczelka napisem l25 do góry silnik td chyba ma inną uszczelkę niż zwykły d
sruby do wymiany

krynia i stan - 2010-05-29, 20:03

W książce silniki 661 i 673 do stycznie 94 są traktowane tak samo, ale jeszcze inaczej :diabelski_usmiech
I etap - dokręcanie kluczem dynamometrycznym 20 Nm
II etap - dokręcanie kluczem dynamometrycznym 60 Nm
III etap - dokręcaniem kluczem sztywnym o kąt 180 stopni
Pisze też Uwaga. po wykonaniu tych czynności nie wolno dokręcać śrub głowicy cylindrów , także po nagrzaniu silnika.

:spoko :spoko :spoko

krynia i stan - 2010-05-29, 21:24

Różnica jest, dużo pisaniny więc zamieszczam fotki, niestety po zmniejszeniu słabo czytelne, jakby co to na majla mogę wysłać lepsze.
krynia i stan - 2010-05-29, 22:07

Zadzwoniłem do znajomego (i bardzo dobrego ) mechanika, dowiedziałem się iż uszczelki materiałowo (rodzajowo) są takie same dla silników z doładowaniem i bez, natomiast po planowaniu musisz założyć uszczelkę grubszą o tyle ile zeszlifowano głowicę ich grubość jest oznaczana nacięciami w kierunki im więcej tym grubsza istotne jest też jaką miałeś uszczelkę (fabryczna czy już grubsza). Dobranie grubości jest bardzo ważne bo tłok może walnąć w zawór i pozamiatane.

:spoko

waldi - 2010-05-29, 22:22

Kogut podobno jestes mechanikiem o grubosciach uszczelek to juz w szkole bylo :diabelski_usmiech
StasioiJola - 2010-05-29, 23:09

Do tego typu silnika tj U 25/673 2.5td silnik Citroena wg. katalogu Elringa jest dedykowana uszczelka o nr EL436 610 i grubości 1.92mm. Akurat w tym typie silnika nie jest przewidziane dobieranie uszczelek wg grubości, bo żaden uznany producent uszczelek nie przewidział tego w swoim katalagu. Myślę tutaj o Elringu i Goetzu-obydwaj znani z bardzo dobrej jakości uszczelek!! Żaden z nich nie podaje innego typu uszczelki tylko taką jaką wymieniłem powyżej, oczywiście nr kat, Goetza to 3002686910. :spoko
StasioiJola - 2010-05-29, 23:45

Uszczelka EL 436 630 jest przewidziana do Citroena C25 silnikiem 2500ccm Diesel o symbolu U 25/651/661 produkowanym od 11/1981r i mocy 54kW/73PS, i jest ona o grubości 1.42mm. Natomiast uszczelka EL 436 610 jest dla silnika Citroena C25 Motor Turbo Diesel U 25/673 produkowanym od 7/1987r o mocy70k/95PS. no i ma grubość jak już pisałem 1.92mm. To tyle co podaje Elring!!!!! :spoko


Uszczelki te nie różnią się ani wyglądem ani średnica tłoka, jedynie grubością i zastosowaniem do odp[owiedniego typu silnika!!

relabi - 2010-05-30, 09:33

Kogut!! zamontuj tą grubszą uszczelkę bo ta jest prawidłowa do splanowanej głowicy dociągnij glowicę i w drogę bo czym więcej pytań tym jeszcze wiecej odpowiedzi i kamper może podzielić los twojej łazienki,twój silnik jest przyjazny mechanikowi i mu krzywdę jest naprawdę trudno zrobić,powodzenia i kończ!
Świstak - 2010-05-30, 09:53

Gdybyś odbierał telefony albo czytał SMSy to byś wiedział.....
relabi - 2010-05-30, 09:55

Tak mi się podoba Milka ze Świstakiem że postanowiłem jeszcze ich trochę pogościć.Z aktualności:Arek czynnie uczestniczy przy budowie II terminalu lotniska w Rębiechowie na Euro 2012 wyżywając się na sprzęcie ciężkim w błocie.
Świstak - 2010-05-30, 11:09

I bardzo mi się podoba!!!
lepciak - 2010-05-30, 11:43

waldi
Cytat:
Kogut podobno jestes mechanikiem o grubosciach uszczelek to juz w szkole bylo

KOGUT
Cytat:
a każdy prezydent kończył szkołę dla prezydentów Waldi ?

I dlatego mechanik bez szkoły wpakował mechanikowi ze szkołą głowicę bez szlifu jako głowicę planowaną.

airgaston - 2010-05-30, 12:47

Kurczak mam taka ksiazeczke o bełkocie j5td i troche danych. zeskanowalem to i owo ale wazy to 2.5Mb i nie wiem jak to wkleic. moze na maila jesli chcesz?
krynia i stan - 2010-05-30, 16:48

Złożyłeś w końcu ten silnik czy nie :?:

Przeczytałem wątek jeszcze raz i stwierdzam że po tym wszystkim można zgłupieć, dokręcać tak czy tak, uszczelka tak czy taka, jakaś paranoja :shock: , wyciągnąłeś z tego jakieś użyteczne informacje ?

lepciak - 2010-05-30, 20:06

KOGUT
Cytat:
do sądu , do sądu , do sądu z nim

Po co do sądu? Samo życie dotkliwiej wykorzystuje brak wiedzy.

AUTOJUR - 2010-06-01, 19:56

KOGUT ty to masz pecha jedno zrobisz a drugie się popsuje :gwm
krynia i stan - 2010-06-01, 20:07

Fatum jakieś czy co :czacha , odpraw jakieś egzorcyzmy :diabelski_usmiech
pirat666 - 2010-06-01, 23:23

Nieźle, dobrze, że się zorientowałeś i nie próbowałeś ponownie uruchomić.
jury - 2010-06-01, 23:45

AUTOJUR napisał/a:
KOGUT ty to masz pecha jedno zrobisz a drugie się popsuje :gwm

Ale przynajmiej wie co jest grane i umie znaleźć przyczynę bo ja bym się juz załamał. Podziwiam

Świstak - 2010-06-02, 08:22

Weź żonę do auta i .... Po takich egzorcyzmach odpali nawet bez rozrusznika!!!
krynia i stan - 2010-06-02, 08:31

Świstak napisał/a:
Weź żonę do auta i .... Po takich egzorcyzmach odpali nawet bez rozrusznika!!!


Ale czyją :?: :haha: :haha: :haha: :haha:

maszakow - 2010-06-04, 22:29

Kogucie a czemu naszych potrzebujesz by się gdziekolwiek ruszyć ?
Wal gdzieś do głuszy i rozbij się z rodzinką ... spokojnie gdzieś nad jeziorkiem zróbcie sobie indywidualną kurczakową zadymkę. :)

Pawcio - 2010-06-04, 22:38

Biedne kasjerki ... :haha:
maszakow - 2010-06-05, 10:33

LOOOL :)
"Wczoraj wieczorem w godzinach południowych miało miejsce niecodzienne wydarzenie. W miejscowości Mojówka Mała doszło do napadu w lokalnej siedzibie banku spółdzielczego. Zabrano nieustaloną do tej pory sumę pieniędzy, a jedyną ofiarą została kasjerka, która nieustaniie gdacząc ze śmiechu została odwieziona do szpitala. Napastnicy uciekli średniej wielkości kamperem (jeden ze świadków twierdzi że takiego przyspieszenia nie wiedział jeszcze nigdy w życiu na oczy) zostawiając na miejscu gumowego kurczaka - charakterystyczną ozdobę wielu TIRów. Policja szuka sprawców ale wychodzi na to że najprawdopodobniej została zrobiona w jajo..."


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group