|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
VW - Uterenowienie vw lt
Umbra Vagus - 2013-04-26, 09:31 Temat postu: Uterenowienie vw lt Witam serdecznie wszystkich jeszcze raz! Mam zamiar kupić vw lt-eka "blaszankę" i mam taki problem. Otóż lubię czasem zboczyć z twardej nawierzchni w bok zwłaszcza jarają mnie lasy pomyślałem czy by go trochę nie uterenowić troszeczkę. Nie chodzi, aby mu zakładać napęd 4x4, ale podnieść go z deka, wzmocnić resory, założyć mu wciągarkę z przodu i terenowe oponki. Czy po takich nie zaburzy mu prawidłowe działanie. martwi mnie zwłaszcza te podniesienie, czy nie straci na stabilności. Nie chodzi oczywiście o żaden off road tylko o las i drogi na wschód od linii Bugu, a słyszałem, że nie grzeszą idealną nawierzchnią.
gregu - 2013-04-26, 16:21
to auto ma zdaje sie seryjnie wiekszy przeswit niz wiekszosc suvow wiec chyba bym sie najpeirw przejechal, a potem knul... moj T4 radzi spobie poza drogami zaskakujaco dobrze, przeswit ma ponad 20 cm, a naped tylko na przod...
robert_smoldzino - 2013-04-26, 17:47
W ramach delikatnego uterenowiania możesz poszukać mostu z blokadą, były takie i są do zdobycia. A poza tym dobra opona oczywiście na początek i naprzód...
erikson - 2013-04-26, 21:11
ja mialem lt 28 pierwszej generacji,nie nadawalo sie do zadnego terenu,odrazu kopalo sie w kazdym piachu i sniegu,most bez jakiejkolwiek szpery,dlatego dodano opcje z blokada mostow
HarryLey4x4 - 2013-04-26, 22:12
robert_smoldzino napisał/a: | W ramach delikatnego uterenowiania możesz poszukać mostu z blokadą, były takie i są do zdobycia. A poza tym dobra opona oczywiście na początek i naprzód... |
Witam p. Robercie.
Czyżby dalej Defenderek ... ?
Pozdrawiam offroadowo, a zamiast LT'ka jak zwykle polecam coś bardziej terenowego , ale rozumiem,że nie o tym wątek
robert_smoldzino - 2013-04-27, 18:05
Cześć,
A kiedy u nas byłeś? Po drugim zdjęciu wnoszę, że na przełomie czerwca i lipca i to w poprzedniej dekadzie...
To na zdjęciu to akurat seria 3 - staruszka nadal na chodzie...
A Def owszem, na co dzień.
Pozdrawiam serdecznie
Robert
arrtur - 2013-04-27, 20:18 Temat postu: Re: Uterenowienie vw lt
Umbra Vagus napisał/a: | Witam serdecznie wszystkich jeszcze raz! Mam zamiar kupić vw lt-eka "blaszankę" i mam taki problem. Otóż lubię czasem zboczyć z twardej nawierzchni w bok zwłaszcza jarają mnie lasy pomyślałem czy by go trochę nie uterenowić troszeczkę. Nie chodzi, aby mu zakładać napęd 4x4, ale podnieść go z deka, wzmocnić resory, założyć mu wciągarkę z przodu i terenowe oponki. Czy po takich nie zaburzy mu prawidłowe działanie. martwi mnie zwłaszcza te podniesienie, czy nie straci na stabilności. Nie chodzi oczywiście o żaden off road tylko o las i drogi na wschód od linii Bugu, a słyszałem, że nie grzeszą idealną nawierzchnią. |
rozumiem ze chodzi o LT ka I skoro porownanie do MB ka...
niby mozna,
most tylny z blokada wystepuje w przyrodzie ale nie do dostania u nas
mozna troszku rozciagnac sprezyny przednie, bo na seryjnych stoi jak jest dobry ze 2-3 cm od odbojnika albo i siedzi na nim na dzien dobry. Nie mozna przesadzic bo bedzie problem z wlozeniem.
tyl to nie problem, bo resor.
problem jest maly z opona bo felgi 14 tki mozna motac cos od starego transita na 15.
Z 14 widzielem tylo jednego MT ka nadlewke w jakiejs rodzimej firmie nadlewkowej 215 w pelnym wymiarze. zeby to mielo sens to trzeba wieksze kolko zalozyc. takze zaczalbym od rozkminienai tematu kol, a potem lekko podnosil.
mozna sobie dorobic reczny ESP tzn osobne linki i dwie dzwignie osobne do recznego, zeby mozna bylo dac opor na buksujace kolko, proste, tanie a troche zmusie do roboty mech roznicowy.
Doskonala opcja sa... lancuchy. Robia robote w warunkach o ktorych piszesz bdb.
ja wlasnei z tej opcji korzystalem.
pozdr
HarryLey4x4 - 2013-04-27, 21:52
robert_smoldzino napisał/a: | ...
A kiedy u nas byłeś? ... |
To są zdęcia z pobytu w 2009 r.
Pozdrawiam i już nie zaśmiecam kolegom wątku
rowinx - 2013-04-28, 22:06
mam takiego samego lt i chodziło mi to też po głowie oblukałem spód rozwiązanie jest proste mosty od Y60 tył blokada , silnik jest wzdłóż więc oryginalna skrzynia reduktor robur z pto wyciągarka star lub brdm taką mam mogę sprzedać , dp przodu wkładasz resory od lt 35 i masz po robocie , rama wysoka wał długi więc wszystko się zmieści ale nakład finansowy z pewnością nie mały, ps powodzenia
robert_smoldzino - 2013-04-29, 09:16
@rowinx - takie akcje prosto tylko wyglądają i o ile samo zmotanie po krótszym lub dłuższym (zazwyczaj tak ze trzy razy niż zakładany) pobycie w garażu i wydaniu $$$ (też więcej niż się zakładało) jest możliwe o tyle jakakolwiek naprawa tego później z dala od domu staje się poważnym przedsięwzięciem.
O sprzedawalności (i możliwości odzyskania wkładu) nawet nie będę się rowzijał...
Umbra Vagus - 2013-04-29, 13:34
Dzięki za wszystkie rady widzę, że muszę to dogłębnie przemyśleć. Przepraszam, ze dopiero teraz sie pojawiłem, ale niestety obowiazki!
rowinx - 2013-04-29, 13:39
wiem ile to kosztuje bo zbudowałem zmotę kilka lat temu i kosztowało około 50koła teraz mogę sprzedać za 10 koła, parcha ciężko popsuć w terenie więc nie sądzę żeby w trasie były jakieś kłopoty, a skoro wszystko przemawia na nie to po co go uterenowiać ????
Umbra Vagus - 2013-04-29, 18:01
Wygląda na to, iż najlepiej po prostu zakupić autko zostawić w stanie "fabrycznym" tylko solidnie je przygotować i w trasę.
gregu - 2013-04-30, 08:08
Umbra Vagus, zgadza sie. dlugo sie zastanawialem czy brac T4 w syncro czy w automacie (albo to albo to). Wybralem automat, bo mimo tego, ze lubie zjechac z asfaltu, to i tak 99,8% czasu jedziesz po twardym. W bloto nie bede sie tym pchal, a jak Cie pogoni daleko daleko gdzie drogi slabe to i tak te auta potwornie mocne sa.
W moim po 300kkm i 20 latach zrobilem ostatnio zawias przod - wszystko oryginalne wymenione na oryginaly i nie sadze bym musial tam jeszcze kiedys zagladac..
Swoznie, gumy, wszystko 3 razy grubsze niz w osobowce... To sa pancerne bazy.
Umbra Vagus - 2013-04-30, 14:02
Trafiłeś w sedno nie chodzi mi o błoto. Tam gdzie się wybieram raczej należy mówić o suszy. Dokładnie interesuje mnie Jedwabny Szlak. To co teraz co napiszę może się wydać niepoprawnym uparciem na daną markę i coś w tym jest. Po prostu podoba mi się vw lt I generacji i ciągnie mnie do niego mentalnie. Czy to głupie, pewnie TAK ? Dzięki gregu!!! Muszę dopisać w imię uczciwości, iż w grę wchodzi też mercedes "kaczka" do 3,5t
gregu - 2013-05-15, 09:04
nie dziwie sie, tez chetnie na nie zerkam
michał-z - 2015-08-11, 21:04
Widzę że ktoś już przede mną wpadł na taki pomysł
Ciekawe czy komuś już udało się z powodzeniem zrobić z jednonapędowca w miarę dobrze radzącą sobie w lekkim terenie "półterenówkę"...
Jestem o krok od zakupu LT-ka (czekam do jesieni).
Pierwszy rok od zakupu to będzie pewnie oswajanie się ze sprzętem i doprowadzenie do stanu zbliżonego do ideału.
Potem chciałbym zająć się delikatnym uterenowieniem "żuka".
Kupę czasu spędziłem w terenie i wiem że nie zrobię z niego typowej terenówki. Nie mam zamiaru pchać się w jakieś głębokie koleiny czy bagna.
Chciałbym po prostu żeby kamper dowiózł mnie tam gdzie inne kampery nie dojeżdżają (nie kręcą mnie zatłoczone kempingi) czyli czasem przejechać przez niewielki bród, kamienistą drogą czy pokonać stromy podjazd.
- z dostępnością mostów z blokadą wiem że jest słabo, ale dziś rozmawiałem z jednym handlarzem który twierdził że jest do zdobycia. Jeśli się uda to w następnej kolejności:
- koła. Zależy mi na tym żeby uzyskać trochę więcej prześwitu, no i żeby odwłokiem nie orać gruntu.
Zastanawiam się jaki prześwit ma seryjny LTek i jakiej wysokości (realna średnica) są te "kółeczka" na czternastkach w oryginale. Pewnie 30-31 " by wystarczyło żeby te kilka cm zyskać?
Ze względu na jego dużą wysokość (wysoka wersja) zdaję sobie sprawę z tego że nie mogę przesadzić z liftem ale resory, spręzyny i amorki też będą musiały przejść modyfikacje. Podciąć blachę tu i tam też pewnie będzie trzeba...
Pytanie do LTkowców:
Jak duże koła mieszczą się we wnękach bez obcierania
No i pytanie zasadnicze.
Czy to ma sens. Czy założenie blokady, porządnych AT lub delikatnych MT zmieni dużo we właściwościach trakcyjnych LT-ka?
W TEORII oczywiście że powinno zmienić, ale zastanawiam się czy ktoś przerobił już to w PRAKTYCE. Czy odczuł znaczącą różnicę przy przejściu ze zwykłego mostu na taki z blokadą i trochę lepszym prześwitem?
Jest jeszcze wiele tematów jak butla pod progiem, czy koło zapasowe z drugiej strony też pod progiem, ale to już innego typu rzeźba...
P.S. Po zakupie pojeżdżę roczek i nawet jak nie uda się uterenowić to i tak LT jest wg mnie najlepszą opcją na "kompaktowe" auto kempingowe
gwc - 2015-08-12, 20:44
W sumie wcześniej się nie przedstawiałem na forum: "czytam incognito" bo nie mogę się zdecydować czy bardziej chciałbym camperta czy sprzęt off-roadowy jak LR DII, Def czy Toyota LC105/100. Ale w związku z tym temat jest pokrewny podzielę się tym co wiem.
Szwagier ma LT z 93 roku na kołach 14" i to jest największy minus tego zestawu. Po prostu nie ma dobrych opon przy tej wielkości felgi. Największe opony z bieżnikiem MT jakie udało się znaleźć są w rozmiarze 195/80/R14. I to są takie "baby MT" - czyli strasznie małe. Trakcja na błotnistej drodze polepszyła sie niesamowicie ale jeśli chodzi o prześwit, kąty natarcia/zejścia/rampowy to przyrost jest znikomy.
A teraz najważniejsze: o ile miejsca w tylnych nadkolach jest jeszcze sporo (nawet dużo) to z przodu przy skręconych kołach zostało luzu może ze 1,5-2 cm do przodu błotnika. Podejrzewam, że w tym egzemplarzu zwieszenie przednie jest już mocno klapnięte, ale tak czy inaczej myśląc o uterenownieu należałoby:
1. spróbować dobrać felgi przynajmniej R15 a najlepiej R16 - pytanie czy takowe istnieją
2. koniecznie podnieść przednie zawieszenie bo bez tego pkt 1 nie ma sensu.
bert - 2015-08-12, 21:44
ma marginesie (o przebudowach podwozia nie będę się wypowiadał, wolę kasę przeznaczać na podróże niż na rzeźbienie w... plastelinie) to moja praktyczna uwaga: w przypadku jednej oski wyciagarke należy zamontować z tyłu pojazdu nie z przodu. Raczej należy nastawiać się na ewakuację w razie problemów niż na wciąganie się dalej w przeszkodę. Przy obiecujących krótkich winczach, zawsze można w razie co przeciągnąć się tyłem.
Zatem w takiej "kombinacji" winda ma sens z tyłu pojazdu.
Spytam tylko jeszcze, czy nie prościej kupić jakiegoś szpeja busowatego z napędem na dwie ośki. Jest tego na rynku sporo, nawet jeśli wymagają naprawy to i tak sensowniejsze i zazwyczaj tańsze działanie niż "poprawianie" fabryki na klepisku stodoły
michał-z - 2015-08-12, 21:57
bert napisał/a: | ma marginesie (o przebudowach podwozia nie będę się wypowiadał, wolę kasę przeznaczać na podróże niż na rzeźbienie w... plastelinie) to moja praktyczna uwaga: w przypadku jednej oski wyciagarke należy zamontować z tyłu pojazdu nie z przodu. Raczej należy nastawiać się na ewakuację w razie problemów niż na wciąganie się dalej w przeszkodę. Przy obiecujących krótkich winczach, zawsze można w razie co przeciągnąć się tyłem.
Zatem w takiej "kombinacji" winda ma sens z tyłu pojazdu.
Spytam tylko jeszcze, czy nie prościej kupić jakiegoś szpeja busowatego z napędem na dwie ośki. Jest tego na rynku sporo, nawet jeśli wymagają naprawy to i tak sensowniejsze i zazwyczaj tańsze działanie niż "poprawianie" fabryki na klepisku stodoły |
Wiesz Bert, pewnie że można kupić na przykład takiego Iveco (jak Ty chyba) ale żeby go doposażyć we wszystkie kamperowe mebelki i instalacje to trzeba więcej rzeźby, wiedzy, czasu i pieniędzy. W tym przypadku mam kompletną funkcjonalną zabudowę Westfalii.
Jeśli chodzi o windę to na razie o niej nie myślę ale Twoja uwaga ma sens
bart.ek - 2015-08-12, 22:10
Nie lepiej od razu poszukać LT 4x4: http://www.kilometr.com/opis-volfik.html#
michał-z - 2015-08-12, 22:14
Pewnie że lepiej,ale to "trochę" inna półka cenowa
bert - 2015-08-12, 22:56
michał-z napisał/a: | bert napisał/a: | ma marginesie (o przebudowach podwozia nie będę się wypowiadał, wolę kasę przeznaczać na podróże niż na rzeźbienie w... plastelinie) to moja praktyczna uwaga: w przypadku jednej oski wyciagarke należy zamontować z tyłu pojazdu nie z przodu. Raczej należy nastawiać się na ewakuację w razie problemów niż na wciąganie się dalej w przeszkodę. Przy obiecujących krótkich winczach, zawsze można w razie co przeciągnąć się tyłem.
Zatem w takiej "kombinacji" winda ma sens z tyłu pojazdu.
Spytam tylko jeszcze, czy nie prościej kupić jakiegoś szpeja busowatego z napędem na dwie ośki. Jest tego na rynku sporo, nawet jeśli wymagają naprawy to i tak sensowniejsze i zazwyczaj tańsze działanie niż "poprawianie" fabryki na klepisku stodoły |
Wiesz Bert, pewnie że można kupić na przykład takiego Iveco (jak Ty chyba) ale żeby go doposażyć we wszystkie kamperowe mebelki i instalacje to trzeba więcej rzeźby, wiedzy, czasu i pieniędzy. W tym przypadku mam kompletną funkcjonalną zabudowę Westfalii.
Jeśli chodzi o windę to na razie o niej nie myślę ale Twoja uwaga ma sens |
uwierz mi, funkcjonujące mebelki łatwiej zrobić niż zrobić na zasadzie zrób to sam sprawne, bezpieczne i naprawialne podwozie. Zresztą jak Ci drzwiczki od szafki odpadną to i też inny gatunek problemu jak "rozciągana na klepisku" sprężyna się sypnie gdzieś na dziurze w górach kilka tysięcy kamemów od chaty i dwa dni jazdy od cywilizacji (oby nie)
michał-z - 2015-08-12, 23:07
Co Ty Bert z tym klepiskiem?
Nikt nie powiedział że chcę rozciągać spręzyny. Wiesz przecież że są inne skuteczne metody.
A most to przecież żadna wydumka tylko oryginalny most od tego samego modelu.
Właśnie zerknąłem w ogłoszenia i jest aktualnie Trafic 4x4 w rozsądnej cenie. Wszystko byłoby fajnie jakby był bardziej ergonomiczny i gdybym nie zapałał takim wielkim uczuciem do LT-ka
bert - 2015-08-12, 23:34
michał-z napisał/a: | Co Ty Bert z tym klepiskiem?
Nikt nie powiedział że chcę rozciągać spręzyny. Wiesz przecież że są inne skuteczne metody.
A most to przecież żadna wydumka tylko oryginalny most od tego samego modelu.
Właśnie zerknąłem w ogłoszenia i jest aktualnie Trafic 4x4 w rozsądnej cenie. Wszystko byłoby fajnie jakby był bardziej ergonomiczny i gdybym nie zapałał takim wielkim uczuciem do LT-ka |
klepisko jako przeciwstawność fabryki, ot taki obrazek słowny.
O sprężynie ktoś inny wspomniał rozciąganej.
Jeśli chcesz na serio powłóczyć się trochę w bok od asfaltu to szukaj czegoś z dwoma pędzonymi ośkami.
Ten eltek to zdaje się ma spore nawisy z przodu i z tyłu, kombinacja na większe kółka nie wiele zmieni.
Pawcio - 2015-08-13, 08:11
michał-z napisał/a: | Czy to ma sens. Czy założenie blokady, porządnych AT lub delikatnych MT zmieni dużo we właściwościach trakcyjnych LT-ka? |
Wg mnie sens ma jak najbardziej. Samo założenie opon AT czy MT podniesie dzielność twojego LTka poza asfaltem o 100%.
Opony takie są wyższe od standardowych, tak więc przy ich założeniu zwiększy Ci się znacznie prześwit.
michał-z napisał/a: | Chciałbym po prostu żeby kamper dowiózł mnie tam gdzie inne kampery nie dojeżdżają (nie kręcą mnie zatłoczone kempingi) czyli czasem przejechać przez niewielki bród, kamienistą drogą czy pokonać stromy podjazd. |
I cel osiągniesz. Tak jak z założenia nie zrobisz z niego prawdziwej terenówki, tak też z założenia wjedziesz w miejsca, gdzie dojechać zwykły kamper nie może- łąka nad jeziorem, plaża nad rzeką, czy polanka w lesie.
Swojego czasu miałem założone w swoim Ducato AT 15". Polne czy leśne drogi, kałuże małe czy duże jeśli tylko gabaryty alkowy pozwalały nie były żadnym problemem. Oponki były fajne (Goodride), jednak nie wytrzymywały ciężaru kampera.
Musisz pamiętać, że po założeniu takich opon znacznie wzrośnie apetyt na paliwo. W moim przypadku było to 20-30%.
bart.ek - 2015-08-13, 08:22
Pawcio napisał/a: | Swojego czasu miałem założone w swoim Ducato AT 15". Polne czy leśne drogi, kałuże małe czy duże jeśli tylko gabaryty alkowy pozwalały nie były żadnym problemem. Oponki były fajne (Goodride), jednak nie wytrzymywały ciężaru kampera. |
Pytanie czy to były opony AT do dostawczaka z adekwatnym indeksem nośności czy opony do terenówki. No i jest mimo wszystko różnica między chińskim Goodridem i amerykańskim BF Goodrich
michał-z - 2015-08-13, 09:22
bart.ek napisał/a: | Pawcio napisał/a: | Swojego czasu miałem założone w swoim Ducato AT 15". Polne czy leśne drogi, kałuże małe czy duże jeśli tylko gabaryty alkowy pozwalały nie były żadnym problemem. Oponki były fajne (Goodride), jednak nie wytrzymywały ciężaru kampera. |
Pytanie czy to były opony AT do dostawczaka z adekwatnym indeksem nośności czy opony do terenówki. No i jest mimo wszystko różnica między chińskim Goodridem i amerykańskim BF Goodrich |
Jak widać na załączonym obrazku, były to oryginalne BFG.
Ze wzrostem spalania się liczę (niejedne MT-ki już zjeździłem)
W tym przypadku prześwit pod mostami nie jest tak ważny, jak podniesienie całego auta ze względu na to o czym mówił Bert (zwisy). Problem w tym że w przypadku wysokiego dachu podnosząc auto o kilkanaście centymetrów mogę przestać się mieścić w niskich miejscach...Dylematy...
bert - 2015-08-13, 12:34
wysokością znów się tak nie martw. moje iveco ma 2880 wysokości i pakuje się nim wszędzie tam gdzie pakowałem się LR 110 i Disco a robię tym autem również przełaje, czy bywa nader często przecieram drogi po których od dawna nikt nie jeździł (dach jest laminatowy). W tym roku w wakacje prawie 10 tysięcy z czego ponad 6 bezpośrednio na górskich szlakach (nie mylić z drogami), raptem dwa razy musiałem odpalić pilarkę w celu podcięcia konarów sterczących nad szlakiem.
Twoim głównym problemem cały czas będą nawisy. Kolega ma T3 w wersji 4x4 (z niemieckiej armii) mimo, że org 4x4 ginie w terenie właśnie przez te nawisy.
Legenda o tym, że opona terenowa w znaczny sposób podnosi dzielność jednej oski to raczej legenda a już na bank na piasku / plaży. Im ostrzejsza opona tym szybciej się kopie przy pierwszym zerwaniu przyczepności. W terenówce w takiej sytuacji ciągnie inne kółko i jakoś to idzie, w jednej ośkowcach to nie robi. Owszem na leśne drogi opona "błotniasta" pomoże ale w sypkim za Chiny na dobre nie wyjdzie.
Możesz przyjąć, że Twój problem rozwiązuje wyciągarka ( z tyłu) i nie robić nić więcej ponad to. Też dasz radę, najwyżej rozważniej będziesz dobierał miejsca przejazdów.
Te 3 czy 4 cm podniesienia nie wiele Ci da, a narobisz się i poniesiesz koszta.
pzdr
michał-z - 2015-08-13, 14:17
bert napisał/a: | Te 3 czy 4 cm podniesienia nie wiele Ci da, a narobisz się i poniesiesz koszta. |
3-4 centymetrami nie pozbędę się problemu z długim tyłem, racja. Myślałem raczej o 10-15. Wtedy miało by to jakiś sens, tylko wtedy LTek będzie miał już 315cm
bert - 2015-08-13, 15:52
michał-z napisał/a: | bert napisał/a: | Te 3 czy 4 cm podniesienia nie wiele Ci da, a narobisz się i poniesiesz koszta. |
3-4 centymetrami nie pozbędę się problemu z długim tyłem, racja. Myślałem raczej o 10-15. Wtedy miało by to jakiś sens, tylko wtedy LTek będzie miał już 315cm |
nie przesadzałbym
michał-z - 2015-08-17, 22:05
Pomacam auto, zerknę na zawieszenie i zobaczę co się gdzie zmieści. ale nie zrezygnuję z pomysłu
bert - 2015-08-17, 23:58
michał-z napisał/a: | Pomacam auto, zerknę na zawieszenie i zobaczę co się gdzie zmieści. ale nie zrezygnuję z pomysłu |
patrząc czy się zmieści pamiętaj o wykrzyżu i o tym, ze kółka nie chodzą tylko góra dół
michał-z - 2015-08-18, 09:07
No przecież pomnika nie chcę zbudować
ED.
Znalazłem coś
www.ebay-kleinanzeigen.de...223-867]TAKIEGO
bert - 2015-08-18, 12:36
czasami można kupić gotowca
http://olx.pl/oferta/sam-...html#80aa58cda5
michał-z - 2015-08-18, 13:30
Gustowny
Nawet podobny do LR
bart.ek - 2015-08-18, 13:31
Z daleka i po ciemku
michał-z - 2015-08-18, 16:28
Pomnik jak pomnik. Do niczego nie podobny i do niczego się nadaje
bart.ek - 2015-09-02, 14:12
Nadwozie chyba nie do końca zgodne z oczekiwaniami, stan blacharski też średni, ale jak na 4x4 cena bardzo dobra: http://www.ebay-kleinanze...075654-216-9600
michał-z - 2015-09-02, 15:28
Nooo... Cena całkiem fajna. Ale żeby zrobić z tego wyprawówkę to bym potrzebował jeszcze dawcę zabudowy (lub zdolności "budowlanych"), dwóch lat, dobrego garażu, 50 tyś złotych polskich, tony cierpliwości...
Opcja fajna. Może kiedyś warto by się za takie coś zabrać.
Na razie to w piątek jestem umówiony na oglądanie Svena i chyba go kupię:)
michał-z - 2015-09-06, 22:34
Kupiłem (Sven Hedin 86' 2,4 z turbiną) i pierwszy teren też zaliczyłem:)
Co prawda tylko kopny piach, i leśne drogi ale zawsze to coś.
Zawieszenie w moim mniemaniu trochę zbyt miękkie (muszę sprawdzić amorki).
Prześwit pod mostem całkiem całkiem.
Prześwit pod budką nie za wielki, ale poprzedni właściciel wykonał już za mnie trochę roboty wyciągając oryginalny zbiornik na gaz który znajdował się pod prawym progiem.
Zbiornik na szarą wodę też jest zdemontowany ale dostałem go w pakiecie wraz z oryginalnym mocowaniem. Założę go. Dodatkowo poprzedni właściciel ładnie wykonał stalową osłonę pod powyższy więc odchodzi mi motanie tego we własnym zakresie.
Na razie muszę jeszcze trochę potestować i doprowadzić do ładu łazienkę i bojler i przyjdzie czas na zawieszenie i koła
michał-z - 2015-09-21, 18:35
Dziś pocztylion przyniósł felgi 16".
W końcu.
W środę pomierzę wszystkie prześwity na czternastkach.
Po czym założę 235/70/16 i zobaczę jak to wszystko się zgrywa i jak bardzo różni.
qazyt4 - 2015-09-22, 15:22
Zapodaj fotki. Chętnie zobaczę jak to wygląda.
michał-z - 2015-09-22, 20:01
Zrobię i wkleję.
Sam jestem ciekaw jak to się spasuje.
Na razie założyłem na jedną felgę oponę i zmierzyłem.
Oryginalne koło na eLTeku ma 61 cm
Nowe koło to 73 cm.
m3tal - 2015-09-22, 21:09
ja i tak dowiem się pierwszy
michał-z - 2015-09-23, 12:19
m3tal - 2015-09-24, 20:12
przymiarka 235/70R16 na felgach od Transita
na jednej fotce stoi lekko uniesiony na lewarku, do pożądanego prześwitu, na drugiej już "o własnych siłach" na glebie.
szkoda tylko, że trochę mało widać na zdjęciach ze względu na niezbyt optymalne oświetlenie... tak, trochę dałem ciała
qazyt4 - 2015-09-25, 08:26
Wyglada fajnie, ale widze kilka problemów.
Po pierwsze auto zacznie pływać po jezdni ( wysoki profil ), a po drugie to zbraknie mu mocy żeby jechać na tych kołach. ( założ na tył i przetestuj )
Masa nie resorowana się zwiększy, hamulce osłabną.
m3tal - 2015-09-25, 11:24
qazyt4 napisał/a: | Po pierwsze auto zacznie pływać po jezdni ( wysoki profil ) |
jakby teraz to był bolid F1 :P
seryjnie samochody wychodzą na wyższych profilach i dają radę jeździć po asfalcie... No i to 235, więc ma się czym trzymać asfaltu troszeczkę... Do tego wszystkiego jeszcze jest w planach lift zawieszenia o kilka cm, między innymi dlatego, żeby pomieścić te kółka we wnękach, bo na razie luzu tam nie ma :P
Poza tym o ile zdążyłem do tej pory poznać właściciela, to zapędów kierowcy wyścigowego on raczej nie ma... za to ma jakieś tam pojęcie o jeździe w terenie i zdaje sobie chyba z pewnych rzeczy sprawę.
qazyt4 napisał/a: | po drugie to zbraknie mu mocy żeby jechać na tych kołach. ( założ na tył i przetestuj ) |
jakoś zabrakło czasu i pomysłu, żeby to sprawdzić... ale zawsze można most dać wolniejszy i z blokadą od razu
gwc - 2015-09-25, 11:35
Co do zasady uważam, że to super koncepcja szczególnie z mostem z blokadą. Co do profilu to nie jest jakiś nieprawdopodobnie wysoki. Wiele aut terenowych jeździ na kołach 235/85R16. I nie ma z tym żadnego problemu.
Ja się bardziej zastanawiam jak udało się wepchnąć te koła w nadkola i czy nie będą zawadzać o błotniki przy skrętach. Tak jak pisałem w poprzednim poście szwagier w takim LTku założył opony MT w największym rozmiarze jaki znalazł czyli 195/80/14. Z tyłu nie ma problemu ale na przednich kołach do krawędzi błotników zostało mu może 2 cm. A przecież ten proomień tych kół jest prawie 3,5 cm mniejszy.
michał-z - 2015-09-25, 13:13
gwc napisał/a: | Ja się bardziej zastanawiam jak udało się wepchnąć te koła w nadkola i czy nie będą zawadzać o błotniki przy skrętach |
Spokojnie się zmieściły same. Młotka z m3talem nie musieliśmy używać
A haczyć o nadkola będą, owszem.
Dlatego właśnie niezbędny jest lift zawieszenia. ( na szczęście poprzedni właściciel, tak jakby wiedział co planuję, przespawał wytłoczenie na akumulator. Gdyby nie to, to mogły by się nie zmieścić tak łatwo)
Planuję ok 8 cm.
Wszystkie zmiany są odwracalne, poza tym, tak jak napisał wcześniej m2tal , liczę się z konsekwencjami i potrafię je realnie ocenić.
bert - 2015-09-25, 13:48
gwc napisał/a: | Co do zasady uważam, że to super koncepcja szczególnie z mostem z blokadą. Co do profilu to nie jest jakiś nieprawdopodobnie wysoki. Wiele aut terenowych jeździ na kołach 235/85R16. I nie ma z tym żadnego problemu.
. |
kluczowe se... pogrubiłem i powiększyłem
gwc - 2015-09-25, 14:26
Nie rozumiem po co pogrubiasz.
Domniemuję, że sugerujesz, że taka opona jest dobra do terenówki a do kampera już nie. Jeśli taki jest Twój tok rozumowania to pragnę zauważyć, że opona założona to tego kampera ma wymiar 235/70R16 co oznacza, że wielkość koła jest mniejsza o 7 cm a grubość opony jest o 3,5 cm mniejsza od tej terenowej.
Co tylko umacania mnie w przekonaniu, że camper na oponie 235/70 będzie się prowadził nie gorzej niż terenówka na 235/85 w dodatku na bieżniku stricte terenowym czyli MT.
Jeśli chodzi o masę załadowanego auta to wyprawowo napakowane Defendery podchodzą pod 3500 kg a często środek ciężkości jest znacznie podwyższony z uwagi na sporą wagę bagażu na dachu.
Ale o gustach się nie dyskutuje. Jednemu bardziej pasuje balon 235/70R16 a kto inny woli zbliżoną wielkość w naleśniku 285/45R19. Obie opony mają swoją specyfikę, wady i zalety. Na obu oponach można przejechać tysiące kilomentów ale najlepiej sprawdzają się w określonym środowisku.
Dla mnie droga jaką idzie michał-z jest optymalna i takie rozwiązanie sugerowałem szwagrowi. Zabrakło nieco determinacji w szukaniu felg i skończyło się na 195/80R14.
Nota bene ta wielkość daje grubość opony tylko o 1 cm niższą niż 235/70 a przy tym opona jest aż o 4cm węższa i zapewniam Cię, że nawet na bieżniku MT nie ma żadnego problemu z kontolą auta. Jedyny odczuwalny minus to przy większych prędkościach zwiększony hałas. Ale to oczywiście nie ma nic wspólnego z wielkością ani profilem opony tylko z terenowym bieżnikiem MT.
gwc - 2015-09-25, 14:32
michał-z napisał/a: |
A haczyć o nadkola będą, owszem.
Dlatego właśnie niezbędny jest lift zawieszenia. Planuję ok 8 cm.
|
Powiedz jakie felgi zastosowałeś? Czy trzeba było je przerabiać czy to było plug&play?
Jak będziesz robił lift: sprężyny i amortyzatory? Rozumiem, że przód i tył tak? Masz już dobrane elementy?
I najważniejsze, czy lift będzie ogarniał na wykrzyżach?
m3tal - 2015-09-25, 17:09
felgi z Transita, takiego zwykłego, pospolitego, jak ten, roczników nie ogarniam, ale na pewno dobrze po '00:
https://cdn4.3dtuning.com/info/Ford%20Transit%20SuperSportVan%202011%20Van/factory/7.jpg
pasowały p&p, sam byłem tego wcześniej ciekaw, potwierdziło się.
tyle słowem wypowiedzenia się jak tzw. "fachowiec" :P w temacie, resztę opisów pozostawiam Michałowi.
m3tal - 2015-09-25, 17:19
gwc napisał/a: | camper na oponie 235/70 będzie się prowadził nie gorzej niż terenówka na 235/85 |
podzielam pogląd, LT i tak nie są na tyle precyzyjne w prowadzeniu, żeby taka opona zaraz miała wykastrować auto z właściwości "asfaltowych"
gwc napisał/a: | ...skończyło się na 195/80R14. Nota bene ta wielkość daje grubość opony tylko o 1 cm niższą niż 235/70 a przy tym opona jest aż o 4cm węższa i zapewniam Cię, że nawet na bieżniku MT nie ma żadnego problemu z kontolą auta. |
i tutaj uważam sub-dyskusję na temat prowadzenia się auta na tych, czy innych oponach za zamkniętą
gwc napisał/a: | a kto inny woli zbliżoną wielkość w naleśniku 285/45R19 |
Ja! Ja! :D
m3tal - 2015-09-25, 18:31
przy okazji...
dobry zestaw... i gdyby robić kopię, to w sumie jedyny element, którego wykonanie może być trudniejsze, to sam dystans pod sprężynę do przodu- nie mam pomysłu, jak go obrobić, żeby miał odpowiednie "siodło" (?) dla sprężyny. reszta to CNC i tokarka
gwc - 2015-09-25, 18:43
m3tal napisał/a: | felgi z Transita, takiego zwykłego, pospolitego, jak ten, roczników nie ogarniam, ale na pewno dobrze po '00:
|
A z którego roku masz LTka bo o ile wiem to w 1996 roku była zmiana jakaś zmiana osadzenia. A szwagier ma jeszcze przed zmianą bo z '95.
m3tal napisał/a: |
tyle słowem wypowiedzenia się jak tzw. "fachowiec" :P w temacie, resztę opisów pozostawiam Michałowi. |
To mam nadzieję, że Michał się odezwie bo jestem niezmiernie ciekaw.
m3tal - 2015-09-25, 20:37
gwc napisał/a: | A z którego roku masz LTka bo o ile wiem to w 1996 roku była zmiana jakaś zmiana osadzenia. A szwagier ma jeszcze przed zmianą bo z '95. |
1996 roku była zmiana osadzenia kół, owszem, ale... razem ze zmianą całej reszty samochodu, w tym roku wyszła druga generacja, LT/Sprinter
Zmiany dotyczące kół, to 15" zamiast 14", rozstaw śrub z 5x160 na 5x130 z zamkiem chyba 84 mm.
Drobna ciekawostka- w wersji bliźniaczej pozostał niezmieniony rozstaw szpilek 6x205 z zamkiem 161 mm i stosowany jest do dzisiaj w Crafterze/Sprinterze. Wcześniej występował jeszcze w starych MB i Transitach i nie tylko pewnie, dzisiaj można spotkać w nowych Iveco i na pewno w czymś tam jeszcze... Ale od dobrych 40-stu lat różni producenci klepią felgi z tym samym środkiem
Zaś jeśli chodzi o zamienniki felg "czternastek" do LT I-gen, to poza 15" i 16" z Transitów (rownież starszych, chyba), pasują tez felgi z jakiegoś pick-up'a produkcji... uwaga... hinduskiego koncernu TATA :P tez rozstaw 5x160, do tego odpowiednio wzmocnione. 16" na pewno występowały, nie wiem jak z innymi rozmiarami.
gwc - 2015-09-25, 21:00
m3tal napisał/a: |
1996 roku była zmiana osadzenia kół, owszem, ale... razem ze zmianą całej reszty samochodu, w tym roku wyszła druga generacja, LT/Sprinter
|
No to dołożyłem Na swoje usprawidliweinie dodam, że nie jestem w temacie Ltków.
Fakt, zmiana dość gruntowna
Dzięki za odpowiedź.
m3tal - 2015-09-25, 22:30
gwc, ale cos tam skojarzyłeś, rocznik się zgadza
bert - 2015-09-25, 22:42
gwc napisał/a: | Nie rozumiem po co pogrubiasz.
[...] |
istotę braku istoty (rzeczy) co maja opony w terenówkach do opon w kamperach i to jeszcze w formie uzasadniającej (co?)
Może to tylko nie fortuny dobór słów?
m3tal - 2015-09-26, 10:08
bert napisał/a: | Może to tylko nie fortuny dobór słów? |
myślę, że tak... poza tym właśnie sobie przypomniałem, że dostawczaki też jeżdżą teraz fabrycznie na np. 225/75. i nie mają z tym żadnego problemu.
poza tym, jest jeszcze kwestia ciśnienia w oponach...
michał-z - 2015-09-27, 23:07
Nikt kogo znam nie robił jeszcze tego.
Mało jest materiałów w sieci.
Trzeba będzie dopasować wszystko. Ale powolutku. Jest na to czas. Mam opony dostępne do testów w RÓŻNYCH rozmiarach.
Nie zależy mi na wielkich kołach (prześwit pod mostem wystarczy jak będzie o 4-6 cm większy). Maksymalnie ok 30 cali.
Bardziej zależy mi na prześwicie pod przednim i tylnym (długim) zwisem. Tu już te 4 -6 cm mnie nie satysfakcjonują.
Podnieść myślę:
tył dłuższe wieszaki
przód dłuższe sprężyny lub (mniej chętnie) dystanse.
Amortyzatory mają standardowe mocowania (góra szpilka, dół ucho) więc dobrać coś dłuższego się da w szerokiej ofercie amorków do terenu.
bart.ek - 2015-09-27, 23:21
taka ciekawostka się dziś na niemieckim ebayu pokazała: http://www.ebay.de/itm/VW...=item21032071e1
m3tal - 2015-09-28, 12:44
mimo, że nie do wszystkich rozwiązań jestem przekonany, to może warto zajrzeć tu:
http://www.tujko.pl/
p.s. Michał, jak sprawa z lodówką?
michał-z - 2015-09-28, 14:24
Cytat: | jak sprawa z lodówką? |
Twoja jest za szeroka.
m3tal - 2015-09-28, 21:52
Tego sie obawiałem... Ewentualnie mogę Ci ją puścić na części, w sumie nie mam na nią pomysłu...
Btw- coś mi przyszło do łba. Moze sprężyny od LT35 dałyby cos u Ciebie radę? Ewentualnie po małej "obróbce"... Jakbyś wpadł po swoje koła, to możemy postawić oba obok siebie i porównać, bo Fredek stoi spowrotem na tyłach, u nas.
michał-z - 2016-02-23, 20:41
Po weekendowej wycieczce terenem do Świnoujścia doszedłem do wniosku że najwyższy czas coś już zmienić.
Nie oduczę się jednak pakowania się w teren (to jest silniejsze ode mnie ). zmobilizowałem się i ZNALAZŁEM MOST z blokadą!! W ciągu dwóch tygodni będzie siedział już w aucie.
Dzięki piątkowej wtopie w okolicach Kościerzyny mogliśmy spędzić noc w bardzo uroczym miejscu (po traktor poszedłem dopiero rano)
gwc - 2016-02-23, 21:24
Gdzie zanalazłeś most (PL czy jednak w DE). I jesli to nie tajemnica ile kosztował?
A przy okazji takie same przełożenie mostu jak w orginale?
michał-z - 2016-02-23, 21:29
Przełożeń jeszcze nie znam ale wg sprzedającego, most jest wyjęty z karetki więc pewnie szybki będzie. Policzę, pomyślę.
Most z centralnej Polski. W dwóch tysiącach złotych powinienem się zmieścić:)
Jeszcze go nie mam. Jadę po żelastwo za tydzień.
bert - 2016-02-23, 23:16
nie lepsza była by wyciągareczka?
Z blokadą jest tak, że jak już klekniesz i wtedy poprawisz z blokady to najczęściej dziury są do Australii
szoł - 2016-02-23, 23:24
michał-z napisał/a: | Przełożeń jeszcze nie znam ale wg sprzedającego, most jest wyjęty z karetki więc pewnie szybki będzie. Policzę, pomyślę.
Most z centralnej Polski. W dwóch tysiącach złotych powinienem się zmieścić:)
Jeszcze go nie mam. Jadę po żelastwo za tydzień. |
a jeszcze jak byś powiedział dokładnie z kąd z polski centralnej
michał-z - 2016-02-24, 08:16
Cytat: | nie lepsza była by wyciągareczka? |
Spoko spoko. Tirfor będzie na wyposażeniu.
Blokady będę używał żeby zapobiec wklejeniu a nie po to żeby pogarszać sytuację
krzlac - 2016-02-24, 10:45
michał-z napisał/a: | po traktor poszedłem dopiero rano |
Bo z samochodami terenowymi to jest tak jak powiedział w wywiadzie w TV pewien rolnik z okolicy organizacji zawodów 4x4:
" Im barzyj Panie samochód terenowy, tym dalij po niego traktorym do lasu wjeżdżom. A wjeżdżom Panie, po każdyn"
bert - 2016-02-24, 16:12
krzlac napisał/a: | michał-z napisał/a: | po traktor poszedłem dopiero rano |
Bo z samochodami terenowymi to jest tak jak powiedział w wywiadzie w TV pewien rolnik z okolicy organizacji zawodów 4x4:
" Im barzyj Panie samochód terenowy, tym dalij po niego traktorym do lasu wjeżdżom. A wjeżdżom Panie, po każdyn" |
muszą tam mieć samych kiepskich zawodników
michał-z - 2016-02-24, 17:52
Bo na zawodach to zazwyczaj znajdzie się ktoś lepszy nie wklejony który wytarga z lagru
A ja słabo wkleiłem i słabą terenówkę mam bo tylko 300 metrów od skraju lasu
michał-z - 2016-02-25, 21:04
Jak myślicie?
Przerzucając most będę miał możliwość wybrania przełożenia. Gość który ma most będzie mi go wszczepiał i ma dostęp do wielu bebechów, więc może wrzucić wybrane przeze mnie.
Biorąc pod uwagę że zakładam 225/75(70)/16 to chyba warto byłoby zwolnić przełożenie w moście w stosunku do tego co mam teraz. Ale o ile ząbków. Nie liczyłem jeszcze mojego przełożenia ale na piątce maksymalne obroty to ok 3.200 przy prędkości 110 km/h.
Bydgoszczu - 2016-02-25, 21:20
Ja bym nastawił się, że i tak będzie konieczność dalszej regulacji/zmiany przełożenia. Na początek możesz zrobić wykresy przełożeń w excelu i kombinować jak zneutralizować wpływ większych kół czy tego drugiego mostu.
3200 to daleko do obrotów maksymalnych, chyba podobnie miał mój 2.5d - na piątce nie miał szans się wkręcić.
Na początek sprawdziłbym czy twój silnik ma odpowiedni moment i moc, czy turbo dobrze działa. Bo bez tego poruszasz się po omacku.
michał-z - 2016-02-25, 21:27
Cytat: | 3200 to daleko do obrotów maksymalnych |
Nigdy nie patrzyłem dokładnie na obrotomierz. Mogę się mylić o jakieś 200- 300 obrotów
ale chyba warto zwolnić,prawda?
Cytat: | Na początek sprawdziłbym czy twój silnik ma odpowiedni moment i moc, czy turbo dobrze działa |
A może ktoś stąd ma taki silnik z turbiną i może powiedzieć przy jakiej wartości obrotów turbina się załącza u niego?
m3tal - 2016-02-26, 09:36
Michał, taki mały gadżet:
http://busomania.pl/calculator/pl/
warunek taki, że musisz znać wszystkie możliwe przełożenia w napędzie:
-poszczególne biegi, albo chociaż piąty, bo jest tu newralgiczny- podpowiadam z głowy, że ostatni bieg w każdym jednym eLTeku to 1:1
-przełożenie mostu (do ogarnięcia, prawda?)
-rozmiar opon- no tu Twoje 225/70r16
m3tal - 2016-02-26, 09:38
przy okazji, co do silnika, załączania turbo itp... :
www.d24t.com
michał-z - 2016-03-01, 10:29
Muszę podjąć decyzję.
Coś tam policzyłem ale nie wiem czy prawidłowo.
Opony zmieniam na 225/75/16, więc z wyliczeń wychodzi że będę miał 12,88 % różnicy.
Przełożenia w mostach (wg kolegi eLToma z innego wątku) przedstawiają się następująco:
53: 14 7LA, 7LB, 9E, 8B
53: 13 5T
41: 10 2C, 5C, 8Y
40: 9 4C, 4L, 9C, 8W, 9ca, 9CB
39: 8 3C, 3L, 6C, 8V, 6CB
43: 8 1C, 2L, 8C, 8CB
41: 7 7C 7CB
45: 7 AGJ
Mój to 53:13 czyli 4,07
Czy w moim przypadku wybór przełożenia o trzy niżej, czyli 39:8 (4,875) będzie trafny?
m3tal - 2016-03-06, 12:23
Założymy gumy na felgi, to ciach- na tył parkę nowych kółek i jazda. Od razu poznasz różnicę w przełożeniu na kołach w praktyce
Dawaj, dawaj z tymi oponami, bo mnie od soboty ciekawość żre w tym temacie.
Przy okazji- robotę skończyłem prawie o 15
biloowa - 2016-03-08, 11:19
szoł napisał/a: | michał-z napisał/a: | Przełożeń jeszcze nie znam ale wg sprzedającego, most jest wyjęty z karetki więc pewnie szybki będzie. Policzę, pomyślę.
Most z centralnej Polski. W dwóch tysiącach złotych powinienem się zmieścić:)
Jeszcze go nie mam. Jadę po żelastwo za tydzień. |
a jeszcze jak byś powiedział dokładnie z kąd z polski centralnej |
W Mławie jest gościu który ma kupe gratów do LT pierwszej generacji.
michał-z - 2016-03-08, 15:05
W piątek jestem z Nim właśnie ustawiony na podmiankę mostu
Dziś chciałem wyjąć z wolnego zawieszenia sprężyny, żeby po przymiarkach kół z Metalem zawieźć je do rozciągnięcia na odpowiednią dlugość.
Ja to mam fuksa. Podczas wyszarpywania sprężyny, z gniazda górnego wahacza wypadł pokaźny dystans (ok 4,5 cm). Z drugiej strony wypadł drugi.
michał-z - 2016-03-09, 16:49
225/75/16 z tyłu mieszczą się bez problemu. Z przodu musiałem delikatnie rant nadkola młoteczkiem potraktować.
Po włożeniu wspomnianych dystansów będzie super.
Pojeździliśmy z Metalem trochę po koleinach i szybkich szutrach i dopiero przy konkretnym dobiciu słychać obtarcie z prawego nadkola a przy skręcie w lewo i dobiciu tylna część lewej opony przyciera o "gniazdo" akumulatora(trzeba będzie troszkę przebudować).
Przejechałem koło 100km dziś w różnym terenie i czuć zmianę rozmiaru kół dość znacznie. O piątce pod górkę mogę zapomnieć
michał-z - 2016-03-09, 17:48
Przednie nadkole
m3tal - 2016-03-10, 12:39
dobrze było
parę modyfikacji o których wspomniałeś i będzie moim zdaniem, wg. przewidywań, jak ta lala
p.s. ale tirforze i sadzonkach bambusa nie zapomnij :P
michał-z - 2016-03-10, 13:44
Nie no sadzonki już zamówiłem. Będą
Dziś zacząłem poszukiwania mojej starej szlifierki w piwnicy. Po weekendzie trzeba będzie się zabrać za młotek i cięcie
gwc - 2016-03-10, 15:53
Przód nie wygląda jakby miał nie przycierać przy skręcie i nie wspominając już o wykrzyżu.
Ale tak czy inaczej jestem pod wrażeniem, że tak wielkie kolo zmieściłeś.
Czy mógłbyś podesłać namiary na tego człowieka z Mławy?
michał-z - 2016-03-10, 20:01
gwc napisał/a: | Przód nie wygląda jakby miał nie przycierać przy skręcie i nie wspominając już o wykrzyżu. |
Powyżej opisałem jak jest.
gwc napisał/a: | jestem pod wrażeniem, że tak wielkie kolo zmieściłeś. |
Koło zmieściło się samo. No Metal je założył. Też byłem zaskoczony że z przodu się mieści.
PV.
gwc - 2016-03-10, 21:03
Czytałem to co napisałeś ale cały czas brzmi to super optymistycznie w porównaniu do tego co widziałem na 195/80R14. Tam może luzu do blachy z przodu było może ze 2 cm. Albo gumy nie trzymają rozmiarów albo jakieś cuda panie. Na pewno pomagają te dystanse o których wspominałeś ale i tak to niesamowite.
michał-z - 2016-03-11, 15:55
Pewnie zdziwisz się jeszcze bardziej, jak powiem, że na zdjęciach zawieszenie nie jest dłubnięte
Oryginalne sprężyny (w tym w jednej złamane pół zwoju).
Ocierało tylko w warunkach o których wcześniej pisałem (w terenie).
Opona trzyma wymiar. Ok. 740mm.
Na asfalcie na wprost, podczas hamowania, na zakrętach nic nie było słychać.
donald - 2016-03-11, 17:05
Fajnie wygląda tak na tych kolach..tak pełnie jak walec...jak kiedys jeździłem lt to założyłem mangelsy z land rovera...prosto to jechało..ale przy skręcie to tarło jk hamulec na karuzeli...
michał-z - 2016-03-12, 22:04
No to zrobione
Właśnie wróciłem z Mławy na nowym moście.
Gość konkretny i dysponujący dużą wiedzą na temat LT-ków.
Przełożył most i zamontował w szoferce sterowanie blokadą w 6 godzin.
Jechałem na dużych kołach.
Takie porównanie.
* do Mławy przy prędkości 80km/h na piątce miałem 2500 obrotów.
* z Mławy przy tej samej prędkości, na tym samym biegu 2700 obrotów.
czyli mniej więcej się wyrównało, ale mogłoby być jeszcze trochę wolniej.
Prędkość przelotowa jak dla mnie wystarczająca (87-90).
Dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy i trzeba będzie pomyśleć o sensie kolejnej modyfikacji...
Bydgoszczu - 2016-03-13, 08:30
Ciekawi mnie czy jak teraz pojedziecie drogami polnymi na wycieczkę, to czy dalej będę dostawał smsy typu: 'idę po traktor' albo 'teraz wyciągał nas tuareg'
Kibicuję!
gwc - 2016-03-13, 09:51
michał-z napisał/a: |
Dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy i trzeba będzie pomyśleć o sensie kolejnej modyfikacji... |
Coś zdradzisz ad tych modyfilacji?
Swoją drogą to jakiś strasznie wolny ten nowy most, że takie duże koła nie skompensowały zmiany.
michał-z - 2016-03-13, 18:50
Bydgoszczu napisał/a: | Ciekawi mnie czy jak teraz pojedziecie drogami polnymi na wycieczkę, to czy dalej będę dostawał smsy typu: 'idę po traktor' albo 'teraz wyciągał nas tuareg' |
Pewnie jeszcze nie raz Choć daleko od domu nie będę ryzykował pakowania się w jakiś gnój, bo z pomocą gdzieś na pustkowiu może być gorzej.
W czwartek podczas testowania Twoich opon wkleiliśmy z Metalem dość konkretnie i użyliśmy tirfora. 1,6 tonowy daje radę z Żukiem.
gwc napisał/a: | Swoją drogą to jakiś strasznie wolny ten nowy most, że takie duże koła nie skompensowały zmiany. |
Jak dla, mnie mógłby być nieco wolniejszy.
A jeśli chodzi o modyfikacje to podobno mam układ wydechowy od wersji bez turbo o znacznie mniejszej średnicy. Trzeba będzie to poprawić.
Tak to wygląda.
Przy okazji wkręciłem się w oklejanie matą wygłuszającą i wygłuszyłem oraz uszczelniłem gniazdo amortyzatora.
michał-z - 2016-03-13, 21:20
...CD
m3tal - 2016-03-16, 21:10
No weź... Podniesione, opite, ogłoszony koniec modów, opalone, a tu głucha cisza?
michał-z - 2016-03-16, 21:11
Niniejszym projekt uterenowienia LT-ka uważam za zakończony.
Da się.
Czy ma to rzeczywiście sens, pokażą testy terenowe, na które teraz czas.
Dziś fachowcy dołożyli mi po jednej ladze z tyłu i auto stoi już prosto. Kilka dni stało i nawet jeździło z podniesionym samym przodem(z przodu są ładnie wytoczone dystanse).
Wymaga to jeszcze kilku poprawek ale "golas" wygląda tak:
m3tal - 2016-03-16, 21:19
Ta-Da!! :D
michał-z - 2016-03-16, 21:22
Pisaliśmy równocześnie:)
Marcin i Marek, wielkie dzięki za pomoc !!
m3tal - 2016-03-16, 21:24
To sie nazywa timing
Jutro wracam do roboty jakby co, więc dawaj spowrotem testować koło piaskownicy
(Tym razem z lepszym zabezpieczeniem- biorę swój serwis ze sobą)
Bydgoszczu - 2016-03-16, 21:30
Nie ma czegoś takiego jak 'skończony projekt' Wymyślisz coś jeszcze, może opony bardziej terenowe? Chociaż przy tym prześwicie to chyba wszystkie gruntówki stają się przejezdne.
Postaw do zdjęcia stare koło obok nowego, bo fotki nie do końca oddają skalę zmian.
michał-z - 2016-03-16, 21:32
Proszzzz....
m3tal - 2016-03-16, 21:38
Dla niewprawionego oka mogłoby wyglądać, jakby stał na tych samych felgach...
Wiec przypominamy, ze między fotkami jest przeskok z 14 na 16 cali. Plus opony.
michał-z - 2016-03-16, 22:07
Bydgoszczu napisał/a: | Nie ma czegoś takiego jak 'skończony projekt |
No pewnie. Do końca nigdy
Zostały światełka, mocowanie trapów, lifta, koła i wiele innych...
m3tal napisał/a: | Wiec przypominamy, ze między fotkami jest przeskok z 14 na 16 cali. Plus opony. |
Uściślając
* 38 mm na kołach
* 50 mm na zawieszeniu
Czyli główka mostu poszła w górę o 38mm a najniższy punkt zabudowy,czyli belka haka holowniczego o niecałe 9 cm.
przemas601 - 2016-03-17, 21:50
Świetnie wygląda Szkoda,że nie udało mi się dzisiaj zobaczyć żuka na żywo.
To teraz pora na windę
michał-z - 2016-05-05, 17:22
Wczoraj napisał do mnie gość którego pytałem kilka miesięcy temu o most z blokadą.
Spóźnił się, bo wziąłem od kogoś innego. Ale most jest u Niego.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, to mogę podać numer telefonu do chłopa.
Mizioł - 2018-09-29, 13:41
A może mi ktoś zdradzić jakich użyć śrub/nakrętek aby założyć felgi takie jak ma Michał?
Oryginalna felga VW przewidziana jest pod stożkowe śruby (dzięki temu felga się centruje na piaście) a fordowska pod płaskie...
Mizioł - 2018-11-01, 18:40
Miałem obawy przed felgami fordowskimi montowanymi na stożkowe śruby więc zastosowałem felgi od najnowszego transita, które do takich śrub są przystosowane.
|
|