Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Motoryzacja - Żarówki H7

Darson - 2025-03-30, 12:52
Temat postu: Żarówki H7
Wczoraj padła mi żarówka H7 w Suzuki.
Wyciągnąłem starą i znalazłem tajemnicze oznaczenie U na żarówce.
W sieci znalazłem info, że U emituje mniej ultrafioletu i dzięki temu lampy nie żółkną.
Czyli dobrze.
Na alledrogo nie ma takich żarówek.
Znalazłem kilka innych typów, ale identycznych nie ma.
Domyślam się, że ta może mieć kilka lat, ale chyba ktoś produkuje coś podobnego ? 🤔
Macie jakieś doświadczenia ?
Co możecie polecić ?

SlawekEwa - 2025-03-30, 16:02

ten " Night breaker" świeci lepiej od zwykłej, ale kosztem trwałości :-P
LukF - 2025-03-30, 16:12
Temat postu: Re: Żarówki H7
Darson napisał/a:
Wczoraj padła mi żarówka (...)
nie ma takich żarówek.


Ni ma żarówek, auto zezłomować :haha:

Darson - 2025-03-30, 17:02

SlawekEwa,
Cytat:
kosztem trwałości
nie pamiętam, żebym wymieniał, a auto jest z ...2007 roku, więc trwałość bardzo dobra :bigok

LukF,
Cytat:
auto zezłomować

Szkoda by było. Jest dużo lepsze od niejednego produkowanego współcześnie :haha:

AndyS - 2025-03-30, 17:59

Hmmm...
Wydaje mi się że od razu znalazłem. Szukamy Numer katalogowy producenta OSRAM (jest na Twojej żarówce) "OSRAM 64210L"
Teraz nie ma problemu (bo prawdopodobnie większość firmowych żarówek ma tą opcję) - tak więc szukaj po tym oznaczeniu. Są choćby na znanym portalu. TUTAJ
Osobiście kupuję wszelkie żarówki OSRAM w LECLERC-u i jest git.
Powodzenia.

Darson - 2025-03-30, 18:23

Widziałem te żarówki. Ale czy ma też "U" ?
Tego już nie widać na zdjęciach ani w opisie.

AndyS - 2025-03-30, 18:27

Widać na tej z Allegro. Przyjrzyj się dobrze na trzecim zdjęciu. U jest jak "Byk". I Germany. :spoko
SlawekEwa - 2025-03-30, 20:34

Darson napisał/a:
nie pamiętam, żebym wymieniał, a auto jest z ...2007 roku, więc trwałość bardzo dobra

no to gratulacje jak tyle wytrzymały właśnie te +100% :diabelski_usmiech

joko - 2025-03-30, 22:37

Darson napisał/a:
Jest dużo lepsze od niejednego produkowanego współcześnie :haha:


Było ..... 18 lat temu :szeroki_usmiech :spoko

Darson - 2025-03-30, 23:41

Napisałem przecież " niejednego" :bajer
joko - 2025-03-31, 00:23

Darson napisał/a:
Napisałem przecież " niejednego" :bajer


Napisałeś też że "jest" , a nie jest tylko "był" :spoko

Świstak - 2025-03-31, 14:53

Ja z kolei znalazłem informację że L i ULT oznaczają wydłużoną żywotność...

https://www.neobrothers.c...-55w-h7u-64210l

Darson - 2025-03-31, 17:57

Też to widziałem. Domyśliłem się, że literka L znaczy "long" (life) ;)
Ale, patrząc na zdjęcia, jest tam też U.
Więc biorę
Dzięki Świstak, :pifko
AndyS,
Cytat:
Widać na tej z Allegro.

Dzięki :pifko
Browar za spostrzegawczość i pomoc. :pifko
Niestety, aukcja się zakończyła, produkt wyprzedany.
Całe forum się rzuciło, by kupować :haha: :haha:

AndyS - 2025-03-31, 21:20

Darson napisał/a:
Niestety, aukcja się zakończyła, produkt wyprzedany.
Całe forum się rzuciło, by kupować :haha: :haha:
:lol:
Możesz internetowo kupić w Inter Cars (pudełko i numer 100% to samo) - jeszcze 9 szt.
LINK
albo jak pisałem w Leclerc'u.

Artur.Dell - 2025-03-31, 21:31

Co do żarówek H7 mam własne obserwacje. Jakie bym nie kupił to najpóźniej po roku się przepalają. Mam je w Citroënie C5. A tam wymiana żarówki po prawej stronie to jedna wielka gehenna. Obok reflektora jest zbiornik hydro i nie jestem w stanie tak wygiąć ręki żeby zapiąć żarówkę. Ten kto to wymyślił zasługuje na wieczne potępienie.
Darson - 2025-03-31, 22:47

AndyS napisał/a:
nie jestem w stanie tak wygiąć ręki żeby zapiąć żarówkę.

Może z tego powodu źle montujesz ?
Lampa nie jest szczelna ?
Słabo wsunięte konektory ?
I szybciej się przepala żarówka ?

Ja też mam ciężki dostęp, ale z lewej.
Gazownik zamontował tam jakieś pudełko, bo ... było najwięcej wolnego miejsca :haha:

orkaaa - 2025-04-01, 10:44

Co do H7 ja stosuję Osram Cool Blue. Dają bardziej białe światło i nocą lepiej widać ale …. kosztem trwałości. Rok góra dwa i wymiana. Dla mnie najważniejsze jest aby widzieć bo bezpieczeństwo jest bezcenne.
Żałuję że w moim nie było fabrycznych ksenonów bo to inna jakość.

Darson - 2025-04-01, 11:07

korci mnie, żeby spróbować innego modelu, ale wiecie, jak to jest.
Najczęściej żarówka przepala się w trasie, a my nie możemy znaleźć zapasowej :gwm
Dlatego szukam tych "Longów" a dobrze by było, że by jeszcze były U. bo lampy nie żółkną ;)
P..S. orkaaa nie żałuj.
Jak się nie ma , co się lubi, to się lubi, co się ma ;)

orkaaa - 2025-04-01, 13:01

Oj ksenonów to jednak żałuje - mam w osobówce - inny świat. Nawet myślałem
aby przerobić ale …. To nie takie proste. Instalacja elektryczna i inne być może reflektory i pytanie czy takie przerabiane będą działać / soczewki itd / dlatego kupuję „ widniejsze żarówki „ - u mnie wymienia prosta i wymieniałem już nocą w deszczu.

SlawekEwa - 2025-04-01, 13:27

orkaaa napisał/a:
Nawet myślałem
aby przerobić ale …

W retrofity idź od razu , a nie ksenonami będziesz sobie głowę zawracał :-P

Darson - 2025-04-01, 13:42

Lada moment zrobią legalne Ledy. Po co się bawić w przeróbki :idea:
joko - 2025-04-01, 16:52

SlawekEwa napisał/a:
orkaaa napisał/a:
Nawet myślałem
aby przerobić ale …

W retrofity idź od razu , a nie ksenonami będziesz sobie głowę zawracał :-P


Popieram :spoko

joko - 2025-04-01, 17:00

Darson napisał/a:
Lads moment zrobią legalne Ledy.


Ich "nielegalność" jest wynikiem wyłącznie urzędniczej opieszałości i w praktyce jest czysto hipotetyczna :szeroki_usmiech

Darson - 2025-04-01, 17:03

"W roku 2023 pojawiło się jednak światełko w tunelu. Pierwszy krok wykonali Niemcy, którzy dzięki współpracy urzędów, w tym m.in. Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego, stworzyli procedurę legalizacji tego typu oświetlenia (testuje się dany typ retrofitów w reflektorach konkretnych aut w celu potwierdzenia jego właściwego działania).
Aby legalnie używać retrofitów LED w samochodzie, kierowca musi sprawdzić, czy model jego auta znajduje się na liście pojazdów dla których przygotowano dany retrofit oraz wydrukować stosowny certyfikat na wypadek kontroli.
Nie są w tym przypadku potrzebne żadne dodatkowe przeglądy czy inne dokumenty, gdyż kompatybilność retrofitów z reflektorami danego modelu samochodu jest potwierdzona w oficjalnych testach wykonywanych przez producenta.

Do tej pory kraje, w których można legalnie używać na drogach publicznych z retrofitów to Austria, Chorwacja, Czechy, Francja i Niemcy. Nie dotyczy to jednak wszystkich modeli samochodów."

krzlac - 2025-04-01, 17:15

Gość chciał kupić żarówki H7. Sprzedawca mu polecił dwie marki: Osram po 60 zł i Philips po 40zł. Kupujący odparł: Pan da te tańsze Philipsy i sam sobie osram. :spoko
joko - 2025-04-01, 17:16

Darson napisał/a:
wydrukować stosowny certyfikat na wypadek kontroli.


Na wypadek kontroli (która nigdy się nie zdarzy) to sobie mogę wozić w bagażniku parę jakichś paścianych H7 :haha:

Darson - 2025-04-01, 19:23

krzlac napisał/a:
Gość chciał kupić żarówki H7. Sprzedawca mu polecił dwie marki: Osram po 60 zł i Philips po 40zł. Kupujący odparł: Pan da te tańsze Philipsy i sam sobie osram. :spoko

Ja to znam w innej wersji. .
" Daj pan Tungsram,. Sam se osram." :haha:

Darson - 2025-04-01, 19:26

joko napisał/a:


Na wypadek kontroli (która nigdy się nie zdarzy) to sobie mogę wozić w bagażniku parę jakichś paścianych H7 :haha:

I będziesz podmieniał "na szybko" ? 😁

SlawekEwa - 2025-04-01, 21:07

Darson napisał/a:
I będziesz podmieniał "na szybko" ?

Jak się samemu zamontuje to do radę "na szybko" :bigok

joko - 2025-04-01, 22:53

Darson napisał/a:
joko napisał/a:


Na wypadek kontroli (która nigdy się nie zdarzy) to sobie mogę wozić w bagażniku parę jakichś paścianych H7 :haha:

I będziesz podmieniał "na szybko" ? 😁


Nie, to tylko na dwa mało realne przypadki, gdyby ktoś mnie zatrzymał w trasie i nie chciał puścić dalej bez wymiany na "legalne" , lub gdyby przyszło zrobić mi przegląd na obcej stacji diagnostycznej.
Oba przypadki nie realne , więc to tylko tak pro forma :spoko

mischka - 2025-04-02, 07:55

joko napisał/a:
gdyby ktoś mnie zatrzymał w trasie i nie chciał puścić dalej bez wymiany na "legalne"

A wiesz że na początku też woziłem ze sobą zwykłe H7. Teraz mam na to..... jak będzie trzeba to się kupi kupi coś w trasie. Retrofity w kamperze zmieniły moje życie :spoko

joko - 2025-04-02, 14:54

mischka napisał/a:
joko napisał/a:
gdyby ktoś mnie zatrzymał w trasie i nie chciał puścić dalej bez wymiany na "legalne"

A wiesz że na początku też woziłem ze sobą zwykłe H7. Teraz mam na to..... jak będzie trzeba to się kupi kupi coś w trasie. Retrofity w kamperze zmieniły moje życie :spoko


Ja wożę te stare , które wymieniłem , razem z kompletem innych żarówek.
Wiadomo, że to się nie przyda pewnie nigdy, ale nic nie waży , więc zawsze lepiej mieć niż nie mieć :spoko

Retrofity to obecnie jedynie słuszny wybór , a dla osób które na co dzień korzystają z samochodów z reflektorami LED wręcz konieczność ze względów bezpieczeństwa .
Przesiadając się na kampera ze świeczkami H7 człowiek ma wrażenie, jakby jechał na postojówkach :szeroki_usmiech

Darson - 2025-04-02, 15:03

Cytat z norweskiej strony:
"Najlepszym sposobem na ulepszenie oryginalnych reflektorów jest wymiana ich na ksenonowe. Daje to bez wątpienia najlepszy efekt i najbardziej poprawny obraz świetlny.

W reflektorach samochodowych ksenon jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż diody LED. Ma to związek ze sposobem, w jaki żarówka halogenowa skupia światło w reflektorze. Bardzo trudno jest uzyskać taki efekt za pomocą żarówki LED, ale żarówka ksenonowa radzi sobie w tym przypadku znakomicie. Bazując na naszym doświadczeniu, nie ma wątpliwości, że ksenon to najlepszy wybór, jeśli chcesz ulepszyć reflektory swojego samochodu i uzyskać najlepsze oświetlenie wnętrza! "

SlawekEwa - 2025-04-02, 15:10

Darson napisał/a:
Bazując na naszym doświadczeniu, nie ma wątpliwości, że ksenon to najlepszy wybór, jeśli chcesz ulepszyć reflektory swojego samochodu i uzyskać najlepsze oświetlenie wnętrza! "

No tak norwescy eksperci internetowi są wyrocznią z zakresie oświetlenia samochodu :haha:

Darson - 2025-04-02, 15:11

Natomiast o LEDach piszą tak:"Czy jazda samochodem ze światłami LED jest legalna?
Żarówki LED nie nadają się do modernizacji reflektorów halogenowych w samochodach dopuszczonych do ruchu drogowego. Powodem tego jest fakt, że nie produkuje się samochodów z reflektorami halogenowymi, które mają homologację dla diod LED. Zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami będzie można przedstawić notatkę dotyczącą kontroli UE w zakresie diod LED montowanych w reflektorach. Często można to stwierdzić podczas kontroli UE w warsztacie lub podczas kontroli technicznych na drodze przeprowadzanych przez Norweską Administrację Dróg Publicznych. Słyszeliśmy również, że Policja próbuje kontrolować oczywiste braki techniczne. Należy pamiętać, że niezatwierdzone listwy LED lub żarówki LED są wadą techniczną, a nie przestępstwem. Jeśli więc zostaniesz za to ukarany grzywną, ktoś źle zrozumiał. Oczywiście, możesz zostać ukarany mandatem za nieprawidłowe korzystanie ze świateł, np. za jednoczesne używanie świateł przeciwmgielnych i świateł mijania.
"

SlawekEwa - 2025-04-02, 15:15

Darson napisał/a:
Oczywiście, możesz zostać ukarany mandatem za nieprawidłowe korzystanie ze świateł, np. za jednoczesne używanie świateł przeciwmgielnych i świateł mijania.

To nie można jednocześnie mijania i przeciwmgielnych czy chodzi o drogowe?

Darson - 2025-04-02, 16:44

Chyba mają na myśli ledbar, listwę zamontowaną na dachu albo zderzaku. To jest dodatkowe przeciwmgielne światło.
To tłumaczenie automatyczne, więc mogą być jakieś błędy, literówki.

Darson - 2025-04-02, 18:02

Legalizacja retrofitów tkwi w martwym punkcie
SlawekEwa - 2025-04-02, 21:16

"Po pierwsze należy udać się do ITS (Instytut Transportu Samochodowego) w celu zbadania działania retrofitów LED i potwierdzenia stosownym zaświadczeniem, że reflektory świecą prawidłowo oraz spełniają obowiązujące normy. Kolejnym etapem jest uzyskanie opinii rzeczoznawcy na podstawie zaświadczenia z ITS. Następnie udajemy się na badanie techniczne do SKP (Stacja Kontroli Pojazdów), gdzie diagnosta wydaje zaświadczenie, iż oświetlenie w samochodzie działa prawidłowo."

Na bezrobocie w Polsce nie ma co liczyć :bajer :haha:

joko - 2025-04-02, 22:31

SlawekEwa napisał/a:


Na bezrobocie w Polsce nie ma co liczyć :bajer :haha:


:haha: :spoko

Ciekawe czy trafił się już w Polsce jakiś "inteligentny" , który przeszedł tę ścieżkę zdrowia do końca i cieszy się "legalnymi" LED'ami w jakimś starym złomku ? :szeroki_usmiech

Stosowanie się do takich debilnych przepisów jest nie tyle głupie co niemoralne i pod żadnym pozorem nie wolno tego robić bo to demoralizuje porządnych ludzi :gwm :!: :!:

Darson - 2025-04-03, 00:36

Ale gdzie tkwi knif, że tego nikt nie chce klepnąć ?
Jakie lobby to powstrzymuje ?
Skoro lepsze światła na drodze = większe bezpieczeństwo = mniej wypadków

SlawekEwa - 2025-04-03, 09:56

Darson napisał/a:
Ale gdzie tkwi knif, że tego nikt nie chce klepnąć ?

bo referndum narodowe trzeba zrobić w tej sprawie, ale cały czas są ważne i ważniejsze tematy :haha:

orkaaa - 2025-04-03, 10:43

A tak swoją drogą … jakie led H7 polecacie . Jeżeli ktoś na tym jeździ i jest zadowolony.
mischka - 2025-04-03, 12:20

Zakładałem Philips w poprzednim kamperze i do sprzedaży zero problemów. W "nowym" też założyłem Philips tylko nowszy model (Ultinon Pro6000 BOOST), puki co rewelacja.
SlawekEwa - 2025-04-03, 13:21

orkaaa napisał/a:
Jeżeli ktoś na tym jeździ i jest zadowolony.

Miałem o to samo zapytać.
Dzięki Michał :spoko

Darson - 2025-04-03, 19:33

Cytat:
puki co rewelacja
"póki " 😁
Poczepiam się trochę :haha:

SlawekEwa - 2025-04-03, 21:04

Darson napisał/a:
Poczepiam się trochę

tramwaju się czep :haha:

mischka - 2025-04-04, 07:10

Darson napisał/a:
Poczepiam się trochę :haha:

Brawo TY ;)
A teraz zajmij się wymianą żarówki :spoko

SlawekEwa - 2025-04-04, 09:16

Ultinon Pro6000 BOOST zamówione na All...........
mischka - 2025-04-04, 12:19

SlawekEwa napisał/a:
Ultinon Pro6000 BOOST zamówione na All...........

Będzie pan zadowolony :)

Darson - 2025-04-04, 16:44

mischka napisał/a:
Brawo TY
A teraz zajmij się wymianą żarówki

Gdy tylko wrócę z Norwegii :wyszczerzony:

Darson - 2025-04-06, 14:20

mischka,
Cytat:
Będzie pan zadowolony
To się dopiero okaże :bajer
"Co grozi za korzystanie z nielegalnych retrofitów LED

W związku z brakiem odpowiednich uregulowań prawnych, retrofity dostępne dotąd w Polsce sprzedawane były z informacją, że nie można z nich korzystać w ruchu drogowym. Niektórzy producenci ostrzegali w opisach produktów, że jeśli samochód korzystający z retrofitów weźmie udział w kolizji drogowej, ubezpieczyciel może mieć powód do odmowy wypłaty odszkodowania.
Jeśli policjant stwierdzi obecność nielegalnych retrofitów podczas kontroli drogowej, kierowcy grozi kara do 3 tys. zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego."
artykuł

Mandat olać , ale z tym ubezpieczeniem trochę słabo.

SlawekEwa - 2025-04-06, 15:02

Darson napisał/a:
Co grozi za korzystanie z nielegalnych retrofitów LED

Nie strasz, nie strasz bo się ze stra ........ :haha:

Darson - 2025-04-06, 15:18

Kto bogatemu zabroni ... :haha:
mischka - 2025-04-08, 12:43

SlawekEwa, założyłeś już?
SlawekEwa - 2025-04-08, 14:06

mischka napisał/a:
założyłeś już?

Przegotowuję stanowisko do kontroli ustawienia świateł.
Po działalności warsztatowej został mi przyrząd do ustawiania i chciałbym wykonać tą wymianę fachowo, bo na busa moje dotychczasowe jest za małe :bigok

MAWI - 2025-04-09, 20:04

Jeżdżę z takimi ledami już trzeci rok. W moim kamperze zastosowali lampy HELLA . I nie jest tam zapisane jakie żarówki powinny tam być .Nawet przy kontroli nikt nie jest w stanie stwierdzić czy jest to oryginał , czy nie.
SlawekEwa - 2025-04-09, 20:49

mischka napisał/a:
SlawekEwa, założyłeś już?

Michał założyłem, lekka regulacja i "jest jakby luksusowo" dzięki za namiar na te ledy :pifko

mischka - 2025-04-10, 08:17

SlawekEwa napisał/a:
"jest jakby luksusowo"

cieszy mnie że tak samo to widzimy, szczególnie po zmroku :spoko

SlawekEwa - 2025-04-10, 08:52

Ponieważ te ledy posiadają wentylatorki chłodzące ich elektronikę ,czy nie byłoby celowym zabiegiem wywiercenie kilku małych otworków w pokrywie reflektora celem poprawy chłodzenia ?
MAWI - 2025-04-10, 08:52

Chlopaki ja po zmianie kampera. Kupiłem niezłe chinole.
Działają . Świecą. jest okej. Nie najtańsze ale też nie za miliony.
Pozdrawiam.

SlawekEwa - 2025-04-10, 09:00

MAWI napisał/a:
Kupiłem niezłe chinole.

Wiesiu tak jakbyś się nudził polecam

MiGa - 2025-04-10, 11:10

MAWI napisał/a:
Jeżdżę z takimi ledami już trzeci rok. W moim kamperze zastosowali lampy HELLA . I nie jest tam zapisane jakie żarówki powinny tam być .Nawet przy kontroli nikt nie jest w stanie stwierdzić czy jest to oryginał , czy nie.

Wiesiu, czy masz na myśli Mobilvettę?

Darson - 2025-04-10, 18:14

SlawekEwa napisał/a:
mischka napisał/a:
SlawekEwa, założyłeś już?

Michał założyłem, lekka regulacja i "jest jakby luksusowo" dzięki za namiar na te ledy :pifko

mischka napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
"jest jakby luksusowo"

cieszy mnie że tak samo to widzimy, szczególnie po zmroku :spoko


chłopaki spijają sobie miód z dziubków, aż się miło czyta :haha:
- "dziękuję za linka".
- "alesz proszę"
ale żeby podać na forum, to już nie ?

Nieładnie :lamiesz mischka

mischka - 2025-04-10, 18:22

Darson napisał/a:
ale żeby podać na forum, to już nie ?

Wszystko było podane...
Wróć do domu, załóż żarówki i złam mi serce. Będziemy kwita i zaczniemy nowy rozdział w życiu :kwiatki:

SlawekEwa - 2025-04-10, 20:52

mischka napisał/a:
Wszystko było podane...

I to można rzec "na tacy" tylko, że Darson miał obniżkę formy :haha:

Darson - 2025-04-10, 21:04

Cytat:

Wszystko było podane

Pierwsze słyszę :shock:
A gdzie, jeśli łaska ?
Bo przeoczyłem .
Nocki mam, zniżka formy :wyszczerzony:

Roberto - 2025-04-10, 21:44

Witam
A czy te żaróweczki nie generują zakłóceń w radiu ?
Kupiłem takie na złącze H4 do starego kampera i musiałem wyjąć bo radia nie szło słuchać.
W drugim aucie mam H7 i obawiam się czy nie będzie "powtórki z rozrywki" :wyszczerzony:

AMIGO - 2025-04-10, 21:54

Darson napisał/a:
Cytat:

Wszystko było podane

Pierwsze słyszę :shock:
A gdzie, jeśli łaska ?
Bo przeoczyłem .
Nocki mam, zniżka formy :wyszczerzony:


:ok
Wysłany: 2025-04-03, 12:20 (Mischka)
Zakładałem Philips w poprzednim kamperze i do sprzedaży zero problemów. W "nowym" też założyłem Philips tylko nowszy model (Ultinon Pro6000 BOOST), puki co rewelacja.

:spoko

mischka - 2025-04-11, 06:54

Roberto napisał/a:
A czy te żaróweczki nie generują zakłóceń w radiu ?

U mnie nie zakłócają, w poprzednim kamperze też było ok.

SlawekEwa - 2025-04-11, 08:11

Roberto napisał/a:
A czy te żaróweczki nie generują zakłóceń w radiu ?

CB nie zakłóca :bigok

joko - 2025-04-11, 09:29

A że tak zapytam Koledzy, czy jak wymieniacie na LED'y to i mijania i drogowe , czy tylko mijania ?
Pytam dlatego, że ja jak wymieniałem to od razu H7 i H1 i zastanawiam się czy jak mijania jest LED a drogowe halogenowe to czy przy zmianie z jednych na drugie nie ma dyskomfortu (inny rodzaj światła) ...... i czy w ogóle czuć i widać wtedy że załączyło się "długie" :haha: :spoko

joko - 2025-04-11, 09:32

Roberto napisał/a:

A czy te żaróweczki nie generują zakłóceń w radiu ?


U mnie nie ... internetowe chodzi mi tak samo super :haha: :bigok

MAWI - 2025-04-11, 09:33

MiGa napisał/a:
Wiesiu, czy masz na myśli Mobilvettę?

Nie Maćk, kilka lat temu wróciłem do kampera powyżej 3,5 tony i kupiłem CARTHAGO E-LINE 55 lux.
Od naszego przyjaciela KOKO

MAWI - 2025-04-11, 10:00

SlawekEwa napisał/a:
Wiesiu tak jakbyś się nudził polecam

Sławek ,Takie garażowe wywody mnie nie przekonują. Za to wiem co to homologacja i ile kosztuje jej zdobycie. Kiedyś sprzedawałem telefony komórkowe. Homologację miała tlko NOKIA, MOTOROLA Jakiś Sarzem i jeszcze dosłownie kilka . Wtedy chłopaki zwozili już SAMSUNGI i kilka innych z dalekiego wschodu . Lepiej działały większe zasięgi lepsze baterie i samo naj. Ale nie miały homologacji więc nie były w legalnym obiegu. Nie jestem zaślepiony Chinami i gównem którzy nieliczni już produkują Wyroby często o lata świetlne przewyższają europejskie wyroby. Np. samoloty sferyczne itd
Baterie atomowe do telefonów czy zegarków. Chodzą wiecznie .Niebawem zaczną zasilać nasze samochody. A my wymyślamy sprytne nakrętki na napoje.

SlawekEwa - 2025-04-11, 11:53

joko napisał/a:
Pytam dlatego, że ja jak wymieniałem to od razu H7 i H1 i zastanawiam się czy jak mijania jest LED a drogowe halogenowe to czy przy zmianie z jednych na drugie nie ma dyskomfortu (inny rodzaj światła) ...... i czy w ogóle czuć i widać wtedy że załączyło się "długie"

Założyłem do Ducato III przed liftem , a tu po zmianie na drogowe H1 H7 / mijania/ świecą też :bigok

SlawekEwa - 2025-04-11, 11:58

MAWI napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Wiesiu tak jakbyś się nudził polecam

Sławek ,Takie garażowe wywody mnie nie przekonują.

Wiesiu, ale to "widać, słychać i czuć" :haha:

MAWI - 2025-04-11, 13:11

Sławek. Gówna nie wolno wkładać nigdzie .Bo się buda zspali. An i
Chinskiego Ani Niemieckiego. Ani żadnego.

MAWI - 2025-04-11, 14:14

MAWI napisał/a:
Sławek. Gówna nie wolno wkładać nigdzie .Bo się buda spali. Ani
Chinskiego Ani Niemieckiego. Ani żadnego.

joko - 2025-04-12, 02:01

SlawekEwa napisał/a:
joko napisał/a:
Pytam dlatego, że ja jak wymieniałem to od razu H7 i H1 i zastanawiam się czy jak mijania jest LED a drogowe halogenowe to czy przy zmianie z jednych na drugie nie ma dyskomfortu (inny rodzaj światła) ...... i czy w ogóle czuć i widać wtedy że załączyło się "długie"

Założyłem do Ducato III przed liftem , a tu po zmianie na drogowe H1 H7 / mijania/ świecą też :bigok


Wiem Sławku, że świecą obie , ale jeśli H7 jest LED a H1 stara halogenowa , to tym bardziej po załączeniu drogowych efekt będzie marny.
Światło mijania będzie dominujące i jeśli chodzi o siłę świecenia jak i temperaturę barwową .
Oko dopasowuje się do najjaśniejszego światła i działa jak automatyczna przysłona w aparacie.
Jeśli zarówno H7 jak i H1 będą dawały taki sam rodzaj światła to efekt załączenia świateł "długich" będzie przypuszczam prawidłowy i lepszy jak przy H1 halogenowych.
Tak mi się wydaje, ale nie sprawdzałem (bo wymieniłem na LED i H7 i H1) , dlatego pytam :spoko

mischka - 2025-04-12, 07:24

joko napisał/a:
to tym bardziej po załączeniu drogowych efekt będzie marny.

Nie ma tragedii... można z tym żyć.

SlawekEwa - 2025-04-12, 07:55

joko napisał/a:
Tak mi się wydaje, ale nie sprawdzałem (bo wymieniłem na LED i H7 i H1) , dlatego pytam

Na drogowych w Dukacie widoczność była już dobra, a teraz jest lepsza :szeroki_usmiech
Jakoś tak mi wychodzi, że ok 80% jazd busem mam na światłach mijania.

joko - 2025-04-12, 10:04

mischka napisał/a:

Nie ma tragedii... można z tym żyć.


Pewnie Michał że można ...... tylko po co ? :ok
Wystarczy dołożyć te H1 w LED i masz komplet :bigok

joko - 2025-04-12, 10:17

SlawekEwa napisał/a:

Jakoś tak mi wychodzi, że ok 80% jazd busem mam na światłach mijania.


Ale hamulca używasz w czasie jazdy procentowo jeszcze rzadziej ;) :spoko

SlawekEwa - 2025-04-12, 12:03

joko napisał/a:
Ale hamulca używasz w czasie jazdy procentowo jeszcze rzadziej

Czy potrafisz to stwierdzenie uzasadnić w jakiś racjonalny sposób ? :chytry

joko - 2025-04-12, 12:50

SlawekEwa napisał/a:
joko napisał/a:
Ale hamulca używasz w czasie jazdy procentowo jeszcze rzadziej

Czy potrafisz to stwierdzenie uzasadnić w jakiś racjonalny sposób ? :chytry


Nie :szeroki_usmiech :spoko

A tak na poważnie, to Twój ostatni wpis zrozumiałem tak (nie wiem czy dobrze) , że skoro w większości czasu używasz mijania to jakość drogowych jest mniej ważna ..... na co ja napisałem że hamulca używasz statystycznie rzadziej niż 20% czasu jazdy , ale z pewnością dbasz o jakość klocków, tarcz i całego układu.
Drogowe owszem używa się rzadziej ale uważam, że jak już są potrzebne to powinny być porównywalnie dobre do mijania.
Zgadzam się , że w standardzie drogowe w Ducato są nie porównanie lepsze od mijania ..... ale od mijania też standardowych. Jeśli założymy LED na H7 i przyzwyczaimy i wzrok i styl jazdy do lepszego oświetlenia , to przełączenie na drogowe halogenowe może nie dać wystarczajacej poprawy widoczności na większą odległość.

mischka - 2025-04-12, 13:32

Jest trochę żółto, ale widoczność dobra. Gdyby mi przeszkadzało pewnie bym to zmienił.
Darson - 2025-04-12, 13:55

Pierwszy legalny retrofit
SlawekEwa - 2025-04-12, 18:02

joko napisał/a:
i przyzwyczaimy i wzrok i styl jazdy do lepszego oświetlenia , to przełączenie na drogowe halogenowe może nie dać wystarczajacej poprawy widoczności na większą odległość.

Kuba ja w połowie ósmego "krzyżyka" nie potrzebuje jeszcze okularów do czytania i do jazdy, a zdarzało się praktykować jako pomocnik spawacza elektrycznego / jeśli Ci to coś mówi to wiesz o co [hura] / , a retrofity założyłem z ciekawości jak to jest :bajer
mischka napisał/a:
Jest trochę żółto, ale widoczność dobra.

Michał załóż H1 z niebieską powłoką i będzie git.

mischka - 2025-04-12, 20:16

Świateł drogowych używam tak rzadko że może być żółte...
Darson - 2025-04-21, 07:08

Kupiłem dwa rodzaje: z "U" oraz "Night Breaker"
Jak sądzicie, które poszły do założenia ? 😁

SlawekEwa - 2025-04-21, 08:56

Darson napisał/a:
Jak sądzicie, które poszły do założenia ?

Retrofity LED H7 :bigok

Darson - 2025-04-21, 09:09

Te 10 lat w ASO na nic :haha:
Night Breakery założyłem na próbę, czy rzeczywiscie dają 130% więcej światła. 🤔

SlawekEwa - 2025-04-21, 09:20

Cytat:

Te 10 lat w ASO na nic

Nie Tobie to oceniać :szeroki_usmiech
Darson napisał/a:
Night Breakery założyłem na próbę, czy rzeczywiscie dają 130% więcej światła.

Oddałbym Ci takie za darmoszkę :haha:

Darson - 2025-04-21, 09:25

Bez urazy, proszę. :aniolek
Ja tylko żartuję. :hello

mischka - 2025-04-21, 12:04

Darson, szybko działasz :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group