Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - LT 28

booros - 2009-03-26, 08:53
Temat postu: LT 28
Czy orientuje sie ktos z drogich forumowiczow jaki jest wymiar paska klinowego do alternatora w LT 28 . Silnik 2.0 BENZYNA.

Pozdrawiam

booros - 2009-03-26, 10:02

tak wyglada moj silnik - Dwa zdjecia z gory i jedno od spododu
StasioiJola - 2009-03-26, 10:27

Na PW podałem Tobie rozmiar paska jeśli silnik masz orginalny z tego roku co podałeś. Na zdjęciach nie bardzo widoczny pasek-widzę tam jakiś szeroki, wygląda mi na wieloklinowy które wystepowały w nowszych silnikach.!! Stasio.
48a-ELANKO - 2009-03-26, 10:29

booros, zauważyłeś jak trudne do obejrzenia sa zamieszczone przez Ciebie zdjęcia?
Są za duże! Wejdź, proszę do Dowland (strona główna forum), ściągnij program do zmniejszania zdjęć i wtedy wszystko będzie OK. W razie kłopotów napisz na PW...
Masz na to 60 minut czasu, w którym możesz zmienić swój post. :spoko

gino - 2009-03-26, 11:01

dokladnie..fotki masakra... :-/

co do paska...
przedewszytskim, odnosnie naszej wczorajszej rozmowy tel. masz silnik ORYGINALNY od tego modelu..tak jak mowilem..na pokrywie zaworow..sa ''zeberka'' :)

co do dlugosci paska..po prostu zdejmij go../i tak muissz to zrobic, aby go wymienic../ podjedz na stacje benz. lub pierwszego lepszego sklepu MOTO i w/g starego..dobiora Ci nowy..
swoja droga..jak obrocisz silnikiem..to na pasku, poinien byc podany rozmiar /szer x dlug./
np.9,5x1000 to przyklad..wiec..nie sugeruj .sie tym ;-)/

w tych silnikach byly 3 dlugosci paskow..w zaleznosci od rodzaju alternatora../roznej srednicy kola pasowe/
masz normlany pasek..nie wielorowkowy..

janusz - 2009-03-26, 11:16

Fotki poprawiłem.
booros - 2009-03-26, 14:14

sorki za wielkosc zdjec :oops: :? - dzieki za poprawienie

pasek klinowy goodyeara - na nim takie parametry:

1100 674

wracam sie grzebac

babula - 2009-03-26, 18:25

Witam,jeżeli jakieś pytania w sprawie aut,silników i innych problemów związanych z toczeniem się kamperów to zapraszamy na forum samochodowe dotyczące aut dostawczych-busów
http://www.bus-maniac.pl
http://www.bus-forum.pl

koledzy na Tych forach bardzo chetnie pomogą każdemu nowemu ,nawet bez zbytnich zgryżliwosci.Pozdrawiam :spoko

booros - 2009-03-26, 19:13

ok. dodane do ulubionych.

Przechwycam ten watek - bede tutaj opisywal co dzieje sie z moim kamperem , niedlugo wkleje jakies zdjecia na obecna chwile - stan surowy ;)

:szeroki_usmiech

Rockers - 2009-03-27, 13:47

Witam choć sam mam VW LT to nie mogę pomóc mam silnik Dizla i nic o nim nie wiem, szukam książki serwisowej ale albo jej nie ma albo chcą za nią prawie 100 zł ( normalnie kosztuje koło 13 zł )
ale pozdrawiam użutkownika VW LT :spoko

booros - 2009-03-27, 17:33

nabylem wczoraj prostowniczek:


z allegro - odbior osobisty w Warszawie - koszt 78zl.
Super naladowal aku. Dzis samochod zawarczal praktycznie od razu i az milo sie zrobilo.
Pasek naciagnalem wczoraj - dzisiaj na jezdzie probnej nie piszczal - troche gume bylo czuc - ale moze mi sie wydawalo (jechalem z otwartym wlotem do silnika)

Zaznaczam z mechaniki jestem kompletnym laikiem i dzisiaj bylem z siebie niezmiernie dumny! :) )) :szeroki_usmiech

Narazie to tyle.

Pozdrawiam

Pawcio - 2009-03-27, 20:39

booros napisał/a:
Zaznaczam z mechaniki jestem kompletnym laikiem i dzisiaj bylem z siebie niezmiernie dumny! ))


My też ! :ok

erikson - 2009-03-29, 19:01

Jak ci sie sprawuje ten benzyniak,ja tez posiadam lt28 benzynka 2.0 /lpg ,na goreczki to to nie jest dobry silnik-słabo sobie radzie niestety,pali mi 14-16l gazu ,zmienilem w tamtym roku na jesini glowice i wsadziłem od posche 924 2.0(silnik ten sam co w vw tylko na wtrysku mechanicznym i ma 125KM,glowica ma wieksze zawory ssace),wten sposob dodałem mu pare KM,osprzet został ten sam-kolektor i gaznik.zobaczymy jak bedzie sobie radził w tym sezonie,w sezonie 2008 na sarym silniku przejechałem 8000tys w trasach. Lt28 to maszyna mocna i sprawna konstukcyjnie,jak na swoje lata niezawodna w porownaniu z niektorymi markami,proste i toporne zawsze lepsze od delikatnego.
booros - 2009-03-29, 21:08

silnik chyba w porzadku -scorpion byl u mnie w sobote (dzieki!) powiedzial, ze chodzi ladnie - spalanie nie testowalem jeszcze. Generalnie doszlismy do wniosku, ze trzeba mu zrobic kiedys jakis konkretny przeglad - wymienic podstawowe rzeczy - filtry,olej, posprawdzac ogolnie podwozie - dopiero wtedy mozna sie skupic na budzie....ogolnie moje dotychczasowe wrazenia na temat mojego lt28 - chodzi jak muł - wolny ale ciagnie do przodu. gasnie mi na gazie- nie wyregulowany - trzeba poswiecic mu sporo uwagi w najblizszej lub nieco dalszej przyszlosci. (alternator!)
pozdrawiam :)

erikson - 2009-03-29, 21:13

jak co to moge pomoc przy regulacjach gazu itp,przerobilem juz to wszystko u siebie
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=2776

booros - 2009-03-29, 21:29

na tym forum jest bardzo wielu bardzo dobrych ludzi! :)

pozdrawiam :spoko

booros - 2009-04-04, 21:08

pare fotek z dzisiaj - po myju myju szuru szuru - z zewnatrz










tak ogolnie - poprzedni wlasciciel wstawiajac kawal metalu (cb radio) do daszku uszkodzil go - cieknie jak diabli - uszczelnilem dzis na miare swoich mozliwosci - w ruch poszedl silikon - a alkowa miejscami w niewielkich pajeczynkach - lub wyrazniejsze rysy - tez uszczelnilem....no zobaczymy...czekam na pierwszy deszcz....co do mechaniki nic narazie nie ruszane.../brak czasu i $ :)

Skorpion - 2009-04-04, 21:17

No no widze ze jeszcze troszke a poznasz caly sow wechiko. od podszewki i pomalutku bedziesz wiedzial co i jak .Mysle ze to odbry zakup ,bedzie uczyl Cie pokory a odplaci Ci niezawodnoscia w wyprawach.Pozdrawiam i do zobaczenia na zlocie
KOCZORKA - 2009-04-04, 21:39

Witaj booros. :bigok
Kampiórek po myju, myju, szuru, szuru, wygląda ślicznie. :ok
Trafiło Ci się cacuszko, jest czym oczka nacieszyć.
Aż miło popatrzeć na Twoją uśmiechniętą, szczęśliwą buźkę.
Twoja pani też bardzo rozradowana i promieniejąca.
Taka śliczna dziewczyna zasługuje na takie czyściutkie cacuszko. :bukiet:
Pogoda dzisiaj była wprost wymarzona na pucowanie auteczka i przejażdżkę.

Pozdróweczka :spoko :spoko

booros - 2009-04-04, 21:48

o tak dzionek byl bajeczny... :szeroki_usmiech

pozdrawiam serdecznie a do pozdrowien dolacza sie moja pani Asia - Krakuska :)

:spoko

KOCZORKA - 2009-04-04, 22:31

Boorosik :bigok , jak masz już taką śliczną Asię i na dodatek krakowianeczkę :ok , to może jeszcze dodaj do profilu nazwę załogi. :bigok
Wymyślcie z Asią jakąś swoją, odlotową nazwę. :szeroki_usmiech
My na naszym kampiórku z przodu na alkowie nalepiliśmy Maleństwo, a z tyłu Koczorki.
Z boku mamy sympatycznego smoka. Fajnie to wygląda i od razu widać, że to nasz.
Jak przyjedziecie na zlocik, a jest na prawdę SUPER!!!, to szybko Was poznamy.

Pozdrówka :spoko :spoko

erikson - 2009-04-05, 08:07

a jakie plany wyjazdowe,juz sa pomysły na lato?
booros - 2009-04-06, 21:49

a jeszcze nic nie sprecyzowane... - podejrzewam, ze oprocz kilku wyjazdow weekendowych po Polsce moze trafi sie cos na kilka dni gdzies dalej....to tak ogolnie :)
pozdrawiam

erikson - 2009-04-07, 06:04

my lecimy w czerwcu gdzies na poludnie europy(moze chorwacja),trasa w tym roku oszczednosciowa-bez zawijania na campingi aby zredukowac koszta, jak macie chec to ciagnijcie sie za nami,co dwa vw to nie jeden,w kupie razniej.
gino - 2009-04-07, 07:10

no widze ze dbasz o auteczko...na pewno odwdzieczy sie wieloma fajnymi wyjazdami..

mam nadzieje ze zawitacie na zlocie w KOSZELOWCE...to jeden z blizszych stolicy zlotow /ok 130km/ wiec warto..
a KOLORKI autka masz RASTAmanskie...wiec..nawet przebierac sie nie musicie.. :bigok

pozdrowionka dla Ciebie i Asi.. :spoko

ARCADARKA - 2009-04-07, 08:50
Temat postu: ARCADARKA
witam cieplusio z Warszawki :ok
pozdrowionka :bigok

booros - 2009-04-10, 19:53
Temat postu: Pomocy....!!!
Rozkraczyl mi sie kamper - generalnie odpadlo tylnie koło.
Nic sie w sumie nie stalo bo jechalem wolno.
Moja wina ewidentnie, bo kolo bylo niedokrecone - idzcie i zobaczcie czy macie podokrecane u siebie - bo to nic dobrego stac 60km od celu swojej podrozy- gdy jest noc i meczysz sie na poboczu na jakims konkretnym zadupiu.
Jakos udalo sie na zapasie dojechac do celu - Krakowa.(z Warszawy)

Potrzebuje 5 szpilek do LT 28 - jestem w Krakowie - jutro jest Wielka Sobota co znaczy, ze ogolnie jest dupowaty czas na zalatwienie czegokolwiek - Moze ktos z kolegow z Krakowa lub okolic mialby takie szpileczki i moglby mi pomoc - zalezy mi na czasie.

Zjechalem dzis cale miasto i nigdzie ich nie dostalem - na komputerze niby mieli na stanie, ale w rzeczywistosc nie mieli lub nie chcialo sie grzebac komus dla paru zlotych. No niewazne...

Prosze o pomoc kogokolwiek kto moglby pomóc....

Troche danych z dow. rejestracyjnego:
Volkswagen LT 28
1982r -benzyna
16,9kN, 2450kg, 1960cm3, 55,00kW

szpilka dlugosci okolo 55mm , odkrecana nakretka kluczem 19.





Jesli ktos moze pomoc prosze o kontakt:
792 079 380

erikson - 2009-04-10, 20:51

szukaj po szrotach i warsztatach mechanicznych(te przydomowe to zawsze czynne),cos ci dobiora ze zlomu ktory im sie wala
booros - 2009-04-11, 14:02

kamper juz jest sprawny - Wesolych Swiat :)
Skorpion - 2009-04-11, 14:05

To miales nie lada przygode dobrze ,ze wam nic sie nie stalo .Mysle ze bedziesz pamietal przed kazdym wyjazdem aby sprawdzic stan mocowania kol.Pozdrawiam Wseołych Świat
gino - 2009-04-11, 14:18

sprawdz rowniez felge...
jesli otwory na sruby sa wyrobione sruby beda sie same odkrecac!!

po przejechaniu paru km..sprawdz czy nie jest znowu ''poluzowane''

w razie czego..mam pare felg..moge dac Ci je gratis..sa nawet z oponami..

wesolych swiat...

airgaston - 2009-04-11, 21:29
Temat postu: felgi do LT
Gino masz zbędne felgi do LT-ka?
Chętnie bym się do Ciebie uśmiechnął o 4 szt.
Mam tylko zimówki ale moje felgi to złom, zapas zdobyłem ze szrotu, ale powoli się rozgłądam. Mój jest z 94r w kanciatej budzie.

gino - 2009-04-11, 21:50

mam kilka szt...jak cos to wpadaj... :bigok
booros - 2009-04-12, 16:15

ginoooooo to ja tez poprosze - choc jedna - bo ja na teraz nawet zapasu nie mam - jutro bede wracac z krakowa do warszawy i dalej wale na lomze i elk - chetnie bym jutro do Ciebie podjechal jakbys mial sekunde- wiesz jak tojest jezdzic bez zapasu - cos lubi sie zepsuc w najmniej odpowiednim momencie....daj znac . :)
gino - 2009-04-12, 16:57

jasne..dzwon jak bedziesz w wawie...
najlpeiej tak ok 13..bo bede akurat miedzy sniadankiem u rodzicow a obiadkiem u tesciow.. :bigok

StasioiJola - 2009-04-13, 01:11

I to się nazywa POMOC KOLEŻEŃSKA - Gino masz u mnie piwo wirtualne , a prawdziwe w Koszelówce!!!!! :spoko Stasio.
airgaston - 2009-04-13, 12:50
Temat postu: Feluisie
Dzięki gino.
Kolega ma większy problem z kółkami, niech on bierze. Ja poczekam i poszukam jeszcze. Mój kamperek jeździ a jego choruje :(
Jeszcze raz dzięki

gino - 2009-04-13, 19:42
Temat postu: Re: Feluisie
airgaston napisał/a:
Dzięki gino.
Kolega ma większy problem z kółkami, niech on bierze. Ja poczekam i poszukam jeszcze. Mój kamperek jeździ a jego choruje :(
Jeszcze raz dzięki

nic sie nie martw...starczy dla wszystkich :haha: :haha:

''booros '' wlasnie u mnie byl..wybral sobie dwa koleczka..wiec...jeszcze 4 czy 5 zostalo..jak jestes chetny..ZAPRASZAM.. :bigok

booros - 2009-04-14, 20:55

czolem !!!
:szeroki_usmiech

wlasnie do neta sie dobralem - na poczatku wielkie podziekowania dla gino - kolka są super !!!!!!!!!!!- :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:


druga rzecz to kamper - w sumie, zeby nie te kolo. to spisywalby sie przez te swieta bez zarzutu - lacznie zrobilem nim przez te pare dni ponad 1300km. :bigok

testowalem spalanie w trasie - wyszlo mi okolo 20,5litra gazu na sete :shock: - duuzo chyba za duzo - nie jest dobrze wyregulowany - gasnie na niskich obrotach - dodaje ssanie jak stoje na swiatlach - pewnie stad to spalanie....jest nad czym walczyc


pozdrawiam! :spoko

airgaston - 2009-04-14, 23:44
Temat postu: zagazowane=wykastrowane
Witaj
Gazu będzie zawsze więcej wąchał, bo ma on mniejszą wartość opałową niż benzyna. Nie wiem jak LT-ek ale miałem kiedyś mitsubishi L300 i palił mi ok 10l benzyny a gazu ze 14litrów z silnikiem 1.6. Sprzedałem dziada bo mnie irytował. Wieczne problemy z gazem, gaźnikiem i z czym chcesz. NIGDY dobrze nie jeździł, po porządnej regulacji gaźnika i gazu pokonywał bez kłopotu ze 2000km i potem znowu swirował. Gasł na wolnych obrotach albo ich w ogóle nie miał. Zrobiłem doktorat na regulacji japońskich gaźników i instalacjach gazowych. Jak go sprzedałem to cieszyłem się jak dziecko. Obiecałem sobie że nigdy więcej gazu, teraz mam turbo diesla pali 10l pogwizduje turbinką, zapyla jak niejedna osobówka, i strasznie żałuje że tego motorka nie da sie wepchnąć do dukato. 6cylindrów gada jak poezja a w dukatku tylko cztery, głośno i tyle. Ale i tak go lubie :szeroki_usmiech

erikson - 2009-04-15, 06:47

moj lt palił od 14-16 gazu -to bylo w tamtym roku,w tym zrobiłem regeneracje parownika wiec ciekaw jestem co to dało,sprawdze w maju bo jade w dluzasza trase. Z tego co zaobserwowalem to LT nie lubi jak sie jedzie ponad 100/h,na trasie najlepsza predkosc dla niego to 80-90km/h-jest to jakies 4200 obr wiec i tak duzo jak na taki silniczek,przy ponad 100 to krecisz go prawie na maxa wiec musi wiecej palic,nie wiem jak twoj ,ale moj ma juz przy 120 prawie predkosc maxymalna(wystko zalezy jaki masz dyfer). Jak nie trzyma wolnych obrotow to prawdopodobnie reduktor juz wysiada, najpierw sprawdz pzerwe na przerywaczu w aparacie,potem ustaw aby ladnie pracowal na benzynie,dopiero potem reguluj gaz(jak nie znasz sposobu regulacji na sluch to sam go nie wyregulujesz).Jak nie dasz rady sam ustawic to podejedz do mnie na Żoliborz i sie go ustawi.
gino - 2009-04-15, 07:09

moj eLTeczek srednio palil 13gazu , a jadac na maxa w trasie 15../max 130km/h

gaz mialem ''bezobslugowy'' ;-) wlasnorecznie montowany
tzn...wywalilem wszelkie filtry..
zostal tylko parownik i zawor od odcinania paliwa/gazu..i..nic wiecej..
przez 5lat jezdzenia..nigdy nic przy nim nie naprawialem.., nie czyscilem, nie wymienialem..jedynie dodawalem badz odejmowalem ''dostawe'' gazu..
specjalnie puscilem waz ze sruba regulacyjna tak, zebym mial go ''pod reka'' po otwarciu ''malej'' maski...

wazne aby byly ''dobrej '' jakosci , silikonowe przewody do swiec../mozna je dodatkowo spryskac lakierem do wlosow..podprowadzonym malzonce..zapobiega to ''przebiciom''
zreszta..jak w trasie kiedys kableki wam zaczna przebijac...jest to sposob na ich naprawe..
tak samo mozna na krotki okres zregenerowac kopulke..

swiece najlpeiej przeznaczone do ''gazu'' 3-4 elektrodowe

dobry palec i kopulka

czysty filtr powietrza...

jesli to wszytsko bedzie ''ok'' LT bedzie sie spisywal na gazie idealnie..bez strzelania, bez klopotow z zapalaniem..itd..


po prostu zrobic ''raz a dobrze'' bez pół-srodkow...wychodzi taniej..i lepiej....

booros - 2009-04-15, 07:22

jakby sie dalo, zeby moj lteczek palil 13-15l to ja bylbym wniebowziety :D
gino - 2009-04-15, 07:30

hehehe...damy rade.. :spoko

po KOSZELOWCE...powalcze z Twoim auteczkiem.. :bigok

Rockers - 2009-04-15, 15:36

hmm fajnie się czyta o tym gazie ;) szkoda że do diesla nie da się go wcisnąć :szeroki_usmiech
Rockers - 2009-04-15, 15:40

mój jak na razie pali ok 10 litrów ON i trochę oleju dolewanego do silnika, prędkości maksymalnej nie znam jechałem najwięcej koło 100 bardziej nie chce staruszka męczyć :mrgreen:
ARCADARKA - 2009-04-15, 15:47
Temat postu: ARCADARKA
Rockers napisał/a:
hmm fajnie się czyta o tym gazie ;) szkoda że do diesla nie da się go wcisnąć :szeroki_usmiech


oczywiście ,że się da, dotrysk gazu do diesla,,,,,,,,,,,,,, :shock: w Anglii wszystkie autobusy już to mają od 20 lat tylko my raczkujemy :bigok :bigok :bigok

kimtop - 2009-04-15, 15:56

A wózki widłowe to na czym chodzą?
gino - 2009-04-15, 16:15

kimtop napisał/a:
A wózki widłowe to na czym chodzą?

to zalezy..
benzyniaki tylko na gazie..
diesle..na ropie..ale..poodbno sa i gazowe...osobiscie..nie spotkalem sie z tym..

benzyniaki na ogol maja silniki TOYOTY podobno..bardzo zywotne...

IAAN - 2009-04-15, 20:08

dobre wózki kolego chodzą tylko na gazie oczywiście benzynowy silnik taki vw 1,6 litra lub jak kto woli 3,2 l v6 ale troche jest zmodyfikowany isiąga jakieś 60 KM ale żywotnośc inna
są tez dizle vw najnowszej generacji sdi i tdi ale ok 47 do 55KW tutaj nie o moc chodzi taki silnik napędza generator a z niego prąd napędza wózek
dizla mozna odpręzyc i przerobić na gaz ale gdzie rozsądek

chcesz kupić dobrego widlaka zgłoś się do mnie .

airgaston - 2009-04-15, 20:44

Mój LT-ek ma szybki most. Max prędkość to 125km/h ale nie o to chodzi. Ja mam oponki 205R14C które też są dedykowane do tego auta i licznik oszukuje. Pokazuje mniej niż sie jedzie. Sprawdzałem na GPS-ie. Diesel ma niższe obroty niż benzyniak ale ten pomruk z niczym nie da sie porównać. Bardzo lubię nim jeździć ale tak do 90km/h. Jest w miarę cicho i komfortowo. Potem to już wiatr zaczyna nim rządzić i ssie ropę ze zbiornika aż siorbie. To nie wyścigówka a dostojna ciężarówka.
Rockers - 2009-04-15, 22:38

też uwielbiam ten klang silnika :szeroki_usmiech a po czym poznać że ma się szybki wał ?? ja wiem tylko że mam 5 biegów w porównaniu do innych 4 biegowych ;)
zbychu91 - 2009-04-19, 09:31

Nie wał tylko most,lub skrzynie biegów,wszystko zależy od kompletacji.!
Dla nas w sumie nie są potrzebne przełożenia ciężarowe (choć większość takie ma),chyba to
skutek (ew.konieczność),że w firmach produkujących zabudowy(wszystkich motoryzacyjnych i nie tylko) rządzą księgowi a nie samochodziarze , dla firmy produkującej zabudowę, podwozie to tylko nośnik(co tańsze tym lepsze),jak dla wojska,(nośnik uzbrojenia,może być koń,może być Hamer),szkoda tylko,że nie myślą o tym ,że zabudowa to nie wszystko,my jesteśmy w drodze non stop,.

Yans - 2009-04-19, 15:52

ARCADARKA napisał/a:
oczywiście ,że się da, dotrysk gazu do diesla,,,,,,,,,,,,,, :shock: w Anglii wszystkie autobusy już to mają od 20 lat tylko my raczkujemy :bigok :bigok :bigok

Tym , na czym jeżdzimy rządzi ekonomia.Owszem , gaz w dieslach występuje ,ale ze względu na wymuszone obniżenie ciśnienia sprężania jest to operacja baaardzo droga.... Kilka lat temu próbowano w Lublinie zastosować w autobusach miejskich takie rozwiązanie. Okazało się za drogie.Benzyna jest prostsza do zastąpienia. Dziś coraz częściej jest stosowana instalacja CNG. Jest to gaz ziemny . Chociaż nadal mała ilość stacji i cena instalacji domowej jest istotną przeszkodą. :spoko

booros - 2009-04-25, 08:51

kupilem nowy akumulator - 74ah. :ok

bedzie na rozruch - stary 65ah dalem na bude - byleby swiatlo bylo.

Po ostatnim deszczu ( tydzien temu w sobote) welna mineralna przy okienku dachowym jeszcze nie wyschla .... -

samo okienko juz uszczelnilem sicafexem czy czyms takim.

Planuje uzupelnic rysy i pekniecia dalej tym specyfikiem.

Dzisiaj wkoncu troche wolnego czasu bede miec - moze sie za to wezme.

Za jakis czas dodam zdjecia wygladu budy w srodku.

Za jakis czas postaram sie tez podjechac do kolegi gino lub eriksona w celu wyregulowania obrotow na gazie :)

do eriksona w sumie mam blizej - ale decydowac bedzie to, ktory na dana chwile bedzie mial wolna chwile zeby mi ewentualnie pomoc ;)


Pozdrowienia dla Tadzia vel scorpiona - Twoj mesio jest w deche!!!
Juz moja Pani mi glowe suszy i kaze na takie cudo pieniadze odkladac..... :haha:

ale spokojnie ...spokojnie ...mamy czas :bigok

pozdrawiam 8-)

Skorpion - 2009-04-25, 17:59

booros napisał/a:
ale spokojnie ...spokojnie ...mamy czas


pewnie ,ze jest czas aby i Twoj wrocil do swojej swietnosci :hello :wyszczerzony:

erikson - 2009-04-25, 18:43

ja dzis tez dziadka przegladale,dostal nowy tlumik,zostaly jeszcze opnki tyl do wymiany,szykuje sie pomalu do wyjazdu-czerwiec dziadek eltek znow jedzie nad adriatyk.
booros - 2009-04-27, 21:40

Korzystajac z chwili wolnego czasu skorzystalem z zaproszenia i z dobrego serca kolegi eriksona - pojechalem do niego na ogledziny moim LTkiem.
:szeroki_usmiech


Dzieki za pomoc!
Teraz obroty sa git....nie gasnie na swiatlach :)
Ze spalaniem gazu dam znac jak se nabije bak....

Ogolnie wielkie wielkie dzieki!
:szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech


No to tak z grubsza tyle....

pozdrawiam! :spoko

Skorpion - 2009-04-27, 21:43

Widzisz Grzegorzu ,tu jak w rodzinie pomoga doradza i za mala chwilke Twoj kampiorek wroci do swojej swietnosci :wyszczerzony: :wyszczerzony: :hello
booros - 2009-04-27, 21:53

taaaa. bo camper forumiaki to przyjazne chlopaki! i dziewczyny!!! :bigok :bigok :bigok
Skorpion - 2009-04-27, 21:57

a jak myslales ze to tylko tak jest to przeciez jedna wielka rodzinka pomaga sobie wzajemnie mam nadzieje ze bedziesz w Warce :diabelski_usmiech
Rockers - 2009-04-27, 22:46

To może i mnie ktoś doradzi ;) ?? mój Lt-czek ma taki dziwny objaw ostatnio myślałem że do domciu z Koszelówki nie wrócę, dodam że ja mam dizelka po odpaleniu a pali całkiem dobrze rusza i jedzie jakieś hmm powiedzmy 1-2 km po czym przy pierwszej okazji np. skrzyżowanie gaśnie, nastepnie pali trochę gorzej ale odpala. Do tej pory jak już drugi raz odpalił jechał już bez zarzutu w Koszelówce zgasł na wyjeździe przy bramie i jak dojeżdzałem do głównej drogi już mnie martwił bo nie mogłem dodać gazu powiedzmy jechał z rozpędu, jednak zgasł na skrzyżowaniu no tam już się bałem ( szczególnie o aku czy da ponownie radę ) pokręciłem troszku ale odpalił, reszta drogi aż do Katowic była bez problemowa, na stacji zgasiłem i odpaliłem bez zarzutu i wszystko ok. Tak samo było przy poprzednich jazdach zawsze jak jest zimny robi takie numery, w Koszelówce jak dotąd było najgorzej :roll: zwalamy to na nocny przymrozek :lol: ale fajnie było by się pozbyć tego uprzykrzającego życie drobiazgu :diabelski_usmiech
gino - 2009-04-27, 22:54

moze filtr paliwa... :)
prezesuu - 2009-04-27, 23:01

gino napisał/a:
moze filtr paliwa... :)
też tak sądzę.
Rockers - 2009-04-27, 23:04

a go się czyści czy wymienia ??
prezesuu - 2009-04-27, 23:06

Cytat:
a go się czyści czy wymienia ??
wymienia, minimum raz na rok. Najlepiej przed zimą.
Rockers - 2009-04-27, 23:08

dziś dotarła do mnie długo oczekiwana i poszukiwana książka VW LT tam ten filtr wyglada dość skomplikowanie :help: dziś już puźno, jutro też nie będzie czasu hmm w środę też :lol: w czwartek spróbuje go zlokalizować i zobaczyć z bliska co to za cudo ;) narazie dzięki
airgaston - 2009-04-28, 00:11
Temat postu: filtry paliwa
A u mnie są dwa. Jeden na ramie w przednim lewym zakolu i drugi identyczny tylko z zaworkiem zwrotnym po lewej stronie silnika. Jutro zrobie foty.
Rockers - 2009-04-28, 08:27

z tego co znalazłem w książce są dwa takie same elementy jeden to filtr a drugi to osadnik wody ?!?! a może wody już się za dużo nazbierało ??
gino - 2009-04-28, 08:37

Rockers napisał/a:
z tego co znalazłem w książce są dwa takie same elementy jeden to filtr a drugi to osadnik wody ?!?! a może wody już się za dużo nazbierało ??

to juz musisz sam sprawdzic... :bigok

erikson - 2009-04-28, 08:54

ciekaw jestem co jest w tej ksiazce,czy jest jakies info na temam 2.0 ?
Rockers - 2009-04-28, 09:01

o 2.0 nic nie ma jest tylko perkins 2,7 i wolkswagen 2,4 różne modele, wogóle ciężko się ją czyta widać napisali ją dla mechaników nie dla laików i w porównaniu do innych książek jakie czytałem mało precyzyjna dużo i tak trzeba się domyślać w rysunkach, zdjęć bardzo mało i mało wyraźne no ale cóż książka jest dość wiekowa ;)
majsterus - 2009-04-28, 09:26

może to:

http://www.bus-forum.pl/topics44/6996.htm

Rockers - 2009-04-28, 13:16

temu na tamtym forum wogóle nie chciał kręcić u mnie kręci ładnie póki alu jest dobre, tylko jadąc najpierw jedzie dobrze po chwili jedzie póki się gazu nie puści jak się zwolni nie idzie już przyśpieszyć, jedyne wyjście pozwolić mu zgasnąć i po chwili odpalić jak dotąd odpalał trochę gorzej niż za pierwszym razem ale odpalał, jak się zagrzeje chodzi bez problemowo.
majsterus - 2009-04-28, 13:30

a ssanie pracuje??

najprościej to do mechanika od pomp niech sprawdzi kąt wtrysku.

prezesuu - 2009-04-28, 18:12

Rockers, filtr paliwa jest zapakowany parafiną i jak się rozgrzeje to trochę puszcza. Jak zimny wystarcza paliwa na rozruch, ale na normalne przyspieszanie jest go za mało.
Rockers - 2009-04-28, 20:49

zaraz zajmę się tym filtrem jak tylko znajdę chwilę czasumam nadzieję że przed wekendem bo chce pojechać na ryby ;) , sprawdzę też ten drugi element czy nie skropliło się w nim za dużo wody ?!?! ciekawe urządzenie pierwsze słyszę o czymś takim w samochodzie :wyszczerzony: mam nadzieję że dzięki airgastonowi szybko je znajdę :ok
zbychu91 - 2009-04-29, 07:08

Powinny byc dwa filtry,jeden na ramie za przednim lewym kolem,drugi po lewej stronie silnika.Oba chyba identyczne.Sprawdz też przewody paliwowe ,elastyczne(ja wymieniałem).
Rockers - 2009-04-29, 12:09

kupiłem dziś dwa filtry wymienię oby dwa zobaczymy czy pomoże ;) , jeden przy kole wymieni się bez problemu, drugi niby widać idealnie dostęp jest dość ograniczony ciekawe jak długo będę się z tym bawił, to śmieszne wielka klapa silnik na wierzchu a do wielu rzeczy jest dość ciasne dojście a ja mam gruuube łapy :szeroki_usmiech
Rockers - 2009-04-29, 20:36

wymieniłem nawet nie było tak źle, trzeba było mieć tylko dłuuugie klucze ;) w sobotę próba jazdy zobaczymy, dziś nie chciałem nigdzie jechać bo mógłbym mieć potem zajęte swoje miejsce postojowe :diabelski_usmiech
Rockers - 2009-04-29, 22:32

czy napewno oba filtry u Was są takie same ?? teraz się zastanawiam gdyż u mnie choć zewnętrznie wygladały tak samo, to były trochę inne :roll: ten przy silniku wyglądał jak normalny filtr choć z dołu ma koreczek, ten przy kole był jak by w środku pusty bez filtra a zamiast koreczka jak ten wyżej miał śrubkę ( która pewnie miała tą samą rolę co koreczek :wyszczerzony: ) ale w środku nie widziałem filtra i teraz się głowię czy dobrze zrobiłem zakładając dwa filtry > w książce nic na ten temat nie pisze jest tylko rysunek z opisem filtr paliwa i osadnik wody, rzadnych oznaczeń czy dokładniejszego opisu normalnie do bani podstawowy element do wymiany i brak konkretnej informacji.
zbychu91 - 2009-04-30, 06:23

Dobrze zrobiłeś,oba filtry są identycze choć ten przy kole może mieć odrobine rzadszy wkład
(jako wstepny),a śrubka na górze pomaga w odpowietrzeniu.
Przed założeniem proponuje nowe zalac paliwem znacznie łatwiej odpowietrzysz układ.

Rockers - 2009-05-05, 11:41

mam jeszcze jedno pytanko techniczne > w przekładni kierowniczej jest śruba regulacyjna > czy ona służy do likwidacji luzu na kierownicy czy czegoś innego, bo mam dość duży luz i nie wiem czy ruszać tę śrubę czy kupić jakąś inną przekładnię bez luzu ??
erikson - 2009-05-05, 13:24

tak,tym sie kasuje luz
Rockers - 2009-05-05, 14:46

super za info w takim razie jak tylko przyjdę do domciu ( dziś dopiero po 18,30 ) wpełzam pod samochód ;) ostatnio wymieniając filtry zauwazyłem że się tam mieszcze bez podnoszenia samochodu ;) super
PS. jeszcze go nie podnosiłem a mam jakąś dziwną składaną rurę z lewarkiem i jeszcze nie wiem czym to się je :haha: :haha:

erikson - 2009-05-05, 17:05

tylko nie kasuj calkowicie luzu,deczko musi zostac.
Rockers - 2009-05-05, 17:09

tak tak wiem kiedyś uczyli na prawku że na trzy palce z tego co wiem w LT lepiej zostawić nawet na 4 palce ;)
zbychu91 - 2009-05-06, 21:58

Regulacje przekładni zostaw dla jakiegoś fachowca,podkręcisz za mocno i może zacisnąć na zakręcie...........
janusz - 2009-05-06, 23:29

zbychu91 napisał/a:
może zacisnąć na zakręcie

Nie chcę się mądrzyć ale luz w przekładni najmniejszy jest na środku dozwolonego ruchu.
Z tego powodu bardzo ważne jest ustawienie przekładni na wprost przy ustawianiu geometrii zawieszenia. W żadnym wypadku nie powinno się ustawiać kierownicy do jazdy na wprost przez przekładanie jej na wielowypuście. W miarę odchylania kierownicy od jazdy na wprost luz w układzie kierowniczym(w przekładni) wzrasta i raczej nie może spowodować zablokowania. Rzeczywiście jednak niefachowa regulacja może doprowadzić do uszkodzenia przekładni.

zbychu91 - 2009-05-07, 07:17

Masz całkowitą racje,tylko regulowany w niewłaściwym miejscu może spowodować niezauważalne od razu uszkodzenie (łożyska czy ślimaka),slimak czy ślimacznica najcześciej
ulegają uszkodzeniu wlaśnie w pozycji do jazdy na wprost.(i własnie w tej pozycji może najczęściej nie przeskoczyć).Myśle że warto kolegom podpowiadać nie każdy z nas jest przecież mechanikiem.(choć tyle mogę)

janusz - 2009-05-07, 07:30

zbychu91 napisał/a:
Myśle że warto kolegom podpowiadać

Też tak myślę. Po to tu się zebraliśmy aby dzielić się swoją wiedzą. Takie informacje które znajdują się na forum siłą rzeczy podnoszą "kulturę techniczną" (pewnie to już nie modny slogan). W wielu przypadkach jeśli same nie dadzą rozwiązania to chociaż pozwolą nie dać się zrobić w jajo.

Rockers - 2009-05-07, 12:07

czyli mówiąc prosto > ustawić koła na wprost i zlikwidować luz zostawiając około 4 cm luzu i powinno być ok :-P miałem to zrobić wczoraj ale deszcz się rozlał niesamowicie a że na dziś zapowiadali piękną pogodę to dziś po pracy włażę pod samochód ;)
PS. obecnie mam ponad 20 cm luzu na nierównej drodze trochę strach jechać :chacha2

zbychu91 - 2009-05-07, 19:54

Może sprawdz najpierw inne połączenia przedniego zawieszenia,(końcówki drążków kierowniczych,osie wahaczy i sworznie zwrotnic),przekładnia czasami wymaga regulacji ale i zużywa sie najpóżniej.
booros - 2009-05-07, 20:07
Temat postu: pytanko
mam takie pytanka: :)

1a) czy ktorys z kolegow z W-wy lub okolic ma w swoim posiadaniu zalegajacy gdzies niepotrzebny zbiorniczek wyrownawczy do LT28 - moj przecieka. ( gino masz moze u siebie na szrocie takie cudo?)

1b) moze jakies zamki do drzwi do LT 28? :)

2) czy warto zdzierac rdze, szpachlowac i pozniej sprejowac auto z 82r?
- jak dobrac sprej?

3) dlaczego ukradli mi antene z mojego auta postawionego pod domem przy ulicy? wrrr :gwm


pozdrawiam :spoko

gino - 2009-05-07, 20:39
Temat postu: Re: pytanko
booros napisał/a:
mam takie pytanka: :)

1a) czy ktorys z kolegow z W-wy lub okolic ma w swoim posiadaniu zalegajacy gdzies niepotrzebny zbiorniczek wyrownawczy do LT28 - moj przecieka. ( gino masz moze u siebie na szrocie takie cudo?)

1b) moze jakies zamki do drzwi do LT 28? :)

2) czy warto zdzierac rdze, szpachlowac i pozniej sprejowac auto z 82r?
- jak dobrac sprej?

3) dlaczego ukradli mi antene z mojego auta postawionego pod domem przy ulicy? wrrr :gwm


pozdrawiam :spoko


1a-niestety brak
1b-moge miec nowe w dobrej cenie..ale, tylko do przednich drzwi..koszt ok 40-50pln szt
2-warto-dla wslasnego komfoprtu psychicznego..spray ok 40pln....i zawsze troszke ''cieplej'' LTeczkowi bedzie...
3-bo nikt jeszcze nie ucial rak zlodziejowi??!! :evil:

Yans - 2009-05-07, 21:27

booros napisał/a:
dlaczego ukradli mi antene z mojego auta postawionego pod domem przy ulicy? wrrr :gwm

Rok temu z mojego służbowego Dukato zniknął cały układ wydechowy... :gwm

airgaston - 2009-05-08, 23:41
Temat postu: części dziwne do LT
Witajcie
Ja zaopatruje się we wszelkie dziwne części u Bajrona. Jest to bardzo dobry serwis tylko VW LT. Gość sciąga wszelkie LT-eki i część rozbiera na części. Zakupiłem u niego wiele części bo bardzo okazyjnych cenach. A jak raz zostałem zaproszony do szklarni gdzie stacjonuje część dawców to byłem tam pół dnia i zaopatryłem się w świetne fotele z pneumatyką i kompletną łazienkę i mnóstwo innych gadzetów nie do dostania. Łącznie z bocznymi szybami atermicznymi. Miejsce to znajduje sie za Błoniem w stronę Sochaczewa, w miejscowości Stara Wieś po lewej stronie. CHarekterystyczny znak wmontowany LT-ek w płot.

booros - 2009-05-09, 16:35

ciekawe...slyszalem juz o tym bajronie...w sumie to tez niedaleko ode mnie...mozna by go kiedys odwiedzic....
booros - 2009-05-09, 17:34







tak wyglada moj zbiorniczek wyrownawczy. sklejenie na wiele sie nie zdalo bo cieknie nadal.

airgaston - 2009-05-10, 12:51

To jest takie tworzywo którego się nic się nie ima a poza tym w zbiorniczku jak jest "ciepło" jest lekkie nadciśnienie i wydmucha wszystko. Pojedź do niego, ja jak dzwoniłem to mówił że raczej nie ma albo poszuka a potem okazywało się że miał więcej dobra niż mi sie wydawało. Jedynie cierpiał mój portfel :lol: Moim zdaniem jest to kopalnia części używanych "niechandlowych" bo w większości sklepów nie chce się sprowadzać części do "starych gratów" lub jest taka cena że zwiększają wartość auta o 50%.
wbobowski - 2009-05-10, 15:22

erikson napisał/a:
...w sezonie 2008 na sarym silniku przejechałem 8000tys w trasach. Lt28 to maszyna mocna i sprawna konstukcyjnie...

Masz rację, też bym chciał aby mój przejechał 8 mln km. Tylko jak i gdzie to zrobić :gwm :gwm :gwm

booros - 2009-05-11, 18:59

bylem u bajrona -

moje zdanie:
generalnie zadna rewelacja - czesci fakt ma w tej szklarni zatrzesienie - ale konkret - czyli zbiorniczka do mojego kamperka nie mial... - moze bym i co wzial - ale lodowka jaka tam byla nie pasowala do mnie - 80cm wysoka, do mnie 60 by weszla...nooo tak....

tak z innej bajki - zajechalem dzis i zalalem mojego Kamperowatego - wyszlo, ze spala okolo 28litrow na setke....hmmmm......

i tak poza tym ...to jakos tak wole o tym wszystkim nie myslec....bo robie sie deczko zly...

heeY!

airgaston - 2009-05-21, 21:36

Ale masz pijaka :( a w zasadzie narkomana, bo on przecież wącha. Musi być rozregulowany albo ciągle wozisz dodatkowe 2T balastu. Dwu litrówka nie może być aż tak zachłanna.
SlawekEwa - 2009-05-21, 22:17

booros napisał/a:
zajechalem dzis i zalalem mojego Kamperowatego - wyszlo, ze spala okolo 28litrow na setke....hmmmm......

Czym go zalałeś- Pb-95 czy LPG?

erikson - 2009-05-22, 06:39

28 to wyszło mu LPG
SlawekEwa - 2009-05-22, 19:43

erikson napisał/a:
28 to wyszło mu LPG

Konia z rzędem dla tego kto mi poda jakiś racjonalny sposób wyliczenia ile pali LPG kamper :lol:

erikson - 2009-05-23, 09:05

mi pali miedzy 15 a 16,5 lpg i niechce byc inaczej ,predkosci 85 na GPS
TomekW - 2009-05-23, 09:27

erikson napisał/a:
28 to wyszło mu LPG

To prawie jak ZIŁ, coś musi być skopane w gazirowce. Znajomy miał kiedyś awarię w swoim aucie, fiesta 1.4 paliła prawie 30!

donald - 2009-06-23, 11:41

Dlatego ja wole diesle. mi pali moje eltonoisko po zrobieniu pompy 9 litrow czy miasto czy trasa.
Mam taką drugą pompe zrobioną z silnika z 86r. oraz calego eltka na czesci. Jak by ktoś coś potrzebowal to zapraszam. :spoko

Rockers - 2009-06-24, 20:02

witam ponownie i znowu z prośbą , od czasu kupna mojego lt-czka nie działał mi nadmuch więc jeździłem z otwartymi oknami :ok ale nadszedł czas że znalazłem czas na dobranie się do nagrzewnicy i cóż obawy się sprawdziły spalony wentylator i przerdzewiałe oporniki do regulacji prędkości. Stąd prośba i pytanie czy ma ktoś takie ustrojstwo ?? może leży komuś niepotrzebne :wyszczerzony: . przedstawiam zdjęcia jak to to wygląda :szeroki_usmiech
donald - 2009-06-25, 10:27

Znam ten bol z dostaniem tego silniczka :diabelski_usmiech sam kiedyś szukalem i w koncu znalazlem u bajrona. to taki sklep z czesciami tylko do lteków. cena 175 zlotych za nowy.. taniej moze być tylko w mediamarkt :szeroki_usmiech na alledrogo sie oglasza wiec problemu ze znalezieniem nie bedzie myśle..
a oporniki powinienem ja miec poszukam, w razie co odezwe sie. :diabelski_usmiech

Rockers - 2009-06-25, 10:49

ok dzięki za zainteresowanie będę czekać na info ;)
StasioiJola - 2009-06-25, 13:46

Ja tez kupowałem u Bajrona- cena ta sama i w dodatku był Bosch- nigdzie taniej nie mozna było dostac!!! :spoko
airgaston - 2009-06-26, 10:18

Ja też kupiłem u Bajrona. Fabrycznie nowy, oryginalny. Oporniki kupiłem a Autovivie, nowe. Używanych nie warto montować bo silniczek jest w takim miejscu że tylko nowe jakiś czas pojezdzą zanim zardzewieją. A wydłubywanie dmuchawy co miesiąc nie należy do łatwych.
donald - 2009-07-01, 11:32

No niestety szukalem w obydwu garażach i nie znalazlem opornikow. mam obudowy i nagrzewnice i nawet wiatraczek ale opornikow nie,sory.
Zgadzam sie z Airgaston ze lepiej kupić nowe bo dostep jest tam malo ciekawy. a co nowy to nowy i pochodzi pare lat ;-) :diabelski_usmiech

OldPiernik - 2009-07-01, 16:48

A silniczek na najwyższych obrotach pracuje normalnie? Bo jeżeli tak, to bezproblemowo można zrobić sterowanie bezstopniowe i problem z opornikami macie z głowy.
roger - 2009-07-01, 17:00

OldPiernik napisał/a:
Bo jeżeli tak, to bezproblemowo można zrobić sterowanie bezstopniowe i problem z opornikami macie z głowy.


a masz to rozpisane na "nuty" ? .... bo patent może być ciekawy .....

Rockers - 2009-07-01, 19:47

Moje sprężynki oporowe są całe tylko mocowania kabelków przerdzewiały, więc chyba to jakoś naprawię :szeroki_usmiech co do silniczka narazie jestem w dołku więc kwota 175 zł + przesyłka jest dla mnie za wysoka, kupiłem na allegro używany za 50 zł czekam aż dotrze, mam nadzieję że trochę pochodzi a jak padnie to że nie będę już w dołku :szeroki_usmiech narazie trzeba sobie jakoś radzić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group