|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
Podwozia - technika i eksploatacja - założenie haka do kampera
EwaMarek - 2008-04-20, 23:15 Temat postu: założenie haka do kampera zapewne znacie mojego kampera z opisów, więc do rzeczy.
rama z tyłu montowana jest w profile, czy mogę w te same profile zamontować hak? bez papierów.
jak zalegalizować tak i hak? bo nie ma w handlu haków do kamperów
proszę o info w tej sprawie
eler1 - 2008-04-20, 23:26
sama legalizacja to jedziesz na przegląd i diagnosta sprawdza na kuli iso ,tabliczkę znamionową określa nośność haka w zależności o modelu samochodu i poszło przynajmniej tak kiedyś było
tadek - 2008-04-20, 23:44
O ile mi wiadomo, musisz założyć hak w warsztacie posiadającym odpodowiednią autoryzację. Bliższe informacje otrzymasz pod adresem www.masterhak.com.pl
Jestem tam umówiony na montaż za 2 tygodnie. Korzystałem z ich usług kilkakrotnie. Polecam.
A bez papierów nie ryzykuj. Zdarzyło mi się na trasie, że po przeciwnej stronie drogi stał miś. Po moim przejeździe z przyczepą odstąpił od kontrolowanego właśnie samochodu, i rzucił się na sygnale w pogoń za mną.
Był strasznie zdziwiony, że wszystko było ok. Próbował mi nawet udowodnić przekroczoną długość zestawu, i niewłaściwe oznakowanie. Niestety na wszystko byłem przygotowany. Auto miało w papierach możliwość ciągnięcia przyczepy 1700 kg. Przyczepa miała 1650 DMC. Ja posiadałem prawo jazdy E do B. Hak posiadał homologację i odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym.
Nie ryzykuj. Pierwszy lepszy miś Cię złapie na każdej kombinacji z hakiem. To ich "konik".
Nie daj im satysfakcji, i jedź z przekonaniem, że jesteś ok. Jak mówi Mirek eeik "mój kamper, moja wolność!!".
eler1 - 2008-05-24, 14:04
ostatnio chciałem pomóc koledze CrazzyJack-owi i go pociągnąć bo kamperek nie chciał mu odpalić. Podstawiam się tyłem a tam nie ma za co złapać - klapa . Więc po kaskadersku przednim hakiem pociągnołem go na wstecznym. Więc trzeba było coś wymyślić i tu jest problem w kamperach z bagażnikiem - wymyśliłem tak , kątownik 50x50x5 mocowany na oryginalne śruby szt.2 fi 10 do montażu haka lub bagażnika w ramie bagażnika
EwaMarek - 2008-05-25, 21:58
[quote="tadek"]
ile kosztował założenie haka?
tadek - 2008-05-25, 22:58
Zapłaciłem 700 zł. Zrobiony jest solidnie i porządnie, ze wszystkimi atestami, tabliczkami i homologacjami. Wykonanie i montaż trwały 6 godzin. Hak wraz z belkami mocującymi był wykonany indywidualnie dla tej konstrukcji pojazdu, dlatego tak długo to trwało.
CrazyJack - 2008-05-28, 08:24
eler1 napisał/a: | ostatnio chciałem pomóc koledze CrazzyJack-owi i go pociągnąć bo kamperek nie chciał mu odpalić. Podstawiam się tyłem a tam nie ma za co złapać - klapa . Więc po kaskadersku przednim hakiem pociągnołem go na wstecznym. |
Jeszcze raz pragnę gorąco podziękować.
Eler mam nadzieje, że w przyszłości nie będzie już takiej potrzeby,
wymieniłem wszystkie przewody prowadzące do rozrusznika i DZIAŁA !!!
dominik - 2008-06-29, 20:32 Temat postu: Re: założenie haka do kampera
EwaMarek napisał/a: | zapewne znacie mojego kampera z opisów, więc do rzeczy.
rama z tyłu montowana jest w profile, czy mogę w te same profile zamontować hak? bez papierów.
jak zalegalizować tak i hak? bo nie ma w handlu haków do kamperów
proszę o info w tej sprawie |
ja mam taką samą zabudowę i hak, jak chcesz mogę zrobić foty i podać
EwaMarek - 2008-07-21, 22:15
poproszę fotki moż coś wymyśle ale po zmianie kampera na słabszy obawiam się że już nic nie pociągne bo sam ledwo się ciągnie :-)))
niiby 1,9 td a słabszy jest od 2,5 d
EwaMarek - 2008-08-18, 20:42
"ja mam taką samą zabudowę i hak, jak chcesz mogę zrobić foty i podać"
daj fotki może jednak się skusze
czasami jak jedziemy na wekend to przyczepka by się przydała - w supermarketach jakieś zakupy się zrobi
dominik - 2008-08-19, 21:51
Był urlop, przepraszam, oto foty
http://img49.imageshack.u...p8190190gp6.jpg
http://img218.imageshack....p8190191pi0.jpg
http://img141.imageshack....p8190193ps9.jpg
http://img229.imageshack....p8190194mt9.jpg
http://img380.imageshack....p8190200xt0.jpg
z tego co widać jest to hak na płytce i przykręcony śrubami do poprzeczki podpór
EwaMarek - 2008-08-19, 22:31
no to mnie zamurowało
jak oglądałem haki w innych kamperach i nowe w katalogach to był to kawał ramy mocowany pod autem i na końcu hak
a u Ciebie jest tylko hak przykręcony do delikatnej belki???
czy to orginał? czy z jakiegoś innego auta zamontowany?
dominik - 2008-08-19, 22:43
Ta belka nie jest delikatna, to kawał żelaza, od zabudowy, profil zamknięty, grubościenny, ocynkowany
auto przyjechało z Niemiec z zamontowanym hakiem
dominik - 2008-08-19, 22:50
Zobacz na grubość klinów wzmacniających
http://img228.imageshack....p8190202ez0.jpg
a z boku jest tabliczka
http://img135.imageshack....p8190198gx7.jpg
EwaMarek - 2008-08-20, 23:18
wiem że ta belka jest mocna ale jak pisałem widziałem inne mocowania
ja do tej belki mam podwieszoną ramę - jak do motocykla ze skrzynią
myśle że taki hak bedzie tańszy, musze poszukać i się dowiedzieć kto mi wystawi kwit na montaż
dominik - 2008-08-24, 11:34
A po co kwit na montaż
stacja kontroli i starostwo = wpis w dowodzie
EwaMarek - 2008-08-24, 21:30
a to haka nie powinna montowac jakaś firma z uprawnieniami? wystawić kwit.
mogę sam założyć?
i zrobić jakieś badanie techniczne pojazdu?
janusz - 2008-08-25, 09:28
Faktura jest potrzebna obligatoryjnie przy montażu LPG. Przy haku powinno wystarczyć zaświadczenie ze stacji kontroli, Czasami urzędnicy z rejestracji są nadgorliwi i wołają różnych kwitków. Najlepiej idź do swojego urzędu i zapytaj, jak każą fakturę, to proś o podanie przepisu na podstawie którego wymaga faktury.
Hak żeby był zarejestrowany musi mieć atest, Wybity jest na kulce, albo słowo "ISO 50" albo "B" W trójkącie. Musi mieć tabliczkę znamionową z opisem. W wypadku kamperka powinien mieć zdejmowaną kulkę. Polskie przepisy jeszcze nie wymagają ale kamperkiem często za granicę, a tam potrzeba. Potrzebne dwa lusterka w czasie ciągnięcia przyczepy i kierunkowskazy na błotniku widoczne z boku, to jednak to chyba wszystkie kamperki mają.
EwaMarek - 2008-08-27, 21:40
http://www.allegro.pl:80/...?item=426096820
znalazłem firme która sprzedaje takie haki
odpisano mi że mogę sam założyć taki hak i zgłośić do rejestracji.
dominik - 2008-08-27, 22:46
Pamiętaj o śrubach mocujących, by były o odpowiedniej twardości i o gnieździe dla wtyki
janusz - 2008-08-27, 22:51
W kwestii formalnej. EwaMarek
Nie jestem pewien czy to zdjęcie może być kopiowane. Może jednak wystarczy link, kto będzie chciał to kliknie i zobaczy.
EwaMarek - 2008-08-28, 10:11
co do zdjęcia - linki na alegro są nieaktywne po 2-3 miesiącach a tak przynajmniej widać o czym mowa
Dzięki forum ponownie mam załatwiony kolejny temat.
U nas w wydziale komunikacji wystarczy dokument z badania technicznego , dowód rejestracyjny i karta pojazdu.
Dzięki za pomoc
janusz - 2008-08-29, 15:30
Zrobiłem to tak.
Tolo-Digli - 2008-08-29, 15:33
wszystko niby ok ale pisałeś że zrobiłeś to tak a nie widać na tych fotkach abyś co kolwiek robił
janusz - 2008-08-29, 15:35
Zdjęcia
janusz - 2008-08-31, 11:42
Auto pojechało na rajd 4x4 do Bochni. Zużycie paliwa 10,5/100.
Bim - 2008-08-31, 11:58
a bez tylnego balastu ile, jaka różnica w spalaniu chyba miał zadyszke troszkę kamperek
janusz - 2008-08-31, 12:28
Generalnie to pali poniżej 10. tak przy 90-100. Tutaj musiał jechać wolniej. Pewnie przy porównywalnej prędkości w granicach 70 to różnica jakieś 2-2,5 litra. Zadyszki to on raczej nie ma. Około 130 KM 310Nm. Bywają kłopoty z przeniesieniem napędu na drogę przy gwałtownym dodawaniu gazu.
MirekM - 2008-08-31, 19:05
janusz napisał/a: | Bywają kłopoty z przeniesieniem napędu na drogę przy gwałtownym dodawaniu gazu. |
A co. Dęba staje? Taka jazda, podobnie jak w przypadku motocykli, jest zabroniona. Musisz w takim razie delikatnie obchodzić się z gazem.
EwaMarek - 2008-08-31, 20:16
niezły przekręt - że diagnosta się podpisał pod czymś takim???
jak ja rozmawiałem to ma być orginał nie żadne spawanie na kolanie
u mnie jest belka orginalna więc tylko sam hak przykręce.
EwaMarek - 2008-09-02, 07:17
cofam co napisałem poprzednio
po kwicie od diagnosty też musiałem zrobiś przekręt - obniżyć hak o ok 10 cm ponieważ po przykręceniu go normalnie na belce przyczepka piała do nieba jak samolot przy starcie.
teraz jest ok - fotki jak zrobie lekkie malowanie balszki pod hakiem i gniazdo 12v założe
DOMINIK
a jak ty podpinasz przyczepke? twój kamper ma niżej zawieszenie tylne???
poprzedni mój kamper miał niżej tył ale to była wina wybitych resorów
dominik - 2008-09-03, 12:51
Ja mam dołożone jedno pióro do resora, kamper stoi równiuteńko, a przyczepy nie zapinałem,
ale taka od osobówki to na pewno w niebo poleci
EwaMarek - 2008-09-04, 21:46
wszystko ok
nawet z kempingiem na haku radzi sobie nieźle :-D
EwaMarek - 2008-09-07, 21:10
zapomniałem zrobić zdjęcia
to jest po założeniu skrzyni
EwaMarek - 2008-09-07, 21:15
to powyżej jest zrobione po założeniu skrzyni
Dembomen - 2008-09-08, 16:47
Hej!
Mam miejsce na dywanik i akcesoria markizy, może wam będzie odpowiadać?,to ta rura nad światłami.
Hej!
EwaMarek - 2008-09-08, 16:56
niestety jest to za mała średnica
ten dywanik jest ze sztucznej trawy wiec po zwinięciu troche zajmuje
normalnie był między skrzynią a zdeżakiem ale teraz jest tam hak i się nie mieści
Dembomen - 2008-09-08, 20:12
Hej!
EwaMarek napisał/a: | niestety jest to za mała średnica |
Średnicę można dobrać do grubości,mój dywanik, wycieraczka i trzy poprzeczki do markizy mieszczą się i nie zmienia to wyglądu.
Hej!
EwaMarek - 2008-09-18, 20:31
co do dywanika to już go nie ma - młody dog mi go zeżarł!!!!
a co do holowania przyczepy kempingowej kamperem to atrakcja żadna - cieżko ma samo auto a i długość zestawu jest trochę męczoca do prowadzenia...
oczywiście są i dobre strony - wyjazd większą gromadką - spanie każda rodzina w swoim domku to naprawde luksus
|
|