Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

RENAULT - serwisówka do mastera I

erikson - 2015-10-04, 18:59
Temat postu: serwisówka do mastera I
ma ktoś namiar gdzie zassać książkę ( np w pdf)do mastera I,kupiłem właśnie nowy nabytek,takiego staruszka z 88r
erikson - 2015-10-07, 19:57

a może wie ktoś jaki ma byc olej w skrzyni Mastera z 88r 2.4D, 75W80 czy 80W90?,źródła podają te dwa?
Gewehr - 2015-10-07, 21:04

Nabyłeś wagon kolejowy :haha:
Jak nie zapomnę, to jutro Ci sprawdzę jaki olej :bajer

Edyta: To na pewno 2,4? Nie silnik Sofim 2,5D?

erikson - 2015-10-08, 06:15

w dowodzie jest 2.4( 2445)-tak go oznaczają,były tez 2.5 (2499)mój to silnik fiata sofim 8140.61-230
Gewehr - 2015-10-08, 09:00

Ja mam tak opisane.
erikson - 2015-10-08, 09:19

dzieki,czyli zalewam 75w80 ,a powiedz co to za program?
Gewehr - 2015-10-08, 10:15

Bosch ESI
erikson - 2015-10-19, 18:15

ma ktos pomysl jak wlac olej do tej skrzyni?,nie moge odkrecic korka z boku
Gewehr - 2015-10-19, 18:43

Oj, widać tu brak własnej inicjatywy :haha:
Jak jest reduktor linki wyżej niż korek, to nim. Jak tak nie da rady, to przez odpowietrznik. W obu przypadkach, musisz odmierzyć wymaganą ilość oleju przed wlaniem, tak aby nie było za mało, ani za dużo :mrgreen:

erikson - 2015-10-19, 19:25

reduktor jest niżej-patrzylem,wiec zostaje znalesc odpowietrznik,poszukam go
Gewehr - 2015-10-19, 19:56

Jeszcze możesz spróbować włącznikiem wstecznego :chytry
Jak masz migomat, to przyspawaj nakrętkę do korka i go odkręcisz. Będzie zrobione porządnie, a nie na skróty.

erikson - 2015-10-20, 20:17

szukałem odpowietrznika-nie znalazłem,próbowałem przyspawać nakrętkę-urywa sie, w gnieździe wstecznego jest mało miejsca i lanie tamtędy będzie długo sie wlewało-wąskie gardło, zastanawiam sie nad wyprowadzenie linki -czy jak odkręcę śrubę przy skrzyni to nic się nie poprzestawia?
Gewehr - 2015-10-20, 20:54

erikson napisał/a:
reduktor jest niżej-patrzylem


Więc po co chcesz go odkręcać? Jak odkręcisz, nic się nie poprzestawia. Będziesz musiał delikatnie wyjąć z otworu wałek reduktora. Piszę z pamięci, więc uważaj :haha: Ostatni raz grzebałem przy takim z 15 lat temu ;)

Nadal proponuję przyspawać nakrętkę. Weź do spawania taką, aby naszła na obrobiony korek. Koniecznie poczekaj przed odkręcaniem, aż wystygnie spaw. Nie ma bata, musi się odkręcić :mrgreen:

erikson - 2015-10-20, 22:02

nakrętkę nakładałem na korek-nic nie pomagalo,ale pokombinuje jeszcze ,tu jest manual do skrzyni,ja ma UN5,moze ktos na schemacie sie cos dopatrzy-gdzie sie dalo by rade dostać http://www.matrasport.dk/...63/gear_ne3.pdf
PiotrPaweł - 2015-10-28, 12:56

Witam.U mnie stoją dwie "renówki",made in usa.Jedną podróżuję,druga całkowicie pusta w środku(ale na chodzie) i meczę się z zabudową i chyba nie dam rady-chetnie bym ten kłopot komuś podrzucił . Nie ma co na Renault narzekać?jeżdzi się fajnie,wcale nie narzekam a jasne jest ze czasami przy używanym aucie trzeba pogrzebac.Duza dostępność części i jak komuś coś brakuje czy ma inny kłopot chetnie podpowiem.,-bo przed camperowaniem zajechałem dwa espace.
erikson - 2017-06-16, 09:12

PiotrPaweł napisał/a:
Witam.U mnie stoją dwie "renówki",made in usa.Jedną podróżuję,druga całkowicie pusta w środku(ale na chodzie) i meczę się z zabudową i chyba nie dam rady-chetnie bym ten kłopot komuś podrzucił . Nie ma co na Renault narzekać?jeżdzi się fajnie,wcale nie narzekam a jasne jest ze czasami przy używanym aucie trzeba pogrzebac.Duza dostępność części i jak komuś coś brakuje czy ma inny kłopot chetnie podpowiem.,-bo przed camperowaniem zajechałem dwa espace.


a mozesz spojzec jakie masz oznaczenie skrzyni?

erikson - 2017-08-29, 14:28

moze ktos skorzysta-katalog czesci do renowek http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group