Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato 2.8 jtd - odpala zawsze za drugim razem

Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 12:27
Temat postu: Ducato 2.8 jtd - odpala zawsze za drugim razem
Jak w tytule. Takim go kupiłem, ale drażni mnie. Czy na zimno, czy na ciepło zawsze muszę raz przekręcić na chwilę rozrusznik ( choćby pół obrotu) by za drugim razem zaskoczył. Kręcenie pierwszy raz choćby nawet akumulator rozładować, nie daje nic. Za drugim podejściem zapala na pyknięcie i chodzi jak zegarek. Ki czort?
Bronek - 2015-10-24, 13:35

Diesel starszy? , to może świeczki muszą się rozgrzać?
lub
dwa -rozrusznik /bendix zasyfiały, wytarty itd?

Coś z prądem do rozrusznika? Akumulator zły i jego prąd rozruchowy ? Kable

Andrzej 73 - 2015-10-24, 13:51

Sprawdź sterownik siec żarowych :spoko
Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 15:41

Rozrusznik kręci sprawnie i za pierwszym i za drugim razem. Dziś po trzytygodniowym postoju na ledwo ciepłym aku odpalił bez zarzutu, oczywiście za drugim podejściem. Na gorąco jest identycznie. Właściciel coś gadał o immobilizerze ale coś mi to nie pasuje...
Silnik ma obecnie 126 tys.

zbyszekwoj - 2015-10-24, 16:04

Zobacz czy przekręcasz za pierwszym razem po zgaśnięciu lampki z kluczykiem. Jak zrobisz za nerwowo może nie odczytał jeszcze kodu z kluczyka.
Dziabong - 2015-10-24, 16:35

Wydaje mi się , że może miec rację z tym immobilajzerem . Czasami mój tak ma czym przyprawia mnie o zawał zwykle za granicą. Później mu przechodzi na jakiś czas.
Gewehr - 2015-10-24, 16:59

Imo może nie czytać, gdy kręcisz natychmiast po włączeniu zapłonu. Spadek napięcia i tyle. Ja jednak bym sprawdził wtryskiwacze jak dają na przelewach. To co opisałeś, właśnie wygląda na początek padającego któregoś wtrysku. Posłuchaj również, czy przy pierwszym włączeniu zapłonu, słychać pompę elektryczną paliwa. Jest ona w zbiorniku i dobrze ją słychać ;)

Edyta: Zapomniałem napisać ;) Ten silnik nie ma świec żarowych, a jedynie świecę płomieniową. Działa ona dopiero poniżej 3 stopni C i w dodatnich temperaturach jest nie używana :spoko

Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 17:46

No dobra. To opis krok po kroku.
Aku naładowany na 100%. Przekręcam kluczyk. Zapala się komplet kontrolek, słychać pracującą pompę. Gasną wszystkie kontrolki (z wyjątkiem tych co zawsze świecą - ciśnienie oleum itp.), pompa się wyłącza. Kręcę rozrusznikiem pierwszy raz. Niezależnie od czasu kręcenia nie zapala. Wyłączam i od razu kręcę drugi raz. Zapala natychmiast.
Nawet jeśli pierwszy raz tylko "pyknę" rozrusznikiem ułamek sekundy, to za drugim odpala od razu.

Dziś testowo odpalałem go na padłym aku, po dłuższym postoju i to samo. Mimo, że ledwo kręcił, zapalił ślicznie za drugim podejściem.

Na grzybkach po nocy z -8 stopni ta sama sytuacja.
Lato, upał, gorący silnik, postój ze 30 minut - zapłon za pierwszym podejściem. Dłuższy postój - znowu za drugim razem.
Komputer nie pokazuje błędów...
Kontrolka immo sprawna ale zawsze gaśnie.

zbyszekwoj - 2015-10-24, 17:53

Dziabong napisał/a:
Wydaje mi się , że może miec rację z tym immobilajzerem . Czasami mój tak ma czym przyprawia mnie o zawał zwykle za granicą. Później mu przechodzi na jakiś czas.


Identyczną sytuację przechodziłem m-c temu . Dopiero kluczyk matka doprowadzał go do porządku i dalej jechał na starym. Już widziałem się na lawecie do kraju jak uświadomili mnie koledzy jak się tego g-na pozbyć. Byle Francuz tego nie ogarnie.

Gewehr - 2015-10-24, 17:56

Czyli trzeba zacząć tak jak pisałem, od sprawdzenia wtrysków. Następnie podmiana rozrusznika(może siać i zniekształca sygnał z czujnika wału). Zakładam że filtr paliwa już zmieniałeś. Czym go diagnozowali?
Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 20:01

Nie wiem czym diagnozowali. Serwis Iveco/ Ducato w Babicach.
Wiem, że ma odpięty fabryczny autoalarm bo jak się go podłączy to wariuje i blokuje zapłon i mruga awaryjnymi ;) . Może gdzieś tu pies pogrzebany...?

yuras - 2015-10-24, 20:16

A może wystarczy przywyknąć, ważne że jeździ, no chyba że ma to jakiś wpływ na zużycie paliwa.
Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 20:18

Wiesz, w sumie to przywykłem, ale moja inżynierska dusza cierpi ;) .
Comsio - 2015-10-24, 20:30

Morze jeszcze być nie szczelny układ paliwowy, zaworek nie trzyma ciśnieńia.
Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 20:35

Ale przy nieszczelnym układzie paliwowym co jakiś czas uruchamiała by się pompa paliwa prawda? A ja czekam aż pompa nabije ciśnienie, od razu jak ucichnie kręcę i nic. Nawet nie prychnie. Po czym dwie - trzy sekundy później przy drugim podejściu zapala jak nowy silnik...
janusz - 2015-10-24, 20:43

A może ktoś zamontował mu jakieś ustrojstwo przeciw ukradnieniowe. Złodziej jeżeli auto nie zapali mu za pierwszym razem często rezygnuje, nie ma czasu na kombinowanie jak by tu uruchomić silnik. Złodziej nie wie czemu nie zapalił.
Woj-tek - 2015-10-24, 20:47

Moim zdaniem nieszczelny zaworek, paliwo ucieka, potem się zapowietrzy i jak przedmucha powietrze to zapali ;)
Miałem podobnie w Lublinie ( wiem, że to inna technologia ale zawsze coś)
Jeszcze nie wiem czy tam jest z odcięciem paliwa.

Gewehr - 2015-10-24, 21:09

wukor napisał/a:
Moim zdaniem nieszczelny zaworek, paliwo ucieka, potem się zapowietrzy i jak przedmucha powietrze to zapali ;)
Miałem podobnie w Lublinie ( wiem, że to inna technologia ale zawsze coś)
Jeszcze nie wiem czy tam jest z odcięciem paliwa.

To jest układ paliwowy CR, a w Lublinie zwykła pompa rzędowa, Całkiem inna bajka ;)
Nie napisałeś co z filtrem. Przy nieszczelności układu, pompa i tak załączy się raz. Soft jest tak napisany, że nie mierzy niskiego ciśnienia.

Woj-tek - 2015-10-24, 21:15

Gewehr napisał/a:
To jest układ paliwowy CR, a w Lublinie zwykła pompa rzędowa, Całkiem inna bajka

Wiem
Tob była tylko teoria - analogia ;)
Ale i tak się będę upierał, że to układ paliwowy.

MILUŚ - 2015-10-24, 21:29

Rodzinka Cztery Plus napisał/a:
..... Po czym dwie - trzy sekundy później przy drugim podejściu zapala jak nowy silnik...


To może odczekaj te 2-3 sekundy od zgaśnięcia kontrolki świec i układu wtryskowego :-P ?

A poważnie to pomijając odczucia Twego inżynierskiego ucha ja bym machnął na to ręką :ok

Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-24, 22:23

No i chyba machnę... Myślaĺem, że to prostsza sprawa ;)

Tak off topic - kiedyś mój PF 126p gasł zawsze przy skręcie w lewo, dynamicznym. Wszystko sprawdziłem - gaźnik, pływak, aparat zapłonowy, kable wszelakie - nic. Dalej gasł więc machnąłem ręką i biorąc zakręt w lewo brałem poprawkę na zgaśnięcie.
Przyczynę odkryłem naprawiając światło cofania. Na czujnik w skrzyni idzie plus, ale kabelek zsunął się ze złącza. Na zakrętach w lewo zwierał do obudowy skrzyni i wiadomo co dalej ;)

Czuję, że u mnie może być podobnie.

Bronek - 2015-10-24, 22:36

Off
Cd.
Rozebrałem pół Syrenki , gdy klemy były brudne i niedokręcone :oops:

Przetestuj jakiegoś elektryka. Tak dla zaspokojenia naszej ciekawości.

A tak w ogóle to poprzewracało nam się.... Komarek , WSK , nigdy mi nie paliły z pierwszego kopa.

janusz - 2015-10-24, 22:41

Bronek napisał/a:
Komarek , WSK , nigdy mi nie paliły z pierwszego kopa.

Ja miałem komarka z pedałami, trudno w takiej konstrukcji stwierdzić jak długo trwa pierwszy kop. :haha:

dominik - 2015-10-26, 16:45

Może ma jakieś ustrojstwo tak jak Janusz pisał od alarmu, ja bym dał osobnym przewodem plus na zawór paliwa po stacyjce i sprawdził czy zapala od pierwszego czy drugiego.
Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-26, 16:50

A gdzie ten zawór paliwa siedzi?
Btw - ma ktoś może schemat elektryczny Ducato z 2005 z tym silnikiem?

dominik - 2015-10-26, 17:28

Na pompie wtryskowej, dochodzi do niego przewód jednożyłowy.
Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-26, 17:31

Czyli sterowany plusem, tak? Mogę go testowo po hamsku wysterować np. z plusa aku i spróbować czy zapali za pierwszym razem?
Gewehr - 2015-10-26, 17:31

dominik napisał/a:
Na pompie wtryskowej, dochodzi do niego przewód jednożyłowy.


Tam nie ma pompy wtryskowej, jest jedynie wysokiego ciśnienia CR.
R.C.P, co chcesz sprawdzić na schematach?

Rodzinka Cztery Plus - 2015-10-26, 17:41

Na przykład co może być podpięte pod bezpiecznik radia... Bo coś mi ciągnie cały czas jakieś 90...100mA. Jak wyjmę ten bezpiecznik prąd maleje do 10...15mA. Za to jak fizycznie odepnę kostkę radia, nic się nie zmienia. Dalej ok. 100mA. Pytanie czy to coś fabtycznego czy czyjaś rzeźba.
Drugi temat do schematu - dynda mi pod silnikiem, z lewej strony bliżej zderzaka, jakiś kabelek z kostką na końcu. Nie mogę dojść od czego to jest...

Gewehr - 2015-10-26, 17:48

Jak znajdę płytę ze schematem, to Ci sprawdzę.
janek50 - 2015-10-26, 18:07

a próbowałes tak, przekręcić kluczyk tak że wszystkie lampki sie zapalaja i gasną te co powoinny i wyłaczyć stacyjke i znowu drugi raz tak samo i dopiero odpalic?? ja bym dał sobie spokój , grunt że odpala. Co do kabelków, to nie wiem ale w moim to wisi tyle luźnych kabelków że dałem sobie spokój w rozwiązywaniu testu który może do czego być. Dla mnie ważne że wszystko działa i autko jeździ.
seba1 - 2015-10-28, 07:49

Rodzinka Cztery Plus napisał/a:

Drugi temat do schematu - dynda mi pod silnikiem, z lewej strony bliżej zderzaka, jakiś kabelek z kostką na końcu. Nie mogę dojść od czego to jest...


A klakson ma?

Rodzinka Cztery Plus - 2015-11-03, 19:58

Ma, sprawny ;)
sluger - 2015-11-19, 22:25

Spróbuj zrobić tak jak napisał Janek50. Mi w serwisie, w którym pytałem o tę usterkę powiedzieli, że mają tak samo i nie próbują się za to zabrać tylko jeżdżą :) Raz przekręcają stacyjkę bez próby uruchomienia a za drugim razem odpala.
EwaMarek - 2016-03-20, 21:09

Czy coś się zmieniło w temacie?

Nabyłem kilku letnie ducato i też mam taki problem...

jaro136 - 2016-03-20, 21:42

EwaMarek jak jest to nowe Ducato po 2006 to może być wiązka która idzie do komputera koło lewej przedniej lampy niestety ale często padają przewody po prostu się utleniają ja przerabiałem to w busach różne cuda były zapalał nie zapalał zapalał za drugim przekręceniem kluczyka za trzecim róznie to było trzeba sprawdzić każdy kapel po kolej w tej wiązce
EwaMarek - 2016-03-21, 08:08

Potwierdza się moja teoria - kupisz czym nowsze auto to będziesz miał ciekawsze z nim problemy :evil:
Rodzinka Cztery Plus - 2016-04-21, 11:31

Wczoraj w serwisie Ducato zasugerowali mi, że problem może tkwić w układzie zasilania paliwem.
Za niskie ciśnienie w szynie wtrysku, kręci, nie odpala. Za drugim przekręceniem ciśnienie nabite, odpala. Żeby to zbadać, muszę się pod kompa podpiąć i dodatkowo, sprawdzić przelewy.
Jedno mi w tej teorii nie pasuje - gdyby to było za niskie ciśnienie, to po dłuższym kręceniu powinien jednak zaskoczyć. A tu wystarczy pyknąć pół obrotu wału, wyłączyć i za drugim pali od strzału...
Ciągle więc szukam :)

Dr No - 2017-06-22, 20:58

Duuużo czasu mineło. Czy problem już rozwiązany?
Rodzinka Cztery Plus - 2017-06-30, 10:07

Nie. Olałem na razie. Działa, odpala. Przy okazji jak go wstawię na większy przegląd, to każę zrobić przelewy i diagnostykę.
Rodzinka Cztery Plus - 2019-05-23, 11:29

Mogę wreszcie zamknąć wątek. Wysłuchawszy, co to się mogło popsuć (wtryski, regulator ciśnienia, pompa, etc) pojechałem wreszcie na Łopuszańską /Jutrzenki do chłopaków z KMJSerwis. Diagnoza w godzinę - walnięty komputer.
Naprawiony, odebrałem - odpala od strzału za pierwszym razem. Wreszcie. Dziwne uczucie, po 3 latach kręcenia po 2...3 razy :)

MisioKRAK - 2019-05-25, 23:51

Brawo TY:-)
ludzik - 2019-06-21, 10:10

To co jeszcze bym zrobił, to przeprowadził opcjonalnie diagnostykę komputerową - w sensie, czy nie pojawiają się jakieś błędy. Skoro nie ma od razu rozruchu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie jest.
A są przecież model, które informują na temat tego, które świece nie działają, gdzie konkretnie wypada zapłon.
Problem może być zarówno ze świecami, cewką jak i przewodami zapłonowymi. Problem może być w końcu z wtryskami oraz jakiś usterek z nimi związane, które nie podają odpowiedniej ilości paliwa, niezbędnej do pierwotnego rozruchu.

SlawekEwa - 2019-06-21, 11:38

ludzik napisał/a:

To co jeszcze bym zrobił, to przeprowadził opcjonalnie diagnostykę komputerową - w sensie, czy nie pojawiają się jakieś błędy. Skoro nie ma od razu rozruchu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie jest.

czytałeś to ?
Rodzinka Cztery Plus napisał/a:
Naprawiony, odebrałem - odpala od strzału za pierwszym razem. Wreszcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group